ESET Security Management Center 7.1 Administration Guide

Tip
Administration Guide
ESET Security Management Center
Yönetim kılavuzu
Bu belgenin Online yardım sürümünü görüntülemek için burayı tıklayın
Telif Hakkı ©2020: ESET, spol. s r.o.
ESET Security Management Center, ESET, spol. s r.o. tarafından geliştirilmiştir.
Daha fazla bilgi için www.eset.com sitesini ziyaret edin.
Tüm hakları saklıdır. Bu belgenin hiçbir bölümü yazarından yazılı izin alınmadan yeniden üretilemez, yeniden
kullanılabileceği bir sistemde saklanamaz ya da herhangi bir biçimde veya herhangi bir araç (elektronik, mekanik,
fotokopi, kayıt, tarama veya diğer) kullanılarak iletilemez.
ESET, spol. s r.o. açıklanan uygulama yazılımlarında önceden haber vermeden değişiklik yapma hakkını saklı tutar.
Müşteri Desteği: www.eset.com/support
REV. 10.12.2020
1 Önsöz 1 ................................................................................................................................................................
1.1 Yardım hakkında 1 ......................................................................................................................................
1.1.1 Çevrimdışı yardım 2 .....................................................................................................................................
1.2 Desteklenen Web tarayıcıları, ESET güvenlik ürünleri ve dilleri 4 .....................................................
1.3 Simge göstergesi 6 .....................................................................................................................................
2 ESET Security Management Center uygulamasına giriş 8 .....................................................
3 ESMC Web Konsolu'nu kullanmaya başlarken 9 ..........................................................................
3.1 Eski bir ERA sürümünden yükseltme yaptıktan sonra 10 .....................................................................
3.2 ESMC Web Konsolu'nu açma 11 ................................................................................................................
3.3 Başlatma Sihirbazını kullanma 12 ............................................................................................................
3.4 ESMC Web Konsolu 14 ................................................................................................................................
3.5 Endpoint ürünleri ESET Security Management Center yazılımından nasıl yönetilir? 17 .................
3.6 Apple Push Bildirimi Hizmeti 18 ...............................................................................................................
4 VDI, klonlama ve donanım algılama 19 .............................................................................................
4.1 Klonlama sorularını çözümleme 21 ..........................................................................................................
4.2 Donanım tanımı 23 ......................................................................................................................................
5 ESET Management Agent Dağıtımı 24 ...............................................................................................
5.1 İstemci bilgisayarı ESMC yapısına ekleme 24 ........................................................................................
5.1.1 Active Directory senkronizasyonunu kullanma 24 ................................................................................................
5.1.2 RD Sensor'ı kullanma 25 ...............................................................................................................................
5.1.3 Bilgisayar Ekleme 27 ....................................................................................................................................
5.2 Agent dağıtım işlemi 29 .............................................................................................................................
5.2.1 Yerel dağıtım 29 ..........................................................................................................................................
5.2.1.1 Tümü bir arada Agent yükleyicisi oluşturma 30 .................................................................................................
5.2.1.2 Agent Live Installer oluştur 32 ......................................................................................................................
5.2.1.3 Agent’ı ESET web sitesinden indirin 37 ...........................................................................................................
5.2.2 Uzaktan dağıtım 37 ......................................................................................................................................
5.2.2.1 GPO ve SCCM kullanılarak Agent dağıtımı 38 ....................................................................................................
5.2.2.2 Dağıtım adımları - SCCM 39 .........................................................................................................................
5.2.2.3 ESET Remote Deployment Tool 54 .................................................................................................................
5.2.3 ESET Management Agent ayarları 54 ................................................................................................................
5.2.3.1 ESET Management Agent bağlantı aralığı için bir İlke oluşturma 56 ........................................................................
5.2.3.2 Yeni ESMC Server'a bağlanmak üzere ESET Management Agent için İlke oluşturma 60 ................................................
5.2.3.3 ESET Management Agent Parola korumasını etkinleştirmek için İlke oluşturma 63 ......................................................
5.2.4 Agent koruması 64 ......................................................................................................................................
5.3 Sorun giderme - Agent bağlantısı 64 .......................................................................................................
5.4 Sorun giderme - Agent dağıtımı 65 ..........................................................................................................
5.5 ESET Management Agent dağıtımıyla ilgili örnek senaryolar 67 ........................................................
5.5.1 Etki alanına katılmamış hedeflere ESET Management Agent dağıtımı için örnek senaryolar 68 .........................................
5.5.2 Etki alanına katılmış hedeflere ESET Management Agent dağıtımı için örnek senaryolar 69 .............................................
5.6 ESET güvenlik ürünü yüklemesi 70 ..........................................................................................................
6 ESMC Kullanıcı Arabirimi 71 .....................................................................................................................
6.1 Oturum açma ekranı 72 ..............................................................................................................................
6.1.1 Sorun Giderme - Web Konsolu 74 ....................................................................................................................
6.2 Kullanıcı ayarları 74 ....................................................................................................................................
6.3 Filtreleri ve düzeni özelleştirme 76 .........................................................................................................
6.3.1 Etiketler 78 ................................................................................................................................................
6.4 Kontrol Paneli 80 .........................................................................................................................................
6.4.1 Detaya gitme 82 .........................................................................................................................................
6.5 Bilgisayarlar 84 ...........................................................................................................................................
6.5.1 Bilgisayar detayları 86 ..................................................................................................................................
6.5.2 Bilgisayarı yönetimden kaldır 89 ......................................................................................................................
6.5.3 Gruplar 91 .................................................................................................................................................
6.5.3.1 Grup Eylemleri 91 .....................................................................................................................................
6.5.3.2 Grup Ayrıntıları 92 .....................................................................................................................................
6.5.3.3 Statik Gruplar 93 ......................................................................................................................................
6.5.3.3.1 Yeni Statik Grup oluşturun 94 ....................................................................................................................
6.5.3.3.2 Active Directory'den istemcileri içe aktarma 95 ..............................................................................................
6.5.3.3.3 Statik Grupları Dışa Aktarma 95 .................................................................................................................
6.5.3.3.4 Statik Grupları İçe Aktarma 96 ...................................................................................................................
6.5.3.4 Dinamik Gruplar 97 ...................................................................................................................................
6.5.3.4.1 Yeni Dinamik Grup oluşturma 98 ................................................................................................................
6.5.3.5 Statik veya Dinamik Grubu Taşıma 100 ..........................................................................................................
6.5.3.6 Gruba İstemci Görevi Atama 101 ..................................................................................................................
6.5.3.7 Gruba bir ilke atama 102 ............................................................................................................................
6.6 Algılamalar 103 ............................................................................................................................................
6.6.1 Tehdit Ayrıntıları 105 ...................................................................................................................................
6.6.2 Tarama Dışı Bırakmayı Sil 106 ........................................................................................................................
6.6.3 Fidye Yazılımı Koruması 107 ..........................................................................................................................
6.6.4 ESET Enterprise Inspector 108 ........................................................................................................................
6.7 Raporlar 109 .................................................................................................................................................
6.7.1 Yeni bir rapor şablonu oluşturma 110 ...............................................................................................................
6.7.2 Rapor oluşturma 113 ...................................................................................................................................
6.7.3 Bir rapor zamanlama 114 ..............................................................................................................................
6.7.4 Güncel olmayan uygulamalar 114 ...................................................................................................................
6.7.5 SysInspector günlük görüntüleyici 115 ..............................................................................................................
6.7.6 Donanım Envanteri 116 ................................................................................................................................
6.8 Görevler 117 .................................................................................................................................................
6.8.1 İstemci Görevleri 119 ...................................................................................................................................
6.8.1.1 İstemci Görevi Tetiklemeleri 120 ..................................................................................................................
6.8.1.1.1 Gruba veya Bilgisayarlara İstemci Görevi Atama 122 .......................................................................................
6.8.1.2 Anti-Theft Eylemleri 123 .............................................................................................................................
6.8.1.3 Tanılama 125 ..........................................................................................................................................
6.8.1.4 İletiyi Görüntüleme 126 ..............................................................................................................................
6.8.1.5 Bilgisayarın ağ yalıtımını sonlandır 127 ...........................................................................................................
6.8.1.6 Yönetilen Ürünler Yapılandırmasını Dışa Aktarma 128 .........................................................................................
6.8.1.7 Bilgisayara ağ yalıtımı uygula 128 .................................................................................................................
6.8.1.8 Modül Güncellemesi 129 ............................................................................................................................
6.8.1.9 Modül Güncellemesinin Geri Alınması 130 .......................................................................................................
6.8.1.10 İsteğe Bağlı Tarama 131 ...........................................................................................................................
6.8.1.11 İşletim Sistemi Güncellemesi 132 ................................................................................................................
6.8.1.12 Karantina Yönetimi 133 ............................................................................................................................
6.8.1.13 Ürün Etkinleştirme 134 .............................................................................................................................
6.8.1.14 Klonlanan Aracıyı Sıfırlama 135 ...................................................................................................................
6.8.1.15 Rogue Detection Sensor Veri Tabanı Sıfırlaması 135 .........................................................................................
6.8.1.16 Komutu Çalıştırma 136 .............................................................................................................................
6.8.1.17 SysInspector Komut Dosyasını Çalıştırma 137 .................................................................................................
6.8.1.18 Security Management Center Bileşenlerinin Yükseltilmesi 138 ............................................................................
6.8.1.19 Dosyayı EDTD'ye gönder 139 .....................................................................................................................
6.8.1.20 Sunucu Taraması 139 ..............................................................................................................................
6.8.1.21 Bilgisayarı kapatma 140 ...........................................................................................................................
6.8.1.22 Yazılım Yüklemesi 141 ..............................................................................................................................
6.8.1.22.1 ESET yazılımını yükseltme 142 .................................................................................................................
6.8.1.22.2 Safetica yazılımı 143 .............................................................................................................................
6.8.1.23 Yazılım Yüklemesini Kaldırma 144 ...............................................................................................................
6.8.1.24 Yönetmeyi Durdurma (ESET Management Agent Yüklemesini Kaldırma) 145 ...........................................................
6.8.1.25 SysInspector Günlük İsteği (yalnızca Windows) 146 ..........................................................................................
6.8.1.26 Karantinaya Alınan Dosyayı Yükleme 146 ......................................................................................................
6.8.2 Sunucu Görevleri 147 ...................................................................................................................................
6.8.2.1 Agent Dağıtımı 148 ...................................................................................................................................
6.8.2.2 Bağlanmayan Bilgisayarları Sil 150 ................................................................................................................
6.8.2.3 Rapor Oluştur 151 ....................................................................................................................................
6.8.2.4 Bilgisayarları yeniden adlandırma 153 ............................................................................................................
6.8.2.5 Statik Grup Senkronizasyonu 154 .................................................................................................................
6.8.2.5.1 Senkronizasyon modu - Active Directory 154 .................................................................................................
6.8.2.5.2 Senkronizasyon modu - MS Windows Ağı 157 ................................................................................................
6.8.2.5.3 Senkronizasyon modu - VMware 158 ...........................................................................................................
6.8.2.5.4 Statik Grup Senkronizasyonu - Linux Bilgisayarlar 159 .....................................................................................
6.8.2.6 Kullanıcı Senkronizasyonu 160 .....................................................................................................................
6.8.3 Görev tetikleme türleri 162 ............................................................................................................................
6.8.3.1 Cron ifadesi aralığı 163 ..............................................................................................................................
6.8.4 Gelişmiş ayarlar - Kısıtlama 165 ......................................................................................................................
6.8.4.1 Kısıtlama Örnekleri 168 ..............................................................................................................................
6.8.5 Görevlere genel bakış 170 .............................................................................................................................
6.8.5.1 İlerleme göstergesi 172 ..............................................................................................................................
6.8.5.2 Durum simgesi 172 ...................................................................................................................................
6.8.5.3 Görev ayrıntıları 173 ..................................................................................................................................
6.9 Yükleyiciler 175 ...........................................................................................................................................
6.10 İlkeler 177 ..................................................................................................................................................
6.10.1 İlkeler Sihirbazı 178 ...................................................................................................................................
6.10.2 Bayraklar 179 ...........................................................................................................................................
6.10.3 İlkeleri Yönetme 181 ..................................................................................................................................
6.10.4 İlkeler istemcilere nasıl uygulanır? 182 ............................................................................................................
6.10.4.1 Grupları Sıralama 182 ..............................................................................................................................
6.10.4.2 İlkeleri Listeleme 184 ...............................................................................................................................
6.10.4.3 İlkeleri Birleştirme 185 .............................................................................................................................
6.10.4.3.1 İlkelerin birleştirilmesiyle ilgili örnek senaryo 186 ..........................................................................................
6.10.5 Bir ESMC ürününün yapılandırması 189 ...........................................................................................................
6.10.6 Gruba Bir İlke Atama 189 ............................................................................................................................
6.10.7 İstemciye Bir İlke Atama 191 ........................................................................................................................
6.10.8 ESET Rogue Detection Sensor ilke ayarları 192 ..................................................................................................
6.10.9 ERA 6.x Proxy ilke ayarları 193 .....................................................................................................................
6.10.10 Geçersiz kılma modu nasıl kullanılır? 194 .......................................................................................................
6.11 Bilgisayar Kullanıcıları 195 ......................................................................................................................
6.11.1 Yeni Kullanıcı Ekle 196 ................................................................................................................................
6.11.2 Kullanıcıları Düzenle 197 .............................................................................................................................
6.11.3 Yeni Kullanıcı Grubu Oluşturma 200 ...............................................................................................................
6.12 Bildirimler 200 ...........................................................................................................................................
6.12.1 Bildirimleri Yönetme 201 .............................................................................................................................
6.12.1.1 Yönetilen bilgisayarlardaki olaylar 202 ..........................................................................................................
6.12.1.2 Security Management Center'da durum güncellemesi 203 .................................................................................
6.12.1.3 Dinamik grup değişiklikleri 204 ...................................................................................................................
6.12.2 Dağıtım 205 .............................................................................................................................................
6.12.3 SNMP Yakalama Hizmeti nasıl yapılandırılır? 206 ................................................................................................
6.13 Kurulum Görevleri 207 .............................................................................................................................
6.14 Daha Fazla 208 ..........................................................................................................................................
6.14.1 Dinamik Grup Şablonları 209 ........................................................................................................................
6.14.1.1 Yeni Dinamik Grup Şablonu 209 ..................................................................................................................
6.14.1.2 Dinamik Grup Şablonu için Kurallar 210 ........................................................................................................
6.14.1.2.1 İşlem 210 ...........................................................................................................................................
6.14.1.2.2 Kurallar ve mantıksal bağlayıcılar 211 ........................................................................................................
6.14.1.2.3 Şablon Kuralları Değerlendirmesi 212 ........................................................................................................
6.14.1.3 Dinamik Grup şablonu - örnekler 214 ...........................................................................................................
6.14.1.3.1 Dinamik Grup - güvenlik ürünü yüklendi 215 ................................................................................................
6.14.1.3.2 Dinamik Grup - belirli bir yazılım sürümü yüklendi 215 ...................................................................................
6.14.1.3.3 Dinamik Grup - yazılımın belirli bir sürümü hiçbir şekilde yüklü değil 216 ............................................................
6.14.1.3.4 Dinamik Grup - yazılımın belirli bir sürümü yüklü değil, ancak farklı bir sürüm mevcut 216 .......................................
6.14.1.3.5 Dinamik Grup - bilgisayar belirli bir alt ağda yer alıyor 216 ..............................................................................
6.14.1.3.6 Dinamik Grup - sunucu güvenlik ürününün sürümü yüklendi ama etkinleştirilmedi 217 ...........................................
6.14.1.4 ESET Security Management Center ürünü nasıl otomatikleştirilir? 217 ...................................................................
6.14.2 Gönderilen Dosyalar 218 .............................................................................................................................
6.14.3 Karantina 219 ...........................................................................................................................................
6.14.4 Tarama Dışı Bırakma İşlemleri 221 .................................................................................................................
6.14.5 Lisans Yönetimi 224 ...................................................................................................................................
6.14.5.1 ESET Business Account veya ESET MSP Administrator 227 .................................................................................
6.14.5.2 Lisans Ekle - Lisans Anahtarı 228 ................................................................................................................
6.14.5.3 Çevrimdışı etkinleştirme 229 ......................................................................................................................
6.14.6 Erişim Hakları 232 .....................................................................................................................................
6.14.6.1 Kullanıcılar 233 ......................................................................................................................................
6.14.6.1.1 Yerel Kullanıcı Oluşturma 236 ..................................................................................................................
6.14.6.1.2 Grubu Etki Alanı Güvenlik Grubuyla Eşleme 237 ...........................................................................................
6.14.6.1.3 Kullanıcıya İzin Kümesi Atama 239 ............................................................................................................
6.14.6.1.4 İki Öğeli Kimlik Doğrulaması 240 ..............................................................................................................
6.14.6.2 İzin Kümeleri 241 ....................................................................................................................................
6.14.6.2.1 İzin Kümelerini Yönetme 243 ...................................................................................................................
6.14.6.2.2 İzin listesi 244 .....................................................................................................................................
6.14.7 Sertifikalar 247 .........................................................................................................................................
6.14.7.1 Dışa Aktarma 248 ...................................................................................................................................
6.14.7.1.1 Yeni bir Sertifika oluşturma 250 ................................................................................................................
6.14.7.1.2 Eş Sertifikayı Dışa Aktarma 251 ................................................................................................................
6.14.7.1.3 APN/DEP sertifikası 252 ..........................................................................................................................
6.14.7.1.4 İptal edilenleri göster 254 .......................................................................................................................
6.14.7.1.5 Yeni bir ESMC Server Sertifikası Ayarlama 255 .............................................................................................
6.14.7.1.6 ESET Security Management Center ürünündeki özel sertifikalar 256 ...................................................................
6.14.7.1.7 ESMC ürününde özel sertifika nasıl kullanılır? 269 .........................................................................................
6.14.7.1.8 Süresi Dolan Sertifika - raporlama ve yenileme 269 .......................................................................................
6.14.7.2 Sertifika Yetkilileri 271 .............................................................................................................................
6.14.7.2.1 Yeni Bir Sertifika Yetkilisi Oluşturma 271 .....................................................................................................
6.14.7.2.2 Genel Anahtarı Dışa Aktarma 272 .............................................................................................................
6.14.7.2.3 Genel Anahtarı İçe Aktarma 274 ...............................................................................................................
6.14.8 Sunucu Ayarları 274 ...................................................................................................................................
6.14.8.1 Gelişmiş güvenlik 280 ..............................................................................................................................
6.14.8.2 SMTP sunucusu 281 .................................................................................................................................
6.14.8.3 Bulunan bilgisayarları otomatik olarak eşleştir 282 ..........................................................................................
6.14.8.4 Syslog sunucusu 282 ...............................................................................................................................
6.14.8.5 Günlükleri Syslog'a aktar 283 .....................................................................................................................
6.14.8.6 LEEF biçimine aktarılan olaylar 284 ..............................................................................................................
6.14.8.7 JSON biçimine aktarılan olaylar 284 .............................................................................................................
6.15 CSV’yi içe aktar 286 ..................................................................................................................................
7 Mobile Device Management 287 ............................................................................................................
7.1 MDM Kurulumu ve Ayarları 288 ................................................................................................................
7.2 Aygıt Kaydı 289 ...........................................................................................................................................
7.2.1 Aygıt Kaydı Android 292 ...............................................................................................................................
7.2.1.1 Aygıt Sahibi Olarak Aygıt Kaydı Android 300 ....................................................................................................
7.2.2 Aygıt Kaydı iOS 306 .....................................................................................................................................
7.2.2.1 DEP ile Aygıt Kaydı iOS 310 .........................................................................................................................
7.2.3 E-posta üzerinden kayıt 313 ...........................................................................................................................
7.2.4 Bağlantı veya QR kodu üzerinden bireysel kayıt 315 ............................................................................................
7.2.5 Aygıt Sahibi olarak aygıt kaydı 317 ..................................................................................................................
7.2.6 iOS MDM İçin İlke Oluşturma - Exchange ActiveSync Hesabı 319 ..............................................................................
7.2.7 iOS kaydı için APNS/DEP'i etkinleştirmek üzere MDC için İlke oluşturma 324 ...............................................................
7.2.8 iOS'ta kısıtlamaları uygulamak için İlke oluşturma ve Wi-Fi bağlantısı ekleme 328 ........................................................
7.2.8.1 MDM yapılandırma profilleri 332 ...................................................................................................................
7.3 MDM Sorun giderme 332 ............................................................................................................................
8 Yönetilen Hizmet Sağlayıcıları için ESMC 333 .................................................................................
8.1 MSP kullanıcıları için yeni ESET Security Management Center 7.1 özellikleri 335 ...........................
8.2 MSP için dağıtma işlemi 337 .....................................................................................................................
8.2.1 Agent'ın yerel olarak dağıtımı 337 ...................................................................................................................
8.2.2 Agent'ın uzaktan dağıtımı 338 ........................................................................................................................
8.3 MSP Lisansları 338 ......................................................................................................................................
8.4 MSP hesabını içe aktarma 340 ..................................................................................................................
8.5 MSP müşteri kurulumunu başlat 342 .......................................................................................................
8.6 MSP müşteri kurulumunu atla 345 ...........................................................................................................
8.7 Özel yükleyici oluşturma 346 ....................................................................................................................
8.8 MSP Kullanıcıları 349 ..................................................................................................................................
8.8.1 Özel bir MSP kullanıcısı oluşturma 350 ..............................................................................................................
8.9 MSP nesnelerinin etiketlenmesi 351 ........................................................................................................
8.10 MSP Durumuna genel bakış 352 .............................................................................................................
8.11 Şirketi kaldırma 354 .................................................................................................................................
9 Güncelle ESMC 355 ........................................................................................................................................
10 SSS 357 ..............................................................................................................................................................
11 ESET Security Management Center Hakkında 360 ...................................................................
12 Son Kullanıcı Lisans Sözleşmesi (EULA) 360 .................................................................................
13 Gizlilik Politikası 365 ...................................................................................................................................
1
Önsöz
ESMC Yönetim Kılavuzu'na hoş geldiniz. Bu belgede, ESET Kurumsal Çözümlerinin altyapınız içerisinde nasıl
yönetileceği açıklanmaktadır. Ayrıca ESMC ürününün en son sürümündeki değişikliklerin yanı sıra yöneticiler ve
ESMC Web Konsolu'yla çalışacak olan kullanıcılar için senaryolar da bu belgede yer almaktadır.
Yardım hakkında
Yönetici kılavuzu, ESET Security Management Center ürünüyle ilgili bilgiler vermek ve ürünün nasıl kullanılacağı
hakkında talimatlar sağlamak için tasarlandı.
Tutarlılık açısından ve karışıklığı önlemek amacıyla bu kılavuzda kullanılan terminoloji ESET Security Management
Center parametre adlarına dayalı olarak oluşturulmuştur. Ayrıca özel dikkat veya ilgi gerektiren konuları
vurgulamak amacıyla bir dizi sembolden de kullanırız.
Not
Notlar belirli özellikle veya alakalı bir konuya bağlantı gibi değerli bilgiler sağlayabilir.
ÖNEMLİ
Bu, dikkat etmenizi gerektirir ve atlanmamalıdır. Genellikle kritik olmayan ama önemli bilgiler verir.
Uyarı
Bu, çok dikkat etmenizi gerektiren kritik bilgidir. Uyarılar zararlı olabilecek hatalar yapmanıza engel
olmak amacıyla özellikle yerleştirilir. İleri düzeyde hassas sistem ayarlarından veya riskli bir şeyden
söz ettiği için uyarı parantezi içindeki metni lütfen okuyun ve anladığınızdan emin olun.
Örnek
Dahil edildiği konuyla ilgili bir kullanıcı örneğini açıklayan örnek senaryo. Örnekler daha karmaşık
konuları anlatmak için kullanılır.
Düzen Anlam
Koyu yazı türü Kutu veya seçenek düğmeleri gibi arabirim öğelerinin adları.
İtalik yazı türü Sağladığınız bilgiler için yer tutucu öğeler. Örneğin, dosya adı veya yol gerçek yolu veya bir
dosyanın adını yazmanız anlamına gelir.
Courier New Kod örnekleri veya komutlar
Hyperlink (köprü) Çapraz referans verilen konulara veya harici web konumlarına hızlı ve kolay erişim sağlar.
Köprüler mavi renkle vurgulanabilir ve altı çizili olabilir.
%ProgramFiles% Windows'un yüklenen programlarını ve diğerlerini depolayan Windows sistem dizinidir.
Online yardım yardım içeriğinin birincil kaynağıdır. Online yardımın en son sürümü, çalışan bir internet
bağlantınız olduğunda otomatik olarak gösterilir. ESET Security Management Center online yardım sayfaları
üstteki gezinme başlığında dört etkin sekme içerir: Yükleme/Yükseltme, Yönetim, VA Dağıtımı ve SMB kılavuzu.
Bu kılavuzdaki konular çeşitli bölüm ve alt bölümlere ayrılmıştır. Üst taraftaki Arama özelliğini kullanarak
alakalı bilgileri bulabilirsiniz.
ÖNEMLİ
Sayfanın üst tarafındaki gezinme çubuğundan bir Kullanım Kılavuzu açtıktan sonra arama kılavuz
içeriğiyle sınırlı olacaktır. Örneğin, Yönetim kılavuzunu açtığınızda Kurulum/Yükseltme ve VA Dağıtımı
kılavuzlarının konuları arama sonuçlarına dahil edilmez.
ESET Bilgi Bankası sık sorulan soruların yanıtlarının yanı sıra çeşitli sorunlar için önerilen çözümleri içerir.
ESET teknik uzmanlarınca düzenli olarak güncellenen Bilgi Bankası, çeşitli sorun türlerinin çözümü için en güçlü
2
araçtır.
ESET Forumu, yardım almaları ve başkalarına yardım etmeleri için ESET kullanıcılarına sunulan kolay bir
yoldur. ESET ürünlerinizle ilgili herhangi bir sorun veya soruyu yazabilirsiniz.
Çevrimdışı yardım
ESET Security Management Center için çevrimdışı yardım bileşeni varsayılan olarak yüklü değildir. Çevrimdışı
olduğunuzda kullanabileceğiniz ESET Security Management Center yardımına ihtiyacınız varsa (İnternet erişiminiz
olmadığı zamanlarda veya her zaman) Çevrimdışı yardımı eklemek için aşağıdaki adımları uygulayın.
ESET Security Management Center ürününüz için Çevrimdışı yardımı istediğiniz dilde indirmek için dil kodunu
tıklatın. Çevrimdışı yardımı birden çok dilde de yükleyebilirsiniz.
Windows için Çevrimdışı yardım kurulum talimatları
1. ESET Security Management Center ürününüz için Çevrimdışı yardımı istediğiniz dilde indirmek amacıyla
aşağıdaki tabloda bir dil kodunu tıklatarak bir .zip dosyası indirin.
2. .zip dosyasını kaydedin (örneğin bir USB flash sürücüsüne).
3. ESMC Web Konsolu'nu çalıştıran sunucunuzda aşağıdaki konum içerisinde yardım adlı yeni bir klasör
oluşturun: %ProgramFiles%\Apache Software Foundation\Tomcat 7.0\webapps\era\webconsole\ ve .zip
dosyasını yardım klasörüne kopyalayın.
4. .zip dosyasının içeriklerini, örneğin en-US.zip aynı ada sahip bir klasöre ayıklayın, bu örnekte en-US klasörü
olacaktır. Klasör yapısı şu şekilde olacaktır: %ProgramFiles%\Apache Software Foundation\Tomcat
7.0\webapps\era\webconsole\help\en-US
Şimdi ESMC Web Konsolu'nuzu açabilir, dili seçebilir ve giriş yapabilirsiniz. Sağ üst köşedeki simgesine
bastığınızda Çevrimdışı bir yardım sayfası görüntülenir.
Eski bir sürümden taşındıktan (örneğin, ERA 6.5) sonra Çevrimdışı Yardım'ı güncellemek için mevcut yardım
klasörünü (...webapps\era\webconsole\help) silin ve yukarıda gösterilen işlemin 3. adımında aynı yerde
yeni bir klasör oluşturun. Klasörü değiştirdikten sonra normal şekilde devam edin.
Not
Yukarıdaki adımları tekrarlayarak Çevrimdışı yardım özelliğini birden fazla dilde ekleyebilirsiniz.
ÖNEMLİ
ESMC Web Konsolu'na erişmek için kullandığınız bilgisayarınız veya mobil aygıtınızda internet
bağlantısı yoksa, varsayılan olarak açmak için ESMC Web Konsolu'ndaki ayarınızı ESMC
Çevrimdışı yardımı zorla şeklinde (Çevrimiçi yardım yerine) değiştirmeniz gerekir. Bunun için,
tablonun altındaki talimatları uygulayın:
Linux için Çevrimdışı yardım kurulum talimatları
3
1. ESET Security Management Center ürününüz için Çevrimdışı yardımı istediğiniz dilde indirmek amacıyla
aşağıdaki tabloda dil kodunu tıklayarak bir a .tar dosyası indirin.
2. .tar dosyasını kaydedin (örneğin bir USB flash sürücüsüne).
3. Terminali açın ve şu konuma gidin: /usr/share/tomcat/webapps/era/webconsole
4. Yardım adlı yeni bir klasör oluşturun, bunun için mkdir help komutunu çalıştırın.
5. .tar dosyasını yardım klasörüne kopyalayıp ayıklayın, örneğin tar -xvf en-US.tar komutunu
çalıştırarak.
Şimdi ESMC Web Konsolu'nuzu açabilir, dili seçebilir ve giriş yapabilirsiniz. Sağ üst köşedeki simgesine
bastığınızda Çevrimdışı bir yardım sayfası görüntülenir.
Eski bir sürümden taşındıktan sonra (örneğin, ERA 6.5) Çevrimdışı Yardım'ı güncellemek için mevcut yardım
klasörünü (...webapps\era\webconsole\help) silin ve yukarıda gösterilen işlemin 3. adımında aynı yerde
yeni bir klasör oluşturun. Klasörü değiştirdikten sonra normal şekilde devam edin.
Not
Yukarıdaki adımları tekrarlayarak Çevrimdışı yardım özelliğini birden fazla dilde ekleyebilirsiniz.
ÖNEMLİ
ESMC Web Konsolu'na erişmek için kullandığınız bilgisayarınız veya mobil aygıtınızda internet
bağlantısı yoksa, varsayılan olarak açmak için ESMC Web Konsolu'ndaki ayarınızı ESMC
Çevrimdışı yardımı zorla şeklinde (Çevrimiçi yardım yerine) değiştirmeniz gerekir. Bunun için,
tablonun altındaki talimatları uygulayın:
Desteklenen Dil Çevrimdışı HTML Yardımı
.zip
Çevrimdışı HTML Yardımı
.tar
İngilizce en-US.zip en-US.tar
Arapça ar-EG.zip ar-EG.tar
Çince (Basitleştirilmiş) zh-CN.zip zh-CN.tar
Çince (Geleneksel) zh-TW.zip zh-TW.tar
Hırvatça hr-HR.zip hr-HR.tar
Çekçe cs-CZ.zip cs-CZ.tar
Fransızca fr-FR.zip fr-FR.tar
Fransızca (Kanada) fr-CA.zip fr-CA.tar
Almanca de-DE.zip de-DE.tar
Yunanca el-GR.zip el-GR.tar
İtalyanca it-IT.zip it-IT.tar
Japonca ja-JP.zip ja-JP.tar
Korece ko-KR.zip ko-KR.tar
Lehçe pl-PL.zip pl-PL.tar
Portekizce (Brezilya) pt-BR.zip pt-BR.tar
Rusça ru-RU.zip ru-RU.tar
İspanyolca es-ES.zip es-ES.tar
İspanyolca Latin es-CL.zip es-CL.tar
Slovakça sk-SK.zip sk-SK.tar
Türkçe tr-TR.zip tr-TR.tar
Windows'da Çevrimdışı yardımı zorla
1. Bir metin düzenleyicide C:\Program Files\Apache Software Foundation\Tomcat 7.0\webapps\era\WEB-
INF\classes\sk\eset\era\g2webconsole\server\modules\config\EraWebServerConfig.properties yolunu açın.
2. help_show_online=true satırını bulun ve ayarın değerini false olarak değiştirip değişiklikleri kaydedin.
3. Hizmetler içerisinde veya komut satırı üzerinden Tomcat hizmetini yeniden başlatın.
ESMCÇevrimdışı yardım ESMC Web Konsolu'nun sağ üst köşesindeki simgesini veya soldaki panelin alt bölümüne gidip Yardım
tıkladığınızda açılır.
Linux'ta Çevrimdışı yardımı zorla
4
1. Bir metin düzenleyicide /usr/share/tomcat/webapps/era/WEB-
INF/classes/sk/eset/era/g2webconsole/server/modules/config/EraWebServerConfig.properties yapılandırma dosyasını açın (örneğin nano).
2. help_show_online=true satırını bulun ve ayarın değerini false olarak değiştirip değişiklikleri kaydedin.
3. Tomcat hizmetini durdurun ve tomcat stop komutunu çalıştırın.
4. Tomcat hizmetini başlatın ve tomcat stop komutunu çalıştırın.
ESMCÇevrimdışı yardım ESMC Web Konsolu'nun sağ üst köşesindeki simgesini veya soldaki panelin alt bölümüne gidip Yardım'ı tıkladığınızda açılır.
Desteklenen Web tarayıcıları, ESET güvenlik ürünleri ve dilleri
Aşağıdaki İşletim Sistemleri, Web tarayıcıları ve ESET güvenlik ürünleri ESET Security Management Center
tarafından desteklenmektedir.
Windows, Linux ve macOS
ESET Security Management Center Web Konsolu, şu web tarayıcılarında çalıştırılabilir:
Web tarayıcısı
Mozilla Firefox
Microsoft Edge
Google Chrome
Safari
Opera
Not
ESMC Web Konsolu'nda en iyi deneyim için Web tarayıcılarını güncel tutmanızı öneririz.
ESET Security Management Center şu ESET ürünlerini dağıtabilir, etkinleştirebilir ve yönetebilir
ESET Security Management Center 7.1 üzerinden yönetilebilen ESET
ürünlerinin en son sürümleri:
Ürün Ürün sürümü
ESET Endpoint Security for Windows 5.x, 6.5+, 7.x, 8.x
ESET Endpoint Antivirus for Windows 5.x, 6.5+, 7.x, 8.x
macOS için ESET Endpoint Security 6.x
macOS için ESET Endpoint Antivirus 6.x
ESET Endpoint Security for Android 2.x
Windows Server için ESET File Security 6.5, 7.x
Microsoft Azure için ESET File Security 6.5.
Microsoft Exchange Server için ESET Mail Security 6.5, 7.x
Microsoft SharePoint Server için Microsoft SharePoint Server 6.5, 7.x
IBM Domino Server için ESET Mail Security 6.5, 7.x
ESET File Security linux için 7.x
ESET Security for Kerio 6.5
ESET Endpoint Antivirus linux için 7.x
ESET Virtualization Security 1.x
ESET Dynamic Threat Defense
ESET Enterprise Inspector 1.x
ESET Full Disk Encryption
ESET Security Management Center 7.1 üzerinden yönetilebilen ESET ürünlerinin daha eski sürümleri:
Ürün Ürün sürümü
Microsoft Windows Server için ESET File Security 4,5.x
5
Ürün Ürün sürümü
OS X için ESET NOD32 Antivirus 4 Business Edition 4.x*
Linux Desktop için ESET NOD32 Antivirus 4 Business Edition 4.x
Microsoft Exchange Server için ESET Mail Security 4,5.x
IBM Lotus Domino için ESET Mail Security 4,5.x
Microsoft Windows Server Core için ESET Security 4,5.x
Microsoft SharePoint Server için Microsoft SharePoint Server 4,5.x
ESET Security for Kerio 4,5.x
Linux/FreeBSD için ESET Mail Security 4,5.x
Linux/FreeBSD için ESET File Security 4,5.x
Linux/FreeBSD için ESET Gateway Security 4,5.x
ESET NOD32 Antivirus Business Edition 4.2.76 *
ESET Smart Security Business Edition 4.2.76 *
* ESMC ile uyumluluk garanti edilemez
Not
Yukarıdaki tabloda gösterilen ESET Windows Server ürün sürümlerinden daha eski olan sürümler şu
anda ESET Security Management Center7<%<%71_MAJOR%>%>. kullanılarak yönetilemez.
Ayrıca ESET kurumsal ürünleri için Kullanım Ömrü ilkesi'ne de bakın.
ESET Security Management Center 7.1, ESET Server Security 6.4 ve daha eski sürümlerden
yönetilemez. Daha fazla bilgi.
Abonelik lisansı üzerinden etkinleştirmeyi destekleyen ürünler
ESET Ürünü Kullanılabilir ilk sürüm
Windows için ESET Endpoint Antivirus/Security 7.0.
macOS için ESET Endpoint Antivirus/Security 6.6.x
Android için ESET Endpoint Security 2.0.158
Apple iOS için ESET Mobile Device Management 7.0.
VMWare için ESET Virtualization Security 1.7.
Microsoft Windows Server için ESET File Security 7.0.
ESET Security Management Center 7.0.
Microsoft Exchange için ESET Mail Security 7.0.
Windows Server için ESET File Security 7.0.
IBM Domino için ESET Mail Security 7.0.
Microsoft SharePoint Server için Microsoft SharePoint Server 7.0.
ESET File Security linux için 7.0.
ESET Endpoint Antivirus linux için 7.x
Desteklenen diller
Dil Kod
İngilizce (Amerika Birleşik Devletleri) en-US
Arapça (Mısır) ar-EG
Çince (Basitleştirilmiş) zh-CN
Çince (Geleneksel) zh-TW
Hırvatça (Hırvatistan) hr-HR
Çekçe (Çek Cumhuriyeti) cs-CZ
Fransızca (Fransa) fr-FR
Fransızca (Kanada) fr-CA
Almanca (Almanya) de-DE
Yunanca (Yunanistan) el-GR
Macarca (Macaristan)* hu-HU
Endonezya dili (Endonezya)* id-ID
İtalyanca (İtalya) it-IT
6
Japonca (Japonya) ja-JP
Korece (Kore) ko-KR
Lehçe (Polonya) pl-PL
Portekizce (Brezilya) pt-BR
Rusça (Rusya) ru-RU
İspanyolca (Şili) es-CL
İspanyolca (İspanya) es-ES
Slovakça (Slovakya) sk-SK
Türkçe (Türkiye) tr-TR
* Ürün yalnızca bu dilde mevcuttur, Online Yardım hizmeti yoktur.
Simge göstergesi
Burada ESMC Web Konsolu genelinde kullanılan simgeler grubu ve açıklamaları yer almaktadır. Simgelerden
bazıları eylemleri, öğe türlerini veya geçerli durumu belirtir. Çoğu simge, bir öğenin erişilebilirliğini göstermek için
üç renkten biriyle görüntülenir:
Varsayılan simge - kullanılabilir eylem
Mavi simge - Fare ucuyla üzerine geldiğinizde vurgulanan öğe
Gri simge - eylem mevcut değil
Durum
simgesi
Açıklamalar
Ayrıntıları göster - istemci aygıt hakkında ayrıntılı bilgiler.
Yeni Ekle - Yeni aygıtlar ekleyin.
Yeni Görev - yeni görev ekleyin.
Yeni Bildirim - Yeni bildirim ekleyin.
Yeni Statik/Dinamik gruplar - Yeni gruplar ekleyin
Düzenle - Oluşturduğunuz görevleri, bildirimleri, rapor şablonlarını, grupları, ilkeleri vs.
düzenleyebilirsiniz.
Yinele - Seçtiğiniz ilkeye dayalı olarak yeni bir ilke oluşturmanıza izin verir ve yinelenen ilke için
yeni bir ad gerekir.
Taşı - bilgisayarlar, ilkeler, Statik veya Dinamik gruplar.
Gruba Erişim - Öğeyi farklı bir statik gruba taşıyın.
Sil - Seçilen istemciyi, grubu vs. tamamen kaldırır.
Birden çok öğeyi yeniden adlandır - Birden çok öğe seçerseniz, onları bir listede tek tek
yeniden adlandırabilir veya birden çok öğeyi aynı anda arayıp değiştirmek için Regex kullanın.
Tarama - Bu seçeneği kullanmak, algılamayı bildirmiş olan istemcide İsteğe Bağlı Tarama görevini
çalıştırır.
Modülleri Güncelleme - Bu seçeneği kullanmak, Modülleri Güncelleme görevini çalıştırır (manuel
olarak bir güncellemeyi tetikler).
Görevi Çalıştır (mobil aygıtlar için).
Yeniden kaydet - E-posta üzerinden mobil aygıt ekle penceresini açar.
Kilidi aç - Aygıt kilidi açılır.
Kilitle - Aygıt, şüpheli bir işlem algılandığında veya aygıt kayıp olarak işaretlendiğinde kilitlenir.
Bul - Mobil aygıtınızın GPS koordinatlarını talep etmek isterseniz.
Siren - Uzaktan yüksek sesli bir siren başlatır ve siren cihazınızı sessize ayarlamış olsanız bile
başlatılır.
Temizle - Aygıtınızda depolanan tüm veriler kalıcı olarak silinir.
Yeniden başlat - Bir bilgisayar seçer ve Yeniden Başlat seçeneğine basarsanız aygıt yeniden
başlatılır.
Geri Yükle - Karantinaya alınan dosyayı orijinal konumuna geri yükler.
7
Durum
simgesi
Açıklamalar
Kapat - Bir bilgisayar seçer ve Yeniden Başlat > Kapat seçeneğini tıklarsanız aygıt kapatılır.
Ürünleri Devre Dışı Bırak
Görevi Çalıştır - Bir görev seçin ve bu görev için kısıtlamayı (isteğe bağlı) yapılandırın. Görev,
görev ayarlarına göre sıralanır. Bu seçenek kullanılabilir görevlerin listesinden seçtiğiniz mevcut bir
görevi hemen tetikler.
En son kullanılan görevler - En son kullanılan görevleri gösterir. Yeniden yürütmek için görevi
tıklatabilirsiniz.
Kullanıcı Ata - bir aygıta kullanıcı atayın. Kullanıcıları Bilgisayar Kullanıcıları bölümünde
yönetebilirsiniz.
İlkeleri Yönet - Bir ilke sadece gruba değil, istemciye de (birden çok istemciye de) atanabilir.
İlkeyi seçilen istemcilere atamak için bu seçeneği işaretleyin.
Uyandırma Çağrısı Gönder - ESMC Server bir istemci makinede EPNS üzerinden ESET
Management Agent'ı çoğaltma işlemini hemen başlatır. ESET Management Agent'ın ESMC Server'a
bağlanması için düzenli aralığı beklemek istemediğinizde bu seçenek faydalıdır. Örneğin bir İstemci
Görevinin istemcilerde hemen çalışmasını istiyorsanız veya bir İlkenin hemen uygulanmasını
istiyorsanız.
Agent'ı Dağıt - Bu seçenekle yeni Sunucu Görevi oluşturabilirsiniz.
Bağla - Uzaktan Masaüstü Protokolü üzerinden hedef aygıta bağlanmanıza olanak sağlayan bir .rdp
dosyası oluşturun ve indirin.
Sessize al - Bir bilgisayarı seçip Sessize al'a basarsanız bu istemcinin Agent'ı ESMC ürününe
rapor göndermeyi sonlandırır; yalnızca bilgileri toplar. Sessize alındı simgesi Sessize Alınan
sütunundaki bilgisayar adının yanında görüntülenir.
Sesi aç tıklanarak sessize alma işlemi devre dışı bırakıldıktan sonra sessize alınan bilgisayar
yeniden rapor göndermeye başlar ve ESMC ile istemci arasındaki iletişim ger yüklenir.
Devre dışı bırak - Ayarı veya seçimi devre dışı bırakın ya da yeniden taşıyın.
Ata - Bir İlkeyi istemciye veya gruplara atayın.
İçe aktar - İçe aktarmak istediğiniz Raporları, İlkeleri veya Genel anahtarı seçin.
Dışa aktar - Dışa aktarmak istediğiniz Raporları, İlkeleri veya Eş Sertifikayı seçin.
Etiketler - Etiketleri düzenleyin (atama, atamayı kaldırma, oluşturma ve silme işlemleri).
Masaüstü
Sanal Makine (aracısız)
Mobil
Sunucu
Dosya Sunucusu
Posta Sunucusu
Ağ Geçidi Sunucusu
İş Birliği Sunucusu
Agent
Mobile Device Connector
Rogue Detection Sensor
Virtual Agent Host
ERA 6.x Proxy
ESMC Server
Shared Local Cache
Virtualization Security Appliance
Enterprise Inspector Agent
Enterprise Inspector Server
ESET Full Disk Encryption
8
ESET Security Management Center uygulamasına
giriş
ESET Security Management Center (ESMC) 7.1 sürümüne hoş geldiniz. ESET Security Management Center, ağa
bağlı ortamdaki iş istasyonlarında, sunucularda ve mobil aygıtlarda bulunan ESET ürünlerini tek bir merkezi
konumdan yönetmenize olanak sağlar. ESET Security Management Center Web Konsolu'nu (ESMC Web Konsolu)
kullanarak ESET çözümlerini dağıtabilir, görevleri yönetebilir, güvenlik ilkelerini uygulayabilir, sistem durumunu
izleyebilir ve uzak bilgisayardaki sorunlara veya algılamalara hızlıca yanıt verebilirsiniz. Ayrıca ESMC yapı öğelerine
genel bakış, ESMC Web Konsolu'nu kullanmaya başlarken ve Desteklenen Masaüstü Sağlama Ortamları bölümlerine
de bakın.
ESMC şu bileşenleri içerir:
ESMC Server - ESMC Server, Windows ve Linux sunucularına yüklenebildiği gibi Sanal Gereç olarak da
sağlanır. Agent'larla iletişimi yürütür, uygulama verilerini toplar ve veri tabanında depolar.
ESMC Web Konsolu - ESMC Web Konsolu eski (v5) sürümlerdeki ERA Konsolu'nun yerini almıştır ve
ortamınızdaki istemci bilgisayarları yönetmenize olanak sağlayan başlıca arabirimdir. Ağınızdaki istemcilerin
durumuna genel bakış sağlar ve ESET çözümlerini yönetilmeyen bilgisayarlara uzaktan dağıtmanıza olanak
sağlar. ESET Security Management Center Server'ı (ESMC Server) yükledikten sonra, web tarayıcınızı
kullanarak Web Konsolu'na erişebilirsiniz. Web sunucusunu İnternet üzerinden kullanılabilir hale getirmeyi
seçerseniz ESMC ürününü İnternet bağlantısı olan herhangi bir yerden ve/veya aygıttan kullanabilirsiniz.
ESET Management Agent - ESET Management Agent, ESMC Server ile istemci bilgisayarlar arasındaki
iletişimi kolaylaştırır. Bir istemci bilgisayar ile ESMC Server arasında iletişim kurmak için söz konusu istemci
bilgisayara Agent yüklenmelidir. İstemci bilgisayarda yer aldığı ve çeşitli güvenlik senaryolarını
depolayabildiği için ESET Management Agent'ın kullanılması, yeni algılamalara tepki verme süresini önemli
ölçüde kısaltır. ESMC Web Konsolu'nu kullanarak Active Directory veya ESET RD Sensor tarafından tespit
edilen yönetilmeyen bilgisayarlara ESET Management Agent'ı dağıtabilirsiniz. Ayrıca gerektiğinde istemci
bilgisayarlara ESET Management Agent'ı manuel olarak da yükleyebilirsiniz.
Rogue Detection Sensor - ESMC Rogue Detection Sensor ağınızdaki yönetilmeyen bilgisayarları algılar ve
bilgilerini ESMC Server'a gönderir. Bu, yeni istemci bilgisayarları güvenli ağınıza kolayca eklemenize olanak
sağlar. RD Sensor bulunmuş olan bilgisayarları hatırlar ve aynı bilgileri iki kere göndermez.
HTTP Apache Proxy - ESET Security Management Center ile birlikte kullanılabilen bir hizmettir ve şu
amaçlara yönelik olarak kullanılır:
oGüncellemeleri istemci bilgisayarlara ve yükleme paketlerini ESET Management Agent'a dağıtmak.
oESET Management Agent'lar ile iletişimi ESMC Server'a yönlendirin.
Mobile Device Connector - ESET Security Management Center ürününü kullanarak Mobil Aygıt Yönetimine
izin veren bir bileşendir ve mobil aygıtları (Android ve iOS) yönetmenize ve Android için ESET Endpoint
Security ürününü yönetmenize olanak sağlar.
ESMC Virtual Appliance - ESMC VA, ESET Security Management Center (ESMC) ürününü sanallaştırılmış bir
ortamda çalıştırmak isteyen kullanıcılar için uygundur.
ESET Security Management Center Virtual Agent Host - Agent içermeyen sanal makinelerin yönetimine izin
vermek için agent varlıklarını sanallaştıran bir ESET Security Management Center bileşenidir. Bu çözüm,
otomasyonu, dinamik grup kullanımını ve fiziksel bilgisayarlarda ESET Management Agent olarak aynı
düzeydeki görev yönetimini etkinleştirir. Sanal Gereç (VA), sanal makinelerden bilgileri toplar ve ESMC
Server'a gönderir.
Ayna Aracı - Ayna Aracı çevrimdışı modülleri güncelleme için gereklidir. İstemci bilgisayarlarınızın İnternet
bağlantısı yoksa, ESET güncelleme sunucularından güncelleme dosyalarını indirmek için Ayna Aracı'nı
kullanabilir ve onları yerel olarak depolayabilirsiniz.
9
Taşıma Asistanı - Taşıma asistanı ERA 5 sürümünden ESMC 7 sürümüne taşımanıza yardımcı olmak için
tasarlanmıştır. Taşıma Asistanı, sihirbaz kullanarak ERA 5.x verilerinin bir aracı veri tabanına doğrudan
taşınmasını sağlar. Daha sonra bu aracı veri tabanı ESMC 7 sürümüne aktarılabilir.
ESET Remote Deployment Tool - Bu araç, ESMC Web Konsolu'nda oluşturulan Tümü bir arada paketlerinin
dağıtılmasına olanak sağlar. ESET Management Agent'ı bir ağ üzerindeki bilgisayarlarda yer alan bir ESET
ürünü ile dağıtmanın kolay bir yoludur.
ESET Business Account - ESET kurumsal ürünleri için yeni lisanslama portalı lisansları yönetmenize olanak
tanır. Bu belgenin, ürününüzü etkinleştirmekle ilgili talimatları içeren ESET Business Account bölümüne bakın
veya ESET Business Account kullanma hakkında daha fazla bilgi için ESET Business Account Kullanıcı
Kılavuzu'na bakın. ESET tarafından verilen bir Kullanıcı Adı ve Parolanız zaten varsa ve bunları Lisans
Anahtarına dönüştürmek istiyorsanız Eski lisans kimlik bilgilerini dönüştürme bölümüne bakın.
ESET Enterprise Inspector - Şunlar gibi özellikleri içeren kapsamlı bir Uç Nokta Algılama ve Yanıt sistemidir:
olay algılaması, olay yönetimi ve yanıtı, veri toplama, tehlike algılama göstergeleri, anomali algılaması,
davranış algılaması, ilke ihlalleri.
ESMC Web Konsolu'nu kullanmaya başlarken
ESET Security Management Center, ESMC Web Konsolu üzerinden yapılandırılabilir ve yönetilebilir. ESET Security
Management Center ürününü başarıyla yükledikten veya ESMC VA'yı dağıttıktan sonra, ESMC Server'ınıza ESMC
Web Konsolu'nu kullanarak bağlanabilirsiniz.
ESET Security Management Center Ürününü başarılı bir şekilde yükledikten sonra yapılandırmalarınızı yapmaya
başlayabilirsiniz. Kılavuzumuz optimum kurulum deneyimi için önerilen adımlarla sizi yönlendirir.
ESMC Server dağıtımından sonraki ilk adımlar
1. Web tarayıcınızda ESMC Web Konsolu'nu açıp giriş yapın.
2. Lisanslarınızı ESET Security Management Center ürününe ekleyin.
3. Ağınızdaki istemci bilgisayarları, sunucuları ve mobil cihazları ESMC yapısına ekleyin.
4. Tümleşik ilkeyi ata Uygulama raporlaması - Yüklenen tüm uygulamaları tüm bilgisayarlara bildirin.
5. ESET ev ürünlerine sahip bilgisayarlar için Dinamik Grup oluşturun.
6. Yazılımı Kaldırma görevini kullanarak üçüncü taraf antivirus uygulamalarını kaldırabilirsiniz.
7. Yazılım Yükleme görevini kullanarak ESET güvenlik ürünlerini yükleyin (Agent'ı Tümü bir arada yükleyici'yi
kullanarak yüklemediğiniz takdirde).
8. Yüklenmiş ESET güvenlik ürünleri olan her makineye önerilen ayarlarla bir ilke atayın. Örneğin, ESET
Endpoint'e sahip Windows makineleri için Antivirus - Maksimum güvenlik - Önerilir adlı Tümleşik ilkeyi
atayın. Ayrıca Endpoint ürünleri ESET Security Management Centeryazılımından nasıl yönetilir? bölümüne de
bakın.
10
Önerilen ek adımlar
ESET güvenlik ürünlerini yönetmek için kullanılacak arabirim olduğundan ESMC Web Konsolu'nu tanımanızı
öneririz.
Yükleme sırasında varsayılan yönetici hesabı oluşturun. Yönetici hesabı giriş bilgilerinizi güvenli bir yerde
kaydetmenizi, istemcileri yönetmek ve izinlerini yapılandırmak için yeni bir hesap oluşturmanızı öneririz.
ÖNEMLİ
Varsayılan ESMCYönetici hesabını normal kullanıcı hesabı olarak kullanmanızı önermeyiz. Bu hesap,
normal kullanıcı hesaplarına bir şey olursa veya kilidi açamama gibi bir durumla karşılaşırsanız yedek
işlevi görür. Bu tür durumları çözümlemek için yönetici hesabıyla oturum açabilirsiniz.
Ortamınızda bulunan istemci bilgisayarların durumunu izlemek için bildirimleri ve raporları kullanın.
Örneğin, belirli bir olay olduğunda bildirim almak veya bir raporu görüntülemek ya da indirme istediğinizde.
Veri kaybını önlemek için veri tabanınızı düzenli olarak yedekleyin.
Server Sertifika Yetkilisi ve Eş Sertifikalar'ı dışa aktarmanızı öneririz. ESMC Server'ı yeniden yüklemeniz
gerekirse orijinal ESMC Server'daki CA ve Eş Sertifikalar'ı kullanabilirsiniz. Bu sayede, ESET Management
Agent'ları istemci bilgisayarlara yeniden yüklemeniz gerekmez.
Eski bir ERA sürümünden yükseltme yaptıktan sonra
ERA 6.4 veya daha eski bir sürümden yükseltme yaptıysanız, ESET Security Management Center ürününde
iyileştirilen güvenlik modeliyle uyumlu olması için ağ kullanıcılarınızı, izinlerinizi ve sunucu ayarlarınızı gözden
geçirmeniz gerekir.
Not
ESMC ürününü yükselttikten sonra, yükseltilen Web Konsoluna giriş yapmadan önce web tarayıcısı
önbelleğini ve çerezleri silmenizi öneririz.
Kullanıcılar ve izin kümeleri
Yönetici tüm kullanıcıları ve izin kümelerini gözden geçirmelidir. Yeni güvenlik modeli, statik gruplara bağlı
olduğundan, gruplarınızın yapısını planlamanızı ve ardından izin kümeleri oluşturmanızı öneririz. Ayrıca yönetici
yeni yerel kullanıcılar da oluşturabilir.
11
ÖNEMLİ
Her kullanıcıya bir ana grup atamayı ve kullanıcıya söz konusu grup için kullanıcı izinleri verecek bir
izin kümesi oluşturmayı unutmayın. Kullanıcı tarafından oluşturulan tüm nesneler her zaman söz
konusu kullanıcının ana grubunda otomatik olarak yer alır.
Bir yükseltme işleminin ardından kullanıcılar iki kategoriye ayrılır:
Eski ERA sürümünde Tümü grubu için izin kümesi atanmamış kullanıcılar yeni ESMC ürününde bir ana gruba
sahip olamaz. Bu kullanıcılar, Gruplar ve Bilgisayarlar için haklara sahip olmayacağından, hiçbir aygıtı
göremezler.
Eski ERA sürümünde Tümü grubu için izin kümesi atanmamış kullanıcılar Tümü grubu için sahip oldukları
izinleri kullanabilirler. Ek olarak, bu kullanıcılar Gruplar ve Bilgisayarlar işlevi için yeni izin elde ederler.
Görevler ve tetiklemeler
İstemci Görevleri ve Sunucu Görevleri, Görevler altında birleştirilmiştir.
ERA 6.5 sürümünden itibaren, her bir Sunucu görevi için yalnızca bir tetikleyiciye izin verilmektedir. Sunucu görevi
tetikleyicilerinin sayısı, yükseltmenin ardından sunucu görevi sayısıyla eşleşecek şekilde otomatik olarak ayarlanır.
Görevler > Sunucu Görevleri'nden tetikleyicisiyle ilgili ayrıntıları görmek istediğiniz bir görevi seçin.
Raporlar, şablonlar ve tüm diğer nesneler
Bir yükseltmenin ardından tüm nesneler Tümü statik grubunda yer alır. Yönetici, nesneleri kullanıcılar arasında
aşağıdaki şekillerde paylaşabilir:
Yönetici olmayan kullanıcıların kullanabilmesi için nesneleri yineleme
Daha çok sayıda kullanıcının erişebilmesi için nesneleri paylaşılan gruplara taşıma
Kullanıcılara Tümü grubunda belirli nesneler için (örneğin İlkeler) sınırlı haklar verecek başka izin kümeleri
atanabilir
Statik ve dinamik gruplar
Statik gruplar ESMC 7 sürümündeki güvenlik modeli için gereklidir. Her nesne tek bir statik grupta yer alır.
Yükseltme işleminin ardından, statik ve dinamik grupların yapısı aynı kalır. Kullanıcılara grupları için uygun izinlerin
atanması gerekir. Bu şekilde, diğer grup üyelerini görebilir ve onlarla etkileşim kurabilirler.
ESMC Web Konsolu'nu açma
ESET Security Management Center Web Konsolu, ESMC Server ile iletişim kurmak için kullanılan ana arabirimdir.
Tüm ESET güvenlik çözümlerini yönetebileceğiniz merkezi bir birimdir. Herhangi bir yerden ve İnternet erişimi olan
herhangi bir aygıttan bir tarayıcı kullanılarak erişilebilen web tabanlı bir arabirimdir.
ESMC Web Konsolu'nu açmanın birkaç yolu vardır:
Yerel sunucunuzda (Web Konsolu'nuzun bulunduğu makine) bu URL'yi web tarayıcısına yazın:
https://localhost/era/
İnternet erişimi olan herhangi bir yerden web sunucunuza erişmek için, URL'yi şu biçimde yazın:
https://yourservername/era/
Web sunucunuzun gerçek adını veya IP adresini "sunucunuzunadı" alanına girin.
ESMC Sanal Gereç (VA) aracına giriş yapmak için şu URL'yi kullanın:
https://[IP address]/
"[IP adresi]" yerine ESMC sanal makinenizin IP adresini girin.
Yerel sunucunuzda (Web Konsolu'nuzun bulunduğu makine), Başlat > Tüm Programlar > ESET > ESET
Security Management Center > ESET Security Management Center Web Konsolu'nu tıklatın -
Varsayılan web tarayıcınızda bir oturum açma ekranı görüntülenir. Bu, ESMC Sanal gereç için geçerli değildir.
Web sunucusu (ESMC Web Konsolunu çalıştıran sunucu) etkin olduğunda aşağıdaki giriş ekranı görüntülenir.
12
Bu sizin ilk girişinizse, lütfen Yükleme işlemi sırasında girdiğiniz kimlik bilgilerini sağlayın. Bu ekranla ilgili daha
fazla ayrıntı için Web Konsolu giriş ekranına bakın.
Not
Giriş yaparken sorunlarla karşılaşıyor ve giriş yapmaya çalışırken hata mesajları alıyorsanız,
açıklamalar için Web Konsolu Sorun Giderme bölümüne bakın.
Başlatma Sihirbazını kullanma
Web Konsolu'nda ilk kez oturum açtığınızda ESET Security Management Center için bir Başlatma Sihirbazı
görüntülenir. Bu sihirbaz, önemli ESMC Web Konsolu bölümleri, ESET Management Agent ve ESET güvenlik ürünleri
hakkında size temel açıklamalar sunar. Burada Bilgisayarlar, Görevler, İlkeler ve ESET Management Agent hakkında
bilgiler edinebilirsiniz.
Başlatma Sihirbazı'nın son adımı olan Dağıtım bölümü, tümü bir arada yükleyici paketi (ESET Management Agent
ve ESET güvenlik ürünü dahil) oluşturmanıza yardımcı olur.
ÖNEMLİ
Yükleyici paketi bir .exe dosyası biçiminde sağlanır ve yalnızca Windows için
geçerlidir.
Sihirbazı kullanmak istemiyorsanız, Başlatma Sihirbazını Kapat'ı tıklatın. ESMC Web Konsolu açılır. Sihirbaz
ESMC Web Konsolu'nda bir sonraki oturum açışınızda görüntülenmez. Yardım > Başlatma sihirbazı'nı
tıklayarak Başlatma Sihirbazı'nı yeniden görüntüleyebilirsiniz.
Ayrıca Hızlı Bağlantılar bölümünde Diğer Dağıtım Seçenekleri'ni tıklayarak da Tümü bir arada Agent
yükleyicisi oluşturabilirsiniz.
13
ÖNEMLİ
Bir yükleyici paketi oluşturmak istiyorsanız, kullanıcı hesabınıza atanmış bir Agent Dağıtım izni
olmalıdır. Kullanıcı hesabının bu izni yoksa, Başlatma Sihirbazı Dağıtım adımı olmadan görüntülenir;
bu durumda kullanıcının yükleyici paketi oluşturma seçeneği olmaz.
Bir yükleyici paketi oluşturmak için aşağıdaki adımları uygulayın:
1. Dil - Yükleyici için dil seçimini desteklenen dilleri içeren açılır listeden yapın.
2. Ürün- Listeden bir ESET güvenlik ürünü yükleme dosyası seçin. 6.3 veya daha eski bir sürüm seçerseniz
otomatik ürün etkinleştirme özelliği çalışmaz. Bu durumda, ürünü daha sonra etkinleştirmeniz gerekir. ESET
güvenlik ürünü 6.4 veya üzeri bir sürüm, yükleme sırasında otomatik olarak etkinleştirilir.
Not
Hiçbir ürün yükleme dosyası görmüyorsanız, depo kümesinin AUTOSELECT olarak
ayarlandığından emin olun. Daha fazla bilgi için, Server ayarları bölümünün Gelişmiş
ayarlar'ına bakın.
3. Son Kullanıcı Lisans Sözleşmesi şartlarını ve Gizlilik Politikası'nı kabul ediyorum seçeneğinin
yanındaki onay kutusunu işaretleyin. Daha fazla bilgi için Lisans Yönetimi veya EULA'ya bakın.
4. Kilitlenme raporlarının ve anonim telemetri verilerinin ESET'e gönderilmesini kabul etmiyorsanız, Ürün
iyileştirme programına katıl onay kutusunun işaretini kaldırın. Onay kutusu seçili olarak bırakılırsa
telemetri verileri ve kilitlenme raporları ESET'e gönderilir.
5. Lisans seçin (İsteğe bağlı) - Lisans Yönetimi bölümünde açıklanan yöntemlerden birini kullanarak lisans
ekleyebilirsiniz. Lisans Yönetiminde halihazırda lisanslarınız varsa, yükleme sırasında ESET güvenlik ürününü
etkinleştirmek için kullanılan lisansı seçmeniz yeterlidir. Lisans seçmezseniz, yükleyiciyi lisans olmadan
oluşturabilir ve ürünü daha sonra etkinleştirebilirsiniz. Bir lisansı ekleme/kaldırma işlemi yalnızca ana grubu
Tümü olarak ayarlanmış olan ve söz konusu gruptaki lisanslar üzerinde Yazma izni olan Yönetici tarafından
yapılabilir.
6. Gelişmiş ayarları göster onay kutusunu işaretlerseniz şunları yapabilirsiniz:
ESET AV Remover'ı etkinleştir onay kutusunu işaretlediğinizde bu araç diğer antivirus programlarının
yüklemelerini kaldırmanıza veya tamamen kaldırmanıza yardımcı olacaktır.
Agent sertifikası seçin ve gerekirse Sertifika parolasını yazın. Örneğin, ESMC ürününüzün
kurulumu sırasında parola belirtmişseniz veya parolası olan bir Özel sertifika kullanıyorsanız. Aksi halde,
Sertifika parolası alanını boş bırakın.
ÖNEMLİ
Sertifika parolası şu karakterleri içeremez: " \ Bu karakterler Agent'ın başlatılması sırasında ciddi
hatalara neden olabilir.
HTTP Proxy ayarlarını kullan onay kutusunu işaretleyip Proxy ayarlarını belirterek (Sunucu,
Bağlantı Noktası, Kullanıcı Adı ve Parola) ESET Management Agent bağlantısını Proxy olarak
ayarlayarak ESET Management Agent ile ESMC Server arasında iletişim aktarımını etkinleştirin.
ÖNEMLİ
Agent ve ESMC Server arasındaki iletişim protokolü kimlik doğrulamayı desteklemiyor.
oGeri dönüşü etkinleştir'i seçtiğinizde ESET Management Agent, HTTPS Proxy bağlantısı yoksa ESMC
Server'a doğrudan bağlantıyı kullanır.
7. Tam Disk Şifrelemesi - Şifreleme seçeneği yalnızca etkin bir ESET Full Disk Encryption lisansıyla gösterilir.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156
  • Page 157 157
  • Page 158 158
  • Page 159 159
  • Page 160 160
  • Page 161 161
  • Page 162 162
  • Page 163 163
  • Page 164 164
  • Page 165 165
  • Page 166 166
  • Page 167 167
  • Page 168 168
  • Page 169 169
  • Page 170 170
  • Page 171 171
  • Page 172 172
  • Page 173 173
  • Page 174 174
  • Page 175 175
  • Page 176 176
  • Page 177 177
  • Page 178 178
  • Page 179 179
  • Page 180 180
  • Page 181 181
  • Page 182 182
  • Page 183 183
  • Page 184 184
  • Page 185 185
  • Page 186 186
  • Page 187 187
  • Page 188 188
  • Page 189 189
  • Page 190 190
  • Page 191 191
  • Page 192 192
  • Page 193 193
  • Page 194 194
  • Page 195 195
  • Page 196 196
  • Page 197 197
  • Page 198 198
  • Page 199 199
  • Page 200 200
  • Page 201 201
  • Page 202 202
  • Page 203 203
  • Page 204 204
  • Page 205 205
  • Page 206 206
  • Page 207 207
  • Page 208 208
  • Page 209 209
  • Page 210 210
  • Page 211 211
  • Page 212 212
  • Page 213 213
  • Page 214 214
  • Page 215 215
  • Page 216 216
  • Page 217 217
  • Page 218 218
  • Page 219 219
  • Page 220 220
  • Page 221 221
  • Page 222 222
  • Page 223 223
  • Page 224 224
  • Page 225 225
  • Page 226 226
  • Page 227 227
  • Page 228 228
  • Page 229 229
  • Page 230 230
  • Page 231 231
  • Page 232 232
  • Page 233 233
  • Page 234 234
  • Page 235 235
  • Page 236 236
  • Page 237 237
  • Page 238 238
  • Page 239 239
  • Page 240 240
  • Page 241 241
  • Page 242 242
  • Page 243 243
  • Page 244 244
  • Page 245 245
  • Page 246 246
  • Page 247 247
  • Page 248 248
  • Page 249 249
  • Page 250 250
  • Page 251 251
  • Page 252 252
  • Page 253 253
  • Page 254 254
  • Page 255 255
  • Page 256 256
  • Page 257 257
  • Page 258 258
  • Page 259 259
  • Page 260 260
  • Page 261 261
  • Page 262 262
  • Page 263 263
  • Page 264 264
  • Page 265 265
  • Page 266 266
  • Page 267 267
  • Page 268 268
  • Page 269 269
  • Page 270 270
  • Page 271 271
  • Page 272 272
  • Page 273 273
  • Page 274 274
  • Page 275 275
  • Page 276 276
  • Page 277 277
  • Page 278 278
  • Page 279 279
  • Page 280 280
  • Page 281 281
  • Page 282 282
  • Page 283 283
  • Page 284 284
  • Page 285 285
  • Page 286 286
  • Page 287 287
  • Page 288 288
  • Page 289 289
  • Page 290 290
  • Page 291 291
  • Page 292 292
  • Page 293 293
  • Page 294 294
  • Page 295 295
  • Page 296 296
  • Page 297 297
  • Page 298 298
  • Page 299 299
  • Page 300 300
  • Page 301 301
  • Page 302 302
  • Page 303 303
  • Page 304 304
  • Page 305 305
  • Page 306 306
  • Page 307 307
  • Page 308 308
  • Page 309 309
  • Page 310 310
  • Page 311 311
  • Page 312 312
  • Page 313 313
  • Page 314 314
  • Page 315 315
  • Page 316 316
  • Page 317 317
  • Page 318 318
  • Page 319 319
  • Page 320 320
  • Page 321 321
  • Page 322 322
  • Page 323 323
  • Page 324 324
  • Page 325 325
  • Page 326 326
  • Page 327 327
  • Page 328 328
  • Page 329 329
  • Page 330 330
  • Page 331 331
  • Page 332 332
  • Page 333 333
  • Page 334 334
  • Page 335 335
  • Page 336 336
  • Page 337 337
  • Page 338 338
  • Page 339 339
  • Page 340 340
  • Page 341 341
  • Page 342 342
  • Page 343 343
  • Page 344 344
  • Page 345 345
  • Page 346 346
  • Page 347 347
  • Page 348 348
  • Page 349 349
  • Page 350 350
  • Page 351 351
  • Page 352 352
  • Page 353 353
  • Page 354 354
  • Page 355 355
  • Page 356 356
  • Page 357 357
  • Page 358 358
  • Page 359 359
  • Page 360 360
  • Page 361 361
  • Page 362 362
  • Page 363 363
  • Page 364 364
  • Page 365 365
  • Page 366 366
  • Page 367 367
  • Page 368 368
  • Page 369 369
  • Page 370 370
  • Page 371 371
  • Page 372 372
  • Page 373 373
  • Page 374 374

ESET Security Management Center 7.1 Administration Guide

Tip
Administration Guide