L
O
C
K
CJ-8S40
JAPAN
L
O
C
K
CJ-8S40
JAPAN
CJ-8S40
JAPAN
L
O
C
K
C
J
-
8
S
4
0
J
AP
A
N
LOCK
CJ-8S40
JAPAN
L
O
C
K
2
1
C
J
-
8
S
4
0
JA
P
A
N
C
J
-8
S
4
0
JA
P
A
N
L
O
C
K
CJ-8S40
JAPAN
L
O
C
K
CJ-8S40
JAPAN
L
O
C
K
CJ-8S40
JAPAN
L
O
C
K
C
J
-
8
S
4
0
JA
P
A
N
1
LOCK
C
J
-
8
S
4
0
JA
PA
N
7
R
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
– Ciddi yaralanmalara meydan vermemek için:
Parçaları monte etmeden önce servis •
talimatını dikkatli bir șekilde okuyun.
Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar
sürücünün ciddi șekilde yaralanmasına neden
olabilir.
Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını
kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde •
okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere
güvenli bir yerde muhafaza edin.
NOT:
CJ-8S40 kaset bağlantı sadece 16D ila 23D •
dișlileriyle birlikte kullanılmalıdır.
Zinciri veya dișlileri yağlarken, lastik körüğe •
veya kaset bağlantının lastik kapağına yağ
bulaștırmamaya dikkat edin.
Parçalar doğal așınmaya ve normal •
kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı
garantili değildir.
Kaset dișlinin göbeğe montajı ve dönmez rondelanın
takılması hakkında ayrıntılı bilgi için, Inter-8 haznenin
Servis Talimatına bakın.
Kaset bağlantının montajı
Not :
Standart ve ters mașa uçlarıyla kullanım için farklı •
tipte sol ve sağ dönmez rondelalar mevcuttur.
Uygun olan dönmez rondelaları kullanın.
Çıkıntılı parçalar mașa ucu tarafında olmalıdır.•
Dönmez rondelaları, çıkıntılı parçalar hazne milinin •
her iki tarafında mașa ucu oluklarına emniyetli
șekilde oturacak șekilde takın.
İșaret
Teknik Servis Talimatı
Arka tekerleği kadrodan çıkarırken vites kablosunun sökülmesi
Kaset bağlantı
Arka tekerleği kadrodan çıkarırken kabloyu kaset
bağlantıdan ayırın.
Vites kolunu
1
konumuna ayarlayın.
1.
2.
Lastik kapağı tutun ve fren kablosu yuvasını kaset
bağlantının fren kablosu yuvası parçasından çekerek
çıkarın. Daha sonra, lastik körüğe bağlanan iç kabloyu
braketteki yarıktan çıkarın. Bu sırada lastik körüğe zarar
vermemeye dikkat edin.
Lastik körük
Lastik kapak
Fren kablosu
yuvasını
çekerek çıkarın
Lastik körüğü
yarıktan çıkarın
Kabloyu dıș muhafazadan çekerek çıkarmayın.
Ayar:
1
2
1
3.
İç kablo tespit civatası ünitesini kaset bağlantı
makarasından çıkarın.
İç kablo tespit civatası ünitesi
Kaset bağlantı makarası
Eğer fren kablosu yuvasını kaset bağlantının fren
kablosu yuvası kısmından çekerek çıkarmak zorsa,
kaset bağlantı makarasındaki deliğe 2 mm Alyen
anahtarı veya #14 jant teli sokun ve makarayı
çevirerek iç kabloyu gevșetin. Ardından, önce iç
kablo tespit civatası ünitesini makaradan çıkarın ve
bundan sonra fren kablosu yuvasını fren kablosu
yuvası kısmından çıkarın.
İç kablo tespit civatası
ünitesini çıkarın
2
Fren kablosu
yuvasını
çıkarın
3
Makarayı
çevirin
1
Makara deliği
2 mm Alyen anahtarı
veya #14 jant teli
Not :
Vites kablosunun montajı
Bir iç kablo tamburuyla birlikte bir vites kablosu kullanın.
SIS-SP (4 mm veya 5 mm çap)
Vites kolu ucu
Kaset bağlantı ucu
Muhafaza kapsülü
Not :
Muhafaza kapsülünün vites kolu ucunda olduğundan
emin olun.
■
Vites kolu tarafı
Vites kablosunu vites koluna bağlayın.
Inter-8 vites koluyla birlikte verilen Servis
Talimatına bakın.
1.
Vites kolunu
1
konumuna ayarlayın.
■
Kaset bağlantı tarafı
Ayar:
1
2.
3.
Lastik kapağı ve lastik körüğü fren kablosu yuvasına
takın.
Lastik körük
Vites kablosu yuvası
Lastik kapak
4.
İç kablo üzerinde gres yağı varsa silerek temizleyin ve
daha sonra iç kabloyu lastik körüğün içinden geçirin.
Bundan sonra, fren kablosunu lastik kapağa sokun ve
fren kablosu yuvasına yerleștirin.
Yeni bir iç kablo kullanın. Ucu kesilmiș olan bir
kablo kullanmayın.
İç kablo ucuna dikkat edin
Uygun
Yanlıș Yanlıș
Lastik körüğün ucunu tutarak iç kabloyu takın. Bu
ișlemi yaparken iç kablonun ucuyla lastik körüğü
delmemeye dikkat edin.
1)
Lastik körüğün ucu İç kablo
Lastik körüğü iç kablonun üzerine kaydırın.
2)
Lastik körük
Fren kablosunu iterek fren kablosu yuvasıyla
emniyetli șekilde temas etmesini sağlayın.
3)
İç kablo Vites kablosu yuvası Vites kablosu
Lastik kapak
Lastik körük
5.
Fren kablosunun ucunun vites kolunun kablo ayar
civatasına emniyetli șekilde oturduğunu kontrol
ettikten sonra, iç kablo tespit civatası ünitesini iç
kabloya takın.
Not :
Bu iç kablo tespit civatası ünitesini
CJ-4S30 kaset bağlantı ile kullanmayın.
İç kablo tespit civatası ünitesi
10 mm
İç kablo tespit somunu
İç kablo tespit rondelası
İç kablo tespit civatası
(Siyah)
İç kabloyu delikten geçirin.
İç kablo tespit civatası ünitesini
takarken iç kabloyu çekin.
127 mm
63 mm veya daha az
Sıkma torku: 4-6 N•m
6.
Kabloyu kaset bağlantı makarasını saracak șekilde
yaklaștırın, iç kablo tespit somunu dıșarıya (mașa
ucuna) doğru bakacak șekilde tutun ve iç kablo tespit
rondelasının düz kısmını makaradaki boșluğa kaydırın.
İç kablo tespit
rondelasının düz kısmı
Makaradaki boșluk
İç kablo tespit
somunu
Makara
7.
Kanca
Kabloyu ters saat yönünde 60° çevirerek kancaya
takın.
Kabloyu
60° çevirin
CJ-8S40
JAPAN
L
O
C
K
8.
9.
İç kabloyu șekilde görüldüğü gibi makaraya takın,
iç kablonun lastik körük takılı kısmını kaset bağlantı
braketindeki yarıktan geçirin ve ardından fren kablosu
yuvasını emniyetli bir șekilde fren kablosu yuvası
parçasına oturtun. Bu sırada lastik körüğe zarar
vermemeye dikkat edin.
İç kablo
Makara
Braket
Fren kablosu
yuvasını takın
2
1
Lastik körüğü yarığa
yerleștirin
Lastik körük
Vites kablosu yuvası
Lastik kapak
Fren kablosu yuvası parçası
Yarık
Eğer daha kolay ise, ilk önce fren kablosu
yuvasını kaset bağlantının fren kablosu yuvası
parçasına yerleștirin ve ardından kaset bağlantı
makarasına 2 mm Alyen anahtarı veya #14 jant
teli sokun ve makarayı çevirerek iç kablo tespit
civatası ünitesinin makardaki boșluğa oturmasını
sağlayın.
1
Fren kablosu
yuvasını takın
3
İç kablo tespit
civatası ünitesini takın
Makarayı
çevirin
2
Makaradaki delik
2 mm Alyen anahtarı
veya #14 jant teli
İç kablonun makara kılavuzunun içine doğru
șekilde oturup oturmadığını kontrol edin.
Uygun Yanlıș
Kılavuz
Kılavuz
CJ-8S40
JAPAN
LO
C
K
CJ-8S40
JAPAN
L
O
C
K
Fren kablosu bantlarıyla kabloyu kadroya bağlayın.
15 cm
10 cm
10 cm
Fren kablosu bantları
Kaset bağlantının ayarlanması
Vites kolunu
4
konumuna ayarlayın.
Bu sırada kaset bağlantı braketi üzerindeki sarı ayar
çizgilerinin makarayla hizalandığından emin olun.
1.
Ayar:
4
Kaset bağlantı üzerindeki sarı ayar çizgileri iki
yerde bulunur. Daha kolay görünenini kullanın.
Kaset bağlantı
makarası
Kaset bağlantı braketi
Düz olmalıdır
Bisiklet dik dururken
Sarı ayar çizgileri
Düz olmalıdır
Bisiklet ters çevrildiğinde
Kaset bağlantı braketi
Kaset bağlantı
makarası
Eğer sarı ayar çizgileri hizalanmazsa, vites
kolunun kablo ayar civatasını çevirerek ayar
çizgilerini hizalayın. Bundan sonra, vites kolunu
bir kez daha
4
’ten
1
’e ve ardından tekrar
4
’e
hareket ettirin ve ardından sarı ayar çizgilerinin
hizalanıp hizalanmadığını kontrol edin.
Kablo ayar civatası
Kaset bağlantıyı ayarladıktan sonra, iç kablonun
fazlalığını kesin ve iç kablo kapsülünü takın.
İç kablo kapsülü
15-20 mm
2.
Lütfen dikkat: Teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik
yapılabilir. (Turkish)
Not :
Eğer kabloyu tekrar kullanıyorsanız, “Vites kablosunun
takılması” kısmındaki 6-8 adımlarına bakın.
Not :
CJ-8S40
Mașa ucu
Dönmez rondela
İșaret/Renk
Ölçü
Sağ Sol
Standart
5R/Sarı
5L/
Kahverengi
20°
7R/Siyah 7L/Gri
38°
Ters 6R/Silver 6L/Beyaz
= 0°
Ters
(tam zincir kafesi)
5R/Sarı
5L/
Kahverengi
= 0°
SI-74Y0A-05
SI-74Y0A