Sorun Giderme | 13
Sorun Giderme
Eğer DDM monitörünüz ile çalışamazsa, DDM bildirim tepsinizde aşağıdaki simgeyi
gösterecektir.
Simgeye tıkladığınızda, DDM daha ayrıntılı bir hata mesajı gösterir.
DDM’nin sadece Dell markalı monitörler ile çalıştığını lütfen aklınızda bulundurun. Eğer
diğer üreticilerin monitörlerini kullanıyorsanız, DDM bunları desteklememektedir.
Eğer DDM desteklenen Dell monitörünü saptayamazsa ve/veya iletişim kuramazsa, lütfen
sorunu gidermek için aşağıdaki eylemleri yerine getirin:
1. Video kablosunun monitörünüze ve PC’nize doğru bağlandığından emin olun,
özellikle konektörler yerine doğru bir şekilde yerleştirilmelidir.
2. DDC/CI’ın etkin olduğundan emin olmak için monitör OSD’yi kontrol edin.
3. Grafik satıcılarının (Intel, AMD, NVidia vb.) en son ve en doğru ekran sürücülerine
sahip olduğunuzdan emin olun. Ekran sürücüsü genellikle DDM arızasına sebep
olur.
4. Monitör ve grafik bağlantı noktası arasındaki herhangi bir dok istasyonunu veya
kablo uzatıcıyı veya konvertörü çıkarın. Bazı düşük maliyetli uzatıcılar, göbekler
veya konvertörler DDC/CI’ı doğru desteklemeyebilir ve DDM başarısız olabilir.
Eğer en son sürüm varsa, bu cihazın sürücüsünü güncelleyin.
5. Sisteminizi yeniden başlatın.
DDM aşağıdaki monitörler ile çalışmayabilir:
• 2013 yılından önceki Dell monitör modelleri ile Dell monitörlerinin D-serisi.
Ayrıntılı bilgi için Dell Ürün Teknik Özellikleri web sitesine bakabilirsiniz
• Nvidia-tabanlı G-sync teknolojisi kullanan oyun monitörleri
• Sanal ve kablosuz ekranlar DDC/CI’ı desteklemez
• DP 1.2 monitörlerinin bazı eski sürümleri, için monitör OSD kullanılarak MST/DP
1.2’yi devre dışı bırakmak gerekebilir