Shimano SL-M430 Service Instructions

Tip
Service Instructions
5 mm Alyen anahtarı
Teknik Servis Talimatı
SI-6TD0A-002
Arka Dișli Sistemi
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Özellikler
Sıkma torku : 5 N•m
Dıș çapı maksimum 36 mm olan elcik kullanın.
Kolun takılması
* Diğer dillerde servis talimatı için, bkz: http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Dișli değiștirme ișlemi
Bu vites kolu, boșaltma ișlemlerinin kolu itmek veya çekmek suretiyle yapılmasına izin veren 2-yönlü bir boșaltma mekanizmasına sahiptir.
Hem (A) kolu hem (B) kolu, vites değiștirmeden sonra serbest bırakıldıklarında daima bașlangıç konumuna dönerler. Kollardan birini
çalıștırırken aynı zamanda krank kolunu da çevirin.
Küçük bir dișliden büyük bir dișliye geçmek için (A Kolu)
Sadece bir adım geçiș yapmak için, (A) kolunu (1) konumuna
bastırın. Bir defada iki adım geçiș yapmak için (2) konumuna
bastırın.
Büyük bir dișliden küçük bir dișliye geçmek için (B Kolu)
Büyük bir dișliden küçük bir dișliye bir adım geçiș yapmak için (B)
koluna bir kez basın.
(A) kolu bașlangıç konumu
Kol (B)
2-yönlü değișim
SIS Ayarı
5. SIS Ayarı
Vites kolunu birkaç kez çalıștırarak zinciri ikinci dișliye hareket
ettirin. Daha sonra, vites koluna oynaklığını alacak kadar
basarken krank kolunu çevirin.
Üçüncü vitese
geçerken
Vites kablosu ayar tamburunu
zincir ikinci dișliye geri
dönünceye kadar sıkın. (saat
yönü)
Vites kablosu tamburunu
zincir üçüncü dișliye
dokunarak ses çıkarıncaya
kadar gevșetin. (ters saat
yönü)
Ses tamamen
kesildiğinde
İdeal ayar
En iyi ayar, vites kolu oynaklığı alacak kadar
çalıștırıldığında ve zincir üçüncü dișliye dokunarak
ses çıkardığında elde edilir.
* Vites kolunu orijinal konumuna (kolun ikinci dișli ayarında
olduğu ve serbest bırakıldığı konuma) döndürün ve daha
sonra krank kolunu saat yönünde çevirin. Eğer zincir
üçüncü dișliye dokunarak ses çıkarıyorsa, vites kablosu ayar
tamburunu saat yönünde hafifçe çevirmek suretiyle ses kesilinceye
ve zincir düzgün șekilde çalıșıncaya kadar sıkın.
Kolu çalıștırarak vites değiștirin ve dișli konumlarından herhangi
birinde gürültü olușup olușmadığını kontrol edin.
İdeal SIS performansı için, güç aktarma parçalarını periyodik olarak
yağlayın.
2. İç kablonun bağlanması ve emniyete alınması
(B) kolunu 8 defa veya daha fazla
çalıștırarak kolu en yüksek
konuma ayarlayın; gösterge
üzerinden en yüksek konumun
doğru olup olmadığını kontrol
edin ve daha sonra iç kabloyu
takarak ayarlayın.
Vites kablosunun kesilmesi
Vites kablosunu keserken, ișaretli ucun karșısındaki ucu kesin.
Vites kablosunu kestikten sonra, deliğin içi
düzgün bir çapa sahip olacak șekilde ucu
yuvarlayın.
Aynı dıș ucun kapsülünü
vites kablosunun kesik
ucuna takın.
Dıș uç kapsül
1
1 2
2
En büyük
dișli
Kılavuz makara
Alt ayar vidası
3. Alt ayar
Alt ayar vidasını çevirerek, kılavuz makaranın doğrudan en büyük
dișliyle hizalanacak bir konuma hareket etmesini sağlayın.
4. B-gerginlik ayar vidasının kullanılması
Zinciri en küçük aynakol dișlisi ve en büyük dișli üzerine takarak
krank kolunu geriye doğru çevirin. Daha sonra, B-gerginlik ayar
vidasını çevirerek kılavuz makarayı dișliye mümkün olduğu kadar
yakın, fakat dokunmayacak șekilde ayarlayın. Daha sonra, zinciri
en küçük dișliye ayarlayın ve yukarıdaki ișlemi tekrarlayarak
makaranın dișliye dokunmadığından emin olun.
1
2
1 2
2
1
En büyük dișli En küçük dișli
B-gerginlik ayar
vidası
Kabloyu arka vites
değiștiriciye bağlayın
ve kablodaki ilk gevșekliği
aldıktan sonra, arka vites
değiștiriciyi șekilde görüldüğü
gibi tekrar sabitleyin.
Çekin
Sıkma torku : 5-7 N•m
1. Üst ayar
Üst ayar vidasını çevirmek
suretiyle arkadan bakıldığında
kılavuz makara en küçük
dișlinin dıș yüzeyi ile
hizalanacak șekilde ayarlayın.
1
2
1 2
En küçük dișlinin dıș
yüzeyi
Kılavuz makara
Üst ayar vidası
Kol (B)
Kanal
Not : Kablonun kanala iyice
yerleștiğinden emin olun.
Ayar civatası
Ayar civatası
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
Not
Eğer dișli değiștirme ișlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiștiriciyi yıkayın ve tüm hareketli parçaları yağlayın.
Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites değiștiriciyi değiștirmeniz gerekir.
Vites değiștiriciyi periyodik olarak temizlemeli ve tüm hareketli parçaları (mekanizmayı ve makaraları) yağlamalısınız.
Eğer dișli değiștirme ayarı yapılamıyorsa, bisikletin arka ucundaki paralellik derecesini kontrol edin. Aynı zamanda, kablonun
yağlanıp yağlanmadığını ve vites kablosunun çok uzun veya çok kısa olup olmadığını kontrol edin.
Eğer bir makaradaki gevșeklik nedeniyle anormal bir ses duyarsanız, makarayı değiștirmelisiniz.
Eğer tekerlek sertleșir ve zor dönmeye bașlarsa, gres yağıyla yağlamanız gerekir.
Haznenin içine yağ uygulamayın; aksi halde yağ dıșarı çıkabilir.
Dișlileri periyodik olarak doğal bir deterjanla yıkayın ve tekrar yağlayın. Ayrıca, zincirin doğal bir deterjanla yıkanarak
yağlanması, dișlilerin ve zincirin kullanım ömrünü uzatmanın etkili bir yoludur.
Eğer zincir kullanım sırasında dișlilerden çıkıyorsa, dișlileri ve zinciri değiștirin.
İçten kablo çektirmeli bir kadronun kullanılması, yüksek kablo direnci nedeniyle SIS vites değiștirme fonksiyonunu bozma
eğiliminde olduğundan tavsiye edilmez.
Her zaman aynı grup ișaretleri bulunan dișli seti kullanmaya özen gösterin. Kesinlikle farklı grup ișaretine
sahip olan bir dișli yatağı ile birlikte kullanmayın.
Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar boșluğa sahip olan bir vites kablosu kullanın.
Ayrıca, gidon tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla temas edip etmediğini kontrol edin.
Kullanmadan önce iç kabloyu ve vites kablosunun içini gresleyerek uygun șekilde kaydıklarından
emin olun.
Düzgün çalıșma için, belirtilen vites kablosunu ve orta göbek kablo rehberini kullanın.
Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
Gösterge ve vites değișim ünitesini sökmeyin. Bu ișlem üniteye hasar verebilir veya yanlıș çalıșmasına
neden olabilir.
Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili değildir.
Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel bisiklet satıcınıza danıșın.
"Bakım aralığı, kullanma ve sürüş şartlarına bağlıdır. Zinciri düzenli olarak uygun zincir temizlemeyici
maddeyle temizleyin. Kesinlikle pas temizleyiciler gibi alkali bazlı veya asit bazlı çözücüler kullanmayın.
Eğer bu çözücüler kullanılırsa, zincir kırılabilir ve ciddi yaralanmaya neden olabilir."
Bisikleti sürmeden önce tekerleklerin emniyetli șekilde bağlanmıș olduğunu kontrol edin. Eğer tekerlekler herhangi bir șekilde
gevșekse, bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilirler.
Güçlendirilmiș bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri birleștirmek için kullanın.
İki farklı tipte güçlendirilmiș bağlantı pimi mevcuttur.
Kullanacağınız pimi seçmeden önce așağıdaki tabloyu
inceleyin. Güçlendirilmiș bağlantı pimlerinden bașka
bağlantı pimleri kullanılması veya kullanılan zincir tipine
uygun olmayan bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya alet
kullanılması halinde yeterli bağlantı kuvveti elde
edilemeyebilir ve bu durum zincirin kopmasına veya
yerinden çıkmasına neden olabilir.
Eğer dișli sayısındaki bir değișiklik nedeniyle zincirin
uzunluğunu ayarlamak gerekiyorsa, zinciri bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya uç pimi
kullanılarak bağlandığı yerden bașka bir noktada kesin. Zincir, güçlendirilmiș bağlantı pimiyle
veya uç pimiyle bağlandığı yerden kesilmesi durumunda hasar görecektir.
Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini kontrol edin. Eğer
gerginlik çok zayıfsa veya zincir hasar görmüșse, zincir değiștirilmelidir. Eğer bu önlem
alınmazsa, zincir kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Shimano CN-HG73 ve CN-HG53 zincirleriyle birlikte 9-vites zincirleriyle uyumlu olan bir
aynakol kullanın. Eğer 8 veya daha düșük vites uyumlu bir aynakol kullanılırsa, aynakol dișli değișim problemleri olușabilir veya
zincir pimleri düșerek zincirin kopmasına neden olabilir.
Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar, bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal
Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
Eğer ayarlar doğru șekilde yapılmazsa, zincir yerinden çıkarak bisikletin devrilmesine ve ciddi șekilde yaralanmanıza neden
olabilir.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grup ișaretleri
Güçlendirilmiș Bağlantı Pimi
Uç Pimi Link Pimi
SI-6TD0A-002-05
Göstergenin değiștirilmesi
Sökme ve takma ișlemleri sadece gösterge değiștirilirken
yapılmalıdır.
1. Göstergeyi sabitleyen iki gösterge ayar vidasını çıkarın.
5. Göstergenin çalıșmasını kontrol edin. Eğer doğru șekilde
çalıșmıyorsa, 3. ve 4. adımlarına özel dikkat göstererek
göstergeyi tekrar takın.
Gösterge ve vites değișim ünitesini sökmeyin. Bu ișlem üniteye
hasar verebilir veya yanlıș çalıșmasına neden olabilir.
Arka hazne gövdesinin değiștirilmesi
Hazne milini çıkardıktan sonra filibir gövdesinin içinde yer alan filibir
gövdesi tespit civatasını sökün ve filibir gövdesini değiștirin.
Not :
Filibir gövdesini
sökmeye çalıșmayın;
bu durum arızaya
neden olabilir.
Filibir gövdesi Filibir gövdesi tespit civatası
Filibir gövdesi rondelası
10 mm Alyen
anahtarı (TL-WR37)
Sökme
Montaj
Sıkma torku : 35-50 N•m
İç kablonun takılması
İç kabloyu, marka ișareti bulunan ucundan vites kablosuna
sokun. Kablonun verimli șekilde çalıșmasını sağlamak için marka
ișareti bulunan uçtan gresleyin.
Marka ișareti
Zincir
En büyük aynakol dișlisi En büyük aynakol dișlisi
2 bakla ekleyin (zincir her iki
tarafta en büyük dișlide iken)
Zincir uzunluğu
Arka vites değiștiricisinin montajı
Montajı yaparken, B-gerginlik ayar vidasının mil yuvası tırnağıyla temas
etmemesine dikkat edin. Aksi takdirde deformasyon olușabilir.
Göbek mili Sıkma torku: 8-10 N•m
5 mm Alyen anahtarı
Mil yuvası
tırnağı
B-gerginlik ayar
vidası
İç delik kapağını șekilde görüldüğü gibi
duruncaya kadar çevirerek takın.
Durduktan sonra daha fazla çevirmeyin.
Aksi takdirde vida diși hasar görebilir.
Vites kolu
Ünite kapağı
İç delik kapağı
2. Gösterge ünitesini șekilde
gösterildiği gibi çıkarın.
3. (B) kolunu en az sekiz defa
çalıștırarak kolu en yüksek
konuma ayarlayın.
4. Gösterge iğnesinin sol tarafta olup olmadığını kontrol ettikten
sonra, göstergeyi doğrudan yukarıdan takın.
Sıkma torku : 0.3-0.5 N•m
Gösterge ayar vidaları
Kol (B)
Gösterge
Dișlilerin montajı
Vites kolunu, fren çalıșmasını ve dișli değișim ișlemini
engellemeyeceği bir konuma takın.
Fren çalıșmasının engellenmesine neden olacak bir kombinasyon
kullanmayın.
Seriler Alivio
RAPIDFIRE-Plus SL-M430
Vites kablosu SIS-SP40
Arka değiștirici RD-M430
Tip SGS
Arka hazne FH-M430 / FH-M435
Dișliler 9
Kaset dișli CS-HG61 / CS-HG50-9 / CS-HG30-9
Zincir CN-HG53
Orta göbek rehberi SM-SP17 / SM-BT17
Arka Vites Değiștirici
Model numarası RD-M430
Tip SGS
Dișliler 9
Toplam kapasite 45D
Uygulanabilir dișli kombinasyonu 11-32D, 11-34D, 11-28D
En küçük dișli 11D
Aynakol diș farkı 22D
Kaset dișli kombinasyonu
Model numarası Grup adı Dișliler Diș kombinasyonu
CS-HG50-9 /
CS-HG30-9
ar 9 11, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32D
au 9 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30, 34D
CS-HG61 bg 9 11, 12, 13, 14, 16, 18, 21, 24, 28D
Arka hazne
Model numarası FH-M430 / FH-M435
Dișliler 9
Jant teli deliği adedi 36 / 32
Zincir
Güçlendirilmiș bağlantı
pimi
Zincir aleti
CN-7701 / CN-HG93 gibi
9-vites çok ince zincir
6.5mm
Silver
TL-CN32 / TL-CN27
CN-HG50 / CN-HG40 gibi
8-/7-/6-vites ince zincir
7.1mm
Siyah
TL-CN32 / TL-CN27
6.5 mm
7.1 mm
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
-
C
J
A
P
A
N
U
.
S
.
P
A
T
4
2
6
8
2
5
9
L
O
C
K
4
0
0
k
g
/
c
m
O
N
A
M
I
H
S
ap
as
34T
ap
as
30T
ap
as
26T
ap
as
23T
as
20T
17T
as
au
11T
as
au
13T
as
au
15T
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
16T
14T
9S
9S
9S
13T
12T
a
Q
ar
ba
11T
a
Q
a
r
b
a
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
14T
CS-HG50-9 / CS-HG30-9 (ar)
CS-HG50-9 / CS-HG30-9 (au)
CS-HG61 (bg)
Kilitleme bileziği
Kilitleme bileziği
Dișli ara parçaları
Kilitleme bileziği
Her bir dișli için, grup ișareti bulunan yüzey yukarı doğru
bakmalı ve her bir dișlinin geniș kısmı ve arka hazne
gövdesinin (kanal genișliğinin fazla olduğu) A kısmı
hizalanacak șekilde yerleștirilmelidir.
Oluk sadece bir
yerde geniștir.
a
c
-
1
4
T
A
Geniș parça
Dișlilerin montajını yaparken,
kilitleme bileziğini sıkmak için
özel aleti (TL-LR15/LR10)
kullanın.
Dișlileri değiștirirken, kilitleme
bileziğini çıkarmak için özel
aleti (TL-LR15/LR10) ve
TL-SR21'i kullanın.
Sıkma torku :
30-50 N•m
Kilitleme
bileziği
Alet
(TL-SR21)
Sökme
TL-LR15/LR10
  • Page 1 1

Shimano SL-M430 Service Instructions

Tip
Service Instructions