Sony VGN-FW21M Troubleshooting guide

Tip
Troubleshooting guide
Önemli
Bilgisayarla birlikte kurtarma diskleri verilmediği için, bilgisayar kullanıma
hazır olduktan hemen sonra kurtarma diskleri oluşturduğunuzdan emin
olun. Kurtarma disklerinin nasıl oluşturulacağı ile ilgili talimatlar için,
bkz. “Kendi kurtarma disklerinizi oluşturma” sayfa 18.
Bilgisayarınızdaki bilgileri bulma
Aşağıdaki belgeler Sony VAIO
®
bilgisayarınızda bulunur.
Basılı Belgeler
Hızlı Başlangıç Kılavuzu
VAIO’nuzu paketten çıkarıp çalıştırana kadar olan süreci açıklar.
Sorun Giderme ve Kurtarma Kılavuzu (bu kitapçık)
Normal çalışma sırasında karşılaştıklarınız dışında sorunların
çözümlerini, verilerinizin yedekleme kopyasının nasıl
oluşturulacağına ve bilgisayar sisteminizin nasıl kurtarılacağına
yönelik bir açıklamayı ve destek bilgi kaynaklarını içerir.
Yönetmelikler, Garanti, Son Kullanıcı Lisans Sözleşmesi
ve Hizmet Desteği
Sony garanti koşulları, güvenlik yönetmelikleri, modem
yönetmelikleri, kablosuz LAN yönetmelikleri, kablosuz WAN
yönetmelikleri, Bluetooth yönetmelikleri, Son kullanıcı yazılım
lisans sözleşmesi ve Sony destek hizmetleri bilgilerini içerir.
Ekran Belgeleri
Kullanım Kılavuzu
Bilgisayarınızın özelliklerini açıklar. Ayrıca, genel sorunları çözmeye
yönelik bilgilerin yanı sıra bilgisayarınızla gelen yazılım programları
hakkında bilgiler de içerir. Kullanım Kılavuzu, kolayca göz
atabilmeniz ve çıktısını alabilmeniz için PDF biçiminde sağlanmıştır.
Ekran kı lavuzunu görüntülemek için:
1 Masaüstündeki VAIO User Guide simgesini çift tıklayın.
2 Dilinize yönelik klasörü açn.
3 Okumak istediğiniz kılavuzu seçin.
Teknik Özellikler
Çevrimiçi teknik özellikler, VAIO bilgisayarınızın donanım ve yazılım
yapılandırmalarını
tanımlar.
Çevrimiçi teknik özellikleri görüntülemek için:
1 İnternet’e bağlanın.
2 Şu adresteki Sony çevrimiçi destek Web sitesine gidin:
http://www.vaio-link.com.
3
Içindekiler
Bilgisayarınızdaki bilgileri bulma ................................... 2
Kılavuza giriş............................................................... 7
Sorun Giderme
Sorun Giderme ..........................................................10
Bilgisayarım başlatılamıyorsa ne yapmam gerekir?................. 10
Bilgisayarımı açtığımda bir BIOS hatası görünüyorsa
ne yapmam gerekir?..................................................... 11
Yeşil güç göstergesi yanıyor, ancak ekranım açılmıyorsa
ne yapmam gerekir?..................................................... 11
Bilgisayarım veya yazılımım yanıt vermemeye başlarsa
ne yapmam gerekir?..................................................... 12
Pil göstergesi ışığı hızlı yanıp sönüyor ve bilgisayarım
başlatılamıyorsa ne yapmam gerekir?............................. 12
Pil takımının uyumlu olmadığını veya düzgün biçimde
takılmadığını bildiren bir ileti penceresi beliriyor ve
bilgisayarım Hazırda Bekleme moduna giriyorsa
ne yapmam gerekir?..................................................... 13
Bilgisayarımı
başlattığımda Windows başlatılamıyor ve
bir ileti veriyorsa ne yapmam gerekir?............................. 13
ılış parolamı hatırlayamıyorsam ne yapmam gerekir? .......... 13
4
V
AIO sisteminizi kurtarma
Bilgisayarınızı kullanmadan önce................................. 16
Kendi kurtarma disklerinizi oluşturma........................................... 18
Kurtarma diskleri oluşturmak için ..........................................19
Backup and Restore Center’ı (Yedekleme ve Geri Yükleme
Merkezi) kullanarak verilerinizi yedekleme ve geri yükleme...... 20
Verilerinizi yedeklemek için...................................................20
Bir geri yükleme noktası oluşturmak için ................................24
VAIO yazılımı ile verilerinizi yedekleme ve geri yükleme .................. 26
Rescue Data (Verileri Kurtarma) ile verilerinizi
yedeklemek için............................................................26
VAIO Data Restore Tool (VAIO Verileri Geri Yükleme Aracı)
ile verilerinizi geri yüklemek için ......................................28
Önceden yüklenen yazılımı ve yazılım sürücülerini geri yükleme........ 29
Reinstall Programs or Drivers’ı (Program veya Sürücü
Yeniden Yükleme) kullanmak için....................................29
Bilgisayar arızaları karşısında ne yapılabilir? ................. 30
Bilgisayarınız düzgün çalışmıyorsa............................................... 30
Windows başlatılıyorsa.........................................................31
Windows başlatılamıyorsa ....................................................32
VAIO sisteminizi kurtarma ........................................... 33
Kurtarma işlemine başlamadan önce ........................................... 33
VAIO sisteminizi Windows’u başlatabildiğiniz durumlarda
kurtarma ............................................................................ 35
C sürücüsünü geri yüklemek için ...........................................35
Bilgisayar sisteminizin tamamını geri yüklemek için .................36
VAIO sisteminizi Windows’u başlatamadığınız durumlarda
kurtarma ............................................................................ 37
Kurtarma disklerini kullanarak bilgisayar sisteminizi
kurtarmak için ..............................................................37
Kurtarma bölümünden bilgisayar sisteminizi kurtarmak için......37
5
Içindekiler
Bölüm boyutlarını değiştirme.......................................38
Sabit diski bölümlere ayırma hakkında.......................................... 38
Sabit disk bölümü oluşturma ....................................................... 38
Windows özelliğini kullanarak bölüm oluşturmak için ............... 39
Kurtarma işleminde bir bölüm oluşturmak için........................ 39
Sabit diskinizdeki tüm verileri silme ..............................40
Wipe and Erase Data (Verileri Silme ve Temizleme) ile
sabit diskinizdeki tüm verilerinizi silme ................................... 40
Kılavuza giriş
7
Kılavuza giriş
Bu kılavuz, aşağıdaki önemli konuları kapsamaktadır:
Sorun Giderme
Bu bölümde, normal çalışma sırasında karşılaştıklarınız dışındaki
sorunların çözümlerine yer verilmiştir. Bkz. “Sorun Giderme” sayfa 10.
Bu bölümde açıklanmayan sorunlar için, ekran Kullanım Kılavuzu’nda
Sorun Giderme bölümüne bakın.
http://www.vaio-link.com adresindeki Sony çevrimiçi destek web
sitesinde, sorun gidermeye yönelik daha fazla konuyu kolayca
bulabilirsiniz.
VAIO-Link veya yerel Sony bayiinizle doğrudan temasa geçmeden önce
daima bu bölümleri okuyun.
Ayrıca, Windows Yardım ve Destek’i kullanarak daha fazla bilgi
arayabilirsiniz. Windows Yardım ve Destek, bilgisayarınızı kullanmayı
öğrenmenize yardım edecek pratik tavsiyelerin, öğreticilerin ve
tanıtımların bulunduğu kapsamlı bir kaynaktır. İnternet’te bulunanlar da
dahil olmak üzere tüm Windows Yardım kaynaklarını görüntülemek için
Ara özelli
ğini, Dizin’i veya içindekiler bölümünü kullanın.
Windows Yardım ve Destek’e erişmek için, Başlat ı ve Yardım
ve Destek’i tıklayın. Bunun yerine, Microsoft Windows tuşunu basılı
tutarak ve F1 tuşuna basarak da Windows Yardım ve Destek’e
gidebilirsiniz.
VAIO sisteminizi kurtarma
Sistemin ve uygulamaların kurtarılabilmesi, bilgisayar kullanımının
önemli bir parçasıdır. Sisteminizi kurtarma hakkında bilmeniz
gerekenlerin tümü bu bölümde açıklanmaktadır. Bilgisayarınızı
kullanmadan ve herhangi bir kurtarma işlemi yapmayı denemeden
önce bu bölümü okumanız büyük önem taşır. Bkz. “Bilgisayarınızı
kullanmadan önce” sayfa 16.
Sorun Giderme
10
Sorun Giderme
Bilgisayarım başlatılamıyorsa ne yapmam gerekir?
Bilgisayarınızın güvenli şekilde bir güç kaynağına bağlı olup gücünün
ıldığından ve güç göstergesinin yandığından emin olun.
Pil takımının (varsa) doğru biçimde takılmış ve şarj edilmiş olduğundan
emin olun.
Disket sürücüsünün (varsa) boş olduğundan emin olun.
Bilgisayarınız bir anahtarlı uzatma kablosuna veya kesintisiz güç
kaynağına (UPS) bağlıysa, anahtarlı uzatma kablosunun veya UPS’in
bir güç kaynağına bağlanmış ve açık durumda olduğundan emin olun.
Harici ekran kullanıyorsanız, ekranın bir güç kaynağına bağlanmı
ş ve
ık durumda olduğundan emin olun. Parlaklık ve kontrast
denetimlerinin doğru biçimde ayarlanmış olduğundan emin olun. Daha
fazla bilgi için, ekranınızla birlikte verilen kullanım kılavuzuna bakın.
Önce güç kablosunu veya AC adaptörü, ardından pil takımını (varsa)
çıkarın. Üç ila beş dakika bekleyin. Pil takımını (varsa) geri takın, güç
kablosunu veya AC adaptörü takın ve bilgisayarınızı açmak için güç
ğmesine basın.
Yoğunlaşma, bilgisayarınızın arızalanmasına neden olabilir. Böyle bir
durumda, bilgisayarı en az bir saat boyunca kullanmayın.
Bilgisayarı satın aldıktan sonra ilave bellek modülü taktıysanız,
bu modülleri ç
ıkarın.
Ürünle verilen güç kablosunu veya AC adaptörü kullanıp kullanmadığınızı
kontrol edin. Güvenliğiniz için, yalnızca Sony tarafından VAIO
bilgisayarınız için verilen orijinal Sony yeniden şarj edilebilir pil takımını
(varsa) ve güç kablosunu veya AC adaptörü kullanın.
Sorun Giderme
11
Bilgisayarımı açtığımda bir BIOS hatası
görünüyorsa ne yapmam gerekir?
Bu Q & A girişi yalnızca VGX-TP serisi modeller için geçerlidir.
Ekranın alt kısmında “Press <F1> to resume, <F2> to setup” iletisi belirirse,
şu adımları izleyin:
1 F2 tuşuna basın.
BIOS kurulum ekranı belirir. Belirmezse, bilgisayarı yeniden başlatın
ve VAIO logosu belirdiğinde birkaç kez F2 tuşuna basın.
2 Tarihi (ay/gün/yıl) ayarlayın. Enter tuşuna basın.
3 System Timeı seçmek için
m tuşuna basın ve saati ayarlayın
(saat: minute: second). Enter tuşuna basın.
4 Exit sekmesini seçmek için
, tuşuna basın ve ardından F9 tuşuna
basın.
Onay istendiğinde, Enter tuşuna basın.
5 Exit Setupı seçin ve Enter tuşuna basın.
Onay istendiğinde, Enter tuşuna basın.
Bilgisayarınız yeniden başlatılır.
Bu durumla sık sık karşılaşıyorsanız, VAIO-Link’le temasa geçin.
Yeşil güç göstergesi yanıyor, ancak ekranım
ılmıyorsa ne yapmam gerekir?
Uygulama penceresini kapatmak için birkaç defa Alt+F4 tuşlarına
basın. Bir uygulama hatası oluşmuş olabilir.
Ctrl+Alt+Delete tuşlarına basın ve Kapatğmesinin yanındaki oku
ve Yeniden Başlatı tıklayın.
Bilgisayarınızı kapatmak için güç düğmesini en az dört saniye basılı
tutun. Güç kablosunu veya AC adaptörü çıkarın ve bilgisayarı yaklaşık
beş dakika bu şekilde bırakın. Ardından güç kablosunu veya AC adaptörü
bağlayın ve bilgisayarı tekrar açın.
Bilgisayarınızın Ctrl+Alt+Delete tuşlarıyla veya güç düğmesiyle kapatılması,
kaydedilmemiş verilerin kaybına neden olabilir.
12
Bilgisayarım veya yazılımım yanıt vermemeye
başlarsa ne yapmam gerekir?
Bir yazılım uygulaması çalışırken bilgisayarınız yanıt vermemeye
başlarsa, uygulama penceresini kapatmak için Alt+F4 tuşlarına basın.
Alt+F4 tuşları işe yaramazsa, bilgisayarınızı kapatmak için Başlatı,
Kilitğmesinin yanındaki oku ve Kapatı tıklayı n.
Bilgisayarınız kapanmazsa, Ctrl+Alt+Delete tuşlarına basın, Kapat
ğmesinin yanındaki oku ve Kapatı tıklayı
n.
Windows Güvenliği penceresi belirirse, Kapatı tıklayın.
Bilgisayarınızın Ctrl+Alt+Delete tuşları veya güç düğmesiyle kapatılması,
kaydedilmemiş verilerin kaybına neden olabilir.
Bilgisayarınız hala kapanmıyorsa, bilgisayar kapanana kadar güç
ğmesini basılı tutun.
Güç kablosunu veya AC adaptörü ve pil takımını (varsa) çıkarın.
Yazılımı yeniden kurmayı deneyin.
Teknik destek için yazılım yayıncısıyla veya belirlenmiş sağlayıcıyla
temasa geçin.
Pil göstergesi ışığı hızlı yanıp sönüyor ve
bilgisayarım başlatılamıyorsa ne yapmam gerekir?
Bu sorunun nedeni, pil takımının düzgün biçimde takılmamış olması
olabilir. Bu sorunu çözmek için, bilgisayarınızı kapatın ve pil takımını
çıkarın. Ardından pil takımını tekrar bilgisayara takın. Ayrıntılar için,
ekran Kullanım Kılavuzu’na bakın.
Yukarıdaki işlemi uyguladıktan sonra sorun devam ediyorsa, bu durum
takılan pil takımının bilgisayarınızla uyumlu olmadığı anlamına gelir. Pil
takımını çıkarın ve VAIO-Link ile temasa geçin.
Sorun Giderme
13
Pil takımının uyumlu olmadığını veya düzgün
biçimde takılmadığını bildiren bir ileti penceresi
beliriyor ve bilgisayarım Hazırda Bekleme moduna
giriyorsa ne yapmam gerekir?
Bu sorunun nedeni, pil takımının düzgün biçimde takılmamış olması
olabilir. Bu sorunu çözmek için, bilgisayarınızı kapatın ve pil takımını
çıkarın. Ardından pil takımını tekrar bilgisayara takın. Ayrıntılar için,
ekran Kullanım Kılavuzu’na bakın.
Yukarıdaki işlemi uyguladıktan sonra sorun devam ediyorsa, bu durum
takılan pil takımının bilgisayarınızla uyumlu olmadığı anlamına gelir. Pil
takımını çıkarın ve VAIO-Link ile temasa geçin.
Bilgisayarımı başlattığımda Windows başlatılamıyor
ve bir ileti veriyorsa ne yapmam gerekir?
ılış parolasını arka arkaya üç kez hatalı girerseniz, Enter Onetime
Password iletisi belirir ve Windows başlatılmaz. Güç göstergesi ışığının
söndüğünden emin olmak için güç düğmesini dört saniyeden uzun süre
basılı tutun. 10 ila 15 saniye bekleyin, ardından bilgisayarınızı yeniden
başlatın ve doğru parolayı girin. Parolayı girerken, Num lock ve Caps lock
göstergelerinin ışığının kapalı olup olmadığını kontrol edin. Işıkların ikisi
veya herhangi biri yanıyorsa, parolayı girmeden önce göstergeyi kapatmak
için Num Lk (veya Num Lock) tuşuna ya da Caps Lock tuşuna basın.
ılış parolamı hatırlayamıyorsam ne yapmam
gerekir?
ılış parolasını unuttuysanız, parolayı sıfırlamak için VAIO-Link ile temasa
geçin.
Sıfırlama ücreti alınacaktır.
VAIO sisteminizi kurtarma
16
Bilgisayarınızı kullanmadan önce
Bu bölümde sorunları nasıl çözeceğiniz, verilerinizin yedekleme kopyalarını
nasıl oluşturacağınız ve bilgisayarınızda arızayla karşılaşmanız durumunda
Sony VAIO
®
bilgisayar sisteminizi aşağıdaki VAIO yazılımıyla ve Windows
özellikleriyle nasıl kurtaracağınız açıklanmaktadır.
VAIO Recovery Center (VAIO Kurtarma Merkezi)
Aşağıdaki VAIO yazılımı, araçları ve Windows özelliklerini içerir:
Rescue Data (Verileri Kurtarma)
Sabit diskinizde depolanan verilerin yedekleme kopyasını
oluşturmanızı sağlar.
Wipe and Erase Data (Verileri Silme ve Temizleme)
Sabit diskinizdeki tüm verileri silmenizi sağlar.
VAIO Hardware Diagnostics (VAIO Donanım Tanılama)
Bilgisayar donanımınızı (CPU, bellek modulü, sabit disk gibi)
kontrol etmenizi sağlar.
Reinstall Programs or Drivers (Program veya Sürücü Yeniden
Yükleme)
Önceden yüklü yazılımı veya yazılım sürücülerini ilk fabrikadan çık
ış
durumuna geri yüklemenizi sağlar.
Restore C: Drive (C: Sürücüsünü Geri Yükleme)
Bilgisayarınızdaki C sürücüsünü ilk fabrikadan çıkış durumuna geri
yüklemenizi sağlar.
Restore Complete System (Tüm Sistemi Geri Yükleme)
Bilgisayar sisteminizin tamamını ilk fabrikadan çıkış durumuna geri
yüklemenizi sağlar.
Create Recovery Discs (Kurtarma Diskleri Oluşturma)
Bilgisayar sisteminizi kurtarmak üzere kendi kurtarma disklerinizi
oluşturmanızı sağlar.
Backup and Restore Center (Yedekleme ve Geri Yükleme
Merkezi)
Yedeklemeye yönelik olanakları kullanabilmenizi sağlayan Windows
yedekleme özelliğidir.
VAIO Data Restore Tool (VAIO Verileri Geri Yükleme Aracı)
Rescue Data (Verileri Kurtarma) yazılımı ile oluşturduğunuz
yedekleme kopyalarını geri yüklemenizi sağlar.
Windows başlatılırken VAIO Recovery Center’ı
(VAIO Kurtarma Merkezi) başlatmak için
1 Başlatı, Tüm Programları, VAIO Recovery Centerı (VAIO
Kurtarma Merkezi) ve VAIO Recovery Centerı (VAIO Kurtarma
Merkezi) tıklayın.
2 Kullanıcı Hesabı Denetimi penceresinde Devamı tıklayın.
Bilgisayarınızda standart kullanıcı olarak oturum açtıysanız,
bir yönetici adı ve parolası girin ve Devamı tıklayın.
Bilgisayarınızı kullanmadan önce
17
Önemli Bilgiler
Virüs saldırılarına, bilgisayar arızalarına veya kazayla silmeye karşı
aşağıdakileri önceden hazırlayın:
1 Kurtarma diskleri
Bilgisayarla birlikte kurtarma diskleri verilmediği için, bilgisayar
kullanıma hazır olduktan hemen sonra kurtarma diskleri
oluşturduğunuzdan emin olun. Kurtarma disklerinin nasıl oluşturulacağı
ile ilgili talimatlar için, bkz. “Kendi kurtarma disklerinizi oluşturma”
sayfa 18.
2 Verilerinizin yedekleme kopyası
Bilgisayar sisteminizi kurtardığınızda, sabit diskte önceden depolanmış
verilerin hepsi silinecektir. Bilgisayar sisteminizi kurtarmadan önce
verilerinizin bir yedekleme kopyasını oluşturduğunuzdan emin olun.
Verilerin yedekleme kopyasının nasıl oluşturulacağı ile ilgili talimatlar
için, bkz. “Backup and Restore Center’ı (Yedekleme ve Geri Yükleme
Merkezi) kullanarak verilerinizi yedekleme ve geri yükleme” sayfa 20.
18
Kendi kurtarma disklerinizi oluşturma
Kurtarma diskleri, bilgisayar sisteminizi ilk haline getirmenizi sağlar.
Kurtarma disklerini VAIO Recovery Center (VAIO Kurtarma Merkezi) ile
oluşturabilirsiniz. Aşağıdaki durumlarda bilgisayar sistemini kurtarın:
Bilgisayarınıza bir bilgisayar virüsü bulaştığında.
Bilgisayarınız kararsız durumda olduğunda.
Bilgisayar sisteminiz sorun giderme aracılığıyla çözülemeyen
sorunlarla karşılaştığında.
Bilgisayarınızdaki C sürücüsünü yanlışlıkla biçimlendirdiğinizde.
Bilgisayarınızın durumuna bağlı olarak, bilgisayar sisteminizi kurtarmak için
kurtarma disklerine ihtiyacınız olabilir.
Aşağıdaki durumlarda kurtarma bölümündeki değişikliklerden dolayı bilgisayar sisteminizi
kurtarma bölümünden kurtaramayabilirsiniz.
Kurtarma bölümünü değiştirmek için yazılım kullandığınızda
Bilgisayarınıza önceden yüklenmiş işletim sisteminden farklı bir işletim sistemi
yüklediğinizde
Sabit diskinizi VAIO Recovery Centerı (VAIO Kurtarma Merkezi) kullanmadan
biçimlendirdiğinizde
Bu durumlarda, bilgisayar sisteminizi kurtarma diskleri ile kurtarın. Henüz kurtarma disklerini
oluşturmadıysanız, bu diskleri satın almanız veya bilgisayarınızı kendi imkanlarınızla onarmanız
gerekir.
Bilgisayarınızı kullanmadan önce
19
Kurtarma diskleri oluşturmak için
Bilgisayarınız kullanıma hazır olduğunda, kurtarma diskleri oluşturmak için
şu adımları izleyin.
1 Önceden boş disklerin hazır olduğundan emin olun.
Choose your media (Ortamınızı seçin) penceresinde kurtarma diski yaratmak için gerekli
disklerin sayısını ve kullanabileceğiniz ortam türlerini onaylayabilirsiniz.
Bir kurtarma diski oluşturmadan önce VAIO Update’i kullanarak en son güncelleştirmeleri
bilgisayarınıza karşıdan yükleyip kurmanız önerilir.
Güncelleştirmelerin bilgisayarınıza karşıdan yüklenip kurulması için, bilgisayarınızı n İnternet’e
bağlı olması gerekir. Bilgisayarın İnternet’e nasıl bağlanacağına yönelik bilgi almak için ekran
Kullanım Kılavuzu’na bakın.
Blu-ray Disc™ ortamını, DVD-RAM, CD-R veya CD-RW disklerini kurtarma diski olarak
kullanamayacağınızı unutmayın. Optik disk sürücünüzün hangi türde ortamları desteklediğini
öğrenmek için, ekran Kullanım Kılavuzu’na bakın.
2 VAIO Recovery Centerı (VAIO Kurtarma Merkezi) başlatın
(bkz. sayfa 16).
3 Create Recovery Discs’i (Kurtarma Diskleri Oluşturma) ve Başlatı
tıklayın.
4 Ekran talimatlarını dikkatlice okuyun ve İleri öğesini tıklayın.
5 Kullanmak istediğiniz diski seçin.
Pencerenin alt kısmının yakınlarında yer alan onay kutusunu seçerek, yordamın sonunda
kurtarma diskinin düzgün şekilde oluşturulduğunu doğrulayabilirsiniz. Ek zaman gerektirse de,
bu yordamın uygulanması önerilir.
6 Ekrandaki talimatları izleyin.
Yordamın geçerli durumunun görüntülenmesi zaman alabilir.
Sabit disk sürücüsünde yeterli alan yoksa, kurtarma diski oluşturamazsınız.
İşlemin başarısız olmasına neden olabileceğinden, kurtarma diski oluştururken sürücü çıkarma
ğmesine basmayın.
20
Backup and Restore Center’ı (Yedekleme
ve Geri Yükleme Merkezi) kullanarak
verilerinizi yedekleme ve geri yükleme
Backup and Restore Centerı (Yedekleme ve Geri Yükleme Merkezi)
kullanarak verilerinizin yedekleme kopyasını oluşturabilir, verileri geri
yükleyebilir ve bir geri yükleme noktası oluşturabilirsiniz.
Verilerinizi yedeklemek için
Verilerinizin yedekleme kopyasını oluşturmanız son derece önemlidir.
Yedekleme kopyası oluşturmazsanız, belgeler veya resimler gibi sabit
diskinizde depolanan çeşitli verileri beklenmeyen olaylar veya bilgisayar
virüsleri nedeniyle kaybedebilirsiniz. Günlük olarak yedekleme kopyası
oluşturmanız kesinlikle önerilir.
Verilerinizin yedekleme kopyasını oluşturmak için üç seçeneğiniz vardır.
Back Up Files (Dosyaları Yedekleme) sihirbazını kullanın.
Bir CD’de, DVD’de veya harici bir sabit disk gibi çıkarılabilen bir ortamda
verilerinizin yedekleme kopyasını oluşturabilirsiniz. Bu sihirbazı kullanma
ile ilgili talimatlar için, bkz. “Back Up Files (Dosyaları Yedekleme)
sihirbazı ile dosyanızın bir yedekleme kopyasını oluşturmak için”
sayfa 21.
Windows Complete PC Backup and Restore (Windows Tam
Bilgisayar Yedekleme ve Geri Yükleme) özelliğini kullanın (Yalnızca
Windows Vista Ultimate veya Windows Vista Business
modellerinde bulunur).
Bilgisayarın
ızdaki programlar, sistem ayarları ve dosyalar da dahil
olmak üzere bilgisayarınızdaki her şeyin yedekleme kopyasını
oluşturabilirsiniz. Bilgisayar sisteminizi yedekleme kopyasını
oluşturduğunuz zamana geri yükleyebilirsiniz. Bu özelliği kullanma ile
ilgili talimatlar için, bkz. “Dosyanızın bir yedekleme kopyasını Windows
Complete PC Backup and Restore (Windows Tam Bilgisayar Yedekleme
ve Geri Yükleme) özelliğiyle oluşturmak için” sayfa 22.
Bir geri yükleme noktası oluşturun.
Yeni yazılım yükledikten veya Windows ayarları nı değiştirdikten sonra
bilgisayarınız kararsız hale gelebilir veya yavaşlayabilir. Bu gibi
durumlarda, bilgisayar sisteminizi önceki durumuna geri yüklemek için
bir geri yükleme noktasını kullanabilirsiniz. Geri yükleme noktalarının
nasıl oluşturulacağı ile ilgili talimatlar için, bkz. “Bir geri yükleme
noktası oluşturmak için” sayfa 24.
Bilgisayarınızda optik disk sürücü yüklü değilse, verilerinizin yedekleme kopyasını oluşturmak
için harici bir sabit diske veya optik disk sürücüsüne sahip olmanız veya C sürücüsünün
boyutunu değiştirerek yeni birlüm oluşturmanız gerekir. Sabit disk bölümlerinin nasıl
oluşturulacağı ile ilgili talimatlar için, bkz. “Sabit disk bölümü oluşturma” sayfa 38.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44

Sony VGN-FW21M Troubleshooting guide

Tip
Troubleshooting guide