Shimano ST-M410 Service Instructions

Tip
Service Instructions

Bu kılavuz için de uygundur

FD-M412
FD-M410
FD-M410-E
FD-M413
FD-M412
FD-M410
FD-M410-E
FD-M413
Özel aletleri (TL-UN74-S ve TL-UN66) kullanarak, orta göbeği (1) ve ön
vites değiștiriciyi șekilde görüldüğü gibi monte edin. Eğer orta göbek
gövde genișliği 68 mm ise, ön vites değiștiriciyi monte ederken șekilde
görüldüğü gibi (2.5 mm'lik) bir ara parçası takın.
Adaptörü (2) takın ve sonra 8 mm Alyen anahtarı kullanarak aynakolu
monte edin.
“Bakım aralığı, kullanma ve sürüş şartlarına bağlıdır. Zinciri düzenli
olarak uygun zincir temizlemeyici maddeyle temizleyin. Kesinlikle
pas temizleyiciler gibi alkali bazlı veya asit bazlı çözücüler
kullanmayın. Eğer bu çözücüler kullanılırsa, zincir kırılabilir ve
ciddi yaralanmaya neden olabilir.”
Güçlendirilmiș bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri bağlamak için kullanın.
İki farklı tipte güçlendirilmiș bağlantı pimi mevcuttur. Kullanacağınız pimi seçmeden
önce așağıdaki tabloyu inceleyin. Güçlendirilmiș bağlantı pimlerinden bașka bağlantı
pimleri kullanılması veya kullanılan zincir tipine uygun olmayan bir güçlendirilmiș
bağlantı pimi veya alet kullanılması halinde yeterli bağlantı kuvveti elde edilemeyebilir
ve bu durum zincirin kopmasına veya yerinden çıkmasına neden olabilir.
Eğer dișli sayısındaki bir değișiklik nedeniyle zincirin
uzunluğunu ayarlamak gerekiyorsa, zinciri bir
güçlendirilmiș bağlantı pimi veya uç pimi kullanılarak
bağlandığı yerden bașka bir noktada kesin. Zincir,
güçlendirilmiș bağlantı pimiyle veya uç pimiyle
bağlandığı yerden kesilmesi durumunda hasar
görecektir.
Sürüș sırasında elbiselerinizin zincire takılmamasına dikkat edin;
böyle bir durum bisikletin devrilmesine neden olabilir.
Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini kontrol edin.
Eğer gerginlik çok zayıfsa veya zincir hasar görmüșse, zincir değiștirilmelidir Eğer bu
önlem alınmazsa, zincir kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Krank kollarının ve pedalların sıkma torklarını periyodik olarak kontrol etmek önemlidir.
Yaklașık 100 km (60 mil) sürüșten sonra sıkma torklarını tekrar kontrol edin. Eğer
sıkma torkları çok zayıfsa, krank kolları ve pedallar yerinden çıkabilir, bisiklet
devrilebilir ve ciddi șekilde yaralanmanıza sebebiyet verebilir.
Bisikleti sürmeden önce krank kollarında çatlak olup olmadığını kontrol edin. Eğer
herhangi bir çatlak varsa, krank kolu kırılarak bisikletten düșmenize neden olabilir.
Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun.
Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar, bisikletin devrilmesine ve ciddi
yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı
șiddetle tavsiye ederiz.
Eğer ayarlar doğru șekilde yapılmazsa, zincir yerinden çıkarak bisikletin devrilmesine
ve ciddi șekilde yaralanmanıza neden olabilir.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere
güvenli bir yerde muhafaza edin.
Eğer zincir en küçük veya orta aynakol dișlisi üzerindeyse, en büyük aynakol dișlisi
üzerindeki dișlerin uçlarından yaralanma tehlikesi sözkonusudur.
Not
İlave olarak, eğer pedal çevirme performansı normal değilse, bu kontrolü bir kez daha
yapın.
Bisikleti sürmeden önce, bağlantıda herhangi bir oynama veya gevșeklik olup
olmadığını kontrol edin. Aynı zamanda, krank kollarını ve pedalları periyodik aralıklarla
sıkın.
Pedalları monte ederken, pedalların sıkıșmasını engellemek için dișlere az miktarda
gres sürün. Bir tork anahtarı kullanarak pedalları emniyetli șekilde sıkın. Sıkma torku:
35 - 55 N•m Sağ krank kolu sağ yönlü, sol krank kolu sol yönlü dișe sahiptir.
Orta göbeği yüksek basınçlı su püskürterek yıkamayın.
Eğer orta göbek milinde herhangi bir gevșeklik hissediliyorsa, orta göbek
değiștirilmelidir.
Eğer dișli değiștirme ișlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiștiriciyi
yıkayın ve tüm hareketli parçaları yağlayın.
Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites
değiștiriciyi değiștirmeniz gerekir.
Aynakol dișlilerini periyodik olarak doğal bir deterjanla yıkayın ve tekrar yağlayın.
Ayrıca, zincirin doğal bir deterjanla yıkanarak yağlanması, aynakol dișlilerinin ve
zincirin kullanım ömrünü uzatmanın etkili bir yoludur.
Sürüș sırasında elbisenizin kol ağızları zincirden
dolayı kirlenebilir.
Eğer zincir kullanım sırasında aynakol
dișlilerinden çıkıyorsa, aynakol dișlilerini ve
zinciri değiștirin.
Zincir șekilde gösterilen konumda olduğunda,
aynakol dișlileriyle veya ön vites değiștiriciyle
temas ederek gürültü çıkarabilir. Eğer gürültü
problemi varsa, zinciri bir sonraki veya bunu
takip eden büyük arka dișlinin üzerine kaydırın.
Orta göbeği montajdan önce gresleyin.
Düzgün çalıșma için, belirtilen fren kablosunu ve orta göbek
kablo rehberini kullanın.
Bu ön vites değiștirici sadece ön üçlü aynakol kullanımı içindir.
Vites değișim noktaları eșleșmediğinden, çift aynakolla
kullanılamaz.
Üstten çektirme tipini takarken, sağdaki șekilde görüldüğü gibi
üç adet vites kablosu yuvasına sahip olan bir kadro seçin.
Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar boșluğa sahip olan bir
vites kablosu kullanın. Ayrıca, gidon tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla
temas edip etmediğini kontrol edin.
Kullanmadan önce iç kabloyu ve vites kablosunun içini gresleyerek uygun șekilde
kaydıklarından emin olun.
Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili
değildir.
Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel
bisiklet satıcınıza danıșın.
Ön Dișli Sistemi
Teknik Servis Talimatı SI-6KFFB-002
Büyük bir aynakol dișlisinden küçük
bir aynakol dișlisine geçmek için (B Kolu)
Kola (B) bir defa basıldığında, büyük aynakol dișlisinden
küçük aynakol dișlisine bir adım kayma gerçekleșir.
Örnek:
en büyük aynakol dișlisinden orta aynakol dișlisine.
Dișli değiștirme ișlemi
Hem (A) kolu hem (B) kolu, vites değiștirmeden sonra serbest bırakıldıklarında
daima bașlangıç konumuna dönerler.
Kollardan birini çalıștırırken mutlaka aynı zamanda krank kolunu da çevirin.
(A) kolu bașlangıç konumu
Kol (B)
Küçük bir aynakol dișlisinden büyük
bir aynakol dișlisine geçmek için (A Kolu)
Kola (A) bir defa basıldığında, küçük aynakol dișlisinden
büyük aynakol dișlisine bir adım kayma gerçekleșir.
Örnek:
orta aynakol dișlisinden en büyük aynakol dișlisine.
Zincir uzunluğu
2 bakla ekleyin (zincir her iki
tarafta en büyük dișlide iken)
En büyük
dișli
En büyük
aynakol dișlisi
Zincir
Kolun takılması
Ön Vites Değiștirici
Orta Göbek
3
1
5 mm Alyen anahtarı
Adaptör
Ara parçası (2.5 mm)
Ana gövde Adaptör
Aynakol
Sıkma torku:
6-8 N•m
Sıkma torku:
5 N•m
Dıș çapı maksimum 32 mm olan elcik kullanın.
2. İç kablonun bağlanması ve emniyete alınması
(B) kolunu iki kez veya daha fazla
çalıștırın ve gösterge üzerinden
kolun en alçak konumda
olduğunu kontrol edin. Daha
sonra, iç delik kapağını çıkarın
ve iç kabloyu bağlayın.
İç delik kapağını șekilde görüldüğü gibi
duruncaya kadar çevirerek takın.
Durduktan sonra daha fazla çevirmeyin.
Aksi takdirde vida diși hasar görebilir.
Vites kablosunun kesilmesi
Vites kablosunu keserken, ișaretli ucun
karșısındaki ucu kesin. Vites kablosunu
kestikten sonra, ucu deliğin içi düzgün bir
çapa sahip olacak șekilde yuvarlayın.
Aynı dıș ucun kapsülünü vites kablosunun kesik ucuna takın.
Dıș uç kapsül
İç kablonun takılması
İç kabloyu, marka ișareti bulunan ucundan
vites kablosuna sokun. Kablonun verimli
șekilde çalıșmasını sağlamak için,
marka ișareti bulunan uçtan gres
yağı uygulayın.
Marka ișareti
SIS ayarı
Așağıda açıklanan ișlem sırasını takip edin.
1. Alt ayar
İlk önce Pro-Set hizalama bloğunu çıkarın.
Daha sonra, zincir kılavuzu iç plakası ve zincir arasındaki boșluk
0-0.5 mm olacak șekilde ayarlayın.
Vites kolunu, fren çalıșmasını
ve dișli değișim ișlemini
engellemeyeceği bir konuma
takın.
• Fren çalıșmasının
engellenmesine neden olacak
bir kombinasyon kullanmayın.
Alt ayar vidası
Zincir
Zincir kılavuzu
iç plakası
Üst ayar vidası
Zincir
Zincir kılavuzu
dıș plakası
Zincir pozisyonu
En büyük
dișli
En küçük
dișli
İç delik kapağı
3
1
Kol (B)
İç delik kapağı
İç kablo
3. Üst ayar
Zincir kılavuzu dıș plakası ve zincir arasındaki
boșluk 0-0.5 mm olacak șekilde ayarlayın.
1
3
Vites kablosu ayar tamburu
5. Sorun giderme tablosu
1 – 4 adımlarını tamamladıktan sonra, vites kolunu hareket
ettirerek vites değiștirme ișlemini kontrol edin.
(Bu kontrol, aynı zamanda kullanım sırasında vites
değiștirmenin güçleșmesi halinde de uygulanır.)
Zincir kılavuzu dıș plakasının düz kısmı
en büyük aynakol dișlisinin yukarısında
ve dișliye paralel olmalıdır. 5 mm Alyen
anahtarı kullanarak sabitleyin.
Sıkma torku:
5-7 N•m
Aynakol
(en büyük
aynakol dișlisi)
Zincir kılavuzu
* Diğer dillerde Servis Talimatı için, bkz:
http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
Uç Pimi
Güçlendirilmiș Bağlantı Pimi
Link Pimi
Dıș muhafaza yuvaları
En iyi performansı sağlamak için, așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye
edilir.
Özellikler
Aynakol
< FD-M410-E >
Ön Vites Değiștiricinin,
Orta Göbeğin ve Aynakolun Takılması
<
FD-M413 / FD-M412 / FD-M410
>
TL-UN74-S / TL-UN66 özel aleti
kullanarak monte edin.
İlk önce ana gövdeyi, sonra adaptörü
takın.
Aynakolu monte etmek için 8 mm Alyen anahtar kullanın.
Emniyetli șekilde sıkın
Ön vites değiștiriciyi șekilde görüldüğü gibi ayarlayarak monte edin.
Bunu yaparkan Pro-Set hizalama bloğunu yerinden çıkarmayın.
Adaptör / orta göbek sıkma torku:
50-70 N•m
A ynakol sıkma torku:
35-50 N•m
Adaptör / orta göbek sıkma torku:
50-70 N•m
Aynakol sıkma torku:
35-50 N•m
3 mm
1 mm
8 mm Alyen anahtarı
(TL-WR38)
Pro-Set hizalama bloğu
Pro-Set ölçer
Dișler bu aralık
içerisinde olmalıdır
Normal tip Üstten çektirmeli tip
Çekin
Çekin
Kablodaki ilk gevșekliği aldıktan sonra, șekilde görüldüğü
gibi ön vites değiștiriciye tekrar sabitleyin.
Zincir pozisyonu
En küçük
dișli
En büyük
aynakol dișlisi
4. Orta aynakol dișlisinin ayarı
Ayarı yaparken, zinciri en büyük dișliye ayarlayın ve ön
kısımda zinciri orta aynakol dișlisine ayarlayın. Vites kablosu
ayar tamburunu kullanarak, zincir kılavuzu iç plakası ve
zincir arasında 0-0.5 mm boșluk kalacak șekilde ayarlayın.
Zincir pozisyonu
En büyük
dișli
Orta aynakol
dișlisi
Zincir
Zincir kılavuzu iç
plakası
Pro-Set hizalama
bloğu
Orta Göbek
Ön Vites Değiștirici
Montaj bant çapları:
S (28.6 mm), M (31.8 mm), L (34.9 mm)
Arka mașa açısı
ST-M410
3
1
5 mm Alyen anahtarı
SL-M410
SL-M410
6.5mm
7.1mm
Gümüș
Siyah
Zincir
Güçlendirilmiș
bağlantı pimi
Zincir
aleti
CN-7701 / CN-HG93
gibi 9-vites çok
ince zincir
TL-CN32 / TL-CN27
CN-HG50 / CN-HG40
gibi 8-/7-/6-vites
ince zincir
TL-CN32 / TL-CN27
Seriler Alivio
Rapidfi re Plus ST-M410 / SL-M410
Vites kablosu OT-SP40
Ön değiștirici
FD-M413 / FD-M412 / FD-M410 / FD-M410-E
Aynakol FC-M416 / FC-M415 / FC-M411 / FC-M410
Orta göbek BB-UN26 / BB-UN26-E
Zincir CN-HG50 / CN-HG40
Orta göbek kablo rehberi SM-SP17 / SM-BT17 / SM-SP18 / SM-BT18
X = Mevcut
Model numarası
FD-M413 / FD-M412 / FD-M410
FD-M410-E
Normal tip X X
Üstten çektirmeli tip X X
Aynakol diș farkı 20D 20D
Üst ve orta arasındaki minimum fark 10D 10D
Ön vites değiștirici montaj bant çapı S, M, L S, M, L
Arka mașa açısı ( ) 63°- 66°, 66°- 69° 63°- 69°
Uygulanabilir zincir hattı
47.5 / 50 mm
50 mm
α
Model numarası FC-M416 / FC-M415 / FC-M411 / FC-M410
Aynakol dișlisi kombinasyonu 42D-32D-22D / 48D-38D-28D
Cıvata daire çapı 104 mm / 64 mm
Krank kolu uzunluğu 170 mm, 175 mm
Pedal diș ölçüleri BC 9/16" X 20 T.P.I. (İngiliz vida diși)
Model numarası BB-UN26-E BB-UN26
Marka ișareti LL123 LL113 LL123 LL113
Mil boyu 123 mm 113 mm 123 mm 113 mm
Zincir hattı 50.0 mm 50.0 mm 50.0 mm 50.0 mm
Diș ölçüleri
BC 1.37" X 24 T.P.I.
(68, 73 mm)
BC 1.37" X 24 T.P.I. (73 mm)
M 36 X 24 T.P.I. (70 mm)
BC 1.37" X 24 T.P.I. (68, 73 mm)
M 36 X 24 T.P.I. (70 mm)
Eğer zincir krank
tarafına düșerse.
Üst ayar vidasını saat yönünde
(yaklașık 1/4 tur) çevirerek sıkın.
Eğer orta aynakol dișlisinden
en büyük aynakol dișlisine
geçiș yapmak zorsa.
Üst ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklașık 1/8 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer orta aynakol dișlisinden
en küçük aynakol dișlisine
geçiș yapmak zorsa.
Alt ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklașık 1/4 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer en büyük aynakol
dișlisinde zincirle ön vites
değiștirici iç plakası
birbirini engelliyorsa.
Üst ayar vidasını saat yönünde
(yaklașık 1/8 tur) çevirerek sıkın.
Eğer en büyük aynakol
dișlisinde zincirle ön vites
değiștirici dıș plakası
birbirini engelliyorsa.
Üst ayar tamburunu ters saat
yönünde (yaklașık 1/8 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer en büyük aynakol
dișlisinden vites
değiștirildiğinde orta
aynakol dișlisi atlıyorsa.
Vites kablosu ayar tamburunu
ters saat yönünde (1 veya 2 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer aynakol orta aynakol
dișlisi konumundayken arka
dișliden en büyük dișliye
geçiș yapıldığında zincirle
ön vites değiștirici iç plakası
arasında engelleme varsa.
Vites kablosu ayar tamburunu
saat yönünde (1 veya 2 tur)
çevirerek sıkın.
Eğer zincir orta
göbek tarafına düșerse.
Alt ayar vidasını saat yönünde
(yaklașık 1/2 tur) çevirerek sıkın.
SI-6KFFB -002-05
UYARI
Aynakol
dișlileri
Arka dișliler
Kablo tespit civatasını sıkmak için 5 mm Alyen anahtarı kullanın.
İç kablonun fazlalığını kesin ve uç muhafaza başlığını takın.
< FD-M412 / M410 / M410-E > < FD-M413 >
Sıkma torku:
5-7 N•m
Not:
Kabloyu şekilde gösterildiği gibi
geçirin.
  • Page 1 1

Shimano ST-M410 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Bu kılavuz için de uygundur