Shimano SL-S500 Service Instructions

Tip
Service Instructions
• Sağ adaptör
5
2
4
(A)
1
3
Geniș kanal alanı
6
70 mm [M36] orta miller
için saat yönünde
2. İç kablonun bağlanması ve emniyete alınması
(B) kolunu 2 kez veya daha fazla
çalıștırın; gösterge üzerinde alt
konumun doğru olup olmadığını
kontrol edin ve daha sonra iç
kabloyu sabitleyin.
İç kabloyu sıkı bir șekilde çekerken,
tespit civatasını 5 mm Alyen
anahtarıyla sıkarak sabitleyin.
Kapak bağlantı civataları
Gösterge
Kol (B)
Göstergenin değiștirilmesi
1. Göstergeyi sabitleyen iki
kapak bağlantı civatasınıı
çıkarın.
2. Gösterge ünitesini șekilde
gösterildiği gibi çıkarın.
Sökme ve takma ișlemleri sadece gösterge değiștirilirken
yapılmalıdır.
Vites kolunun monte edilmesi
Dıș çapı maksimum 32 mm olan elcik kullanın.
5 mm Alyen anahtarı
Sıkma torku: 5 N•m
Vites kolunu, fren çalıșmasını ve dișli değișim ișlemini
engellemeyeceği bir konuma takın.
Fren çalıșmasının engellenmesine neden olacak bir kombinasyon
kullanmayın.
3. Kolu (B) iki defa veya daha fazla çalıștırarak en alt konuma
ayarlayın.
4. Gösterge iğnesinin sağ tarafta olup olmadığını kontrol
ettikten sonra, göstergeyi doğrudan yukarıdan takın.
5. Göstergenin çalıșmasını kontrol edin. Eğer doğru șekilde
çalıșmıyorsa, 3. ve 4. adımlarına özel dikkat göstererek
göstergeyi tekrar takın.
Gösterge ve vites değișim ünitesini sökmeyin. Bu ișlem
üniteye hasar verebilir veya yanlıș çalıșmasına neden olabilir.
Sıkma torku: 0.3-0.5 N•m
“Bakım aralığı, kullanma ve sürüş şartlarına bağlıdır. Zinciri düzenli
olarak uygun zincir temizlemeyici maddeyle temizleyin. Kesinlikle
pas temizleyiciler gibi alkali bazlı veya asit bazlı çözücüler
kullanmayın. Eğer bu çözücüler kullanılırsa, zincir kırılabilir ve
ciddi yaralanmaya neden olabilir.”
Sürüș sırasında elbiselerinizin zincire takılmamasına dikkat edin; böyle bir durum
bisikletin devrilmesine neden olabilir.
Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini kontrol edin.
Eğer gerginlik çok zayıfsa veya zincir hasar görmüșse, zincir değiștirilmelidir Eğer bu
önlem alınmazsa, zincir kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
İki adet sol krank kolu montaj cıvatası kademeli olarak ve sırasıyla sıkılmalı, bir cıvata
bir defada tamamen sıkılmamalıdır. Bir tork anahtarı kullanarak, son sıkma torklarının
12-14 N•m aralığında olduğunu kontrol edin.
Ayrıca, yaklașık 100 km (60 mil) sürüșten sonra bir tork anahtarıyla sıkma torklarını
tekrar kontrol edin.
Eğer sıkma torkları çok zayıfsa veya montaj cıvataları kademeli olarak sırasıyla
sıkılmazsa, sol krank kolu yerinden çıkabilir ve bisiklet devrilerek ciddi yaralanma
meydana gelebilir.
Bisikleti sürmeden önce krank kollarında çatlak olup olmadığını kontrol edin. Eğer
herhangi bir çatlak varsa, krank kolu kırılarak bisikletten düșmenize neden olabilir.
Eğer iç kapak doğru șekilde takılmazsa, mil paslanarak hasar görebilir ve bisiklet
devrilerek ciddi yaralanma meydana gelebilir.
Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun.
Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar, bisikletin devrilmesine ve ciddi
yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı
șiddetle tavsiye ederiz.
Eğer ayarlar doğru șekilde yapılmazsa, zincir yerinden çıkarak bisikletin devrilmesine
ve ciddi șekilde yaralanmanıza neden olabilir.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere
güvenli bir yerde muhafaza edin.
Not
İlave olarak, eğer pedal çevirme performansı normal değilse, bu kontrolü bir kez daha
yapın.
Bisikleti sürmeden önce, bağlantıda herhangi bir oynama veya gevșeklik olup
olmadığını kontrol edin. Aynı zamanda, krank kolu tespit civatasını periyodik aralıklarla
sıkın.
Eğer orta göbek milinden ve sol krank kolu bağlantı parçasından gıcırdama sesi
geliyorsa, bağlantı parçasına gres sürün ve belirtilen tork değerine göre sıkın.
Orta göbeği yüksek basınçlı su püskürterek yıkamayın.
Eğer yataklarda herhangi bir gevșeklik hissediliyorsa, orta göbek değiștirilmelidir.
Eğer dișli değiștirme ișlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiștiriciyi
yıkayın ve tüm hareketli parçaları yağlayın.
Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites
değiștiriciyi değiștirmeniz gerekir.
Aynakol dișlilerini periyodik olarak doğal bir deterjanla yıkayın ve tekrar yağlayın.
Ayrıca, zincirin doğal bir deterjanla yıkanarak yağlanması, aynakol dișlilerinin ve
zincirin kullanım ömrünü uzatmanın etkili bir yoludur.
Eğer zincir kullanım sırasında aynakol dișlilerinden çıkıyorsa, aynakol dișlilerini ve
zinciri değiștirin.
Sol ve sağ adaptörlere monte etmeden önce gres yağı uygulayın.
Düzgün çalıșma için, belirtilen vites kablosunu ve orta göbek
kablo rehberini kullanın.
Üstten çektirme tipini takarken, sağdaki șekilde görüldüğü gibi
üç adet vites kablosu yuvasına sahip olan bir kadro seçin.
Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar
boșluğa sahip olan bir vites kablosu kullanın. Ayrıca, gidon
tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla temas edip
etmediğini kontrol edin.
Vites kablosu (SIS-SP41) için özel bir gres yağı kullanılır.
DURA-ACE veya bașka tipte gres yağları kullanmayın; aksi takdirde dișli değiștirme
performansı zayıflayabilir.
Kullanmadan önce iç kabloyu ve vites kablosunun içini gresleyerek uygun șekilde
kaydıklarından emin olun.
Sadece uygulanabilir zincir ve orta göbek kullandığınızdan emin olun.
Ayna dișlisi kombinasyonunun ürün spesifikasyon tablosundaki ön aynakol diș
konfigürasyonuna uygun olduğundan emin olun. Eğer bașka kombinasyonlar
kullanılırsa, ayna dișlileri yanlıș olacaktır. Bu durumda zincir kayarak dișliler arasına
sıkıșabilir.
Eğer orta göbek paralel değilse, dișli değiștirme performansı düșecektir.
İdeal performans sağlamak için, sadece belirtilen tipte zincir kullanın. Geniș tipte zincir
kullanılamaz.
Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili
değildir.
Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel
bisiklet satıcınıza danıșın.
UYARI
Genel Güvenlik Bilgileri
Vites kablosu yuvaları
İç delik kapağını șekilde görüldüğü gibi
duruncaya kadar çevirerek takın.
Durduktan sonra daha fazla
çevirmeyin. Aksi takdirde vida diși
hasar görebilir.
İlave olarak, eğer ünite kapağı
bükülürse, besleme kolunun hareket
yoluna girebilir ve besleme kolunun
doğru șekilde çalıșmasını engelleyebilir.
Eğer besleme kolu doğru șekilde geri dönmüyorsa, iç delik kapağını
hafifçe gevșetin; besleme kolunu ve ünite kapağını hareket ettirerek
birbirinden ayırın ve bu ișlemin besleme kolunun geri dönüș hareketini
düzeltip düzeltmediğini kontrol edin.
Ünite kapağı
İç delik kapağı
Besleme kolu
Kol (B)
İç delik kapağı
Diğer dillerde Servis Talimatı için, bkz:
http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye
edilir.
Aynakolun montajı
Șekilde gösterilen ișlemi takip edin.
1, 2 Sağ adaptörü (ters saat yönünde) ve sol adaptörü (saat yönünde) monte etmek için özel alet
TL-FC32/36’yi kullanın.
Sıkma torku: 35-50 N•m
3 Sağ krank ünitesini yerleștirin.
4 Sol krankın A kısmını sağ krank ünitesinin miline kanalın geniș olduğu bölüme dengeleyecek
șekilde yerleștirin.
5 Kapağı sıkmak için TL-FC16/18’yı kullanın.
Sıkma torku: 0.7-1.5 N•m
6 Durdurma plakasını içeriye doğru itin, plaka piminin sıkı șekilde yerine oturup oturmadığını
kontrol edin ve daha sonra sol krank kolunun civatasını sıkıștırın. (5mm Alyen anahtar)
Not: Her civata düzgün ve eșit șekilde 12-14 N•m değerine kadar sıkılmalıdır.
Not:
Durdurma plakasını șekilde
görüldüğü gibi doğru yönde
yerleștirin.
TL-FC16
TL-FC32
Orta göbek
İç kapac
Durdurma plakası
Plaka
pimi
Yukarı kaldırın
Özellikler
Arka mașa açısı
Ön Vites Değiștirici
Aynakol
Dișlilerin Montajı
Ayna dișlileri doğru șekilde monte edilmezse düzgün vites değișimi mümkün olmayacaktır;
dolayısıyla ayna dișlilerini doğru yerlere monte ettiğinizden emin olun.
Dıș taraf
Krank kolu
Zincir düșmesini
engelleyici pim
İç taraf
Krank kolu
o ișareti
İșaret
Dișliyi monte ederken, büyük dișlinin ișaretli
yüzeyinin dıșarıya gelmesine dikkat ederek,
büyük dișliyi zincir düșmesini engelleyen pim
krank kolu pozisyonuyla hizalanacak șekilde
ayarlayın.
Küçük aynakol dișlisinin ișaretli yüzeyini krankın
karșısına getirerek aynakol dișlisini monte edin,
öyle ki o ișareti krank koluyla aynı çizgide olsun.
İșaretli yüzeyi olmayan aynakol dișlileri için,
aynakol dișlisinin iç tarafındaki çıkıntıyı kullanarak
hizalayın.
2. Zincir kılavuzu dıș plakasının düz kısmı en büyük aynakol dișlisinin
yukarısında ve dișliye paralel olmalıdır.
3. 5 mm Alyen anahtarı kullanarak
sabitleyin.
Aynakol (en büyük
aynakol dișlisi)
Zincir kılavuzu
Sıkma torku: 5-7 N•m
1. Montajdan önce zincir kılavuzu dıș plakası ve büyük dișli arasındaki
boșluk 1-3 mm olacak șekilde ayarlayın.
Ön vites değiștiricinin montajı
Boșluk: 1-3 mm
Zincir kılavuzu dıș plakası
Vites kablosunun kesilmesi
Vites kablosunu keserken, ișaretli ucun karșısındaki ucu
kesin. Vites kablosunu kestikten sonra, ucu deliğin içi
düzgün bir çapa sahip olacak șekilde
yuvarlayın.
Aynı dıș ucun kapsülünü vites kablosunun kesik ucuna
takın.
Dıș uç kapsül
İç kabloyu çekerken, 5 mm’lik alyen anahtar ile bağlantı
civatasını sıkarak kabloyu bağlayın.
Çekin
Sıkma torku: 5-7 N•m
Kablodaki ilk gevșekliği aldıktan
sonra, șekilde görüldüğü gibi ön
vites değiștiricisine tekrar
sabitleyin.
Hem (A) kolu hem (B) kolu, vites değiștirmeden sonra
serbest bırakıldıklarında daima bașlangıç konumuna
dönerler.
Kollardan birini çalıștırırken aynı zamanda krank kolunu da
çevirin.
Küçük ayna dișlisinden büyük ayna dișlisine
geçmek için (A Kolu)
Kola (A) bir defa basıldığında, küçük ayna dișlisinden
büyük ayna dișlisine bir adım kayma gerçekleșir.
Ön vites değișimi
(A) kolu bașlangıç konumu
Büyük ayna dișlisinden küçük ayna dișlisine
geçmek için (B Kolu)
Kola (B) bir defa basıldığında, büyük ayna dișlisinden
küçük ayna dișlisine bir adım kayma gerçekleșir.
Kol (B)
(1) Kurs ayarı vida ayarı
Zincirin sol ve sağ taraflarındaki boșlukların aynı
düzeyde olması için, üst ayar vidasını kullanarak zincir
rehber plakasının pozisyonunu ayarlayın.
Üst ayar vidası
Zincir rehber
plakası
Zincir
SL-S500 (-L)
Teknik Servis Talimatı SI-6MM0B-002
SIS ayarı
1. Alt ayar
Zincir kılavuzu iç plakası ve zincir arasındaki boșluk 0-0.5 mm
olacak șekilde ayarlayın.
Alt ayar vidası
Zincir kılavuzu iç
plakası
Zincir
Küçük dișli
CS-S500
(18D veya 20D)
3. Üst kurs ayarı
Zinciri CS-S500 dișlisinin (zincir muhafazalı dișli) üzerine
oturtun ve ardından büyük aynakol dișlisine geçin.
Büyük dișli
CS-S500
(18D veya 20D)
Zincir uzunluğu
Zincir büyük aynakol dișlisi
üzerindeyken, zincire iki bakla
ekleyin.
Büyük dișli
CS-S500
(18D veya 20D)
Zincir
Ayar tamburu
(2) İç kablo gerginliğinin ayarlanması
Vites kolunun ayar tamburunu çevirerek iç kablo
gerginliğini doğru düzeye ayarlayın.
* Eğer kabloya çok fazla gerginlik uygulanırsa, kol
hareketi sertleșebilir.
SI-6MM0B-002-05
Seriler
ALFINE
Rapidfire (Vites kolu)
SL-S500 (-L)
Vites kablosu
SIS-SP41
Ön değiștirici
FD-R440
Aynakol
FC-4550-S
Zincir
CN-HG53 / CN-HG73
Orta göbek kablo rehberi
SM-SP17 / SM-BT17
Tip Kelepçe tipi / Kaynaklı tip
Ön vites değiștirici montaj bant çapı S (28.6 mm), M (31.8 mm)
Arka mașa açısı (
C
) 61°-66°
Zincir hattı 43.5 mm
Model numarası FC-4550-S
Aynakol dișli kombinasyonu 50-34T
Civata daire çapı 110 mm
Krank kolu uzunluğu 165, 170, 175 mm
Pedal dișleri B.C. 9/16” x 20 T.P.I. (İngiliz vida diși)
Uygulanabilir zincir CN-HG53 / CN-HG73
Zincir hattı 43.5 mm
Orta göbek gövde genișliği
(Diș ölçüleri)
68 mm (1.37 X 24 T.P.I.)
70 mm (M36 X 24 T.P.I.)
  • Page 1 1

Shimano SL-S500 Service Instructions

Tip
Service Instructions