Shimano ST-5700 Service Instructions

Tip
Service Instructions
SEALED
SP41
SP41
Kablo rehberinin
değiştirilmesi
2. Tespit pimi deliklerini hizalayın ve ardından özel aleti (1) șekilde
görülen pozisyona ayarlamak suretiyle kol tespit pimini bastırarak
takın.
Braket gövdesinin ve kol gövdesinin
takılması
1. Bağlantı kolunu ana kol desteğine takın ve ardından braket
gövdesini ve kol
gövdesini monte edin.
Daha sonra, geri dönüș
yayının ucunu çentiğe
sokun.
Gidona montaj
Braket korumasını ileri doğru hareket ettirin ve montaj somununu
5 mm Alyen anahtarıyla emniyetli șekilde sıkın.
Kullanılan kablo
• İç kablo (paslanmaz çelik)
••••••••••••••
• SLR fren kablosu
••••••••••••••••••••••
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen
kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Braket korumasının değiştirilmesi
Braket koruması üzerindeki tırnakların her biri braket üzerinde kendisine
karșılık gelen bir yuvaya girer.
Kol A
Klik
¤ Klik
4 3
: Bir dișli geçiși yapar
Örnek: 3.den 4.ye
35
¤ : İki dișliyle hızlı vites değișimi yapar
Örnek: 3.den 5.ye
Fren kablosunun montajı
Kabloyu gidonların tam uzunluğuna göre hesaplasanız bile bir miktar
kablo fazlalığı bırakın.
b kolunu bir defa veya daha fazla çalıștırarak alt
konuma ayarlayın.
• Ön kol
Ön taraftaki ünite kapağını
sökmeyin; aksi takdirde çalıșma
problemlerine neden olabilir.
Montajı kolaylaștırmak için, braket
korumasının içini az miktarda alkolle
silin.
5 mm
Bakım
* Șekil, sağ kolu göstermektedir.
Braketin ve kolun sökülmesi
1. İlk olarak, E-halkasını çıkarmak için özel aleti kullanın. Özel aletin
(2) parçasını (B) E-halkasını çıkarma yönüyle hizalamak için
kullanın. Daha sonra, A parçasını E-halkasına geçirin ve
E-halkasını çıkarın.
Ana kol desteğinin değiştirilmesi
Montaj:
Ana kol desteğini takarak
kol gövdesinin düșme-
engelleyici çentiğini itmesini
sağlayın.
3. Özel aleti (1) çıkarın ve daha sonra
özel aleti (2) kullanarak E-halkasını
takın.
2. Kol tespit pimi deliğine bir Alyen anahtarı
veya benzeri bir alet sokun ve plastik bir
çekiçle hafifçe vurarak kol tespit pimini
çıkarın. Kol tespit pimi çıktığında braket
gövdesi ve kol gövdesi sökülebilir.
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir
șekilde okuyun. Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar,
bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle
tavsiye ederiz.
Eğer ayarlar doğru șekilde yapılmazsa, zincir yerinden çıkarak
bisikletin devrilmesine ve ciddi șekilde yaralanmanıza neden
olabilir.
ST-5700/5703 ve BL-TT79'u BR-5700 ile birlikte kullanın.
BR-5700'ü yol sürüșü için önceki STI kollarıyla birlikte veya
düz gidonlar için BL-R770/BL-R550 fren kollarıyla birlikte
kullanmayın. Aksi takdirde, sağlanan frenleme performansı çok
sert olacaktır.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha
sonra bașvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
Not
Üçlü aynakol spesifikasyonları için, bu Servis Talimatını
ST-5703 ve FD-5703 servis talimatıyla birlikte okuyun.
Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece aynakol
çevrildiğinde yapılmalıdır.
Düzgün çalıșma için, belirtilen vites kablosunu ve orta göbek
kablo rehberini kullanın.
Kullanmadan önce iç kabloyu ve vites kablosunun içini
gresleyerek uygun șekilde kaydıklarından emin olun.
Yüksek kablo sürtünmesine yol açan içten yönlendirmeli kadro
tipleri SIS fonksiyonunu olumsuz yönde etkilediğinden bu tür
kadroların kullanımından kaçının.
Vites kablosu (SIS-SP41) için özel bir gres yağı kullanılır.
DURA-ACE veya bașka tipte gres yağları kullanmayın; aksi
takdirde dișli değiștirme performansı zayıflayabilir.
Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan
bozulmaya karșı garantili değildir.
Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için,
lütfen profesyonel bisiklet satıcınıza danıșın.
* Diğer dillerde servis talimatı için, bkz:
http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Kol B
Kol B bașlangıç
pozisyonu
Kol Bb , aynı zamanda kol Aa çalıștırıldığında da hareket
edecektir; ancak Bb koluna baskı uygulamamaya dikkat edin.
Benzer șekilde, Aa koluna baskı uygulamamaya dikkat edin
( Bb kolunu çalıștırırken). Her iki kola beraber basıldığında vites
değișmeyecektir.
Bisikleti kullanmadan önce, bu servis talimatıyla birlikte RD-5700 ve
FD-5700 servis talimatını da okuyun.
Çalıștırma hakkında uyarı
Çalıștırma
Kol B
Kol A : Küçük dișliden büyük arka dișliye geçiș yapar.
Kol B : Büyük dișliden küçük arka dișliye geçiș yapar.
Kol a : Küçük aynakol dișlisinden büyük aynakol dișlisine geçiș yapar.
Kol b : Büyük aynakol dișlisinden küçük aynakol dișlisine geçiș yapar.
Arka Ön
Kol A
Kol b
Kol a
Tüm kollar, serbest bırakıldıklarında bașlangıç pozisyonuna geri
dönerler.
Kol A : Küçük dișliden büyük arka dișliye geçiș yapar.
Kol A ,
ve ¤ pozisyonlarından klik-stop fonksiyonuna sahiptir.
Arka değiştirici kolunun çalıştırılması
Kol a : Küçük aynakol dișlisinden büyük aynakol dișlisine geçiș
yapar.
Kol b : Büyük aynakol dișlisinden küçük aynakol dișlisine geçiș y
apar.
Ön vites kolunun kullanımı
(FD-5700)
Kol B : Büyük dișliden küçük arka dișliye geçiș yapar.
Büyük bir dișliden küçük bir dișliye geçiș yapmak için B koluna bir
defa basın.
34
Örnek: 4.den 3.ye
Montaj
Braket koruması
5 mm Alyen anahtarı
Parçaları karbon kadro/gidon yüzeylerine takarken, karbon malzemenin hasar görmesine neden olabilecek așırı
sıkmayı veya parçalar için tespit kuvvetinin eksikliğine neden olabilecek yetersiz sıkmayı engellemek için, karbon
kadro/parça üreticisinin sıkma torku tavsiyesine uyun.
Sıkıștırma rondelasının (B) doğru
yönü, yüzey üzerindeki küçük
oyuğun üst sol köșeye gelmesini
sağlayan konumdur.
İçiboș
Sıkma torku: 6-8 N•m
Ünite kapağı
Özel E-halkası çıkarma aleti
Kol gövdesi
Braket gövdesi
Kol tespit pimi
Kullanmadan önce vites kablosu kapağını taktığınızdan emin
olun. Kapağın takılmamıș olması yaralanmaya neden olabilir.
UYARI
E-halkası çıkarılırken aniden
fırlayabilir. Bu nedenle,
çıkarmadan önce çevredeki
insanların veya nesnelerin
emniyetini sağlayın.
Kol tespit pimi için doğru yön, en üstte E-halkası oluğuna
bakmasıdır.
E-halkasının oluğa girebileceğinden emin olmak için, braket
gövdesi yüzeyinin kol tespit piminin tepesiyle hizalı olup
olmadığını kontrol edin.
UYARI
Vites kablosu kapağı
Șu ișaretlere dikkat edin:
R: sağ
L: sol
Kablo rehberi
Ana kol desteği
Kol tespit pimini bu yönden
bastırarak takmayın; aksi takdirde
braket gövdesine zarar verebilir.
Kablo rehberini değiștirmek için bu deliği
kullanın.
E-halkasını çıkarma yönü
E-halkası
En az bir defa çalıștırın
Kol b
(1)
(2)
1.6 mm
Daima kol tespit pimini
bu yönde çıkardığınızdan
emin olun. Eğer ters yönde
çıkarılırsa, braket
gövdesine zarar verebilir.
E-halkası oluğu
SI-6TH0A-002-05
Teknik Servis Talimatı SI-6TH0A-002
ST-5700
Kol a bașlangıç
pozisyonu
Eğer a kolunun çalıșması ayna dișlisi vites
değișim hareketini tamamlamazsa, kol
hareketinin kısa kalan kısmını (X) tamamlamak
için a kolunu tekrar çalıștırın.
Kol b çalıștırıldığında, bir "klik"
hareketiyle trimming (ses engelleme
mekanizması) kilitlenir ve daha güçlü
olan ikinci "klik" hareketiyle dișli
değișim hareketi tamamlanır.
Trimming'den sonraki itme hareketi,
vites değișim kursunu
tamamlayacaktır.
Kol a
Kol b bașlangıç
pozisyonu
Kol b
Gerçek hareket
Klik
Klik
Tam dișli değișim
hareketi
Dișli değișimini
tamamlayıcı kurs
Trimming (ses engelleme ișlemi)
Eğer zincir büyük aynakol ve büyük arka dișli
üzerindeyse, zincir ön değiștirici plakasına
sürtünerek karakteristik bir ses üretecektir.
Bu durum gerçekleștiğinde, b kolunu ("klik"
sesi çıkardığı noktaya kadar) hafifçe bastırın.
Bu, ön vites değiștiricinin küçük aynakola
doğru hafifçe hareket etmesini ve böylece
sesi kesmesini sağlar.
Eğer zincir en küçük aynakol dișlisi ve bir
küçük arka dișli üzerindeyse, zincir ön
değiștirici plakasına sürtünerek karakteristik
bir ses üretecektir. Bu durum
gerçekleștiğinde, a kolunu ("klik" sesi
çıkardığı noktaya kadar) hafifçe bastırın.
Bu, ön vites değiștiricinin büyük aynakol
dișlisine doğru hafifçe hareket etmesini ve
böylece sesi kesmesini sağlar.
Zincir pozisyonu
Ön vites
değiștiricinin
hareketi
2. İç kabloyu geçirin ve vites kablosunu ayarlayın.
Vites kablosu gidonun tam boyuna göre ayarlanmıș bile olsa bir
miktar daha fazla mesafe bıraktığınızdan emin olun.
Doğrulayın
Fren kablosunun kablo dayamasına
sıkı bir șekilde oturduğundan emin
olun.
Kablo
dayaması
İç kablo
Fren kablosu
• Kablo dayaması
1. Kablo dayamasını alt boruya takın.
Sıkma torku: 1.5-2 N•m
Direkt montaj yuvası (M5)
Kablo dayaması
Montaj civatası
3 mm Alyen
anahtarı
Ayar civatası sıkılmıș olarak takın.
Ayar civatası için ayar aralığı altı tam turdur.
Ayar civatası
İç kabloyu kablo deliğinden geçirin.
Vites kablosu iki yönde geçirilebilir: (1) kablo kılavuzundan (içerden)
veya (2) kablo kılavuzundan (dıșardan).
Not :
İç kabloyu takın ve iç kablo tamburunun sarım ünitesine iyice
girdiğinden emin olun.
İç kabloyu değiștirmek için parçaları
çıkarırken, ünite kapağı șekilde
görüldüğü gibi çıkarılırsa ișlem daha
kolay yapılabilir.
Gidonu bantla sararken kablo deliklerini veya ünite kapağını
kapatmamaya dikkat edin. Eğer gidon bandı bu yerleri kapatırsa,
iç kabloyu değiștirmek mümkün olmayacaktır.
B kolunu en az 9 defa çalıștırarak en yüksek
konuma ayarlayın.
Aynı dıș ucun kapsülünü vites kablosunun kesik ucuna takın.
İç kabloyu kablo deliğinden geçirin.
Vites kablosu iki yönde geçirilebilir: (1) kablo kılavuzundan (içerden)
veya (2) kablo kılavuzundan (dıșardan).
Not :
İç kabloyu takın ve iç kablo tamburunun sarım ünitesine iyice
girdiğinden emin olun.
Vites kablosunun kesilmesi
Vites kablosunu keserken, ișaretli ucun karșısındaki ucu kesin. Vites
kablosunu kestikten sonra, deliğin içi düzgün bir çapa sahip olacak
șekilde ucu yuvarlayın.
SP41
SP41
Dıș uç kapsül
• Arka kol
En az 9 defa çalıștırın
Kol B
Sıkma torku: 0.2 N•m
Fren kablosu
Ünite kapağı
Ünite kapağı
Kablo deliği
İç kablo
Vites kablosunun Montajı
Kablo deliği
Gidon bandı
Vites değiștirici tarafı
4-mm kapak
Plastik kapak veya 4 mm
kapak
Plastik kapak
Kullanılan kablo
• İç kablo (PTFE iç kablo)
•••••••••••••
• SP41 sızdırmaz fren kablosu ( )
•••••
1.2 mm
4 mm
• SP41 fren kablosu ( ¤ )
••••••••••••••
4 mm
¤
Kablo bağlantı ucu
Kablo kancası
Fren kablosu
İç kablo tamburu
İsim plakası
İç kabloyu șekilde görüldüğü gibi geçirin ve ardından iç kablo
tamburunu kablo kancasına takın.
Ana kol desteği
Bağlantı kolu
Çentik
Geri dönüș yayı
Seriler 105
Vites kolu ST-5700
Fren kablosu OT-SP41 (SIS-SP41)
Dișliler 20
Ön değiștirici FD-5700
Aynakol FC-5700
Arka değiștirici RD-5700-SS
Arka hazne FH-5700
Kaset dișli CS-5700
Zincir CN-5701
Orta göbek kablo rehberi SM-SP17
Kablo ayarlayıcı SM-CA70 / SM-CA50
Kol A bașlangıç pozisyonu
Trim ișlemi
Kol kurs ayarı
Eğer kol kursunu büyütmek isterseniz, pabuç aralık parçasını çıkarın.
Eğer kol kursunu küçültmek isterseniz, pabuç aralık parçasını
aksesuar pabuç aralık parçasıyla (10 mm) değiștirin.
<Çıkarma ișlemi>
5 mm pabuç aralık parçası
(varsayılan)
Pabuç aralık parçasının takılması ve çıkarılması
10 mm pabuç aralık parçası
<Montaj>
Pabuç aralık parçası
  • Page 1 1

Shimano ST-5700 Service Instructions

Tip
Service Instructions