Başlarken
HP Perakende Satış Sistemleri
© Copyright 2012, 2013 Hewlett-Packard
Development Company, L.P. Buradaki
bilgiler önceden haber verilmeksizin
değiştirilebilir.
Microsoft ve Windows, Microsoft şirketler
grubunun ABD'de tescilli ticari markalarıdır.
Buradaki bilgiler önceden haber
verilmeksizin değiştirilebilir. HP ürünlerine
ve hizmetlerine ilişkin tüm garantiler, bu
ürün ve hizmetlerle birlikte verilen garanti
beyanlarında açıkça belirtilir. Buradaki
hiçbir ifade ek bir garanti olarak
yorumlanmamalıdır. HP, işbu belgedeki
teknik veya yazım hatalarından veya
kusurlardan sorumlu tutulamaz.
Başlarken
HP Perakende Satış Sistemleri
Birinci Basım: Mayıs 2012
İkinci Baskı: Aralık 2013
Belge Parça Numarası: 697963-142
Ürün Duyurusu
İşbu kılavuz, çoğu modelde ortak olan
özellikleri açıklamaktadır. Bazı özellikler,
bilgisayarınızda kullanılabilir olmayabilir.
Özelliklerin tümü Windows 8'in tüm
sürümlerinde bulunmaz. Windows 8'in
özelliklerinden tümüyle faydalanabilmek için
bu bilgisayardaki donanım, sürücü ve/veya
yazılımın yükseltilmesi veya ayrıca sat
ın
alınması gerekebilir. Ayrıntılar için
bkz.
http://www.microsoft.com.
Windows 7'nin kurulabilmesi ve Windows
7'nin özelliklerinden tümüyle
faydalanabilmek için bu bilgisayardaki
donanımın ve/veya DVD sürücünün
yükseltilmesi ve/veya ayrıca satın alınması
gerekebilir. Ayrıntılar için
bkz.
http://windows.microsoft.com/en-us/
windows7/get-know-windows-7.
Yazılım kuralları
Bu bilgisayara herhangi bir yazılım ürünü
yükleyerek, kopyalayarak, indirerek veya
önceden yüklenmiş bir yazılım ürününü
kullanarak, HP Son Kullanıcı Lisans
Sözleşmesine (SKLS) şartlarına bağlı
olmayı kabul etmektesiniz. Bu lisans
koşullarını kabul etmezseniz, tek
çözümünüz, kullanılmamış ürünü (donanım
ya da yazılım) bir bütün olarak satın
aldığınız yerin para iade politikasına tabi
olacak bir para iadesi için 14 gün içerisinde
iade etmektir.
Daha fazla bilgi veya bilgisayarın tüm
ücretinin geri ödenmesi isteği için lütfen
yerel satış noktanız (satıcı) ile temasa
geçin.
Bu Kitap Hakkında
UYARI! Böyle başlayan metinler, talimatların takip edilmesindeki başarısızlığın yaralanmalarla veya
hayat kaybıyla sonuçlanabileceğini gösterir.
DİKKAT: Böyle başlayan metinler, talimatların takip edilmesindeki başarısızlığın donanımın zarar
görmesiyle veya bilgi kaybıyla sonuçlanabileceğini gösterir.
NOT: Böyle başlayan metinler önemli tamamlayıcı bilgiler içerir.
Kullanıcı Kılavuzlarına ve HP Diagnostics'e Erişme (Windows sistemleri)
Menü ve kitaplar ilk sistem kurulumu sırasında seçilen veya daha sonra Windows Bölgesel
Seçenekler'de belirtilen dilde ekranda görüntülenir. Bölgesel Ayarlar desteklenen dillerden hiçbirine
uymuyorsa menü ve kitaplar İngilizce olarak görüntülenir.
HP kullanıcı kılavuzlarına erişmek için:
Başlat > Tüm Programlar > HP Yardım ve Destek > HP Kullanıcı Kılavuzları'nı seçin.
Vision Diagnostics’e erişmek için:
Bu kılavuzdaki Vision Diagnostics’e Erişimlümüne bakın.
Güvenlik ve Rahat Kullanım Kılavuzu'na erişmek için:
Başlat > Tüm Programlar > HP Yardım ve Destek > HP Kullanıcı Kılavuzları > Güvenlik ve
Rahat Kullanı
m Kılavuzu'nu seçin.
Garanti ve Destek Yetkisini Kontrol Etme
Garantiniz sabit sürücüde mevcuttur (bazı modellerde). Garantinize erişmek için:
Başlat > Tüm Programlar > HP Yardım ve Destek > Garanti'yi seçin.
Garanti yetkinizi ürün model numaranızı ve seri numaranızı girerek kontrol edebilirsiniz:
http://www.hp.com/support/warranty-lookuptool
HP Care Pack Services kaydını kontrol etmek için:
http://www.hp.com/go/lookuptool/
iii
iv Bu Kitap Hakkında
İçindekiler
Başlarken ............................................................................................................................................................. 1
Yazılımı yükleme ve özelleştirme ......................................................................................................... 1
Windows işletim sistemini yükleme ...................................................................................... 1
Microsoft Windows güncelleştirmelerini indirme .................................................................. 1
Aygıt sürücüleri yükleme ve yükseltme (Windows sistemleri) ............................................. 2
Ekran görünümünü özelleştirme (Windows sistemleri) ........................................................ 2
Disk görüntüsü (ISO) dosyalarına erişme ............................................................................ 2
Yazılımı koruma ................................................................................................................................... 2
HP Diagnostic Solutions kullanma ....................................................................................................... 3
Vision Diagnostics (yalnızca belirli modeller) ....................................................................... 3
Vision Diagnostics'e erişim (yalnızca belirli modeller) ......................................... 3
HP PC Hardware Diagnostics (yalnızca belirli modeller) ..................................................... 4
HP PC Donanım Tanılama neden çalıştırılmalıdır .............................................. 4
HP PC Donanım Tanılamaya nasıl erişilir ve çalıştırılır ...................................... 4
HP PC Donanım Tanılamayı USB aygıtına indirme ............................................ 4
Bilgisayarı kapatma .............................................................................................................................. 5
Daha fazla bilgi bulma ........................................................................................................
.................. 5
Teknik desteği aramadan önce ............................................................................................................ 6
Yararlı ipuçları ...................................................................................................................................... 7
Temel sorun giderme ........................................................................................................................... 7
POST tanılama ön panel LED'lerini ve ses kodlarını yorumlama ........................................ 8
Windows 7 ve POSReady 7'de yedekleme, geri yükleme ve kurtarma ............................................... 8
Kurtarma ortamı oluşturma .................................................................................................. 8
HP Recovery Manager kullanarak kurtarma ortamı oluşturma (yalnızca
belirli modellerde) ................................................................................................ 9
HP İş İstasyonlarında HP Recovery Disc Creator'ı kullanarak kurtarma diski
oluşturma (yalnızca belirli modellerde) .............................................................. 10
Kurtarma diskleri oluşturma .............................................................. 10
Bilgilerinizi yedekleme ....................................................................................... 11
Sistem Geri Yükleme ......................................................................................................... 11
Sistem Kurtarma ................................................................................................................ 12
Windows yanıt veriyorken Sistem Kurtarma ..................................................... 12
Windows yanıt vermiyor iken Sistem Kurtarma ................................................. 13
Kurtarma ortamı kullanarak sistem kurtarma (yalnızca belirli modellerde) ....... 13
HP Recovery Disc (HP Kurtarma Diski) işletim sistemi disklerini kullanma
(yalnızca belirli modellerde) .............................................................................. 14
Windows 8.1, Windows 8 veya Industry 8.1'de yedekleme, geri yükleme ve kurtarma ..................... 15
v
Kurtarma ortamı ve yedeklemeler oluşturma ..................................................................... 15
Windows araçlarını kullanarak geri yükleme ve kurtarma ................................................. 16
Sistem yanıt vermiyorken Sıfırlamayı kullanma ................................................ 16
Windows kurtarma USB flash sürüsünü kullanarak kurtarma ....................... 16
Windows işletim sistemi medyasını (ayrıca satın alınır) kullanarak kurtarma ... 17
Bilgisayarınızı kullanma, güncelleştirme ve bakımını yapma (Windows 7, POSReady 7,
Windows 8.x ve Industry 8,1 sistemleri) ............................................................................................. 17
vi
Başlarken
Yazılımı yükleme ve özelleştirme
Bilgisayarınız bir Microsoft işletim sistemiyle teslim edilmediyse bu belgenin bazı kısımları geçerli
değildir. Ek bilgilere, işletim sistemini yükledikten sonra çevrimiçi yardımdan ulaşabilirsiniz.
DİKKAT: İşletim sistemi başarıyla kuruluncaya kadar, bilgisayarınıza ek donanım aygıtları veya
diğer şirketlere ait aygıtlar eklemeyin. Bu durum, hatalara neden olabilir ve işletim sisteminin doğru
kurulmasını engelleyebilir.
Windows işletim sistemini yükleme
Kişisel bilgisayarınızı ilk kez açtığınızda işletim sistemi otomatik olarak kurulur. Bu işlem, yüklenen
işletim sistemine bağlı olarak, 5 ile 10 dakikalık bir süre alabilir. Yükleme işlemini tamamlamak için
ekranda görüntülenen yönergeleri okuyun ve uygulayın.
DİKKAT: Otomatik yükleme başladıktan sonra, İŞLEM TAMAMLANMADAN BİLGİSAYARI
KAPATMAYIN. Bilgisayarın yükleme işlemi sırasında kapatılması, bilgisayarı çalıştıran yazılımın
zarar görmesine yol açabilir veya sorunsuz yüklenmesini engelleyebilir.
NOT: Bilgisayar sabit sürücüde birden fazla işletim sistemi diliyle birlikte geldiyse, yükleme işlemleri
60 dakika kadar sürebilir.
Microsoft Windows güncelleştirmelerini indirme
1. Internet bağlantınızı kurmak için sırasıyla Başlat > Internet Explorer'ı tıklatın ve ekrandaki
yönergeleri izleyin.
2. Windows 7'de, POSReady 7'de, Windows XP'de ve POSReady 9'da Başlat > Tüm Programlar
> Windows Update'i tıklatın.
Windows 7 ve POSReady 7’de, Windows Update ekranı belirir. Kullanılabilir
güncelleştirmeleri görüntüle seçeneğini tıklatın ve tüm kritik güncellemelerin seçildiğinden
emin olun. Yükleğmesini tıklatın ve ekrandaki talimatları uygulayın.
Windows XP’de ve POSReady 2009'da Microsoft Windows Update web sitesine
yönlendirilirsiniz.
http://www.microsoft.com adresinden bir program yüklemenizi isteyen bir ya da
birden çok açılan pencere görürseniz, programı yüklemek için Evetğmesini tıklatın.
Güncellemeleri taramak ve kritik güncellemeleri ve hizmet paketlerini yüklemek için Microsoft
Web sitesindeki yönergeleri izleyin.
Windows 8.x ve Industry 8.1'de Başlangıç ekranında, ekranın sağ üst veya sağ alt köşesine
gelerek tılsımları görüntüleyin. Ayarlar > Bilgisayar ayarlarını değiştir > Windows Update'i
seçtikten sonra ekrandaki yönergeleri izleyin.
Tüm önemli güncelleştirmeleri ve hizmet paketlerini yüklemeniz önerilir.
3. Güncelleştirmeler yüklendikten sonra Windows bilgisayarı yenden başlatmanızı isteyecektir.
Yeniden başlatmadan önce, açık olan dosyaları veya belgeleri kapattığınızdan emin olun.
Bilgisayarı yeniden başlatmak için Evet'i tıklatın.
4. Bundan sonra Windows Update’i aylık olarak çalış
tırın.
Yazılımı yükleme ve özelleştirme 1
Aygıt sürücüleri yükleme ve yükseltme (Windows sistemleri)
İşletim sisteminin kurulumu tamamlandıktan sonra isteğe bağlı donanım aygıtları kurmak için,
taktığınız her aygıtın aygıt sürücülerini de yüklemeniz gerekir.
i386 dizini için istemde bulunulursa, yol bilgisini C:\i386 ile değiştirin ya da i386 klasörünü bulmak
için iletişim kutusundaki Gözatğmesini tıklatın. Bu işlem, işletim sistemini uygun sürücülere
yönlendirir.
İşletim sistemi için destek yazılımı dahil olmak üzere en son destek yazılımını
http://www.hp.com/
support adresinden edinin. Ülkenizi ve dilinizi seçin, Sürücüler ve İndirilenler'i seçin, bilgisayarın
model numarasını girin ve Gitğmesini tıklatın.
Ekran görünümünü özelleştirme (Windows sistemleri)
İsterseniz ekran modelini, yenileme hızını, ekran çözünürlüğünü, renk ayarlarını, font boyutlarını ve
güç yönetimi ayarlarını seçebilirsiniz.
Windows XP'de görüntü ayarlarını değiştirmek için, Windows masaüstünde sağ tıklatıp Özellikler'i
seçin.
Windows 7'de ve POSReady 7'de görüntü ayarlarını değiştirmek için, Windows masaüstünde sağ
tıklatıp Kişiselleştir'i seçin.
Windows 8.x ve Industry 8.1'de Başlangıç ekranı ve Masaüstü için görüntü ayarlarını
özelleştirebilirsiniz. Başlangıç ekranını özelleştirmek için, Başlangıç ekranının sağ üst veya sağ alt
şesine gelerek tı
lsımları görüntüleyin. Ayarlar > Bilgisayar ayarlarını değiştir > Kişiselleştir'i
seçin ve görüntü ayarlarını değiştirin. Masaüstünü özelleştirmek için, Masaüstünü sağ tıklatın ve
görüntü ayarlarını değiştirmek için Kişiselleştir'i seçin.
Daha fazla bilgi için grafik denetleyici yardımcı programıyla veya ekranınızla birlikte verilen çevrimiçi
belgelere bakın.
Disk görüntüsü (ISO) dosyalarına erişme
Bilgisayarınızda, ek yazılımlar için kurulum yazılımları içeren disk görüntüsü dosyaları (ISO dosyaları)
olabilir. Bu CD görüntüsü dosyaları C:\SWSetup\ISOs klasöründe bulunur. Her bir iso dosyası, bir
kurulum CD’si oluşturmak için CD ortamına yazılabilir. Bilgisayarınızdan en iyi verimi almanız için bu
diskleri oluşturmanız ve yazılımları yüklemeniz önerilir. Varsa, yazılım ve görüntü dosyası adları
şunlardır:
Vision Diagnostics – bilgisayarınızda tanılama etkinliklerini gerçekleştiren yazılım
Yazılımı koruma
Yazılımı kayıp veya zarardan korumak için, sabit sürücüde bulunan tüm sistem yazılımının,
uygulamaların ve ilgili dosyaların yedek kopyalarını alın. Veri dosyalarının yedek kopyasını alma
yönergeleri için, işletim sisteminin veya yedekleme programının belgelerine başvurun.
Sistem kurtarma CD'lerini veya DVD'lerini oluşturamazsanız, HP destek merkezinden kurtarma USB
flash sürücüsü sipariş edebilirsiniz. Bölgenizin destek merkezi telefon numarasını edinmek için
http://www.hp.com/support/contactHP adresine bakın.
2Başlarken
HP Diagnostic Solutions kullanma
HP'nin tanılama stratejisi zaman içinde değişmiştir. 2012 Ekime kadar Perakende Satış birimlerinde
Windows ortamındaki Vision Diagnostics kullanıldı. 2012 Kasımdan bu yanaysa HP, Windows ortamı
dışında kullanılan tanılama programı HP PC Hardware Diagnostics'i kullanıyor.
Vision Diagnostics (yalnızca belirli modeller)
NOT: Vision Diagnostics, yalnızca belirli bilgisayar modelleriyle verilen CD'de bulunur.
Vision Diagnostics yardımcı programı, bilgisayarın donanım yapılandırması hakkındaki bilgileri
görmenizi ve bilgisayarın alt sistemlerinde donanım tanılama testleri gerçekleştirmenizi sağlar.
Yardımcı program, donanım sorunlarının etkin bir şekilde tanımlanması, tanılanması ve yalıtılması
işlemini kolaylaştırır.
Vision Diagnostics'i çağırdığınızda, Survey (Bilgi Alma) sekmesi görüntülenir. Bu sekme,
bilgisayarınızın geçerli yapılandırmasını gösterir. Survey sekmesinden, bilgisayar hakkındaki çeşitli
bilgi kategorilerine erişilebilir. Diğer sekmeler, tanılama testi seçenekleri ve test sonuçlar
ını içeren ek
bilgiler sağlar. Yardımcı programın her ekranında yer alan bilgiler, bir diskete veya USB flash
sürücüye html dosyası olarak kaydedilebilir.
Bilgisayarda kurulu tüm aygıtların sistem tarafından tanınıp tanınmadığını ve sorunsuz çalışıp
çalışmadığını belirlemek için Vision Diagnostics'ı kullanın. Yeni bir aygıt kurduktan veya bağladıktan
sonra testler yapmak isteğe bağlıdır.
şteri Destek Merkezi'ni aramadan önce elinizde yazılı raporların bulunması için testleri
çalıştırmanız, sonuçları kaydetmeniz ve yazdırmanız gerekir.
NOT: Başka kuruluşlara ait aygıtlar Vision Diagnostics tarafından algılanmayabilir.
Vision Diagnostics'e erişim (yalnızca belirli modeller)
Vision Diagnostics'i kullanabilmek için hizmet programını bir USB flash sürücüye yazmanız ve USB
flash sürücüden önyüklemeniz gerekir.
NOT: Vision Diagnostics, yalnızca bazı bilgisayar modelleriyle verilir.
Vision Diagnostics'i indirip USB flash sürücüye yazmayı önceden gerçekleştirmişseniz, aşağıdaki 2.
adımda verilen yordama başlayın.
1. Başlat > Tüm Programlar > HP Yardım ve Destek > HP Vision Diagnostics USB
Creation (HP Vision Diagnostics USB Oluşturma)'yı seçin ve Vision Diagnostics'i USB flash
sürücüye yüklemek için sihirbazın komut istemlerini yerine getirin.
2. Bilgisayar açıkken, USB flash sürücüyü bilgisayardaki bir USB bağlantı noktasına takın.
3. İşletim sistemini ve bilgisayarı kapatın.
4. Bilgisayarıın. Sistem, Vision Diagnostics'ten önyükleme yapacaktır.
NOT: Sistem, USB flash sürücüden önyükleme yapmazsa, Bilgisayar Kurulumu yardımcı
programından önyükleme sırasını değiştirmeniz gerekebilir. Daha fazla bilgi için Maintenance
and Service Guide (Bakım ve Servis Kılavuzu [Yalnızca İngilizce])'a bakın.
HP Diagnostic Solutions kullanma 3
5. Önyükleme menüsünde, çeşitli donanım bileşenlerini test etmek için Vision Diagnostics
yardımcı programını veya sadece belleği test etmek için HP Memory Test yardımcı programını
kullanın.
NOT: HP Memory Test, Vision Diagnostics dışında, bağımsız çalıştırılan kapsamlı bir bellek
tanılama yardımcı programıdır.
6. Vision Diagnostics çalıştırılıyorsa, uygun dili seçin ve Devam seçeneğini tıklatın.
7. Son Kullanıcı Lisans Sözleşmesi sayfasında, koşulları kabul ediyorsanız Kabul ediyorum
seçeneğini belirleyin. Vision Diagnostics yardımcı programı Survey (Bilgi Alma) sekmesi
görüntülenerek başlar.
HP PC Hardware Diagnostics (yalnızca belirli modeller)
UEFI tabanlı tanılama çözümü, bazı HP ürünlerine dahil edilmektedir. Bu aracı, bilgisayar işletim
sistemini çalıştırmasa bile kullanabilirsiniz.
HP PC Donanım Tanılama neden çalıştırılmalıdır
HP PC Donanım Tanılama aracı donanım sorunlarının tanılama sürecini basitleştirir ve herhangi bir
sorun bulunduğunda destek sürecini hızlandırır. Bu araçlar, değiştirilmesi gereken bileşenin yerini
belirleyerek zamandan tasarruf sağlar.
Gerçek donanım hatalarını ayırın: Tanılama işletim sisteminin dışında çalışır, böylece işletim
sistemi veya diğer yazılım bileşenlerinden kaynaklanan sorunları donanım hatalarından etkin bir
şekilde ayırır.
Arıza Numarası: Donanımın değiştirilmesini gerektiren bir arıza tespit edildiğinde, 24 basamakl
ı
bir Arıza Numarası oluşturulur. Bu numara arayan görevliye verilebilir. Bu kişi de, destek sunmak
üzere bir planlama yapacak veya yedek parçalar sunacaktır.
HP PC Donanım Tanılamaya nasıl erişilir ve çalıştırılır
Tercihlerinize ve bilgisayarın sağlığına bağlı olarak, tanılamayı üç yerden birinde yürütebilirsiniz.
1. Bilgisayarıın ve BIOS Önyükleme Menüsü görünene kadar Esc tuşuna art arda basın.
2. F2'ye basın veya Diagnostics (F2) (Tanılama)'yı seçin.
F2 tuşuna basılması sisteme aşağıdaki konumlarda tanılama için arama yapmak için sinyal
gönderir:
a. Bağlı USB sürücüsü (tanılama araçlarını bir USB sürücüsüne indirmek için,
HP PC
Donanım Tanılamayı USB aygıtına indirme sayfa 4 bölümündeki yönergeleri uygulayın)
b. Sabit disk sürücüsü
c. BIOS'ta (bellek ve sabit disk sürücüsü için) ancak USB veya sabit disk sürücüsü sürümleri
tespit edilmediğinde erişilebilir olan kilit tanılama grubu
HP PC Donanım Tanılamayı USB aygıtına indirme
1. http://www.hp.com adresini ziyaret edin.
2. Sürücüler ve İndirilenler bağlantısını tıklatın.
3. Ürününüzün adını metin kutusuna girin ve Gitğmesini tıklatın.
4. Bilgisayar modelinizi seçin.
4Başlarken
5. İşletim sisteminizi seçin.
6. Tanılama bölümünde, HP UEFI Destek Ortamı bağlantısını tıklatın. Bu bağlantı ek bilgiler
sunar.
– veya –
İndirğmesini tıklatın ve Çalıştır'ı seçin. İndirme ile araçların USB aygıtına nasıl yükleneceği
hakkında (İngilizce dilinde) yönergeler içerir.
NOT: HP tanılama çözümleri, genel olarak HP ürünlerinde yer alan bileşenleri test etmek için
geliştirilmiştir. Sisteme eklenebilen üçüncü taraf aksesuarları tanılayamayabilir.
Bilgisayarı kapatma
Bilgisayarı düzgün şekilde kapatmak için önce işletim sistemi yazılımını kapatın. Windows 7,
POSReady 7 ve Windows XP Professional işletim sistemlerinde, Başlat > Kapat'a tıklayın. Windows
8.x ve Industry 8.1'de Başlangıç ekranında, ekranın sağ üst veya sağ alt köşesine gelerek tılsımları
görüntüledikten sonra Ayarlar > Güç simgesi > Kapat'ı seçin.
İşletim sistemine bağlı olarak, açma/kapatma düğmesine basmak, gücü otomatik olarak kapatmak
yerine, bilgisayarı n bir düşük güç veya "bekleme" durumuna girmesine neden olabilir. Bu şekilde,
yazılım uygulamalarını kapatmadan enerji tasarrufu yapabilir ve işletim sistemini yeniden başlatmak
zorunda kalmadan ve veri kaybıyla karşılaşmadan bilgisayarı kullanmaya baş
layabilirsiniz.
DİKKAT: Bilgisayarı el ile kapatmak için zorlamak, kaydedilmemiş bilgilerin kaybına yol açabilir.
Bilgisayarı el ile kapalı duruma getirmek ve "bekleme durumunu" atlamak istiyorsanız, güç ğmesini
dört saniye basılı tutun.
Bazı modellerde, Computer Setup yardımcı programını çalıştırarak güç düğmesini Aç/Kapat modunda
çalışacak şekilde yeniden yapılandırabilirsiniz. Computer Setup yardımcı programının kullanılması
hakkında daha fazla bilgi için Bakım ve Servis Kılavuzu'na (yalnızca İngilizce) bakın.
Daha fazla bilgi bulma
Aşağıdaki yayınlar bilgisayar sabit sürücüsünde bulunabilir. Yayınlara erişmek için Başlat > Tüm
Programlar > HP User Manuals (HP Kullanıcı El Kitapları) öğesini seçin.
NOT: Listedeki yayınların bazıları bazı modellerde bulunmaz.
Başlarken — Bilgisayarla çevresel aygıtları bağlamanıza ve fabrikanın verdiği yazılımı
kurmanıza yardımcı olur; Kılavuz ayrıca, ilk çalıştırma sırasında çıkabilecek olası sorunlara
karşı, temel sorun giderme bilgileri içermektedir.
Donanım Başvuru Kılavuzu—Ürün donanımına genel bakış sunar ve RTC pilleri, bellek ve güç
kaynağı hakkında bilgiler dahil olmak üzere bu bilgisayar serisinin yükseltilmesi için yönergeler
sağlar.
Bakım ve Servis Kılavuzu (yalnızca İngilizce)—Parça sökme ve değiştirme, sorun giderme,
Masaüstü Yönetimi, kurulum yardımcı programları , güvenlik, düzenli bakı
m, konektör ucu
atamaları, POST hata iletileri, tanılama göstergesi ışıkları ve hata kodları hakkında bilgi sağlar.
Güvenlik ve Düzenleme Bilgileri Kılavuzu—ABD, Kanada ve çeşitli uluslararası mevzuatlarla
uyumluluk sağlayan güvenlik ve mevzuat bilgileri sağlar.
Bilgisayarı kapatma 5
Teknik desteği aramadan önce
UYARI! Bilgisayar bir AC güç kaynağına bağlıyken, sistem kartında her zaman elektrik vardır.
Elektrik şoku ve/veya sıcak yüzeyler nedeniyle yaralanma riskini azaltmak için güç kablosunu elektrik
prizinden çıkardığınızdan emin olun ve dokunmadan önce dahili sistem bileşenlerinin soğumasını
bekleyin.
Bilgisayarınızda sorun varsa, teknik desteği aramadan önce sorunu tam saptayabilmek için aşağıdaki
uygun çözüm yollarını deneyin.
HP Diagnostic Solution'ı çalıştırın
Computer Setup'da Sürücü Koruma Sistemi (DPS) Self-Test'ini çalıştırın. Daha fazla bilgi için
Bakım ve Servis Kılavuzu'na (yalnızca İngilizce) bakın.
NOT: Drive Protection System (DPS – Sürücü Koruma Sistemi) Self-Test (Otomatik Sınama)
yazılımı, yalnızca bazı modellerde vardır.
Yanıp yanmadığını görmek için bilgisayarın ön kısmındaki güç ışığına bakın veya bilgisayardan
seri halinde biplemeler gelip gelmediğini dinleyin. Yanıp sönen ışıklar ve/veya biplemeler, sorunu
teşhis etmenize yardımcı olacak hata kodlarıdır. Ayrıntılar için Maintenance and Service Guide
(Bakım ve Servis Kılavuzu [Yalnızca İngilizce])'a bakın.
Ekran boşsa, monitörü bilgisayardaki farklı bir video bağlantı noktasına (varsa) takın. Bunun
yerine monitörü, sorunsuz çalıştığını bildiğiniz başka bir monitörle de değiştirebilirsiniz.
Ağ ortamında çalışı
yorsanız, başka bir bilgisayarı başka bir kabloyla ağ bağlantısına ekleyin. Ağ
fişinde veya kablosunda bir sorun olabilir.
Yakın zamanda yeni bir donanım eklediyseniz, donanımı kaldırın ve bilgisayarın düzgün çalışıp
çalışmadığına bakın.
Yakın zamanda yeni bir yazılım eklediyseniz, yazılımı kaldırın ve bilgisayarın düzgün çalışıp
çalışmadığına bakın.
Bilgisayarı, tüm sürücüler yüklenmeden açılıp açılmayacağını görmek için Güvenli Mod'da
ba
şlatın. İşletim sistemini yeniden başlatırken, "Bilinen Son İyi Yapılandırma" seçeneğini
kullanın.
http://www.hp.com/support adresinde bulunan kapsamlı çevrimiçi teknik desteğe bakın.
Daha genel öneriler için, bu kılavuzdaki
Yararlı ipuçları sayfa 7 konusuna bakın.
Daha ayrıntılı bilgi için kapsamlı Bakım ve Servis Kılavuzu'na (yalnızca İngilizce) bakın.
Sorunları çevrimiçi çözmenize yardımcı olmak amacıyla HP Support Wizard kendi kendine çözüm
tanıları sunar. HP desteğine başvurmanız gerekirse, HP Support Wizard'ın çevrimiçi sohbet özelliğini
kullanın. HP Support Wizard'a şu adresten erişebilirsiniz:
http://www.hp.com/go/ispe.
En son çevrimiçi destek bilgileri, yazılım ve sürücüler, proaktif bildirim ve uluslararası meslektaşlar ve
HP uzmanları topluluğu için
http://www.hp.com/go/bizsupport adresinden HP Destek Merkezi'ne
erişin.
Teknik desteği aramanız gerekirse, servis çağrınızın uygun şekilde işleme konduğundan emin olmak
için aşağıdakileri yapmak üzere hazır olun:
Aramayı yaparken bilgisayarınızın başında olun.
Aramadan önce bilgisayarın seri numarasını ile ürün kimlik numarasını ve monitör seri
numarasını bir kağıda not edin.
Servis teknisyeniyle sorunu çözmek için görüşün.
6Başlarken
Sisteminize yeni eklenmiş tüm donanımı çıkarın.
Sisteminize yeni yüklenmiş tüm yazılımları kaldırın.
NOT: Satış bilgileri ve garanti yükseltmeleri (HP Care Pack) için, yerel yetkili servis sağlayıcınızı
veya satıcınızı arayın.
Yararlı ipuçları
Bilgisayarınız, ekranınız veya yazılımınızla ilgili sorunlarla karşılaşırsanız, bir işlem yapmadan önce
aşağıdaki genel önerilere bakın:
Bilgisayarınızın ve ekranınızın çalışan bir prize takılı olduğundan emin olun.
Bilgisayarın açık ve güç ışığının yanık olup olmadığına bakın.
Monitörün açık ve monitör ışığının yanık olup olmadığına bakın.
Ekran kararmışsa, parlaklık ve kontrast ayarlarınıın.
Bir tuşa basın ve basılı tutun. Sistem sesli uyarı verirse, klavyeniz doğru çalışıyor demektir.
Tüm bağlantıları kontrol edin. Gevşek veya hatalı bağlantı olabilir.
Klavyedeki herhangi bir tuşa veya açma/kapatma düğmesine basarak bilgisayarı uyandırın.
Bilgisayar askıya alma modunda kalırsa, açma/kapatma düğmesini en az dört saniye basılı
tutarak bilgisayarı kapatın. Bilgisayarı yeniden başlatmak için açma/kapatma düğmesine bir kez
daha basın. Sistem kapanmazsa, güç kablosunu çıkarın, birkaç saniye bekleyin ve kabloyu
yeniden takın. Computer Setup içinde güç kaybında otomatik başlatma ayarlanmışsa bilgisayar
yeniden başlayacaktır. Bilgisayar yeniden ba
şlamazsa, açma/kapatma düğmesine basarak
yeniden başlatın.
Tak ve kullan özelliğine sahip olmayan bir genişletme kartı veya başka bir seçenek kurduktan
sonra bilgisayarınızı yeniden yapılandırın.
Gerekli tüm aygıt sürücülerinin kurulu olduğundan emin olun. Örneğin, yazıcı kullanıyorsanız,
kullandığınız modelin yazıcı sürücüsüne gereksiniminiz vardır.
Açmadan önce tüm önyükleme yapılabilir ortamları (CD, DVD veya USB aygıtı) sistemden
çıkarın.
Fabrikada kurulmuş işletim sisteminden farklı bir işletim sistemi kurduysanız, bilgisayarın bunu
desteklediğinden emin olun.
Sistemde birden fazla video kaynağı (katış
tırılmış, PCI veya PCI-Express adaptörler) yüklü (bazı
modellerde yalnızca katıştırılmış video) ve tek bir monitör bulunuyorsa; monitör, birincil giriş
kaynağı olarak seçilmiş kaynağın monitör konnektörüne takılmalıdır. Önyükleme sırasında diğer
monitör konnektörleri devre dışı bırakılır ve monitörün bu bağlantı noktalarına takılması
durumunda monitör çalışmaz. Hangi kaynağın varsayılan giriş kaynağı olacağını Bilgisayar
Kurulumu'dan seçebilirsiniz.
DİKKAT: Bilgisayar bir AC güç kaynağına bağlıyken, sistem kartında sürekli olarak elektrik vardır.
Sistem kartının veya bir bileşenin zarar görmesini önlemek için, bilgisayarımadan önce güç
kablosunu güç kaynağından çıkarmalısınız.
Temel sorun giderme
http://www.hp.com/support adresindeki başvuru kitaplığında bulunan kapsamlı Bakım ve Servis
Kılavuzu'nda (yalnızca İngilizce) sorun giderme bilgilerini bulabilirsiniz. Ülkenizi ve dilinizi seçin,
Sorun giderme'yi seçin, bilgisayarın model numarasını girin ve Gitğmesine basın.
Yararlı ipuçları 7
POST tanılama ön panel LED'lerini ve ses kodlarını yorumlama
Bilgisayarın önünde yanıp sönen LED ışıkları görürseniz veya bip sesleri duyarsanız, yorumlar ve
önerilen eylemler için Bakım ve Servis Kılavuzu'na (yalnızca İngilizce) bakın.
Windows 7 ve POSReady 7'de yedekleme, geri yükleme
ve kurtarma
Bilgisayarınızda, bilgilerinizi korumanıza ve gerektiğinde geri yüklemenize yardımcı olmak için HP ve
Windows tarafından sağlanmış araçlar bulunur. Bu araçlar, bilgisayarınızı basit adımlarla iyi çalışır
duruma ve hatta orijinal fabrika durumuna geri döndürmenize yardımcı olur.
Bu bölümde aşağıdaki işlemlerle ilgili bilgiler bulunmaktadır:
Kurtarma ortamı ve yedeklemeler oluşturma
Sisteminizi geri yükleme ve kurtarma
NOT: Bu bölümde yedekleme, geri yükleme ve kurtarma seçenekleriyle ilgili genel bilgiler
bulunmaktadır. Temin edilen Windows Yedekleme ve Geri Yükleme araçları konusunda daha fazla
ayrıntı için Yardım ve Destek'e bakın. Yardım ve Destek'e erişmek için Başlat > Yardım ve Destek
seçeneklerini seçin.
Sistem arızasından sonraki kurtarma, yalnızca en yakın tarihli yedeklemeniz kadar tam olacaktır.
1. Bilgisayarı başarıyla kurduktan sonra, kurtarma ortamını oluşturun. Bu ortam, sabit sürücünün
hasar gördüğü veya değiştirilmiş olduğu durumlarda orijinal işletim sistemini yeniden yüklemek
için kullanılabilir. Bkz.
Kurtarma ortamı oluşturma sayfa 8.
2. Donanım ve yazılım programları ekledikçe sistem geri yükleme noktaları oluşturun. Sistem geri
yükleme noktası, sabit sürücünüzün Windows Sistem Geri Yükleme uygulaması tarafından belirli
bir zamanda kaydedilmiş anlık görüntüsüdür. Sistem geri yükleme noktası, kayıt defteri ayarları
gibi Windows'un kullandığı bilgileri içerir. Windows güncelleştirmeleri ve diğer sistem bakım
işlemleri (yazılım güncelleştirmesi, güvenlik taraması veya sistem tanılaması gibi) sırasında,
Windows sizin için otomatik olarak bir sistem geri yükleme noktası oluşturur. Sistem geri
yükleme noktasını istediğiniz zaman el ile de oluşturabilirsiniz. Belirli sistem geri yükleme
noktaları oluşturma konusunda daha fazla bilgi ve gerekli adımlar için, Yardım ve Destek'e
bakın. Yardım ve Destek'e erişmek için Başlat >
Yardım ve Destek seçeneklerini seçin.
3. Fotoğraf, video, müzik ve diğer kişisel dosyaları ekledikçe, kişisel bilgilerinizin yedeğini
oluşturun. Dosyalar sabit sürücüden yanlışlıkla silindiyse ve artık Geri Dönüşüm Kutusu'ndan
geri alınamıyorsa veya dosyalar bozulduysa, yedeklediğiniz dosyaları geri yükleyebilirsiniz.
Sistem hatası durumunda, bilgisayarınızın içeriğini geri yüklemek için yedek dosyaları
kullanabilirsiniz. Bkz.
Bilgilerinizi yedekleme sayfa 11.
NOT: Sistemde tutarsızlık olması durumuna karşı HP, kurtarma yordamlarını yazdırarak ileride
kullanmak üzere saklamanızı önerir.
Kurtarma ortamı oluşturma
Bilgisayarı başarıyla kurduktan sonra, kurtarma ortamını oluşturun. Bu ortam, sabit sürücünün hasar
gördüğü veya değiştirilmiş olduğu durumlarda orijinal işletim sistemini yeniden yüklemek için
kullanılabilir.
8Başlarken
İki tür kurtarma ortamı vardır. Bilgisayarınızda hangi adımların izleneceğini öğrenmek için:
1. Start (Başlat) düğmesine tıklayın.
2. Tüm Programlar'ı tıklatın.
Güvenlik ve Koruma listeleniyorsa,
HP Recovery Manager kullanarak kurtarma ortamı
oluşturma (yalnızca belirli modellerde) sayfa 9 konumundaki adımlarla devam edin.
Üretkenlik ve Araçlar listeleniyorsa,
HP İş İstasyonlarında HP Recovery Disc Creator'ı
kullanarak kurtarma diski oluşturma (yalnızca belirli modellerde) sayfa 10 konumundaki
adımlarla devam edin.
HP Recovery Manager kullanarak kurtarma ortamı oluşturma (yalnızca belirli
modellerde)
Kurtarma diskleri oluşturmak için bilgisayarınızın DVD yazıcısı olmalıdır. DVD+R veya DVD-R
diskler kullanın (ayrıca satın alınır). Kullanacağınız disklerin tipi kullandığınız optik sürücünün
tipine bağlıdır.
NOT: DVD+R DL, DVD-R DL veya DVD±RW disk desteklenmez.
Yüksek kaliteli bir USB sürücü kullanarak kurtarma USB flash sürücü oluşturma seçeneğine
sahipsiniz.
Kurtarma diskleri oluşturacaksanız, yüksek kaliteli disk kullandığınızdan emin olun. Sistemin
arızalı diskleri reddetmesi normaldir. Yeniden denemek için boş bir yeni disk koymanız istenir.
Kurtarma disk setindeki disklerin sayısı bilgisayarınızın modeline göre değişir (normalde 3–6
DVD). Kurtarma Ortamı Oluşturma programı, set oluşturmak için tam olarak kaç boş diske
ihtiyacınız olduğunu söyleyecektir. USB flash sürücü kullanıyorsanız, program, tüm verileri
kaydetmek için ne büyüklükte bir sürücüye ihtiyaç olduğunu söyleyecektir (minimum 8 GB).
NOT: Kurtarma ortamı oluşturma işlemi uzun sürer. İşlemden herhangi bir noktada
çıkabilirsiniz. İşlemi bir sonraki başlatmanızda kaldığı yerden devam edecektir.
NOT: Kurtarma ortamı oluşturmak için ortam kartları kullanmayın. Sistem, ortam kartından
önyükleme yapamıyor olabileceğinden siz de sistem kurtarmayı çalıştıramayabilirsiniz.
Kurtarma diskleri oluşturmak için:
1. Tüm açık programları kapatın.
2. Başlatğmesini tıklatın, Tüm Programlar'ı tıklatın, Güvenlik ve Koruma'yı tıklatın, Recovery
Manager'ı tıklatın ve ardından HP Recovery Media Creation'ı tıklatın. Sorulursa, programın
devam etmesine izin vermek için Evet'i tıklatın.
3. Create recovery media using blank DVD(s)'i [Boş DVD(ler) kullanarak kurtarma ortamı
oluştur'u] tıklattıktan sonra İleri'yi tıklatın.
4. Ekrandaki yönergeleri izleyin. Diskleri oluşturduktan sonra etiketleyin (örneğin, Kurtarma 1,
Kurtarma 2) ve daha sonra diskleri güvenli bir yerde muhafaza edin.
Kurtarma USB flash sürücü oluşturmak için:
NOT: En az 8 GB kapasiteye sahip bir USB flash sürücü kullanmanız gerekir.
Windows 7 ve POSReady 7'de yedekleme, geri yükleme ve kurtarma 9
NOT: Kurtarma Ortamı Oluşturma, USB flash sürücüyü biçimlendirir ve üzerindeki tüm dosyaları
siler.
1. Tüm açık programları kapatın.
2. USB flash sürücüyü bilgisayarın USB bağlantı noktalarından birine takın.
3. Başlat ğmesini tıklatın, Tüm Programlar'ı tıklatın, Güvenlik ve Koruma'yı tıklatın, Recovery
Manager'ı tıklatın ve ardından Recovery Media Creation'ı tıklatın.
4. USB flash sürücüyle kurtarma ortamı oluştur'u tıklattıktan sonra İleri'yi tıklatın.
5. Ortam listesinden USB flash sürücüyü seçin. Program, kurtarma sürücüsü oluşturabilmek için ne
kadar alana gerek olduğunu söyleyecektir. USB flash sürücüsünün yeterli depolama kapasitesi
yoksa, gri olarak görünür ve bunu daha büyük bir USB flash sürücü ile değiştirmeniz gerekir.
İleri'yi tı
klatın.
6. Ekrandaki yönergeleri izleyin. İşlem tamamlandığında, USB flash sürücüyü etiketleyip emniyetli
bir yerde saklayın.
HP İş İstasyonlarında HP Recovery Disc Creator'ı kullanarak kurtarma diski oluşturma
(yalnızca belirli modellerde)
HP Recovery Disc Creator, bazı modellerde kurtarma diski oluşturmak için alternatif bir yöntem sunan
bir yazılım programıdır. Bilgisayarı başarıyla kurduktan sonra, HP Recovery Disc Creator'ı kullanarak
kurtarma diskleri oluşturabilirsiniz. Kurtarma diskleri, sabit sürücünün bozulması durumunda orijinal
işletim sisteminizi yeniden yüklemenizin yanı sıra sürücü ve uygulamaları seçmenizi sağlar. HP
Recovery Disc Creator iki tür kurtarma diski oluşturur:
İşletim sistemi DVD'si—İşletim sistemini ek sürücü ve uygulamalar olmadan yükler.
Driver Recovery (Sürücü Kurtarma) DVD'si—HP Software Setup yardımcı programının sürücü
ve uygulama yüklemesine benzer şekilde, yalnızca belirli sürücüleri ve uygulamaları yükler.
Kurtarma diskleri oluşturmak için bilgisayarınızın DVD yazıcısı olmalıdır. Aşağıdaki disk tiplerinden
birini kullanın (diskler ayrıca satın alını
r): DVD+R, DVD+R DL, DVD-R, DVD-R DL veya DVD±RW.
Kullanacağınız disklerin tipi kullandığınız optik sürücünün tipine bağlıdır.
Kurtarma diskleri oluşturma
NOT: İşletim sistemi DVD'si sadece bir defa oluşturulabilir. Bu medyayı oluşturma seçeneği,
Windows DVD'si oluşturulduktan sonra kullanılamaz.
Windows DVD'si oluşturmak için:
1. Başlat > Tüm Programlar > Üretkenlik ve Araçlar > HP Recovery Disc Creator'ı seçin.
2. Windows diski'ni seçin.
3. ılır menüden, kurtarma medyasını yazmak için sürücüyü seçin.
4. Yazma işlemine başlamak için Create (Oluştur) düğmesini tıklatın. Diski oluşturduktan sonra
etiketleyip güvenli bir yerde saklayın.
İşletim sistemi DVD'si oluşturulduktan sonra Sürücü Kurtarma DVD'sini oluşturun:
1. Başlat > Tüm Programlar > Üretkenlik ve Araçlar > HP Recovery Disc Creator'ı seçin.
2. Sürücü diski'ni seçin.
10 Başlarken
3. ılır menüden, kurtarma medyasını yazmak için sürücüyü seçin.
4. Yazma işlemine başlamak için Create (Oluştur) düğmesini tıklatın. Diski oluşturduktan sonra
etiketleyip güvenli bir yerde saklayın.
Bilgilerinizi yedekleme
İlk yazılım kurulumundan sonra hemen ilk yedeği oluşturmalısınız. Yeni yazılım ve veri dosyaları
ekledikçe, her zaman güncel bir yedek olması için sisteminizi düzenli olarak yedeklemeye devam
etmelisiniz. İlk ve daha sonraki yedeklemeleriniz, arıza durumunda verilerinizi ve ayarlarınızı geri
yüklemenize olanak verir.
Bilgilerinizi isteğe bağlı bir harici sabit sürücüye, ağ sürücüsüne veya diske yedekleyebilirsiniz.
Yedekleme yaparken şunlara dikkat edin:
Kişisel dosyalarınızı Belgeler kitaplığında saklayın ve bu klasörü düzenli olarak yedekleyin.
İlgili dizinlerde saklanan şablonları yedekleyin.
Ayarlarınızın ekran görüntülerini alarak bir pencerede, araç veya menü çubuğunda görünen
özelleştirilmiş ayarları kaydedin. Ekran görüntüsü, tercihlerinizi sıfırlamanız gerektiğinde
zamandan kazandıran bir unsur olabilir.
Diske yedekleme yaparken sürücüden çıkardığınız her diski numaralandırın.
NOT: Çeşitli yedekleme ve geri yükleme seçenekleri hakkında ayrıntılı yönergeler için, Yardım ve
Destek bölümünde bu konuları aratın. Yardım ve Destek'e erişmek için Başlat > Yardım ve Destek
seçeneklerini seçin.
NOT: Belirli görevleri gerçekleştirirken Kullanıcı Hesabı Denetimi işleme izin vermenizi veya
parolanızı girmenizi isteyebilir. Bir görevi sürdürmek için uygun seçeneği seçin. Kullanıcı Hesabı
Denetimi'ne ilişkin bilgi için Yardım ve Destek'e bakın: Başlat > Yardım ve Destek seçeneklerini
seçin.
Windows Yedekleme ve Geri Yükleme özelliğini kullanarak yedekleme oluşturmak için:
NOT: Yedekleme işlemi, dosya boyutuna ve bilgisayarın hızına bağlı olarak bir saatten uzun
sürebilir.
1. Başlat > Tüm Programlar > Bakım > Yedekleme ve Geri Yükleme’yi seçin.
2. Yedekleme yapmak için ekrandaki yönergeleri izleyin.
Sistem Geri Yükleme
Bilgisayarınıza yüklediğiniz bir yazılım nedeniyle sorun yaşıyorsanız veya kişisel bilgilerinizi
kaybetmeksizin önceki bir duruma geri yüklemek istiyorsanız, Sistem Geri Yüklemeyi kullanarak
bilgisayarı önceki bir geri yükleme noktasına döndürebilirsiniz.
NOT: Sistem Kurtarma özelliğini kullanmadan önce mutlaka bu Sistem Geri Yükleme yordamını
uygulayın.
Sistem Geri Yükleme işlemini başlatmak için:
1. Tüm açık programları kapatın.
2. Başlatğmesini tıklatın, Bilgisayarı sağ tıklatın ve ardından Özellikler’i tıklatın.
3. Sistem koruması'nı, Sistem Geri Yükleme’yi, İleri’yi tıklatın ve ekrandaki yönergeleri izleyin.
Windows 7 ve POSReady 7'de yedekleme, geri yükleme ve kurtarma 11
Sistem Kurtarma
UYARI! Bu yordam önceki tüm kullanıcı bilgilerini siler. Bilgi kaybını önlemek için, tüm kullanıcı
bilgilerini yedeklediğinizden emin olun, böylece kurtarma işleminden sonra geri yükleyebileceksiniz.
Sistem Kurtarma, sabit disk sürücüsünü bütünüyle silip yeniden biçimlendirerek oluşturmuş
olduğunuz tüm veri dosyalarını siler ve ardından işletim sistemini, programları ve sürücüleri yeniden
yükler. Ancak fabrikada bilgisayarınıza yüklenmeyen programları yeniden yüklemeniz gerekir. Bu
yazılımlara, bilgisayar aksesuar kutusuyla verilen ortamlarda bulunan programlar ve satın aldıktan
sonra kurduğunuz programlar dahildir. Kişisel dosyaların kendi oluşturduğunuz yedeklemelerden geri
yüklenmesi gerekir.
Sistem kurtarma DVD'lerini veya USB flash sürücülerini oluşturamadıysanız, destek biriminden bir
geri yükleme ortamı takımı sipariş edebilirsiniz.
http://www.hp.com/support adresine gidin, ülkenizi
veya bölgenizi seçin ve ekrandaki yönergeleri izleyin.
NOT: Sistem Kurtarma programını kullanmadan önce mutlaka Sistem Geri Yükleme yordamını
uygulayın. Bkz.
Sistem Geri Yükleme sayfa 11.
Sistem Kurtarma gerçekleştirmek için aşağıdaki yöntemlerden birini seçmeniz gerekir:
Kurtarma görüntüsü — Sistem Kurtarma'yı sabit disk sürücünüze kaydedilmiş bir kurtarma
görüntüsünden çalıştırın. Kurtarma görüntüsü fabrikada yüklenen özgün yazılımın kopyasının
bulunduğu dosyadır. Kurtarma görüntüsünden bir Sistem Kurtarma işlemi gerçekleştirmek için
bkz
Windows yanıt veriyorken Sistem Kurtarma sayfa 12 veya Windows yanıt vermiyor iken
Sistem Kurtarma sayfa 13.
Kurtarma ortamı — Sistem Kurtarma'yı sabit disk sürücünüzde depolanmış dosyalardan
oluşturduğunuz veya ayrı olarak satın aldığınız kurtarma ortamından çalıştırın. Bkz.
Kurtarma
ortamı kullanarak sistem kurtarma (yalnızca belirli modellerde) sayfa 13.
Windows yanıt veriyorken Sistem Kurtarma
DİKKAT: Sistem Kurtarma, oluşturduğunuz veya yüklediğiniz tüm programları ve verileri siler.
Başlamadan önce, önemli verilerinizi CD veya DVD'ye veya USB flash sürücüsüne yedekleyin.
NOT: Bazı durumlarda, bu yordam için kurtarma ortamı kullanmanız gerekir. Bu medyayı henüz
oluşturmadıysanız,
Kurtarma ortamı oluşturma sayfa 8 konumundaki yönergeleri izleyin.
Bilgisayarınız çalışıyor ancak işletim sistemi yanıt vermiyorsa, Sistem Kurtarma işlemi
gerçekleştirmek için şu adımları izleyin:
1. Bilgisayarı kapatın.
2. Monitör, klavye ve fare dışındaki bilgisayarınıza bağlı tüm çevre birimlerini çıkarın.
3. Bilgisayarıın.
4. Windows yüklendikten sonra, Başlatğmesini ve sonra da Tüm Programlar'ı tıklatın.
Security and Protection (Güvenlik ve Koruma) listeleniyorsa,
5 adımıyla devam edin.
Productivity and Tools (Üretkenlik ve Araçlar) listeleniyorsa,
Windows yanıt vermiyor iken
Sistem Kurtarma sayfa 13 konumundaki adımları izleyin.
5. Sırasıyla Security and Protection (Güvenlik ve Koruma), Recovery Manager ve Recovery
Manager seçeneklerini tıklatın. Sorulursa, programın devam etmesine izin vermek için Evet'i
tıklatın.
6. Hemen yardıma ihtiyacım var altındaki Sistem Kurtarma'yı tıklatın.
7. Evet’i seçin ve ardından İleri’yi tıklatın. Bilgisayarınız yeniden başlar.
12 Başlarken
8. Bilgisayar yeniden başladığında tekrar Recovery Manager karşılama ekranını göreceksiniz.
Hemen yardıma ihtiyacım var altındaki Sistem Kurtarma'yı tıklatın. Dosyalarınızı
yedeklemeniz için sorgu yapılırsa ve önceden yedeklememişseniz Önce dosyalarınızı
yedekleyin (önerilir)'i seçin ve ardından İleri'yi tıklatın. Aksi takdirde Dosyalarınızı
yedeklemeden kurtarın'ı seçin ve ardından İleri’yi tıklatın.
9. Sistem Kurtarma işlemi başlar. Sistem Kurtarma tamamlandıktan sonra bilgisayarı yeniden
başlatmak için Son’u tıklatın.
10. Windows yüklendiğinde, bilgisayarı kapatın, tüm çevresel aygıtları yeniden takın ve bilgisayarı
tekrar açın.
Windows yanıt vermiyor iken Sistem Kurtarma
DİKKAT: Sistem Kurtarma, oluşturduğunuz veya yüklediğiniz tüm programları ve verileri siler.
Windows yanıt vermiyor, ancak bilgisayar çalışıyorsa Sistem Kurtarma gerçekleştirmek için aşağıdaki
adımları uygulayın.
1. Bilgisayarı kapatın. Gerekirse, bilgisayarınız kapanana kadar güç düğmesini basılı tutun.
2. Monitör, klavye ve fare dışındaki bilgisayarınıza bağlı tüm çevre birimlerini çıkarın.
3. Bilgisayarı açmak için güç düğmesine basın.
4. HP logosu ekranı görüntülenir görüntülenmez, ekranda Windows Dosyaları Yüklüyor... iletisi
görüntülenene kadar klavyenizde art arda F11 tuşuna basın.
5. Devam etmek için, HP Recovery Manager ekrandaki yönergeleri izleyin.
6. Windows yüklendiğinde, bilgisayarı kapatın, tüm çevresel aygıtları yeniden takın ve bilgisayarı
tekrar açın.
Kurtarma ortamı kullanarak sistem kurtarma (yalnızca belirli modellerde)
HP Recovery Manager kullanarak kurtarma ortamı oluşturma (yalnızca belirli modellerde) sayfa 9
kullanarak kurtarma ortamı oluşturduysanız, bu bölümde verilen adımlardan yararlanın. İşletim
sistemi DVD'si ve Sürücü Kurtarma DVD'si oluşturmak için HP Recovery Disc Creator kullandıysanız,
HP Recovery Disc (HP Kurtarma Diski) işletim sistemi disklerini kullanma (yalnızca belirli modellerde)
sayfa 14 konumundaki adımları uygulayın.
DİKKAT: Sistem Kurtarma, oluşturduğunuz veya yüklediğiniz tüm programları ve verileri siler.
Önemli verileri CD veya DVD'ye veya USB flash sürücüsüne yedekleyin.
Kurtarma ortamı kullanarak Sistem Kurtarma gerçekleştirmek için:
1. Birden fazla DVD kullanıyorsanız, birinci kurtarma diskini DVD sürücü tepsisine yerleştirin ve
tepsiyi kapatın. Kurtarma USB flash sürücüsünü kullanıyorsanız, bir USB bağlantı noktasına
takın.
2. Başlatğmesini ve ardından Kapatı tıklatın.
veya
Bilgisayar yanıt vermiyorsa, güç düğmesini yaklaşık 5 saniye süreyle veya bilgisayar kapanana
kadar basılı tutun.
3. Monitör, klavye ve fare dışındaki bilgisayarınıza bağlı tüm çevre birimlerini çıkarın.
4. Güç düğmesine basarak bilgisayarıın ve bilgisayar açılırken Esc tuşuna basarak başlangıç
menüsünü görüntüleyin.
Windows 7 ve POSReady 7'de yedekleme, geri yükleme ve kurtarma 13
5. Önyükleme menüsünü seçmek için ok tuşlarını kullanın ve Enter'a basın. Kurtarma ortamının
yerleştirildiği yeri (USB veya DVD) seçmek için ok tuşlarını kullanın. Bu aygıttan önyükleme
yapmak için Enter'a basın.
6. Recovery Manager, Sistem Kurtarmayı Ortamdan mı Sabit Sürücüden mi çalıştırmak istediğinizi
sorarsa, Ortam'ı seçin. Karşılama ekranında, Hemen yardıma ihtiyacım var altında Fabrika
Ayarlarına Sıfırla'yı tıklatın.
7. Dosyalarınızı yedeklemeniz için sorgu yapılırsa ve önceden yedeklememişseniz Önce
dosyaları
nızı yedekleyin (önerilir)'i seçin ve ardından İleri'yi tıklatın. Aksi takdirde
Dosyalarınızı yedeklemeden kurtarın'ı seçin ve ardından İleri’yi tıklatın.
8. Sonraki kurtarma diskini takmanız istendiğinde bunu takın.
9. Recovery Manager işlemi tamamladığında, kurtarma diskini veya kurtarma USB flash
sürücüsünü sistemden çıkarın.
10. Bilgisayarı yeniden başlatmak için Son’u tıklatın.
HP Recovery Disc (HP Kurtarma Diski) işletim sistemi disklerini kullanma (yalnızca
belirli modellerde)
HP Recovery Disc Creator'ı kullanarak işletim sistemi DVD'si ve Sürücü Kurtarma DVD'si
oluşturduysanız bu bölümde belirtilen adımları uygulayın.
HP Recovery Manager kullanarak kurtarma
ortamı oluşturma (yalnızca belirli modellerde) sayfa 9 kullanarak kurtarma ortamı oluşturduysanız,
Kurtarma ortamı kullanarak sistem kurtarma (yalnızca belirli modellerde) sayfa 13 konumundaki
adımları uygulayın.
Önceden HP Recovery Disc Creator ile oluşturduğunuz kurtarma disklerini kullanamıyorsanız
(yalnızca belirli modellerde), bilgisayarı önyüklemek ve işletim sistemini onarmak için bir işletim
sistemi DVD'si satın almalısınız.
İşletim sistemi DVD'si sipariş etmek için, destek birimine başvurun.
http://www.hp.com/support
adresine gidin, ülkenizi veya bölgenizi seçin ve ekrandaki yönergeleri izleyin.
DİKKAT: Windows 7 veya POSReady işletim sistemi DVD'sini kullanmak, sabit sürücü içeriğini
tamamen siler ve sabit sürücüyü yeniden biçimlendirir. Oluşturduğunuz tüm dosyalar ve bilgisayarda
yüklü yazılımlar kalıcı şekilde silinir. Yeniden biçimlendirme tamamlanınca kurtarma işlemi, işletim
sisteminin yanı sıra sürücüleri, yazılımları ve yardımcı programları yüklemenizi sağlar.
Windows 7 veya POSReady işletim sistemi DVD'sini kullanarak kurtarmayı başlatmak için:
NOT: Bu işlem birkaç dakika sürer.
1. Mümkünse, tüm kişisel dosyaları yedekleyin.
2. Bilgisayarı yeniden başlatın ve Windows işletim sistemi yüklenmeden önce işletim sistemi
DVD'sini optik sürücüye takın.
NOT: Bilgisayar DVD'yi başlatmıyorsa, bilgisayar başlangıç menüsünü göstermeye
hazırlanırken Esc tuşuna basın. Önyükleme menüsünü seçmek için ok tuşlarını kullanın ve
Enter'a basın. Kurtarma DVD'sinin yerleştirildiği konumu seçmek için ok tuşlarını kullanın. Bu
aygıttan önyükleme yapmak için Enter'a basın.
3. İstendiğinde klavyede herhangi bir tuşa basın.
4. Ekrandaki yönergeleri izleyin.
5. İleri'yi tıklatın.
14 Başlarken
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24