Dolmar MG53004 El kitabı

Kategori
Bahçe aletleri
Tip
El kitabı
187 TÜRKÇE
TÜRKÇE (Orijinal talimatlar)
İÇİNDEKİLER
TEKNİK ÖZELLİKLER ..............................................187
ÖNEMLİ GÜVENLİK TALİMATLARI ..........................188
PARÇALARIN TANIMI ..............................................192
MONTAJ ...................................................................192
MOTORU BAŞLATMADAN ÖNCE............................194
KULLANIM ................................................................195
BAKIM ......................................................................199
SORUN GİDERME ...................................................206
TEKNİK ÖZELLİKLER
Model: MG5300
Gaz kelebeği tipi Boruya monteli gaz kelebeği
Kuru ağırlık üeme makinesi borusu har
/ tamponlu
8,9 kg
üeme makinesi borusu ile 9,8 kg - 10,0 kg
Ebat (üeme makinesi borusu hariç, U x G x Y) 320 mm x 450 mm x 475 mm
Hava hızı (uzun borulu, dairesel ağızlı) 81 m/s
(kısa borulu, dairesel ağızlı) 82 m/s
Hava debisi (uzun borulu, dairesel ağızlı) 15 m
3
/dakika
(kısa borulu, dairesel ağızlı) 15 m
3
/dakika
Maksimum motor hızı 6.400 min
-1
Rölanti devri 2.800 min
-1
Motor hacmi 52,5 cm
3
Motor tipi Hava soğutmalı, 4 zamanlı, tek silindirli
Yakıt Otomobil benzini
Yakıt deposu kapasitesi 1.800 cm
3
Motor yağı API derecesi SF sınıfı ve üzeri SAE 10W-30 yağ (4 zamanlı
otomobil motoru yağı)
Motor yağ hacmi 140 cm
3
Karbüratör Diyafram tipi
Buji NGK CMR6H
Buji tırnak aralığı 0,7 mm - 0,8 mm
Sürekli yapılan araştırma ve geliştirmelerden dolayı, burada belirtilen özellikler önceden bildirilmeksizin
değiştirilebilir.
Özellikler ülkeden ülkeye değişebilir.
Ağırlık eke ya da eklere bağlı olarak değişebilir.
Titreşim
Model MG5300
EN15503’a göre
titreşim
Sağ tutamak a
hv eq
Uzun boru dairesel ağızlı 2,2 (m/s
2
)
düz ağızlı 2,9 (m/s
2
)
Kısa boru dairesel ağızlı 2,2 (m/s
2
)
düz ağızlı 2,5 (m/s
2
)
Belirsizlik K 0,6 (m/s
2
)
Gürültü
Model MG5300
EN15503’a göre ortalama ses
basıncı seviyesi
L
PA eq
96,0 (dB (A))
Belirsizlik K 0,4 (dB (A))
188 TÜRKÇE
Model MG5300
EN15503’a göre ortalama ses
gücü seviyesi
L
WA eq
102,5 (dB (A))
Belirsizlik K 1,6 (dB (A))
Semboller
Aşağıdakiler makineniz için kullanılan sembolleri gös-
termektedir. Kullanmadan önce manalarını anladığınız-
dan emin olunuz.
Çok özenli ve dikkatli kullanın.
El kitabını okuyun.
Yasak!
Sigara içmek yasaktır.
Açık alev yasaktır.
Koruyucu eldiven giyin.
Koruyucu gözlük ve kulaklık takın.
Sıcak yüzeyler - Parmaklar veya ellerde
yanıklara neden olabilir.
Etrafınızdaki kişileri aletten uzak tutun.
İnsanları ve hayvanları çalışma alanından
uzak tutun.
Yakıt (benzin)
Manuel motor çalıştırma.
Motoru durdurun.
İlk yardım
Açık/Başlat
Kapalı/Durdur
Uzun saç dolaşma kazasına neden olabilir.
EC Uygunluk Beyanı
Sadece Avrupa ülkeleri için
EC uygunluk beyanı bu kullanım kılavuzuna Ek A olarak
eklenmiştir.
ÖNEMLİ GÜVENLİK
TALİMATLARI
Genel talimatlar
1. Doğru ve güvenli çalışma sağlamak için kul-
lanıcı, üeme makinesinin kullanımına aşina
olmak üzere bu kullanma kılavuzunu okumalı,
anlamalı ve takip etmelidir. Bilgi seviyesi
yetersiz kullanıcılar, hatalı kullanımdan dolayı
kendilerini ve başkalarını tehlikeye atarlar.
2. Üeme makinesinin sadece üeme makineleri
konusunda deneyimli olduklarını ispatlamış
kişilere ödünç verilmesi önerilir.
3. Üeme makinesini ödünç verirken her zaman
kullanım kılavuzunu da verin.
4. İlk kez kullanan kullanıcılar, üeme makinesi-
nin kullanımı konusunda bilgilenmek için bayi-
den temel talimatları talep etmelidirler.
5.
Çocukların ve 18 yaşından küçük gençlerin üeme
makinesini kullanmalarına izin verilmemelidir.
Bununla birlikte 16 yaşından büyük kişiler, kaliye
bir öğretmenin doğrudan denetiminde olmaları
şartıyla aleti eğitim alma maksadıyla kullanabilirler.
6. Üeme makinelerini azami özen ve dikkatle
kullanın.
7. Üeme makinesini yalnızca ziksel durumunuz
uygunsa kullanın.
8. Tüm işi özenle ve dikkatli bir şekilde yapın.
Kullanıcı başkalarının sorumluluğunu üstlen-
mek zorundadır.
9. Üeme makinesini alkol veya ilaçların etkisi
altındayken asla kullanmayın.
10. Aleti yorgunken kullanmayın.
11. Bu talimatları ileride başvurmak üzere
saklayın.
12.
Meslek odaları ve sigorta şirketleri tarafından yayınlanmış
tüm ilgili kaza önleme talimatlarına uyun ve riayet edin.
Güvenliğinizi tehlikeye atacağından üeme makinesi
üzerinde hiçbir değişiklik yapmayın.
13. Ekipman üzerinde asla değişiklik yapmayın.
Tehlikeli kazalara veya yaralanmalara neden
olabilir.
189 TÜRKÇE
Kişisel koruyucu ekipmanlar
1. Giyilen elbise işlevsel ve uygun olmalıdır, yani
sıkı olmalı ancak engel teşkil etmemelidir.
Hava girişine çekilebilecek takı, elbise veya
uzun saç kullanmayın.
2. Baş, göz, el veya ayak yaralanmalarını engelle-
mek ve işitme duyunuzu korumak için üeme
makinesi kullanılırken aşağıdaki korunma ekip-
manları ve koruyucu kıyafet giyilmelidir.
3. Kıyafet sağlam ve vücudu saran türde olmalı
ancak tam hareket serbestisi sağlamalıdır. Bol
ceketlerden, bol paçalı veya manşetli panto-
lonlardan, serbest bırakılmış uzun saç veya
hava girişine çekilebilecek her şeyden kaçının.
Bacaklarınızı korumak için tulum veya uzun
pantolon giyin. Şort giymeyin.
4. Motorlu ürünler genellikle gürültülüdürler ve
gürültüleri işitme duyunuza zarar verebilir.
İşitme duyunuzu korumak için ses bariyerleri
(kulak tıkaçları veya kulaklık) takın. Sürekli ve
düzenli çalışan kullanıcılar işitme duyularını
düzenli olarak kontrol ettirmelidirler.
5.
Üeme makinesi ile çalışırken eldiven giyilmesi
önerilir. Kaymaz tabanlı sağlam ayakkabı giyin.
6. Uygun göz koruyucu zorunludur. Tahliye kısmı
kullanıcıdan uzağa yönlendirilmesine rağmen
üeme makinesi kullanılırken sekme ve geri
tepme olabilir.
7. Üeme makinesini, EN166 ve yerel mevzuata
uygun yeterli üst ve yan korumalı gözlük veya
düzgün takılmış güvenlik gözlüğü takılmadan
kullanmayın.
8. Tozun solunması ile ilişkili yaralanma riskini
azaltmak için tozlu koşullarda ltreli yüz mas-
kesi kullanın.
Kullanım amacı
Bu alet tozu üemek için tasarlanmıştır.
Üeme makinesinin başlatılması
1. 15 metrelik çalışma alanı içerisinde çocuk veya
başka kimse olmadığından emin olun, yakın-
lardaki hayvanlara da dikkat edin.
15 m
(50 ft)
2. Çalıştırmadan önce daima üeme makinesinin
kullanmak için güvenli olduğunu kontrol edin:
Gaz kolunun emniyetini kontrol edin. Gaz
kolu, düzgün ve kolay hareket için kontrol
edilmelidir.
Gaz kolu kilidinin düzgün çalıştığını kont-
rol edin.
Kolların temiz ve kuru olduğunu kontrol
edin ve I-O anahtarının çalışmasını test
edin. Kolları yağ ve yakıttan temiz tutun.
3. Üeme makinesini yalnızca talimatlara uygun
olarak başlatın. Motoru başlatmak için başka
hiçbir yöntem kullanmayın.
4. Üeme makinesini ve birlikte verilen aletleri
yalnızca belirtilen uygulamalar için kullanın.
5.
Üeme makinesinin motorunu yalnızca tüm alet
monte edildikten sonra başlatın. Alet yalnızca tüm
uygun aksesuarlar takıldıktan sonra çalıştırılabilir.
6. Herhangi bir motor sorunu olması durumunda
motor derhal kapatılmalıdır.
7.
Üeme makinesi ile çalışırken daima parmaklarınızı kolun
etrafına sıkıca sarın ve kumanda kolunu başparmağınız
ile işaret parmağı arasında tutun. Makinenizi her zaman
kontrol altında tutmak için elinizi bu konumda muhafaza
edin. Kumanda kolunuzun iyi durumda olmasını ve üze-
rinde nem, zift, yağ veya gres olmamasını sağlayın.
190 TÜRKÇE
8. Daima yere güvenli ve dengeli bir şekilde
basın.
9. Çalışırken üeme makinesini her iki omzu-
nuzda düzgün bir şekilde taşıyın. Üeme
makinesini sadece bir omuz askısı ile taşıma-
yın. Aksi takdirde ciddi yaralanmalara neden
olabilir.
10. Üeme makinesini, egzoz gazlarının solun-
masını engelleyecek şekilde kullanın. Motoru
asla kapalı odalarda çalıştırmayın (boğulma ve
gazdan zehirlenme tehlikesi). Karbon monoksit
kokusuz bir gazdır. Daima yeterli havalandırma
olmasını sağlayın.
11. Dinlenirken veya üeme makinesini gözetimsiz
bırakırken motoru kapatın. Başkalarının zarar
görmesini, yanıcı maddelerin tutuşmasını veya
makinenin hasar görmesini engellemek için
makineyi güvenli bir yere koyun.
12. Sıcak üeme makinesini asla kuru çim veya
hiçbir yanıcı maddenin üzerine yatırmayın.
13. Çalışma sırasında makine ile birlikte gelen tüm
koruyucu parçalar ve siperler kullanılmalıdır.
14. Motoru asla arızalı egzoz susturucusu ile
çalıştırmayın.
Taşıma
1. Nakliye sırasında motoru kapatın.
2. Yakıt sızıntısını engellemek için araba veya
kamyon ile naklederken üeme makinesini
güvenli bir şekilde konumlandırın.
3. Üeme makinesini naklederken yakıt deposu-
nun tamamen boş olduğundan emin olun.
4. Üeme makinesini taşırken taşıma kolundan
tutup kaldırın. Üeme makinesini ağzından,
boru veya diğer parçalarından çekmeyin.
5. Taşıma sırasında üeme makinesini sıkıca
tutun.
6. Üeme makinesini taşırken dizlerinizi bükün
ve omzunuza ve belinize zarar vermediğiniz-
den emin olun.
Yakıt doldurma
1. Yakıt doldurma sırasında motoru kapatın, açık
alevlerden iyice uzak durun ve sigara içmeyin.
2. Cildin petrol ürünlerine temas etmesini
engelleyin. Yakıt buharını solumayın. Yakıt
doldururken daima koruyucu eldiven takın.
Koruyucu kıyafeti düzenli aralıklarla değiştirin
ve temizleyin.
3. Toprağın kirlenmesini önlemek için yakıt
veya yağ dökmemeye dikkat edin (çevrenin
korunması). Yakıt dökülürse üeme makinesini
derhal temizleyin. Kendiliğinden tutuşmasını
engellemek için kapalı bir kaba düzgün bir
şekilde atmadan önce ıslanan kıyafetlerin
kurumasını sağlayın.
4. Yakıtın kıyafetlerinize temas etmesini önleyin.
Kıyafetinize yakıt dökülürse kıyafetinizi hemen
değiştirin (yangın tehlikesi).
5. Yakıt deposu kapağını düzenli aralıklarla kont-
rol ederek sıkıca takılı kalmasını sağlayın.
6. Yakıt deposu kapağını dikkatlice sıkın. Motoru
çalıştırmak için yer değiştirin (yakıt doldurma
yerinden ez az 3 metre uzakta).
3 m
(10 ft)
7. Asla kapalı odalarda yakıt doldurmayın. Yakıt
buharları zemin seviyesinde toplanır (patlama
tehlikesi).
8. Yakıtı yalnızca onaylı kaplarda taşıyın ve depo-
layın. Depolanan yakıta çocukların erişemeye-
ceğinden emin olun.
9. Sıcak veya çalışan bir motora yakıt doldur-
maya çalışmayın.
10. “TEKNİK ÖZELLİKLER”de belirtilen miktardan
daha fazla yakıt doldurmayın.
191 TÜRKÇE
Çalışma yöntemi
1. Üeme makinesini yalnızca iyi ışık ve görüş
şartlarında kullanın. Kaygan veya ıslak zemin-
lere, buz ve kara (kayma tehlikesi) ve dar alan-
lara dikkat edin. Daima yere güvenli bir şekilde
basın.
2. Dengesiz yüzeylerde veya dik arazilerde asla
çalışmayın.
3.
Merdivenlerden veya yüksek yerlerden çalışmayın.
Aksi takdirde yaralanmaya neden olabilir.
4. Yaralanma tehlikesini azaltmak için yüksek
hava akışı basıncı gözleri yaralayabileceğin-
den ve küçük nesneleri yüksek hızda fırlatabi-
leceğinden etrafta bulunanlara doğru doğru-
dan hava üemeyin.
5. Makinenin hava girişine veya üeme makine-
sinin ağzına asla yabancı maddeler sokmayın.
Fan çarkına zarar verebilir ve nesne veya kırı-
lan parçaların yüksek hızda fırlatılmasının bir
sonucu olarak kullanıcı veya etrafta bulunanla-
rın ciddi yaralanmasına neden olabilir.
6. Rüzgar yönüne dikkat edin, yani rüzgara karşı
çalışmayın.
7. Tökezleme veya kontrol kaybı riskini azalt-
mak için makineyi kullanırken geriye doğru
yürümeyin.
8. Üniteyi temizlemeden veya ünitede bakım
yapmadan ya da parçaları değiştirmeden önce
daima motoru kapatın.
9. Yorgunluk sonucu kontrol kaybını önlemek
için dinlenin. Saat başına 10 ila 20 dakika din-
lenmeniz önerilir.
10. Makineyi pencerelerin, vb. yakınında
kullanmayın.
11. Titreşim kaynaklı ziksel etkiyi ve/veya kulak
hasarını azaltmak için mümkünse makineyi
düşük hızda kullanın ve çalışma süresini
sınırlandırın.
12. Makineyi yalnızca makul saatlerde kullanın.
Üeme makinesini, insanların rahatsız olabile-
ceği sabah ve gece geç saatlerde kullanmayın.
13. Üemeden önce birikintileri çözmek için tırmık
ve süpürge kullanılması önerilir.
14. Üemeden önce tozlu durumdaki yüzeyleri
hafçe ıslatın veya gerekirse su sisi püskürtü-
cüsü kullanın.
15. Hava akımının zemine yakın çalışabilmesi için
üeme makinesi ağzının uzunluğunu ayarlayın.
16. Ses seviyelerini azaltmak için tek seferde
kullanılan makine adedini sınırlandırın.
17. Üeme makinelerini ve diğer ekipmanları kul-
landıktan sonra TEMİZLEYİN! Çöp yuvaların-
daki birikintileri atın.
18. Motoru gerekenden fazla miktarda hızlandır-
mayın. Üenen nesne kişisel yaralanmaya
neden olabilir.
19. Kullanım sırasında egzoz susturucusu ısınır.
Sıcak egzoz susturucusuna dokunmayın, cilt
yanıkları oluşabilir.
20. Makineyi çabuk tutuşan sıvıların, gazların ya
da tozların bulunduğu yerler gibi patlayıcı
ortamlarda çalıştırmayın. Makine tozları ya da
dumanları tutuşturabilecek kıvılcımlar çıkarır.
Bakım talimatları
1. Çevreye saygılı olun. Üeme makinesini müm-
kün olduğu kadar az gürültü ve kirlilik yara-
tarak kullanın. Özellikle karbüratörün doğru
ayarlandığını kontrol edin.
2. Üeme makinesini düzenli aralıklarla temizle-
yin ve tüm vidalar ve somunların iyice sıkıldı-
ğını kontrol edin.
3. Üeme makinesine asla açık alevlerin, kıvıl-
cımların, vb. etrafında bakım yapmayın veya
depolamayın.
4. Üeme makinesini daima iyi havalandırılan
kilitli bir odada ve yakıt deposu boşaltılmış
olarak saklayın.
5. Kullanıcı tarafından yapılacak bakım veya
onarım performansı bu kullanma kılavuzunda
anlatılan faaliyetlerle sınırlıdır. Diğer tüm işler
yetkili servisler tarafından yapılmalıdır.
6. Sadece Makita/Dolmar tarafından tedarik edi-
len orijinal yedek parçaları ve aksesuarları kul-
lanın. Onaysız aksesuarların ve aletlerin kulla-
nılması, kaza ve yaralanmalarla sonuçlanabilir.
Makita/Dolmar, onaysız her türlü ataşman veya
aksesuar kullanılmasından kaynaklanan kaza-
lar veya hasar için hiçbir sorumluluk kabul
etmez.
7. Yanlış onarım ve kötü bakım makinenin
ömrünü kısaltabilir ve kaza riskini arttırabilir.
İlk yardım
1. Kaza durumuna karşı çalışma yapılan yere yakın
bir yerde uygun ilk yardım seti olmasını sağlayın.
İlk yardım setinden alınan tüm malzemelerin yerini
derhal doldurun.
2. Yardım isterken aşağıdaki bilgileri verin:
Kaza yeri
Ne olduğu
Yaralı kişi sayısı
Kazanın türü
Adınız
192 TÜRKÇE
PARÇALARIN TANIMI
MG5300
18
20
19
1
3
4
2
5
6
7 8
9
12
11
13
15
16
17
23
24
25
26
22
21
10
14
27
28
1 Buji kapağı 9 Susturucu 17 Mafsal borusu 25 Dairesel ağız
2 Donma önleme kolu 10 Taşıma kolu 18 Düğmeli cıvata (hava
ltresi kapağının)
26 Düz ağız (isteğe bağlı
aksesuar)
3 Jigle kolu 11 Omuz askısı 19 Hava ltresi kapağı 27 Yastık (isteğe bağlı
aksesuar)
4 Marş kolu 12 Dirsek 20 Ana pompa 28 Bel kayışı (isteğe bağlı
aksesuar)
5 Yakıt deposu kapağı 13 Esnek boru 21 Gaz düğmesi - -
6 Yakıt deposu 14 Kablo tutucu 22 Durdurma kumanda kolu - -
7 Yağ boşaltma cıvatası 15 Kumanda kolu 23 Uzun boru (isteğe bağlı
aksesuar)
- -
8 Yağ kapağı 16 Hortum kelepçesi 24 Kısa boru (isteğe bağlı
aksesuar)
- -
Standart aksesuarlar ülkeden ülkeye değişebilir.
MONTAJ
DİKKAT: Üeme makinesi üzerinden her-
hangi bir iş yapmadan önce daima motoru durdu-
run ve bujinin buji kapağını çıkarın.
DİKKAT: Üeme makinesini yalnızca maki-
neyi tamamen monte ettikten sonra başlatın.
DİKKAT: Daima koruyucu eldiven takın.
193 TÜRKÇE
Üeme makinesi borularının monte
edilmesi
1. Mafsal borusunu esnek boruya takın ve hortum
kelepçesi ile sıkın.
2
3
1
1. Mafsal borusu 2. Esnek boru 3. Hortum kelepçesi
2. Sıkıştırma vidasını gevşetin ve çıkarın.
1
1. Sıkıştırma vidası
Kumanda kolunu takarken kabloyu bükmemeye dikkat
edin.
3. Kumanda kolu / tutamak parçasını mafsal boru-
suna takın ve sıkıştırma vidası ile sıkın.
2
1
1. Kumanda kolu 2. Sıkıştırma vidası
4. Esnek boruyu dirseğe takın.
Dirseği esnek boruya sokun. Hortum kelepçesi ile esnek boru
arasına kablo tutucuyu takın. Kablo tutucu, esnek boru ve
dirseği hortum kelepçesi ile sıkın. Kontrol kablosunu kablo
tutucunun üzerinde ayarlayın ve kablo tutucuyu kapatın.
1
3
2
1. Dirsek 2. Kablo tutucu 3. Hortum kelepçesi
2
1
1. Kablo tutucu 2. Kontrol kablosu
5. Uzun/kısa boruyu mafsal borusuna takın. Yerine
sabitlemek için uzun/kısa boruyu saat yönünde çevirin.
Daha sonra üeme makinesi ağzını uzun/kısa boruya
takın. Yerine sabitlemek için üeme makinesi ağzını
saat yönünde çevirin.
1
2
1. Uzun/kısa boru 2. Üeme makinesi ağzı
6. Tüm kelepçelerin sıkı olduğunu kontrol edin. Gaz
kelebeği vanasının gaz kelebeği hareketi ile birlikte
düzgün hareket edip etmediğini kontrol edin.
194 TÜRKÇE
Gaz kelebeği sonuna kadar çekilemez veya gaz kele-
beği doğru pozisyona dönmezse gaz kelebeği vanası
ayarı için olan BAKIM kısmına bakın.
MOTORU
BAŞLATMADAN ÖNCE
Motor yağının kontrol edilmesi ve
doldurulması
DİKKAT: Motor yağını yeniden doldururken
motoru durdurun ve motorun soğumasını bekle-
yin. Aksi takdirde ciltte yanığa neden olabilir.
ÖNEMLİ NOT: Bozuk yağ kullanılması düzen-
siz çalışmaya neden olur.
ÖNEMLİ NOT: Yağ kapağını çıkarmadan önce
yağ doldurma deliğinin etrafındaki tozları ve kir-
leri temizleyin. Ayrıca, çıkarılan yağ kapağını kum
veya tozdan uzak tutun. Aksi takdirde yağ kapağına
yapışan kum veya toz, sorunlara neden olabilecek
düzensiz yağ dolaşımına veya motor parçalarının
aşınmasına sebep olabilir.
1
2
1. Üst sınır işareti 2. Alt sınır işareti
İnceleme
Üeme makinesini düz bir yüzeye yerleştirin ve yağ
kapağını çıkarın.
Yağ seviyesinin üst ve alt sınır işaretleri arasında oldu-
ğundan emin olun. Yağ, alt sınırın altındaysa yeni yağ
doldurun.
Yağı, kirlendiğinde veya dikkati çekecek ölçüde renk
değiştirdiğinde değiştirin. (Ydeğiştirme prosedürü ve
aralığı için “Motor yağının değiştirilmesi” kısmına bakın.)
Doldurun
Üeme makinesini düz bir yüzeye yerleştirin ve yağ
kapağını çıkarın.
Yağ seviye göstergesinin üst sınırına kadar yağ
doldurun.
Ortalama olarak motor yağının her 20 saat çalışmada
bir (her 10 - 15 yakıt dolumu sonrasında) eklenmesi
gerekir.
Önerilen yağ
Orijinal Makita/Dolmar 4 zamanlı motor yağı veya
API derecesi SF sınıfı ve üzeri SAE 10W-30 yağ
(4 zamanlı otomobil motoru yağı)
Yağ kapasitesi
Yağ kapasitesi: yaklaşık 140 ml
195 TÜRKÇE
ÖNEMLİ NOT: Üeme makinesini düz bir
yüzeyde dik konumda saklayın. Üeme makinesi
eğilirse ve yağ motora doğru akarsa yağ göstergesi
doğru yağ miktarını göstermeyebilir. Bu durum çok
fazla yağ doldurulmasına neden olabilir.
ÖNEMLİ NOT: Aşırı miktarda yağ doldurma-
yın. Hava ltresinin hava deliğinden fazla yağ dökü-
lebilir ve civarındaki parçaları kirletebilir veya yağın
yanmasından dolayı beyaz duman çıkabilir.
Yağ doldurulduktan sonra
Dökülen yağı bir bez parçasıyla silin.
Yakıt dolumu
UYARI: Yakıt doldururken motoru durdurun
ve motorun soğumasını bekleyin. Aksi takdirde
kıvılcım, yangın veya cilt yanıklarına sebep olabilir.
UYARI: Kıvılcım ya da yangını önlemek için
yakıt dolumu ateşten uzak bir yerde yapılmalıdır.
Yakıt dolumu yapılan yerin yakınına asla ateş
(sigara, vb.) getirmeyin.
UYARI: Düz bir yüzeyde yakıt doldurun. Sabit
olmayan bir yerde yakıt doldurmayın. İyi ışık ve
görüş koşullarında yakıt doldurun.
UYARI: Yakıt deposu kapağını yavaşça açın.
İç basınçtan dolayı dışarı yakıt dökülebilir.
UYARI: Yakıtı dökmemeye dikkat edin.
Dökülen yakıtı silin.
UYARI: Yakıt dolumunu iyi havalandırılan bir
yerde yapın.
UYARI: Açık temiz bir yerde yakıt doldurun.
UYARI: Yakıtı dikkatli bir şekilde kullanın.
DİKKAT: Cilde yapışan veya göze giren yakıt
alerji veya tahrişe neden olabilir. Herhangi bir zik-
sel anormallik tespit edilmesi durumunda derhal
tıbbi uzmana başvurun.
ÖNEMLİ NOT: Yakıt deposuna yağ KOYMAYIN.
Yakıt
UYARI: Makine ve depoyu, doğrudan güneş
ışığı görmeyen serin bir yerde saklayın.
UYARI: Yakıtı asla arabada saklamayın.
Motor dört zamanlı bir motordur. Mutlaka otomobil ben-
zini (normal benzin veya süper benzin) kullanın.
ÖNEMLİ NOT: Asla 2 zamanlı yağ ya da motor
yağı gibi yağlarla benzini karıştırıp kullanmayın.
Aksi takdirde, aşırı karbon birikimi veya mekanik
hasarlar meydana gelebilir.
NOT: Yakıtı iyi havalandırılan ve gölge bir yerde
özel bir kaba alın. Yakıtı 4 haftalık bir süre içinde
kullanın. Aksi takdirde yakıt bir günde bozulabilir.
Yakıt doldurma yöntemi
DİKKAT: Depo kapağında herhangi bir kusur
veya hasar varsa değiştirin.
DİKKAT: Depo kapağı zamanla yıpranır. İki-üç
yılda bir değiştirin.
ÖNEMLİ NOT: Yağ doldurma deliğinden yakıt
DOLDURMAYIN.
1. Depo basıncını boşaltmak için depo kapağını haf
gevşetin.
2. Depo kapağını çıkartın ve yakıt doldurun. Bu
işlem sırasında yakıt doldurma deliği yukarı bakacak
şekilde yakıt deposunu eğerek depo içerisinde havanın
boşalmasını sağlayın. Yakıtı deponun üst kısmına kadar
DOLDURMAYIN.
3. Yakıtı doldurduktan sonra depo kapağını sıkıca
kapatın.
KULLANIM
Motorun başlatılması
UYARI: Motoru asla yakıt dolumu yapılan
yerde başlatmaya çalışmayın. Tutuşma veya
yangına neden olabilir. Motoru başlatırken yakıt
doldurma alanı ile aranızda en az 3 metre mesafe
bırakın.
UYARI: Motordan çıkan egzoz gazı zehirlidir.
Motoru tünel, bina, vb. gibi iyi havalandırılmayan
yerlerde çalıştırmayın. Motorun iyi havalandırılma-
yan yerlerde çalıştırılması egzoz gazından zehirlen-
meye neden olabilir.
UYARI: Başlattıktan sonra ses, koku veya
titreşimde herhangi bir anormallik tespit edilmesi
durumunda motoru hemen durdurun ve kontrol
edin. Motor, böyle bir anormalliğe kulak vermeden
çalıştırılırsa kaza meydana gelebilir.
UYARI: Sıcak motor kapağına dokunmayın.
Aksi takdirde ciltte yanığa neden olabilir.
UYARI: Motoru başlatmadan önce yakıt sızın-
tısı olmadığını kontrol edin.
UYARI: Durdurma düğmesi “O” konumuna
alındığında motorun durduğunu kontrol edin.
196 TÜRKÇE
Motor soğukken veya yakıt doldurduktan
sonra (soğuk çalıştırma)
1. Üeme makinesini düz bir yüzeye yerleştirin.
2. I/O konumu
Durdurma kumanda kolunu “I” konumuna alın.
1
1. Durdurma kumanda kolu
3. Yakıt ana pompaya girene kadar ana pompaya
bastırmaya devam edin.
1
2
1. Jigle kolu 2. Ana pompa
NOT: Yakıt genellikle 7 ila 10 kez basıldığında karbü-
ratöre ulaşır.
NOT: Ana pompaya fazla basılsa bile fazla benzin
ana pompaya geri döner.
4. Jigle kolunu kaldırarak kapalı konuma alın.
5.
Sol elinizi üeme makinesinin üst kısmına koyun ve
sıkıştırma hissedene kadar marş kolunu sağ elinizle yavaş
yavaş çekin. Daha sonra marş kolunu güçlü bir şekilde çekin.
ÖNEMLİ NOT: İpi asla sonuna kadar
çekmeyin.
ÖNEMLİ NOT: Marş kolunu hafçe yuvasına
geri getirin. Aksi takdirde çekilmiş olan marş kolu
vücudunuza vurabilir veya düzgün bir şekilde geri
sarılamayabilir.
NOT: Motor çalışır ve durursa jigle kolunu “açık”
konumuna döndürün ve motoru tekrar başlatmak
için marş kolunu birkaç kez çekin.
6. Motor çalışınca jigle kolunu açık konuma indirin.
NOT: Gaz düğmesini çekmeden önce jigle kolunu
sonuna kadar açın.
NOT: Soğuk havalarda veya motor yeterince sıcak
değilken jigle kolunu asla aniden açmayın. Aksi tak-
dirde motor durabilir.
7. Motor hızı boşta veya düşük hızda olacak şekilde
2 ila 3 dakika boyunca ısıtın.
8. Düşük devirden tam gaza hızlı motor devir artışı
hissedildiğinde ısıtma tamamlanmıştır.
NOT: Kullanıcı, jigle kolu “kapalı” konumda bıra-
kılmış olarak marş kolunu birkaç kez çekmeye
devam ederse yakıt basmasından dolayı motorun
çalıştırılması zor olabilir. Yakıt basması durumunda
bujiyi çıkarın ve fazla yakıtı boşaltmak için kolu birkaç
kez hızlı bir şekilde çekin. Buji tırnağını kurulayın.
Motor sıcakken (sıcak çalıştırma)
DİKKAT: Elinizi yakmamaya dikkat edin.
Motoru çalıştırırken eldiven giyin.
1. Üeme makinesini düz bir yüzeye yerleştirin.
2. Ana pompaya birkaç kez basın.
3. Jigle kolunun açık olduğunu kontrol edin.
4. Sol elinizi üeme makinesinin üst kısmına koyun
ve sıkıştırma hissedene kadar marş kolunu sağ elinizle
yavaş yavaş çekin. Daha sonra marş kolunu güçlü bir
şekilde çekin.
197 TÜRKÇE
Motorun durdurulması
Gaz düğmesini bırakın ve durdurma kumanda kolunu
“O” konumuna alın.
1
2
1. Gaz düğmesi 2. Durdurma kumanda kolu
Karbüratörün donmasının engellenmesi
ÖNEMLİ NOT: Ortam sıcaklığının 10°C’nin
üzerinde olduğu durumlarda, kolu daima normal
(güneş işareti) ayarına getirin. Aksi takdirde aşırı
ısınma dolayısıyla motor hasar görebilir.
Ortam sıcaklığı düşük ve nem yüksekse karbüratörün
içinde su buharı donabilir ve motor istikrarsız çalışır
(karbüratörün donması). Gerektiğinde donma önleme
kolu ayarını şu şekilde değiştirin.
1.
Vidayı sökün ve donma önleme kolunu dışarı çekin.
2. Donma önleme kolunu şu şekilde takın:
Ortam sıcaklığı 10°C’den yüksekse
Düğmeyi güneş işareti konumuna (sıcak konum) alın.
10°C veya daha soğuk ortam
Düğmeyi kar işareti konumuna (donma önleme konumu) alın.
1
2
3
3
1. Donma önleme kolu 2. Vida 3. Düğme
3. Vidayı sıkın.
Omuz askısının ayarlanması
1. Omuzu askısını üeme makinesini taşırken rahat
çalışılabilecek bir uzunluğa ayarlayın.
Askıyı sıkıştırmak için, askının ucunu aşağıya doğru
çekin.
1
1. Omuz askısı
Askıyı gevşetmek için, mandalın ucunu yukarıya doğru
çekin.
1
1. Mandal
Askının ucunu sarın ve bantla tutturun.
1
1. Bant
2. Dengeleyici askısını sırtınızla üeme makinesinin
gövdesi arasında boşluk kalmayıncaya dek çekin.
Askıyı sıkıştırmak için, askının ucunu aşağıya doğru
çekin.
198 TÜRKÇE
1
1. Dengeleyici askısı
Askıyı gevşetmek için, mandalın ucunu yukarıya doğru
çekin.
1
1. Mandal
Bel kayışı
İsteğe bağlı aksesuar
Bel kayışı operatörün aleti daha dengeli taşımasını
sağlar.
DİKKAT: Üeme makinesini indirmeden önce
bel kayışı tokasını mutlaka açın.
Kumanda kolu konumunun
ayarlanması
Kumanda kolunu mafsal borusu üzerinde en rahat yere geti-
rin. Ardından kumanda kolunu sıkıştırma vidası ile sıkın.
1
1. Sıkıştırma vidası
Üeme Makinesinin Kullanılması
1. Üeme makinesini kullanırken gaz düğmesini /
gaz kolunu, rüzgar gücü çalışılan yer ve şartlara uygun
olacak şekilde ayarlayın.
2. Motor devrinin ayarlayın.
Motor devri, gaz düğmesi çekildiğinde artar. Motor
devrini düşürmek için gaz düğmesini gevşetin.
Sabit hız kontrol işlevi kullanıcının gaz düğmesini çek-
meden motor devrini sabit tutmasını sağlar. Motor dev-
rini artırmak için durdurma kumanda kolunu yüksek hız
konumuna alın. Motor devrini düşürmek için durdurma
kumanda kolunu düşük hız konumuna alın.
2
1
1. Gaz düğmesi 2. Durdurma kumanda kolu
199 TÜRKÇE
Üeme makinesinin taşınması
DİKKAT: Üeme makinesini naklederken
motoru mutlaka durdurun.
ÖNEMLİ NOT: Üeme makinesinin üzerine
oturmayın veya basmayın ya da üzerine ağır
eşyalar koymayın. Böyle yapmak makineye zarar
verebilir.
ÖNEMLİ NOT: Üeme makinesini naklederken
veya saklarken dik konumda tutun. Dik olmayan
bir pozisyonda nakletmek veya saklamak üeme
makinesi motorunun içine yağ dökülmesine neden
olabilir. Bu ise yağ kaçaklarına ve yanan yağdan
dolayı beyaz dumana neden olabilir ve hava ltresi
yağ ile kirlenebilir.
ÖNEMLİ NOT: Üeme makinesini taşırken
sürüklemeyin. Aksi takdirde üeme makinesinin
yuvası hasar görebilir.
BAKIM
DİKKAT: Kontrol ve bakım öncesinde motoru
durdurun ve soğumasını bekleyin. Bujiyi ve buji
başlığını çıkarın. Aksi takdirde kazara çalışma
sonucu kullanıcı yanabilir veya ciddi yaralanabilir.
DİKKAT: Kontrol ve bakım sonrasında tüm
parçaların takıldığından emin olun.
Motor yağının değiştirilmesi
DİKKAT: Motor durduktan hemen sonra
motorun ana ünitesi ve motor yağı hala sıcaktır.
Motor yağını değiştirirken motor ana ünitesi ile
motor yağının yeteri kadar soğuduğundan emin
olun. Aksi takdirde haşlanma riski olabilir. Yağ mikta-
rını düzgün okumak üzere motor yağının yağ depo-
suna dönmesi için motor durdurduktan sonra yeteri
kadar bekleyin.
DİKKAT: Yağ seviyenin üzerinde dolduru-
lursa kirlenebilir veya tutuşarak beyaz dumana
neden olabilir.
ÖNEMLİ NOT: Boşaltılan motor yağını kesin-
likle çöpe, toprağa veya kanalizasyona dökme-
yin. Yağın atılması yasa ile düzenlenmiştir. Atarken
daima ilgili yasalara ve yönetmeliklere riayet edin.
Bilinmeyen tüm hususlar için yetkili servise başvurun.
ÖNEMLİ NOT: Yağ, kullanılmadan saklansa
bile bozulur. Kontrol ve değişimi düzenli aralıklarla
yapın (6 ayda bir yeni yağ ile değiştirin).
Bozuk motor yağı kayan ve dönen parçaların ömrünü
önemli ölçüde azaltır. Değişim periyodunu ve miktarını
mutlaka kontrol edin.
Değiştirme sıklığı
İlk 20 saatlik çalıştırma sonrası, her 50 çalışma saa-
tinde bir
Önerilen yağ
Orijinal Makita/Dolmar 4 zamanlı motor yağı veya
API derecesi SF sınıfı ve üzeri SAE 10W-30 yağ
(4 zamanlı otomobil motoru yağı)
Yağ değiştirme prosedürü
Yağı aşağıda açıklandığı gibi değiştirin:
1
2
3
4
5
6
1. Boşaltma deliği 2. Yağ boşaltma cıvatası 3. Conta
(alüminyum pul) 4. Yağ kapağı 5. Yağ kapağı con-
tası 6. Yağ deliği
1. Üeme makinesini düz bir yüzeye yerleştirin.
2. Boşalan yağı toplamak için boşaltma deliğinin
altına bir atık yağ kabı koyun. Yağın tamamını alabil-
mesi için kabın kapasitesi en az 140 ml olmalıdır.
3. Yağın boşalması için yağ boşaltma cıvatasını
sökün. Yağın yakıt deposu ve diğer parçaların üzerine
gelmemesine dikkat edin.
ÖNEMLİ NOT: Contayı (alüminyum pul) kay-
betmemeye dikkat edin. Yağ boşaltma cıvatasını
üzerinde pislik birikmeyecek bir yere koyun.
4. Yağ kapağını çıkarın. (Yağ kapağının çıkarılması
yağın kolayca boşalmasını sağlar.)
ÖNEMLİ NOT: Yağ kapağını kirlenmeyeceği bir
yere koyun.
5. Boşaltılan yağın seviyesi düşerken yağın tama-
men boşaltılması için üeme makinesini boşaltma
deliğinin olduğu tarafa doğru yatırın.
6. Yağ tamamen boşaldıktan sonra yağ boşaltma
cıvatasını iyice sıkılayın. Cıvata iyice sıkılmazsa yağ
sızıntısına neden olabilir.
ÖNEMLİ NOT: Boşaltma tapasını yerine takar-
ken contayı (alüminyum pul) koymayı unutmayın.
7. Yağ doldurma ağzına üst sınır işaretine kadar,
yaklaşık 140 ml yağ doldurun.
200 TÜRKÇE
1
2
1. Üst sınır işareti 2. Alt sınır işareti
8. Yağı doldurduktan sonra yağ sızıntılarını önlemek
için yağ kapağını iyice sıkın.
ÖNEMLİ NOT: Yağ kapağını yerine takarken
yağ kapağı contasını yerine koymayı unutmayın.
Hava ltresinin temizlenmesi
UYARI: YANICI MADDELER KESİNLİKLE
YASAKTIR
Temizlik ve Kontrol Aralığı
Günde bir kere (her 10 çalışma saati sonunda)
Temizleme prosedürü
1
2 3
4
1. Düğmeli cıvatalar 2. Hava ltresi kapağı
3. Eleman 4. Hava deliği
1. Düğmeli cıvataları gevşetin.
2. Hava ltresi kapağını çıkarın.
3. Elemanı çıkarın ve eleman üzerindeki tüm pisliği
bir bez ya da basınçlı havayla temizleyin. Hasarlı veya
çok kirli ise elemanı yenisiyle değiştirin.
NOT: Eleman kuru tipte olup ıslatılmamalıdır. Asla su
ile yıkamayın.
4. Hava deliğinin etrafındaki tüm yağı bir kumaş
parçası ya da bezle silin.
5. Elemanı hava ltresi gövdesine takın.
6. Hava ltresi kapağını takın ve düğmeli cıvataları
sıkın.
ÖNEMLİ NOT: Tozlu bir ortamdan dolayı fazla
toz yapışırsa elemanı günde birkaç kez temizleyin.
ÖNEMLİ NOT: Eleman yağdan arındırılmamış
durumda çalışmaya devam edilirse hava ltresin-
deki yağ dışarı çıkarak yağ kirlenmesine neden
olabilir.
Bujinin kontrol edilmesi
DİKKAT: Motor çalışırken bujiye dokunma-
yın. Aksi takdirde elektrik çarpmasına yol açabilir.
DİKKAT: Durdurma kumanda kolunu/dur-
durma düğmesini kapalı “O” konumuna alın.
DİKKAT: Buji kablosunu düzenli olarak
kontrol edin. Hasarlı ve aşınmışsa değiştirin. Aksi
takdirde elektrik çarpmasına yol açabilir.
ÖNEMLİ NOT: Bujiyi çıkarırken silindire pislik,
kum, vb. girmemesi için önce bujiyi ve silindir
kapağını temizleyin.
ÖNEMLİ NOT: Silindirdeki dişli deliğe zarar
verilmesini önlemek için bujiyi motor soğuduktan
sonra çıkarın.
ÖNEMLİ NOT: Bujiyi dişli deliğe düzgün bir
şekilde takın. Açı yapacak şekilde takılırsa silindir-
deki dişli delik hasar görür.
1. Buji kapağını açmak için kapağı kaldırın ve yarım
tur döndürün.
1
1. Buji kapağı
201 TÜRKÇE
2. Bujiyi takıp çıkarmak için standart bir aksesuar
olarak ürünle birlikte verilen lokma anahtarını kullanın.
3. Bujinin iki elektrotu arasındaki uygun açıklık 0,7 ila
0,8 mm’dir. Çok geniş ya da çok dar olduğunda doğru
açıklığa ayarlayın.
Kömür birikmiş veya kirlenmişse bujiyi komple temizle-
yin veya değiştirin.
Değiştirmek için NGK CMR6H kullanın.
0.7 mm – 0.8 mm (0.028″ – 0.031″)
4. Buji kapağını kapatmak için yarım tur döndürün ve
çukur kısmın etrafına basın.
1
1. Buji kapağı
Yakıt ltresinin temizlenmesi
DİKKAT: Yakıt deposunda hasar olmadığını
kontrol edin. Yakıt deposunda herhangi bir hasar
varsa hemen tamir için yetkili servis merkezine
başvurun.
ÖNEMLİ NOT: Yakıt ltresini düzenli olarak
temizleyin. Tıkalı yakıt ltresi motorun zor çalışma-
sına veya motor devrinin yükselmemesine neden
olabilir.
Yakıt ltresini düzenli olarak şu şekilde kontrol edin:
1
32
1. Yakıt deposu kapağı 2. Yakıt ltresi 3. Hortum
kelepçesi
1. Yakıt deposu kapağını çıkarın, depoyu boşaltmak
için yakıtı boşaltın. Deponun içinde herhangi bir yabancı
madde olup olmadığını kontrol edin. Varsa bu maddeleri
silerek temizleyin.
2. Yakıt ltresini tel ile yakıt doldurma ağzından
çekerek çıkarın.
3. Yakıt ltresi yüzeyi kirli ise benzin ile temizleyin.
ÖNEMLİ NOT: Yakıt ltresini temizlemek için
kullanılan benzini atarken her yerel merciinin
belirlediği yönteme uyun.
ÖNEMLİ NOT: Aşırı derecede kirlenmişse
yakıt ltresini değiştirin.
4. Kontrol ettikten, temizledikten veya değiştirdikten
sonra yakıt ltresini yakıt borusuna takın ve hortum
kelepçesi ile sabitleyin. Yakıt ltresini yakıt deposuna
yeniden takın ve yakıt deposu kapağını iyice sıkın.
Rölanti hızının ayarlanması
DİKKAT: Karbüratör fabrikada ayarlanmıştır.
Rölanti hızı dışında asla ayarlamayın. Diğer ayarlar
için yetkili servisi merkezinize başvurun.
Uygun düşük hız devri 2.800 min
-1
(dev/dak)’dır.
Devir hızının değiştirilmesi gerekirse rölanti hızını yıldız
tornavida ile ayarlayın.
Motor rölantide durur ya da düzensiz bir şekilde çalı-
şırsa ayarlama vidasını sağa döndürün, rölanti hızı
artar. Motor rölantide çok güçlü üerse, ayarlama vida-
sını sola döndürün, rölanti hızı azalır.
202 TÜRKÇE
1
1. Rölanti ayarlama vidası
Gaz kelebeği vanasının kontrol
edilmesi
Kontrol kablosu bükülür veya sıkışırsa, gaz kelebeği
vanası rölanti ayarlama vidasıyla temas etmez ve moto-
run rölantide düzgün çalışmasını engeller. Bu gibi bir
durumda, vana hareketinin doğru bir şekilde çalışması
için kontrol kablosunu yeniden konumlandırın.
1
234
1. Gaz kelebeği vanası 2. Rölanti ayarlama
vidası 3. Kontrol kablosu 4. Gaz kelebeği vanası
durdurucusu
Gaz düğmesini tamamen çekseniz de gaz kelebeği
vanası, gaz kelebeği vanası durdurucusuna temas
etmiyorsa ya da rölantide çalışma sırasında gaz kele-
beği vanası, rölanti ayarlama vidasına temas etmezse,
kablo ayarlama cıvatalarını aşağıda açıklandığı gibi
döndürün:
1. Tespit somununu gevşetin.
2. Gaz kelebeği vanası, gaz kelebeği vanası durdu-
rucusuna temas etmiyorsa, kablo ayarlama cıvatasını
saatin aksi yönünde döndürün.
Gaz kelebeği vanası, rölanti ayarlama vidasına temas
etmiyorsa, kablo ayarlama cıvatasını saat yönünde
döndürün.
1
2
1. Kablo ayarlama cıvatası 2. Tespit somunu
3. Kablo ayarlama cıvatasını sıkılamak için tespit
somununu sıkın.
4. Gaz kelebeği vanasının hareketini kontrol edin.
Gaz kelebeği vanası, gaz düğmesi/kolu çekildiğinde/
çevrildiğinde şekilde gösterilen konuma gelir.
Karbüratör kapağının temizlenmesi
Karbüratör kapağı kirlenirse ve gaz kelebeği vanasını
kontrol etmek güçleşirse, karbüratör kapağını aşağıdaki
açıklandığı gibi temizleyin:
ÖNEMLİ NOT: Karbüratör kapağını temizle-
mek için benzin, tiner, alkol ve benzeri maddeleri
kesinlikle kullanmayın. Aksi takdirde kararabilir.
1. Düz uçlu bir tornavidayı motor kapağı üzerindeki
delikten geçirin. Karbüratör kapağının klempini açın.
203 TÜRKÇE
1
1. Karbüratör kapağı
2. Karbüratör kapağını temizleyin.
ÖNEMLİ NOT: Karbüratör kapağını temizle-
mek için temiz, ıslak bir bez kullanın.
3.
Karbüratör kapağını yerine geri takın. Karbüratör kapa-
ğının klempinin tık sesi ile yerine oturduğundan emin olun.
Cıvata, somun, vidalar ve diğer
parçaların kontrol edilmesi
Gevşek cıvataları, somunları, vb. sıkın.
Yakıt ve yağ kaçağı olup olmadığını kontrol edin.
Güvenli çalışma için hasarlı parçaları yenileriyle değiştirin.
Motorun, soğutucu hava girişinin
temizlenmesi
Bezle silerek motoru temiz tutun.
Silindir kanatçıklarını toz ve pislikten temiz tutun.
Kanatçıklara yapışan toz veya kir, motorun aşırı ısınma-
sına ve pistonun sıkışmasına neden olur.
Üeme havası hava giriş menfezinden alınır. Çalışma
sırasında hava debisi düşerse motoru durdurun ve hava
giriş menfezinde tıkanıklık olup olmadığını kontrol edin.
Gerekirse temizleyin. Böyle bir tıkanıklık aşırı ısınmaya
neden olabilir ve motora zarar verir.
Contaların ve salmastranın
değiştirilmesi
Motor parçalarına ayrılırsa contaları ve salmastrayı
değiştirin.
Bu kılavuzda yer almayan ve anlatılmayan her türlü
bakım ve ayar işi yalnızca yetkili servis tarafından
yapılmalıdır.
Depolama
UYARI: Yakıtı boşaltırken motoru durdurun
ve motorun soğumasını bekleyin. Bunu yapmamak
yanıklara veya yangına neden olabilir.
DİKKAT: Makine uzun süreliğine depolana-
caksa yakıt deposu ve karbüratördeki tüm yakıtı
boşaltın ve kuru ve temiz bir yerde muhafaza edin.
Makineyi saklamadan önce yakıt deposu ve karbüratör-
deki yakıtı aşağıda açıklandığı gibi boşaltın:
1. Yakıt deposu kapağını çıkarın ve yakıtı tamamen
boşaltın. Yakıt deposunda kalan herhangi bir yabancı
madde olması durumunda o maddeyi tamamen çıkarın.
2. Yakıt ltresini doldurma ağzından bir tel ile çeke-
rek çıkarın.
3. Yakıt boşalana dek ana pompaya basın ve yakıt
deposuna gelen yakıtı boşaltın.
4. Filtreyi yakıt deposuna yeniden takın ve yakıt
deposu kapağını iyice sıkın.
5. Ardından motoru durana dek çalıştırmaya devam
edin.
6. Bujiyi çıkarın ve buji deliğine birkaç damla motor
yağı damlatın.
7. Motor yağının motor boyunca yayılması için marş
kolunu hafçe çekin ve bujiyi takın.
8. Makineyi taşıma kolu dik olacak şekilde muhafaza
edin.
9. Çıkan yakıtı doğrudan güneş ışığı almayan ve iyi
havalandırılan bir yerde özel bir kaba alın.
204 TÜRKÇE
Arıza yeri
Arıza Sistem Gözlem Neden
Motor çalışmıyor veya zor
çalışıyor
Ateşleme sistemi Ateşleme kıvılcımları. Yakıt besleme veya sıkıştırma
sisteminde arıza, mekanik
arıza.
Ateşleme kıvılcımı yok. Durdurma düğmesi devrede,
kablaj hatası veya kısa devre,
buji ve konektör arızalı, ateş-
leme modülü arızalı.
Yakıt dolumu Yakıt deposu dolduruldu. Hatalı jigle konumu, karbüratör
arızalı, yakıt besleme hattı
bükülmüş veya tıkalı, yakıt kirli.
Sıkıştırma Çekildiğinde sıkıştırma yok. Silindir alt contası kusurlu,
krank keçeleri hasarlı, silindir
veya piston segmanları kusurlu
veya uygun olmayan buji
sızdırmazlığı.
Mekanik arıza Marş motoru geçmiyor. Kırık marş yayı, motorun içinde
kırık parçalar.
Sıcak çalıştırma sorunları - Depo dolduruldu. Ateşleme
kıvılcımları.
Karbüratör kirli, temizletin.
Motor başlıyor ancak duruyor Yakıt dolumu Depo dolduruldu. Hatalı rölanti ayarı, karbüratör
kirli.
Yakıt deposu menfezi kusurlu,
yakıt besleme hattı tıkalı, kablo
veya durdurma düğmesi arızalı.
Yetersiz performans Birkaç sistem eş zamanlı olarak
etkilenebilir
Motor rölantisi zayıf. Hava ltresi kirli, karbüratör
kirli, susturucu tıkalı, silindirdeki
egzoz kanalı tıkalı.
Kontrol ve bakım aralıkları
-
Çalıştırmadan
önce
Yakıt dolu-
mundan
sonra
Günlük (10
saat)
50 saat 200 saat 600 saat
veya 2 yıl,
hangisi
önce gelirse
Depoya kal-
dırmadan
önce
Motor yağı Kontrol edin
/ doldurun
- - - - - -
Değiştirin - - -
(Not 1)
- - -
Parçaların
sıkılması
(cıvata,
somun)
Kontrol et
- - - - - -
Soğutucu
hava
ızgarası
Temizleyin /
kontrol edin
- - - - - -
Yakıt deposu Temizleyin /
kontrol edin
- - - - - -
Yakıtı boşalt - - - - - -
(Not 3)
Gaz düğ-
mesi / gaz
kolu
Fonksiyon
kontrolü
-
- - - - -
Motorun
durdurulması
Fonksiyon
kontrolü
-
- - - - -
Rölanti
hızının
ayarlanması
Kontrol edin
/ ayarlayın
-
- - - - -
Hava ltresi Temizleyin - -
- - - -
Gerekirse
kontrol edin /
değiştirin
- - - -
- -
205 TÜRKÇE
-
Çalıştırmadan
önce
Yakıt dolu-
mundan
sonra
Günlük (10
saat)
50 saat 200 saat 600 saat
veya 2 yıl,
hangisi
önce gelirse
Depoya kal-
dırmadan
önce
Kontrol
kablosu
Kontrol edin
/ ayarlayın
- -
- - - -
Gerekirse
kontrol edin /
değiştirin
- - - -
(Not 2)
- -
Buji Gerekirse
kontrol edin
/ boşluğu
ayarlayın
- -
- - - -
Gerekirse
temizleyin /
değiştirin
- - - -
- -
Buji kablosu Gerekirse
kontrol edin /
değiştirin
- - - -
(Not 2)
- -
Yakıt borusu Kontrol et - -
- - - -
Değiştirin - - - -
(Not 2)
- -
Yakıt ltresi Gerekirse
temizleyin /
değiştirin
- - -
- - -
Yağ borusu Kontrol et - - - -
(Not 2)
- -
Vana boş-
luğu (giriş
vanası ve
çıkış vanası)
Kontrol edin
/ ayarlayın
- - - -
(Not 2)
- -
Susturucu Kontrol edin
/ temizleyin
- - - -
(Not 2)
- -
Yanma hüc-
resi / vana /
delik
Kontrol edin
/ temizleyin
- - - -
(Not 2)
- -
Motor Büyük
bakım
- - - - -
(Not 2)
-
Karbüratör Yakıtı boşalt - - - - - -
(Not 3)
Not 1: İlk değiştirmeyi 20 saatlik çalışma sonrasında gerçekleştirin.
Not 2: Kontrol için, yetkili servis personeline veya bir makine atölyesine danışın.
Not 3: Yakıt deposunu boşalttıktan sonra, motoru çalıştırmaya devam ederek karbüratördeki yakıtın boşalmasını
sağlayın.
206 TÜRKÇE
SORUN GİDERME
Onarım talep etmeden önce, kendi kendinize muayene yapın. Kılavuzda açıklanmayan bir problemle karşılaşırsanız
aleti demonte etmeyin. Bunun yerine, Dolmar/Makita yetkili servis merkezlerine başvurun ve daima orijinal Dolmar/
Makita yedek parçaları kullanın.
Anormal durum Olası nedeni (arıza) Çözümü
Motor çalışmıyor. Ana pompa çalışmıyordur. 7 ila 10 kez basın.
Marş ipini çekme hızınız yavaştır. Güçlü bir şekilde çekin.
Yakıt azdır. Yakıt doldurun.
Yakıt ltresi tıkanmıştır. Yakıt ltresini temizleyin veya yenisiyle değiştirin.
Bükülmüş yakıt borusu. Yakıt borusunu düzleştirin.
Yakıt bozuk. Bozuk yakıt başlatmayı zorlaştırır. Yeni yakıtla
değiştirin. (Önerilen değiştirme sıklığı: ayda 1 kez)
Yakıt emişi aşırıdır. Gaz kolunu orta hızdan yüksek hıza alın ve marş
kolunu motor başlayana dek çekin. Motor yine de
başlamazsa bujiyi çıkarın, tırnağı kurulayın ve oriji-
nal hallerindeki gibi yeniden monte edin. Ardından
belirtildiği gibi başlatın.
Buji kapağı çıkmıştır. Sağlam şekilde takın.
Buji kirlenmiştir. Bujiyi temizleyin.
Buji açıklığı normal değildir. Açıklığı ayarlayın.
Bujide başka bir sorun vardır. Bujiyi değiştirin.
Karbüratör normal çalışmıyordur. Yetkili servis merkezimizden kontrolünü ve tamirini
isteyin.
Marş kolu çekilemiyor. Yetkili servis merkezimizden kontrolünü ve tamirini
isteyin.
Motorun iç parçaları sorunlu. Yetkili servis merkezimizden kontrolünü ve tamirini
isteyin.
Motor hemen duruyor.
Motor devri yükselmiyor.
Isınma yetersizdir. Isınma prosedürünü uygulayın.
Motor ısınmasına rağmen, jikle kolu
“kapalı” konumdadır.
“Açık” konumuna getirin.
Yakıt ltresi tıkanmıştır. Yakıt ltresini temizleyin.
Hava temizleyici kirlenmiş veya
tıkanmıştır.
Hava ltresini temizleyin.
Kontrol kablosu çıkmış. Kontrol kablosunu sağlam bir şekilde takın.
Motorun iç parçaları sorunlu. Yetkili servis merkezimizden kontrolünü ve tamirini
isteyin.
Gaz kelebeği rölanti hızına
dönmüyor.
Gaz kelebeği vanasının konumu hatalı. Kontrol kablosunu yeniden konumlandırın.
Kablo ayarlama cıvatasını döndürerek gaz kelebeği
vanasının konumunu ayarlayın.
Motor durmuyor.
Motoru rölantide çalıştırın ve jigle
kolunu “kapalı” konumuna getirin.
Konektör çıkmıştır. Konektörü sağlam bir şekilde takın.
Elektrik sistemi normal çalışmıyordur. Yetkili servis merkezimizden kontrolünü ve tamirini
isteyin.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156
  • Page 157 157
  • Page 158 158
  • Page 159 159
  • Page 160 160
  • Page 161 161
  • Page 162 162
  • Page 163 163
  • Page 164 164
  • Page 165 165
  • Page 166 166
  • Page 167 167
  • Page 168 168
  • Page 169 169
  • Page 170 170
  • Page 171 171
  • Page 172 172
  • Page 173 173
  • Page 174 174
  • Page 175 175
  • Page 176 176
  • Page 177 177
  • Page 178 178
  • Page 179 179
  • Page 180 180
  • Page 181 181
  • Page 182 182
  • Page 183 183
  • Page 184 184
  • Page 185 185
  • Page 186 186
  • Page 187 187
  • Page 188 188
  • Page 189 189
  • Page 190 190
  • Page 191 191
  • Page 192 192
  • Page 193 193
  • Page 194 194
  • Page 195 195
  • Page 196 196
  • Page 197 197
  • Page 198 198
  • Page 199 199
  • Page 200 200
  • Page 201 201
  • Page 202 202
  • Page 203 203
  • Page 204 204
  • Page 205 205
  • Page 206 206
  • Page 207 207
  • Page 208 208

Dolmar MG53004 El kitabı

Kategori
Bahçe aletleri
Tip
El kitabı