DİKKAT
Hava yastığı kontrol ünitesi, ön kapılara yerleştirilmiş olan basınç sensörleri
ile çalışır. Bu nedenle hem kapılarda hem de kapı kaplamalarında herhangi
bir uyarlama (örneğin ek hoparlörlerin monte edilmesi) yapılmamalıdır. Bu
sırada oluşacak hasarlar hava yastığı sisteminin fonksiyonuna olumsuz yön-
de etki yapabilir. Ön kapılar ve kaplamalarındaki tüm çalışmalar yalnız yetkili
servis tarafından yapılmalıdır. Aşağıdaki bilgiler bu nedenle dikkate alınmalı-
dır.
■
Asla kapı iç kaplamaları sökülmüş halde aracınızı sürmeyiniz.
■
Asla kapı iç kaplamalarının parçaları sökülmüş ve geriye kalan boşluklar
kapatılmamış halde aracınızı sürmeyiniz.
■
Asla kapıdaki hoparlörler sökülmüş ve hoparlör boşlukları uygun bir şekil-
de kapatılmamış halde aracınızı sürmeyiniz.
■
Kapı iç kaplamalarına ekstra hoparlör veya başka donanım parçaları monte
edildiğinde boşlukların kapatıldığından veya doldurulduğundan emin olu-
nuz.
■
Çalışmaları daima ŠKODA servis ortağına veya yetkili bir servise yaptırınız.
DİKKAT
■
Araçtaki elbise askısına sadece hafif giysiler asılmalıdır. Giysi parçalarının
ceplerine ağır ve keskin kenarlı nesneler koyulmamalıdır.
■
Koltuk arkalıklarına, kuvvetli darbe, tekme atma vs. gibi büyük kuvvetler
etki etmemelidir, aksi halde sistem zarar görebilir. Böyle bir durumda yan
hava yastıkları tetiklenmeyebilir!
■
ŠKODA tarafından net olarak izin verilmeyen koltuk kılıflarını hiç bir zaman
sürücü ve ön yolcu koltuklarına geçirmeyiniz. Hava yastığı koltuk arkalığın-
dan dışarı çıktığı için, izin verilmeyen koltuk kılıfları kullanıldığında yan hava
yastıklarının koruma fonksiyonu önemli derecede engellenebilir.
■
Yan hava yastıklarının modül bölgesindeki orijinal koltuk kılıflarının hasar-
ları mutlaka bir yetkili servis tarafından onarılmalıdır.
■
Ön koltuklardaki hava yastığı modüllerinde hasarlar, çatlaklar ve derin
olan kazıntılar olmamalıdır. Şiddet kullanılarak açmaya izin verilmez.
Hava yastıklarının devre dışı bırakılması
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Hava yastıklarının devre dışı bırakılması 16
Ön yolcu ön hava yastığının kapatılması
17
Hava yastıklarının devre dışı bırakılması
Hava yastığının devre dışı bırakılması örn. aşağıdaki durumlar için
öngörülmektedir.
›
Eğer ön yolcu koltuğunda, çocuğun sürüş yönünün tersinde oturduğu (bazı
ülkelerde ulusal yasal yönetmeliklerden dolayı sürüş yönünde) bir çocuk kol-
tuğu kullanmak zorunda olduğunuz durumlarda » Sayfa 18, Çocukların em-
niyetli şekilde taşınması.
›
Direksiyon simidi ortası ile göğüs kemiği arasında olması gereken en az
25 cm'lik mesafenin doğru sürücü koltuğu ayarına rağmen muhafaza edile-
memesi durumunda.
›
Bedensel özür durumunda direksiyon simidi bölgesinde özel tadilatların ge-
rekli olduğu durumlarda.
›
Başka koltuklar monte ettirdiğiniz durumlarda (örn. yan hava yastığı olmayan
ortopedik koltuklar).
Ön yolcu ön hava yastığı anahtar şalteri ile kapatılabilir » Sayfa 17.
Gerekirse diğer hava yastıklarının bir ŠKODA servis ortağı tarafından kapatılma-
sını tavsiye etmekteyiz.
Hava yastığı sisteminin denetlenmesi
Hava yastığı sisteminin çalışmaya hazır olması, bir hava yastığının devre dışı bı-
rakılması durumunda bile elektronik olarak denetlenir.
Hava yastığı bir diyagnoz cihazı ile devreden çıkarıldı
›
Kontrol lambası
kontak açıldıktan sonra yakl. 3 saniye için yanar ve ardın-
dan yakl. 12 saniye daha yanıp söner.
Ön yolcu ön hava yastığı, eşya gözündeki anahtar şalteri ile devre dışı bırakıl-
dı
›
Kontrol lambası
kontak açıldıktan sonra yakl. 3 saniye yanar.
›
Kontrol lambası
3
» Şek. 10 için bkz. Sayfa 17 kontak
açıldıktan sonra yanar.
Not
■
Hava yastığı devre dışı bırakma işlemi ile ilgili ulusal yasa yönetmelikleri dik-
kate alınmalıdır.
■
Aracınızda hangi hava yastıklarının devre dışı bırakılması gerektiğini veya
hangilerinin devre dışı bırakılıp bırakılamayacağını ŠKODA servis ortağından
öğrenebilirsiniz.
16
Emniyet