HG dișlilerin montajını yaparken, kilitleme bileziğini sıkmak
için özel aleti (TL-LR15/LR10) kullanın.
HG dișlileri değiștirirken,
kilitleme bileziğini çıkarmak
için özel aleti (TL-LR15/LR1)
ve TL-SR21’i kullanın.
• Bisikleti sürmeden önce tekerleklerin emniyetli șekilde bağlanmıș
olduğunu kontrol edin. Eğer tekerlekler herhangi bir șekilde gevșekse,
bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilirler.
• Kullanımdan önce, jant yüzeyini kontrol ederek çöküntüler, çizilmeler
veya çatlamalar olup olmadığını ve jant tellerinde bükülme veya
gevșeklik olup olmadığını kontrol edin. Bu problemlerden herhangi biri
varsa tekerleği kullanmayın.
• Eğer çabuk bağlantı mekanizması doğru șekilde kullanılmazsa, tekerlek
bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilir. Kullanmadan önce
çabuk bağlantı mekanizmasının Servis Talimatını iyice okuyun.
• Tekerlek, arazi sürüșü için tasarlanmıștır. Tepe iniși sürüșlerinde
kullanmayın. Aksi takdirde tekerlek bükülebilir veya bașka șekilde hasar
görerek kazalara yol açabilir.
• Bu tekerlekler, disk frenlerle birlikte kullanım için özel olarak
tasarlanmıștır. Bu tekerlekleri jant frenleriyle kullanmayın.
• Fren kolları ve rotor, frenler çalıșırken ısınır. Bu nedenle, sürüș sırasında
veya bisikletten indikten hemen sonra bu parçalara dokunmayın. Aksi
halde elleriniz yanabilir. Frenleri ayarlamaya bașlamadan önce fren
bileșenlerinin yeteri kadar soğumuș olup olmadığını kontrol edin.
• Aynı zamanda, disk fren Servis Talimatını da dikkatli bir șekilde okuyun.
• . Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar, bisikletin devrilmesine
ve ciddi yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek
parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
• Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra
bașvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
• Jant bandı kullanmayın. Jant bandı lastiğin çıkarılmasını ve takılmasını
zorlaștırabilir ve lastik veya iç lastik hasar görebilir. Ayrıca, lastikler
aniden delinerek yerinden çıkabilir ve ciddi yaralanmaya neden olabilir.
• Orijinal Shimano jant tellerini, somunlarını, soketlerini ve rondelâlarını
kullanın. Aksi takdirde jant ve hazne ünitesi zarar görebilir.
• Hava basıncı 200-400 kPa {29-58 psi} aralığında olmalıdır.
• Jant teli gerginliklerini ayarlarken soketleri așırı sıkmamaya dikkat edin.
Eğer soketler așırı sıkılırsa jant hasar görebilir. (Ayarları yapmak için
yetkili bisiklet satıcınıza danıșmanız tavsiye edilir.)
• Genel amaçlı alkalin delik onarma maddeleri kullanmanız tavsiye
edilmez. Bu maddeler jantların așınmasına ve hava kaçağı olușmasına
neden olabilir.
Not :
• Eğer tekerlek sertleșir ve zor dönmeye bașlarsa, gres yağıyla
yağlamanız gerekir.
• Haznenin içine yağ uygulamayın; aksi halde yağ dıșarı çıkabilir.
• Opsiyonel aksesuar olarak özel jant teli anahtarları mevcuttur.
• Jant tellerinde bașlangıçta herhangi bir boșluk olması halinde ve
ilk 1,000 km sürüșten sonra yetkili bisiklet satıcınıza jant tellerinizin
gerginliğini ayarlatmanız tavsiye edilir.
• Tekerleği temizlemek için deterjan veya kimyasal temizlik maddeleri
kullanmayın. Bu maddeler janttaki bağlantı yerlerine uygulanan hava
contalarının soyulmasına neden olabilir.
• Tekerleği temizlerken deterjan veya bașka kimyasal maddeler
kullanmayın. Aksi takdirde jant üzerindeki çıkartma soyulabilir.
• Refl ektörler ayrı olarak satılır. Lütfen ayrıntılı bilgi için bisiklet satıcınıza
bașvurun.
Model numarası Spesifi kasyon Renk
RR-550-WUW SW (BRAKETSİZ)
JIS / CPSC Beyaz
RR-550-WUA SW (BRAKETSİZ)
AS Kehribar
RR-317-WUA SW (BRAKETSİZ)
DIN Kehribar
• Jant teli muhafazaları ayrı olarak satılır. Lütfen ayrıntılı bilgi için bisiklet
satıcınıza bașvurun.
CP-WH14A CS-M980
• Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan
bozulmaya karșı garantili değildir.
Genel Güvenlik Bilgileri
Teknik Servis Talimatı
SI-4G00A-001
Özellikler
Vites 10
Jant teli adedi 24
Jant genișliği 23,2 mm
Jant ölçüsü 26"
Uygulanabilir lastik ölçüsü 26 x 1,5 ~ 2,25
Uygulanabilir frenler Disk fren
Jant tellerinin değiștirilmesi
1. Rondelayı ve nipeli jant teli üzerine geçirin.
2. Jant telini hazne fl anșındaki deliğe taktıktan
sonra somunu sıkın. Monte ederken, jant telini
sağlamlaștırarak dönmesini engellemek için jant
teli durdurucusunu kullanın ve daha sonra somun
içerisindeki oluğa bir tornavida veya benzeri bir alet
sokarak somunu sıkın.
3. Nipeli saat yönünde çevirerek janttaki vida deliğine
vidalayın.
Bu sırada jant telinin dönmesini engellemek için jant
teli durdurucusunu kullanın.
Not :
• Eğer rondela takılmazsa jant teli
gerginliğini ayarlamak mümkün
olmayacağından, rondela kullanmayı
unutmayın.
• Somunu vida dișinin dibine kadar
sıkın.
Jant teli dizilimi
Jant tellerini șekilde gösterildiği gibi dizin.
Sol taraf Sağ taraf
Bakım
Not :
• Contayı çıkarırken ve takarken contanın bükülmemesi konusunda çok dikkatli olun.
Contayı takarken doğru tarafa baktığından emin olun ve gittiği yere kadar iyice bastırın.
• Koni üzerine oturtulmuș olan toz geçirmez kapağı sökmeyin.
n
Ünite, șekilde görüldüğü gibi sökülebilir. Periyodik aralıklarla parçaları gres yağıyla yağlayın.
1
2
3
* Diğer dillerde Servis Talimatı için, bkz : http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
SI-4G00A-001-05
TL-LR15 / LR10
Her bir dișli için, grup ișareti bulunan yüzey
yukarı doğru bakmalı ve dișli çıkıntılarının geniș
parçaları her bir dișli ve arka hazne gövdesinin
(kanal genișliğinin fazla olduğu) A kısmı
üzerinde hizalanacak șekilde yerleștirilmelidir.
TL-LR15
Sıkma torku: 40-50 N•m
Sıkma torku: 45-50 N•m
UYARI
UYARI
DİKKAT
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen kombinasyonları
kullanmanız tavsiye edilir.
Zincir CN-M980
Kaset dișli CS-M980
Rotor SM-RT98
WH-M985-R
Jant teli gerginlik değeri
Sol taraf Sağ (dișli) tarafı
600-1000 N 900-1350 N
* Bu değerler sadece bir kılavuz olarak
kullanılmalıdır.
HG dișlilerinin takılması
a
c
-
1
4
T
A
Sıkma torku: 30-50 N•m
Arka hazne gövdesinin değiștirilmesi
n
Hazne milini çıkardıktan sonra fi libir gövdesinin içinde yer alan fi libir gövdesi
tespit civatasını sökün ve fi libir gövdesini değiștirin.
Not :
Filibir gövdesini değiștirirken, fi libir gövdesi tespit civatasını da değiștirin. Filibir
gövdesi tespit cıvatasının dișlerine gres yağı sürmeyi unutmayın; aksi takdirde
gevșeme veya sıkıșma olușabilir.
Filibir gövdesini sökmeye çalıșmayın; bu durum arızaya neden olabilir.
Rotorun takılması
Sol taraf Sıkma torku: 15-20 N•m
(3)(1)
(2)
n
İlk önce, șekilde görülen prosedürü takip ederek hazne milini çekerek çıkarın.
İșlemi ters sırayla uygulayarak hazne milini monte edin.
Arka hazne kenarındaki çift-kilitli kısım sökülemez.
Rondela
Jant teli
durdurucusu
Nipel
Somun
Jant teli
Geniș parça
Oluk sadece bir yerde
geniștir.
Kilitleme bileziği
Alet (TL-SR21)
Sökme
Kilitleme bileziği
Kilitleme bileziği ara
parçası
Dișli ara parçaları
Toz kapaklı koni
(sökülemez)
Conta (Dudak dıș taraftadır)
DURA-ACE gresi
(Y-04110000)
Gres yağının sürülmesi
DURA-ACE gresi
(Y-04110000)
Gres yağının sürülmesi
Hazne konik parçası hafi f alașım
malzemeden yapılmıștır.
Haznenin dönme ayarını
yaparken, așınmaya veya bașka
türlü hasara neden olmayacak
uygun bir alet kullanın.
Toz kapaklı koni
(sökülemez)
Rotor tespit
kanalları
Dudak dıș taraftadır
Conta
Hazne mili
5 mm Alyen anahtarı
TL-HS22 / 17 mm
Sökme
Filibir gövdesi
Filibir gövdesi rondelası
Filibir gövdesi tespit
civatası
Contayı sökmeyin.
DURA-ACE gresi
(Y-04110000)
Sökme
14 mm Alyen
anahtarı
Gres yağının sürülmesi
Rotor kilitleme
bileziği