Dell SupportAssist for Business PCs Kullanici rehberi

Tip
Kullanici rehberi
Windows İşletim Sistemi bulunan İş
Bilgisayarları için SupportAssist
Kullanıcı Kılavuzu
Nisan 2021
Revizyon A02
Notlar, dikkat edilecek noktalar ve uyarılar
NOT: NOT, ürününüzü daha iyi kullanmanıza yardımcı olacak önemli bilgiler sağlar.
DİKKAT: DİKKAT, donanım hasarı veya veri kaybı olasılığını gösterir ve sorunu nasıl önleyeceğinizi bildirir.
UYARI: UYARI, mülk hasarı, kişisel yaralanma veya ölüm potansiyeline işaret eder.
© 2020 - 2021 Dell Inc. veya yan kuruluşları. Tüm hakları saklıdır. Dell, EMC ve diğer ticari markalar, Dell Inc. veya bağlı kuruluşlarının ticari markalarıdır. Diğer
ticari markalar ilgili sahiplerinin ticari markaları olabilir.
Bölüm 1: Giriş................................................................................................................................. 5
Sürüm......................................................................................................................................................................................5
Önemli özellikler..................................................................................................................................................................... 5
SupportAssist özellikleri ve Dell servis planları................................................................................................................... 5
Bu sürümdeki yeni özellikler ve geliştirmeler.......................................................................................................................7
Bölüm 2: İş Bilgisayarları için SupportAssist kullanmaya başlarken...................................................... 8
SupportAssist kullanıcı arayüzü............................................................................................................................................8
Dil ayarlarını değiştirme........................................................................................................................................................ 10
Bildirimler............................................................................................................................................................................... 10
SupportAssist penceresindeki bildirimler..................................................................................................................... 10
Görev çubuğu veya Windows İşlemleri Merkezi’ndeki Bildirimler..............................................................................11
Planlı taramalar...................................................................................................................................................................... 11
Bölüm 3: Sistem donanımınızı tarama.............................................................................................. 12
Belirli bir donanım bileşenini tarama....................................................................................................................................12
Hızlı bir donanım taraması başlatma...................................................................................................................................12
Stres testi çalıştırma............................................................................................................................................................ 13
Bölüm 4: Sisteminizi optimize etme.................................................................................................14
Dosyaları temizleme............................................................................................................................................................. 14
Sistem performansını ayarlama...........................................................................................................................................14
İyileştirme.........................................................................................................................................................................15
Virüs ve kötü amaçlı yazılımları kaldırma............................................................................................................................15
İstenmeyen programları kaldırma..................................................................................................................................15
Tüm sistem taramalarını ve en iyi duruma getirme işlemlerini çalıştırma........................................................................16
SupportAssist kutucuğundaki bildirimler............................................................................................................................16
Bölüm 5: Sürücüler ve yüklemeleri alma...........................................................................................18
Sürücülerin önem derecesi sınıflandırması.........................................................................................................................18
Sürücü güncellemelerini yükleme........................................................................................................................................18
Sürücü güncellemelerini kaldırma....................................................................................................................................... 19
Sürücüleri ve İndirmeleri Al kutucuk bildirimleri.................................................................................................................19
Bölüm 6: Yaygın sorunları giderme.................................................................................................. 21
Mavi ekran hatası için sorun giderme.................................................................................................................................21
Bölüm 7: Geçmişe genel bakış.........................................................................................................23
Bölüm 8: Destek alma.................................................................................................................... 24
Uzak oturum başlat............................................................................................................................................................. 25
Dell teknik desteğe dosya gönderme................................................................................................................................ 25
Dell teknik desteğe kayıt dosyalarını gönderme............................................................................................................... 26
İçindekiler
İçindekiler 3
Bölüm 9: Sık Sorulan Sorular.......................................................................................................... 27
Bölüm 10: Kaynaklar...................................................................................................................... 28
4 İçindekiler
Giriş
İş bilgisayarları için Dell SupportAssist, sisteminizdeki donanım ve yazılım sorunlarını belirleyerek proaktif ve önceden tahmin edilebilir şekilde
Dell desteğini otomatik hale getirir. SupportAssist sistem performansı ve stabilizasyon sorunlarını yönlendirir, güvenlik tehditlerini önler,
donanım hatalarını izler ve algılar ve Dell Teknik destek ile katılım işlemlerini otomatik hale getirir. SupportAssist ayrıca manuel olarak sistem
sürücülerini güncellemenizi, sistem donanımınızı taramanızı ve sisteminizi iyileştirmenizi sağlar.
İş bilgisayarları için SupportAssist, Web İçeriği Erişilebilirliği Yönergeleri (WCAG) 2.1 ile uyumludur.
SupportAssist, sisteminizde BT yöneticiniz tarafından yapılandırılır ve dağıtılır. Sadece BT yöneticiniz tarafından sisteminiz için etkinleştirilen
özellikleri kullanabilirsiniz. Bu dokümanda, BT yöneticiniz tarafından sisteminize kurulan SupportAssist’in kullanımı hakkında bilgiler
sunulmaktadır.
Konular:
Sürüm
Önemli özellikler
SupportAssist özellikleri ve Dell servis planları
Bu sürümdeki yeni özellikler ve geliştirmeler
Sürüm
2.4
Önemli özellikler
Öngörülen ve proaktif sorun tespiti ve bildirimi
Sisteminiz için mevcut sürücü güncellemelerini manuel veya otomatik olarak kontrol edin.
Varsa sorunları tespit etmek için sisteminizi manuel veya otomatik olarak tarayın.
Geçici dosyaları temizleyin, ağ bağlantısını iyileştirin, sistem performansını ayarlayın ve virüsler ile kötü amaçlı yazılımları kaldırın.
NOT: Virüs ve kötü amaçlı yazılımları kaldırma özelliği, örneğin Çin gibi belirli bölgelerde mevcut değildir.
Adım adım talimatları veya video eğitimlerini kullanarak genel sistem sorunlarını giderin.
Belirli bir gün, hafta veya ayda gerçekleştirilen tüm SupportAssist etkinlikleri ve aktivitelerinin ayrıntılarını görüntüleyin.
Uzaktan yardım için Dell Teknik Desteğe başvurun ve dosyaları gönderin (örneğin sistem etkinlik günlüğü).
NOT: Sadece BT yöneticiniz tarafından sisteminiz için etkinleştirilen özellikleri kullanabilirsiniz.
NOT: Sistem için kullanılabilir olan SupportAssist özellikleri, sistemin Dell servis planına göre değişir.
SupportAssist özellikleri ve Dell servis planları
Sistem için kullanılabilir olan SupportAssist özellikleri, Dell servis planına göre değişir SupportAssist'in birincil özellikleri yalnızca etkin
ProSupport, ProSupport Plus veya ProSupport Flex for Client servis planına sahip sistemler için kullanılabilir.
Aşağıdaki tabloda farklı servis planlarına sahip sistemler için kullanılabilen SupportAssist özellikleri özetlenmektedir.
1
Giriş 5
Tablo 1. Dell servis planları için SupportAssist özellikleri
Özelliği Açıklama Basic ProSupport ProSupport Plus ve
ProSupport Flex for
Client
Sürücüleri
güncelleştirme
Sistemler için sunulan sürücü
güncellemelerini tarayın ve yükleyin.
Ayrıca, kullanıcıların sistemlerinde
sürücüleri güncellemeleri için onlara
yönetici hakları sağlayabilirsiniz.
Donanımı tara Donanım sorunları için sistemleri
tarayın. Kullanıcıların, donanım
sorunları için sistemlerini taramasına
da olanak sağlayabilirsiniz.
Dosyaları temizleme Geçici ve yedekli dosyalar ile
diğer istenmeyen dosyaları sistemden
temizleyin. Ayrıca, kullanıcıların
kendi sistemlerindeki dosyaları
temizlemesine de izin verebilirsiniz.
Sistem performansını
ayarlama
Sistem performansında hassas
ayarlamalar yapmak için sistemlerde
güç ayarlarını, kayıt defteri dosyalarını
ve bellek ayırmalarını düzenleyin.
Ayrıca, kullanıcılara kendi sistem
performanslarını ayarlamaları için de
izin verebilirsiniz.
Ağ bağlantısını
iyileştirme
Verimli ve güvenilir bir ağ elde
etmek için ayarları düzenleyerek
ağ bağlantısını iyileştirir. Ayrıca,
kullanıcılara kendi ağ bağlantılarını
düzenleme izni verebilirsiniz.
Virüs ve kötü amaçlı
yazılımları kaldırma
Sistemi güvenli tutmak için
sistemlerde virüsler veya kötü
amaçlı yazılımlar nedeniyle bozulmuş
dosyaları yalıtın, kaldırın ve geri
yükleyin. Ayrıca, kullanıcılara virüsleri
ve kötü amaçlı yazılımları kendi
sistemlerinden kaldırma olanağı da
verebilirsiniz.
NOT: Virüs ve kötü amaçlı
yazılımları kaldırma özelliği, belirli
bölgelerde (ör. Çin) kullanıma
sunulmamıştır.
Otomatik sorun
algılama, bildirim
ve destek isteği
oluşturma
Dell, parça gönderme veya teknik
destek istekleri için bir destek
isteği oluşturduktan sonra birincil
ve ikincil iletişim adreslerine bildirim
gönderilir. Teknik destek istekleriyle
ilgili olarak bir destek temsilcisi,
sorunu çözmenize yardımcı olmak için
proaktif bir şekilde sizinle iletişime
geçer.
Otomatik yazılım
iyileştirmeleri
SupportAssist, otomatik tarama
sonrasında sistemleri otomatik olarak
optimize eder.
Hata oluşmasını
önlemek için,
öngörülen sorun
Parçanın olası arızasıyla ilgili birincil ve
ikincil ilgili kişinize bir bildirim gönderilir.
6 Giriş
Tablo 1. Dell servis planları için SupportAssist özellikleri (devamı)
Özelliği Açıklama Basic ProSupport ProSupport Plus ve
ProSupport Flex for
Client
algılama ve destek
isteği oluşturma
Dell, bir destek isteği açar ve parçanın
teslimatı için sizinle iletişime geçer.
NOT: Sistem kullanıcıları, yalnızca SupportAssist kullanıcı arayüzü etkinleştirildiğinde sürücüleri manuel olarak güncelleyebilir veya
sistem iyileştirmelerini çalıştırabilir. SupportAssist yapılandırılırken SupportAssist kullanıcı arayüzünü etkinleştirebilir veya devre dışı
bırakabilirsiniz.
NOT: Öngörülen sorun algılama özelliği yalnızca piller, sabit sürücüler, katı hal sürücüler (SSD’ler) ve fanlar için kullanılabilir.
Bu sürümdeki yeni özellikler ve geliştirmeler
BIOS, ürün yazılımı ve sürücü güncellemelerini ve bilgisayarınızda yüklü olan Dell uygulamalarına yönelik güncellemeleri görüntüleyin.
Bilgisayarınız için geçerli olan Önerilen ve İsteğe Bağlı sürücü güncellemelerinden hangilerinin gösterileceğini belirleyen kriterler geliştirildi.
Giriş 7
İş Bilgisayarları için SupportAssist kullanmaya
başlarken
Sadece sisteminiz için BT yöneticiniz tarafından etkinleştirilmişse SupportAssist kullanıcı arayüzüne erişebilirsiniz. Ayrıca, sadece BT
yöneticiniz tarafından etkinleştirilen özellikleri kullanabilirsiniz.
Konular:
SupportAssist kullanıcı arayüzü
Dil ayarlarını değiştirme
Bildirimler
Planlı taramalar
SupportAssist kullanıcı arayüzü
SupportAssist kullanıcı arayüzü aşağıdaki sayfaları içerir:
Ana Sayfa
Sorun Giderme
Geçmiş
Destek Alma
SupportAssist'i ilk kez açıyorsanız veya herhangi bir tarama ya da iyileştirme işlemi gerçekleştirmediyseniz, Ana sayfanın varsayılan
görünümü gösterilir. Tarama ve iyileştirmelerin tümünü başlatmak için Şimdi Başlat'a tıklayın.
Aşağıdaki şekilde Ana sayfanın varsayılan görünümü gösterilmektedir:
Rakam 1. Ana sayfa
Tarama ve iyileştirme işlemleri tamamlandıktan sonra Ana sayfada ve Geçmiş sayfasında aşağıdaki bilgiler gösterilir:
Geri kazanılan sabit sürücü alanı miktarı
Yüklü sürücü güncellemesi sayısı
NOT: Ana sayfada son 90 günde gerçekleştirilen taramalar ve en iyi duruma getirme işlemlerinin ayrıntıları görüntülenir.
2
8 İş Bilgisayarları için SupportAssist kullanmaya başlarken
Rakam 2. Ana sayfa — Özet görünümü
Kutucuk görünümüne gitmek için
öğesine tıklayın. Bekleyen bir bildirim varsa veya SupportAssist bir işlem yapmanızı isterse
SupportAssist'i açtığınızda kutucuk görünümü gösterilir.
Rakam 3. Ana sayfa - Kutucuk görünümü
Servis planınıza bağlı olarak, ana sayfada aşağıdaki kutucuklar görüntülenir:
Sürücüleri ve Yüklemeleri Al
Donanımı Tara
Dosyaları Temizleme
Performans Ayarlama
İyileştirme
Virüsleri ve Kötü Amaçlı Yazılımları Kaldır
NOT: Bilgisayarda yönetici haklarınız bulunmuyorsa sadece Donanımı Tara kutucuğu etkinleştirilir.
NOT: Şekil 1, 2 ve 3 sadece gösterim amaçlıdır. Üst bilgi rengi, düğmeler vs. gibi bireysel özellikler Alienware sistemlerinde farklıdır.
İş Bilgisayarları için SupportAssist kullanmaya başlarken 9
İmlecinizi SupportAssist kullanıcı arayüzünde gösterilen bilgisayar modeli veya Servis Etiketi üzerine getirdiğinizde bilgisayar görüntüsü ve
ayrıntıları gösterilir. Aşağıdaki tabloda, gösterilen bilgisayar ayrıntıları açıklanmaktadır:
Tablo 2. Bilgisayar ayrıntıları
Alan Açıklama
Garanti ayrıntıları Bilgisayar için geçerli olan servis planı, başlangıç tarihi ve sona erme
tarihi.
Servis Etiketi Bilgisayara ait benzersiz tanımlayıcı. Servis Etiketi alfasayısal bir
tanımlayıcıdır.
Ekspres Servis Kodu Otomatik telefon yardımı sırasında kullanılabilen sayısal sıra, örneğin
987-674-723-2.
Bellek Bilgisayarda takılı olan RAM, örneğin 16 GB.
İşlemci Bilgisayarda takılı olan işlemcinin tipi, örneğin Intel Core i5 6200U.
İşletim Sistemi Bilgisayarda yüklü olan işletim sistemi, örneğin Microsoft Windows
10 Pro.
Dil ayarlarını değiştirme
Bu görev ile ilgili
SupportAssist, 25 dilde kullanılabilir. Varsayılan olarak, SupportAssist işletim sistemi ile aynı dile ayarlanır. Dili tercihinize göre
değiştirebilirsiniz.
Adimlar
1. SupportAssist'i açın.
2. SupportAssist kullanıcı arayüzünün sağ üst köşesinde ayarlar simgesine tıklayın ve ardından Dil seç öğesine tıklayın.
Diller listesi görüntülenir.
3. Tercih ettiğiniz dili seçin.
4. SupportAssist’i seçilen dilde yeniden başlatmak için Evet öğesine tıklayın.
SupportAssist seçili dilde yeniden başlatılır ve seçili dilin yanında
görüntülenir.
Bildirimler
BT yöneticiniz tarafından etkinleştirilmişse, SupportAssist sürücü güncellemeleri ve yazılım iyileştirmesi hakkındaki bildirimleri görüntüler.
SupportAssist penceresindeki bildirimler
Aşağıdaki tablo, SupportAssist’i açtığınızda görüntülenen bildirimlerin bir özetini sunar:
Tablo 3.
SupportAssist penceresindeki bildirimler
Bildirim görüntülendiğinde Eylem
Sisteminizi son 14 gün içinde optimize etmediyseniz
Sisteminizdeki tüm taramaları ve iyileştirmeleri çalıştırmak için
Tümünü Çalıştır öğesine tıklayın.
24 saat sonra SupportAssist penceresini açtığınızda bildirimi
görüntülemek için Daha Sonra Anımsat öğesine tıklayın.
Bildirimi gizlemek için Iptal Et öğesine tıklayın.
10 İş Bilgisayarları için SupportAssist kullanmaya başlarken
Görev çubuğu veya Windows İşlemleri Merkezi’ndeki Bildirimler
Sisteminizde kurulu işletim sistemi türüne bağlı olarak, SupportAssist görev çubuğunda veya Windows İşlem Merkezi’nde bildirimleri
görüntüler.
Microsoft Windows 8 veya 8.1’de, bildirimler görev çubuğunda gösterilir.
Microsoft Windows 10’da, bildirimler Windows İşlem Merkezi’nde görüntülenir.
Aşağıdaki tabloda görev çubuğunda veya Windows İşlem Merkezi’nde görüntülenen bildirim tiplerinin özeti bulunmaktadır.
Tablo 4. Görev çubuğu veya Windows İşlem Merkezi bildirimleri
Bildirim görüntülendiğinde Eylem
Zamanlanmış tarama sırasında, önerilen veya acil bir sürücü
güncellemesi algılandı
Sürücü ayrıntıları sayfasını görmek için bildirime tıklayın. Sürücü
güncellemelerini kurma talimatları için bkz. Sürücü güncellemelerini
yükleme.
Manuel olarak başlatılmış veya planlanmış bir tarama sırasında
potansiyel istenmeyen programlar (PUP’ler) algılandı
Tarama sırasında algılanan PUP’leri gözden geçirmek veya
kaldırmak için bildirime tıklayın. PUP’leri kaldırmayla ilgili talimatlar
için bkz. İstenmeyen programları kaldırma.
Manuel olarak başlatılmış tarama veya planlanmış bir tarama
sırasında virüs veya kötü amaçlı yazılımlar algılandı.
Tarama sırasında algılanan virüslerin veya kötü amaçlı yazılımların
ayrıntılarını görmek için bildirime tıklayın.
Planlı taramalar
BT yöneticiniz tarafından ayarlanan zaman aralığına bağlı olarak, SupportAssist sürücü güncellemelerini kontrol etmek, donanım sorunlarını
tespit etmek ve sisteminizde gerekli olan iyileştirmeleri belirlemek için otomatik olarak sisteminizde bir tarama başlatır.
Tarama öncesinde, SupportAssist’in taramayı çalıştırmasını isteyip istemediğinizi onaylamanız için bir mesaj görüntülenir. SupportAssist’in
tarama yapmasını istemiyorsanız, taramayı ertelemek için Daha Sonra Çalıştır seçeneğine tıklayın. Taramayı ertelediğinizde, SupportAssist
taramayı 24 saat sonra gerçekleştirir. Zamanlamayı üç kez erteleyebilirsiniz. Tarama zamanlamasını üç kez ertelediğinizde, SupportAssist
taramayı sonraki planlanan zamanda otomatik olarak yapar.
NOT:
SupportAssist yalnızca sistem elektrik prizine takılı haldeyken ve planlı tarama başlatıldığı sırada kullanılmıyorsa planlı tarama
yapabilir.
Tarama sırasında acil sürücü güncellemesi, virüs veya kötü amaçlı yazılım tespit edilirse bildirim görüntülenir. Bildirimin türü işletim sistemine
bağlıdır. SupportAssist tarafından gösterilen bildirim türleri hakkında bilgi için, bkz. Bildirimler.
Tarama işlemi sırasında donanım sorunu algılanırsa, otomatik olarak destek isteği oluşturulur.
BT yöneticiniz etkinleştirmişse, SupportAssist taramadan sonra sisteminizi otomatik olarak iyileştirir.
İş
Bilgisayarları için SupportAssist kullanmaya başlarken 11
Sistem donanımınızı tarama
Donanım taraması çalıştırmak, sisteminizdeki donanım sorunlarınızı algılamanıza imkan verir. SupportAssist önceden belirlenen plana göre
sistem donanımınızı tarar. Aynı zamanda bir donanım sorununu tespit etmek için aşağıdakileri manuel olarak gerçekleştirebilirsiniz:
Belirli bir donanım bileşenini tarama
Hızlı bir donanım taraması başlatma
Stres testi çalıştırma
NOT: Tarama sırasında bir sorun algılanırsa ve destek isteği oluşturulması gerekiyorsa, destek isteği otomatik olarak oluşturulur.
SupportAssist otomatik olarak destek isteği oluşturamıyorsa, Donanım Taraması kutucuğunda Şimdi Düzelt seçeneği görüntülenir.
Destek isteği oluşturmayı tekrar denemek için Şimdi Düzelt öğesine tıklamalısınız.
Konular:
Belirli bir donanım bileşenini tarama
Hızlı bir donanım taraması başlatma
Stres testi çalıştırma
Belirli bir donanım bileşenini tarama
Bu görev ile ilgili
İhtiyacınıza göre, belirli bir donanım bileşenini tarayabilirsiniz.
NOT:
Aşağıdaki adımlar sabit sürücüyü taramaya yöneliktir. Tarama yapmak için adımlar seçtiğiniz donanım bileşenine bağlı olarak
değişkenlik gösterebilir.
Adimlar
1. SupportAssist’i açın ve Sorun Giderme sekmesine tıklayın.
2. Donanımın belirli bir parçasını kontrol etmek istiyorum öğesine tıklayın.
Sisteminizde bulunan donanım bileşenlerinin listesi görüntülenir.
NOT: Listeyi güncellemek için Sistem donanım listesini yenile öğesine tıklayın.
3. Depolama Aygıtları bölümünde, Sabit Sürücü öğesine tıklayın.
4. Testi seçin ve Testi çalıştır öğesine tıklayın.
Sonuçlar
Tarama işlemi tamamlandığında, şunlardan biri görüntülenir:
Hiçbir sorun algılanmazsa, Başarılı durumu ve
görüntülenir.
Destek isteği oluşturulmasını gerektirmeyen bir sorun algılanırsa, Başarısız durumu ve görüntülenir.
Destek isteği oluşturulmasını gerektiren bir sorun algılanırsa, destek isteği otomatik olarak oluşturulur ve sorun özeti sayfası görüntülenir.
Ayrıca BT yöneticinize de bildirim gönderilir.
Hızlı bir donanım taraması başlatma
Bu görev ile ilgili
Sabit sürücü, işlemci gibi donanım bileşenlerindeki sorunları algılamak için sisteminizde hızlı tarama çalıştırın.
3
12 Sistem donanımınızı tarama
Adimlar
1. SupportAssist’i açın ve simgesine tıklayın.
2. Donanımı Tara kutucuğunda, Şimdi Çalıştır öğesine tıklayın.
Sonuçlar
Tarama işlemi tamamlandığında, şunlardan biri görüntülenir:
Hiçbir sorun algılanmazsa kutucukta ilgili bildirim görüntülenir.
Destek isteği oluşturulmasını gerektiren bir sorun algılanırsa, destek isteği otomatik olarak oluşturulur, iyileştirme kutucukları devre dışı
bırakılır ve sorun özeti sayfası görüntülenir. Ayrıca BT yöneticinize de bildirim gönderilir.
Bir sorun algılanırsa ve destek isteği oluşturulması gerekmiyorsa, sorun başlığı kutucukların üstünde görüntülenir ve Donanım Taraması
kutucuğunda bir bildirim görüntülenir. İyileştirme kutucukları da devre dışı bırakılır. İyileştirme kutucuklarını etkinleştirmek için Atla
öğesine tıklayın.
Stres testi çalıştırma
Bu görev ile ilgili
Stres testi, hızlı tarama sırasında taranan sistem kartı, optik sürücüler, kamera gibi donanım bileşenlerindeki sorunları algılamanıza yardımcı
olabilir.
UYARI: Stres testi sırasında, ekranınız yanıp sönebilir ve sisteminizi kullanamayabilirsiniz.
Adimlar
1. SupportAssist’i açın ve Sorun Giderme sekmesine tıklayın.
2. Tüm PC’mi taramak istiyorum’a ve Başlat’a tıklayın.
SupportAssist, dosyalarınızı kaydetmenizi ve tüm uygulamaları kapatmanızı ister.
3. Testi çalıştırmak için Tamam öğesine tıklayın.
Sonuçlar
Tarama tamamlandığında, şunlar olabilir:
Hiçbir sorun algılanmazsa kutucukta ilgili bildirim görüntülenir.
Destek isteği oluşturulmasını gerektiren bir sorun algılanırsa, destek isteği otomatik olarak oluşturulur, iyileştirme kutucukları devre dışı
bırakılır ve sorun özeti sayfası görüntülenir. Ayrıca BT yöneticinize de bildirim gönderilir.
Bir sorun algılanırsa ve destek isteği oluşturulması gerekmiyorsa, sorun başlığı kutucukların üstünde görüntülenir ve Donanım Taraması
kutucuğunda bir bildirim görüntülenir. İyileştirme kutucukları da devre dışı bırakılır. İyileştirme kutucuklarını etkinleştirmek için Atla
öğesine tıklayın.
Sistem
donanımınızı tarama 13
Sisteminizi optimize etme
SupportAssist, sisteminizdeki dosyalar ve ayarlar üzerinde yapılan değişiklikleri tanımlamak için bir dizi tanılama testi yaparak sisteminizi
iyileştirmenize yardımcı olur. SupportAssist iyileştirmeleri, aşağıdakileri yaparak sistem hızını, depolama alanı kullanımını ve sistem kararlılığını
iyileştirmenize yardımcı olur:
Geçici dosyaların temizlenmesi
Sistem performansını ayarlama
iyileştirme
Virüsleri, kötü amaçlı yazılımları ve potansiyel istenmeyen programları (PUP'ler) kaldırma
NOT: Sadece BT yöneticiniz tarafından sisteminiz için etkinleştirilen iyileştirmeleri çalıştırabilirsiniz.
Konular:
Dosyaları temizleme
Sistem performansını ayarlama
İyileştirme
Virüs ve kötü amaçlı yazılımları kaldırma
Tüm sistem taramalarını ve en iyi duruma getirme işlemlerini çalıştırma
SupportAssist kutucuğundaki bildirimler
Dosyaları temizleme
Bu görev ile ilgili
Sisteminizden yedekli dosyaları, geçici klasörleri ve gereksiz diğer karmaşıklıkları kaldırın.
Adimlar
1.
SupportAssist’i açın ve tıklayın.
2. Dosyaları Temizle kutucuğunda Şimdi Çalıştır öğesine tıklayın.
DİKKAT: İşlem devam ederken iyileştirmeyi iptal ederseniz, uygulanan değişiklikler geri alınmaz.
En iyi duruma getirme işlemi tamamlandıktan sonra kutucukta ilgili bir bildirim görüntülenir. Ayrıca kurtarılan sabit sürücü alanı miktarı da
Ana sayfada ve Geçmiş sayfasında görüntülenir.
NOT:
Kutucukta görüntülenen bildirim, en iyi duruma getirme işleminin gerçekleştirildiği zamana bağlı olarak otomatik olarak değişir.
Kutucukta görüntülenen bildirim tipine ilişkin bilgiler için bkz. SupportAssist kutucuğundaki bildirimler.
Sistem performansını ayarlama
Bu görev ile ilgili
Sisteminizin işlem hızını en üst düzeye çıkarmak için güç, kayıt ve bellek ayırma ayarlarını yapın.
Adimlar
1.
SupportAssist’i açın ve
tıklayın.
2. Performansı Ayarla kutucuğunda Şimdi Çalıştır öğesine tıklayın.
DİKKAT: İşlem devam ederken iyileştirmeyi iptal ederseniz, uygulanan değişiklikler geri alınmaz.
4
14 Sisteminizi optimize etme
En iyi duruma getirme işlemi tamamlandıktan sonra kutucukta ilgili bir bildirim görüntülenir.
NOT: Kutucukta görüntülenen bildirim, en iyi duruma getirme işleminin gerçekleştirildiği zamana bağlı olarak otomatik olarak değişir.
Kutucukta görüntülenen bildirim tipine ilişkin bilgiler için bkz. SupportAssist kutucuğundaki bildirimler.
İyileştirme
Bu görev ile ilgili
Verimli ve güvenilir bir ağ bağlantısını sürdürmek için sisteminizde ağ ayarlarını iyileştirin.
Adimlar
1.
SupportAssist’i açın ve tıklayın.
2. Ağı Optimize Et kutucuğunda Şimdi Çalıştır öğesine tıklayın.
DİKKAT: İşlem devam ederken iyileştirmeyi iptal ederseniz, uygulanan değişiklikler geri alınmaz.
En iyi duruma getirme işlemi tamamlandıktan sonra kutucukta ilgili bir bildirim görüntülenir.
NOT: Kutucukta görüntülenen bildirim, en iyi duruma getirme işleminin gerçekleştirildiği zamana bağlı olarak otomatik olarak değişir.
Kutucukta görüntülenen bildirim tipine ilişkin bilgiler için bkz. SupportAssist kutucuğundaki bildirimler.
Virüs ve kötü amaçlı yazılımları kaldırma
Bu görev ile ilgili
Sisteminizi güvenli tutmak için virüs veya kötü amaçlı yazılımlar nedeniyle bozulmuş dosyaları izole edin ve kaldırın. Aynı zamanda,
sisteminizde kurulu olan istenmeyen programları (PUP’ler) tespit edin ve kaldırın. PUP’leri kaldırmayla ilgili talimatlar için bkz. İstenmeyen
programları kaldırma.
NOT: Virüs ve kötü amaçlı yazılımları kaldırma özelliği, örneğin Çin gibi belirli bölgelerde mevcut değildir.
NOT: Virüs ve kötü amaçlı yazılımları kaldırma özelliği yalnızca etkin bir ProSupport Plus veya ProSupport Flex for Client servis planına
sahip sistemler için kullanılabilir.
Adimlar
1.
SupportAssist’i açın ve tıklayın.
2. Virüs ve Kötü Amaçlı Yazılımları Kaldır kutucuğunda Şimdi Çalıştır öğesine tıklayın.
DİKKAT: İşlem devam ederken iyileştirmeyi iptal ederseniz, uygulanan değişiklikler geri alınmaz.
En iyi duruma getirme işlemi tamamlandıktan sonra kutucukta ilgili bir bildirim görüntülenir.
NOT:
Kutucukta görüntülenen bildirim, en iyi duruma getirme işleminin gerçekleştirildiği zamana bağlı olarak otomatik olarak değişir.
Kutucukta görüntülenen bildirim tipine ilişkin bilgiler için bkz. SupportAssist kutucuğundaki bildirimler.
İstenmeyen programları kaldırma
Bu görev ile ilgili
Potansiyel istenmeyen programlar (PUP'ler), uygulama yüklenirken sisteminize sessizce yüklenen programlardır. PUP’ler, casus yazılım,
reklam yazılımı ve sistem performansını düşürebilecek veya istenmeyen reklamlar görüntüleyebilecek benzer yazılımları içerir.
SupportAssist, manuel olarak başlatılan veya otomatik virüs ve kötü amaçlı yazılım taramaları sırasında sisteminizde bulunan PUP’leri algılar.
Eğer PUP’ler algılanırsa, Virüsleri ve Kötü Amaçlı Yazılımları Kaldır kutucuğu simgesi kırmızı renkte görünür ve algılanan PUP sayısı
kutucukta görüntülenir. Bu PUP’leri gözden geçirebilir ve kaldırabilirsiniz.
Sisteminizi
optimize etme 15
NOT: PUP’ler otomatik tarama sırasında algılanırsa, uygun bir bildirim görüntülenir. SupportAssist tarafından gösterilen bildirim tipleri
hakkında bilgi için bkz. Bildirimler.
Adimlar
1. SupportAssist'i açın.
2. Virüs ve Kötü Amaçlı Yazılımları Kaldır kutucuğunda Görüntüle öğesine tıklayın.
PUP’lerin ayrıntıları görüntülenir.
NOT: Varsayılan olarak, tüm PUP’ler seçilidir. PUP’leri gözden geçirebilir ve sisteminizden kaldırmak istemediklerinizi
temizleyebilirsiniz.
3. Gerekirse, PUP hakkında daha fazla bilgi görüntülemek için Daha fazla ayrıntı için buraya tıklayın seçeneğine tıklayın.
4. Kaldır öğesine ve Onayla öğesine tıklayın.
Seçilen PUP’ler sistemden kaldırılır.
5. Tamam’a tıklayın.
Sonuçlar
Kaldırılan PUP sayısı Ana sayfada ve Geçmiş sayfasında görüntülenir.
Tüm sistem taramalarını ve en iyi duruma getirme
işlemlerini çalıştırma
Bu görev ile ilgili
Mevcut sürücü güncellemelerini kontrol etmek, donanım sorunlarını tespit etmek ve sisteminizde gerekli olan iyileştirmeleri belirlemek için
birden fazla taramayı tek tek çalıştırın. Bir tarama tamamlandıktan sonra, sonraki tarama başlatılır. Tüm tarama ve iyileştirme işlemlerinin
ayrıntılarını Geçmiş sayfasından görüntüleyin.
Adimlar
Aşağıdakilerden birini gerçekleştirin:
SupportAssist’i açın ve Şimdi Başlat öğesine tıklayın.
SupportAssist’i açın,
tıklayın ve ardından Tümünü Çalıştır öğesine tıklayın.
DİKKAT: İşlem devam ederken iyileştirmeyi iptal ederseniz, uygulanan değişiklikler geri alınmaz.
Tarama işlemi tamamlandığında, şunlardan biri görüntülenir:
Hiçbir sorun algılanmazsa ve hiçbir güncelleme yoksa her kutucukta ilgili bir mesaj görüntülenir. Kurtarılan sabit sürücü alanı miktarı ve
kaldırılan virüs veya kötü amaçlı yazılım sayısı Ana sayfada ve Geçmiş sayfasında görüntülenir.
Tarama sırasında sürücü güncellemeleri algılanırsa, Sürücüleri ve İndirmeleri Al kutucuğunda güncelleme tipi ve güncelleme sayısı
görüntülenir. Sürücü güncellemelerini kurma talimatları için bkz. Sürücü güncellemelerini yükleme.
Destek isteği oluşturulmasını gerektiren bir donanım sorunu algılanırsa, destek isteği otomatik olarak oluşturulur ve sorun özeti sayfası
görüntülenir. Ayrıca BT yöneticinize de bildirim gönderilir.
Destek isteği oluşturulmasını gerektirmeyen bir sorun algılanırsa, sorun başlığı kutucukların üstünde görüntülenir, Donanım Taraması
kutucuğunda bir bildirim görüntülenir ve iyileştirme kutucukları devre dışı bırakılır. İyileştirme kutucuklarını etkinleştirmek için Atla öğesine
tıklayın.
Potansiyel istenmeyen programlar (PUP’ler) algılanırsa Virüsleri ve Kötü Amaçlı Yazılımları Kaldır kutucuğunda bir bildirim
görüntülenir. PUP’leri kaldırmayla ilgili talimatlar için bkz. İstenmeyen programları kaldırma.
SupportAssist kutucuğundaki bildirimler
SupportAssist kutucuğunda görüntülenen bildirim, son tarama veya iyileştirmenin ne zaman yapıldığına bağlıdır. Aşağıdaki tabloda, son
taramanın ne zaman yapıldığına bağlı olarak kutucukta görüntülenen bildirim açıklanmaktadır.
16
Sisteminizi optimize etme
Tablo 5. SupportAssist kutucuklarındaki bildirimler
Son işlemden itibaren zaman Bildirim
Üç saatten az Yapılan tarama veya iyileştirme işleminin sonucu ve Şimdi görüntülenir, örneğin PC ayarlandı: Şimdi
Üç saatten fazla ama 24 saatten
az
Yapılan tarama veya iyileştirme işleminin sonucu ve Bugün görüntülenir, örneğin PC ayarlandı: Bugün
24 saatten fazla ama 48 saatten
az
Yapılan tarama veya iyileştirme işleminin sonucu ve Dün görüntülenir, örneğin PC ayarlandı: Dün
48 saatten fazla Sonuç ve tarama veya iyileştirmenin ne zaman yapıldığı, örneğin 120 MB kurtarıldı: 16 Mart 2018
Yedi günden az Yeşil renkte görüntülenir.
Yedi günden fazla ama 30
günden az
Turuncu renkte görüntülenir.
30 günden fazla Kırmızı renkte görüntülenir.
Sisteminizi optimize etme 17
Sürücüler ve yüklemeleri alma
Sürücü, işletim sisteminin sisteminizdeki donanım bileşenleriyle iletişim kurmasını sağlayan bir yazılımdır. Ekran kartı, ses kartı ve modem
gibi donanım bileşenlerinin verimli şekilde çalışabilmesi için sürücü gerekir. Bazen işletim sistemi, sistem sürücülerini içerir ancak genellikle
sürücülerin ayrı olarak indirilmesi ve kurulması gerekir.
Üretici yazılımı sistem donanımında yerleşik bir yazılımdır. Diğer donanım bileşenleriyle iletişim kurmak ve temel girdi/çıktı görevleri gibi
işlevleri yapmak için talimatlar vermek üzere programlanmıştır.
Sistem sürücüleri ve bellenim sistem performansını geliştirmek, güvenlik risklerini önlemek ve uyumluluğu genişletmeyi içeren çeşitli
nedenlerden dolayı güncellenmelidir. SupportAssist, sürücüleri ve bellenimi güncellemenizi sağlar.
NOT: Bu dokümanda, sürücüler terimi hem sürücülere hem de bellenime atıfta bulunmaktadır.
Rutin sistem izlemenin bir parçası olarak, SupportAssist sisteminiz için mevcut sürücü güncellemelerini algılamak üzere 7 günde bir
sisteminizi tarar. Acil güncelleme varsa, bildirim görüntülenir. SupportAssist tarafından gösterilen bildirim tipleri hakkında bilgi için bkz.
Bildirimler.
Konular:
Sürücülerin önem derecesi sınıflandırması
Sürücü güncellemelerini yükleme
Sürücü güncellemelerini kaldırma
Sürücüleri ve İndirmeleri Al kutucuk bildirimleri
Sürücülerin önem derecesi sınıflandırması
SupportAssist, sürücüleri ve bellenimi önem derecelerine göre sınıflandırır. Önem derecesine göre, sürücüler aşağıdaki kategorilerde
sınıflandırılır:
Güvenlik: Sisteminizdeki potansiyel güvenlik tehditlerini önleyebilecek güncellemeler.
Acil: Bilgisayarların sağlıklı olduğundan emin olmak için gerekli güncellemeler.
Önerilen: Sisteminizin performansını büyük ölçüde iyileştirecek güncellemeler.
İsteğe bağlı: Yüklemeyi tercih edebileceğiniz güncellemeler.
Sürücü güncellemelerini yükleme
Önkosullar
Sistemde yönetici haklarınız olmalıdır.
Bu görev ile ilgili
SupportAssist, sisteminizi tarar ve sisteminiz için gerekli olan sürücü güncellemelerini proaktif olarak önerir. Bir güncellemeyi yüklemeden
önce, SupportAssist otomatik olarak bir geri yükleme noktası oluşturur. Güncellemeyi kaldırmak ve sistemi önceki durumuna geri yüklemek
için geri yükleme noktasını kullanabilirsiniz. Belli bir süre zarfında, SupportAssist yalnızca üç geri yükleme noktası tutabilir. Yeni bir geri
yükleme noktası oluşturulduğunda, en eski geri yükleme noktası kaldırılır.
NOT: Sisteminiz için kullanılabilecek BIOS’un daha yeni bir sürümünü yüklerseniz, güncellemeyi kaldıramazsınız.
NOT: Varsayılan olarak, geri yükleme noktası oluşturma ayarı Windows işletim sisteminde devre dışı bırakılmıştır. SupportAssist’in geri
yükleme noktası oluşturmasını sağlamak için Windows’da geri yükleme noktası oluşturma ayarlarını etkinleştirmeniz gerekir.
Adimlar
1.
SupportAssist’i açın ve
tıklayın.
5
18 Sürücüler ve yüklemeleri alma
2. Sürücüleri ve Yüklemeleri Al kutucuğunda, Şimdi Çalıştır öğesine tıklayın.
Sisteminiz için güncellemeler varsa Sürücüleri ve İndirmeleri Al kutucuğunda güncelleme tipi ve mevcut güncelleme sayısı
görüntülenir.
NOT: Kutucuktaki bildirim, güncellemenin önem derecesine bağlıdır. Kutucukta görüntülenen bildirimlerin tipine ilişkin bilgiler için
bkz. Sürücüleri ve İndirmeleri Al kutucuk bildirimleri.
SupportAssist, sisteminiz için mevcut güncellemeleri algılayamazsa ilgili bir mesaj görüntülenir.
3. Şimdi Güncelle öğesine tıklayın.
Sürücüler sayfası görüntülenir.
NOT: Varsayılan olarak, tüm güncellemeler seçilidir. Listeyi gözden geçirebilir ve kurmak istemediğiniz güncellemeleri
kaldırabilirsiniz.
4. Yükle öğesine tıklayın.
Otomatik olarak yüklenen güncellemeler için Durum sütununda ve Bitti durumu görüntülenir.
Güncellemenin manuel olarak yüklenmesi gerekiyorsa, indirme tamamlandıktan sonra bir Yükle bağlantısı Durum sütununda
görüntülenir. Güncelleme, Yükle bağlantısına tıklayarak indirilebilir.
NOT: Belirli sürücülerin yüklenmesini tamamlamak için sisteminizi yeniden başlatmanız gerekebilir.
NOT: Bir güncellemenin indirme işlemi devam ediyorsa öğesine tıklayarak indirme işlemini iptal edin. Yükleme devam ederken
güncellemeyi iptal edemezsiniz.
5. Bir güncelleme yeniden başlatma gerektiriyorsa, aşağıdaki adımları uygulayın:
a. Sistemi hemen yeniden başlatmak için Şimdi Yeniden Başlat öğesine tıklayın.
SupportAssist, yeniden başlatmadan önce dosyalarınızı kaydetmenizi ve tüm uygulamaları kapatmanızı ister.
b. Kurulum işlemini tamamlamak için Yeniden Başlat öğesine tıklayın.
6. Son öğesine tıklayın.
Sonuçlar
Ana sayfa görüntülenir. Yüklü sürücü sayısı ana sayfada görüntülenir.
Sürücü güncellemelerini kaldırma
Önkosullar
Sistemde yönetici haklarınız olmalıdır.
Bu görev ile ilgili
Bir sürücüyü güncellendikten sonra sisteminizde hatalarla karşılaşıyorsanız, güncellemeyi kaldırabilir ve sistemi önceki durumuna geri
yükleyebilirsiniz.
Adimlar
1. SupportAssist'i açın ve Geçmiş sekmesine tıklayın.
2. Geçmiş sayfasında, gerekli olan Sistemi Geri Yükle bağlantısına tıklayın.
Sistemin, geri yükleme noktasının oluşturulduğu duruma geri yükleneceğini gösteren bir mesaj görüntülenir.
3. Geri Yükle öğesine tıklayın.
Sonuçlar
Sistem yeniden başlatılır ve güncelleme kaldırılır.
Sürücüleri ve İndirmeleri Al kutucuk bildirimleri
Aşağıdaki tablo, Sürücüleri ve İndirmeleri Al kutucuğunda görüntülenen farklı durum bildirimlerini açıklamaktadır:
Sürücüler ve
yüklemeleri alma 19
Tablo 6. Sürücüleri ve Yüklemeleri al kutucuk bildirimleri
Güncelleme simgesi Kutucuk simgesi Güncelleme türü Açıklama
Simge görüntülenmez.
Hiçbiri kullanılamıyor
mesajı görüntülenir.
İsteğe bağlı veya mevcut bir
güncelleme yok
Güncelleme veya isteğe bağlı bir
güncelleme bulunmamaktadır.
Önerilen Yalnızca önerilen güncelleme tipleri
bulunmaktadır.
Acil Yalnızca acil veya birden çok
güncelleştirme türü mevcuttur.
20 Sürücüler ve yüklemeleri alma
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28

Dell SupportAssist for Business PCs Kullanici rehberi

Tip
Kullanici rehberi