TL-FC36
TL-7S20 / 22 mm
TL-7S20 / 22 mm
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Rotor SM-RT98
Özellikler
Jant teli adedi 24
Jant genișliği 23.2 mm
Jant ölçüsü 26”
Uygulanabilir lastik ölçüsü 26 x 1.5 ~ 2.25
Uygulanabilir frenler Disk fren
Jant tellerinin değiștirilmesi
1. Rondelayı ve nipeli jant teli üzerine geçirin.
2. Jant telini hazne fl anșındaki deliğe taktıktan
sonra somunu sıkın. Monte ederken, jant telini
sağlamlaștırarak dönmesini engellemek için jant
teli durdurucusunu kullanın ve daha sonra somun
içerisindeki oluğa bir tornavida veya benzeri bir alet
sokarak somunu sıkın.
3. Soketi saat yönünde çevirerek jantın vida deliğine
vidalayın. Bu sırada jant telinin dönmesini
engellemek için jant teli durdurucusunu kullanın.
Not :
Eğer rondela takılmazsa jant teli
•
gerginliğini ayarlamak mümkün
olmayacağından, rondela
kullanmayı unutmayın.
Somunu vida dișinin dibine kadar
•
sıkın.
Jant teli dizilimi
Jant tellerini șekilde gösterildiği gibi dizin.
Tekerlekleri takmak için montaj aleti TL-HB16’yı kullanın.
Genel Güvenlik Bilgileri
WH-M985-F15, tepe iniși bisiklet sürüșü ve serbest sürüș için tasarlanmamıștır. Bununla
•
birlikte, sürüș koșuluna bağlı olarak, hazne milinde bir çatlak olușarak milin arızasına neden
olabilir. Bu ise ciddi yaralanmaya ve hatta ölüme neden olabilecek bir kazaya yol açabilir.
Bisikleti sürmeden önce hazneleri dikkatli bir șekilde kontrol ederek millerde çatlaklar
olmadığından emin olmalı ve eğer herhangi bir çatlak belirtisi veya sıra dıșı durum varsa
bisikleti KULLANMAMALISINIZ.
WH-M985-F15, özel bir ön mașa ve E İçi Boș Mille birlikte kullanılabilir. Eğer bașka herhangi
•
bir ön mașayla veya sabit mille birlikte kullanılırsa, sürüș sırasında tekerleğin bisikletten
ayrılmasına ve ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Ön tekerlek için emniyete alma yöntemi ve sıkma torku, kullanılan ön süspansiyonlu
•
mașanın tipine bağlı olarak değișir. Ön tekerleği ön süspansiyonlu mașaya takarken, daima
ön süspansiyonlu mașanın Servis Talimatında belirtilen uyarılara uyun. Eğer Talimata
uyulmazsa, ön tekerlek ön süspansiyonlu mașadan çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Bisikleti sürmeden önce tekerleklerin emniyetli șekilde bağlanmıș olduğunu kontrol edin.
•
Eğer tekerlekler herhangi bir șekilde gevșekse, bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya neden
olabilirler.
Kullanımdan önce, jant yüzeyini kontrol ederek çöküntüler, çizilmeler veya çatlamalar
•
olup olmadığını ve jant tellerinde bükülme veya gevșeklik olup olmadığını kontrol edin.
Bu problemlerden herhangi biri varsa tekerleği kullanmayın.
Tekerlek, arazi sürüșü için tasarlanmıștır. Tepe iniși sürüșlerinde kullanmayın. Aksi takdirde
•
tekerlek bükülebilir veya bașka șekilde hasar görerek kazalara yol açabilir.
Fren kolları ve rotor, frenler çalıșırken ısınır. Bu nedenle, sürüș sırasında veya bisikletten
•
indikten hemen sonra bu parçalara dokunmayın. Aksi halde elleriniz yanabilir. Frenleri
ayarlamaya bașlamadan önce fren bileșenlerinin yeteri kadar soğumuș olup olmadığını
kontrol edin.
Eğer mil ayırma kolu rotorla aynı taraftaysa, kolun rotora temas
•
etme tehlikesi söz konusudur. Bu nedenle, temas olup olmadığını
kontrol edin.
Eğer mil ayırma kolu doğru șekilde kullanılmazsa, tekerlek
•
bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Bu tekerlekler, disk frenlerle birlikte kullanım için özel olarak
•
tasarlanmıștır. Bu tekerlekleri jant frenleriyle kullanmayın.
Aynı zamanda, disk fren Servis Talimatını da dikkatli bir șekilde okuyun.
•
Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar, bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya
•
neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle
tavsiye ederiz.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere
•
güvenli bir yerde muhafaza edin.
Jant bandı kullanmayın. Jant bandı lastiğin çıkarılmasını ve takılmasını zorlaștırabilir ve lastik
•
veya iç lastik hasar görebilir. Ayrıca, lastikler aniden delinerek yerinden çıkabilir ve ciddi
yaralanmaya neden olabilir.
■ Alıșma süresi
Disk frenlerin bir alıșma süresi vardır. Alıșma süresi ilerledikçe frenleme kuvveti kademeli
•
olarak artar. Frenlerin alıșma süresi içerisinde frenleme gücündeki artıșa dikkat edin. Aynı
durum fren pabuçları veya rotor değiștirildiğinde de gerçekleșir.
Orijinal Shimano jant tellerini, somunlarını, soketlerini ve rondelâlarını kullanın. Aksi takdirde
•
jant ve hazne ünitesi zarar görebilir.
Hava basıncı 200-400 kPa {29-58 psi} aralığında olmalıdır.
•
Jant teli gerginliklerini ayarlarken soketleri așırı sıkmamaya dikkat edin. Eğer soketler așırı
•
sıkılırsa jant hasar görebilir. (Ayarları yapmak için yetkili bisiklet satıcınıza danıșmanız tavsiye
edilir.)
Genel amaçlı alkalin delik onarma maddeleri kullanmanız tavsiye edilmez. Bu maddeler
•
jantların așınmasına ve hava kaçağı olușmasına neden olabilir.
Rotor montaj bileziğini çıkarmak ve takmak için özel aleti (TL-FC36) kullanırken, ellerinizle
•
rotorun dıșına dokunmamaya dikkat edin. Ellerinizi kesilmeye karșı korumak için
eldiven giyin.
Not
Eğer tekerlek sertleșir ve zor dönmeye bașlarsa, gres yağıyla yağlamanız gerekir.
•
Haznenin içine yağ uygulamayın; aksi halde yağ dıșarı çıkabilir.
•
Opsiyonel aksesuar olarak özel jant teli anahtarları mevcuttur.
•
Jant tellerinde bașlangıçta herhangi bir boșluk olması halinde ve ilk 1,000 km sürüșten sonra
•
yetkili bisiklet satıcınıza jant tellerinizin gerginliğini ayarlatmanız tavsiye edilir.
Tekerleği temizlemek için deterjan veya kimyasal temizlik maddeleri kullanmayın. Bu
•
maddeler janttaki bağlantı yerlerine uygulanan hava contalarının soyulmasına neden olabilir.
Tekerleği temizlerken deterjan veya bașka kimyasal maddeler kullanmayın. Aksi takdirde jant
•
üzerindeki çıkartma soyulabilir.
Refl ektörler ayrı olarak satılır. Lütfen ayrıntılı bilgi için bisiklet satıcınıza bașvurun.
•
Model numarası Spesifi kasyon Renk
RR-550-WUW SW (BRAKETSİZ) JIS / CPSC Beyaz
RR-550-WUA SW (BRAKETSİZ) AS Kehribar
RR-317-WUA SW (BRAKETSİZ) DIN Kehribar
Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili
•
değildir.
Eğer fren gövde bağlantısı ve mil yuvası paralel değilse, rotor ve gövde birbirine temas
•
edebilir.
Eğer rotor așınırsa, çatlarsa veya deforme olursa, değiștirilmelidir.
•
* Diğer dillerde Servis Talimatı için, bkz : http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: Teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
1
2
3
Jant teli gerginlik değeri
Sağ taraf Sol taraf
600-1000 N 900-1350 N
* Bu değerler sadece bir kılavuz olarak kullanılmalıdır.
SI-4FZ0A-002-05
UYARI
UYARI
DİKKAT
Jant teli durdurucusu
Nipel
Rondela
Somun
Jant teli
Teknik Servis Talimatı SI-4FZ0A-002
WH-M985-F15
Mil ayırma
kolu
Rotor
Rotorun takılması
Bakım
Bu üniteler, șekillerde görüldüğü gibi sökülebilir. Tüm parçalara periyodik aralıklarla gres yağı uygulanmalıdır.
<Montaj>
Mil borusunu takın ve daha sonra șekilde görüldüğü gibi özel aletleri (TL-7S20 / 22 mm)
kullanarak mekanizmayı çift kilitleyecek șekilde kilitleme somununu sıkın.
Not :
Haznenin sol tarafından (sabit
rotor oluklarının bulunduğu taraf)
sökülemez.
Not :
Contayı çıkarırken ve takarken
contanın bükülmemesi
konusunda çok dikkatli olun.
Contayı takarken doğru tarafa
baktığından emin olun ve
gittiği yere kadar iyice bastırın.
Not :
Sol mil kapsülü üzerine oturtulmuș olan
toz kapağını sökmeyin.
Gres yağının sürülmesi
DURA-ACE gresi (Y-04110000)
•
Sol
Bilye sayısı: 15 Bilye ölçüsü: 5/32"
•
Sağ
Bilye sayısı: 17 Bilye ölçüsü: 5/32"
Toz kapağı
Conta
(Dudak dıș taraftadır)
Sol mil kapsülünün yivli parçaları üzerinde hazne anahtarı kullanırken
fazla tork uygulamamaya dikkat edin; aksi takdirde hasar olușabilir.
Sıkma torku: 21-26 N•m
Sıkın
Mil borusu
Sıkma torku: 40-50 N•m
Rotor kilitleme bileziği
0mm