Shimano SM-NX10 Service Instructions

Tip
Service Instructions
1
2
3
2
1
127mm
101mm
7mm
10mm
8mm
2
3
1
2
1
Eğer daha kolay ise, ilk önce vites
kablosunu vites kablosu yuvasına
yerleștirin ve ardından kaset bağlantı
makarasına 2 mm Alyen anahtarı
veya #14 jant teli sokun ve makarayı
çevirerek iç kablo tespit civatası
ünitesinin makaradaki boșluğa
oturmasını sağlayın.
Vites kablosu
yuvasına
sokun.
Ciddi yaralanmalara meydan
vermemek için:
Parçaları monte etmeden önce
servis talimatını dikkatli bir șekilde
okuyun. Gevșek, așınmıș veya hasar
görmüș parçalar sürücünün ciddi
șekilde yaralanmasına neden olabilir.
Sadece orijinal Shimano yedek
parçalarını kullanmanızı șiddetle
tavsiye ederiz.
Genel Güvenlik Bilgileri
SI-73R0A-002
SI-73R0A-002-05
* Diğer dillerde Servis Talimatı için, bkz :
http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
UYARI
UYARI
• Yağı boșaltırken ve yağlama
yaparken gözlük takın.
NOT:
• Parçalar doğal așınmaya ve normal
kullanımdan kaynaklanan bozulmaya
karșı garantili değildir.
1) Revo-shift kolunu
1
’ye ayarlayın.
2. Vites kablosunu kaset bağlantıdan çıkarın.
NOT:
Bașka bir konumda bağlantı yapılması,
suyun kablonun her iki tarafından
akıtılmasını engelleyebilir.
1. Fren kablosu T bağlantı parçasının takıldığı
yere ișaretleyiciyle bir ișaret koyun.
Takma yöntemi
Teknik Servis Talimatı
SM-NX10
Sıkma torku: 0.15-0.3 N•m
Eğer lastik körük çıkarılmıșsa, tekrar
vites kablosuna takın.
4. Civatayı T bağlantı parçasına takın.
Not :
Yağ, kablonun her iki ucundan
akıtılır. Yağ doldurmadan önce
etrafınızda yağdan etkilenecek kimse
olmadığından emin olun.
3. T bağlantı parçasını ve kabloyu sıkıca tutun.
Bir yağ püskürtücü, vb. kullanarak kabloya
yağ doldurun.
Not :
Su, kablonun her iki ucundan akıtılır.
Suyu akıtmadan önce etrafınızda sudan
etkilenecek kimse olmadığından emin
olun.
1. Civatayı T bağlantı parçasından sökün.
2. T bağlantı parçasını ve kabloyu sıkıca tutun.
Eğer kablo için lastik körük sağlanmıșsa,
suyu akıtmadan önce lastik körüğü vites
kablosundan çıkarın.
Kablonun içinden suyu boșaltmadan önce
T bağlantı parçasına hava verin.
Yağ boșaltma ve yağlama
yöntemi
Eğer iç kablo değiștirilmișse:
Kaset bağlantıyı ayarladıktan sonra, iç
kablonun fazlalığını kesin ve iç kablo
kapsülünü takın.
2. İç kablo kapsülünü takın.
Eğer sarı ayar çizgileri hizalanmazsa,
Revo-shift kolunun kablo ayar civatasını
çevirerek ayar çizgilerini hizalayın.
Bundan sonra, Revo-shift kolunu bir
kez daha
4
’ten
1
’e ve ardından tekrar
4
’e hareket ettirin ve ardından sarı ayar
çizgilerinin hizalanıp hizalanmadığını
kontrol edin.
1. Revo-shift kolunu
4
’e ayarlayın. Bu
sırada kaset bağlantı braketi üzerindeki
sarı ayar çizgilerinin makarayla
hizalandığından emin olun.
Kaset bağlantının
ayarlanması
Not :
İç kablonun makara kılavuzunun içine
doğru șekilde oturup oturmadığını
kontrol edin.
5) İç kabloyu șekilde görüldüğü gibi
makaraya takın, iç kabloyu kaset
bağlantı braketindeki yarıktan geçirin
ve ardından vites kablosunun ucunu
emniyetli bir șekilde vites kablosu
yuvasına oturtun.
4) Kabloyu ters saat yönünde 60°
çevirerek kancaya takın.
3) Kabloyu kaset bağlantı makarasını
saracak șekilde yaklaștırın, iç kablo
tespit somunu dıșarıya (mașa ucuna)
doğru bakacak șekilde tutun ve iç
kablo tespit rondelasının düz kısmını
makaradaki boșluğa kaydırın.
Sıkma torku: 4-6 N•m
4) Vites kablosunu iterek vites kablosu
yuvasıyla emniyetli șekilde temas
etmesini sağlayın.
8. İç kablo tespit civatası ünitesini takın.
1) Vites kolunun ilk vitese geçip
geçmediğini kontrol edin.
2) Vites kablosunun ucunun revo-
shift kolunun kablo ayar civatasına
emniyetli șekilde oturduğunu kontrol
ettikten sonra, iç kablo tespit civatası
ünitesini iç kabloya takın.
3) Lastik körüğü iç kablonun üzerine
kaydırın.
7. Lastik körüklü tipi takarken, ilk önce lastik
körüğü takın. Eğer iç kabloyu lastik körükten
geçirmek zorsa, lastik körüğü yenisiyle
değiștirin.
1) Vites kablosunu lastik kapağa sokun
ve vites kablosu yuvasına monte
edin.
2) Lastik körüğün ucunu tutarak iç
kabloyu takın. Bu ișlemi yaparken
iç kablonun ucuyla lastik körüğü
delmemeye dikkat edin.
6. Kaset bağlantı tarafında vites kablosunu iç
kablodan geçirin ve T bağlantı parçasına
temas edinceye kadar iyice oturtun.
Eğer iç kablo kesilir veya bükülürse,
yenisiyle değiștirin.
5. İç kabloyu T bağlantı parçasından geçirin
ve kol tarafında vites kablosunun ucu T
bağlantı parçasına temas edinceye kadar
iyice oturtun.
4.
Vites
kablosunu dıșarı doğru çekerek
kesilen kısmının iç kablodan çıkıntı
yapmasını sağlayın ve vites kablosunu
ișaretli yerden 7 mm kesin. Bu sırada
iç kabloyu kesmemeye dikkat edin.
Ardından, kesilen ucu mükemmel șekilde
yuvarlaklaștırın.
3. İç kablo kapsülünü ve iç kablo tespit
civatası ünitesini iç kablodan çıkarın.
Eğer ünite için lastik körük sağlanmıșsa,
tüm üniteyi çıkarın.
Eğer vites kablosunu kaset bağlantının
vites kablosu yuvasından çekerek
çıkarmak zorsa, kaset bağlantı
makarasındaki deliğe 2 mm Alyen
anahtarı veya #14 jant teli sokun ve
makarayı çevirerek iç kabloyu gevșetin.
Ardından, önce iç kablo tespit civatası
ünitesini makaradan çıkarın ve bundan
sonra vites kablosunu vites kablosu
yuvasından çıkarın.
2) Vites kablosunu kaset bağlantının
vites kablosu yuvasından çekerek
çıkarın ve ardından iç kabloyu
braketteki yarıktan çıkarın.
3) İç kablo tespit civatası ünitesini kaset
bağlantı makarasından çıkarın.
Tavsiye edilen takma
konumu
T bağlantı
parçası
Orta göbek
10~20cm
Kaset bağlantı
Ayar:
1
Braket
Vites kablosu yuvası
Yarık
Vites kablosu
yuvasından
çekerek çıkarın
Yarıktan çıkarın
Kaset bağlantı makarası
İç kablo tespit civatası ünitesi
İç kablo tespit civatası
ünitesini çıkarın
Vites kablosu
yuvasından
çekerek çıkarın
Makarayı
çevirin
Makaradaki delik
2 mm Alyen anahtarı
veya #14 jant teli
İç kablo tespit
civatası ünitesi
İç kablo tespit
civatası 8 mm
İç kablo kapsülü
Lastik kapak
Lastik körük
Vites kablosu yuvası
İșaretleyici ile
ișaretlenen konum
Kesilen ucu
mükemmel șekilde
yuvarlaklaștırın.
Kesilen ucu
mükemmel șekilde
yuvarlaklaștırın.
İç kablo
T bağlantı parçası
Kol tarafındaki vites
kablosu
Kaset bağlantı tarafındaki vites kablosu
Lastik körüğün ucu İç kablo
Lastik körük
Lastik körük Lastik kapak
Vites kablosu yuvası
Vites kablosu
İç kablo
İç kablo tespit
somunu
İç kablo tespit
rondelası
İç kablo tespit
civatası
10 mm
(siyah)
İç kabloyu delikten geçirin.
İç kablo tespit civatası ünitesini
takarken iç kabloyu çekin.
63 mm veya daha az
İç kablo tespit rondelasının
düz kısmı
İç kablo
tespit
somunu
Makaradaki boșluk
Makara
Kanca
Kabloyu
60° çevirin
İç kablo
Braket
Makara
Braket
Vites kablosu yuvası
Vites kablosu
yuvasına
sokun.
Yarık
Yarıktan geçirin.
İç kablo tespit civatası
ünitesini takın
Makarayı
çevirin
2 mm Alyen anahtarı
veya #14 jant teli
Makaradaki delik
Kılavuz Kılavuz
Uygun Yanlıș
Ayar:
4
Sarı ayar çizgileri
Kaset bağlantı üzerindeki sarı ayar
çizgileri iki yerde bulunur. Daha kolay
görünenini kullanın.
Kaset
bağlantı
makarası
Kaset bağlantı
braketi
Kaset
bağlantı
makarası
Kaset bağlantı
braketi
Bisiklet dik dururken
Bisiklet ters çevrildiğinde
Düz olmalıdır
Düz olmalıdır
İç kablo kapsülü
İç kablo kapsülü
Kablo ayar civatası
15~20 mm
2.5 mm Alyen anahtarı Civata
Lastik körük
Vites kablosu
Hava
verin.
Tavsiye edilen hava basıncı: 0.6MPa
Su
Su
Yağ
doldurun.
Yağ
Yağ
Lastik körük Vites kablosu
2.5 mm Alyen anahtarı
Civata
  • Page 1 1

Shimano SM-NX10 Service Instructions

Tip
Service Instructions