SM-BB70 / SM-BB71-41A
FC-M785
38-26D
104 / 64 mm
165, 170, 175, 180 mm
48.8 mm
68, 73 mm
BC1.37 (68, 73 mm)
40-28D
104 / 64 mm
165, 170, 175, 180 mm
48.8 mm
68, 73 mm
BC1.37 (68, 73 mm)
Sıkma torku:
0.08 N•m
1. Pim plakasını yeni monte edilen
vites kolu ünitesine takın.
* Pim plakası üzerindeki çıkıntıları
șekilde görüldüğü gibi vites kolu
ünitesindeki deliklere yerleștirin
2. Vites kolu ünitesini braketle
hizalayın ve vites kolu ünitesi
montaj vidalarıyla (4 adet)
sabitleyin.
* Vidaları sabitlemeden önce M5
civata ara parçasını takın.
3. Ünite tespit civatasını sıkın.
4. Ayar tamburunu takın.
5. "Gösterge ünitesinin değiștirilmesi" kısmında verilen takma
prosedürünü takip ederek gösterge ünitesini monte edin.
* SL-M780-I'e monte edilen pim plakası yoktur.
• Vites kolunu, fren çalıșmasını ve dișli
değișim ișlemini engellemeyeceği bir
konuma takın.
• Fren çalıșmasının engellenmesine neden
olacak bir kombinasyon kullanmayın.
Not :
Parçaları karbon kadro/gidon yüzeylerine takarken, karbon
malzemenin hasar görmesine neden olabilecek așırı sıkmayı veya
parçalar için tespit kuvvetinin eksikliğine neden olabilecek yetersiz
sıkmayı engellemek için, karbon kadro/parça üreticisinin sıkma
torku tavsiyesine uyun.
Not :
Mod dönüștürücü, kol en alt konumdayken anahtarlanamaz.
Anahtarlama ișleminden önce kolu (A) en az bir defa
çalıștırdığınızdan emin olun. Mod dönüștürücüyü çevirirken kuvvet
uygulamayın, aksi takdirde kırılabilir.
Mod dönüștürücü
Mod seçme düğmesi
Kol (A)
Model numarası
Normal tip
Üstten çektirmeli tip
Aynakol diș farkı
Ön vites değiștirici montaj bant çapı
Arka mașa açısı (
a
)
Ön Vites Değiștirici
* Diğer dillerde servis talimatı için, bkz:
http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
"Bakım aralığı, kullanma ve sürüş şartlarına bağlıdır. Zinciri düzenli olarak uygun zincir temizleyici
maddeyle temizleyin. Kesinlikle pas temizleyiciler gibi alkali bazlı veya asit bazlı çözücüler
kullanmayın. Eğer bu çözücüler kullanılırsa, zincir kırılabilir ve ciddi yaralanmaya neden olabilir."
• Mükemmel vites değiştirme performansı elde etmek için, bu zincir bir ön ve bir arka tarafa sahiptir ve
takıldığında doğru yöne bakmasını sağlamak için kenarlar işaretlenmiştir. Zincir doğru yöne bakacak şekilde
monte edildiğinde doğru tasarım performansı elde edilecektir. Eğer zıt yöne bakacak şekilde monte edilirse,
zincir yerinden çıkabilir ve bisiklet devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
• Güçlendirilmiș bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri birleștirmek için kullanın.
• Güçlendirilmiș bağlantı pimlerinden bașka bağlantı pimleri
kullanılması veya kullanılan zincir tipine uygun olmayan bir
güçlendirilmiș bağlantı pimi veya alet kullanılması halinde
yeterli bağlantı kuvveti elde edilemeyebilir ve bu durum
zincirin kopmasına veya yerinden çıkmasına neden olabilir.
• Eğer dișli sayısındaki bir değișiklik nedeniyle zincirin
uzunluğunu ayarlamak gerekiyorsa, zinciri bir güçlendirilmiș
bağlantı pimi kullanılarak bağlandığı yerden bașka bir
noktada kesin. Zincir, güçlendirilmiș bağlantı pimiyle
bağlandığı yerden kesilmesi durumunda hasar görecektir.
• Sürüș sırasında elbiselerinizin zincire takılmamasına dikkat edin; böyle bir durum bisikletin
devrilmesine neden olabilir.
• Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini kontrol edin. Eğer gerginlik
çok zayıfsa veya zincir hasar görmüșse, zincir değiștirilmelidir. Eğer bu önlem alınmazsa, zincir
kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
• İki adet sol krank kolu montaj civatası kademeli olarak ve sırasıyla sıkılmalı, bir civata bir defada tamamen sıkılmamalıdır. Bir tork
anahtarı kullanarak, son sıkma torklarının 12-14 N•m aralığında olduğunu kontrol edin. Ayrıca, yaklașık 100 km (60 mil) sürüșten sonra
bir tork anahtarıyla sıkma torklarını tekrar kontrol edin. Aynı zamanda, sıkma torklarının periyodik olarak kontrol edilmesi önemlidir.
Eğer sıkma torkları çok zayıfsa veya montaj civataları kademeli olarak sırasıyla sıkılmazsa, sol krank kolu yerinden çıkabilir ve bisiklet
devrilerek ciddi yaralanma meydana gelebilir.
• Bisikleti sürmeden önce krank kollarında çatlak olup olmadığını kontrol edin. Eğer herhangi bir çatlak varsa, krank kolu kırılarak
bisikletten düșmenize neden olabilir.
• Eğer iç kapak doğru șekilde takılmazsa, mil paslanarak hasar görebilir ve bisiklet devrilerek ciddi yaralanma meydana gelebilir.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun. Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar, bisikletin
devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun. Eğer ayarlar doğru șekilde yapılmazsa, zincir yerinden
çıkarak bisikletin devrilmesine ve ciddi șekilde yaralanmanıza neden olabilir.
• Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
• Eğer dișli en küçük veya orta aynakol dișlisi üzerindeyse, en büyük aynakol dișlisi üzerindeki dișlerin uçlarından yaralanma tehlikesi
vardır
Not
• İlave olarak, eğer pedal çevirme performansı normal değilse, bu kontrolü bir kez daha yapın.
• Bisikleti sürmeden önce, bağlantıda herhangi bir oynama veya gevșeklik olup olmadığını kontrol edin. Aynı zamanda, krank kollarını ve
pedalları periyodik aralıklarla sıkın.
• Pedalları monte ederken, pedalların sıkıșmasını engellemek için dișlere az miktarda gres sürün. Bir tork anahtarı kullanarak pedalları
emniyetli șekilde sıkın. Sıkma torku: 35-55 N•m Sağ krank kolu sağ yönlü, sol krank kolu sol yönlü dișe sahiptir.
• Eğer orta göbek milinden ve sol krank kolu bağlantı parçasından gıcırdama sesi geliyorsa, bağlantı parçasına gres sürün ve belirtilen
tork değerine göre sıkın.
• Krank kolunu ve orta göbeği temizlemek için yumușak bir deterjan kullanın. Alkalin veya asidik deterjanlar kullanılması renk
bozulmasına neden olabilir.
• Orta göbeği yüksek basınçlı su püskürterek yıkamayın.
• Eğer yataklarda herhangi bir gevșeklik hissediliyorsa, orta göbek değiștirilmelidir.
• Eğer dișli değiștirme ișlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiștiriciyi yıkayın ve tüm hareketli parçaları yağlayın.
• Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites değiștiriciyi değiștirmeniz gerekir.
• Aynakol dișlilerini periyodik olarak doğal bir deterjanla yıkayın ve tekrar yağlayın. Ayrıca, zincirin doğal bir deterjanla yıkanarak
yağlanması, aynakol dișlilerinin ve zincirin kullanım ömrünü uzatmanın etkili bir yoludur.
• Eğer zincir kullanım sırasında aynakol dișlilerinden çıkıyorsa, aynakol dișlilerini ve zinciri değiștirin.
• Zincir șekilde gösterilen konumda olduğunda, aynakol dișlileriyle veya ön vites değiștiriciyle temas ederek
gürültü çıkarabilir. Eğer gürültü problemi varsa, zinciri bir sonraki veya bunu takip eden büyük arka dișlinin
üzerine kaydırın.
• Süspansiyonlu kadrolar için, arka bacak açısı bisiklete binilip binilmediğine bağlı olarak değișecektir.
Bisiklete binilmediğinde ve zincir en büyük/büyük aynakol dișlisine ve en küçük dișliye yerleștirildiğinde,
ön vites değiștiricinin zincir kılavuzu dıș plakası zincire değebilir.
• Sürüș sırasında elbisenizin kol ağızları zincirden dolayı kirlenebilir.
• Sol ve sağ adaptörlere monte etmeden önce gres yağı uygulayın.
• Düzgün çalıșma için, belirtilen fren kablosunu ve orta göbek kablo rehberini kullanın.
• Ön vites değiștirici sadece ikili aynakollar içindir. Vites değișim noktaları eșleșmediğinden, üçlü aynakollarla
kullanılamaz.
• Üstten çektirme tipini takarken, sağdaki șekilde görüldüğü gibi üç adet vites kablosu yuvasına sahip olan bir
kadro seçin.
• Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar boșluğa sahip olan bir vites kablosu kullanın.
Ayrıca, gidon tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla temas edip etmediğini kontrol edin.
• Vites kablosu için özel bir gres yağı kullanılır. DURA-ACE veya bașka tipte gres yağları kullanmayın; aksi
takdirde dișli değiștirme performansı zayıflayabilir.
• Kullanmadan önce vites telini ve vites telinin içini gresleyerek uygun șekilde kaydıklarından emin olun.
• Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
• Eğer hidrolik disk frenlerinde kullanılan fren yağı, vites kolunun plastik parçalarına yapıșma eğilimi gösteren türde bir yağ ise, plastik
parçaların çatlamasına veya renklerinin bozulmasına neden olabilir. Bu nedenle, fren yağının bu plastik parçalara yapıșmadığından
emin olmalısınız. SHIMANO disk frenlerinde kullanılan mineral yağ, plastik parçalara yapıșması durumunda çatlamaya veya renk
bozulmasına neden olmaz. Ancak, yabancı partiküllerin yapıșmasını engellemek için bu parçalar önceden alkolle temizlenmelidir.
• Gösterge ve vites değișim ünitesini sökmeyin. Bu ișlem üniteye hasar verebilir veya yanlıș çalıșmasına neden olabilir.
• Bu servis talimatıyla birlikte Arka Dișli Sisteminin servis talimatını da okuyun (SL-M780-I).
• Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili değildir.
• Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel bisiklet satıcınıza danıșın.
Vites kablosu yuvaları
Aynakol
dișlileri
Arka dișliler
Teknik Servis Talimatı SI-5MZ0A-001
Özellikler
X = Mevcut
Montaj bant çapları:
S (28.6 mm), M (31.8 mm), L (34.9 mm)
S, M ölçülerini kullanırken, 28.6 mm,
31.8mm çapa sahip bir montaj bandı
kullanın ve L ölçülü bir adaptöre monte
edin.
Arka mașa açısı
Aynakol
Model numarası
Aynakol dișli kombinasyonu
Civata daire çapı
Krank kolu uzunluğu
Zincir hattı
Orta göbek genișliği
Diș ölçüleri
Uygulanabilir orta göbek
SI-5MZ0A-001-05
Ön Dișli Sistemi (2x10)
Seriler XT (2x10)
SL-M780-L / SL-M780-IL
OT-SP41
FD-M785 / FD-M785-E2 / FD-M786 / FD-M786-D
FC-M785
CN-HG94
SM-SP17
Vites kolu
Vites kablosu
Ön değiștirici
Aynakol
Zincir
Orta göbek kablo rehberi
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
(1) Orta göbek gövde genișliğinin 68 mm veya
73 mm olup olmadığını kontrol edin.
(2) Daha sonra, șekillere bakarak adaptörü takın.
Kelepçe Tipi Braket Tipi
68 mm
Ara parçası
2.5 mm
68 mm
BB monte tipi mil
73 mm 73 mm
A
AAAA
A
Aynakolun montajı
Șekilde gösterilen ișlemi takip edin.
1.2 Sağ adaptörü (saat yönünün tersine) ve sol adaptörü (saat
yönünde) monte etmek için özel alet TL-FC32 / 36'yı kullanın.
Sıkma torku: 35-50 N•m
Not: Orta göbek gövde genișliğine bağlı olarak ara parçaları
gerekebilir. Ayrıntılı bilgi için, bkz: "Ara parçası takma
yöntemi".
3 Sağ krank ünitesini yerleștirin.
4 Sol krankın A kısmını sağ krank ünitesinin miline kanalın geniș
olduğu bölüme dengeleyecek șekilde yerleștirin.
5 Kapağı sıkmak için TL-FC16/18'i kullanın.
Sıkma torku: 0.7-1.5 N•m
6 Durdurma plakasını içeriye doğru itin, plaka piminin sıkı șekilde
yerine oturup oturmadığını kontrol edin ve daha sonra sol
krank kolunun civatasını sıkıștırın. (5 mm Alyen Anahtarı)
Not: Her civata düzgün ve eșit șekilde 12-14 N•m değerine
kadar sıkılmalıdır.
■ Ara parçası takma yöntemi
A
Güçlendirilmiș Bağlantı Pimi
Link Pimi Link Pimi
Zincir aleti Zincir
10-vites çok ince zincir:
MTB
Güçlendirilmiș
bağlantı pimi
TL-CN32
TL-CN23
TL-CN27
kanallı (3)
kanallı (2)
* Eğer 68 mm genișliğe sahip kelepçe tipi bir orta
göbek kullanıyorsanız, bir adet 2.5 mm ara parçası
yerine bir adet 1.8 mm ve bir adet 0.7 mm ara
parçası kullanabilirsiniz.
Aynı dıș ucun kapsülünü vites teli kılıfının kesik ucuna takın.
Dıș uç kapsül
Vites teli kılıfının kesilmesi
V ites teli kılıfını keserken, ișaretli ucun karșısındaki ucu kesin. Vites
teli kılıfının kestikten sonra, deliğin içi düzgün
bir çapa sahip olacak șekilde ucu yuvarlayın.
UYARI
Zincir uzunluğu
2 bakla ekleyin (zincir her iki tarafta
büyük dișlide iken).
En büyük dișli Büyük dișli
Zincir
Küçük aynakol dișlisinden büyük aynakol dișlisine geçmek
için (A Kolu)
Kola (A) bir defa basıldığında, küçük aynakol dișlisinden büyük
aynakol dișlisine bir adım kayma gerçekleșir.
Örnek:
Küçük aynakol dișlisinden büyük aynakol dișlisine.
Büyük aynakol dișlisinden küçük aynakol dișlisine geçmek
için (B Kolu)
Kola (B) bir defa basıldığında, büyük aynakol dișlisinden küçük
aynakol dișlisine bir adım kayma gerçekleșir.
Örnek:
Büyük aynakol dișlisinden küçük aynakol dișlisine.
Dișli değiștirme ișlemi
Bir kola basıldığında kablo gerginliğinin derhal boșaltılması nedeniyle, HIZLI BOȘALTMA mekanizması hızlı serbest bırakmayı mümkün
kılar. Bu vites kolu, boșaltma ișlemlerinin kolu itmek veya çekmek suretiyle yapılmasına izin veren 2-yönlü bir boșaltma mekanizmasına
sahiptir.
Hem (A) kolu hem (B) kolu, vites değiștirmeden sonra serbest bırakıldıklarında daima bașlangıç konumuna dönerler. Kollardan birini
çalıștırırken aynı zamanda krank kolunu da çevirin.
(A) kolu bașlangıç konumu Kol (B)
• 2-YÖNLÜ DEĞİȘİM
İç delik kapağını șekilde görüldüğü gibi
duruncaya kadar çevirerek takın. Durduktan
sonra daha fazla çevirmeyin. Aksi takdirde
kapak üzerindeki diș hasar görebilir.
A kolunu orta konuma ayarlamak için bir defa çalıștırın. Mod
dönüștürücüyü 2x (ikili mod) konumuna alın.
İç delik kapağı
Sıkma torku:
3 N•m
4 mm Alyen anahtarı
Dıș çapı maksimum 32 mm olan elcik
kullanın.
Vites kolunun takılması
İç kablonun bağlanması ve emniyete
alınması
Mod dönüștürücüyü 3x (üçlü mod) konumuna alın ve ardından en
alt konumu kontrol edin. B kolunu iki defa veya daha fazla
çalıștırarak en alt konuma ayarlayın. İç delik kapağını çıkarın ve
kabloyu takın.
İç delik kapağı
İç kablo
Kol (B)
Arka vites değiştiricisinin takılması ve SIS ayarı hakkında
ayrıntılı bilgi için, FD-M785 / M785-E2 / M786 / M786-D
(Ön Vites Değiştirici) Servis Talimatına bakın.
Uygulanabilir zincir hattı 48.8 mm
FD-M785
X
X
14D
S, M, L
66° - 69°
44-38D
FD-M785-E2
X
X
12D
-
66° - 69°
40-38D
FD-M786
X
X
14D
S, M, L
66° - 69°
44-38D
FD-M786-D
X
X
14D
-
66° - 69°
44-38D
Not :
Mod seçme düğmesini dönmeye zorlamayın. Döndürmek için
kuvvet uygularsanız kırılacaktır.
Mod dönüștürücü
Mod seçme düğmesi
Durdurma plakası
Plaka pimi
Yukarı kaldırın
Not :
Durdurma plakasını șekilde görüldüğü
gibi doğru yönde yerleștirin.
(A)
TL-FC16
TL-FC32
Geniș kanal alanı
İç kapak
4
5
2
1
3
6
Gösterge ünitesinin ve vites kolu
ünitesinin değiștirilmesi ve takılması
Sökme ve takma ișlemlerini sadece gösterge ünitesini ve vites kolu
ünitesini değiștirken yapın.
<Sökme>
1. B kolunu iki defa veya daha fazla çalıștırarak en alt konuma
ayarlayın.
2. Gösterge ünitesini sabitleyen (a) ve (b) tespit vidalarını sökün ve
gösterge ünitesinin merceğini kaldırarak mandalı șekilde
görüldüğü gibi ayırın. Ardından gösterge ünitesini çıkarın.
* (a) ve (b) vidalarını karıștırmayın. Aksi halde hasar meydana
gelebilir.
<Montaj>
1. B kolunu iki defa veya daha fazla çalıștırarak en alt konuma
ayarlayın.
2. Göstege iğnesinin sağ tarafta olup olmadığını kontrol edin.
(Șekil 1)
3. Önce mandalı takarak gösterge ünitesini takın ve ardından (a) ve
(b) gösterge ünitesi tespit vidalarıyla sıkarak sabitleyin.
4. Çalıșmayı kontrol edin. Gösterge üntiesi doğru șekilde
çalıșmıyorsa, adım 1 ve 2'ye özellikle dikkat ederek tekrar takın.
■ Gösterge ünitesinin değiștirilmesi
■ Vites kolu ünitesinin değiștirilmesi ve takılması
Gösterge tespit vidası
Mandal
a
b
<Sökme>
<Montaj>
1. Ön vites değiștiricinin kablo tespit civatasını (somun) gevșetin ve
daha sonra vites kolu ünitesinin telini kabloyu takarken yaptığınız
șekilde çekerek çıkarın.
2. "Gösterge ünitesinin değiștirilmesi" kısmında verilen sökme
prosedürünü takip ederek gösterge ünitesini çıkarın.
3. Ayar tamburunu çıkarın.
4. Ünite tespit civatasını çıkarın.
5. Dört vites kolu montaj vidasını çıkarın ve daha sonra vites kolu
ünitesini șekilde görüldüğü gibi çıkarın.
* A, B ve C vidalarını karıștırmamaya dikkat edin.
6. Pim plakasını vites kolu ünitesinden çıkarın.
M5 civata ara parçası
Pim plakası
Ünite tespit civatası
(M5 x 9.5 mm)
Ayar tamburu
A
■ Göstergesiz montaj ve braket bandı (SM-SL78) montajı
hakkında ayrıntılı bilgi için, arka dișli sisteminin Servis
Talimatına bakın.
Pim plakası
Sıkma torku:
2.5 N•m
Sıkma torku:
0.15 N•m
Șekil 1
Vites kolu montaj vidası (Küçük)
A
Vites kolu montaj vidası (Büyük)
B
Vites kolu montaj vidası (Büyük)
C
C
Sıkma torku:
0.5 N•m
B
Sıkma torku:
0.15 N•m