Shimano RD-M530 Service Instructions

Tip
Service Instructions
1. Alt ayar
Alt ayar vidasını çevirerek,
kılavuz makaranın
doğrudan en büyük dișliyle
hizalanacak bir
konuma hareket
etmesini
sağlayın.
• Eğer dișli sayısındaki bir değișiklik nedeniyle
zincirin uzunluğunu ayarlamak gerekiyorsa, zinciri
bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya uç pimi
kullanılarak bağlandığı yerden bașka bir noktada
kesin. Zincir, güçlendirilmiș bağlantı pimiyle veya
uç pimiyle bağlandığı yerden kesilmesi durumunda
hasar görecektir.
• Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini kontrol edin.
Eğer gerginlik çok zayıfsa veya zincir hasar görmüșse, zincir değiștirilmelidir Eğer
bu önlem alınmazsa, zincir kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun. Gevșek,
așınmıș veya hasar görmüș parçalar sürücünün yaralanmasına neden olabilir. Sadece
orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
• Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak
üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
Not
• Eğer dișli değiștirme ișlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiștiriciyi
yıkayın ve tüm hareketli parçaları yağlayın.
• Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise,
vites değiștiriciyi değiștirmeniz gerekir.
• Vites değiștiriciyi periyodik olarak temizlemeli ve tüm hareketli parçaları
(mekanizmayı ve makaraları) yağlamalısınız.
• Eğer dișli değiștirme ayarı yapılamıyorsa, bisikletin arka ucundaki paralellik
derecesini kontrol edin. Aynı zamanda, kablonun yağlanıp yağlanmadığını ve vites
kablosunun çok uzun veya çok kısa olup olmadığını kontrol edin.
• Eğer bir makaradaki gevșeklik nedeniyle anormal bir ses duyarsanız, makarayı
değiștirmelisiniz.
• Eğer zincir kullanım sırasında dișlilerden çıkıyorsa, dișlileri ve zinciri değiștirin.
• RD-M530 ters yay tipi arka vites değiștiriciyi alçak taraftan ayarlayın.
• İçten kablo çektirmeli bir kadronun kullanılması, yüksek kablo direnci nedeniyle
SIS vites değiștirme fonksiyonunu bozma eğiliminde olduğundan tavsiye edilmez.
• Her zaman aynı grup ișaretleri bulunan dișli seti kullanmaya özen
gösterin. Kesinlikle farklı grup ișaretine sahip olan bir dișli
yatağıyla birlikte kullanmayın.
• Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar
boșluğa sahip olan bir vites kablosu kullanın. Ayrıca, gidon
tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla temas edip
etmediğini kontrol edin.
• Dișli değiștirme kablosunun ve fren kablosunun fren ișlemleri
sırasında birbirini engellemediğinden emin olun. Birbirlerini
engellemeleri durumunda, frenleme etkilenebilir. Kabloları,
gidonlar her iki yönde tamamen döndürüldüğünde hala bir miktar gevșeklik olacak
șekilde takın.
• Vites Kablosu (SIS-SP41) için özel bir gres yağı kullanılır. DURA-ACE veya
bașka tipte gres yağları kullanmayın; aksi takdirde dișli değiștirme performansı
zayıflayabilir.
• Kullanmadan önce iç kabloyu ve vites kablosunun içini gresleyerek uygun șekilde
kaydıklarından emin olun.
• Düzgün çalıșma için, önerilen vites kablosunu ve orta göbek kablo rehberini
kullanın.
• Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
• Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı
garantili değildir.
• Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel
bisiklet satıcınıza danıșın.
Zincir
Güçlendirilmiș
bağlantı pimi
Zincir aleti
CN-7701 / CN-HG93
gibi 9-vites çok
ince zincir
TL-CN32 / TL-CN23
CN-HG50 / CN-IG51
gibi 8-/7-/6-vites
ince zincir
TL-CN32 / TL-CN23
3. İç kablonun bağlanması ve emniyete alınması
Kolu sekiz kez veya daha fazla çalıștırın ve gösterge üzerinden
kolun en alçak konumda olduğunu kontrol edin. Daha sonra,
kapağı çıkarın ve iç kabloyu bağlayın.
Karbon gidon kullanımında, gidonun
hasar görmesini engellemek için
sıkma torkunu azaltmak gerekebilir.
Lütfen, karbon gidon için uygun
sıkma torku seviyesi konusunda bisiklet veya gidon üreticisine
danıșın.
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
• Zinciri temizlemek için doğal bir deterjan kullanın. Pas temizleyiciler gibi, zincirin
zarar görmesine ve/veya arıza yapmasına neden olabilecek alkali-bazlı veya asit-
bazlı deterjanlar kullanmayın.
• Güçlendirilmiș bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri birleștirmek için kullanın.
• İki farklı tipte güçlendirilmiș bağlantı pimi mevcuttur. Kullanacağınız pimi
seçmeden önce așağıdaki tabloyu inceleyin. Güçlendirilmiș bağlantı pimlerinden
bașka bağlantı pimleri kullanılması veya kullanılan zincir tipine uygun olmayan bir
güçlendirilmiș bağlantı pimi veya alet kullanılması halinde yeterli bağlantı kuvveti
elde edilemeyebilir ve bu durum zincirin kopmasına veya yerinden çıkmasına
neden olabilir.
6.5mm
7.1mm
Gümüș
Siyah
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Türkçe)
Teknik Servis Talimatı
RD-M530
En iyi performansı sağlamak için, așağıda verilen
kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Arka vites değiștiricinin montajı
Arka süspansiyonlu bisikletlerde zincir uzunluğu
SIS Ayarı
Montajı yaparken, B-gerginlik ayar vidasının mil yuvası tırnağıyla temas
etmemesine dikkat edin. Aksi takdirde deformasyon olușabilir.
Bunu yaparkan Pro-Set hizalama bloğunu yerinden çıkarmayın.
A uzunluğu, arka süspansiyonun hareketine bağlı olarak
değișecektir. Bu nedenle, zincirin çok kısa olması halinde dișli
sistemine așırı yük binebilir. Arka süspansiyon “A” boyutunun
en uzun olduğu konumdayken ve zincir en büyük dișli ve en
büyük aynakol dișlisi üzerindeyken zincire iki bakla ekleyerek
zincirin uzunluğunu ayarlayın. Eğer arka süspansiyonun hareket
miktarı büyükse, zincir en küçük aynakol dișlisi ve en küçük
dișli üzerindeyken zincirdeki gevșeklik uygun șekilde alınabilir.
Braket mili Sıkma torku:
8-10 N•m
Sıkma torku:
5-7 N•m
Sıkma torku:
5-7 N•m
A
A'
2 bakla ekleyin (zincir her iki tarafta en büyük
dișlide iken)
5 mm Alyen anahtarı
Mil yuvası tırnağı
B-gerginlik ayar vidası
En büyük
dișli
Zincir
En büyük
aynakol
dișlisi
1
1 2
2
En büyük dișli
Kılavuz makara
Alt ayar vidası
Kanal
Vites kablosunun kesilmesi
Vites kablosunu keserken, ișaretli ucun karșısındaki ucu kesin.
Vites kablosunu kestikten sonra, ucu
deliğin içi düzgün bir çapa sahip olacak
șekilde yuvarlayın.
Aynı dıș ucun
kapsülünü vites
kablosunun kesik
ucuna takın.
Dıș uç kapsül
2. Üst ayar
Vites değiștiriciyi elinizle çekerek
üst konuma hareket ettirirken
krank kolunu çevirin ve
daha sonra üst ayar vidasını
çevirerek kılavuz makaranın
arkadan bakıldığında en
küçük dișlinin dıș çizgisiyle
hizalanmasını sağlayın.
Krank kolunu çevirerek vites
değiștiriciyi alt konuma
ayarlayın.
Kabloyu arka vites değiștiriciye bağlayın
ve kablodaki ilk gevșekliği aldıktan sonra,
arka vites değiștiriciyi șekilde görüldüğü gibi
tekrar sabitleyin.
İç kabloyu vites değiștiriciye
șekilde görüldüğü gibi
bağlayın.
1
2
1 2
En küçük dișlinin
dıș çizgisi
Kılavuz makara
Üst ayar vidası
Çekin
Dil ve lastik muhafazalı
sızdırmaz kapsül, kadronun
vites kablosu dayaması
monte edilmelidir.
Lastik muhafaza
Lastik muhafaza
Bükmemeye dikkat
edin
Sızdırmaz kapsül, dilli
Sıkma torku:
6-8 N•m
5 mm Alyen anahtarı
İdeal SIS performansı için, güç aktarma parçalarını periyodik olarak
yağlayın.
5. SIS Ayarı
Krank kolunu çevirirken kolu bastırmak suretiyle vites değiștiriciyi
en büyük dișliye hareket ettirin. Daha sonra, kolu bir defa
çalıștırarak vites değiștiriciyi ikinci vites dișlisine hareket ettirin.
Bu ișlemden sonra, kolu oynama mesafesinin sonuna kadar
çalıștırın ve krank kolunu çevirin.
Üçüncü vitese
geçerken
Kablo ayar cıvatasını saat
yönünde çevirerek, zincir ikinci
zincire geri dönünceye kadar
sıkın.
* Ayar cıvatasını vites kablosu ayar
tamburunun kapağıyla birlikte
çevirin.
Kablo ayar cıvatasını ters saat
yönünde çevirmek suretiyle, zincir
bir dișliye dokunarak ses
çıkarıncaya kadar gevșetin.
* Ayar cıvatasını vites kablosu ayar
tamburunun kapağıyla birlikte çevirin.
Ses tamamen
kesildiğinde
23
23
23
Ayar cıvatası Ayar cıvatası
İdeal ayar
En iyi ayar, kablo ayar cıvatasının kol çalıștırılmadan ses
çıkıncaya kadar (saat yönünde) sıkılmasıyla ve daha sonra bu
noktadan 90 - 180 derece (ters saat yönünde) gevșetilmesiyle
elde edilir.
Kolu çalıștırarak vites değiștirin ve dișli konumlarından herhangi
birinde gürültü olușup olușmadığını kontrol edin.
Pro-Set hizalama bloğu
Dișlinin montajı
Zinciri Pro-Set hizalama bloğu takılı
olarak monte edin. Monte ettikten
sonra Pro-Set hizalama bloğunu
çıkarın.
Krank kolunu çevirerek vites
değiștiriciyi alt konuma ayarlayın.
Dıș çapı maksimum 32 mm olan
elcik kullanın.
4. B-gerginlik ayar vidasının kullanılması
Zinciri en küçük aynakol dișlisi ve en büyük dișli üzerine takarak
krank kolunu geriye doğru çevirin. Daha sonra, B-gerginlik
ayar vidasını çevirerek
kılavuz makarayı dișliye
mümkün olduğu kadar
yakın, fakat dokunmayacak
șekilde ayarlayın.
Daha sonra, zinciri en
küçük dișliye ayarlayın
ve yukarıdaki ișlemi
tekrarlayarak makaranın
dișliye dokunmadığından
emin olun.
1
2
1 2
2
1
En büyük dișli En küçük dișli
B-gerginlik ayar
vidası
Kolun takılması Özellikler
Arka Vites Değiștirici
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grup ișaretleri
Kolların çalıștırılması
Fren kolunun çalıștırılması
Kabza genișliğinin ayarlanması
Kabza genișliklerini vites değiștirme ve frenleme için en rahat
genișliklere ayarlamanız tavsiye edilir.
Dișli değiștirme ișlemi
Kol, dișli değișiminden sonra serbest bırakıldığında daima ilk
konumuna geri döner. Kolu çalıștırırken, daima aynı zamanda krank
kolunu da çevirin.
Büyük bir dișliden küçük bir dișliye geçmek için
Sadece bir adım geçiș yapmak için, kolu (1) konumuna bastırın.
Bir defada iki adım geçiș yapmak için (2) konumuna bastırın.
Bu șekilde en fazla iki-adımlı vites değișimi yapılabilir.
Küçük bir dișliden büyük bir dișliye geçmek için
Küçük bir dișliden büyük bir dișliye bir adım geçiș yapmak için kola
bir kez basın.
Kolun ilk konumu
Genișler Daralır
Birinci eklem
Kol ucu
2 mm Alyen
anahtarı
Kolun ilk konumu
Yardımcı boșaltma kolu
Yaklașık
2 mm
Bu Servis Talimatı, ST-M530 / M535 ÇİFT KONTROL kolu RD-M530 ters yaylı tip arka vites değiștiriciyle birlikte kullanıldığında geçerli
olan çalıștırma yöntemini açıklamaktadır. Eğer RD-M511 üst normal tipi vites değiștiriciyle birlikte kullanılıyorsa, ișlemler ve gösterge
ekranları ters sırada gerçekleșir.
Daralır
Genișler
ST-M535 ST-M530
Arka değiștirici
Kol
Kapak
İç kablo
SI-5VM0B
Güçlendirilmiș Bağlantı Pimi
Uç Pimi Link Pimi
Model numarası RD-M530
Tip SGS
Dișliler 9
Toplam kapasite 45D
En büyük dișli 34D
En küçük dișli 11D
Aynakol diș farkı 22D
Seriler Deore
ÇİFT KONTROLLÜ Kol ST-M530 / ST-M535
Vites kablosu SIS-SP41
Arka değiștirici RD-M530
Tip SGS
Arka hazne FH-M530 / FH-M535
Dișliler 9
Kaset dișli CS-HG50-9
Zincir CN-HG73
Orta göbek rehberi SM-SP17 / SM-BT17
Not: kablonun kanala iyice
yerleștiğinden emin olun.
tur_280739_5VM0B.indd 1
tur_280739_5VM0B.indd 1
30/07/08 1:40:53 PM
30/07/08 1:40:53 PM
  • Page 1 1

Shimano RD-M530 Service Instructions

Tip
Service Instructions