Düzenli olarak uygulanan kireç temizleme işlemi cihazın ömrünü uzatır ve daha uzun bir süre en iyi
şekilde ve sabit bir süre içinde kahve yapılabilmesini sağlar.
Normal kullanımda (her gün iki sürahi dolusu kahve) cihazın kirecini temizleyin:
- Suyun sertlik derecesi yüksek değilse yılda 2 veya 3 kez (18 dH’ye kadar);
- Suyun sertlik derecesi yüksekse yılda 4 veya 5 kez (18 dH’den fazla).
Bölgenizdeki su sertliği konusunda bilgi edinmek için yerel su idaresine başvurun.
Kahve makinesinin kirecini çözmek için %4 asetik asitli beyaz sirke veya sıvı kireç çözücü
kullanabilirsiniz.
Dikkat: Eğer cihaz daha fazla duman üretmeye başlıyorsa bu, kireç oluşmaya başladığının göstergesi
olabilir.
Hasar görebileceğinde cihazın kirecini temizlemek için kesinlikle asetik asit içeriği %8’i geçen
beyaz sirke, doğal sirke, kireç çözücü tozu veya kireç çözücü tableti kullanmayın.
Kireç çözme işlemi 30 - 60 dakika sürer.
1 Su haznesini 1 litre beyaz sirke ile doldurun (%4 asetik asit) (Şek. 16).
Dikkat: Filtre yuvasına ltre ve çekilmiş kahve koymayın.
Dikkat: Uygun bir sıvı kireç çözücü de kullanabilirsiniz. Bu durumda, paketin üzerinde yazan kullanma
talimatlarını uygulayın.
2 Cihazı açmak ve kahve yapmayı tamamlamasını sağlamak için açma/kapama düğmesine basın
(bkz. ‘Cihazın kullanımı’ bölümü) (Şek. 9).
3 Sürahiyi lavaboya boşaltın (Şek. 17).
Dikkat: daha ayrıntılı kireç çözmek ve cihazda hiç kireç kalmadığından emin olmak için 1 - 3 adımlarını
tekrarlayın.
4 Kalan sirke/kireç çözücü ve kireç artıklarını gidermek için cihazda taze soğuk su kullanarak iki
kez daha kahve yapma işlemini tekrarlayın (Şek. 18).
5 Sürahiyi ve ltre yuvasını temizleyin. (bkz.”Temizlik” bölümü)
HD7989/20 (siyah) ya da HD7989/00 (gri) tip numaraları ile yerel Philips bayilerinden veya Philips
servis merkezlerinden yeni sürahi sipariş edebilirsiniz.
- Kullanım ömrü sonunda, cihazı normal evsel atıklarınızla birlikte atmayın; bunun yerine, geri
dönüşüm için resmi toplama noktalarına teslim edin. Böylece, çevrenin korunmasına yardımcı
olursunuz (Şek. 19).
Servise ya da daha fazla bilgiye ihtiyaç duyarsanız veya bir sorunla karşılaşırsanız,
adresindeki Philips Internet sitesini ziyaret edin veya ülkenizde bulunan Philips Müşteri Merkeziyle
iletişim kurun (telefon numarasını dünya çapında geçerli garanti belgesinde bulabilirsiniz). Ülkenizde
bir Müşteri Merkezi yoksa, yerel Philips bayisine başvurun.
Bu bölümde, cihazda en sık karşılaşabileceğiniz sorunlar özetlenmektedir. Sorunu aşağıdaki bilgilerle
çözemiyorsanız, bulunduğunuz ülkedeki Müşteri Hizmetleri Merkezi ile iletişim kurun.
76