6
22.. Çalışma alanında durmak yasaktır!
23. Cihazın dönme ve açılma alanında
durulmamalıdır!
24. Hidrolik katlanır çerçeve sadece dönme alanında
hiç kimse yoksa çalıştırılmalıdır!
25. Harici güçle çalıştırılan parçalarda (örneğin
hidrolik) ezilme ve sıkışma noktaları vardır!
26. Traktörden çıkmadan önce cihaz yere indirilmeli,
motor durdurulmalı ve kontak anahtarı çekilmelidir!
27. Araç kaymaya karşı el freni ve/veya takozlar
vasıtası ile emniyete alınmadıkça traktör ile cihaz
arasında hiç kimse bulunmamalıdır!
4. Asılmış cihazlar
1. Cihazı kaymaya karşı emniyete alın!
2. Römork bağlantısının, çekme mafsalının ve
bağlantı parçasının izin verilen maksimum dikey
ağırlığına dikkat edin!
3. Çeki demiri askısında, askı noktasında yeterli
hareketlilik bulunmasına dikkat edilmelidir!
5. Kuyruk mili modu
1. Sadece üretici tarafından öngörülen kardan milleri
kullanılmalıdır!
2. Kardan milinin koruyucu borusu ve koruyucu
hunisi ile kuyruk mili koruyucusu, araç tarafında
da takılmış olmalı ve usulüne uygun durumda
olmalıdır!
3. Kardan millerinde nakliye ve çalışma konumlarında
boru kapaklarına dikkat edilmelidir!
18. Sürüş hızı daima çevre koşullarına uygun
olmalıdır! Yokuşlarda, inişlerde ve yamaçlara
doğru çapraz sürüşlerde ani dönüşlerden
kaçınılmalıdır!
19. Sürüş tutumu, manevra ve frenleme kabiliyeti,
monte edilmiş veya asılmış cihazlar veya balast
yükleri nedeniyle olumsuz etkilenir. Bu nedenle,
manevra ve frenleme kabiliyetinin yeterli olmasına
dikkat edilmelidir!
20. Virajlarda aracın üzerindeki yükün ve/veya volanın
geniş olduğuna dikkat edilmelidir!
21. Araçlar sadece, tüm koruyucu tertibatlar
takıldıktan ve koruma konumuna getirildikten sonra
çalıştırılmalıdır!
16. Yolda sürüş için cihazlar öngörülen konuma
getirilmeli ve üreticinin talimatına göre
kilitlenmelidir!
17. Sürüş sırasında sürücü yeri kesinlikle terk
edilmemelidir!
4. Kardan millerinin takılması veya sökülmesi
işlemleri, sadece kuyruk mili ve motor kapalıyken
ve kontak anahtarı çekilmiş durumdayken
yapılmalıdır!
5. Kardan millerinin traktördeki koruyucu tertibat
tarafından örtülmeyen aşırı yük kavraması veya
tek yönlü kavrama ile kullanılması durumunda,
aşırı yük kavramaları ve tek yönlü kavramalar araç
tarafına takılmalıdır!
6. Kardan milinin doğru takılmasına ve emniyet altına
alınmasına daima dikkat edilmelidir!
7. Kardan mili koruyucusunu, zincirleri
asarak birlikte hareket etmeye karşı
emniyete alın!
8. Kuyruk mili çalıştırılmadan önce, traktörün
seçilmiş olan kuyruk mili devrinin aracın izin
verilen devri ile örtüşmesine dikkat edilmelidir!
9. Kuyruk mili çalıştırılmadan önce, aracın tehlike
bölgesinde kimsenin bulunmamasına dikkat
edilmelidir!
10. Kuyruk milini motor kapalıyken kesinlikle
çalıştır mayın!
11. Kuyruk mili ile yapılan çalışmalarda dönmekte
olan kuyruk veya kardan milinin çevresinde kimse
bulunmamalıdır.
12. Büyük açılılıklar ortaya çıktığında ve bunlara
ihtiyaç yoksa kuyruk mili daima kapatılmalıdır!
13. Dikkat! Kuyruk milinin kapatılmasından sonra
dönmeye devam eden volandan kaynaklanan
tehlike! Bu süre içerisinde araca
yaklaşılmamalıdır. Burada çalışmaya başlamak
için önce makinenin tamamen durması ve volanın
el freni ile emniyete alınmış olması gereklidir.
14. Kuyruk mili ile tahrik edilen cihazların veya kardan
milinin temizlenmesi, yağlanması veya
ayarlanması işlemleri sadece kuyruk mili, motor
kapalıyken ve kontak anahtarı çekiliyken
yapılmalıdır! Volandaki el frenini çekin.
15. Kavramadan çıkartılmış kardan mili öngörülen
yuvasına yerleştirilmelidir!
16. Kardan milinin çıkartılmasından sonra kuyruk
milinin boşta kalan ucuna koruyucu başlık
takılmalıdır!
17. Hasarlar ortaya çıktığında araçla çalışmaya
başlamadan önce bu hasarlar derhal
giderilmelidir!