Oleo-Mac GSH 51 / GSH 510 El kitabı

Tip
El kitabı
GSH 51 - MTH 510 (50.9 cm
3
) - GSH 56 - MTH 560 (54.5 cm
3
)
TR MOTORLU TESTERE KULLANIM KILAVUZU
2
18
2
14
15
3
9
7
5
6
8
16
1
17
10
11
13
12
4
1
2
3
L
L
M
H
E
L
C
F
N
G
D
B
A
B
A
3
5
7
9
4
6
8
10
4
B
C
I O=STOP
OPEN
D
A
CLOSE
B
C
I O=STOP
OPEN
D
A
CLOSE
11
13
15
17
12
14
16
5
18
19
20
21
23
22
24
6
C
A
B
T
T
H
L
T
T
H
L
26
28
30
25
27
29
31 32
C
A
B
7
ORİJİNAL TALİMATLARIN ÇEVİRİSİ
GİRİ
Makney doğru br eklde kullanmak ve
kazalardan kaçınmak çn bu kılavuzu son derece
dkkatl okumadan çalımaya balamayın. Bu
kılavuzda, çetl bleenlern çalıma ekllerne
yönelk açıklamalar ve gerekl kontroller le bakım
çn talmatlar yer almaktadır.
NOT: Bu kılavuzda yer alan açıklamalar ve
çzmler tamamen bağlayıcı ve zorlayıcı özellk
taımamaktadır. Frma her sefernde bu
kılavuzu güncelleme yükümlülüğü olmaksızın
üründe değklkler yapma hakkını saklı
tutar.
Bu kılavuz, kullanım ve bakım talmatlarının yanı
sıra özel dkkat gerektren blgler çermektedr.
Bu blgler, aağıda açıklanan semboller le
belrtlmtr:
DİKKAT: ölümle sonuçlanablecek kaza veya
ksel yaralanma, ya da nesnelere cdd zararlar
vereblecek rsk durumu olduğunda.
ÖNLEM: maknenn kendne veya bleenlerne
zararlar vereblecek rsk durumu olduğunda.
DİKKAT
İİTME KAYBI RİSKİ
NORMAL ARTLARDA BU MOTORUN KULLANIMI
SIRASINDA KULLANICI GÜNLÜK
85 dB(A)
VE ÜSTÜ GÜRÜLTÜYE MARUZ KALABİLİR.
İÇİNDEKİLER
1. SEMBOLLER VE İKAZ
İŞARETLERİNİN AÇIKLAMALARI _____ 7
2. MOTORLU TESTERENİN PARÇALARI _ 7
3. GÜVENLIK ÖNLEMLERI ____________ 7
4. TESTERENİN VE ZİNCİR MONTAJI ____ 9
5. ÇALIŞTIRMAYA GEÇİŞ _____________ 10
6. MOTOR DURDURULMASI __________ 13
7. KULLANIM
____________________ 13
8. BAKIM __________________________ 15
9. MUHAFAZA ______________________ 18
10. TEKNİK ÖZELLIKLER _______________ 19
11. UYGUNLUK BEYANI _______________ 20
12. GARANTI ŞARTLARI _______________ 21
13. PROBLEM GİDERME _______________ 22
1. SEMBOLLERİN AÇIKLAMASI VE
GÜVENLİK İKAZLARI (Şek.1)
1. Maknayı kullanmadan önce kullanım
kılavuzunu okuyun
2. Kask, gözlük ve kulaklık kullanın
3. Makne tp: MOTORLU TESTERE
4. Garantı edılen akustık güç düzeyı
5. Ser numarası
6. CE uygunluk aret
7. Üretm yılı
8. Prmer Karbüratör
9. Zncr fren etkn (sol). Zncr fren etkn değl
(sağ).
2. MOTORLU TESTERENİN
PARÇALARI (Şek. 2)
1. Jgle
2. Gaz tetğ
3. Gaz tetğ emnyet
4. Karbüratör ayar vdaları
5. Inertal fren kolu
6. Egzoz
7. Zncr
8. Testere
9. Hava fltres kapağı
10. Kontak Düğmes
11. Yakıt deposu kapağı
12. Starter tp
13. Yağ deposu kapağı
14. Prmer Karbüratör
15. Yan zncr gerg vdası
16. Ön kulp
17. Arka kulp
18. Zncr koruması
3. GÜVENLİK ÖNLEMLERİ
DİKKAT: Doğru kullanıldığında, motorlu
testere hızlı, kullanımı kolay ve etkn br
alettr. Yanlı ve gerekl önlemler alınmadan
kullanıldığında çok tehlkel br alet olablr.
Sağlıklı ve emnyetl kullanım çn güvenlk
önlemlern uygulayın.
8
DİKKAT: Üntenzn açılması çok
düük yoğunlukta br manyetk alan
üretr. Bu alan bazı pacemaker'ları (kalp
pl) etkleyeblr. Cdd yaralanma veya
ölüm rskn azaltmak çn, pacemaker
kullanan kler bu makney kullanmadan
önce doktorlarına ve pacemaker üretcsne
danımalıdır.
DİKKAT! – Ulusal yönetmelkler maknenn
kullanımını kısıtlayablr.
1. Özel kullanım ekl hakkında blglenmeden
motorlu testerey kullanmayınız. İlk kez
kullanıyor olması halnde operatör sahada
kullanmadan önce deneme yapmalıdır.
2. Motorlu testere yalnız sağlıklı ve doğru
kullanım kurallarını blen klerce
kullanılmalıdır.
3. Fzksel br yorgunluk, alkol etksnde
veya alınmı br laç etksnde olma gb
durumlarda elektrkl testerey kullanmayınız.
4. Kullanırken earp gb maknaya
dolanablecek aksesuarlar, blezk, künye v.s.
takmayın. Dernze sıkı temas eden kıyafetler
gyn.
5. Tabanı kaymayan ayakkabılar, eldven,
gözlük, kulaklık ve kask kullanın.
6. Çalıma alanınızda nsanların bulunmasına
zn vermeyn.
7. Çalıma alanınız tamamen boalmadan
kesme balamayın. Elektrk kablolarının
yakınında çalımayın.
8. Kesm yaparken ayağınızı yere sıkı basın ve
emnyetl br pozsyonda kesm yapın.
9. Motorlu testerey hava akımı olan yerlerde
kullanın. Kapalı ortamlarda, patlayıcı ve
parlayıcı kmyasalların bulunduğu yerlerde
çalıtırmayın.
10. Motor çalıırken zncre dokunmayın ya da
bakım yapmaya kalkımayın.
11. Motorlu testerenn üretc tarafından tedark
edlmeyen aletlere takılması yasaktır.
12. Tehlke uyarı etketlernn ve güvenlk
etketlernn her zaman y br durumda
olmasını sağlayınız. Herhang br aksamın
hasar görmes, veya kötü hale gelmes
durumunda, zamanında gerekl değklğ
yapınız (ekl 1).
13. Makney, ktapçığında belrtlen amaçlar
dıında kullanmayınız (Daha sayfa 13).
14. Makney motoru çalıır halde bırakmayız.
15. Her gün chazınızı hem kullanım hem de
güvenlk açısından kontrol edn.
16. Bakım ve kullanım kılavuzunda yazanlara
uyun.
17. Hçbr zaman bozuk, bazı değklkler
yapılmı, doğru tamr edlmem ya da
doğru monte edlmem motorlu testereler
kullanmayın. Güvenlk parçalarından
herhang brn çıkarmayın, kırmayın ya
da kullanılmaz hale getrmeyn. Tabloda
belrtlen uzunluktak testereler kullanın.
18. Rutn bakımın harcnde kend baınıza
motorlu testerenze bakım yapmaya
kalkmayın. Bakım yaptırmak çn yetkl
servslere bavurun.
19. Zncr kapağını sıkıca taktıktan sonra motoru
çalıtırın.
20. Motorlu testerenz artık kullanılmaz hale
gelmse doğal çevreye zarar vermeden en
yakın satı bayne teslm ederek atın.
21. Motorlu testerey doğru kullanmasını blen
ve daha önce kullanmı klere ödünç vern.
Kullanmadan önce kullanım kılavuzunu
okumalarını tavsye edn.
22. Kullanım kılavuzunda belrtlen bakım
lemler dıındak bakım hzmetler yalnız
yetkl servs ekbnce yapılmalıdır.
23. Kullanım kılavuzunu kaybetmeyn ve her
kullanımdan önce okuyun.
24. Üçüncü ahısların veya sahp oldukları
malların maruz kaldığı kazalardan veya
rsklerden makne sahbnn veya operatörün
sorumlu tutulduğunu unutmayınız.
9
KORUYUCU GÜVENLİK GİYSİSİ
Motorlu testere le lgl kazaların büyük
br çoğunluğu zncr kısmının operatöre
çarpması sonucu meydana gelmektedr. Motorlu
testereyle çalıırken gerekl emnyet açısından
her zaman koruyucu gysler gynz. Koruyucu
gyslern kullanımı yaralanma rskn ortadan
kaldırmaz, fakat br kaza halnde yaralanmanın
etksn azaltırlar. Uygun koruyucu gysler seçm
hakkında blg almak çn satıcınız le temasa
geçnz.
Koruyucu gys sze uygun olmalı ve hareketnz
engellememeldr. Uygun kesml kıyafet gynz.
Ceket, önlük, ve koruyucu dzlk aksesuarları
dealdr. Hareketl aksamlara veya çalı-çırpıya
takılablecek ntelkte elbseler, earplar, boyun
bağları veya kolyeler kullanmayınız. Saçlarınızı
toplayınız ve korumaya alınız (örneğn, br earp,
balık, br kask v.s. le).
Tabanı kaymayan ayakkabılar veya burun
kısmında çelk bulunan emnyet/koruyucu
botlar gynz.
Üzernze eya ve nesnelern düebleceğ
yerlerde koruyucu kask takınız.
Koruyucu gözlük veya apka sper takınız!
Gürültü önleyc aparat takınız; örneğn kep
veya susturucu aparatlar gb. İtme kaybını
önleyc koruma aparatlarının kullanımı büyük
br dkkat ve htmam gerektrr, çünkü akustk
tehlke uyarı seslern (kaz ses, alarmlar, v.s.)
duymanızı engelleyeblr.
Koruyucu eldven takınız.
4. TESTERENİN VE ZİNCİR MONTAJI
DİKKAT – Montaj sırasında dama eldven
takın. Yalnızca üretc tarafından önerlen
sürgü ve zncr kullanın (say. 19).
- Fren ön safa doğru çekerek zncr frennn
devrede olup olmadığını kontrol edn (ekl 3).
- Testere somunlarını (A) ve zncr kapağını (B)
çıkarın (ekl4).
- Testere cvatalarından (C) plastk pulu çıkarıp
atın (ekl 5).
- Zncr gergs klt mandalını sonuna kadar
getrmek çn (D, ek. 5) vda zncr (L) gergsn
tamamen sökme.
- Testerey (F, ekl5) cvatalara takın (N).
- Zncr (H) (ekl 6) zncr dl çarkının (E)
hızlandırma halkasına ve sonra da testerenn
yvlerne (M) geçrn. Zncrn doğru yönde
dönüp dönmedğn kontrol edn (ekl 8).
- Karter zncr muhafazasını desteklemek çn,
yerne uygun olarak yerletrp çubuğa karı
basılı tutun, klt mandalı (D, ek. 5) çubuğun
delğne (G) grecek eklde zncr gergs
vdasını tekrar sıkılatırın (L, ek. 7).
- Zncr kapağını takın. Somunları takın ama
sıkıtırmayın.
- Zncr gerdrme vdasıyla (L) zncr gergnlğn
ayarlayın (ekl 7).
- Testerenn ucunu kaldırarak zncr kapağının
somunlarını sıkın (ekl 9). 1.5 kgm (15 Nm)
sıkma torku. Zncr gergn olmalı ama elle
rahatça çevrleblmeldr (ekl 10).
- Zncr brkaç mlmetre kadar çeklebldğnde
zncr gergnlğ doğru demektr (ekl 10).
DİKKAT – Zncrn doğru gerlmn dama
koruyun. Çok gevek br zncr ger tepme
rskn artırır ve sürgünün oyuğundan çıkablr;
bu durumlar operatöre ve zncre zarar vereblr.
Çok gevek br zncr, kends, sürgü ve pnyon
açısından hızlı aınma sebeb olablr. Aksne, çok
sıkı br zncr motorda aırı yüke sebep olur ve bu
da motora zarar vereblr. Doğru gerlmdek br
zncr, en y kesm ve güvenlk özellklern
garant eder ve zncrn uzun ömürlü olmasını
sağlar. Zncr ömrü doğru gerlme ve aynı
zamanda doğru yağlamaya bağlıdır.
10
5. MOTORUN ÇALIŞTIRILMASI
YAKIT
DİKKAT: Benzn oldukça yanıcı br yakıttır.
Benzn veya br yanıcı madde karıımını
kullanırken yoğun dkkat gösternz.
Yakıtın veya motorlu testerenn yakınında
sgara çmeynz veya ate ya da alevle
yaklamayınız.
· Yangın ve yanma rskn azaltmak çn, yakıtı
dkkatl eklde kullanınız. Yüksek derecede
yanıcıdır.
· Yanıcı maddey yakıt çn onaylanmı br kabın
çersne koyunuz ve çalkalayınız.
· Yanıcı maddey kıvılcım veya alevlerden uzak,
açık ortamlarda karıtırınız.
· Yere koyunuz, motoru durdurunuz ve yakıt
doldurma lemn gerçekletrmeden önce
soğumasını bekleynz.
· Basıncı gdermek ve yakıtın çıkmasını
engellemek çn yakıt kapağını yavaça
gevetnz.
· Yakıt doldurma lemnden sonra yakıt
kapağını sıkıca kapatınız. Ttremler kapağın
gevemesne ve yakıtın çıkmasına neden
olablr.
· Ünteden çıkan yanıcı maddey kurutunuz.
Motoru çalıtırmadan önce makney yakıt
doldurma yernn 3 metre uzağına taıyınız.
· Hçbr durumda, çıkan yanıcı maddey yakmaya
çalımayınız.
· Yakıtın karıtırılması veya motorlu testerenn
çalıtırılması esnasında sgara çmeynz.
· Yakıtı sern, kuru ve y havalandırmalı br yerde
muhafaza ednz.
· Yanıcı maddey kuru yaprak, saman, kağıt, vs.
bulunan yerlerde muhafaza etmeynz.
· Yakıtı ve üntey yakıt buharlarının açık alev
veya kıvılcımlar, ısıtma amaçlı su kazanları,
elektrkl motorlar veya svçler, fırınlar vs. le
temas etmeyecekler yerlerde saklayınız.
· Motor çalımaktayken deponun kapağını
çıkarmayınız.
· Yanıcı maddey temzlk lemler çn
kullanmayınız.
· Yakıtı gyslernzn üzerne dökmemeye dkkat
ednz.
Bu ürün 2 devrl br motor le çalıtırılır ve 2
devrl motorlar çn benzn ve yağ önkarıımı
gerektrr. Benzn ve k devrl motorlar çn olan
kurunsuz yağı benzn çn uygun olan temz br
kapta karıtırınız.
ÖNERİLEN YAKIT: BU MOTOR OTOMOBİLDE
KULLANIM İÇİN 89 OKTANLIK ([R + M] / 2) YA DA
YÜKSEK OKTAN NUMARALI KURUNSUZ BENZİN
İLE ÇALITIRILMAK İÇİN ONAYLIDIR.
2 devrl motorlar çn olan yağ ve benzn
ambalajın üzerndek talmatlara uygun eklde
karıtırınız.
Oleo-mac/Efco havada soğutulan tüm 2 devrl
motorlar çn özel olarak formüle edlm olan
%2’lk (1:50) yağını kullanmanızı önermekteyz.
Tabloda verlen yağ/yakıt karıımının doğru
oranları eğer Oleo-Mac/Efco PROSINT 2 ve
EUROSINT 2 veya yüksek kaltel edeğerde br
motor yağı (JASO FD özellkler veya ISO
L-EGD) kullanılıyor se uygundur.
BENZIN YAĞ
2% - 50:1
(cm
3
)
1
5
10
15
20
25
0,02
0,10
0,20
0,30
0,40
0,50
(20)
(100)
(200)
(300)
(400)
(500)
UYARI: MOTORLU ARAÇLAR VEYA 2
DEVİRLİ TAKMA MOTORLAR İÇİN OLAN
YAĞLARI KULLANMAYINIZ.
UYARI:
- Tüketme bağlı olarak sadece gereken
mktarda yakıt alınız; br veya k aylık
br dönemde kullanacaksanız
gereğnden fazla almayınız;
- Benzn hava geçrmez eklde
kapatılmı br kapta, sern ve kuru br
yerde muhafaza ednz.
UYARI - Karıım çn hçbr zaman
%10'dan fazla etanol çeren br yakıt
11
kullanmayın;%10'a kadar etanol çeren
gazohol (benzn ve etanol karıımı) veya E10
yakıtı kullanılablr.
NOT - Yalnızca kullanımda gerekl olan karıımı
hazırlayın: Hazne ya da yakıt deposu çnde uzun
süre bırakmayın. Karıımı 12 ay br sürelğne
korumak çn 001000972 kodlu Emak ADDITIX
2000 yakıt stablzatörü kullanılması önerlr.
Alkl benzn
UYARI - Alkl benzn normal benzn
le aynı yoğunluğa sahp değldr. Bu
nedenle, normal benzn le çalıtırılan
motorlar H vdasının farklı eklde
ayarlanmasını gerektreblr. Bu lem
çn Yetkl Destek Merkezne bavurmak
gerekldr.
YAKIT DOLDURMA
Karıımı yakıt doldurmadan önce yce karıtırınız.
DİKKAT: yakıt karıtırma le lgl
talmatlara uyunuz. Yakıt doldurmadan
önce motoru dama kapatınız. Motoru
çalıır veya sıcak haldek arabaya asla yakıt
koymayınız. Yakıt doldurma lemnden sonra
motoru çalıtırmadan önce bulunduğunuz
konumdan en az 3 m uzaklaınız. SİGARA
İÇMEYİNİZ!
1. Krlenmesn önlemek çn yakıt kapağının
etrafını temzleynz.
2. Yakıt kapağını yavaça gevetnz.
3. Yakıt karıımını dkkatl br eklde tanka
doldurunuz. Etrafa dökülmesn önleynz.
4. Yakıt kapağını yerne yerletrmeden önce,
contayı temzleynz ve kontrol ednz.
5. Yakıt kapağını derhal yerne yerletrerek
elnzle sıkılayınız. Dökülen yakıtı temzleynz.
DİKKAT: Yakıt kaçağı olup olmadığını
kontrol ednz, varsa kullanmadan önce
temzleynz. Gerektğ takdrde, teknk
servse veya satıcınıza danıınız.
YAĞIN KONULMASI VE ZİNCİRİN YAĞLANMASI
Elektrkl testere kullanım sırasında otomatk
olarak br pompa vasıtasıyla yağlanır. Pompaya
hemen hemen hç bakım yapılmasına gerek
yoktur. Yağ akıı malatçı frma tarafından
önceden ayarlanmıtır. En zorlu çalıma
artlarında ble yeterl yağlanma sağlar. İnce
kütükler keserken yağ damlamasının olması
normaldr.
- Yağ kapağını açmadan önce dama etrafını
br bezle sln k yağ haznes krlenmesn
(13, ekl 2).
- Çalıma sırasında yağ sevyesn kontrol edn.
- Yağ ekledkten sonra elektrkl testerey 2-3
kez doğru yağ devrn lk durumuna getrecek
eklde.
- Her hang br arıza halnde maknayı kendnz
tamr etmeye kalkımayın; yetkl satı bayne
bavurun.
Kesm sırasında zncrn doğru yağlanması
zncrle testere arasındak sürtünmey mnmuma
ndrerek aınmayı azaltır. Dama kaltel yağ
kullanın.
DİKKAT - Hçbr zaman atık yağ
kullanmayın.
Doğanın korunması ve motorlu testerenn
parçalarının uzun süre dayanması açısından
testere ve zncrler çn her zaman doğada
dağılablen, özel (eco-lube Oleo-Mac/Efco)
kullanınız.
Motoru çalıtırmaya balamadan
önce zncrde br engel ya da pslk
bulunmamasına dkkat edn.
Motor rölantde çalıırken zncr
dönmemeldr. Aks takdrde br kontrol
yapmak ve sorunu çözmek br yetkl
Servs merkezne bavurun.
Motor çalıırken ön sapını sol elnzle,
arka sapını da sağ elnzle sıkıca tutun
(ekl 11).
- Testerenn üzerne doğru eğlmeynz ve omuz
hzanızın yukarısındayken kesm yapmayınız;
12
elektrkl testere yüksekte tutulduğunda,
teğetsel kuvvetlern (kckback) kontrol
edlmes ve engellenmes güçtür.
- Zncre ve egzosa değmeyn.
- Solak kullanıcılar ayrıca bu talmatları da
okumalıdırlar. Düzgün br kesme duruu
alınız.
Ttremlere maruz kalmak, kan dolaımı
problemler veya snrsel problemler
olan kler çn zararlı olablr. Halszlk,
hs kaybı, normal güçte azalma veya clt
rengnde değklk gb fzksel belrtlern
görülmes halnde doktora danıınız. Bu
belrtler genellkle parmaklarda, ellerde veya
bleklerde görülür.
Yakıt taırmı motor
- On/off (açma/kapama) sivicini STOP (0)
(DURDURMA) (B,ekil13) durumuna getiriniz.
- Kapağın üzerindeki vidayı çıkarınız (A,ekil25).
- Kapağı çıkarınız.
- Buj botunu kaldırınız.
- Bujy açınız ve kurutunuz.
- Gazı tam açınız.
- Yanma odasını temzlemek çn çalıtırma pn
br kaç kez çeknz.
- Bujy tekrar yerletrnz ve buj botunu
yavaça bastırarak takınız – dğer parçaları
tekrar monte ednz.
- On/off sivicini I, çalıtırma pozisyonuna
getiriniz.
- Takoz kolunu OPEN pozsyonuna getrnz
- Motor soğuk olsa ble.
DİKKAT - Testerenz ucu, zncr ve kavrama
kapağı (zncr fren) takılı halde değlken
asla kullanmayınız - kavrama geveyeblr
ve yaralanmanıza neden olacak kazalara yol
açablr.
MOTORUN ÇALIMASI
Motorlu testere çalıtırıldığında zncr
fren takılı olmalıdır. Zncr fren kolunu /
manonu lerye tmek suretyle (uca doğru)
zncr frenn fren takılı konumuna getrnz
(ekl12). Ateleme düğmesne (A,ekl14)
basarak karbüratörü yakıtla doldurun. Kontak
düğmesn (B,ekl13) “I” a getrn. Jgle kolunu
(D) çekn (ekl14) CLOSE. Motorlu testerey
sağlam br zemne, yere koyun. Zncrn rahat
dönüp dönmedğn kontrol edn. Motoru
çalıtırmadan önce, motorlu testerenn herhang
br nesneye temas etmedğnden emn olunuz.
Uç kesm yapmakta ken asla motorlu testerey
çalıtırmayı denemeynz. Ön sapı sol elnzle
tutun, arka sapı da sağ ayağınızla yere bastırın
(ekl15). İlk etky almak çn balatma pn
brkaç kez çeknz. Starter (balatıcı) kolunu
(D,ekl14) lk konumuna getrnz "OPEN".
Balatma pn çekerek balatma lemn etkn
kılınız. Motor çalımaya baladıktan sonra fren
zncrn etksz hale getrn ve brkaç sanye
bekleyn. Daha sonra otomatk yarı-hızlandırma
levn çalıtırmak çn gaz pedaln (C,ekl13)
harekete geçrnz. Fren boa koyun (ekl3).
DİKKAT: Motor sıcaksa jgleyle
çalıtırmayın.
DİKKAT: Sadece ateleme aamasında
otomatk gazda kullanın.
MOTOR RODAJI
Motor, 5÷8 saatlk çalımadan sonra maksmum
gücüne err.
Bu rodaj peryodu süresnce, aırı yıpranma
önlemek amacıyla motoru rölantde yan bota
ken maksmum hızda çalıtırmayınız.
DİKKAT! - Bu rodaj peryodu süresnce,
öngörülen güç artıını elde etmek çn
yakıt tpn değtrmeyn; motor hasar
göreblr.
NOT: yen br motorun lk kullanımında veya
sonrasında duman çıkarması normaldr.
ZİNCİRİN AÇILMASI
Yen zncr esnedğnden sık sık
gergnletrlmeldr. Zncrn gerdrlmes ancak
13
zncr soğukken yapılır. Önce zncr döndürerek
yağlayın. Motoru orta süratte çalıırken, br
yandan da yağ pompasının doğru çalııp
çalımadığını kontrol edn. Motoru durdurarak
zncr gergnlğn ayarlayın. Motoru tekrar
çalıtırın. Zncrn ısınmasını sağlamak çn brk
dal kesn. Motoru durdurun. Zncr soğuduktan
sonra tekrar ayar yapın. Zncr uygun gergnlğe
gelene kadar bu lem devam ettrn. Zncr yere
değdrmeyn.
DİKKAT: Motor çalıırken zncre
dokunmayın. Zncr yere değdrmeyn.
6. MOTORUN DURDURULMASI
Gaz (C,ekl 13) kolunu bırakarak motoru
rölantde çalıtırın. Kontak düğmesn (B) STOP'a
(0) getrerek motoru durdurun.
DİKKAT - Zncr hareket halndeyken
motoru yere koymayın.
7. KULLANIM
ZİNCİR FRENİ
Inertal zncr fren motorlu testerenn güvenle
kullanılmasını sağlar. Çalıma sırasında kullanıcıyı
tehlkel ger tepmelere karı korur. Kullanıcı sol
bleğyle kola bastığında (manuel kontrol) ya
da vmeye/süre duruma bağlı olarak an br ger
tepmeyle fren ler tldğnde (nertal kontrol)
(ekl16) nertal zncr fren devreye grerek
anında zncr kltler.
Kullanıcı fren kendne doğru çektğnde (ekl 3)
zncr frenden kurtulur.
ZİNCİR FRENİNİN KONTROLÜ
Maknenn kontrolu sırasında, herhang br leme
balamadan önce, u hususlara dkkat ederek
frenn çalımasını denetleyn:
1. Motoru çalıtırın ve tutakları ellernzle sımsıkı
tutun.
2. Zncr harekete geçrmek çn hızlandırma
kolunu çekn ve sol elnzn tersn kullanarak
fren kolunu öne doğru tn (ekl 11).
3. Fren çalıtığı zaman zncr derhal durur;
hızlandırma kolunu serbest bırakın.
4. Fren devreden çıkarın (ekl 3).
FRENİN BAKIMI: Dama zncr fren
mekanzmasını temz tutun. Fren yağlayın. Fren
balatasının aınmamasına dkkat edn. Balatanın
mnmum kalınlığı 0.30 mm olmalıdır.
KULLANIMIN YASAK OLDUĞU HALLER
DİKKAT: Dama güvenlk önlemlern
alarak çalıın. Bu motorlu testere dk
ağaçlarda veya çalılarda dal temzleme
ve bakım lemler çn tasarlanmıtır.
Baka materyaller kesmek yasaktır. Dğer
materyallerde ttrem ve ger tepme mktarı
farklı olduğundan her br materyal çn gerekl
güvenlk önlemler farklı olacaktır. Motorlu
testerey herhang br ey kaldırmak taımak
ya da yarmak çn kullanmayın. İmalatçı frma
tarafından kullanılableceğ belrtlmeyen
aletlern ve aksesuarların takılması yasaktır.
ÇALIMA ALANI İÇİN TEDBİRLER
- Elektrk tellernn yakınında çalımayınız.
- Sadece görü mesafes ve ıık yeterl ken
çalıınız.Motorlu testere yere ndrmeden önce
motoru durdurunuz.
- Motorlu testere yere ndrmeden önce motoru
durdurunuz.
- Koruyucuları gydğnzde özellkle dkkat
ednz ve tetkte olunuz çünkü bu gb
teçhzatlar tehlke aret veren sesler (çağrılar,
snyaller, uyarılar, vb.) duymanızı engelleyeblr.
- Eğml veya engebel araz üzernde çalıırken
çok dkkatl olunuz.
- Omuz hzanızın yukarısında kesm yapmayınız;
motorlu testere yüksekte tutulduğunda,
teğetsel kuvvetlern (kckback) kontrol edlmes
ve engellenmes güçtür.
- El merdven üzernde kesme lem
yapmayınız, bu son derece tehlkeldr.
- Zncrn yabancı br csme çarpması halnde
motorlu testerey durdurunuz. Motorlu
14
testerey gözden geçrnz ve gerektğ takdrde
hasarlı kısımları tamr ettrnz.
- Zncr krden ve kumdan uzak tutunuz. Küçük
br mktar kr dah zncr körelterek kckback
olasılığını arttırır.
- Motorun sapları dama kuru ve temz olmalıdır.
- Sert br dalı keserken dalın yaylanmasına
dkkat edn. Dal yaylanarak motorlu testerenn
sze çarpmasına neden olablr.
- İnce dalları ve çalıları keserken zncre grerek
tıkanıklık yapacak üzernze sıçrayacak ve
dengenz sarsacak kıymıklara dkkat edn.
KULLANIM TALİMATI
DİKKAT – Ağaç kesmek deneyim
gerektiren bir ilemdir. Deneyimli
olmamanız halinde ağaç kesmeye
çalımayınız. KENDİNİZİ VASIFLI
BULMADIĞINIZ İLERİ YAPMAKTAN
KAÇININIZ! Ağaç gövdesinin çapının
testerenin uç uzunluğundan daha büyük
olması halinde, operatörün kesim yapmaması
önerilmektedir. Motorlu testereyi ilk kez
kullanırken testerenin çalıma biçimine
alımak için ince bir ağacın gövdesinde
birkaç kesim yapın. Ağacın kalınlığı ne olursa
olsun motoru daima tam gazda çalıtırın.
Kesim yaparken testereyi itmeyin. Motorlu
testerenin ağırlığı en az güç sarfıyla kesime
izin vermeye yeterlidir.
DİKKAT: Rüzgarlı, görü mesafesinin az
olduğu kötü hava koullarında yüksek
ve düük sıcaklıklarda testereyi kullanmayın.
Kesim sırasında ağaçta bulunan ve üzerinize
düebilecek ölü dalların olup olmadığını
kontrol edin.
AĞACIN KESİMİ
Kesme ve parçalama ilemlerinde, kancanın
döner ekilde kullanılması önerilmektedir.
Kesime balamadan önce ağacı ve etrafındaki
alanı kontrol ederek, temizleyin. Ağaç düerken
kaçabileceğiniz en geni alanı tespit edin
(ekil17). Yerden yaklaık 2 m yüksekliğe kadar
mesafede bulanan tüm dalları kesin. Ağacın
düeceği yönde ağacın gövdesine dik olarak en
fazla ağacın çapının 1/4'ine kadar bir kesim yapın
(1-ekil18). Bu kesimin 10 cm yukarısından ilk
kesimin bitimine doğru bir kesim yaparak büyük
bir çentik açın. Ağaç, çentik doğrultusunda
yıkılacaktır (2 -ekil18). İlk çentiğin tam
karısından, çentiğin 4-5 cm yukarısından bir
kesim daha yapın (3-ekil18). Mutlaka ağacın
düeceği yönü kontrol etmenize olanak verecek
bir mesafe (A) bırakın (ekil19-24). Kesim
yaparken testerenin sıkımasını önlemek için
mutlaka bir takoz takın. Ağacın çapı testereden
uzunsa kesimi ekil19'te belirtildiği gibi yapın.
DALLARIN BUDANMASI
a) Dalları keserken dama kalından nceye doğru
lerleyn.
b) Motorlu testerey tam gazla çalıtırmadan
önce dama en güvenlr ve en dengel
pozsyonu bulun. Gerekrse, ayağınızı ağacın
gövdesne koyarak dengenz sağlayın.
c) Yorulmadan kesm yapmak çn motorlu
testerey ağacın gövdesne dayayıp, dalın
pozsyonuna göre motoru sağa ya da sola
çevrerek ve ağaca paralel tutarak kesm
yapın (ekl20).
d) Yaylanan dalları keserken dal üzernze
savrulduğunda korunableceğnz emnyetl
br pozsyon bulun.
Dama yaylanma yönünün karısından kesm
yapın.
e) Büyük çaplı dalların temzlenmes
lemlernde kancadan yararlanınız.
DİKKAT: Kesm yaparken testerenn üst
ucunu kullanmayın. Ger tepme yapablr.
KÜTÜKLERİN KESİMİ
Ağacı istenen uzunlukta parçalara bölerken, önce
ağaca desteğin nereden verildiğini ve kesimden
sonra parçaların nereye düeceğini bulun.
a) Ağaç her iki ucundan da destekleniyorsa
önce üstten ufak bir kesim yapı (1-ekil21).
Sonra kesime alttan devam ederek kesimi
tamamlayın (2-ekil21). Böylelikle testere
15
sıkımaz.
b) Ağaç bir uçtan ya da ortaya yakın bir yerden
destekleniyorsa, önce alttan ufak bir kesim
yapın (1-ekil22). Sonra kesimi üstten devam
ederek tamamlayın (2-ekil22).
DİKKAT: Motorlu testere ağaca saplanıp
kalırsa motoru durdurun. Kütüğü çevirin
(ekil23). Hiçbir zaman testereyi çekerek
kurtarmaya çalımayın.
8. BAKIM
DİKKAT:Bakım yaparken eldven kullanın.
Motor sıcakken bakım yapmayın.
ZİNCİRİN BİLENMESİ
Zincir baklasının ebadı (ekil25) .325" i 3/8" tir.
Zinciri bilemek için eldiven ve Ø 4.8 mm - Ø 5.5
mm çapında yuvarlak eğe kullanın (3/16") i
(7/32").
DİKKAT: Zinciri monte etmeyin .325” i
3/8” in üzerine ya da tersi.
Dama eğey kendnzden uzağa doğru hareket
ettrerek ve ekl25'ta verlen değerlere uygun
olarak zncr bleyn. Bleme sonrasında zncrn
baklaları aynı ende ve boyda olmalıdır.
DİKKAT: Keskn zncr tırtıksız parçalar
keser. Tala tozu olumaya baladığında
zncrnz blemenn zamanı gelm demektr.
Üç dört blemeden sonra kompasla baklaların
yükseklğn ölçmenz ve gerekrse düz törpü
ya da kalıp kullanarak alçatmanız gerekr. Daha
sonra köeler yuvarlayın (ekl26).
DİKKAT: Zncrn blenmes kadar
kompasın ayarı da önemldr.
TESTERE
Ucunda dl çarkı olan testereler ırıngayla
greslenmeldr. Et yıpranma sağlanması çn
her 8  saatnde br testere ters yüz edlmeldr.
Testere yvn ve yağlama delğn temz tutun.
Bunun çn stersenz testere yv temzleycs
kullanablrsnz. Testerenn aınmasını kontrol
edn. Gerekrse düz törpüyle testerenn
üzerndek çapakları temzleyerek testerey
düzleyn.
DİKKAT: Hçbr zaman esk br dl çarkına
ya da zncr hzalama çarkına yen zncr
takmayın.
HAVA FİLTRESİ - (A) Sapından çevrnz (ek. 27)
hava fltresn (B) hergün kontrol edn. İk tırnağı
yukarı ve aağı doğru bastırarak (C) fltrey (B)
açın. Emak kod numarası 001101009A olan yağ
çözücü le temzleynz, su le yıkayınız ve çerden
dıarıya doğru uzaktan basınçlı hava tutunuz.
Eğer aırı tıkanmı veya hasar görmüse, fltrey
değtrnz.
DİKKAT! - (B) fltresn yenden monte
ederken, yce oturtunuz.
YAKIT FİLTRESİ - Yakıt fltresnn bakımını düzenl
olarak yapın. Çok krlenmse değtrn (ekl 28).
YAĞ POMPASI (yağ akı) - Ayarı imalatçı
firma tarafından yapılmıtır. Yağ akı ayarı
gereksinimlere göre kullanıcı tarafından özel ayar
vidası (ekil 32) kullanılarak yapılabilir. Yağ akıı
yalnız zincir hareket halindeyken olur.
DİKKAT: Hçbr zaman atık yada esk yağ
kullanmayın.
ATELEME ÜNİTESİ - Fırça yada basınçlı hava
kullanarak ateleme üntesnn soğutucu
bölümlern temzleyn.
MOTOR - Slndr kanatçıklarını basınçlı hava
ya da fırça kullanarak düzenl olarak temzleyn.
Slndrdek krllk motorun fazla ısınmasına
neden olablr.
BUJİ - Bujler düzenl olarak temzleyn ve
elektrod aralıklarını kontrol edn (ekl 29).
TORCH L8RTF veya baka markalardan et termk
dereceye sahp bujler kullanınız.
16
ZİNCİR FRENİ - Zncr fren düzgün çalımıyorsa
zncr kapağını çıkararak frenn parçalarını
temzleyn. Zncr frennn yayı eskm ya da
deforme olmusa yensn takın.
TESTERE - Testerey çevrn ve yağlama
delklernn temz olup olmadığına bakın.
Chazınızı temzlemek çn benzn kullanmayın.
KARBÜRATÖR
Karbüratör ayarı yapmadan önce starter kapağını
ve hava fltresn (ekl 27) temzleyerek motoru
ısıtın.
T (ekl 30) vdası ayarı balata boluğunu
düzenler.
Bu motor, 97/68/EC, 2002/88/EC ve 2012/46/EC
uygulama drektflerne uygun olarak tasarlanmı
ve mal edlmtr.
DİKKAT: Hava koulları ve yükseklk
karbüratör ayarını etkler. Motor
çalıırken ya da karbüratör ayarı yaparken
kmsenn motorlu testerenn yanında
durmasına zn vermeyn.
EKSTRA BAKIM
Eğer chaz yoğun br fleklde kullanıldıysa,
uygulama sezonu sonunda, normal olarak
gerçekletrlen genel kontrollere ek olarak her k
yıllık kullanımdan sonra chazı uzman teknsyene
kontrol ettrnz.
DİKKAT! – Bu ktapçıkta belrtlmeyen
dğer tüm bakım ler yetkl br Servs
Merkez tarafından gerçekletrlmeldr.
Motorlu testere devamlı ve düzenl çalımasını
sağlamak çn, esk parçaların sadece ORİJİNAL
YEDEK PARÇALAR le değtrlmes gerektğn
unutmayınız.
Yetksz yapılan değklkler ve/veya
orjnal aksesuarların kullanılmaması
operatörde veya üçüncü klerde cdd veya
ölümcül yaralanmalara yol açablr.
NAKLİYE
Motorlu testerey taırken testerenn motoru
tamamıyle durmu, testere gerye tlm ve zncr
kapağı kapalı olmalıdır (ekl 31).
DİKKAT – Maknenn araçla taınması
halnde, araca kayılar vasıtasıyla düzgün
ve sağlam br eklde sabtlendğnden emn
olunuz. Makne yatay konumda ve ayrıca bu
makneler çn geçerl naklye yönetmelklernn
hlal edlmedğ garant edlerek taınır.
17
BAKIM TABLOSU
Verilen bakım aralıklarının sadece normal çalıtırma koulları için geçerli olduğunu lütfen göz
önünde bulundurunuz. Günlük çalımanızın normalden daha ağır olması halinde, bakım aralıkları
uygun ekilde kısaltılmalıdır.
Her kullanım
öncesinde
Her yakıt doldurma
molasından sonra
Haftalık
Hasarlı veya hatalı
olması halinde
Tüm makine Gözden geçiriniz: Kaçaklar, çatlaklar ve aınmalar
X X
Kontroller: Siviçler, startör, hız kolu ve hız kesme
kolu
Çalımasını kontrol ediniz
X X
Zincir freni Çalımasını kontrol ediniz
X X
Bir Yetkili Tamirciye kontrol ettiriniz
X
Yakıt deposu ve yağ deposu Gözden geçiriniz: Kaçaklar, delikler ve aınmalar
X X
Yakıt ltresi Gözden geçiriniz ve temizleyiniz
X
Filtre elemanını değitiriniz
X
Zincir yağlama Performansı kontrol ediniz
X X
Zincir Gözden geçiriniz: Hasar, keskinlik ve aınma
X X
Gerilimi kontrol ediniz
X X
Bileyiniz: Geçi derinliğini kontrol ediniz
X
Kılavuz uç Gözden geçiriniz: Hasar ve aınma
X X
Oyuğu ve yağ kanalını kontrol ediniz
X
Çeviriniz, zincir yuvasını yağlayınız ve damlatınız
X
Değitiriniz
X
Pinyon Gözden geçiriniz: Hasar ve aınma
X
Değitiriniz
X
Sürtünme Gözden geçiriniz: Hasar ve aınma
X
Değitiriniz
X
Zincirin durdurulması Gözden geçiriniz: Hasar ve aınma
X X
Değitiriniz
X
Tüm eriilebilir vidalar ve somunlar (yakıt vidaları
hariç)
Gözden geçiriniz ve yeniden sıkılayınız
X
Hava ltresi Temizleyiniz
X
Değitiriniz
X
Silindir kanatçıkları ve çalıtırma tertibatının
soğutma panelleri
Temizleyiniz
X
Çalıtırma kordonu Gözden geçiriniz: Hasar ve aınma
X
Değitiriniz
X
Karbüratör Rölantiyi kontrol ediniz (rölantideyken zincir
dönmemelidir)
X X
Buji Elektrot mesafelerini kontrol ediniz
X
Değitiriniz
X
Anti-titreim sistemi Gözden geçiriniz: Hasar ve aınma
X
18
9. MUHAFAZA
Makne uzun br süre kullanılmayacaksa:
- İy havalandırılmı br yerde yakıt ve yağ
depolarını boaltın ve temzleyn.
- Yakıtı ve yağı çevresel koullara dkkat ederek
ve yönetmelklere uygun eklde mha ednz.
- Yakıtı boaltmak çn, motoru çalıtırın ve
durmasını bekleyn (karıım yakıt çne
bırakıldığında çeperler hasar göreblr).
- Zncr ve ucu çıkarın, temzleyn ve üzerlerne
koruyucu yağ püskürtün.
- Çalıtırma tertbatının soğutma panellern,
hava fltresn (ekl 27) ve slndr
kanatçıklarını yce temzleynz.
- Maknenz kuru ortamlarda, mümkün olduğu
kadar yer le doğrudan temas etmeyecek
bçmde, ısı kaynaklarından uzak ve deposu
bo eklde muhafaza edn.
- Br kı mevsmnden sonra tekrar çalıtırma le
lgl prosedürler, maknenn normal çalıtırma
çn geçerl prosedürler le aynıdır (syf. 10).
ÇEVRENİN KORUNMASI
Çevrenn korunması, çnde yaadığımız
toplumun ve çevrenn yararı çn maknenn
kullanımında öneml ve öncelkl br konu
olmalıdır.
- Bulunduğunuz çevrede rahatsızlık vermekten
kaçının.
- Ambalaj, yağlar, benzn, pller, fltreler, bozulan
parçalar veya çevre üzernde olumsuz etks
olan herhang dğer malzemenn yerel
kurallara göre elden çıkarılmasına özen
göstern; bu atıklar açık alanlara atılmamalı,
ayrılarak malzemelern ger dönüümünü
sağlayacak uygun toplama merkezlerne
verlmeldr.
İmha ve elden çıkarma
Makne hzmet dıı kaldığında kesnlkle çevreye
bırakılmamalı, br atık toplama merkezne
götürülmeldr. Maknenn üretmnde kullanılan
malzemelern çoğu ger dönütürüleblr;
metallern tümü (çelk, alümnyum, prnç)
normal br hurda demr merkezne teslm
edleblr. Blg almak çn bölgenzdek normal
atık toplama hzmetne bavurun. Maknenn
mha edlmes le elde edlen atıklar toprak,
hava ve su krllğne neden olmayacak eklde
çevreye saygı göstererek elden çıkarılmalıdır.
Her durumda, yürürlüktek yerel kanunlara
uyulmalıdır.
Makne hurdaya çıkarılacağı zaman, CE aret
etket de bu kılavuzla brlkte mha edlmeldr.
19
GSH 51
MTH 510
GSH 56
MTH 560
Motor kapasitesi 50.9 cm
3
54.5 cm
3
Motor 2 zamanlı Emak
Güç 2.2 kW 2.6 kW
Minimum devir (rpm)
2.700÷3.000 min
–1
*
Maksimum devir (rpm)
12.000 min
–1
* 12.500 min
–1
*
Primer Karbüratör
Yan zincir gergi vidası
Zincir dilisi di sayısı 7
Testeresiz ve zincirsiz ağırlık 5.3 kg 5.4 kg
Yakıt deposunun kapasitesi
550 (0.55) cm
3
()
Zincir yağ deposunun kapasitesi
260 (0.26) cm
3
()
Maksimum motor hızı %133’deyken zincir hızı
3/8" 26.7 m/s 27.8 m/s
.325"
23.1 m/s 24.1 m/s
* Çubuk ve zincir ile bota devirler
Önerilen uç ve zincir kombinasyonları GSH 51 - MTH 510 - GSH 56 - MTH 560
Zincir çevresi ve kalınlığı
0.325" x .050" 0.325" x .058"
/" x .058"
Kılavuz boyu 18" (45 cm) 20" (50 cm)
Uç tipi
50310206
50310214
50310207
50310215
50310121
50310233
50310177
50310234
Zincir tipi 95VPX072X 21BPX078X 73DPX068X 73DPX072X
Kesim uzunluğu 430 mm 475 mm
DİKKAT!!!
Geri tepme (kickback) riski yanlı uç/zincir kombinasyonunda daha yüksektir! Sadece
önerilen uç/zincir kombinasyonlarını kullanınız ve bileme talimatlarına uyunuz.
10. TEKNİK ÖZELLİKLERİ
20
11. UYGUNLUK BEYANI
Aağıda imzası bulunan,
EMAK spa via Fermi, 4 - 42011 Bagnolo in Piano (RE) ITALY
aağıda özellikleri verilen makine ile ilgili olarak sorumluluğu kendine ait olmak üzere müteakip beyanı vermektedir:
1. Tip:
Motorlu testere
2. Marka: / Tip:
OLEO-MAC GSH 51 - GSH 56 / EFCO MTH 510 - MTH 560
3. Seri tanımlaması:
833 XXX 0001 - 833 XXX 9999 (
GSH 51 - MTH 510)
834 XXX 0001 - 834 XXX 9999 (
GSH 56 - MTH 560)
müteakip direktin gerekliliklerine
uygundur
2006/42/EC - 2014/30/EU - 2000/14/EC - 97/68/EC - 2012/46/EC
aağıdaki ilgili standartların art ve
koullarına uygundur:
EN ISO 11681-1 - EN ISO 11681-1/AM 1 - EN 55012
müteakip EC (Avrupa Birliği) sertika
numarasını almı modele göre uygunluk
taımaktadır
M.030
3.17.59
88 (GSH 51) - M.030
3.17.59
84 (GSH 56)
M.030
3.17.59
90 (MTH 510) - M.030
3.17.59
86 (MTH 560)
veren
ICE v. Garibaldi, 20 - 40011 Anzola Emilia (BO) - Italy n° 0303
Takip edilen uygunluk tayini prosedürü
Annex V - 2000/14/EC
Ölçülmü ses gücü seviyesi:
110.2 dB(A) (GSH 51 - MTH 510) - 113.4 dB(A) (GSH 56 - MTH 560)
Garanti edilen ses gücü seviyesi:
113.0 dB(A) (GSH 51 - MTH 510) - 116.0 dB(A) (GSH 56 - MTH 560)
Yapım yeri:
Bagnolo in piano (RE) Italy - via Fermi, 4
Datum:
20/06/2017
Teknik dokümanlar İdari:
Merkezde bulundurulmaktadır. - Teknik Kılavuz
Fausto Bellamico - President
s.p.a.
GSH 51
MTH 510
GSH 56
MTH 560
Basinç dB (A)
L
pA
av
EN 11681-1
EN 22868
99.2 103.3 *
Belirsizlik dB (A) 2.7 3.1
Ölçülmü ses gücü seviyesi dB (A)
2000/14/EC
EN 22868
EN ISO 3744
110.2 113.4
Belirsizlik dB (A) 2.7 3.0
Garanti edilen ses gücü seviyesi dB (A)
L
WA
2000/14/EC
EN 22868
EN ISO 3744
113.0 116.0
Titreim (3/8") m/s
2
EN 11681-1
EN 22867
EN 12096
5.2 (sx)
4.8 (dx)
7.3 (sx)
7.0 (dx)
*
Belirsizlik m/s
2
EN 12096
1.6 (sx)
1.7 (dx)
1.8 (sx)
2.1 (dx)
Titreim (.325") m/s
2
EN 11681-1
EN 22867
EN 12096
5.8 (sx)
5.3 (dx)
7.2 (sx)
7.0 (dx)
*
Belirsizlik m/s
2
EN 12096
1.6 (sx)
1.9 (dx)
1.6 (sx)
1.6 (dx)
* Orta ağırlıklı değerler (asgari 1/3, tam yük 1/3, bo andaki azami hız değeri 1/3).
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24

Oleo-Mac GSH 51 / GSH 510 El kitabı

Tip
El kitabı