Shimano SL-M591 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Her bir dișli için, grup ișareti bulunan
yüzey yukarı doğru bakmalı ve her bir
dișlinin geniș kısmı ve arka hazne
gövdesinin (kanal genișliğinin fazla
olduğu) A kısmı hizalanacak șekilde
yerleștirilmelidir.
[Takma ișlemi]
1. Kolu (B) 9 defa veya daha fazla
çalıștırarak en üst konuma
ayarlayın.
2. Gösterge iğnesinin sol tarafa
baktığını doğrulayın ve göstergenin
altındaki pimi ve üstündeki çıkıntıyı
vites kolu ünitesi üzerindeki o
ișaretleriyle hizalayın. Daha sonra,
șekilde görüldüğü gibi çıkıntıdan
bașlayarak ve pimle devam ederek
göstergeyi vites kolu ünitesine
yerleștirin.
3. İki gösterge tespit vidasını sıkın.
4. Göstergenin çalıșmasını kontrol edin. Eğer gösterge doğru
șekilde çalıșmıyorsa, 1 ve 2 adımlarına özel dikkat
göstererek tekrar takın.
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
Teknik Servis Talimatı SI-6V7RA-001
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Özellikler Göstergenin değiștirilmesi ve takılması
Arka Vites Değiștirici
Kaset dișli kombinasyonu Arka hazne
Sökme ve takma ișlemleri sadece gösterge değiștirilirken
yapılmalıdır. Ön için, iğne ters konumdadır.
[Çıkarma ișlemi]
1. Kolu (B) 9 defa veya daha fazla çalıștırarak en üst konuma
ayarlayın.
2. Göstergeyi sabitleyen iki gösterge tespit vidasını çıkarın.
3. Merceği șekilde görüldüğü gibi yukarı kaldırın, kancalı parçayı
ayırın ve gösterge ünitesini çıkarın.
Dișli değiștirme ișlemi
Vites küçültme kolu, vites küçültme ișleminin kolu itmek veya çekmek suretiyle yapılmasına izin veren 2-yönlü bir boșaltma mekanizmasına
sahiptir. Hem (A) kolu hem (B) kolu, vites değiștirmeden sonra serbest bırakıldıklarında daima bașlangıç konumuna dönerler. Kollardan birini
çalıștırırken aynı zamanda krank kolunu da çevirin.
Bu Servis Talimatı, SL-M591 ile RD-M593 üst normal tip arka vites değiștiriciyle birlikte kullanıldığında geçerli olan çalıștırma yöntemini
açıklamaktadır.
Arka vites değiştiricinin takılması ve SIS ayarı hakkında
ayrıntılı bilgi için, RD-M593 (Arka Vites Değiştirici)
ServisTalimatına bakın.
Küçük bir dișliden büyük bir dișliye geçmek için (A Kolu)
Sadece bir adım geçiș yapmak için, (A) kolunu (1) konumuna
bastırın. Bir defada iki adım geçiș yapmak için (2) konumuna
bastırın.
Büyük bir dișliden küçük bir dișliye geçmek için (B Kolu)
Büyük bir dișliden küçük bir dișliye bir adım geçiș yapmak için (B)
koluna bir kez basın.
(A) kolu bașlangıç konumu
Kol (B)
2-yönlü değișim
İç delik kapağını șekilde görüldüğü
gibi duruncaya kadar çevirerek takın.
Durduktan sonra daha fazla
çevirmeyin. Aksi takdirde vida diși
hasar görebilir.
(B) kolunu 9 kez veya daha fazla
çalıștırın ve gösterge üzerinden
kolun en yüksek konumda
olduğunu kontrol edin. Daha
sonra, iç delik kapağını çıkarın ve
iç kabloyu bağlayın.
Kol (B)
İç delik kapağı
İç kablonun bağlanması ve emniyete
alınması
İç delik kapağı
İç kablo
Fren kablosunun kesilmesi
Fren kablosunu keserken, ișaretli ucun karșısındaki ucu kesin.
Fren kablosunu kestikten sonra, deliğin içi
düzgün bir çapa sahip olacak șekilde ucu
yuvarlayın.
Aynı dıș ucun
kapsülünü fren
kablosunun kesik ucuna
takın.
Dıș uç kapsül
Dil ve lastik muhafazalı
sızdırmaz kapsül,
kadronun fren kablosu
dayamasına monte
edilmelidir.
Lastik muhafaza
Lastik muhafaza
Bükmemeye dikkat edin
Sızdırmaz kapsül, dilli
* Eğer arka süspansiyonlu bisikletlerde olduğu gibi, arka vites
değiștirici büyük bir derecede
hareket ederse, kapsülü bir
alüminyum kapakla değiștirmeniz
tavsiye edilir. Alüminyum kapaklı
fren kablosunun ucu vites
değiștirici tarafında olmalıdır.
Alüminyum kapak
Vites değiștirici
tarafı
Sıkma torku: 0.2 N•m
Gösterge tespit vidaları
Gösterge ünitesi
Kancalı parça
Mercek
Pim
Kauçuk contayı, filibir
gövdesini değiștirdikten
sonra son parça olarak takın
ve su geçirmez kapak tarafından
sıkıștırılmadığından emin olun.
Arka hazne gövdesinin değiștirilmesi
Hazne milini çıkardıktan
sonra filibir gövdesinin
içinde yer alan filibir
gövdesi tespit civatasını
sökün ve filibir gövdesini
değiștirin.
Not: Filibir gövdesini
sökmeye çalıșmayın; bu
durum arızaya neden
olabilir.
Filibir gövdesi Filibir gövdesi tespit civatası
10 mm Alyen
anahtarı (TL-WR37)
Sökme
Montaj
Sıkma torku: 35-50 N•m
Kauçuk conta
SI-6V7RA-001-05
Arka Dișli Sistemi
* Diğer dillerde servis talimatı için, bkz:
http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
"Bakım aralığı, kullanma ve sürüş şartlarına bağlıdır. Zinciri düzenli olarak uygun
zincir temizleyici maddeyle temizleyin. Kesinlikle pas temizleyiciler gibi alkali
bazlı veya asit bazlı çözücüler kullanmayın. Eğer bu çözücüler kullanılırsa, zincir
kırılabilir ve ciddi yaralanmaya neden olabilir."
Mükemmel vites değiştirme performansı elde etmek için, bu zincir bir ön ve bir arka tarafa
sahiptir ve takıldığında doğru yöne bakmasını sağlamak için kenarlar işaretlenmiştir. Zincir
doğru yöne bakacak şekilde monte edildiğinde doğru tasarım performansı elde edilecektir.
Eğer zıt yöne bakacak şekilde monte edilirse, zincir yerinden çıkabilir ve bisiklet
devrilerek ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
Bisikleti sürmeden önce tekerleklerin emniyetli șekilde bağlanmıș olduğunu kontrol edin. Eğer tekerlekler
herhangi bir șekilde gevșekse, bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilirler.
Güçlendirilmiș bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri birleștirmek için kullanın.
Güçlendirilmiș bağlantı
pimlerinden bașka bağlantı pimleri
kullanılması veya kullanılan zincir
tipine uygun olmayan bir
güçlendirilmiș bağlantı pimi veya
alet kullanılması halinde yeterli
bağlantı kuvveti elde edilemeyebilir
ve bu durum zincirin kopmasına
veya yerinden çıkmasına neden
olabilir.
Eğer dișli sayısındaki bir değișiklik nedeniyle zincirin uzunluğunu
ayarlamak gerekiyorsa, zinciri bir güçlendirilmiș bağlantı pimi kullanılarak
bağlandığı yerden bașka bir noktada kesin. Zincir, güçlendirilmiș bağlantı
pimiyle bağlandığı yerden kesilmesi durumunda hasar görecektir.
Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini kontrol edin. Eğer gerginlik çok
zayıfsa veya zincir hasar görmüșse, zincir değiștirilmelidir. Eğer bu önlem alınmazsa, zincir kırılarak ciddi
yaralanmaya neden olabilir.
Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun. Gevșek, așınmıș veya hasar
görmüș parçalar, bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal Shimano
yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun. Eğer ayarlar doğru șekilde
yapılmazsa, zincir yerinden çıkarak bisikletin devrilmesine ve ciddi șekilde yaralanmanıza neden olabilir.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere güvenli bir yerde
muhafaza edin.
Not
Eğer dișli değiștirme ișlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiștiriciyi yıkayın ve tüm hareketli
parçaları yağlayın.
Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites değiștiriciyi
değiștirmeniz gerekir.
Vites değiștiriciyi periyodik olarak temizlemeli ve tüm hareketli parçaları (mekanizmayı ve makaraları)
yağlamalısınız.
Eğer dișli değiștirme ayarı yapılamıyorsa, bisikletin arka ucundaki paralellik derecesini kontrol edin. Aynı
zamanda, kablonun yağlanıp yağlanmadığını ve fren kablosunun çok uzun veya çok kısa olup olmadığını
kontrol edin.
Eğer bir makaradaki gevșeklik nedeniyle anormal bir ses duyarsanız, makarayı değiștirmelisiniz.
Eğer tekerlek sertleșir ve zor dönmeye bașlarsa, gres yağıyla yağlamanız gerekir.
Haznenin içine yağ uygulamayın; aksi halde yağ dıșarı çıkabilir.
Dișlileri periyodik olarak doğal bir deterjanla yıkayın ve tekrar yağlayın. Ayrıca, zincirin doğal bir deterjanla
yıkanarak yağlanması, dișlilerin ve zincirin kullanım ömrünü uzatmanın etkili bir yoludur.
Eğer zincir kullanım sırasında dișlilerden çıkıyorsa, dișlileri ve zinciri değiștirin.
İçten kablo çektirmeli bir kadronun kullanılması, yüksek kablo direnci nedeniyle SIS
vites değiștirme fonksiyonunu bozma eğiliminde olduğundan tavsiye edilmez.
Her zaman aynı grup ișaretleri bulunan dișli seti kullanmaya özen gösterin. Kesinlikle
farklı grup ișaretine sahip olan bir dișli yatağı ile birlikte kullanmayın.
Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar boșluğa sahip olan bir
fren kablosu kullanın. Ayrıca, gidon tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla
temas edip etmediğini kontrol edin.
Vites kablosu için özel bir gres yağı kullanılır. DURA-ACE veya bașka tipte gres
yağları kullanmayın; aksi takdirde dișli değiștirme performansı zayıflayabilir.
Kullanmadan önce iç kabloyu ve fren kablosunun içini gresleyerek uygun șekilde kaydıklarından emin olun.
Düzgün çalıșma için, belirtilen fren kablosunu ve orta göbek kablo rehberini kullanın.
Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
Eğer hidrolik disk frenlerinde kullanılan fren yağı, vites kolunun plastik parçalarına yapıșma eğilimi gösteren
türde bir yağ ise, plastik parçaların çatlamasına veya renklerinin bozulmasına neden olabilir. Bu nedenle,
fren yağının bu plastik parçalara yapıșmadığından emin olmalısınız.
SHIMANO disk frenlerinde kullanılan mineral yağ, plastik parçalara yapıșması durumunda çatlamaya veya
renk bozulmasına neden olmaz. Ancak, yabancı partiküllerin yapıșmasını engellemek için bu parçalar
önceden alkolle temizlenmelidir.
Gösterge ve vites değișim ünitesini sökmeyin. Bu ișlem üniteye hasar verebilir veya yanlıș çalıșmasına
neden olabilir.
Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel bisiklet satıcınıza
danıșın.
Güçlendirilmiș Bağlantı Pimi
Link Pimi Link Pimi
Dișlilerin montajı
Oluk sadece bir yerde
geniștir.
(bJ) 11-34D
(bk) 11-36D
A
a
c
-
1
4
T
HG dișlilerin montajını yaparken, kilitleme bileziğini
sıkmak için özel aleti (TL-LR15/LR10) kullanın.
HG dișlileri değiștirirken, kilitleme bileziğini çıkarmak için
özel aleti (TL-LR15 / LR10) ve TL-SR21'i kullanın.
Sıkma torku: 30-50 N•m
Kilitleme bileziği
TL-LR15/LR10
Alet
(TL-SR21)
Sökme
Arka süspansiyonlu bisikletlerde zincir uzunluğu
A uzunluğu, arka süspansiyonun hareketine bağlı olarak değișecektir. Bu nedenle, zincirin
çok kısa olması halinde dișli sistemine așırı yük binebilir. Arka süspansiyon "A"
boyutunun en uzun olduğu konumdayken ve zincir en büyük dișli ve en büyük aynakol
dișlisi üzerindeyken zincire iki bakla ekleyerek zincirin uzunluğunu ayarlayın. Eğer arka
süspansiyonun hareket miktarı büyükse, zincir en küçük aynakol dișlisi ve en küçük dișli
üzerindeyken zincirdeki gevșeklilk uygun șekilde alınamayabilir.
A
A'
2 bakla ekleyin (zincir her iki
tarafta en büyük dișlide iken)
En büyük
dișli
Zincir
En büyük
aynakol dișlisi
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grup ișaretleri
Vites kolunu, fren çalıșmasını ve dișli değișim ișlemini
engellemeyeceği bir konuma takın.
Fren çalıșmasının engellenmesine neden olacak bir kombinasyon
kullanmayın.
Parçaları karbon kadro/gidon yüzeylerine takarken, karbon
malzemenin hasar görmesine neden olabilecek așırı sıkmayı veya
parçalar için tespit kuvvetinin eksikliğine neden olabilecek yetersiz
sıkmayı engellemek için, karbon kadro/parça üreticisinin sıkma
torku tavsiyesine uyun.
Kolun takılması
Dıș çapı maksimum 36 mm olan elcik
kullanın.
Sıkma torku: 5 N•m
4 mm Alyen anahtarı
Geniș parça
Kilitleme bileziği
Kilitleme bileziği ara
parçası
Zincir Güçlendirilmiș bağlantı pimi Zincir aleti
MTB için 10-vites çok
ince zincir
kanallı (3)
TL-CN32
TL-CN23
TL-CN27
kanallı (2)
Seriler Deore
Vites kolu SL-M591
Fren kablosu OT-SP41
Arka değiștirici RD-M593
Tip SGS
Arka hazne FH-M590 / FH-M595
Dișliler 10
Kaset dișli CS-HG62-10
Zincir CN-HG54
Orta göbek rehberi SM-SP17 / SM-BT17
Model numarası RD-M593
Tip SGS
Dișliler 10
Toplam kapasite 43D
En büyük dișli 36D
En küçük dișli 11D
Aynakol diș farkı 18D
Model numarası Grup adı Dișliler Diș kombinasyonu
CS-HG62-10
bJ 10 11, 13, 15, 17, 19, 21, 23, 26, 30, 34D
bk 10 11, 13, 15, 17, 19, 21, 24, 28, 32, 36D
Model numarası FH-M590 / FH-M595
Dișliler 10
Jant teli deliği adedi 36 / 32
  • Page 1 1

Shimano SL-M591 Service Instructions

Tip
Service Instructions