Sony VGN-FW11SR Troubleshooting guide

Tip
Troubleshooting guide
Belgeler
Aşağıdaki belgeler Sony VAIO
®
bilgisayarınızda bulunur.
Basılı Olmayan Belgeler
Önemli
Kullanım Kılavuzu
Bilgisayarınızın özelliklerini açıklar. Ayrıca, genel sorunları çözmeye
yönelik bilgilerin yanı sıra bilgisayarınızla gelen yazılım programları
hakkında bilgiler de içerir. Kullanım Kılavuzu, kolayca göz
atabileceğiniz ve çıktısını alabileceğiniz PDF biçiminde verilmiştir.
Ekran kı lavuzunu görüntülemek için:
1 Masaüstündeki VAIO User Guide simgesini çift tklayn.
2 Dilinize yönelik klasörü açn.
3 Okumak istediğiniz kılavuzu seçin.
Teknik Özellikler
Çevrimiçi teknik özellikler, VAIO bilgisayarınızın donanım ve yazılım
yapılandırmalarını tanımlar.
Çevrimiçi teknik özellikleri görüntülemek için:
1 İnternet’e bağlanın.
2 Şu adresteki Sony çevrimiçi destek Web sitesine gidin:
http://www.vaio-link.com.
Bilgisayarla birlikte kurtarma diskleri verilmediği için, bilgisayar kullanıma
hazır olduktan hemen sonra kurtarma diskleri oluşturduğunuzdan emin
olun.
Kurtarma disklerinin nasıl oluşturulacağı ile ilgili talimatlar için,
bkz. “Kendi kurtarma disklerinizi oluşturma” sayfa 16.
Basılı Belgeler
Hızlı Başlangıç Kılavuzu
VAIO’nuzu paketten çıkarıp çalıştırana kadar olan süreciıklar.
Sorun Giderme ve Kurtarma Klavuzu (bu kitapçık)
Genel sorunların ve bilgisayar arızalarının çözümlerini, verilerinizin
yedekleme kopyasını nasıl oluşturulacağına ve bilgisayar sisteminizi
nasıl kurtarılacağına yönelik bir açıklamayı ve destek bilgi
kaynaklarını içerir.
Yönetmelikler, Garanti, Son Kullanıcı Lisans Sözleşmesi ve
Hizmet Desteği
Sony garanti koşulları, güvenlik yönetmelikleri,
modem yönetmelikleri, kablosuz LAN yönetmelikleri,
kablosuz WAN yönetmelikleri, Bluetooth yönetmelikleri,
son kullanıcı lisans sözleşmesi ve
Sony destek hizmetleri bilgilerini içerir.
3
Içindekiler
Belgeler ..................................................................... 2
Basılı Belgeler.............................................................................. 2
Basılı Olmayan Belgeler ................................................................ 2
Önemli ........................................................................................2
Kılavuza giriş............................................................... 5
Sorun Giderme
Sorun Giderme ........................................................... 8
Bilgisayar .................................................................................... 8
Bilgisayarım başlatılamıyorsa ne yapmam gerekir?................... 8
Bilgisayarımı açtığımda bir BIOS hatası görünüyorsa
ne yapmam gerekir?....................................................... 9
Güç göstergesi (Yeşil) yanıyor, ancak ekranım açılmıyorsa
ne yapmam gerekir?....................................................... 9
Bilgisayarım veya yazılımım yanıt vermemeye başlarsa
ne yapmam gerekir?..................................................... 10
Pil göstergesi veya şarj göstergesi yanıp sönüyor ve
bilgisayarım başlatılamıyorsa ne yapmam gerekir? ........... 10
Pil takımının uyumlu olmadığını veya düzgün biçimde
takılmadığını bildiren bir ileti penceresi beliriyor ve
bilgisayarım Hazırda Bekleme moduna giriyorsa
ne yapmam gerekir?..................................................... 11
Bilgisayarımı açtığımda Windows bir ileti veriyor ve
baş
latılamıyorsa ne yapmam gerekir?............................. 11
BIOS parolamı hatırlayamıyorsam ne yapmam gerekir?........... 11
Sistem Güvenliği ........................................................................ 12
Virüs gibi güvenlik tehditlerine karşı bilgisayarımı nasıl
koruyabilirim? .............................................................. 12
Antivirüs yazılımımı nasıl güncel tutabilirim? ........................... 12
4
V
AIO sisteminizi kurtarma
Bilgisayarınızı kullanmadan önce................................. 14
Kendi kurtarma disklerinizi oluşturma........................................... 16
Kurtarma diskleri oluşturmak için ..........................................16
Backup and Restore Center’ı (Yedekleme ve Geri Yükleme Merkezi)
kullanarak verilerinizi yedekleme ve geri yükleme ................... 17
Verilerinizi yedeklemek için...................................................17
Bir geri yükleme noktası oluşturmak için ................................21
VAIO yazılımı ile verilerinizi yedekleme ve geri yükleme .................. 22
Rescue Data (Verileri Kurtarma) ile verilerinizi yedeklemek için...22
VAIO Data Restore Tool (VAIO Verileri Geri Yükleme Aracı)
ile verilerinizi geri yüklemek için ......................................24
Önceden yüklenen yazılımı ve yazılım sürücülerini geri yükleme...... 25
Reinstall Programs or Drivers’ı (Program veya Sürücü
Yeniden Yükleme) kullanmak için....................................25
Bilgisayar arızaları karşısında ne yapılabilir? ................. 26
Bilgisayarınız düzgün çalışmıyorsa............................................... 26
Windows başlatılıyorsa.........................................................27
Windows başlatılamıyorsa ....................................................28
VAIO sisteminizi kurtarma ........................................... 29
Kurtarma işlemine başlamadan önce ........................................... 29
VAIO sisteminizi Windows’u başlatabildiğiniz durumlarda kurtarma .... 31
C sürücüsünü geri yüklemek için ...........................................31
Bilgisayar sisteminizin tamamını geri yüklemek için .................31
VAIO sisteminizi Windows’u başlatamadığınız durumlarda kurtarma... 32
Kurtarma disklerini kullanarak bilgisayar sisteminizi
kurtarmak için ..............................................................32
Kurtarma bölümünden bilgisayar sisteminizi kurtarmak için......32
Bölüm boyutlarını değiştirme ...................................... 33
Sabit diski bölümlere ayırma hakkı nda ......................................... 33
Sabit disk bölümü oluşturma....................................................... 33
Windows özelliğini kullanarak bölüm oluşturmak için................34
Kurtarma işleminde bir bölüm oluşturmak için ........................34
Sabit diskinizdeki tüm verileri silme.............................. 35
Wipe and Erase Data (Verileri Silme ve Temizleme) ile sabit
diskinizdeki tüm verilerinizi silme........................................... 35
Kılavuza giriş
5
Kılavuza giriş
Bu kılavuz, aşağıdaki önemli konuları kapsamaktadır:
VAIO
®
bilgisayarınızda sorun yaşıyorsanız, çözümler bu kitapçıkta
sorun giderme kılavuzu biçiminde sunulmaktadır. Bkz. “Sorun Giderme”
sayfa 8.
Sorun gidermeye yönelik daha fazla konu, Sony çevrimiçi destek Web
sitesinde bulunmaktadır. http://www.vaio-link.com adresini ziyaret edin.
VAIO-Link veya yerel Sony bayiinizle doğrudan temasa geçmeden
önce daima bu bölümleri okuyun.
Ayrıca, Windows Yardım ve Destek’i kullanarak daha fazla bilgi
arayabilirsiniz. Windows Yardım ve Destek, bilgisayarınızı kullanmayı
öğrenmenize yardım edecek pratik tavsiyelerin, öğreticilerin ve
tanıtımların bulunduğu kapsamlı bir kaynaktır. İnternet’te bulunanlar da
dahil olmak üzere tüm Windows Yardım kaynaklarını görüntülemek için
Ara özelliğini, Dizin’i veya içindekiler bölümünü kullanın.
Windows Yardım ve Destek’e erişmek için, Başlat ı ve Yardım
ve Destek’i tıklay
ın. Bunun yerine, Microsoft Windows tuşunu basılı
tutarak ve F1 tuşuna basarak da Windows Yardım ve Destek’e
gidebilirsiniz.
Sistemi ve uygulamaları kurtarabilmek, bilgisayarınızı kullanmanın
önemli bir parçasıdır. Sisteminizi kurtarma hakkında bilmeniz
gerekenlerin tümü bu kitapçıkta açıklanmaktadır. B i l g i s ay a r ınızı
kullanmadan ve herhangi bir kurtarma işlemi yapmayı denemeden
önce bu bölümü okumanız büyük önem taşır. Bkz. “Bilgisayarınızı
kullanmadan önce” sayfa 14.
Sorun Giderme
8
Sorun Giderme
Bilgisayar
Bilgisayarım başlatılamıyorsa ne yapmam gerekir?
Bilgisayarınızın bir güç kaynağına sağlam bir şekilde bağlanmı ş ve açık
durumda olduğundan emin olun. Güç göstergesinin, gücün açık
olduğunu gösterdiğinden emin olun.
Pil takımının doğru biçimde takılmış ve şarj edilmiş olduğundan emin olun.
Disket sürücüsünün (varsa) boş olduğundan emin olun.
Bilgisayarınız bir anahtarlı uzatma kablosuna veya kesintisiz güç
kaynağına (UPS) bağlıysa, anahtarlı uzatma kablosunun veya UPS’in
bir güç kaynağına bağlanmış ve açık durumda olduğundan emin olun.
Harici ekran kullanıyorsanız, ekranın bir güç kaynağına ba
ğlanmış ve
ık durumda olduğundan emin olun. Parlaklık ve kontrast
denetimlerinin doğru biçimde ayarlanmış olduğundan emin olun. Daha
fazla bilgi için, ekranınızla birlikte verilen kullanım kılavuzuna bakın.
AC adaptörün bağlantısını kesin ve pil takımını çıkarın. Üç ila beş dakika
bekleyin. Pil takımını yerine takın, AC adaptörü yeniden bağlayın ve
ardından bilgisayarınızı açmak için güç düğmesine basın.
Yoğunlaşma, bilgisayarınızın arızalanmasına neden olabilir. Böyle bir
durumda, bilgisayarı en az bir saat boyunca kullanmayın.
Bilgisayarı satın aldıktan sonra ilave bellek modülü taktıysanız,
bu modülleri çıkarın.
Bilgisayarınızla birlikte verilen Sony AC adaptörü kullanıp
kullanmadığınızı kontrol edin. Güvenliğiniz için, yalnızca Sony
tarafından VAIO bilgisayarınız için verilen gerçek Sony yeniden şarj
edilebilir pil takımını ve AC adaptörü kullanın.
Sorun Giderme
9
Bilgisayarımı açtığımda bir BIOS hatası görünüyorsa
ne yapmam gerekir?
Ekranın alt kısmında “Press <F1> to resume, <F2> to setup” iletisi belirirse,
şu adımları izleyin:
1 F2 tuşuna basın.
BIOS kurulum ekranı belirir. Belirmezse, bilgisayarı yeniden başlatın ve
VAIO logosu belirdiğinde birkaç kez F2 tuşuna basın.
2 Tarihi (ay/gün/yıl) ayarlayın. Enter tuşuna basın.
3 System Timeı seçmek için
m tuşuna basın ve saati ayarlayın (saat:
minute: second). Enter tuşuna basın.
4 Exit sekmesini seçmek için
, tuşuna basın ve ardından F9 tuşuna
basın.
Onay istendiğinde, Enter tuşuna basın.
5 Exit Setupı seçin ve Enter tuşuna basın.
Onay istendiğinde, Enter tuşuna basın.
Bilgisayarınız yeniden başlatılır.
Bu durumla sık sık karşılaşıyorsanız, VAIO-Link’le temasa geçin.
Güç göstergesi (Yeşil) yanıyor, ancak ekranım
ılmıyorsa ne yapmam gerekir?
Uygulama penceresini kapatmak için birkaç defa Alt+F4 tuşlarına
basın. Bir uygulama hatası oluşmuş olabilir.
Ctrl+Alt+Delete tuşlarına basın ve Kapatğmesinin yanındaki oku
ve Yeniden Başlatı tıklayın.
Bilgisayarınızı kapatmak için güç düğmesini en az dört saniye basılı
tutun. AC adaptörü çıkarın ve bilgisayarı yaklaşık beş dakika bu şekilde
bırakın. Ardından AC adaptörü bağlayın ve bilgisayarı tekrar açın.
Bilgisayarınızın güç düğmesiyle veya Ctrl+Alt+Delete tuşlarıyla kapatılması,
kaydedilmemiş verilerin kaybına neden olabilir.
10
Bilgisayarım veya yazılımım yanıt vermemeye
başlarsa ne yapmam gerekir?
Bir yazılım uygulaması çalışırken bilgisayarınız yanıt vermemeye
başlarsa, uygulama penceresini kapatmak için Alt+F4 tuşlarına basın.
Alt+F4 tuşları işe yaramazsa, bilgisayarınızı kapatmak için Başlatı,
Kilitğmesinin yanındaki oku ve Kapatı tıklayı n.
Bilgisayarınız kapanmazsa, Ctrl+Alt+Delete tuşlarına basın, Kapat
ğmesinin yanındaki oku ve Kapatı tıklayı
n.
Windows Güvenliği penceresi belirirse, Kapatı tıklayın.
Bilgisayarınızın Ctrl+Alt+Delete tuşları veya güç düğmesiyle kapatılması,
kaydedilmemiş verilerin kaybına neden olabilir.
Bilgisayarınız hala kapanmıyorsa, bilgisayar kapanana kadar güç
ğmesini basılı tutun.
AC adaptörü ve pil takımını çıkarın.
Yazılımı yeniden kurmayı deneyin.
Teknik destek için yazılım yayıncısıyla veya belirlenmiş sağlayıcıyla
temasa geçin.
Pil göstergesi veya şarj göstergesi yanıp sönüyor ve
bilgisayarım başlatılamıyorsa ne yapmam gerekir?
Bu sorunun nedeni, pil takımının düzgün biçimde takılmamış olması
olabilir. Bu sorunu çözmek için, bilgisayarınızı kapatın ve pil takımını
çıkarın. Ardından pil takımını tekrar bilgisayara takın. Ayrıntılar için,
ekran Kullanım Kılavuzu’na bakın.
Yukarıdaki işlemi uyguladıktan sonra sorun devam ediyorsa, bu durum
takılan pil takımının bilgisayarınızla uyumlu olmadığı anlamına gelir. Pil
takımını çıkarın ve VAIO-Link’le temasa geçin.
Sorun Giderme
11
Pil takımının uyumlu olmadığını veyazgün
biçimde takılmadığını bildiren bir ileti penceresi
beliriyor ve bilgisayarım Hazırda Bekleme moduna
giriyorsa ne yapmam gerekir?
Bu sorunun nedeni, pil takımının düzgün biçimde takı lmamış olması
olabilir. Bu sorunu çözmek için, bilgisayarınızı kapatın ve pil takımını
çıkarın. Ardından pil takımını tekrar bilgisayara takın. Ayrıntılar için,
ekran Kullanım Kılavuzu’na bakın.
Yukarıdaki işlemi uyguladıktan sonra sorun devam ediyorsa, bu durum
takılan pil takımının bilgisayarınızla uyumlu olmadığı anlamına gelir. Pil
takımını çıkarın ve VAIO-Link’le temasa geçin.
Bilgisayarımı açtığımda Windows bir ileti veriyor ve
başlatılamıyorsa ne yapmam gerekir?
ılış parolasını arka arkaya üç kez hatalı girerseniz, Enter Onetime
Password iletisi belirir ve Windows başlatılmaz. Güç göstergesinin
söndüğünden emin olmak için güç düğmesini dört saniyeden uzun süre
basılı tutun. 10 ila 15 saniye bekleyin, ardından bilgisayarınızı yeniden
başlatın ve doğru parolayı girin. Parolayı girerken, Num lock ve Caps lock
göstergelerinin kapalı olup olmadığını kontrol edin. Kapalı değilse, parolayı
girmeden önce göstergeyi kapatmak için Num Lk (veya Num Lock) tuşuna
ya da Caps Lock tuşuna basın.
BIOS parolamı hatırlayamıyorsam ne yapmam
gerekir?
BIOS parolasını unuttuysanız, parolayı sıfırlamak için VAIO-Link’le temasa
geçin.
Sıfırlama ücreti alınacaktır.
12
Sistem Güvenliği
Virüs gibi güvenlik tehditlerine karşı bilgisayarımı
nasıl koruyabilirim?
Microsoft Windows işletim sistemi, bilgisayarınıza önceden yüklenmiştir.
Bilgisayarınızı virüs gibi güvenlik tehditlerinden korumanın en iyi yolu,
düzenli olarak en son Windows güncelleştirmelerini karşıdan yüklemek ve
bilgisayarınıza yüklemektir.
Önemli Windows güncelleştirmelerini şu şekilde edinebilirsiniz:
Güncelleştirmeleri alabilmeniz için bilgisayarınızın İnternet’e bağlı olması gerekir.
1 İnternet’e bağlanın.
2 Görev çubuğundaki Windows Güvenlik Uyarıları simgesini çift
tıklayın.
3 Otomatik veya zamanlanmış güncelleştirmeleri ayarlamak için ekrandaki
talimatları izleyin.
Antivirüs yazılımımı nasıl güncel tutabilirim?
McAfee Internet Security Suite yazılım programınızı McAfee, Inc’ın en
son güncelleştirmeleriyle güncel tutabilirsiniz.
En son güvenlik güncelleştirmelerini karşıdan yüklemek ve bilgisayarınıza
kurmak için şu adımları izleyin:
1 Sırayla Başlat, Tüm Programlar, McAfee ve McAfee
SecurityCenterı tıklayın.
2 Yazılımı güncelleştirmek için pencerenin sol üst şesindeki düğmeyi
tıklayın.
3 Güncelleştirmeleri karşıdan yüklemek için ekrandaki talimatları izleyin.
Daha fazla bilgi için yazılım programınızdaki yardım dosyasına bakın.
VAIO sisteminizi kurtarma
14
Bilgisayarınızı kullanmadan önce
Bu kitapçık sorunları nasıl çözeceğinizi, verilerinizin yedekleme kopyalarını
nasıl oluşturacağınızı ve bilgisayarınızda arızayla karşılaşmanız durumunda
Sony VAIO
®
bilgisayar sisteminizi aşağıdaki VAIO yazılımıyla ve Windows
özellikleriyle nasıl kurtaracağınızııklar.
VAIO Recovery Center (VAIO Kurtarma Merkezi)
Aşağıdaki VAIO yazılımı, araçları ve Windows özelliklerini içerir:
Rescue Data (Verileri Kurtarma)
Sabit diskinizde depolanan verilerin yedekleme kopyasını
oluşturmanızı sağlar.
Wipe and Erase Data (Verileri Silme ve Temizleme)
Sabit diskinizdeki tüm verileri silmenizi sağlar.
VAIO Hardware Diagnostics (VAIO Donanım Tanılama)
Bilgisayar donanımınızı (CPU, bellek modulü, sabit disk gibi)
kontrol etmenizi sağlar.
Reinstall Programs or Drivers (Program veya Sürücü Yeniden
Yükleme)
Önceden yüklü yazılımı veya yazılım sürücülerini ilk fabrikadan
çıkış durumuna geri yüklemenizi sağlar.
Restore C: Drive (C: Sürücüsünü Geri Yükleme)
Bilgisayarınızdaki C sürücüsünü ilk fabrikadan çıkış durumuna
geri yüklemenizi sağlar.
Restore Complete System (Tüm Sistemi Geri Yükleme)
Bilgisayar sisteminizin tamamını ilk fabrikadan çıkış durumuna
geri yüklemenizi sağlar.
Create Recovery Discs (Kurtarma Diskleri Oluş
turma)
Bilgisayar sisteminizi kurtarmak üzere kendi kurtarma
disklerinizi oluşturmanızı sağlar.
Backup and Restore Center (Yedekleme ve Geri Yükleme
Merkezi)
Yedeklemeye yönelik olanakları kullanabilmenizi sağlayan
Windows yedekleme özelliğidir.
VAIO Data Restore Tool (VAIO Verileri Geri Yükleme Aracı)
Rescue Data (Verileri Kurtarma) yazılımı ile oluşturduğunuz yedekleme
kopyalarını geri yüklemenizi sağlar.
Windows başlatılırken VAIO Recovery Center’ı
(VAIO Kurtarma Merkezi) başlatmak için
1 Başlatı, Tüm Programları, VAIO Recovery Centerı (VAIO Kurtarma
Merkezi) ve VAIO Recovery Centerı (VAIO Kurtarma Merkezi)
tıklayın.
2 Kullanıcı Hesabı Denetimi penceresinde Devam'ı tıklayın.
Bilgisayarınızda standart kullanıcı olarak oturum açtıysanız, bir yönetici
adı ve parolası girin ve Devamı tıklayın.
Bilgisayarınızı kullanmadan önce
15
Önemli Bilgiler
Virüs saldırılarına, bilgisayar arızalarına veya kazayla silmeye karşı
aşağıdakileri önceden hazırlayın:
1 Kurtarma diskleri
Bilgisayarla birlikte kurtarma diskleri verilmediği için, bilgisayar kullanıma
hazır olduktan hemen sonra kurtarma diskleri oluşturduğunuzdan emin
olun. Kurtarma disklerinin nasıl oluşturulacağı ile ilgili talimatlar için,
bkz. “Kendi kurtarma disklerinizi oluşturma” sayfa 16.
2 Verilerinizin yedekleme kopyası
Bilgisayar sisteminizi kurtardığınızda, sabit diskte önceden depolanmış
verilerin hepsi silinecektir. Bilgisayar sisteminizi kurtarmadan önce
verilerinizin bir yedekleme kopyasını oluşturduğunuzdan emin olun.
Verilerin yedekleme kopyasının nasıl oluşturulacağı ile ilgili talimatlar
için, bkz. “Backup and Restore Center’ı (Yedekleme ve Geri Yükleme
Merkezi) kullanarak verilerinizi yedekleme ve geri yükleme” sayfa 17.
16
Kendi kurtarma disklerinizi oluşturma
Kurtarma diskleri, bilgisayar sisteminizi ilk haline getirmenizi sağlar.
Kurtarma disklerini VAIO Recovery Center (VAIO Kurtarma Merkezi) ile
oluşturabilirsiniz. Aşağıdaki durumlarda bilgisayar sistemini kurtarın:
Bilgisayarınıza bir bilgisayar virüsü bulaştığında.
Bilgisayarınız kararsız durumda olduğunda.
Bilgisayar sisteminiz sorun giderme aracılığıyla çözülemeyen
sorunlarla karşılaştığında.
Bilgisayarınızdaki C sürücüsünü yanlışlıkla biçimlendirdiğinizde.
Bilgisayarınızın durumuna bağlı olarak, bilgisayar sisteminizi kurtarmak için
kurtarma disklerine ihtiyacınız olabilir.
Aşağıdaki durumlarda kurtarma bölümündeki değişikliklerden dolayı bilgisayar sisteminizi
kurtarma bölümünden kurtaramayabilirsiniz.
Kurtarma bölümünü değiştirmek için yazılım kullandığınızda.
Bilgisayarınıza önceden yüklenmiş işletim sisteminden farklı bir işletim sistemi
yüklediğinizde.
Sabit diskinizi VAIO Recovery Centerı (VAIO Kurtarma Merkezi) kullanmadan
biçimlendirdiğinizde.
Bu durumlarda, bilgisayar sisteminizi kurtarma diskleri ile kurtarın. Henüz kurtarma
disklerini oluşturmadıysanız, bu diskleri satın almanız veya bilgisayarınızı kendi
imkanlarınızla onarmanız gerekir.
Kurtarma diskleri oluşturmak için
Bilgisayarınız kullanıma hazır olduğunda, kurtarma diskleri oluşturmak için
şu adımları izleyin.
1 Önceden boş disklerin hazır olduğundan emin olun.
Choose your media (Ortamınızı seçin) penceresinde kurtarma diski yaratmak için
gerekli disklerin sayısını ve kullanabileceğiniz ortam türlerini onaylayabilirsiniz.
Blu-ray Disc™ ortamını, DVD-RAM, CD-R veya CD-RW disklerini kurtarma diski olarak
kullanamayacağınızı unutmayın. Optik disk sürücünüzün hangi türde ortamları
desteklediğini öğrenmek için, ekran Kullanım Kılavuzu’na bakın.
2 VAIO Recovery Centerı (VAIO Kurtarma Merkezi) başlatın
(bkz. sayfa 14).
3 Create Recovery Discs’i (Kurtarma Diskleri Oluşturma) ve Başlatı
tıklayın.
4 Ekrandaki talimatları izleyin.
Sabit disk sürücüsünde yeterli alan yoksa, kurtarma diski oluşturamazsınız.
İşlemin başarısız olmasına neden olabileceğinden, kurtarma diski oluştururken sürücü
çıkarma düğmesine basmayın.
Bilgisayarınızı kullanmadan önce
17
Backup and Restore Center’ı (Yedekleme ve
Geri Yükleme Merkezi) kullanarak verilerinizi
yedekleme ve geri yükleme
Backup and Restore Centerı (Yedekleme ve Geri Yükleme Merkezi)
kullanarak verilerinizin yedekleme kopyası nı oluşturabilir, verileri geri
yükleyebilir ve bir geri yükleme noktası oluşturabilirsiniz.
Verilerinizi yedeklemek için
Verilerinizin yedekleme kopyasını oluşturmanız son derece önemlidir.
Yedekleme kopyası oluşturmazsanız, belgeler veya resimler gibi sabit
diskinizde depolanan çeşitli verileri beklenmeyen olaylar veya bilgisayar
virüsleri nedeniyle kaybedebilirsiniz. Günlük olarak yedekleme kopyası
oluşturmanız kesinlikle önerilir.
Verilerinizin yedekleme kopyasını oluşturmak için üç seçeneğiniz vardır.
Back Up Files (Dosyaları Yedekleme) sihirbazını kullanın.
Bir CD’de, DVD’de veya harici bir sabit disk gibi çıkarılabilen bir ortamda
verilerinizin yedekleme kopyasını oluşturabilirsiniz. Bu sihirbazı kullanma
ile ilgili talimatlar için, bkz. “Back Up Files (Dosyaları Yedekleme) sihirbazı
ile dosyanızın bir yedekleme kopyasını oluşturmak için” sayfa 18.
Windows Complete PC Backup and Restore (Windows Tam
Bilgisayar Yedekleme ve Geri Yükleme) özelliğini kullanın (Yalnızca
Windows Vista Ultimate veya Windows Vista Business
modellerinde bulunur).
Bilgisayarın
ızdaki programlar, sistem ayarları ve dosyalar da dahil
olmak üzere bilgisayarınızdaki her şeyin yedekleme kopyasını
oluşturabilirsiniz. Bilgisayar sisteminizi yedekleme kopyasını
oluşturduğunuz zamana geri yükleyebilirsiniz. Bu özelliği kullanma ile
ilgili talimatlar için, bkz. “Dosyanızın bir yedekleme kopyasını
Windows Complete PC Backup and Restore (Windows Tam Bilgisayar
Yedekleme ve Geri Yükleme) özelliğiyle oluşturmak için” sayfa 19.
Bir geri yükleme noktası oluşturun.
Yeni yazılım yükledikten veya Windows ayarlarını değiştirdikten sonra
bilgisayarınız kararsız hale gelebilir veya yavaşlayabilir. Bu gibi
durumlarda, bilgisayar sisteminizi önceki durumuna geri yüklemek için
bir geri yükleme noktasını kullanabilirsiniz. Geri yükleme noktalarının
nasıl oluşturulacağı ile ilgili talimatlar için, bkz. “Bir geri yükleme
noktası oluşturmak için” sayfa 21.
Bilgisayarınızda optik disk sürücü yüklü değilse, verilerinizin yedekleme kopyasını
oluşturmak için harici bir sabit diske veya optik disk sürücüsüne sahip olmanız veya
C sürücüsünün boyutunu değiştirerek yeni bir bölüm oluşturmanız gerekir. Sabit disk
bölümlerinin nasıl oluşturulacağı ile ilgili talimatlar için, bkz. “Sabit disk bölümü
oluşturma” sayfa 33.
18
Bilgisayarınız kullanıma hazır olduktan hemen sonra kurtarma diskleri oluşturduğunuzdan
emin olun. Bilgisayar arızaları nedeniyle verilerinin yedekleme kopyasını oluşturamadığınız
durumlarda, yedekleme kopyası oluşturmak için kurtarma disklerini kullanabilirsiniz.
Kurtarma disklerinin nasıl oluşturulacağı ile ilgili talimatlar için, bkz. “Kurtarma diskleri
oluşturmak için” sayfa 16.
Analog TV kartı olan modellerde, Windows Media Center ile kaydedilen video içeriğinin
kaydedildiği Recorded TV klasörünü Backup and Restore Centerı (Yedekleme ve
Geri Yükleme Merkezi) kullanarak yedekleyemeyebilirsiniz. Recorded TV klasörünü ayrı
şekilde yedekleyin.
Hedef sürücüyü değiştirdiyseniz, Recorded TV klasörünü doğrudan seçtiniz hedef
sürücünün altına yedekleyin.
Sahip olduğunuz modelde analog TV kartı bulunup bulunmadığını öğrenmek için çevrimiçi
teknik özellikler bölümüne bakın.
Ayrıca Rescue Data (Verileri Kurtarma) yazılımı ile de verilerinizin yedekleme kopyasını
oluşturabilirsiniz. Verilerinizin yedekleme kopyasının nasıl oluşturulacağı ile ilgili talimatlar
için, bkz. “Rescue Data (Verileri Kurtarma) ile verilerinizi yedeklemek için” sayfa 22.
Back Up Files (Dosyaları Yedekleme) sihirbazı ile dosyanızın
bir yedekleme kopyasını oluşturmak için
1 VAIO Recovery Centerı (VAIO Kurtarma Merkezi) başlatın
(bkz. sayfa 14).
2 Windows Backup and Restore’u (Windows Yedekleme ve Geri
Yükleme) seçin ve Başlatı tıklayın.
3 Back up filesı (Dosyaları yedekleme) tıklayın.
4 Kullanıcı Hesabı Denetimi penceresinde Devam'ı tıklayın.
Bilgisayarınızda standart kullanıcı olarak oturum açtıysanız, bir yönetici
adı ve parolası girin ve Devamı tıklayın.
5 Ekrandaki talimatları izleyin.
Back Up Files (Dosyaları Yedekleme) sihirbazı ile
oluşturduğunuz yedekleme kopyasından verilerinizi geri
yüklemek için
1 VAIO Recovery Centerı (VAIO Kurtarma Merkezi) başlatın
(bkz. sayfa 14).
2 Windows Backup and Restore’u (Windows Yedekleme ve Geri
Yükleme) seçin ve Başlatı tıklayın.
3 Restore filesı (Dosyaları geri yükleme) tıklayın.
4 Ekrandaki talimatları izleyin.
Analog TV kartı olan modellerde, Windows Media Center ile kaydedilen video
içeriklerinin kaydedildiği Recorded TV klasörünün yedekleme verilerini manuel olarak
C:\Users\Public’e geri yükleyin. Sahip olduğunuz modelde analog TV kartı bulunup
bulunmadığını öğrenmek için çevrimiçi teknik özellikler bölümüne bakın.
Bilgisayarınızı kullanmadan önce
19
Dosyanızın bir yedekleme kopyasını
Windows Complete PC Backup and Restore
(Windows Tam Bilgisayar Yedekleme ve Geri Yükleme)
özelliğiyle oluşturmak için
1 VAIO Recovery Centerı (VAIO Kurtarma Merkezi) başlatın
(bkz. sayfa 14).
2 Windows Backup and Restore’u (Windows Yedekleme ve Geri
Yükleme) seçin ve Başlatı tıklayın.
3 Back up computerı (Bilgisayarı yedekleme) tıklayın.
4 Kullanıcı Hesabı Denetimi penceresinde Devamı tıklayın.
Bilgisayarınızda standart kullanıcı olarak oturum açtıysanız, bir yönetici
adı ve parolası girin ve Devamı tıklayın.
5 Ekrandaki talimatları izleyin.
Windows Complete PC Backup and Restore (Windows Tam Bilgisayar Yedekleme ve
Geri Yükleme) özelliği ile oluşturduğunuz yedekleme kopyasından dosyaları geri yüklerken
hangi dosyaları geri yükleyeceğinizi seçemezsiniz.
Yedeklemeden sonra değiştirdiğiniz veya oluşturduğunuz dosyalar geri yüklenemez.
20
Verilerinizi Windows Complete PC Backup and Restore
(Windows Tam Bilgisayar Yedekleme ve Geri Yükleme)
özelliği ile oluşturduğunuz yedekleme kopyasından geri
yüklemek için
Verilerinizin geri yüklenmesi sistem dosyalarınızı değiştirdiğinden, geri yükleme işleminden
sonra bilgisayarınız düzgün çalışmayabilir. Verileri geri yüklemeden önce verilerinizin bir
yedekleme kopyasını oluşturduğunuzdan emin olun.
1 Bilgisayar açık durumdayken sürücüye bir kurtarma diski yerleştirin,
bilgisayarınızı kapatın ve tekrar açın.
System Recovery Options (Sistem Kurtarma Seçenekleri) penceresi
görüntülenir.
Ayrıca, kurtarma diskleri kullanmadan da System Recovery Options (Sistem Kurtarma
Seçenekleri) penceresini görüntüleyebilirsiniz. Bu pencereyi görüntülemek için, şu
adımları izleyin:
1 Bilgisayarınızıın.
2 VAIO logosu göründüğünde F8 tuşuna basın.
3 Önyükleme seçeneği penceresinin üst kısmında listelenen bilgisayarı geri yükleme
seçeneğinin belirlenmiş olduğundan emin olun ve ardından Enter tuşuna basın.
4 Bir klavye düzeni seçin ve İleri’yi tıklayı n.
5 Bir kullanıcı adı seçin ve parolayı girin.
2. ve 3. adımları atlayın.
2 Bir klavye düzeni seçin ve İleri’yi tıklayın.
3 Bir işletim sistemi seçin ve İleri’yi tıklayın.
4 Verilerinizin yedekleme kopyasını harici bir sabit disk sürücüsüne veya
harici bir optik disk sürücüsü kullanarak disklere kaydettiyseniz, harici
aygıtı bilgisayarınıza bağlayın.
5 Windows Complete PC Restore’u (Windows Tam Bilgisayar Geri
Yükleme) seçin.
Yedekleme kopyasını CD veya DVD disklerine kaydettiyseniz, diski
(harici) optik disk sürücüsüne yerleştirin.
6 Ekrandaki talimatları izleyin.
Analog TV kartı olan modellerde, Windows Media Center ile kaydedilen video
içeriklerinin kaydedildiği Recorded TV klasörünün yedekleme verilerini manuel olarak
C:\Users\Public’e geri yükleyin. Sahip olduğunuz modelde analog TV kartı bulunup
bulunmadığını öğrenmek için çevrimiçi teknik özellikler bölümüne bakın.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36

Sony VGN-FW11SR Troubleshooting guide

Tip
Troubleshooting guide