Teknik Servis Talimatı SI-6S80A-003
Ön Dișli Sistemi
Özellikler
Montaj bant çapları:
S (28.6 mm), M (31.8 mm), L (34.9 mm)
S, M ölçülerini kullanırken, 28.6 mm,
31.8 mm çapa sahip bir montaj bandı
kullanın ve L ölçülü bir adaptöre
monte edin.
Arka mașa açısı
Kol (B)
2-yönlü değișim
(A) kolu bașlangıç konumu
Küçük bir aynakol dișlisinden büyük aynakol dișlisine
geçmek için
Kola (A) bir defa basıldığında, küçük aynakol dișlisinden büyük
aynakol dișlisine bir adım
kayma gerçekleșir.
Örnek:
orta aynakol dișlisinden
en büyük aynakol dișlisine.
Büyük bir aynakol dișlisinden küçük aynakol dișlisine
geçmek için
Kola (B) bir defa basıldığında, büyük aynakol dișlisinden küçük
aynakol dișlisine bir adım kayma gerçekleșir.
Örnek:
en büyük aynakol
dișlisinden orta
aynakol dișlisine.
Dișli değiștirme ișlemi
Bu vites kolu, boșaltma ișlemlerinin kolu itmek veya çekmek suretiyle yapılmasına izin veren 2-yönlü bir boșaltma mekanizmasına sahiptir.
Hem (A) kolu hem (B) kolu, vites değiștirmeden sonra serbest bırakıldıklarında daima bașlangıç konumuna dönerler. Kollardan birini
çalıștırırken aynı zamanda krank kolunu da çevirin.
Ön Vites Değiștirici
X = Mevcut
Zincir kılavuzu dıș plakasının düz kısmı
en büyük aynakol dișlisinin yukarısında
ve dișliye paralel olmalıdır. 5 mm Alyen
anahtarı kullanarak sabitleyin.
Sıkma torku:
5-7 N•m
Aynakol (en büyük
aynakol dișlisi)
Zincir kılavuzu
■ Not
Parçaları karbon kadro/gidon yüzeylerine takarken, karbon
malzemenin hasar görmesine neden olabilecek așırı sıkmayı veya
parçalar için tespit kuvvetinin eksikliğine neden olabilecek yetersiz
sıkmayı engellemek için, karbon kadro/parça üreticisinin sıkma torku
tavsiyesine uyun.
Aynı dıș ucun kapsülünü fren kablosunun kesik ucuna takın.
Dıș uç kapsül
• Vites kolunu, fren çalıșmasını ve dișli değișim ișlemini
engellemeyeceği bir konuma takın.
• Fren çalıșmasının engellenmesine neden olacak bir kombinasyon
kullanmayın.
SIS Ayarı
Kolun takılması
Zincir uzunluğu
2 bakla ekleyin (zincir her iki tarafta
en büyük dișlide iken)
En büyük dișli
En büyük aynakol
dișlisi
Zincir
Așağıda açıklanan ișlem sırasını takip edin.
1. Alt ayar
İlk önce Pro-Set hizalama bloğunu çıkarın.
Daha sonra, zincir kılavuzu iç plakası ve zincir arasındaki boșluk
0-0.5 mm olacak șekilde ayarlayın.
FD-M591
FD-M590
Alt ayar vidası
Zincir
Pro-Set hizalama
bloğu
Zincir kılavuzu iç
plakası
Zincir pozisyonu
En büyük dișli En küçük dișli
Dıș çapı maksimum 36 mm olan elcik kullanın.
Sıkma torku:
5 N•m
4 mm Alyen anahtarı
Fren kablosunun kesilmesi
Fren kablosunu keserken, ișaretli ucun karșısındaki ucu kesin.
Fren kablosunu kestikten sonra, ucu deliğin
içi düzgün bir çapa sahip olacak șekilde
yuvarlayın.
2. İç kablonun bağlanması ve emniyete alınması
(B) kolunu 2 kez veya daha fazla
çalıștırın; gösterge üzerinde alt
konumun doğru olup olmadığını
kontrol edin ve daha sonra iç
kabloyu sabitleyin.
Kol (B)
İç delik kapağını șekilde görüldüğü
gibi duruncaya kadar çevirerek takın.
Durduktan sonra daha fazla
çevirmeyin. Aksi takdirde vida diși
hasar görebilir.
Ünite kapağı
İç delik kapağı
Vites kolu
Kablodaki ilk gevșekliği aldıktan sonra, șekilde görüldüğü gibi ön
vites değiștiricisine tekrar sabitleyin.
Normal tip Üstten çektirmeli tip
Çekin
Çekin
FD-M590
FD-M591
Zincir
Zincir kılavuzu dıș
plakası
Üst ayar vidası
A
B
Zincir
Zincir kılavuzu
iç plakası
A
B
Fren kablosu ayar tamburu
Zincir pozisyonu
En küçük
dișli
En büyük aynakol
dișlisi
Zincir pozisyonu
En büyük
dișli
Orta aynakol
dișlisi
3. Üst ayar
Zincir kılavuzu dıș plakası ve
zincir arasındaki boșluk
0-0.5 mm olacak șekilde
ayarlayın.
4. Orta aynakol dișlisinin ayarı
Ayarı yaparken, zinciri en büyük dișliye
ayarlayın ve ön kısımda zinciri orta
aynakol dișlisine ayarlayın. Fren kablosu
ayar tamburunu kullanarak, zincir kılavuzu
iç plakası ve zincir arasında 0-0.5 mm
boșluk kalacak șekilde ayarlayın.
Eğer zincir krank tarafına
düșerse.
Üst ayar vidasını saat yönünde
(yaklașık 1/4 tur) çevirerek sıkın.
Eğer orta aynakol dișlisinden en
büyük aynakol dișlisine geçiș
yapmak zorsa.
Üst ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklașık 1/8 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer orta aynakol dișlisinden en
küçük aynakol dișlisine geçiș
yapmak zorsa.
Alt ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklașık 1/4 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer en büyük aynakol dișlisinde
zincirle ön vites değiștirici iç
plakası birbirini engelliyorsa.
Üst ayar vidasını saat yönünde
(yaklașık 1/8 tur) çevirerek sıkın.
Eğer en büyük aynakol dișlisinde
zincirle ön vites değiștirici dıș
plakası birbirini engelliyorsa.
Üst ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklașık 1/8 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer en büyük aynakol
dișlisinden vites değiștirildiğinde
orta aynakol dișlisi atlıyorsa.
Fren kablosu ayar tamburunu ters
saat yönünde (1 veya 2 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer aynakol orta aynakol dișlisi
konumundayken arka dișliden en
büyük dișliye geçiș yapıldığında
zincirle ön vites değiștirici iç
plakası arasında engelleme
varsa.
Fren kablosu ayar tamburunu
saat yönünde (1 veya 2 tur)
çevirerek sıkın.
Eğer zincir orta göbek tarafına
düșerse.
Alt ayar vidasını saat yönünde
(yaklașık 1/2 tur) çevirerek sıkın.
Eğer orta aynakol dișlisinden en
büyük aynakol dișlisine geçiș
yaparken kol sertse.
Üst ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklașık 1/4 tur)
çevirerek gevșetin.
5. Sorun giderme tablosu
1-4 adımlarını tamamladıktan sonra, vites kolunu hareket ettirerek vites
değiștirme ișlemini kontrol edin. (Bu kontrol, aynı zamanda kullanım
sırasında vites değiștirmenin güçleșmesi halinde de uygulanır.)
< Normal tip >
• FD-M590
< Üstten çektirmeli tip >
Sıkma torku:
5-7 N•m
< Normal tip >
• FD-M591
< Üstten çektirmeli tip >
5 mm Alyen anahtarı
Not :
Kabloyu șekilde
gösterildiği gibi
geçirin.
Kablo
tespit
civatası
Not :
Kabloyu șekilde
gösterildiği gibi
geçirin.
Kablo
tespit
civatası
■ Gösterge ünitesinin değiștirilmesi ve takılmasıyla ilgili Arka Dișli Sisteminin Servis Talimatına bakın.
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
• Zinciri temizlemek için doğal bir deterjan kullanın. Pas temizleyiciler gibi, zincirin zarar görmesine ve/veya arıza yapmasına neden
olabilecek alkali-bazlı veya asit-bazlı deterjanlar kullanmayın.
• Güçlendirilmiș bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri birleștirmek için kullanın.
• İki farklı tipte güçlendirilmiș bağlantı pimi mevcuttur. Kullanacağınız pimi seçmeden önce așağıdaki tabloyu inceleyin.
Güçlendirilmiș bağlantı pimlerinden bașka bağlantı
pimleri kullanılması veya kullanılan zincir tipine uygun
olmayan bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya alet
kullanılması halinde yeterli bağlantı kuvveti elde
edilemeyebilir ve bu durum zincirin kopmasına veya
yerinden çıkmasına neden olabilir.
• Eğer dișli sayısındaki bir değișiklik nedeniyle zincirin
uzunluğunu ayarlamak gerekiyorsa, zinciri bir
güçlendirilmiș bağlantı pimi veya uç pimi kullanılarak
bağlandığı yerden bașka bir noktada kesin. Zincir, güçlendirilmiș bağlantı pimiyle veya uç
pimiyle bağlandığı yerden kesilmesi durumunda hasar görecektir.
• Sürüș sırasında elbiselerinizin zincire takılmamasına dikkat edin; böyle bir durum bisikletin
devrilmesine neden olabilir.
• Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini kontrol edin. Eğer
gerginlik çok zayıfsa veya zincir hasar görmüșse, zincir değiștirilmelidir Eğer bu önlem
alınmazsa, zincir kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
• Shimano CN-7701, CN-HG93 ve CN-HG73 zincirleriyle birlikte 9-vites zincirleriyle uyumlu olan bir aynakol kullanın. Eğer 8 veya
daha düșük vites uyumlu bir aynakol kullanılırsa, aynakol dișli değișim problemleri olușabilir veya zincir pimleri düșerek zincirin
kopmasına neden olabilir.
• İki adet sol krank kolu montaj civatası kademeli olarak ve sırasıyla sıkılmalı, bir civata bir defada tamamen sıkılmamalıdır. Bir tork
anahtarı kullanarak, son sıkma torklarının 12-14 N•m aralığında olduğunu kontrol edin. Ayrıca, yaklașık 100 km sürüșten sonra
bir tork anahtarıyla sıkma torklarını tekrar kontrol edin. Aynı zamanda, sıkma torklarının periyodik olarak kontrol edilmesi
önemlidir. Eğer sıkma torkları çok zayıfsa veya montaj civataları kademeli olarak sırasıyla sıkılmazsa, sol krank kolu yerinden
çıkabilir ve bisiklet devrilerek ciddi yaralanma meydana gelebilir.
• Bisikleti sürmeden önce krank kollarında çatlak olup olmadığını kontrol edin. Eğer herhangi bir çatlak varsa, krank kolu kırılarak
bisikletten düșmenize neden olabilir.
• Eğer iç kapak doğru șekilde takılmazsa, mil paslanarak hasar görebilir ve bisiklet devrilerek ciddi yaralanma meydana gelebilir.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun. Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar,
bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle
tavsiye ederiz.
• Eğer ayarlar doğru șekilde yapılmazsa, zincir yerinden çıkarak bisikletin devrilmesine ve ciddi șekilde yaralanmanıza neden
olabilir.
• Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
Güçlendirilmiș Bağlantı Pimi
Uç Pimi Link Pimi
Not
• İlave olarak, eğer pedal çevirme performansı normal değilse, bu kontrolü bir kez daha yapın.
• Bisikleti sürmeden önce, bağlantıda herhangi bir oynama veya gevșeklik olup olmadığını kontrol edin. Aynı zamanda, krank
kollarını ve pedalları periyodik aralıklarla sıkın.
• Eğer orta göbek milinden ve sol krank kolu bağlantı parçasından gıcırdama sesi geliyorsa, bağlantı parçasına gres sürün ve
belirtilen tork değerine göre sıkın.
• Orta göbeği yüksek basınçlı su püskürterek yıkamayın.
• Eğer yataklarda herhangi bir gevșeklik hissediliyorsa, orta göbek değiștirilmelidir.
• Eğer dișli değiștirme ișlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiștiriciyi yıkayın ve tüm hareketli parçaları yağlayın.
• Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites değiștiriciyi değiștirmeniz gerekir.
• Aynakol dișlilerini periyodik olarak doğal bir deterjanla yıkayın ve tekrar yağlayın. Ayrıca, zincirin doğal bir deterjanla yıkanarak
yağlanması, aynakol dișlilerinin ve zincirin kullanım ömrünü uzatmanın etkili bir yoludur.
• Eğer zincir kullanım sırasında aynakol dișlilerinden çıkıyorsa, aynakol dișlilerini ve zinciri
değiștirin.
• Zincir șekilde gösterilen konumda olduğunda, aynakol dișlileriyle veya ön vites
değiștiriciyle temas ederek gürültü çıkarabilir. Eğer gürültü problemi varsa, zinciri bir
sonraki veya bunu takip eden büyük arka dișlinin üzerine kaydırın.
• Sol ve sağ adaptörlere monte etmeden önce gres yağı uygulayın.
• Düzgün çalıșma için, belirtilen fren kablosunu ve orta göbek kablo rehberini kullanın.
• Bu ön vites değiștirici sadece üçlü aynakol kullanımı içindir. Vites değișim noktaları
eșleșmediğinden, ikili aynakolla kullanılamaz.
• Üstten çektirme tipini takarken, sağdaki șekilde görüldüğü gibi üç adet vites kablosu
yuvasına sahip olan bir kadro seçin.
• Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar boșluğa sahip olan bir fren kablosu kullanın.
Ayrıca, gidon tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla temas edip etmediğini kontrol edin.
• Vites kablosu (SIS-SP41) için özel bir gres yağı kullanılır. DURA-ACE veya bașka tipte gres yağları
kullanmayın; aksi takdirde dișli değiștirme performansı zayıflayabilir.
• Kullanmadan önce iç kabloyu ve fren kablosunun içini gresleyerek uygun șekilde kaydıklarından emin olun.
• Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
• Eğer hidrolik disk frenlerinde kullanılan fren yağı, vites kolunun plastik parçalarına yapıșma eğilimi gösteren
türde bir yağ ise, plastik parçaların çatlamasına veya renklerinin bozulmasına neden olabilir. Bu nedenle, fren yağının bu plastik
parçalara yapıșmadığından emin olmalısınız.
SHIMANO disk frenlerinde kullanılan mineral yağ, plastik parçalara yapıșması durumunda çatlamaya veya renk bozulmasına
neden olmaz. Ancak, yabancı partiküllerin yapıșmasını engellemek için bu parçalar önceden alkolle temizlenmelidir.
• Gösterge ve vites değișim ünitesini sökmeyin. Bu ișlem üniteye hasar verebilir veya yanlıș çalıșmasına neden olabilir.
• Bisikleti kullanmadan önce, bu servis talimatıyla birlikte SM-BB51 servis talimatını da okuyun.
• Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili değildir.
• Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel bisiklet satıcınıza danıșın.
Vites kablosu yuvaları
Aynakol
dișlileri
Arka dișliler
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
SI-6S80A-003-05
Vites değiștiriciyi șekilde görüldüğü gibi ayarlayarak monte edin.
Bunu yaparkan Pro-Set hizalama bloğunu yerinden çıkarmayın.
Dișler bu aralık
içerisinde olmalıdır
Pro-Set ölçer
Pro-Set hizalama bloğu
Braket tipi için
Șekilde görüldüğü gibi
monte edin.
Civata
Adaptör Adaptör
Ön Vites Değiștirici
Aynakol
Sıkma torku:
35-50 N•m
< FC-M590 > < FC-M591 >
68 mm
2.5 mm 1.8 mm 0.7 mm
Ara parçası
68 mm
BB monte
tipi mil
73 mm 73 mm
68 mm 68 mm
Zincir kafesi
ayağı
73 mm 73 mm
68 mm
BB monte
tipi mil
73 mm
Aynakolun ve Ön Vites Değiștiricinin Takılması
Șekilde gösterilen ișlemi takip edin.
1, 2 Sağ adaptörü (saat yönünün tersine) ve sol adaptörü (saat
yönünde) monte etmek için özel alet TL-FC32 / 36'yı kullanın.
Sıkma torku: 35-50 N•m
3 Sağ krank ünitesini yerleștirin.
4 Sol krankın A kısmını sağ krank ünitesinin miline kanalın geniș
olduğu bölüme dengeleyecek șekilde yerleștirin.
5 Kapağı sıkmak için TL-FC16'yı kullanın.
Sıkma torku: 0.7-1.5 N•m
6 Durdurma plakasını içeriye doğru itin, plaka piminin sıkı șekilde
yerine oturup oturmadığını kontrol edin ve daha sonra sol krank
kolunun civatasını sıkıștırın. (5 mm Alyen Anahtarı)
Not: Her civata düzgün ve eșit șekilde 12-14 N•m değerine
kadar sıkılmalıdır.
■ Ara parçası takma yöntemi
(1) Orta göbek gövde genișliğinin 68 mm veya 73 mm
olup olmadığını kontrol edin.
(2) Daha sonra, așağıdaki șekle bakarak adaptörü
takın.
*
1 Eğer kelepçe tipi üç tane 2.5 mm ara parçası ve 68 mm genișliğe sahip bir orta göbek kullanıyorsanız, ara parçalarının ikisini sağa birini sola takın.
*
2 1.8 mm, zincir kafesinin kalınlığına karșılık gelir.
Aynakol Orta Göbek
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
İç kablonun fazlalığını kesin ve uç muhafaza bașlığını takın.
İç kabloyu sıkı bir șekilde çekerken, tespit civatasını 5 mm Alyen
anahtarıyla sıkarak sabitleyin.
5
6
2
4
1
3
Geniș kanal
alanı
TL-FC16
TL-FC32
Durdurma plakası
Plaka pimi
Yukarı kaldırın
Not :
Durdurma plakasını
șekilde görüldüğü gibi
doğru yönde yerleștirin.
İç kapak
Braket Tipi Kelepçe Tipi Kelepçe Tipi Zincir Kafesi Ayağı Tipi Braket Tipi
Seriler Deore
Rapidfire M9 (Vites kolu) SL-M590
Fren kablosu SIS-SP41
Ön değiștirici FD-M590 / FD-M591
Aynakol FC-M590 / FC-M591
Orta Göbek SM-BB51
Zincir CN-HG53
Orta göbek kablo rehberi SM-SP17 / SM-BT17
Model numarası FD-M590 / FD-M591
Hem normal tipe hem üstten çektirmeli tipe uygulanabilir X
Aynakol diș farkı 22D
Üst ve orta arasındaki minimum fark 12D
Ön vites değiștirici montaj bant çapı S, M, L
Arka mașa açısı (
α
)
63° - 66°, 66° - 69°
Uygulanabilir zincir hattı 50 mm
Model numarası FC-M590 / FC-M591
Aynakol dișli kombinasyonu 44-32-22D / 48-36-26D
Civata daire çapı 104 mm / 64 mm
Krank kolu uzunluğu 170 mm, 175 mm
Zincir hattı 50 mm
Orta göbek genișliği 68, 73 mm
Diș ölçüleri BC1.37 (68, 73 mm)
Model numarası SM-BB51
Orta göbek genișliği 68, 73 mm
Diș ölçüleri 1.37 X 24 T.P.I.
Zincir
Güçlendirilmiș bağlantı
pimi
Zincir aleti
CN-7701 / CN-HG93 gibi
9-vites çok ince zincir
Gümüș
TL-CN32 / TL-CN27
CN-HG50 / CN-HG40 gibi
8-/7-/6-vites ince zincir
Siyah
TL-CN32 / TL-CN27
6.5 mm
7.1 mm
68 mm
73 mm
2.5 mm 1.8 mm 0.7 mm