HP ProDesk 600 G2 Desktop Mini PC (ENERGY STAR) Hızlı başlangıç ​​Kılavuzu

Tip
Hızlı başlangıç ​​Kılavuzu
Başlarken
İş Amaçlı HP Bilgisayarlar
© Copyright 2010, 2012-2014, 2016 HP
Development Company, L.P.
Windows, ABD ve/veya diğer ülkelerde
Microsoft Corporation’ın tescilli ticari
markasıdır.
Bu belgede yer alan bilgiler önceden haber
verilmeksizin değiştirilebilir. HP ürünlerine ve
hizmetlerine ilişkin tüm garantiler, bu ürün ve
hizmetlerle birlikte verilen garanti
beyanlarında açıkça belirtilir. Buradaki hiçbir
ifade ek bir garanti olarak yorumlanmamalıdır.
HP, işbu belgedeki teknik veya yazım
hatalarından veya kusurlardan sorumlu
tutulamaz.
Sekizinci Basım: Ağustos 2016
Birinci Basım: Haziran 2010
Belge Parça Numarası: 625148-148
Ürün bildirimi
Bu kullanıcı kılavuzunda çoğu modelde ortak
olan özellikler anlatılmaktadır. Bazı özellikler
bilgisayarınızda olmayabilir.
Özelliklerin tümü tüm Windows sürümlerinde
mevcut değildir. Windows işlevlerinin tüm
avantajlarından yararlanabilmek için, bu
bilgisayarın yükseltilmesi ve/veya ayrıca satın
alınan donanım, sürücü ve/veya yazılımlar
gerekebilir. Ayrıntılar için bkz.
http://www.microsoft.com.
En son kullanıcı kılavuzuna erişmek için,
http://www.hp.com/ support adresine gidip
ülkenizi seçin. Sürücüler ve İndirilenler
bölümünü seçip ekrandaki yönergeleri izleyin.
Yazılım şartları
Bu bilgisayara herhangi bir yazılım ürünü
yükleyerek, kopyalayarak, indirerek veya
önceden yüklenmiş bir yazılım ürününü
kullanarak, HP Son Kullanıcı Lisans
Sözleşmesi'nin (EULA) şartlarına tabi olmayı
kabul etmiş olursunuz. Bu lisans şartlarını
kabul etmiyorsanız, yapacağınız tek şey,
satıcınızın geri ödeme politikasına tabi olmak
üzere, kullanılmamış ürünün tamamını
(donanım ve yazılım) tam geri ödeme almak
için 14 gün içinde iade etmektir.
Daha fazla bilgi almak veya bilgisayarın
bedelinin tamamen iadesini talep etmek için
lütfen satıcınıza başvurun.
Bu kitapçık hakkında
UYARI! Böyle başlayan metinler, talimatların takip edilmesindeki başarısızlığın yaralanmalarla veya hayat
kaybıyla sonuçlanabileceğini gösterir.
DİKKAT: Böyle başlayan metinler, talimatların takip edilmesindeki başarısızlığın donanımın zarar
görmesiyle veya bilgi kaybıyla sonuçlanabileceğini gösterir.
NOT: Böyle başlayan metinler önemli tamamlayıcı bilgiler içerir.
iii
iv Bu kitapçık hakkında
İçindekiler
1 Windows 7'ye Başlarken ................................................................................................................................. 1
Yazılımı etkinleştirme ve özelleştirme .................................................................................................................. 1
Windows işletim sistemini etkinleştirme ............................................................................................ 1
Windows 7 güncellemelerini indirme .................................................................................................. 1
Aygıt sürücülerini yükleme veya yükseltme ....................................................................................... 1
Monitör ekranını özelleştirme ............................................................................................................. 2
Bilgisayarı kapatma ............................................................................................................................................... 2
Sorun yaşanması ................................................................................................................................................... 2
Temel sorun giderme işlemlerinin gerçekleştirilmesi ........................................................................ 2
Görsel inceleme: Bilgisayar başlatılmıyor, güç yok, video yok ........................................ 2
Yanıp sönme veya bip sesi kodları: POST tanılama ön panel LED'lerini ve ses
kodlarını yorumlama ......................................................................................................... 3
HP Support Assistant ........................................................................................................ 3
HP PC Donanım Tanılama .................................................................................................. 3
HP PC Donanım Tanılama neden çalıştırılmalıdır ........................................... 4
HP PC Donanım Tanılamaya nasıl erişilir ve çalıştırılır ................................... 4
HP PC Donanım Tanılamayı USB aygıtına indirme .......................................... 4
Destek almak için aramadan önce: ................................................................................... 5
Windows 7'de yedekleme, geri yükleme ve kurtarma ...................................................... 6
Kurtarma ortamı oluşturma ........................................................................... 6
Sistem Geri Yükleme ....................................................................................... 9
Sistem Kurtarma ............................................................................................. 9
PC'nin kullanılması, güncellenmesi ve bakımının yapılması ............................................................................... 12
2 Windows 8'ye Başlarken ............................................................................................................................... 13
Yazılımı etkinleştirme ve özelleştirme ................................................................................................................ 13
Windows işletim sistemini etkinleştirme ......................................................................................... 13
Windows 8 güncellemelerini indirme ............................................................................................... 13
Monitör ekranını özelleştirme ........................................................................................................... 14
Bilgisayarı kapatma ............................................................................................................................................. 14
Sorun yaşanması ................................................................................................................................................. 14
Temel sorun giderme işlemlerinin gerçekleştirilmesi ...................................................................... 14
Görsel inceleme: Bilgisayar başlatılmıyor, güç yok, video yok ...................................... 14
Yanıp sönme veya bip sesi kodları: POST tanılama ön panel LED'lerini ve ses
kodlarını yorumlama ....................................................................................................... 15
HP Support Assistant ...................................................................................................... 15
v
HP PC Donanım Tanılama ................................................................................................ 15
HP PC Donanım Tanılama neden çalıştırılmalıdır ......................................... 16
HP PC Donanım Tanılamaya nasıl erişilir ve çalıştırılır ................................. 16
HP PC Donanım Tanılamayı USB aygıtına indirme ....................................... 16
Destek almak için aramadan önce: ................................................................................. 17
Windows 8.1 veya Windows 8'de yedekleme, geri yükleme ve kurtarma ..................... 18
Kurtarma ortamı ve yedeklemeler oluşturma ............................................. 18
Windows yanıt veriyorken Sistem Kurtarma (yalnızca belirli
modellerde)
.................................................................................................. 18
Windows yanıt vermiyorken Sistem Kurtarma (yalnızca belirli
modellerde) .................................................................................................. 19
HP Kurtarma Medyası kullanarak Sistem Kurtarma (yalnızca belirli
modellerde) .................................................................................................. 19
Windows araçlarını kullanarak geri yükleme ve kurtarma .......................... 20
PC'nin kullanılması, güncellenmesi ve bakımının yapılması ............................................................................... 22
3 Windows 10'ye Başlarken ............................................................................................................................. 23
Yazılımı etkinleştirme ve özelleştirme ................................................................................................................ 23
Windows işletim sistemini etkinleştirme ......................................................................................... 23
Windows güncellemelerini indirme .................................................................................................. 23
Monitör ekranını özelleştirme ........................................................................................................... 23
Bilgisayarı kapatma ............................................................................................................................................. 24
Sorun yaşanması ................................................................................................................................................. 24
Temel sorun giderme işlemlerinin gerçekleştirilmesi ...................................................................... 24
Görsel inceleme: Bilgisayar başlatılmıyor, güç yok, video yok ...................................... 24
Yanıp sönme veya bip sesi kodları: POST tanılama ön panel LED'lerini ve ses
kodlarını yorumlama ....................................................................................................... 25
HP Support Assistant ...................................................................................................... 25
HP PC Donanım Tanılama ................................................................................................ 25
HP PC Donanım Tanılama neden çalıştırılmalıdır ......................................... 26
HP PC Donanım Tanılamaya nasıl erişilir ve çalıştırılır ................................. 26
HP PC Donanım Tanılamayı USB aygıtına indirme ....................................... 26
Destek almak için aramadan önce: ................................................................................. 27
Windows 10'da yedekleme, geri yükleme ve kurtarma ................................................. 28
Kurtarma medyası ve yedeklemeler oluşturma .......................................... 28
Windows araçlarını kullanma ....................................................................... 30
Geri yükleme ve kurtarma ............................................................................ 30
4 Daha fazla bilgi bulma .................................................................................................................................. 33
vi
5 Erişilebilirlik ............................................................................................................................................... 34
Desteklenen yardımcı teknolojiler ...................................................................................................................... 34
Desteğe başvurma ............................................................................................................................................... 34
vii
viii
1 Windows 7'ye Başlarken
Windows 7, katıştırılmış TPM 2.0'ı desteklememektedir. Destek eklemek için Microsoft'tan düzeltme
indirebilir veya eski TPM 1.2 sürümüne geçebilirsiniz.
Yazılımı etkinleştirme ve özelleştirme
Bilgisayarınız bir Microsoft® işletim sistemiyle teslim edilmediyse bu belgenin bazı kısımları geçerli değildir.
Ek bilgilere, işletim sistemini etkinleştirdikten sonra çevrimiçi yardımdan ulaşabilirsiniz.
DİKKAT: İşletim sistemi başarıyla etkinleştirilene kadar, bilgisayarınıza ek donanım aygıtları veya diğer
şirketlere ait aygıtlar eklemeyin. Bu durum, hatalara neden olabilir ve işletim sisteminin doğru kurulmasını
engelleyebilir.
NOT: Ünitenin arka tarafında ve monitörün üstünde gerekli hava akışını sağlayacak 10,2 cm (4 inç) açıklık
olduğundan emin olun.
Windows işletim sistemini etkinleştirme
Kişisel bilgisayarınızı ilk kez açtığınızda işletim sistemi otomatik olarak ayarlanır ve kurulur. Bu işlem yaklaşık
5-10 dakika sürer. Etkinleştirme işlemini tamamlamak için ekranda görüntülenen yönergeleri okuyun ve
uygulayın.
İşletim sistemi kurulumu sırasında, bilgisayarınızı HP'ye kaydetmenizi öneririz. Böylece, önemli yazılım
güncellemeleri alacak ve özel tekliere kaydolacaksınız.
DİKKAT: Etkinleştirme işlemi başladıktan sonra, İŞLEM TAMAMLANMADAN BİLGİSAYARI KAPATMAYIN.
Bilgisayarın etkinleştirme işlemi sırasında kapatılması, bilgisayarı çalıştıran yazılımın zarar görmesine yol
açabilir veya sorunsuz yüklenmesini engelleyebilir.
NOT: Bilgisayar sabit sürücüde birden fazla işletim sistemi diliyle birlikte geldiyse, etkinleştirme işlemi 60
dakika kadar sürebilir.
Windows 7 güncellemelerini indirme
Microsoft işletim sistemine yönelik güncellemeler yayınlayabilir. Bilgisayarın en iyi durumda çalışmasına
yardımcı olmak için, HP ilk yükleme sırasında ve bilgisayarın kullanım ömrü boyunca en son güncelleştirmeleri
kontrol etmenizi önerir.
1. Internet bağlantınızı kurmak için sırasıyla Başlat > Internet Explorer'ı tıklatın ve ekrandaki yönergeleri
izleyin.
2. Internet bağlantısı kurulduktan sonra, Başlat > Tüm Programlar > Windows Update'i tıklatın.
3. Bundan sonra Windows Update’i aylık olarak çalıştırın:
Aygıt sürücülerini yükleme veya yükseltme
İşletim sisteminin kurulumu tamamlandıktan sonra isteğe bağlı donanım aygıtları kurmak için, taktığınız her
aygıtın aygıt sürücülerini de yüklemeniz gerekir.
Windows 7'de, i386 dizininin yeri sorulursa, yol bilgisini C:\i386 ile değiştirin ya da i386 klasörünü bulmak
için iletişim kutusundaki Gözat düğmesini tıklatın. Bu işlem, işletim sistemini uygun sürücülere yönlendirir.
Yazılımı etkinleştirme ve özelleştirme 1
İşletim sistemi için destek yazılımı dahil olmak üzere en son destek yazılımını http://www.hp.com/support
adresinden edinin. Ülkenizi ve dilinizi seçin, Sürücü ve yazılım (ve ürün yazılımı) yükle seçeneğini belirleyin,
bilgisayarın modelini girin ve Enter tuşuna basın.
Monitör ekranını özelleştirme
Ekran yenileme hızlarını, ekran çözünürlüğünü, renk ayarlarını, yazı tipi boyutlarını ve güç yönetimi ayarlarını
seçebilir veya değiştirebilirsiniz.
Daha fazla bilgi için grafik denetleyici yardımcı programıyla veya ekranınızla birlikte verilen çevrimiçi
belgelere bakın.
Windows masaüstünde sağ tıklatın, daha sonra ekran ayarlarını değiştirmek için Kişiselleştir'i tıklatın.
Bilgisayarı kapatma
Bilgisayarı düzgün şekilde kapatmak için önce işletim sistemi yazılımını kapatın.
Başlat > Kapat'ı tıklatın.
Sorun yaşanması
Potansiyel sorunları tanılamak ve çözmek için çeşitli yöntemler vardır. HP bazı tescilli tanılama araçları
sunmakta birlikte, en basit sorunlardan en karmaşık olanlara kadar çeşitli sorunlara çözüm olabilecek ardışık
bir sorun giderme yaklaşımı önermektedir.
1. Görsel inceleme
2. Yanıp sönme veya bip sesi kodları
3. HP Support Assistant Sorun Giderme
4. HP PC Donanım Tanılama
5. HP Destek
6. Sistem geri yükleme
7. Sistem kurtarma
Temel sorun giderme işlemlerinin gerçekleştirilmesi
Sorununuz çözülene kadar bu bölümdeki sorun giderme yordamlarını sırasıyla uygulayın.
http://www.hp.com/support adresindeki kapsamlı Bakım ve Servis Kılavuzu'nda (yalnızca İngilizce) ek sorun
giderme bilgileri bulabilirsiniz. Ürününüzü bulun'u seçin, bilgisayarın model numarasını girin ve Ara'yı tıklatın.
Görsel inceleme: Bilgisayar başlatılmıyor, güç yok, video yok
DİKKAT: Bilgisayar bir AC güç kaynağına bağlıyken, sistem kartında sürekli olarak elektrik vardır. Sistem
kartı veya bileşen hasarı riskini azaltmak için, bilgisayarı açmadan önce, her zaman için güç kablosunu güç
kaynağından kesin.
Bilgisayarınız, ekranınız veya yazılımınızla ilgili sorunlarla karşılaşırsanız, bir işlem yapmadan önce aşağıdaki
genel önerilere bakın:
Bilgisayarınızın ve ekranınızın çalışan bir prize takılı olduğundan emin olun.
Voltaj seçme anahtarının (belirli modellerde bulunur) ülkeniz/bölgeniz için uygun voltaja ayarlanıp
ayarlanmadığını kontrol edin (115 veya 230 V).
2 Bölüm 1 Windows 7'ye Başlarken
Bilgisayarın açık (güç ışığının yanık) olup olmadığına bakın.
Monitörün açık (monitör ışığının yanık) olup olmadığına bakın.
Ekran kararmışsa, parlaklık ve kontrast ayarlarını açın.
Sistem önyükleme yapmıyorsa, herhangi bir tuşu basılı tutun. Sistem sesli uyarı verirse, klavyeniz doğru
çalışıyor demektir.
Tüm bağlantıları kontrol edin. Gevşek veya hatalı bağlantı olabilir.
Klavyedeki herhangi bir tuşa veya açma/kapatma düğmesine basarak bilgisayarı uyandırın. Bilgisayar
Uyku durumunda kalırsa, güç
düğmesini en az dört saniye basılı tutarak bilgisayarı kapatın. Bilgisayarı
yeniden başlatmak için açma/kapatma düğmesine bir kez daha basın. Sistem kapanmazsa, güç
kablosunu çıkarın, birkaç saniye bekleyin ve kabloyu yeniden takın. Computer Setup içinde güç kaybında
otomatik başlatma ayarlanmışsa bilgisayar yeniden başlayacaktır. Bilgisayar yeniden başlamazsa, güç
düğmesine basın.
Tak ve kullan özelliğine sahip olmayan bir genişletme kartı veya başka bir seçenek kurduktan sonra
bilgisayarınızı yeniden yapılandırın.
Gerekli tüm aygıt sürücülerinin kurulu olduğundan emin olun. Örneğin, yazıcı kullanıyorsanız,
kullandığınız modelin sürücüsüne gereksiniminiz vardır.
Açmadan önce tüm önyükleme yapılabilir ortamları (CD/DVD veya USB aygıtı) sistemden çıkarın.
Fabrikada kurulmuş işletim sisteminden farkbir işletim sistemi kurduysanız, bilgisayarın bunu
desteklediğinden emin olun.
Sistemde birden fazla video kaynağı (katıştırılmış, PCI veya PCI-Express adaptörler) yüklü (bazı
modellerde yalnızca katıştırılmış video) ve tek bir monitör bulunuyorsa, monitör, birincil video kaynağı
olarak ayarlanmış kaynağın monitör bağlantı noktasına takılmalıdır. Önyükleme sırasında diğer video
bağlantı noktaları devre dışı bırakılmaktadır; monitörün bu bağlantı noktalarından birine takılması
durumunda monitör çalışmaz. Computer Setup'da birincil video kaynağını seçebilir veya
değiştirebilirsiniz.
Yanıp sönme veya bip sesi kodları: POST tanılama ön panel LED'lerini ve ses kodlarını yorumlama
Bilgisayarın önünde yanıp sönen LED ışıkları görürseniz veya bip sesleri duyarsanız, yorumlar ve önerilen
eylemler için Bakım ve Servis Kılavuzu'na (yalnızca İngilizce) bakın.
HP Support Assistant
HP Support Assistant, bilgisayarınızın performansını korumanıza ve otomatik güncelleştirmeler, ayarlamalar,
yerleşik tanılama ve rehberli yardım yoluyla sorunları çözmenize yardımcı olan bir HP uygulamasıdır. HP
Support Assistant, Windows 7 işletim sistemi bulunan tüm HP veya Compaq bilgisayarlara önceden
yüklenmiştir.
Windows 7'de HP Support Assistant'a erişmek için masaüstünüzdeki HP Support Assistant simgesini çift
tıklatın.
HP PC Donanım Tanılama
HP Support Assistant'ın sorunu tespit edememesi durumunda, HP'nin tüm ürünlerde dahil ettiği UEFI-tabanlı
donanım tanılama çözümünü deneyin. Bu aracı, bilgisayar işletim sistemini çalıştırmasa bile kullanabilirsiniz.
Bu araç ayrıca HP Support Assistant'ta tanılanmayan bileşenler için kullanılabilir.
Sorun yaşanması 3
HP PC Donanım Tanılama neden çalıştırılmalıdır
HP PC Donanım Tanılama aracı donanım sorunlarının tanılama sürecini basitleştirir ve herhangi bir sorun
bulunduğunda destek sürecini hızlandırır. Bu araçlar, değiştirilmesi gereken bileşenin yerini belirleyerek
zamandan tasarruf sağlar.
Gerçek donanım hatalarını ayırın: Tanılama işletim sisteminin dışında çalışır, böylece işletim sistemi
veya diğer yazılım bileşenlerinden kaynaklanan sorunları donanım hatalarından etkin bir şekilde ayırır.
Arıza Numarası: Donanımın değiştirilmesini gerektiren bir arıza tespit edildiğinde, 24 basamaklı bir
Arıza Numarası oluşturulur. Bu numara arayan görevliye verilebilir. Bu kişi de, destek sunmak üzere bir
planlama yapacak veya yedek parçalar sunacaktır.
HP PC Donanım Tanılamaya nasıl erişilir ve çalıştırılır
Tercihlerinize ve bilgisayarın sağlığına bağlı olarak, tanılamayı üç yerden birinde yürütebilirsiniz.
1. Bilgisayarı açın ve BIOS Önyükleme Menüsü görünene kadar Esc tuşuna art arda basın.
2. F2'ye basın veya Diagnostics (F2) (Tanılama)'yı seçin.
F2 tuşuna basılması sisteme aşağıdaki konumlarda tanılama için arama yapmak için sinyal gönderir:
a. Bağlı USB sürücüsü (tanılama araçlarını bir USB sürücüsüne indirmek için, HP PC Donanım
Tanılamayı USB aygıtına indirme, sayfa 4 bölümündeki yönergeleri uygulayın)
b. Sabit sürücü
c. BIOS'ta (bellek ve sabit sürücü için) ancak USB veya sabit sürücü sürümleri tespit edilmediğinde
erişilebilir olan, temel tanılardan oluşan set
HP PC Donanım Tanılamayı USB aygıtına indirme
NOT: HP PC Hardware Diagnostics'i (UEFI) indirmeyle ilgili yönergeler yalnızca İngilizce dilindedir.
HP PC Hardware Diagnostics'i bir USB aygıtına indirmek için iki seçenek vardır.
Seçenek 1: HP PC Diagnostics ana sayfası—En yeni UEFI sürümüne erişim sağlar
1. http://hp.com/go/techcenter/pcdiags adresine gidin.
2. HP PC Hardware Diagnostics bölümünde İndir bağlantısını tıklatın ve ardından Çalıştırseçin.
Seçenek 2: Destek ve Sürücüler sayfaları—Belirli bir ürünün önceki ve sonraki sürümlerinin indirme
bağlantılarını içerir
1. http://www.hp.com adresine gidin.
2. Sayfanın üst kısmında yer alan Destek'i seçin, sonra da Sürücüleri indirme'yi tıklatın.
3. Metin kutusuna ürün adını girin, sonra da Git'i tıklatın.
– veya –
HP'nin ürününüzü otomatik olarak bulmasına izin vermek için Şimdi Bul'u tıklatın.
4. Bilgisayar modelinizi, sonra da işletim sisteminizi seçin.
5. Tanılama bölümünde, HP UEFI Destek Ortamı'nı seçin.
– veya –
İndir'i, sonra da Çalıştırseçin.
4 Bölüm 1 Windows 7'ye Başlarken
Destek almak için aramadan önce:
UYARI! Bilgisayar bir AC güç kaynağına bağlı olduğu sürece sistem kartına her zaman voltaj sağlanır.
Elektrik şoku ve/veya sıcak yüzeyler nedeniyle yaralanma riskini azaltmak için güç kablosunu elektrik
prizinden çıkardığınızdan emin olun ve dokunmadan önce dahili sistem bileşenlerinin soğumasını bekleyin.
Bilgisayarınızda sorun varsa, teknik desteği aramadan önce sorunu tam olarak saptayabilmek için önceki
bölümlerde anlatılan ve aşağıda özetlenen uygun çözüm yollarını deneyin.
Yanıp yanmadığını görmek için bilgisayarın ön kısmındaki güç ışığına bakın ve bilgisayardan seri halinde
biplemeler gelip gelmediğini dinleyin. Yanıp sönen ışıklar ve/veya biplemeler, sorunu teşhis etmenize
yardımcı olacak hata kodlarıdır. Ayrıntılar
için Maintenance and Service Guide (Bakım ve Servis Kılavuzu
[Yalnızca İngilizce])'a bakın.
Ekran boşsa, varsa monitörü bilgisayardaki farkbir video bağlantı noktasına takın veya monitörü,
sorunsuz çalıştığını bildiğiniz başka bir monitörle değiştirin.
Birüzerinde çalışıyorsanız:
Bilgisayarınızı ağa bağlamak için farklı bir ağ kablosu kullanın.
Farklı bir kabloya sahip farklı bir bilgisayarı ağa bağlayın.
Sorununuz çözülmediyse, bilgisayarınızdaki ağ jakı veya ağ duvar jakı arızalı olabilir.
Yeni bir donanımı yakın zamanda eklemişseniz, donanımı kaldırın.
Yeni bir donanımı yakın zamanda yüklemişseniz, donanımı kaldırın.
Bilgisayarı, tüm sürücüler yüklenmeden açılıp açılmayacağını görmek için Güvenli Mod'da başlatın.
Güvenli Modda önyükleme yapmak için:
1. Bilgisayarı yeniden başlatın.
2. İşletim sistemi başlamadan önce F8 tuşunu basılı tutun. Gelişmiş Önyükleme Seçenekleri ekranı
belirir.
3. Bilinen Son İyi Yapılandırma'yı vurgulamak için ok tuşlarını kullanın ve daha sonra bilgisayarı
önyüklemek için Enter'a basın.
Bilgisayar açılır, fakat işletim sistemini açmaz ise, HP PC Donanım Tanılama adındaki “önyükleme öncesi”
tanılama yardımcı programını çalıştırabilirsiniz. Daha fazla bilgi için bkz. HP PC Donanım Tanılama,
sayfa 3.
Bilgisayar, işletim sistemine önyükleme yapıyorsa aşağıdaki araçlardan birini kullanın. Bu araçlar
(internet erişimi varsa) kendi kendine tanılama çözümü ve çevrimiçi sohbet özellikleri sağlar.
HP Support Assistant sisteminizde varsa, erişmek için HP Support Assistant simgesini çift tıklatın.
Sisteminizde HP Support Assistant kurulu değilse, http://www.hp.com/go/ispe adresinden HP
Anında Destek Profesyonel Sürümüne erişin.
Ayrıca en son çevrimiçi destek bilgileri, yazılım ve sürücüler, proaktif bildirim ve uluslararası meslektaşlar ve
HP uzmanları topluluğuna erişim için, http://www.hp.com/go/bizsupport adresinden İşletme Destek
Merkezi'ne (BSC) erişebilirsiniz.
Kapsamlı çevrimiçi teknik destek hizmetine http://www.hp.com/support adresinden erişebilirsiniz.
Teknik desteği aramanız gerekirse, servis çağrınızın uygun şekilde işleme konduğundan emin olmak için
aşağıdakileri yapmak üzere hazır olun:
Aramadan önce:
Sorun yaşanması 5
Sisteminize yeni eklenmiş tüm donanımı çıkarın.
Sisteminize yeni yüklenmiş tüm yazılımları kaldırın.
Ürün kimliği numarasını, bilgisayar ve monitör seri numarasını ve varsa tanılama programını
çalıştırarak oluşturulan arıza kimliğini bir kenara yazın.
Aramayı yaparken bilgisayarınızın başında olun.
Servis teknisyeniyle sorunu çözmek için görüşün.
NOT: Satış bilgileri ve garanti yükseltmeleri (HP Care Pack) için, yerel yetkili servis sağlayıcınızı veya
satıcınızı arayın.
Windows 7'de yedekleme, geri yükleme ve kurtarma
Bilgisayarınızda, bilgilerinizi korumanıza ve gerektiğinde geri yüklemenize yardımcı olmak için HP ve Windows
tarafından sağlanmış araçlar bulunur. Bu araçlar, bilgisayarınızı basit adımlarla iyi çalışır duruma ve hatta
orijinal fabrika durumuna geri döndürmenize yardımcı olur.
Bu bölümde aşağıdaki işlemlerle ilgili bilgiler bulunmaktadır:
Kurtarma ortamı ve yedeklemeler oluşturma
Sisteminizi geri yükleme ve kurtarma
NOT: Bu bölümde yedekleme, geri yükleme ve kurtarma seçenekleriyle ilgili genel bilgiler bulunmaktadır.
Temin edilen Windows Yedekleme ve Geri Yükleme araçları konusunda daha fazla ayrıntı için Yardım ve
Destek'e bakın. Yardım ve Destek'e erişmek için Başlat > Yardım ve Destek seçeneklerini seçin.
Sistem arızasından sonraki kurtarma, yalnızca en yakın tarihli yedeklemeniz kadar tam olacaktır.
1. Bilgisayarı başarıyla kurduktan sonra, kurtarma ortamını oluşturun. Bu ortam, sabit sürücünün hasar
gördüğü veya değiştirilmiş olduğu durumlarda orijinal işletim sistemini yeniden yüklemek için
kullanılabilir. Bkz. Kurtarma ortamı oluşturma, sayfa 6.
2. Donanım ve yazılım programları ekledikçe sistem geri yükleme noktaları oluşturun. Sistem geri yükleme
noktası, sabit sürücünüzün Windows Sistem Geri Yükleme uygulaması tarafından belirli bir zamanda
kaydedilmiş anlık görüntüsüdür. Sistem geri yükleme noktası, kayıt defteri ayarları gibi Windows'un
kullandığı bilgileri içerir. Windows güncelleştirmeleri ve diğer sistem bakım işlemleri (yazılım
güncelleştirmesi, güvenlik taraması veya sistem tanılaması gibi) sırasında, Windows sizin için otomatik
olarak bir sistem geri yükleme noktası oluşturur. Sistem geri yükleme noktasını istediğiniz zaman el ile
de oluşturabilirsiniz. Belirli sistem geri yükleme noktaları oluşturma konusunda daha fazla bilgi ve
gerekli adımlar için, Yardım ve Destek'e bakın. Yardım ve Destek'e erişmek için Başlat > Yardım ve
Destek seçeneklerini seçin.
3. Fotoğraf, video, müzik ve diğer kişisel dosyaları ekledikçe, kişisel bilgilerinizin yedeğini oluşturun.
Dosyalar sabit sürücüden yanlışlıkla silindiyse ve artık Geri Dönüşüm Kutusu'ndan geri alınamıyorsa
veya dosyalar bozulduysa, yedeklediğiniz dosyaları geri yükleyebilirsiniz. Sistem hatası durumunda,
bilgisayarınızın içeriğini geri yüklemek için yedek dosyaları kullanabilirsiniz. Bkz. Bilgilerinizi yedekleme,
sayfa 8.
NOT: Sistemde tutarsızlık olması durumuna karşı HP, kurtarma yordamlarını yazdırarak ileride kullanmak
üzere saklamanızı önerir.
Kurtarma ortamı oluşturma
Bilgisayarı başarıyla kurduktan sonra, kurtarma ortamını oluşturun. Bu ortam, sabit sürücünün hasar gördüğü
veya değiştirilmiş olduğu durumlarda orijinal işletim sistemini yeniden yüklemek için kullanılabilir.
6 Bölüm 1 Windows 7'ye Başlarken
İki tür kurtarma ortamı vardır. Bilgisayarınızda hangi adımların izleneceğini öğrenmek için:
1. Start (Başlat) düğmesine tıklayın.
2. Tüm Programlar'ı tıklatın.
Güvenlik ve Koruma listeleniyorsa, HP Recovery Manager kullanarak kurtarma ortamı oluşturma
(yalnızca belirli modellerde), sayfa 7 konumundaki adımlarla devam edin.
Üretkenlik ve Araçlar listeleniyorsa, HP İş İstasyonlarında HP Recovery Disc Creator'ı kullanarak
kurtarma diski oluşturma (yalnızca belirli modellerde), sayfa 8 konumundaki adımlarla devam
edin.
HP Recovery Manager kullanarak kurtarma ortamı oluşturma (yalnızca belirli modellerde)
Kurtarma diskleri oluşturmak için bilgisayarınızın DVD yazıcısı olmalıdır. DVD+R veya DVD-R diskler
kullanın (ayrıca satın alınır). Kullanacağınız disklerin tipi kullandığınız optik sürücünün tipine bağlıdır.
NOT: DVD+R DL, DVD-R DL veya DVD±RW diskler desteklenmez.
Yüksek kaliteli bir USB sürücü kullanarak kurtarma USB ash sürücü oluşturma seçeneğine sahipsiniz.
Kurtarma diskleri oluşturacaksanız, yüksek kaliteli disk kullandığınızdan emin olun. Sistemin arızalı
diskleri reddetmesi normaldir. Yeniden denemek için boş bir yeni disk koymanız istenir.
Kurtarma disk setindeki disklerin sayısı bilgisayarınızın modeline göre değişir (normalde 3–6 DVD).
Kurtarma Ortamı Oluşturma programı, set oluşturmak için tam olarak kaç boş diske ihtiyacınız olduğunu
söyleyecektir. USB ash sürücü kullanıyorsanız, program, tüm verileri kaydetmek için ne büyüklükte bir
sürücüye ihtiyaç olduğunu söyleyecektir (minimum 8 GB).
NOT: Kurtarma ortamı oluşturma işlemi uzun sürer. İşlemden herhangi bir noktada çıkabilirsiniz.
İşlemi bir sonraki başlatmanızda kaldığı yerden devam edecektir.
NOT: Kurtarma ortamı oluşturmak için ortam kartları kullanmayın. Sistem, ortam kartından önyükleme
yapamıyor olabileceğinden siz de sistem kurtarmayı çalıştıramayabilirsiniz.
Kurtarma diskleri oluşturmak için:
1. Tüm açık programları kapatın.
2. Başlat düğmesini tıklatın, Tüm Programlar'ı tıklatın, Güvenlik ve Koruma'yı tıklatın, Recovery
Manager'ı tıklatın ve ardından HP Recovery Media Creation'ı tıklatın. Sorulursa, programın devam
etmesine izin vermek için Evet'i tıklatın.
3. Create recovery media using blank DVD (s)'i [Boş DVD(ler) kullanarak kurtarma ortamı oluştur'u]
tıklattıktan sonra İleri'yi tıklatın.
4. Ekrandaki yönergeleri izleyin. Diskleri oluşturduktan sonra etiketleyin (örneğin, Kurtarma 1, Kurtarma
2) ve daha sonra diskleri güvenli bir yerde muhafaza edin.
Kurtarma USB ash sürücü oluşturmak için:
NOT: En az 8 GB kapasiteye sahip bir USB ash sürücü kullanmanız gerekir.
NOT: Kurtarma Ortamı Oluşturma, USB ash sürücüyü biçimlendirir ve üzerindeki tüm dosyaları siler.
1. Tüm açık programları kapatın.
2. USB ash sürücüyü bilgisayarın USB bağlantı noktalarından birine takın.
3. Başlat düğmesini tıklatın, Tüm Programlar'ı tıklatın, Güvenlik ve Koruma'yı tıklatın, Recovery
Manager'ı tıklatın ve ardından Recovery Media Creation'ı tıklatın.
Sorun yaşanması 7
4. USB ash sürücüyle kurtarma ortamı oluştur'u tıklattıktan sonra İleri'yi tıklatın.
5. Ortam listesinden USB ash sürücüyü seçin. Program, kurtarma sürücüsü oluşturabilmek için ne kadar
alana gerek olduğunu söyleyecektir. USB ash sürücüsünün yeterli depolama kapasitesi yoksa listede
gri olarak görünür. Bu durumda daha büyük bir USB ash sürücü kullanmanız gerekir. İleri'yi tıklatın.
6. Ekrandaki yönergeleri izleyin. İşlem tamamlandığında, USB ash sürücüyü etiketleyip emniyetli bir
yerde saklayın.
HP İş İstasyonlarında HP Recovery Disc Creator'ı kullanarak kurtarma diski oluşturma (yalnızca belirli modellerde)
HP Recovery Disc Creator, bazı modellerde kurtarma diski oluşturmak için alternatif bir yöntem sunan bir
yazılım programıdır.
Bilgisayarı başarıyla kurduktan sonra, HP Recovery Disc Creator'ı kullanarak kurtarma
diskleri oluşturabilirsiniz. Kurtarma diskleri, sabit sürücünün bozulması durumunda orijinal işletim sisteminizi
yeniden yüklemenizin yanı sıra sürücü ve uygulamaları seçmenizi sağlar. HP Recovery Disc Creator iki tür
kurtarma diski oluşturur:
Windows 7 işletim sistemi DVD'si—ek sürücüler ve uygulamalar olmadan, işletim sistemini yükler.
Driver Recovery (Sürücü Kurtarma) DVD'si—HP Software Setup yardımcı programının sürücü ve
uygulama yüklemesine benzer şekilde, yalnızca belirli sürücüleri ve uygulamaları yükler.
Kurtarma diskleri oluşturmak için bilgisayarınızın DVD yazıcısı olmalıdır. Aşağıdaki disk tiplerinden birini
kullanın (diskler ayrıca satın alınır): DVD+R, DVD+R DL, DVD-R, DVD-R DL veya DVD±RW. Kullanacağınız
disklerin tipi kullandığınız optik sürücünün tipine bağlıdır.
Kurtarma diskleri oluşturma
NOT: Windows 7 işletim sistemi DVD'si sadece bir defa oluşturulabilir. Bu medyayı oluşturma seçeneği,
Windows DVD'si oluşturulduktan sonra kullanılamaz.
Windows DVD'si oluşturmak için:
1. Başlat > Tüm Programlar > Üretkenlik ve Araçlar > HP Recovery Disc Creator seçimlerini yapın.
2. Windows diski'ni seçin.
3. Açılır menüden, kurtarma medyasını yazmak için sürücüyü seçin.
4. Yazma işlemine başlamak için Create (Oluştur) düğmesini tıklatın. Diski oluşturduktan sonra etiketleyip
güvenli bir yerde saklayın.
Windows 7 işletim sistemi DVD'si oluşturulduktan sonra, Driver Recovery (Sürücü Kurtarma) DVD'sini
oluşturun:
1. Başlat > Tüm Programlar > Üretkenlik ve Araçlar > HP Recovery Disc Creator seçimlerini yapın.
2. Sürücü diski'ni seçin.
3. Açılır menüden, kurtarma medyasını yazmak için sürücüyü seçin.
4. Yazma işlemine başlamak için Create (Oluştur) düğmesini tıklatın. Diski oluşturduktan sonra etiketleyip
güvenli bir yerde saklayın.
Bilgilerinizi yedekleme
İlk yazılım kurulumundan sonra hemen ilk yedeği oluşturmalısınız. Yeni yazılım ve veri dosyaları ekledikçe,
her zaman güncel bir yedek olması için sisteminizi düzenli olarak yedeklemeye devam etmelisiniz. İlk ve daha
sonraki yedeklemeleriniz, arıza durumunda verilerinizi ve ayarlarınızı geri yüklemenize olanak verir.
Bilgilerinizi isteğe bağlı bir harici sabit sürücüye, ağ sürücüsüne veya diske yedekleyebilirsiniz.
Yedekleme yaparken şunlara dikkat edin:
8 Bölüm 1 Windows 7'ye Başlarken
Kişisel dosyalarınızı Belgeler kitaplığında saklayın ve bu klasörü düzenli olarak yedekleyin.
İlgili dizinlerde saklanan şablonları yedekleyin.
Ayarlarınızın ekran görüntülerini alarak bir pencerede, araç veya menü çubuğunda görünen
özelleştirilmiş ayarları kaydedin. Ekran görüntüsü, tercihlerinizi sıfırlamanız gerektiğinde zamandan
kazandıran bir unsur olabilir.
Diske yedekleme yaparken sürücüden çıkardığınız her diski numaralandırın.
NOT: Çeşitli yedekleme ve geri yükleme seçenekleri hakkında ayrıntılı yönergeler için, Yardım ve Destek
bölümünde bu konuları aratın. Yardım ve Destek'e erişmek için Başlat > Yardım ve Destek seçeneklerini seçin.
NOT: Belirli görevleri gerçekleştirirken Kullanıcı Hesabı Denetimi işleme izin vermenizi veya parolanızı
girmenizi isteyebilir. Bir görevi sürdürmek için uygun seçeneği seçin. Kullanıcı Hesabı Denetimi'ne ilişkin bilgi
için Yardım ve Destek'e bakın: Başlat > Yardım ve Destek seçeneklerini seçin.
Windows Yedekleme ve Geri Yükleme özelliğini kullanarak yedekleme oluşturmak için:
NOT: Yedekleme işlemi, dosya boyutuna ve bilgisayarın hızına bağlı olarak bir saatten uzun sürebilir.
1. Başlat > Tüm Programlar > Bakım > Yedekleme ve Geri Yükleme’yi seçin.
2. Yedekleme yapmak için ekrandaki yönergeleri izleyin.
Sistem Geri Yükleme
Bilgisayarınıza yüklediğiniz bir yazılım nedeniyle sorun yaşıyorsanız veya kişisel bilgilerinizi kaybetmeksizin
önceki bir duruma geri yüklemek istiyorsanız, Sistem Geri Yüklemeyi kullanarak bilgisayarı önceki bir geri
yükleme noktasına döndürebilirsiniz.
NOT: Sistem Kurtarma özelliğini kullanmadan önce mutlaka bu Sistem Geri Yükleme yordamını uygulayın.
Sistem Geri Yükleme işlemini başlatmak için:
1. Tüm açık programları kapatın.
2. Başlat düğmesini tıklatın, Bilgisayar’ı sağ tıklatın ve ardından Özellikler’i tıklatın.
3. Sistem koruması'nı, Sistem Geri Yükleme’yi, İleri’yi tıklatın ve ekrandaki yönergeleri izleyin.
Sistem Kurtarma
UYARI! Bu yordam önceki tüm kullanıcı bilgilerini siler. Bilgi kaybını önlemek için, tüm kullanıcı bilgilerini
yedeklediğinizden emin olun, böylece kurtarma işleminden sonra geri yükleyebileceksiniz.
Sistem Kurtarma, sabit sürücüyü bütünüyle silip yeniden biçimlendirerek oluşturmuş olduğunuz tüm veri
dosyalarını siler ve ardından işletim sistemini, programları ve sürücüleri yeniden yükler. Ancak fabrikada
bilgisayarınıza yüklenmeyen programları yeniden yüklemeniz gerekir. Bu yazılımlara, bilgisayar aksesuar
kutusuyla verilen ortamlarda bulunan programlar ve satın aldıktan sonra kurduğunuz programlar dahildir.
Kişisel dosyaların kendi oluşturduğunuz yedeklemelerden geri yüklenmesi gerekir.
Sistem kurtarma DVD'lerini veya USB ash sürücülerini oluşturamadıysanız, destek biriminden bir geri
yükleme ortamı takımı sipariş edebilirsiniz. http://www.hp.com/support adresine gidin, ülkenizi veya
bölgenizi seçin ve ekrandaki yönergeleri izleyin.
NOT: Sistem Kurtarma programını kullanmadan önce mutlaka Sistem Geri Yükleme yordamını uygulayın.
Bkz. Sistem Geri Yükleme, sayfa 9.
Sistem Kurtarma gerçekleştirmek için aşağıdaki yöntemlerden birini seçmeniz gerekir:
Sorun yaşanması 9
Kurtarma görüntüsü — Sistem Kurtarma'yı sabit sürücünüze kaydedilmiş bir kurtarma görüntüsünden
çalıştırın. Kurtarma görüntüsü fabrikada yüklenen özgün yazılımın kopyasının bulunduğu dosyadır.
Kurtarma görüntüsünden bir Sistem Kurtarma işlemi gerçekleştirmek için bkz Windows yanıt veriyorken
Sistem Kurtarma, sayfa 10 veya Windows yanıt vermiyor iken Sistem Kurtarma, sayfa 10.
Kurtarma ortamı — Sistem Kurtarma'yı sabit disk sürücünüzde depolanmış dosyalardan
oluşturduğunuz veya ayrı olarak satın aldığınız kurtarma medyasından çalıştırın. Bkz. Kurtarma medyası
kullanarak Sistem Kurtarma (yalnızca belirli modellerde), sayfa 11.
Windows yanıt veriyorken Sistem Kurtarma
DİKKAT: Sistem Kurtarma, oluşturduğunuz veya yüklediğiniz tüm programları ve verileri siler. Başlamadan
önce, önemli verilerinizi CD veya DVD'ye veya USB ash sürücüsüne yedekleyin.
NOT: Bazı durumlarda, bu yordam için kurtarma ortamı kullanmanız gerekir. Bu medyayı henüz
oluşturmadıysanız, Kurtarma ortamı oluşturma, sayfa 6 konumundaki yönergeleri izleyin.
Bilgisayarınız çalışıyor ancak Windows 7 yanıt vermiyorsa, Sistem Kurtarma işlemi gerçekleştirmek için şu
adımları izleyin:
1. Bilgisayarı kapatın.
2. Monitör, klavye ve fare dışındaki bilgisayarınıza bağlı tüm çevre birimlerini çıkarın.
3. Bilgisayarı açın.
4. Windows yüklendikten sonra, Başlat düğmesini ve sonra da Tüm Programlar'ı tıklatın.
Security and Protection (Güvenlik ve Koruma) listeleniyorsa, 5 adımıyla devam edin.
Productivity and Tools (Üretkenlik ve Araçlar) listeleniyorsa, Windows yanıt vermiyor iken Sistem
Kurtarma, sayfa 10 konumundaki adımları izleyin.
5. Sırasıyla Security and Protection (Güvenlik ve Koruma), Recovery Manager ve Recovery Manager
seçeneklerini tıklatın. Sorulursa, programın devam etmesine izin vermek için Evet'i tıklatın.
6. Hemen yardıma ihtiyacım var altındaki Sistem Kurtarma'yı tıklatın.
7. Evet’i seçin ve ardından İleri’yi tıklatın. Bilgisayarınız yeniden başlar.
8. Bilgisayar yeniden başladığında tekrar Recovery Manager karşılama ekranını göreceksiniz. Hemen
yardıma ihtiyacım var altındaki Sistem Kurtarma'yı tıklatın. Dosyalarınızı yedeklemeniz için sorgu
yapılırsa ve önceden yedeklememişseniz Önce dosyalarınızı yedekleyin (önerilir)'i seçin ve ardından
İleri'yi tıklatın. Aksi takdirde Dosyalarınızı yedeklemeden kurtarınseçin ve ardından İleri’yi tıklatın.
9. Sistem Kurtarma işlemi başlar. Sistem Kurtarma tamamlandıktan sonra bilgisayarı yeniden başlatmak
için Son’u tıklatın.
10. Windows yüklendiğinde, bilgisayarı kapatın, tüm çevresel aygıtları yeniden takın ve bilgisayarı tekrar
açın.
Windows yanıt vermiyor iken Sistem Kurtarma
DİKKAT: Sistem Kurtarma, oluşturduğunuz veya yüklediğiniz tüm programları ve verileri siler.
Windows yanıt vermiyor, ancak bilgisayar çalışıyorsa Sistem Kurtarma gerçekleştirmek için aşağıdaki adımları
uygulayın.
1. Bilgisayarı kapatın. Gerekirse, bilgisayarınız kapanana kadar güç düğmesini basılı tutun.
2. Monitör, klavye ve fare dışındaki bilgisayarınıza bağlı tüm çevre birimlerini çıkarın.
3. Bilgisayarı açmak için güç düğmesine basın.
10 Bölüm 1 Windows 7'ye Başlarken
4. HP logosu ekranı görüntülenir görüntülenmez, ekranda Windows Dosyaları Yüklüyor... iletisi
görüntülenene kadar klavyenizde art arda F11 tuşuna basın.
5. Devam etmek için, HP Recovery Manager ekrandaki yönergeleri izleyin.
6. Windows yüklendiğinde, bilgisayarı kapatın, tüm çevresel aygıtları yeniden takın ve bilgisayarı tekrar
açın.
Kurtarma medyası kullanarak Sistem Kurtarma (yalnızca belirli modellerde)
HP Recovery Manager kullanarak kurtarma ortamı oluşturma (yalnızca belirli modellerde), sayfa 7 kullanarak
kurtarma ortamı oluşturduysanız, bu bölümde verilen adımlardan yararlanın. Windows 7 işletim sistemi
DVD'si ve Sürücü Kurtarma DVD'si oluşturmak için HP Recovery Disc Creator kullandıysanız, HP Recovery Disc
(HP Kurtarma Diski) işletim sistemi disklerini kullanma (yalnızca belirli modellerde), sayfa 11 konumundaki
adımları uygulayın.
DİKKAT: Sistem Kurtarma, oluşturduğunuz veya yüklediğiniz tüm programları ve verileri siler. Önemli
verileri CD veya DVD'ye veya USB ash sürücüsüne yedekleyin.
Kurtarma ortamı kullanarak Sistem Kurtarma gerçekleştirmek için:
1. Birden fazla DVD kullanıyorsanız, birinci kurtarma diskini DVD sürücü tepsisine yerleştirin ve tepsiyi
kapatın. Kurtarma USB ash sürücüsünü kullanıyorsanız, bir USB bağlantı noktasına takın.
2. Başlat düğmesini ve ardından Kapat’ı tıklatın.
– veya –
Bilgisayar yanıt vermiyorsa, güç düğmesini yaklaşık 5 saniye süreyle veya bilgisayar kapanana kadar
basılı tutun.
3. Monitör, klavye ve fare dışındaki bilgisayarınıza bağlı tüm çevre birimlerini çıkarın.
4. Güç düğmesine basarak bilgisayarı açın ve bilgisayar açılırken Esc tuşuna basarak başlangıç menüsünü
görüntüleyin.
5. Önyükleme menüsünü seçmek için ok tuşlarını kullanın ve Enter'a basın. Kurtarma ortamının
yerleştirildiği yeri (USB veya DVD) seçmek için ok tuşlarını kullanın. Bu aygıttan önyükleme yapmak için
Enter'a basın.
6. Recovery Manager, Sistem Kurtarmayı Ortamdan mı Sabit Sürücüden mi çalıştırmak istediğinizi sorarsa,
Ortamseçin. Karşılama ekranında, Hemen yardıma ihtiyacım var altında Fabrika Ayarlarına Sıfırla'yı
tıklatın.
7. Dosyalarınızı yedeklemeniz için sorgu yapılırsa ve önceden yedeklememişseniz Önce dosyalarınızı
yedekleyin (önerilir)'i seçin ve ardından İleri'yi tıklatın. Aksi takdirde Dosyalarınızı yedeklemeden
kurtarınseçin ve ardından İleri’yi tıklatın.
8. Sonraki kurtarma diskini takmanız istendiğinde bunu takın.
9. Recovery Manager işlemi tamamladığında, kurtarma diskini veya kurtarma USB ash sürücüsünü
sistemden çıkarın.
10. Bilgisayarı yeniden başlatmak için Son’u tıklatın.
HP Recovery Disc (HP Kurtarma Diski) işletim sistemi disklerini kullanma (yalnızca belirli modellerde)
HP Recovery Disc Creator'ı kullanarak Windows 7 işletim sistemi DVD'si ve Sürücü Kurtarma DVD'si
oluşturduysanız bu bölümde belirtilen adımları uygulayın. HP Recovery Manager kullanarak kurtarma ortamı
oluşturma (yalnızca belirli modellerde), sayfa 7 kullanarak kurtarma ortamı oluşturduysanız, Kurtarma
medyası kullanarak Sistem Kurtarma (yalnızca belirli modellerde), sayfa 11 konumundaki adımları uygulayın.
Sorun yaşanması 11
Önceden HP Recovery Disc Creator ile oluşturduğunuz kurtarma disklerini kullanamıyorsanız (yalnızca belirli
modellerde), bilgisayarı önyüklemek ve işletim sistemini onarmak için bir Windows 7 işletim sistemi DVD'si
satın almalısınız.
Windows 7 işletim sistemi DVD'si sipariş etmek için, destek birimine başvurun. http://www.hp.com/support
adresine gidin, ülkenizi veya bölgenizi seçin ve ekrandaki yönergeleri izleyin.
DİKKAT: Windows 7 işletim sistemi DVD'sini kullanmak, sabit sürücü içeriğini tamamen siler ve sabit
sürücüyü yeniden biçimlendirir. Oluşturduğunuz tüm dosyalar ve bilgisayarda yüklü yazılımlar kalıcı şekilde
silinir. Yeniden biçimlendirme tamamlanınca kurtarma işlemi, işletim sisteminin yanı sıra sürücüleri,
yazılımları ve yardımcı programları yüklemenizi sağlar.
Windows 7 işletim sistemi DVD'sini kullanarak kurtarmayı başlatmak için:
NOT: Bu işlem birkaç dakika sürer.
1. Mümkünse, tüm kişisel dosyaları yedekleyin.
2. Bilgisayarı yeniden başlatın ve Windows işletim sistemi yüklenmeden önce Windows 7 işletim sistemi
DVD'sini optik sürücüye yerleştirin.
NOT: Bilgisayar DVD'yi başlatmıyorsa, bilgisayar başlangıç menüsünü göstermeye hazırlanırken Esc
tuşuna basın. Önyükleme menüsünü seçmek için ok tuşlarını kullanın ve Enter'a basın. Kurtarma
DVD'sinin yerleştirildiği konumu seçmek için ok tuşlarını kullanın. Bu aygıttan önyükleme yapmak için
Enter'a basın.
3. İstendiğinde klavyede herhangi bir tuşa basın.
4. Ekrandaki yönergeleri izleyin.
5. İleri'yi tıklatın.
6. Install now(Şimdi yükle)'yi seçin.
7. Ekrandaki yönergeleri izleyin.
Onarım tamamlandıktan sonra:
1. Windows 7 işletim sistemi DVD'sini çıkarıp Driver Recovery (Sürücü Kurtarma) medyasını takın.
2. Donanım Etkinleştirme Sürücüleri'ni yüklemek için ekrandaki yönergeleri izleyin, sonra da Önerilen
Uygulamalar'ı yükleyin.
PC'nin kullanılması, güncellenmesi ve bakımının yapılması
Tek bir yerden aşağıdaki görevleri gerçekleştirebilirsiniz:
Bilgisayarınızın adını görüntüleme veya değiştirme ve diğer sistem ayarları
Bir aygıt veya yazıcı ekleme ve diğer sistem ayarlarını değiştirme
Modeliniz için yardım ve destek alma
Bilgisayarınız için HP destek yazılımı yükleme
Bilgisayarınız için malzeme ve aksesuar satın alma
Bu konuma erişmek için Başlat > Aygıtlar ve Yazıcılar'ı tıklatın ve bilgisayarınızın simgesini çift tıklatın.
12 Bölüm 1 Windows 7'ye Başlarken
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42

HP ProDesk 600 G2 Desktop Mini PC (ENERGY STAR) Hızlı başlangıç ​​Kılavuzu

Tip
Hızlı başlangıç ​​Kılavuzu