Shimano ST-M410 Service Instructions

Tip
Service Instructions

Bu kılavuz için de uygundur

SL-M410
Fren kolunu, fren çalıșmasını engellemeyeceği bir konuma takın.
Fren çalıșmasının engellenmesine neden olacak bir kombinasyon kullanmayın.
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Zincir uzunluğu
2 bakla ekleyin (zincir her iki tarafta
en büyük dișlide iken)
Zincir
En büyük aynakol
dișlisi
En büyük dișli
Kolun takılması
Dıș çapı maksimum 32 mm olan elcik kullanın.
Sıkma torku:
5 N·m
Sıkma torku:
6-8 N·m
5 mm Alyen anahtarı
SL-M410 ST-M410
İç delik kapağını șekilde görüldüğü
gibi duruncaya kadar çevirerek takın.
Durduktan sonra daha fazla çevirmeyin.
Aksi takdirde vida diși hasar görebilir.
Sıkma torku:
0.3-0.5 N·m
İç delik kapağı
Hazne milini çıkardıktan sonra filibir
gövdesinin içinde yer alan filibir gövdesi
tespit cıvatasını sökün ve filibir gövdesini
değiștirin.
Not :
Filibir gövdesini sökmeye çalıșmayın; bu
durum arızaya neden olabilir.
Arka hazne gövdesinin değiștirilmesi
Filibir gövdesi tespit cıvatası
10 mm Alyen anahtarı
(TL-WR37)
Filibir gövdesi
Sökme
Montaj
Sıkma torku:
35-50 N·m
Filibir gövdesi rondelası
FH-MC18 / FH-RM40-8
SIS Ayarı
1
1 2
2
En büyük dișli
Kılavuz makara
Alt ayar vidası
1. Alt ayar
Alt ayar vidasını çevirerek, kılavuz
makaranın doğrudan en büyük dișliyle
hizalanacak bir konuma hareket
etmesini sağlayın.
2. Üst ayar
Vites değiștiriciyi elinizle çekerek üst
konuma hareket ettirirken krank kolunu çevirin
ve daha sonra üst ayar vidasını çevirerek kılavuz
makaranın arkadan bakıldığında en küçük
dișlinin dıș çizgisiyle hizalanmasını sağlayın.
Krank kolunu çevirerek vites değiștiriciyi
alt konuma ayarlayın.
1
2
1 2
En küçük dișlinin
dıș çizgisi
Kılavuz
makara
Üst ayar vidası
Pro-Set hizalama bloğu
Dișlinin montajı
Zinciri Pro-Set hizalama bloğu takılı olarak monte edin.
Monte ettikten sonra Pro-Set hizalama bloğunu çıkarın.
Krank kolunu çevirerek vites değiștiriciyi alt konuma
ayarlayın.
Vites kablosunun kesilmesi
Vites kablosunu keserken, ișaretli ucun karșısındaki ucu kesin.
Vites kablosunu kestikten sonra, ucu deliğin içi düzgün bir çapa
sahip olacak șekilde yuvarlayın.
Aynı dıș ucun kapsülünü vites kablosunun
kesik ucuna takın.
Dıș uç kapsül
Lastik muhafaza
Lastik muhafaza
Bükmemeye dikkat edin
Sızdırmaz kapsül, dilli
İdeal SIS performansı için, güç aktarma parçalarını periyodik olarak yağlayın.
5. SIS Ayarı
Krank kolunu (B) çevirirken kolu bastırmak suretiyle vites değiștiriciyi en büyük dișliye
hareket ettirin. Daha sonra, kolu (A) bir defa çalıștırarak vites değiștiriciyi ikinci vites
dișlisine hareket ettirin. Bu ișlemden sonra, kolu (A) oynama mesafesinin sonuna kadar
çalıștırın ve krank kolunu çevirin.
Üçüncü vitese
geçerken
Kablo ayar cıvatasını
saat yönünde çevirerek,
zincir ikinci zincire geri
dönünceye kadar sıkın.
* Ayar cıvatasını vites kablosu ayar
tamburunun kapağıyla birlikte çevirin.
Kablo ayar cıvatasını ters saat
yönünde çevirmek suretiyle,
zincir bir dișliye dokunarak ses
çıkarıncaya kadar gevșetin.
* Ayar cıvatasını vites kablosu ayar
tamburunun kapağıyla birlikte çevirin.
Ses tamamen
kesildiğinde
Ayar cıvatası Ayar cıvatası
İdeal ayar
En iyi ayar, kablo ayar cıvatasının kol (A) çalıștırılmadan ses çıkıncaya kadar
(saat yönünde) sıkılmasıyla ve daha sonra bu noktadan 90 - 180 derece
(ters saat yönünde) gevșetilmesiyle elde edilir.
Kolu (A) çalıștırarak vites değiștirin ve dișli konumlarından herhangi birinde gürültü
olușup olușmadığını kontrol edin.
4. B-gerginlik ayar vidasının kullanılması
Zinciri en küçük aynakol dișlisi ve en büyük
dișli üzerine takarak krank kolunu geriye
doğru çevirin. Daha sonra, B-gerginlik ayar
vidasını çevirerek kılavuz makarayı dișliye
mümkün olduğu kadar yakın, fakat
dokunmayacak șekilde ayarlayın.
Daha sonra, zinciri en küçük dișliye
ayarlayın ve yukarıdaki ișlemi tekrarlayarak
makaranın dișliye dokunmadığından emin olun.
1
2
1 2
2
1
En büyük dișli En küçük dișli
B-gerginlik ayar
vidası
Sıkma torku:
5-7 N·m
Kabloyu arka vites değiștiriciye bağlayın ve kablodaki
ilk gevșekliği aldıktan sonra, arka vites değiștiriciyi
șekilde görüldüğü gibi tekrar sabitleyin.
Çekin
İç delik kapağı
İç kablo
Kol (B) :
3. İç kablonun bağlanması ve emniyete alınması
(B) kolunu 7 kez veya daha fazla çalıștırın ve gösterge
üzerinden kolun en alçak konumda olduğunu kontrol
edin. Daha sonra, iç delik kapağını çıkarın ve iç
kabloyu bağlayın.
Kanal
İç kabloyu vites değiștiriciye
șekilde görüldüğü gibi
bağlayın.
Not: kablonun kanala iyice
yerleștiğinden emin olun.
İç kablonun takılması
İç kabloyu, marka ișareti bulunan ucundan vites kablosuna sokun.
Kablonun verimli șekilde çalıșmasını sağlamak için,
marka ișareti bulunan uçtan gres yağı uygulayın.
Marka ișareti
Teknik Servis Talimatı SI-0026B
Arka Dișli Sistemi
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
Bisikleti sürmeden önce tekerleklerin emniyetli șekilde bağlanmıș olduğunu kontrol edin. Eğer
tekerlekler herhangi bir șekilde gevșekse, bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilirler.
Zinciri temizlemek için doğal bir deterjan kullanın. Pas temizleyiciler gibi, zincirin zarar görmesine ve/
veya arıza yapmasına neden olabilecek alkali-bazlı veya asit-bazlı deterjanlar kullanmayın.
Güçlendirilmiș bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri bağlamak için kullanın.
İki farklı tipte güçlendirilmiș bağlantı pimi mevcuttur. Kullanacağınız pimi seçmeden önce așağıdaki
tabloyu inceleyin. Güçlendirilmiș bağlantı pimlerinden bașka bağlantı pimleri kullanılması veya
kullanılan zincir tipine uygun olmayan bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya alet kullanılması halinde
yeterli bağlantı kuvveti elde edilemeyebilir ve bu durum zincirin kopmasına veya yerinden
çıkmasına neden olabilir.
Eğer dișli sayısındaki bir değișiklik nedeniyle zincirin uzunluğunu
ayarlamak gerekiyorsa, zinciri bir güçlendirilmiș
bağlantı pimi veya uç pimi kullanılarak bağlandığı yerden bașka
bir noktada kesin. Zincir, güçlendirilmiș bağlantı pimiyle veya uç
pimiyle bağlandığı yerden kesilmesi durumunda hasar görecektir.
Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini
kontrol edin. Eğer gerginlik çok zayıfsa veya zincir hasar görmüșse,
zincir değiștirilmelidir Eğer bu önlem alınmazsa, zincir kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun.
Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar sürücünün yaralanmasına neden olabilir.
Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak
üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
Not
RD-M530 ters yay tipi arka vites değiștiriciyi alçak taraftan ayarlayın.
Eğer dișli değiștirme ișlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiștiriciyi yıkayın ve tüm
hareketli parçaları yağlayın.
Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise,
vites değiștiriciyi değiștirmeniz gerekir.
Vites değiștiriciyi periyodik olarak temizlemeli ve tüm hareketli parçaları
(mekanizmayı ve makaraları) yağlamalısınız.
Eğer dișli değiștirme ayarı yapılamıyorsa, bisikletin arka ucundaki paralellik derecesini kontrol edin.
Aynı zamanda, kablonun yağlanıp yağlanmadığını ve vites kablosunun çok uzun veya çok kısa olup
olmadığını kontrol edin.
Eğer bir makaradaki gevșeklik nedeniyle anormal bir ses duyarsanız, makarayı değiștirmelisiniz.
Eğer tekerlek sertleșir ve zor dönmeye bașlarsa, gres yağıyla yağlamanız gerekir.
Haznenin içine yağ uygulamayın; aksi halde yağ dıșarı çıkabilir.
Dișlileri periyodik olarak doğal bir deterjanla yıkayın ve tekrar yağlayın.
Ayrıca, zincirin doğal bir deterjanla yıkanarak yağlanması,
dișlilerin ve zincirin kullanım ömrünü uzatmanın etkili bir yoludur.
Eğer zincir kullanım sırasında dișlilerden çıkıyorsa, dișlileri ve zinciri değiștirin.
Her zaman aynı grup ișaretleri bulunan dișli seti kullanmaya özen gösterin.
Kesinlikle farklı grup ișaretine sahip olan bir dișli yatağıyla birlikte kullanmayın.
İçten kablo çektirmeli bir kadronun kullanılması, yüksek kablo direnci
nedeniyle SIS vites değiștirme fonksiyonunu bozma eğiliminde olduğundan
tavsiye edilmez.
Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar boșluğa sahip
olan bir vites kablosu kullanın. Ayrıca, gidon tamamen çevrildiğinde vites
kolunun kadroyla temas edip etmediğini kontrol edin.
Kullanmadan önce iç kabloyu ve vites kablosunun içini gresleyerek uygun
șekilde kaydıklarından emin olun.
Düzgün çalıșma için, belirtilen vites kablosunu ve orta göbek kablo rehberini kullanın.
Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili değildir.
Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel bisiklet
satıcınıza danıșın.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grup ișaretleri
En iyi performansı sağlamak için, așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Güçlendirilmiș Bağlantı Pimi
Uç Pimi Link Pimi
Kol (B) :
a
b
1
1
T
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
-
C
J
A
P
A
N
U
.
S
.
P
A
T
4
2
6
8
2
5
9
L
O
C
K
4
0
0
k
g
/
c
m
O
N
A
M
I
H
S
Kilitleme bileziği
6 dișli, perçinler vasıtasıyla sabitlenir.
Özellikler
Arka Vites Değiștirici
Kaset dișli kombinasyou
Rapidfire Plus
Arka vites değiștiricinin montajı
Montajı yaparken, B-gerginlik
ayar vidasının mil yuvası tırnağıyla
temas etmemesine dikkat edin.
Aksi takdirde deformasyon
olușabilir.
Bunu yaparkan Pro-Set hizalama
bloğunu yerinden çıkarmayın.
5 mm Alyen anahtarı
Mil yuvası tırnağı
B-gerginlik
ayar vidası
Her bir dișli için, grup ișareti bulunan yüzey dıșarı
doğru bakmalı ve her bir dișli üzerindeki üçgen ișareti ( )
ile arka hazne gövdesinin (kanal genișliğinin fazla olduğu)
A kısmı hizalanacak șekilde yerleștirilmelidir.
Dișlilerin montajı
Dișli değiștirme ișlemi
Hem (A) kolu hem (B) kolu, vites değiștirmeden sonra serbest bırakıldıklarında daima bașlangıç
konumuna dönerler. Kollardan birini çalıștırırken mutlaka aynı zamanda krank kolunu da çevirin.
Küçük bir dișliden büyük bir dișliye
geçmek için (B Kolu)
Küçük bir dișliden büyük bir dișliye bir adım
geçiș yapmak için (B) koluna bir kez basın.
Büyük bir dișliden küçük bir dișliye
geçmek için (A Kolu)
Sadece bir adım geçiș yapmak için, (A) kolunu
(1) konumuna bastırın. Bir defada iki adım
geçiș yapmak için (2) konumuna bastırın.
1
2
(A) kolu bașlangıç konumu
HG dișlilerinin montajını yaparken, kilitleme bileziğini
sıkmak için özel aleti (TL-LR15) kullanın.
HG dișlilerini değiștirirken, kilitleme bileziğini çıkarmak
için özel aleti (TL-LR15) ve TL-SR21’i kullanın.
Sıkma torku:
30-50 N·m
Oluk sadece bir
yerde geniștir.
a
c
-
1
4
T
A
ișareti
Göbek mili sıkma torku:
8-10 N·m
Kilitleme
bileziği
Alet
(TL-SR21)
Sökme
TL-LR15
5 mm Alyen anahtarı
Dil ve lastik muhafazalı sızdırmaz kapsül,
kadronun vites kablosu dayaması monte
edilmelidir.
Gümüș
Siyah
Zincir
Güçlendirilmiș
bağlantı pimi
Zincir aleti
CN-7701 / CN-HG93
gibi 9-vites çok
ince zincir
TL-CN32 / TL-CN23
CN-HG50 / CN-IG51
gibi 8-/7-/6-vites
ince zincir
TL-CN32 / TL-CN23
6.5 mm
7.1 mm
Seriler Alivio
Rapidfire Plus ST-M410 / SL-M410
Vites kablosu SP40
Arka değiștirici RD-M530
Tip SGS
Arka hazne FH-MC18 / FH-RM40-8
Dișliler 8
Kaset dișli CS-HG50-8I
Zincir CN-HG50 / CN-HG40
Orta göbek rehberi SM-SP17 / SM-BT17 / SM-SP18 / SM-BT18
Model numarası RD-M530
Tip SGS
Dișliler 8
Toplam kapasite 45D
En büyük dișli 34D
En küçük dișli 11D
Aynakol diș farkı 22D
Dișliler Grup adı Diș kombinasyonu
8
an 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30D
ao 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 34D
aw 11, 13, 15, 18, 21, 24, 28, 32D
Model numarası ST-M410 / SL-M410
Dișliler 8
Arka hazne
Model numarası FH-MC18 / FH-RM40-8
Dișliler 8
Jant teli deliği adedi 36/32
SI-0026B -001-05
  • Page 1 1

Shimano ST-M410 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Bu kılavuz için de uygundur