5
TÜRKÇE
Birimin Takõlmasõ
! DİKKAT
• Kõsa devre oluşmasõnõ ve birime zarar gelmesini engellemek için akünün negatif (–)
terminalini çõkarõn.
• Kablolarõ, kablo kõskaçlarõ veya yapõştõrõcõ bantlarla sağlamlaştõrõn. Kablolarõ korumak için,
metal parçalara dokunduklarõ yerde, etraflarõnõ yapõştõrõcõ bantla kaplayõn.
• Kablolarõ õsõnacaklarõ örneğin klimanõn sõcak hava üflediği yerlere döşemeyin. Yalõtõm
õsõnõrsa, zarar görerek aracõn gövdesinde kõsa devreye sebep olabilir.
• Kablolarõn vites kolu, el freni ve koltuklarõ kaydõran mekanizmalar gibi aracõn hareket eden
parçalarõna engel olmadõğõndan emin olun.
• Kablolarõn hiçbirini kõsaltmayõn. Aksi takdirde koruma devresi çalõşmasõ gerektiği anda
çalõşmayabilir.
• Asla cihazõn elektrik kablosunun yalõtõmõnõ keserek ve başka bir kablonun ucuna bağlayarak
diğer bir cihaza elektrik sağlamayõn. Kablonun akõm kapasitesi artacak ve aşõrõ õsõnmaya yol
açacaktõr.
• Sigortayõ orijinal sigortadan daha yüksek değere sahip bir sigortayla asla değiştirmeyin.
Yanlõş bir sigortanõn kullanõlmasõ, aşõrõ õsõnmaya ve duman çõkmasõna ve ürüne zarar
vererek yanõklara sebep olabilir.
! DİKKAT:
Hasarlarõ ve/veya yaralanmalarõ önlemek için alõnacak önlemler
• Hoparlör kablosunu doğrudan topraklamayõn ya da bir kaç tane hoparlör için negatif (–) uçlu
bir kabloyu takmayõn.
• Bu cihaz, 12 volt akülü ve negatif topraklõ araçlar içindir. Rekreasyonel amaçlõ araçlara,
kamyon ve otobüslere takmadan önce, akünün voltajõnõ kontrol edin.
• Arabanõn teybi motor çalõşmazken ya da boşta çalõşõrken uzun süreli olarak açõk kaldõysa,
akü bitebilir. Motor çalõşmazken ya da boşta çalõşõrken, arabanõn teybini kapatõn.
• Amplifikatöre ait sistem uzaktan kumanda kablosu, kontak anahtarõ (12 V DC) ile güç
terminaline takõlõysa, amplifikatör araba teybinin açõk olup olmadõğõna bağlõ olmaksõzõn her
zaman açõk olacaktõr. Bu yüzden motor çalõşmadõğõnda ya da boşta çalõştõğõnda akü bitebilir.
• Bu amplifikatöre takõlacak hoparlörler aşağõda listelenen standartlara uymalõdõr. Bu
standartlara uymazlarsa yanabilir, duman çõkarabilir ya da zarar görebilirler. Stereo
bağlantõsõ için hoparlör direnci 2 ile 8 ohm arasõnda olmalõdõr; tek kulaklõ ve diğer köprü
bağlantõlarõ için de 4 ile 8 ohm arasõnda olmalõdõr.
• Ayrõ satõlan akü kablosunu hoparlör kablolarõndan mümkün olduğunca uzağa takõn ve
döşeyin. Ayrõ satõlan akü kablosunu ve topraklõ kabloyu, hoparlör kablolarõnõ ve amplifikatörü
antenden, anten kablosundan ve radyodan mümkün olduğunca uzağa takõn ve döşeyin.
• Bu cihazõn ya da diğer cihazlarõn kablolarõnõn işlevleri aynõ olsa bile ayrõ renklere sahip
olabilirler. Bu cihazõ başka bir cihaza bağlarken, her iki cihazõn da sağlanan kurulum
kõlavuzlarõna başvurup, işlevleri aynõ olan kablolarõ bağlayõn.
Hoparlör Kanalõ Hoparlör Türü Güç
İki kanallõ
Düşük Ton Hoparlörü Nominal giriş: Min. 120 W
Düşük ton hoparlöründen
başka
Maks. giriş: Min. 250 W
Tek kanallõ
Düşük Ton Hoparlörü Nominal giriş: Min. 420 W
Düşük ton hoparlöründen
başka
Maks. giriş: Min. 760 W
Bağlantõ Şemasõ
Kauçuk rondela
Özel kõrmõzõ akü kablosu [RD-223] (ayrõ satõlõr)
Amplifikatörün diğer tüm bağlantõlarõnõ yaptõktan
sonra, amplifikatörün akü kablosu terminalini akünün
pozitif (+) terminaline takõn.
Topraklõ kablo (siyah) [RD-223] (ayrõ satõlõr)
Metal gövdeye ya da şasiye takõn.
Hoparlör çõkõş terminali
Hoparlör takma talimatlarõ
için, “Hoparlör Kablolarõnõn
Takõlmasõ” bölümüne bakõn.
Sistem uzaktan kumanda kablosu (ayrõ satõlõr)
Bu kablonun erkek ucunu araba teybinin (SYSTEM REMOTE
CONTROL) sistem uzaktan kumandasõ ucuna takõn. Kablonun
dişi ucu, oto anteni röle kontrol ucuna takõlabilir. Araba teybinin
bir sistem uzaktan kumanda terminali yoksa, kablonun erkek
ucunu kontak anahtarõ üzerinden güç terminaline takõn.
RCA giriş jakõ
Sigorta (30 A)
Hoparlör giriş terminali
“Hoparlör Girişinin
Kullanõlmasõ” bölümüne
bakõn.
Kablonun RCA pim fişleriyle
takõlmasõ (ayrõ satõlõr).
RCA çõkõş jaklarõ
olan araba teybi
Sigorta (30 A) x 2
Sigorta (30 A)
Dõş Çõkõş
Ön yüz
Arka yüz
MAN-GM-5200T-TU.fm Page 5 Tuesday, October 25, 2005 11:04 AM