Schumacher Bahco BBCE12-15S Automatic Battery Charger with Supply Mode El kitabı

Kategori
Pil şarj cihazları
Tip
El kitabı
125
TÜRKÇE
İlk kullanım talimatları
Model: BBCE12-15S
Güç Kaynağı Moduna Sahip Otomatik Akü Şarj Cihazı
KULLANIM KILAVUZU
İşaretler ve simgeler
İyi havalandırılan bir yerde
kullanın.
Kıvılcım ve ateşten uzak
tutun - batarya patlayıcı
gazlar salabilir.
Kullanmadan
önce kılavuzu
okuyun.
Yalnızca kapalı
mekanda kullanıma
uygundur.
Yağmura
maruz
bırakmayın.
Dikkat,
elektrik şoku
riski.
Uyarı
Bu ürünü, belirli bir ülkede
WEEE gerekliliklerine uygun
olarak imha etme konusunda
ayrıntılı bilgiler için ekipman
tedarikçisiyle iletişime geçin.
UYARI
BU ÜRÜNÜ KULLANMADAN ÖNCE KILAVUZUN TAMAMINI OKUYUN. BUNU
YAPMAMAK, CİDDİ YARALANMA VEYA ÖLÜMLE SONUÇLANABİLİR.
ÖNEMLİ: BU GÜVENLİK VE TALİMAT KILAVUZUNU OKUYUN VE SAKLAYIN.
BU TALİMATLARI SAKLAYIN – Bu kılavuz, şarj cihazınızı güvenli ev etkili bir biçimde
nasıl kullanabileceğinizi gösterir. Bu kılavuz önemli güvenlik ve çalıştırma talimatları
içerdiğinden, bu talimatları ve önlemleri okuyun, anlayın ve yerine getirin. Bu kılavuzun
genelinde kullanılan güvenlik mesajları, bir işaret sözcüğü, mesaj ve simge içerir.
İşaret sözcüğü, bir durumdaki tehlike düzeyini ifade eder.
Kaçınılmaması durumunda, kullanıcıların ve çevredeki kişilerin ölmesine veya ağır
yaralanmasına yol açacak olan tehdit niteliğinde tehlikeli durumları ifade eder.
Kaçınılmaması durumunda, kullanıcının veya çevredeki kişilerin ölmesine veya
ağır yaralanmasına yol açabilecek potansiyel olarak tehlikeli durumları ifade eder.
Kaçınılmaması durumunda, kullanıcının veya çevredeki kişilerin orta veya düşük
şiddette yaralanmasına yol açabilecek potansiyel olarak tehlikeli durumları ifade eder.
Kaçınılmaması durumunda, ekipman veya aracın hasar görmesine veya başka bir
maddi hasara yol açabilecek potansiyel olarak tehlikeli durumları ifade eder.
TEHLİKE
UYARI
DİKKAT
ÖNEMLİ
Sınıf II Şarj
Cihazı
126
1. ÖNEMLİ GÜVENLİK TAMATLARI – BU TAMATLARI SAKLAYIN.
Bu kılavuz, önemli güvenlik ve kullanım talimatları içerir.
ELEKTRİK ŞOKU VEYA YANGIN RİSKİ
1.1 Bu ürünü kullanmadan önce kılavuzun tamamını okuyun. Bunu
yapmamak, ciddi yaralanma veya ölümle sonuçlanabilir.
1.2 Çocukların cihazla oynamadığından emin olmak için sürekli
gözetim altında tutulmaları gereklidir. Cihazın güvenli bir biçimde
kullanılması konusunda gözetim veya eğitim verilmesi ve tehlikeleri anlamaları durumunda,
bu cihaz, 8 yaş ve üstü çocuklar ve ziksel, duyusal veya zihinsel yeterliliği düşük ya da
bilgi ve deneyimi eksik kişiler tarafından kullanılabilir. Çocuklar bu cihazla oynamamalıdır.
Temizlik ve kullanıcı bakımı, yetişkin gözetimi olmadan çocuklar tarafından yapılmamalıdır.
1.3 Bu şarj cihazı, (çocuklar dahil olmak üzere) ziksel, duyusal veya zihinsel yeterliliği düşük
ya da bilgi ve deneyimi eksik kişiler tarafından, bu kişilerin güvenliğinden sorumlu olan bir
kişiden, ürünün kullanımına ilişkin gözetim veya eğitim almadıkları sürece kullanılamaz.
Çocuklar gözetim altında tutularak, akü şarj bataryası veya kablosuyla oynamamaları
sağlanmalıdır.
1.4 Şarj cihazını yağmura veya kara maruz bırakmayın.
1.5 Yalnızca tavsiye edilen ek parçaları kullanın. SNA Europe tarafından önerilmeyen veya
satılmayan ek parçaların kullanılması, yangın, elektrik şoku ve yaralanma veya mal
kaybına yol açabilir.
1.6 Elektrik şi veya kablosunun zarar görmesi riskini önlemek için, şarj cihazının bağlantısını
keserken kablodan değil, şten çekin.
1.7 Kesinlikle gerekli olduğu durumlar dışında, uzatma kablosu kullanılmamalıdır. Uygun
olmayan uzatma kablolarının kullanılması, elektrik şoku riskine yol açabilir. Uzatma
kablosu kullanılması gerekiyorsa:
Uzatma kablosunun şi üzerindeki dişlerin, şarj cihazı üzerindeki şle aynı sayı, boyut ve
şekilde olduğundan emin olun.
Uzatma kablosunun tellerin düzgün bir biçimde takıldığından ve elektriksel olarak iyi
durumda olduğundan emin olun.
Tel boyutunun, 8. bölümde belirtilen şarj cihazı AC amper değeri için yeterince büyük
olduğundan emin olun.
1.8 Elektrik şoku riskini azaltmak için, herhangi bir bakım veya temizlik yapmadan önce şarj
cihazını güç çıkışından çekin. Sadece kontrolleri kapatmak, bu riski azaltmaz.
1.9 Şarj cihazını zarar görmüş bir kablo veya şle çalıştırmayın. Güç kaynağı kablosu zarar
görmüşse, tehlikelerden kaçınmak için bu kablonun üretici, yetkili servis elemanı veya
benzer niteliklere sahip bir kişi tarafından değiştirilmesi gereklidir.
1.10 Şarj cihazı ağır bir darbe aldıysa, düşürüldüyse veya başka bir biçimde zarar gördüyse, şarj
cihazını çalıştırmayın ve yetkin bir servis elemanına götürün.
1.11 Şarj cihazının parçalarını sökmeyin; bakım veya onarım gerektiğinde, yetkin bir servis
elemanına götürün. Parçaları sökülen cihazın yanlış bir biçimde toplanması, yangın veya
elektrik şoku riski ortaya çıkarır.
1.12 Şarj cihazı, yalnızca işlevsel amaçlarla topraklanmış bir bağlantıya sahiptir.
PATLAYICI GAZ RİSKİ.
1.13 KURŞUN-ASİT AKÜNÜN ÇEVRESİNDE ÇALIŞMAK TEHLİKELİDİR.
BATARYALAR, NORMAL KULLANIM SIRASINDA PATLAYICI GAZLAR
AÇIĞA ÇIKARIR. BU NEDENLE, ŞARJ CİHAZINI HER KULLANDIĞINIZDA
TALİMATLARI YERİNE GETİRMENİZ SON DERECE ÖNEMLİDİR.
1.14 Akü patlaması riskini azaltmak için, bu talimatların yanı sıra, akü üreticisinin ve akünün
çevresinde kullanmak istediğiniz her türlü ekipmanın üreticisinin yayınladığı talimatları
izleyin. Bu ürünler ve motor üzerindeki uyarı işaretlerini inceleyin.
1.15 Bu şarj cihazı, anahtar ve devre kesiciler gibi, elektrik arkı ve kıvılcım çıkarabilen parçalar
içerir. Garajda kullanılıyorsa, bu şarj cihazını zeminden 46 cm (18 inç) veya daha yükseğe
konumlandırın.
UYARI
UYARI
UYARI
127
UYARI
Yeniden şarj edilemeyen akülerle kullanmayın.
Yalnızca kurşun-asit ve yeniden şarj edilebilir akülerle kullanın.
ÖNEMLİ
Şarj cihazına ve aracınıza zarar verebileceğinden, şarj cihazı AC güç
çıkışına bağlıyken aracı çalıştırmayın.
2. KİŞİSEL ÖNLEMLER
PATLAYICI GAZ RİSKİ.
2.1 Akü veya motorun çevresinde sigara İÇMEYİN ve kıvılcım veya alev ortaya
çıkmasına izin VERMEYİN.
2.2 Kurşun-asit veya lityum iyon akülerle çalışırken, yüzük, bilezik, kolye ve kol
saati gibi kişisel eşyalarınızı çıkarın. Bu aküler, yüzük veya benzeri eşyaları metale
kaynatacak kadar yüksek kısa devre akımı üreterek, ağır yanıkların oluşmasına yol açabilir.
2.3 Akünün üstüne metal bir alet düşürme riskini azaltmak için her zamankinden daha dikkatli
olun. Akü veya patlayabilecek başka bir elektrikli parça kıvılcım çıkarabilir veya kısa devre
yapabilir.
2.4 Bu şarj cihazını, yalnızca 40-230 Ah anma kapasitesine sahip 12 V kurşun-asit, kalsiyum, jel
ve AGM tipi yeniden şarj edilebilir aküleri şarj etmek için kullanın. Marş motoru uygulaması
dışındaki düşük gerilimli elektrik sistemlerine güç sağlamak için tasarlanmamıştır. Bu şarj
cihazını, ev aletlerinde yaygın olarak kullanılan kuru hücreli bataryaları veya cep telefonlarında,
dizüstü bilgisayarlarda, elektrikli el aletlerinde vs. kullanılan lityum iyon bataryaları şarj etmek
için kullanmayın. Bu bataryalar patlayarak, can ve mal kaybına yol açabilir.
2.5 Donmuş bir aküyü KESİNLİKLE şarj etmeyin.
2.6 Kurşun-asit aküyle çalıştığınız sırada, çevrenizde yardımınıza gelebilecek bir kişi bulundurun.
2.7 Akünün gözlerinize, giysilerinize veya derinize temas etmesi ihtimaline karşı, yakınınızda
bol su ve sabun bulundurun.
2.8 Emniyet gözlükleri ve koruyucu giysiler dahil olmak üzere, tam göz ve vücut koruması
kullanın. Akünün çevresinde çalışırken gözlerinize dokunmaktan kaçının.
2.9 Akü asidinin derinize veya giysilerinize temas etmesi durumunda, ilgili bölgeyi derhal
sabunlu suyla yıkayın. Asit gözünüze kaçarsa, gözünüzü akan soğuk suyla en az
10 dakika yıkayın ve derhal tıbbi yardım alın.
2.10 Akü asidini kazara yutmanız durumunda, süt, yumurta akı veya su için. Kusmaya
ÇALIŞMAYIN. Derhal tıbbi yardım alın.
3. ŞARJ ETMEYE HAZIRLANMA
AKÜ ASİDİYLE TEMAS RİSKİ. AKÜ ASİDİ, SON DERECE
KOROZİF BİR SÜLFÜRİK ASİTTİR.
3.1 Aküyü şarj etmek için araçtan çıkarmanın gerekli olduğu
durumlarda, her zaman önce topraklanmış kutbu çıkarın. Ark
oluşmasını önlemek için, araçtaki tüm aksesuarların kapalı konumda
olduğundan emin olun.
3.2  Akü şarj edilirken, akü çevresindeki alanın iyi havalandırıldığından emin olun.
3.3  Aküyü değiştirmeden önce, kutup başlarını temizleyin. Temizlik sırasında, havayla taşınan
korozyonun gözleriniz, burnunuz veya ağzınızla temas etmesine izin vermeyin. Akü asidini
nötrleştirmek ve havada uçan korozyonu ortadan kaldırmak için karbonat ve su kullanın.
Gözlerinize, burnunuza veya ağzınıza dokunmayın.
3.4  Akünün asidi, akü üreticisi tarafından belirtilen seviyeye ulaşana kadar, hücrelerin her
birine damıtılmış su ekleyin. Taşırmayın. Valf ile ayarlı kurşun asit aküler (VRLA) gibi, hücre
kapakları çıkarılamayan akülerde, üreticinin şarj etme talimatlarını dikkatlice izleyin.
3.5  Şarj cihazı, akü, araç ve akü ile şarj cihazının çevresinde kullanılacak her türlü ekipmanla
ilgili tüm talimatları okuyun, anlayın ve yerine getirin. Aküyü şarj ederken, akü üreticisinin
belirttiği tüm önlemleri ve şarj hızlarını inceleyin.
UYARI
UYARI
UYARI
128
3.6  Aracın kullanım kılavuzunu inceleyerek, akünün gerilimini tespit edin ve çıkış gerilimi
seçme anahtarının doğru gerilime ayarlandığından emin olun. Şarj cihazının ayarlanabilir
bir şarj hızı varsa, aküyü önce en düşük hızda şarj edin.
3.7  Şarj kablosu kıskaçlarının sıkıca bağlandığından emin olun.
4. ŞARJ CİHAZININ KONUMU
PATLAMA VE AKÜ ASİDİYLE TEMAS RİSKİ.
4.1  Şarj cihazını, DC kabloları izin verdiği ölçüde
aküden uzağa konumlandırın.
4.2  Şarj cihazını kesinlikle şarj edilen akünün hemen
üstüne koymayın; aküden çıkan gazlar, şarj cihazında
korozyon ve hasara yol açabilir.
4.3  Aküyü şarj cihazının üstüne koymayın.
4.4  Elektrolitin özgül ağırlığını okurken veya aküyü doldururken, şarj cihazının üstüne akü asidi
damlamasına kesinlikle izin vermeyin.
4.5  Şarj cihazını kapalı bir alanda çalıştırmayın ve havalandırmayı herhangi bir biçimde
sınırlamayın.
5. DC BAĞLANTI ÖNLEMLERİ
5.1 Ancak AC şini prizden çektikten sonra DC çıkış bağlantılarını takın ve çıkarın.
Bağlantıların birbirine değmesine kesinlikle izin vermeyin.
5.2  Bağlantıları, akü ve şasiye bölüm 6 ve 7’de belirtildiği gibi takın.
6. AKÜ ARACA TAKILDIĞINDA ŞU ADIMLARI TAKİP EDİN
AKÜNÜN ÇEVRESİNDE ORTAYA ÇIKAN BİR
KIVILCIM, AKÜNÜN PATLAMASINA YOL AÇABİLİR.
AKÜNÜN YAKININDA KIVILCIM RİSKİNİ EN AZA
İNDİRMEK İÇİN:
ÖNEMLİ
Şarj cihazına ve aracınıza zarar verebileceğinden, şarj cihazı AC güç
çıkışına bağlıyken aracı çalıştırmayın.
6.1  AC ve DC kablolarını, motor kaputu, kapı ve hareketli veya sıcak motor parçalarından
hasar görmeyecek biçimde konumlandırın. NOT: Şarj sırasında motor kaputunu kapatmak
gerekirse, kaputun, akü bağlantılarının metal kısmına değmediğinden veya kabloların
yalıtımını kesmediğinden emin olun.
6.2  Fan kanatlarından, kayışlardan, kasnaklardan ve yaralanmaya yol açabilecek diğer
parçalardan uzak durun.
6.3  Akü kutup başlarının hangi kutba ait olduğunu kontrol edin. ARTI (POS, P, +) kutup başının
çapı, genellikle EKSİ (NEG, N, -) kutup başının çapından daha büyüktür.
6.4  Akünün hangi kutup başının şasiyle topraklandığını (şasiye bağlandığını) tespit edin.
Şasiye bağlı olmayan akü kutup başının bağlantısının önce yapılması gerekir. Diğer
bağlantı, şasinin akü ve yakıt hattından uzak bir noktasına yapılacaktır. 6.5 ve 6.6 numaralı
adımları inceleyin. Akü şarj cihazı, daha sonra şebeke güç kaynağına bağlanacaktır.
Şebeke güç kaynağı bağlantısı, ulusal kablolama kurallarına uygun olarak yapılacaktır.
6.5  Eksi kutbu topraklanmış araçlarda, şarj cihazından gelen ARTI (KIRMIZI) maşayı, akünün
topraklanmamış ARTI (POS, P, +) kutup başına bağlayın. EKSİ (SİYAH) maşayı, aracın
şasisine veya motor bloğunun aküden uzak bir noktasına bağlayın. Maşayı karbüratöre,
yakıt hatlarına veya sac gövde parçalarına bağlamayın. Şasinin kalın metal bir parçasına
veya motor bloğuna bağlayın.
6.6  Artı kutbu topraklanmış bir araçta, akü şarj cihazından gelen EKSİ (SİYAH) bağlantıyı,
akünün topraklama bağlantısı olmayan EKSİ (NEG, N, -) kutup başına bağlayın. ARTI
(KIRMIZI) maşayı, aracın şasisine veya motor bloğunun aküden uzak bir noktasına
bağlayın. Bağlantıyı karbüratöre, yakıt hatlarına veya sac gövde parçalarına bağlamayın.
Şasinin kalın metal bir parçasına veya motor bloğuna bağlayın.
UYARI
UYARI
UYARI
UYARI
UYARI
UYARI
129
6.7  Şarj cihazı AC güç kaynağı kablosunu elektrik güç çıkışına bağlayın.
6.8  Şarj ettikten sonra, akü şarj cihazını şebeke güç kaynağından çekin. Sonra, şasi
bağlantısını ve sonra da akü bağlantısını kesin.
6.9  Şarj süresi bilgileri için, bkz.
Çalıştırma Talimatları
.
7. AKÜ ARACIN DIŞINDA OLDUĞUNDA, ŞU ADIMLARI İZLEN
AKÜNÜN ÇEVRESİNDE ORTAYA ÇIKAN BİR
KIVILCIM, AKÜNÜN PATLAMASINA YOL AÇABİLİR.
AKÜNÜN YAKININDA KIVILCIM RİSKİNİ EN AZA
İNDİRMEK İÇİN:
7.1  Akü kutup başlarının hangi kutba ait olduğunu
kontrol edin. ARTI (POS, P, +) kutup başının çapı,
genellikle EKSİ (NEG, N, -) kutup başının çapından daha büyüktür.
7.2  En az 61 cm (24 inç) uzunluğunda 7 AWG (10 mm
2
) yalıtımlı akü kablosunu, akünün EKSİ
(NEG, N, -) kutbuna bağlayın.
7.3  ARTI (KIRMIZI) şarj maşasını, akünün ARTI (POS, P, +) kutup başına bağlayın.
7.4  Kendinizi ve daha önce EKSİ (NEG, N, -) kutba bağladığınız kablonun boştaki ucunu
aküden mümkün olduğunca uzağa konumlandırın - sonra EKSİ (SİYAH) şarj cihazı
konektörünü, kablonun boş ucuna bağlayın.
7.5  Son bağlantıyı yaparken, yüzünüzü aküye dönmeyin.
7.6  Şarj cihazı AC güç kaynağı kablosunu elektrik güç çıkışına bağlayın.
7.7  Şarj cihazının bağlantısını keserken, her zaman bağlantı işlemini ters sırayla uygulayın ve
ilk bağlantıyı, aküden mümkün olduğunca uzaktayken kesin.
7.8  Marin (tekne tipi) akü, çıkarılmalı ve kıyıda şarj edilmelidir. Güvertede şarj etmek için,
denizde kullanım için özel tasarlanmış ekipmanlar gereklidir.
8. TOPRAKLAMA VE AC GÜÇ KABLOSU BAĞLANTILARI
ELEKTRİK ŞOKU VEYA YANGIN RİSKİ.
8.1  Bu akü şarj cihazı, 230 V, 50/60 Hz anma değerlerine sahip
devrelerde kullanım için tasarlanmıştır. Fiş, tüm yerel yasalara ve
talimatnamelere uygun bir biçimde monte edilmiş ve topraklanmış
bir güç çıkışına bağlanmalıdır. Fiş üzerindeki dişler, prize (güç
çıkışına) uygun olmalıdır. Topraklanmamış sistemlerle kullanmayın.
8.2
TEHLİKE
Verilen AC kablosunu veya şini kesinlikle değiştirmeyin - çıkışa uymazsa,
yetkin bir elektrikçiye uygun bir güç çıkışı taktırın. Yanlış bir bağlantı, elektrik şoku veya
elektrik çarpması nedeniyle ölümle sonuçlanabilir.
8.3 UZATMA KABLOSU KULLANMA
Uzatma kablosu kullanılması önerilmez. Uzatma kablosu kullanmanız gerekiyorsa, şu
yönergeleri izleyin:
Uzatma kablosunun şi üzerindeki dişlerin, şarj cihazı üzerindeki şle aynı sayı, boyut ve
şekilde olması gereklidir.
Uzatma kablosunun tellerin düzgün bir biçimde takıldığından ve elektriksel olarak iyi
durumda olduğundan emin olun.
Tel boyutunun, şarj cihazı AC amper değeri için yeterince büyük olduğundan emin olun.
Uzatma kablosu için önerilen minimum AWG boyutu:
30,5 metre (100 feet) veya daha kısa – 1,31 mm
2
(16 gauge) uzatma kablosu kullanın.
30,5 metre (100 feet) üstü – 2,08 mm
2
(14 gauge) uzatma kablosu kullanın.
9. MONTAJ TALİMATLARI
9.1  Akü şarj cihazını kullanmadan önce tüm kablo düzenleyicileri çıkarın ve kabloları açın.
UYARI
UYARI
UYARI
UYARI
UYARI
130
10. ÖZELLİKLER
1. Dijital ekran
2. Kanca bağlantısı
3. Dil Düğmesi/Şarj Cihazı ve Güç
Beslemesi düğmesi
4. Şarj durumu LED göstergesi
5. Akü maşaları
6. AC Güç kablosu
1
2
3
4
5
6
11. KONTROL PANELİ
DİJİTAL EKRAN
Dijital ekran, akünün ve şarj cihazının durumunu gösterir. Mesajların tam listesi için, bkz.
Ekran Mesajları
.
DİL DÜĞMESİ/ŞARJ CİHAZI VE GÜÇ BESLEMESİ DÜĞMESİ
DİL DÜĞMESİ
Dijital ekranda akünün gerilimi ve şarj yüzdesi görülür. Ekran dilini seçmek için düğmeye
5 saniye basın (EN-DE-FR-NL-ES).
DİL DÜĞMESİ/ŞARJ CİHAZI VE GÜÇ BESLEMESİ DÜĞMESİ: Modu (şarj cihazı veya
güç beslemesi) seçmek için düğmeye tıklayın ve ardından seçtiğiniz moda geçmek için
düğmeye çift tıklayın. Seçilen mod kaydedilecektir. Herhangi bir düğmeye basılmazsa şarj
etme işlemi on dakika sonunda otomatik başlayacaktır.
LED GÖSTERGESİ
YEŞİL LED yanıyor (ŞARJ EDİLİYOR): Şarj cihazı bağlı ve aküyü şarj ediyor.
YEŞİL LED yavaşça yanıp sönüyor (AKÜ DOLU/SÜRDÜRME): Akü tamamen dolmuştur
ve şarj cihazı Sürdürme Modundadır.
YEŞİL LED yanıp sönüyor: Şarj etme işlemi yarıda kesildi. (Bkz.
Şarjın Yarıda Kesilmesi
bölümü).
NOT: Şarj cihazı modu açıklamalarının tamamı için, bkz.
Çalıştırma Talimatları
.
12. ÇALIŞTIRMA TALİMATLARI
UYARI
Bu akü şarj cihazı, kullanılmadan önce montaj talimatlarına uygun olarak
doğru bir biçimde toplanmalıdır.
Şarj cihazında ON/OFF (AÇMA/KAPATMA) anahtarı bulunmaz. Açma ve Kapatma komutları,
ancak akü bağlantıları yapıldıktan sonra BBCE12-15S’in AC elektrik prizine bağlanmasıyla
yönetilir.
ÖNEMLİ
Şarj cihazına ve aracınıza zarar verebileceğinden, şarj cihazı AC güç
çıkışına bağlıyken aracı çalıştırmayın.
AKÜ BİLGİLERİ
Bu şarj cihazı, 40-230 Ah anma kapasiteli, 6 hücreli kurşun-asit aküleri şarj edebilir.
NOT: Bu şarj cihazı, otomatik başlatma özelliğine sahiptir. Akü bağlantısı doğru bir biçimde
yapılana kadar, akü maşalarına akım verilmez. Maşalar birbirine değirildiğinde kıvılcım
çıkarmaz.
Aküyü araç içinde (6. Bölüm) ve araç dışında (7. Bölüm) şarj etme talimatlarını
inceleyin.
131
ŞARJ ETME
1.  Şarj cihazının tüm bileşenlerinin yerinde ve çalışır durumda olduğundan emin olun.
2.  Bölüm 6 ve 7’de belirtilen önlemlere uyarak, akü bağlantısını kurun.
3.  Bölüm 8’de belirtilen önlemlere uyarak, AC güç bağlantısını kurun.
4.  Şarj cihazı başlatıldığında, YEŞİL LED
yanar ve şarj cihazı, akü bağlantısının doğru bir
biçimde yapıldığını ve akünün durumunu belirlerken, ekranda ANALYSING BATTERY
(BATARYA ANALİZ EDİLİYOR) mesajı görünür.
5.  Akü tamamen şarj olduğunda, YEŞİL LED yavaşça yanıp söner.
6.  Şarj işlemi tamamlandıktan sonra, AC kablosunu şehir şebekesi güç çıkışından çekin,
maşayı aracın şasisinden çıkarın ve sonra, maşayı akünün kutup başından çekin.
GÜÇ BESLEMESİ
1. Şarj cihazının tüm bileşenlerinin yerinde ve çalışır durumda olduğundan emin olun.
2. Bölüm 6 ve 7’de belirtilen önlemlere uyarak, akü bağlantısını kurun.
3. Bölüm 8’de belirtilen önlemlere uyarak, AC güç bağlantısını kurun.
4. Güç beslemesi başladığında YEŞİL LED sürekli yanacaktır ve ekranda POWER
SUPPLY ON (GÜÇ BESLEMESİ AÇIK) görünecektir.
HAFIZA KAYDEDİCİ İŞLEVİ
UYARI
Aracın aküsünü çıkarmadan önce akü üreticisinin aküyü sökme, çıkarma
ve değiştirmeyle ilgili tüm güvenlik talimatları, uyarıları ve yönergelerini
inceleyin.
ÖNEMLİ
Hafıza kaydedici olarak BBCE12-15S şarj cihazını kullanırken cihazın
maşaları aküye DEĞİL, aracın artı ve eksi kutup başlarına bağlanır.
1. Şarj cihazının ARTI (KIRMIZI) maşasını aracın ARTI kutup başına (akü kutup başına
DEĞİL) bağlayın.
2. Şarj cihazının EKSİ (SİYAH) maşasını aracın EKSİ kutup başına (akü kutup başına
DEĞİL) bağlayın.
3. Şarj cihazını AC prizine bağlayın.
4. Düğmeye basarak Güç Beslemesi modunu seçin ve çift tıklayarak seçtiğiniz moda
geçin. Güç beslemesi başladığında YEŞİL LED sürekli yanacaktır ve ekranda POWER
SUPPLY ON (GÜÇ BESLEMESİ AÇIK) görünecektir.
5. Şarj cihazının artı maşasının, aracın eksi kutup başına iyice bağlandığından emin
olun. Şarj cihazının eksi kutup başını akünün eksi kutup başından çekin.
6. Şarj cihazının artı maşasının, aracın artı kutup başına iyice bağlandığından emin
olun. Şarj cihazının artı kutup başını akünün artı kutup başından çekin.
7. Artı ve eksi kutup başlarını elektrik bandı gibi bir yalıtkan maddeyle kaplayın. Bunun
yapılması konektörlerin metale, birbirine veya şasiye temas ederek kısa devreye yol
açmasını önler.
8. Eski aküyü yeni aküyle değiştirin.
9. Aracın artı kutup başını açın ve akünün ARTI (POS, P, +) kutup başına bağlayın.
10. Aracın eksi kutup başını açın ve akünün EKSİ (NEG, N, -) kutup başına bağlayın.
AKÜ BAĞLANTI GÖSTERGESİ
Şarj cihazının doğru bir biçimde bağlanmış bir akü algılamaması durumunda, şarj işlemi
başlamaz ve dijital ekranda iki mesajdan birini görünür. Ekranda CONNECT CLAMPS
(MAŞALARI BAĞLA) yazarsa, şarj cihazının aküye bağlı ve bağlantı noktalarının
temiz olup iyi bir bağlantı oluşturduğundan emin olun. Ekranda WARNING-CLAMPS
REVERSED (UYARI - MAŞALAR TERS BAĞLANDI) yazıyorsa, şarj cihazını AC güç
çıkışından çekin, akü üzerindeki bağlantıları tersine çevirin ve sonra, şarj cihazını tekrar
132
prize takın.
AKÜ ŞARJ ZAMANLARI
CCA = Soğuk Marş Amper Değeri Ah = Amper Saat
Akü boyutu / Derecesi
Şarj süresi (15A)
Otomobiller ve
Kamyonlar
200-315 CCA 40-60 Ah 1
1
/3 - 2
1
/3 saat
315-550 CCA 60-85 Ah 2
1
/3 - 3 saat
550-1200 CCA 85-230 Ah 3
1
/3 - 5
2
/3 saat
Marin/Derin döngü
80 Ah 3 saat
140 Ah 5 saat
160 Ah 5
1
/2 saat
230 Ah 7
1
/2 saat
Zamanların belirlenmesinde %50 boşaltılmış aküler baz alınmıştır ve akünün yaşına ve durumuna bağlı
olarak değişiklik gösterebilir
.
OTOMATİK ŞARJ MODU
Otomatik Şarj işlemi gerçekleştirildiğinde, şarj cihazı, akünün şarj edilmesinin ardından
otomatik olarak Sürdürme Moduna geçer. Başlangıç gerilimi 1 voltun altında olan akülerde,
aküye ilave gerilim almak amacıyla 5 dakika boyunca akünün ön şarj işlemini yapmak için
manuel bir şarj cihazı kullanın.
ŞARJ YARIDA KESİLDİ
Şarj işleminin normal tamamlanamaması durumunda, şarj yarıda kesilecektir. Şarj yarıda
kesildiğinde, YEŞİL LED yanıp söner ve ekranda CHARGE ABORTED-BAD BATTERY
(ŞARJ YARIDA KESİLDİ - AKÜ ARIZASI) mesajı görünür. Bu aküleri şarj etmeyi
sürdürmeyin. Aküyü kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
ŞARJIN TAMAMLANMASI VE SÜRDÜRME MODU (SABİT MODDA İZLEME)
Şarjın tamamlanması, yavaşça yanıp sönen YEŞİL LED ve dijital ekranda FULLY
CHARGED-AUTO MAINTAINING (ŞARJ DOLDU - OTOMATİK SÜRDÜRME)
mesajının çıkmasıyla anlaşılır. Bu durum, şarj cihazının Sürdürme Moduna geçtiğini
gösterir. Bu modda, şarj cihazı, gerektiğinde küçük bir akım vererek, akünün tam dolu
durumda kalmasını sağlar. NOT: Şarj cihazının 12 saatlik bir süre boyunca devamlı
olarak maksimum sürdürme akımını sağlamasının gerekli olması durumunda, Yarıda
Kesme Moduna geçilecektir (bkz.
Şarjın Yarıda Kesilmesi
bölümü). Bu genellikle akünün
boşalmasından kaynaklanır veya akü bozulmuş olabilir. Akü üzerinde herhangi bir yük
olmadığından emin olun. Varsa, bu yükleri kaldırın. Yoksa, aküyü kontrol ettirin veya
yeniletin.
AKÜNÜN DOLULUĞUNUN SÜRDÜRÜLMESİ
BBCE12-15S, 12 voltluk aküleri destekleyerek, bu aküleri tam dolulukta tutar. Endüstriyel
uygulamalar için önerilmez.
NOT: Sürdürme modu teknolojisi, sağlıklı bir aküyü uzun süre boyunca şarj edip
doluluğunu sürdürmenize olanak tanır. Ancak, aküdeki sorunlar, araçtaki elektriksel
sorunlar, yanlış bağlantılar veya öngörülemeyen diğer koşullar, aşırı akım çekilmesine yol
açabilir. Bu nedenle, akü ve şarj işleminin düzenli aralıklarla kontrol edilmesi önerilir.
FAN
Şarj cihazınızın bir fanı vardır. Şarj cihazı aküyü şarj ederken fanın çalışması normaldir.
Şarj cihazı çevresindeki alanda herhangi bir tıkanıklık bulunmasına izin vermeyin ve fanın
verimli bir biçimde çalışmasını sağlayın.
13. EKRAN MESAJLARI
CONNECT CLAMPS (MAŞALARI BAĞLA) (Hiçbir LED yanmaz) – Maşalar aküye
bağlanmadan, cihaz AC güç prizine takılmıştır.
133
WARNING-CLAMPS REVERSED (UYARI - MAŞALAR TERS BAĞLANDI) (Hiçbir LED
yanmaz) – Cihaz AC prizine takılmış, maşalar aküye ters bağlanmıştır.
ANALYZING BATTERY (AKÜ ANALİZ EDİLİYOR) (Yeşil LED yanar) – AC güç çıkışına
takılmıştır ve aküye düzgün bir biçimde bağlanmıştır.
CHARGING – xx% (ŞARJ OLUYOR - %xx) (Yeşil LED yanar) – AC çıkışına takılmış ve
boşalmış bir aküye doğru bir biçimde bağlanmıştır.
FULLY CHARGED-AUTO MAINTAINING (ŞARJ DOLDU - OTOMATİK SÜRDÜRME)
(Yeşil LED yavaşça yanıp sönüyor) – AC güç kaynağına takılmış ve tam dolu aküye doğru
bir biçimde bağlanmıştır.
CHARGE ABORTED-BAD BATTERY (ŞARJ YARIDA KESİLDİ - AKÜ ARIZASI) (Yeşil
LED yanıp sönüyor) – Şarj sırasında Yarıda Kesme durumu oluşturabilecek durumlar:
Akü önemli ölçüde sülfatlanmıştır veya kısa devre yapmış bir hücresi vardır ve tam
doluma ulaşmamaktadır.
Akü çok büyüktür veya birden fazla akü vardır ve belirlenen sürede tam dolmuyordur.
Sürdürme sırasında Yarıda Kesme durumuna yol açabilecek durumlar:
Akü önemli ölçüde sülfatlanmıştır veya zayıf bir hücresi vardır ve şarj tutamamaktadır.
Akü üzerinde büyük bir çekiş miktarı vardır ve şarj cihazının aküyü tam dolulukta tutmak
için maksimum sürdürme akımını 12 saat boyunca sağlaması gereklidir.
BATTERY DISCONNECTED (AKÜ BAĞLANTISI KESİLDİ) (Hiçbir LED yanmaz) – Şarj
sırasında maşalar çıkarılmıştır.
CHARGE MODE – PRESS FOR POWER SUPPLY MODE – DOUBLE CLICK TO
CONFIRM (ŞARJ MODU - GÜÇ BESLEMESİ MODU İÇİN BASIN - ONAYLAMAK İÇİN
ÇİFT TIKLAYIN) (Hiçbir LED yanmaz) – Bir AC çıkışına bağlanmıştır ve şarj cihazı modu
seçilmiştir. Şarj cihazı moduna girmek için düğmeye çift tıklayın.
POWER SUPPLY MODE – PRESS FOR CHARGE MODE – DOUBLE CLICK TO
CONFIRM (GÜÇ BESLEMESİ MODU - ŞARJ MODU İÇİN BASIN - ONAYLAMAK İÇİN
ÇİFT TIKLAYIN) (Hiçbir LED yanmaz) – Bir AC çıkışına bağlanmıştır ve güç beslemesi
modu seçilmiştir. Güç beslemesi moduna girmek için düğmeye çift tıklayın.
EXTERNAL BATTERY VOLTAGE TOO HIGH (HARİCİ AKÜ VOLTAJI ÇOK YÜKSEK)
(Hiçbir LED yanmaz) - Harici akü voltajı güç beslemesi moduna sahip üniteninkinden daha
yüksektir.
POWER SUPPLY ON (GÜÇ BESLEMESİ AÇIK) (Hiçbir LED yanmaz) - AC prizine takılıdır
ve ünite, güç beslemesi modunda çalışmaktadır.
OFF (KAPALI) (Hiçbir LED yanmaz) - Şarj işleminde veya güç beslemesi işleminde şarj
cihazını veya güç beslemesini durdurmak için düğmeye bir kez basın. Ekranda OFF
(KAPALI) yazacaktır ve sonra seçilen mod görünecektir.
14. BAKIM TALİMATLARI
14.1  Temizlik ve kullanıcı bakımı, yetişkin gözetimi olmadan çocuklar tarafından
yapılmamalıdır.
14.2  Kullandıktan sonra ve bakım yapmadan önce, şarj cihazını güçten çekin ve bağlantısını
kesin (bkz. bölüm 6, 7 ve 8).
14.3  Kuru bir bezle, akü konektörleri, kablolar ve şarj cihazının kasasında kalan tüm akü
korozyonunu ve diğer kirleri temizleyin.
14.4  Şarj cihazının tüm bileşenlerinin, örneğin, akü maşaları üzerindeki plastik pabuçların,
yerinde ve çalışır durumda olduğundan emin olun.
14.5  Servis işlemleri, yetkin servis personeli tarafından yapılmalıdır.
14.6  Güç kaynağı kablosu zarar görmüşse, tehlikelerden kaçınmak için bu kablonun üretici,
yetkili servis elemanı veya benzer niteliklere sahip bir kişi tarafından değiştirilmesi
gereklidir.
134
15. TAŞIMA VE SAKLAMA TALİMATLARI
15.1  Şarj cihazını, herhangi bir güç kaynağına bağlı olmadan ve dik konumda saklayın. Kablo,
prizden çekilene kadar elektrik iletmeye devam eder.
15.2  Serin ve kuru bir kapalı ortamda saklayın.
15.3  Konektörleri birbirine tutturulmuş, bir metal üzerinde veya çevresinde ya da kablolara
tutturulmuş olarak saklamayın.
15.4  Şarj cihazının atölye içerisinde veya başka bir yere taşınması durumunda, kabloların,
konektörlerin ve şarj cihazının zarar görmesinden kaçınmak/bu zararları önlemek için
dikkatli olun. Bunu yapmamak, kişisel yaralanma veya mülk zararına yol açabilir.
16. İMHA BİLGİLERİ
Bu ürünü başka evsel atıklarla birlikte imha etmeyin. Atıkların kontrolsüz imhası
nedeniyle çevreye veya insan sağlığına verilebilecek zararları önlemek ve maddi
kaynakların sürdürülebilir bir biçimde yeniden kullanılmasını teşvik etmek için geri
dönüşüm konusunda duyarlı olun. Kullanılmış cihazınızı atmak için, lütfen iade ve
toplama sistemlerini kullanın veya çevresel yönden güvenli geri dönüşüm için
ürünün satın alındığı yerdeki perakende satıcıyla görüşün.
17. SORUN GİDERME
SORUN OLASI NEDENİ SEBEP/ÇÖZÜM
Akü konektörleri birbirine
değirildiğinde kıvılcım
çıkarmıyor.
Şarj cihazında otomatik başlatma
özelliği vardır. Akü bağlantısı doğru
bir biçimde yapılana kadar aküye
akım vermez. Konektörler birbirine
değirildiğinde kıvılcım çıkarmıyor.
Bu normal bir durumdur ve sorun
yoktur.
Şarj cihazı doğru bir biçimde
bağlandığında şarj cihazı
çalışmıyor.
AC çıkışına güç gelmiyordur.
Elektrik bağlantıları kötü.
AC çıkışına güç sağlayan açık
sigorta veya devre kesici olup
olmadığını kontrol edin.
Fişlerde gevşeme olup olmadığını
görmek için güç kablosunu ve
uzatma kablosunu kontrol edin.
Ekranda dil seçemiyorum. Dil seçmek için düğmeye 5 saniye
basın:
(EN-DE-FR-NL-ES).
Bu normaldir ve herhangi bir sorun
yoktur.
Yeşil LED yanıyor ve
ekranda
ANALYZING
BATTERY (BATARYA ANALİZ
EDİLİYOR)
mesajı görünüyor.
Şarj cihazının, akünün durumunu
kontrol etmesi gereklidir.
Şarj cihazı akünün durumunu
kontrol ederken yeşil LED yanar.
Bu normal bir durumdur.
Yeşil LED yanıp sönüyor
ve ekranda
CHARGE
ABORTED - BAD BATTERY
(ŞARJ YARIDA KESİLDİ - AKÜ
ARIZASI)
mesajı görünüyor.
Akü, şarj cihazı için fazla büyüktür.
Akü gerilimi, 2 saatlik şarjın
sonunda hâlâ 10V altında.
Daha yüksek amp değerine sahip
bir şarj cihazına ihtiyacınız vardır.
Aküyü kontrol edin.
Ekranda
CONNECT CLAMPS
(MAŞALARI BAĞLA)
yazıyor.
Maşaların bağlantısı iyi değildir.
Sigorta arızalı.
Akü ve şaside kötü bağlantı olup
olmadığını kontrol edin.
Halkalı konektör için hat üzerindeki
sigortayı değiştirin.
135
SORUN OLASI NEDENİ SEBEP/ÇÖZÜM
Ekranda EXTERNAL
BATTERY VOLTAGE
TOO HIGH (HARİCİ AKÜ
VOLTAJI ÇOK YÜKSEK)
görünüyor.
Harici akü voltajı güç beslemesi
moduna sahip üniteninkinden daha
yüksektir.
Harici aküyü değiştirin.
18. ÖZELLİKLER
Giriş....................................................................................... 230 V AC~50 Hz, 2,5 A/1,8 A
Çıkış ............................................................................................ 12 V 15 A/12 V 10 A
Katı cisimlere karşı koruma derecesi ...........................................................................IP20
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149

Schumacher Bahco BBCE12-15S Automatic Battery Charger with Supply Mode El kitabı

Kategori
Pil şarj cihazları
Tip
El kitabı