9
3 Açıklama
3.2 Akış açıklaması
Eğri seçimi
Önce brülörün ne zaman çalışması gerektiğiyle ilgili olarak Klemens 58'e (ETAMATIC V S) sin-
yal verilir. Mod göstergesi "AU" iken "BE" olarak değişir. Baca gazı kapağı "AÇIK" konumuna
gelir. Ardından ön havalandırma sinyali gelirVARIABLE 2. Sürekli çıkışlar en üstteki program-
lanmış noktaya gider. Üç-Nokta-Adım çıkışları "AÇIK" sürekli sinyalini alır ve limit anahtarına
gider.
Mod göstergesi "VO" olarak değişir. Devir daim kanalları, ancak Klemens 54'e sinyal verildi-
ğinde ve atanmış kanal, genelde hava kapağı % 75 oranında açıksa açılır. Devir daim kapa-
ğının ayrıca gecikmesi istenmiyorsa Klemens 54 sürekli sinyale sahip olabilir. Bu durumda,
devir daim kapağının gecikmesi otomatik olarak gerçekleşir. Tüm aktif kanallar en üst nokta-
larına ulaştığında Klemens 61 ve 62 çıkışı kapanır. Bu durumda, yakıt kanalı ateşleme konu-
munda çalışır.
ETAMATIC V, ön havalandırma esnasında her ayar organının "KAPALI" ve "AÇIK" konumunu
kontrol eder.
Ön havalandırma süresi tamamlandıktan sonra (Klemens 57'deki sinyalin kaldırılması) hava
ve devir daim kanalları da kapanır (ateşleme noktası ve devirdaim ünitesine giden hava tama-
men kapanır). Mod göstergesi "ZÜ" olarak değişir. Ardından Klemens 66 ve 67'ye gerilim ve-
rilir. Baca gazı kapağı kapalı kalır veya baca gazı fanı en üst devir değerindedir
Ateşlemenin gerçekleşmesinin ardından tüm kanallar 3 saniye sonra programlanan temel yük
noktasına gider. ETAMATIC V, regülasyon onayı (Klemens 56) verilene kadar temel yük konu-
munda kalır.
Regülasyon onayından sonra ETAMATIC V, güç regülatörünün varsayılan değerine uyar.
Klemens 58'in sinyali kaldırıldıktan sonra kapanma işlemi gerçekleşir. Ana valflar kapanır.
(Gaz modunda, önce ana gaz 1'in ve yaklaşık 5 saniye gecikmeyle ana gaz 2'nin, solenoid
valflar arasındaki kontrol mesafesi kadar yanarak bitmesi sağlanmalıdır. Ancak arıza durumu
kapatmasında her ikisi de derhal kapanır.)
Eğer "Havalandırmaya devam etme" artı "Alev sinyali" yapılandırıldıysa (brülör çalışıyor),
hava kanalları bu süre boyunca tekrar açılır.
Ardından ETAMATIC V, "KAPALI" moduna geçer.
Ön havalandırma olmadan başlatma
Sistemin ön havalandırma olmadan da başlatılması gerekiyorsa, ETAMATIC V'in bir sekans
boyunca çalışmaya devam etmesi ve ateşleme noktasına ulaşması için en az 3 saniye süreyle
ön havalandırma sinyali (Klemens 57) verilmelidir. Ön havalandırma sinyali 10 saniyeden
uzun bir süre boyunca mevcutsa, ön havalandırma sonuna kadar uygulanmalıdır, yani kanal-
lar son konumlarına kadar gelir. Daha sonra ön havalandırma sinyali tüm ayar organları üst
konuma gelmeden kaldırılırsa, bu dikkate alınmaz ve ayar organları buna rağmen üst dayanak
noktasına gider.