Sony VGN-FW31E Troubleshooting guide

Tip
Troubleshooting guide
Önemli
Bilgisayarla birlikte kurtarma diskleri verilmediği için, bilgisayar kullanıma
hazır olduktan hemen sonra kurtarma diskleri oluşturduğunuzdan emin
olun. Kurtarma disklerinin nasıl oluşturulacağı ile ilgili talimatlar için,
bkz. “Kendi kurtarma disklerinizi oluşturma” sayfa 17.
Bilgisayarınızdaki bilgileri bulma
Aşağıdaki belgeler Sony VAIO
®
bilgisayarınızda bulunur.
Basılı Belgeler
Hızlı Başlangıç Kılavuzu
VAIO’nuzu paketten çıkarıp çalıştırana kadar olan süreci açıklar.
Sorun Giderme ve Kurtarma Kılavuzu (bu kitapçık)
Normal çalışma sırasında karşılaştıklarınız dışında sorunların
çözümlerini, verilerinizin yedekleme kopyasının nasıl
oluşturulacağına ve bilgisayar sisteminizin nasıl kurtarılacağına
yönelik bir açıklamayı ve destek bilgi kaynaklarını içerir.
Yönetmelikler, Garanti, Son Kullanıcı Lisans Sözleşmesi ve
Hizmet Desteği
Sony garanti koşulları, güvenlik yönetmelikleri, modem
yönetmelikleri, kablosuz LAN yönetmelikleri, kablosuz WAN
yönetmelikleri, Bluetooth
®
yönetmelikleri, Son kullanıcı yazılım
lisans sözleşmesi ve Sony destek hizmetleri bilgilerini içerir.
Ekran Belgeleri
Kullanım Kılavuzu
Bilgisayarınızın özelliklerini açıklar. Ayrıca genel sorunları çözmeye
yönelik bilgiler de içerir. Kullanım Kılavuzu, kolayca göz atabilmeniz
ve çıktısını alabilmeniz için PDF biçiminde sağlanmıştır.
Bu ekran kılavuzunu görüntülemek için:
1 Masaüstündeki Me&My VAIO simgesini çift tıklayın.
2 Menu, Me&My VAIO, I Need Help ve VAIO User Guide
öğelerini tıklayın.
3 Dilinize yönelik klasörü açn.
4 Okumak istediğiniz kılavuzu seçin.
Teknik Özellikler
Çevrimiçi teknik özellikler, VAIO bilgisayarınızın donanım ve yazılım
yapılandırmalarını tan
ımlar.
Çevrimiçi teknik özellikleri görüntülemek için:
1 İnternet’e bağlanın.
2 Şu adresteki Sony çevrimiçi destek Web sitesine gidin:
http://www.vaiolink.com.
3
Bilgisayarınızdaki bilgileri bulma ................................... 2
Kılavuza giriş............................................................... 5
Sorun Giderme
Sorun Giderme ........................................................... 8
Bilgisayarım başlatılamıyorsa ne yapmam gerekir?................... 8
Bilgisayarımı açtığımda bir BIOS hatası görünüyorsa
ne yapmam gerekir?....................................................... 9
Yeşil güç göstergesi yanıyor, ancak ekranım açılmıyorsa
ne yapmam gerekir?....................................................... 9
Bilgisayarım veya yazılımım yanıt vermemeye başlarsa
ne yapmam gerekir?..................................................... 10
Pil göstergesi ışığı hızlı yanıp sönüyor ve bilgisayarım
başlatılamıyorsa ne yapmam gerekir?............................. 10
Pil takımının uyumlu olmadığını veya düzgün biçimde
takılmadığını bildiren bir ileti penceresi beliriyor ve
bilgisayarım Hazırda Bekleme moduna giriyorsa
ne yapmam gerekir?..................................................... 11
Bilgisayarımı
başlattığımda Windows başlatılamıyor ve
bir ileti veriyorsa ne yapmam gerekir?............................. 11
ılış parolamı hatırlayamıyorsam ne yapmam gerekir? .......... 11
Içindekiler
4
V
AIO sisteminizi kurtarma
Bilgisayarınızı kullanmadan önce................................. 14
İlk yapılacaklar ........................................................................... 16
Kendi kurtarma disklerinizi oluşturma........................................... 17
Kurtarma diskleri oluşturmak için ..........................................18
Backup and Restore Center’ı (Yedekleme ve Geri Yükleme
Merkezi) kullanarak verilerinizi yedekleme ve geri yükleme...... 19
Verilerinizi yedeklemek için...................................................19
Bir geri yükleme noktası oluşturmak için ................................23
VAIO yazılımı ile verilerinizi yedekleme ve geri yükleme .................. 25
Rescue Data (Verileri Kurtarma) ile verilerinizi
yedeklemek için............................................................25
VAIO Data Restore Tool (VAIO Verileri Geri Yükleme Aracı)
ile verilerinizi geri yüklemek için ......................................27
Önceden yüklenen yazılımı ve yazılım sürücülerini geri
yükleme ............................................................................. 28
Reinstall Programs or Drivers’ı (Program veya
Sürücü Yeniden Yükleme) kullanmak için.........................28
Bilgisayar arızaları karşısında ne yapılabilir? ................. 29
Bilgisayarınız düzgün çalışmıyorsa............................................... 29
Windows başlatılıyorsa.........................................................30
Windows başlatılamıyorsa ....................................................31
VAIO sisteminizi kurtarma ........................................... 32
Kurtarma işlemine başlamadan önce ........................................... 32
VAIO sisteminizi Windows’u başlatabildiğiniz durumlarda
kurtarma ............................................................................ 34
C sürücüsünü geri yüklemek için ...........................................34
Bilgisayar sisteminizin tamamını geri yüklemek için .................35
VAIO sisteminizi Windows’u başlatamadığınız durumlarda
kurtarma ............................................................................ 36
Kurtarma disklerini kullanarak bilgisayar sisteminizi
kurtarmak için ..............................................................36
Kurtarma bölümünden bilgisayar sisteminizi kurtarmak için......36
Bölüm boyutlarını değiştirme ...................................... 37
Sabit diski bölümlere ayırma hakkı nda ......................................... 37
Sabit disk bölümü oluşturma....................................................... 37
Windows özelliğini kullanarak bölüm oluşturmak için................38
Kurtarma işleminde bir bölüm oluşturmak için ........................38
Sabit diskinizdeki tüm verileri silme.............................. 39
Wipe and Erase Data (Verileri Silme ve Temizleme) ile sabit
diskinizdeki tüm verilerinizi silme........................................... 39
Kılavuza giriş
5
Kılavuza giriş
Bu kılavuz, aşağıdaki önemli konuları kapsamaktadır:
Sorun Giderme
Bu bölümde, normal çalışma sırasında karşılaştıklarınız dışındaki
sorunların çözümlerine yer verilmiştir. Bkz. “Sorun Giderme” sayfa 8.
Bu bölümde açıklanmayan sorunlar için, ekran Kullanım Kılavuzu’nda
Sorun Giderme bölümüne bakın.
http://www.vaiolink.com adresindeki Sony çevrimiçi destek web
sitesinde, sorun gidermeye yönelik daha fazla konuyu kolayca
bulabilirsiniz.
VAIOLink veya yerel Sony bayiinizle doğrudan temasa geçmeden önce
daima bu bölümleri okuyun.
Ayrıca, Windows Yardım ve Destek’i kullanarak daha fazla bilgi
arayabilirsiniz. Windows Yardım ve Destek, bilgisayarınızı kullanmayı
öğrenmenize yardım edecek pratik tavsiyelerin, öğreticilerin ve
tanıtımların bulunduğu kapsamlı bir kaynaktır. İnternet’te bulunanlar da
dahil olmak üzere tüm Windows Yardım kaynakların
ı görüntülemek için
Ara özelliğini, Dizin’i veya içindekiler bölümünü kullanın.
Windows Yardım ve Destek’e erişmek için, Başlat ı ve Yardım
ve Destek’i tıklayın. Bunun yerine, Microsoft Windows tuşunu basılı
tutarak ve F1 tuşuna basarak da Windows Yardım ve Destek’e
gidebilirsiniz.
VAIO sisteminizi kurtarma
Sistemin ve uygulamaların kurtarılabilmesi, bilgisayar kullanımının
önemli bir parçasıdır. Sisteminizi kurtarma hakkında bilmeniz
gerekenlerin tümü bu bölümde açıklanmaktadır. Bilgisayarınızı
kullanmadan ve herhangi bir kurtarma işlemi yapmayı denemeden
önce bu bölümü okumanız büyük önem taşır. Bkz. “Bilgisayarınızı
kullanmadan önce” sayfa 14.
Satın aldığınız modele bağlı olarak, bilgisayarınızda sabit disk sürücüleri yerine flash
bellek depolama aygıtları bulunabilir. Ancak bu kitapçıkta tüm dahili depolama aygıtları
sabit disk olarak ifade edilmektedir.
Sorun Giderme
8
Sorun Giderme
Bilgisayarım başlatılamıyorsa ne yapmam gerekir?
Bilgisayarınızın güvenli şekilde bir güç kaynağına bağlı olup gücünün
ıldığından ve güç göstergesinin yandığından emin olun.
Pil takımının (varsa) doğru biçimde takılmış ve şarj edilmiş olduğundan
emin olun.
Varsa, bağlantısı kesilmiş tüm USB aygıtlarını çıkarın.
Bilgisayarınız bir anahtarlı uzatma kablosuna veya kesintisiz güç
kaynağına (UPS) bağlıysa, anahtarlı uzatma kablosunun veya UPS’in
bir güç kaynağına bağlanmış ve açık durumda olduğundan emin olun.
Harici ekran kullanıyorsanız, ekranın bir güç kaynağına bağlanmış ve
ık durumda olduğundan emin olun. Parlaklık ve kontrast denetimlerinin
doğru biçimde ayarlanmış olduğundan emin olun. Daha fazla bilgi için,
ekranınızla birlikte verilen kullanım kılavuzuna bakın.
Önce güç kablosunu veya AC adaptörü, ardından pil takımını (varsa)
çıkarın. Üç ila beş dakika bekleyin. Pil takımını (varsa) geri takın, güç
kablosunu veya AC adaptörü takın ve bilgisayarınızı açmak için güç
ğmesine basın ya da güç anahtarını kaydırın.
Yoğunlaşma, bilgisayarınızın ar
ızalanmasına neden olabilir. Böyle bir
durumda, bilgisayarı en az bir saat boyunca kullanmayın.
Bilgisayarı satın aldıktan sonra ilave bellek modülü taktıysanız,
bu modülleri çıkarın.
Ürünle verilen güç kablosunu veya AC adaptörü kullanıp kullanmadığınızı
kontrol edin. Güvenliğiniz için, yalnızca Sony tarafından VAIO
bilgisayarınız için verilen orijinal Sony yeniden şarj edilebilir pil takımını
(varsa) ve güç kablosunu veya AC adaptörü kullanın.
Sorun Giderme
9
Bilgisayarımı açtığımda bir BIOS hatası görünüyorsa
ne yapmam gerekir?
Bu Q & A girişi yalnızca VGXTP serisi modeller için geçerlidir.
Ekranın alt kısmında “Press <F1> to resume, <F2> to setup” iletisi belirirse,
şu adımları izleyin:
1 F2 tuşuna basın.
BIOS kurulum ekranı belirir. Belirmezse, bilgisayarı yeniden başlatın ve
VAIO logosu belirdiğinde birkaç kez F2 tuşuna basın.
2 Tarihi (ay/gün/yıl) ayarlayın. Enter tuşuna basın.
3 System Timeı seçmek için
m tuşuna basın ve saati ayarlayın
(saat: minute: second). Enter tuşuna basın.
4 Exit sekmesini seçmek için
, tuşuna basın ve ardından F9 tuşuna
basın.
Onay istendiğinde, Enter tuşuna basın.
5 Exit Setupı seçin ve Enter tuşuna basın.
Onay istendiğinde, Enter tuşuna basın.
Bilgisayarınız yeniden başlatılır.
Bu durumla sık sık karşılaşıyorsanız, VAIOLink’le temasa geçin.
Yeşil güç göstergesi yanıyor, ancak ekranım
ılmıyorsa ne yapmam gerekir?
Uygulama penceresini kapatmak için birkaç defa Alt+F4 tuşlarına basın.
Bir uygulama hatası oluşmuş olabilir.
Ctrl+Alt+Delete tuşlarına basın ve Kapatğmesinin yanındaki oku
ve Yeniden Başlatı tıklayın.
Bilgisayarınızı kapatmak için, dört saniye süreyle güç düğmesini basılı
tutun veya güç anahtarını kaydırıp bekletin. Güç kablosunu veya AC
adaptörü çıkarın ve bilgisayarı yaklaşık beş dakika bu şekilde bırakın.
Ardından güç kablosunu veya AC adaptörü bağlayın ve bilgisayarı tekrar
ın.
Bilgisayarınızın Ctrl+Alt+Delete tuşlarıyla veya güç düğmesiyle/anahtarıyla kapatılması,
kaydedilmemiş verilerin kaybına neden olabilir.
10
Bilgisayarım veya yazılımım yanıt vermemeye
başlarsa ne yapmam gerekir?
Bir yazılım uygulaması çalışırken bilgisayarınız yanıt vermemeye
başlarsa, uygulama penceresini kapatmak için Alt+F4 tuşlarına basın.
Alt+F4 tuşları işe yaramazsa, bilgisayarınızı kapatmak için Başlatı,
Kilitğmesinin yanındaki oku ve Kapatı tıklayı n.
Bilgisayarınız kapanmazsa, Ctrl+Alt+Delete tuşlarına basın, Kapat
ğmesinin yanındaki oku ve Kapatı tıklayı
n.
Windows Güvenliği penceresi belirirse, Kapatı tıklayın.
Bilgisayarınızın Ctrl+Alt+Delete tuşları veya güç düğmesi/anahtarıyla kapatılması,
kaydedilmemiş verilerin kaybına neden olabilir.
Bilgisayarınız hala kapanmıyorsa, bilgisayar kapanana kadar güç
ğmesini basılı tutun ve güç anahtarını kaydırıp bekletin.
Önce güç kablosunu veya AC adaptörü, ardından pil takımını (varsa)
çıkarın. Üç ila beş dakika bekleyin. Pil takımını (varsa) geri takın, güç
kablosunu veya AC adaptörü takın ve bilgisayarınızı açmak için güç
ğmesine basın ya da güç anahtarını kaydırın.
Yazılımı yeniden kurmayı deneyin.
Teknik destek için yazılım yayıncısıyla veya belirlenmiş sağlayıcıyla
temasa geçin.
Pil göstergesi ışığı hızlı yanıp sönüyor ve bilgisayarım
başlatılamıyorsa ne yapmam gerekir?
Bu sorunun nedeni, pil takımının düzgün biçimde takılmamış olması
olabilir. Bu sorunu çözmek için, bilgisayarınızı kapatın ve pil takımını
çıkarın. Ardından pil takımını tekrar bilgisayara takın. Ayrıntılar için,
ekran Kullanım Kılavuzu’na bakın.
Yukarıdaki işlemi uyguladıktan sonra sorun devam ediyorsa, bu durum
takılan pil takımının bilgisayarınızla uyumlu olmadığı anlamına gelir. Pil
takımını çıkarın ve VAIOLink ile temasa geçin.
Sorun Giderme
11
Pil takımının uyumlu olmadığını veya düzgün
biçimde takılmadığını bildiren bir ileti penceresi
beliriyor ve bilgisayarım Hazırda Bekleme moduna
giriyorsa ne yapmam gerekir?
Bu sorunun nedeni, pil takımının düzgün biçimde takılmamış olması
olabilir. Bu sorunu çözmek için, bilgisayarınızı kapatın ve pil takımını
çıkarın. Ardından pil takımını tekrar bilgisayara takın. Ayrıntılar için,
ekran Kullanım Kılavuzu’na bakın.
Yukarıdaki işlemi uyguladıktan sonra sorun devam ediyorsa, bu durum
takılan pil takımının bilgisayarınızla uyumlu olmadığı anlamına gelir. Pil
takımını çıkarın ve VAIOLink ile temasa geçin.
Bilgisayarımı başlattığımda Windows başlatılamıyor
ve bir ileti veriyorsa ne yapmam gerekir?
ılış parolasını arka arkaya üç kez hatalı girerseniz, Enter Onetime
Password iletisi belirir ve Windows başlatılmaz. Güç göstergesi ışığının
kapanıp kapanmadığını kontrol etmek için en az dört saniye süreyle güç
ğmesini basılı tutun veya güç anahtarını kaydırıp bekletin. 10 ila 15 saniye
bekleyin, ardından bilgisayarınızı yeniden başlatın ve doğru parolayı girin.
Parolayı girerken, Num lock ve Caps lock göstergelerinin ışığının kapalı
olup olmadığını kontrol edin. Işıkların ikisi veya herhangi biri yanıyorsa,
parolayı girmeden önce göstergeyi kapatmak için Num Lk (veya
Num Lock)
tuşuna ya da Caps Lock tuşuna basın.
ılış parolamı hatırlayamıyorsam ne yapmam
gerekir?
ılış parolasını unuttuysanız, parolayı sıfırlamak için VAIOLink ile temasa
geçin.
Sıfırlama ücreti alınacaktır.
VAIO sisteminizi kurtarma
14
Bilgisayarınızı kullanmadan önce
Bu bölümde sorunları nasıl çözeceğiniz, verilerinizin yedekleme kopyalarını
nasıl oluşturacağınız ve bilgisayarınızda arızayla karşılaşmanız durumunda
Sony VAIO
®
bilgisayar sisteminizi aşağıdaki VAIO yazılımıyla ve Windows
özellikleriyle nasıl kurtaracağınız açıklanmaktadır.
VAIO Recovery Center (VAIO Kurtarma Merkezi)
Aşağıdaki VAIO yazılımı, araçları ve Windows özelliklerini içerir:
Rescue Data (Verileri Kurtarma)
Sabit diskinizde depolanan verilerin yedekleme kopyasını
oluşturmanızı sağlar.
Wipe and Erase Data (Verileri Silme ve Temizleme)
Sabit diskinizdeki tüm verileri silmenizi sağlar.
VAIO Hardware Diagnostics (VAIO Donanım Tanı lama)
Bilgisayar donanımınızı (CPU, bellek modulü, sabit disk gibi)
kontrol etmenizi sağlar.
Reinstall Programs or Drivers (Program veya Sürücü Yeniden
Yükleme)
Önceden yüklü yazılımı veya yazılım sürücülerini ilk fabrikadan çık
ış
durumuna geri yüklemenizi sağlar.
Restore C: Drive (C: Sürücüsünü Geri Yükleme)
Bilgisayarınızdaki C sürücüsünü ilk fabrikadan çıkış durumuna geri
yüklemenizi sağlar.
Restore Complete System (Tüm Sistemi Geri Yükleme)
Bilgisayar sisteminizin tamamını ilk fabrikadan çıkış durumuna geri
yüklemenizi sağlar.
Create Recovery Discs (Kurtarma Diskleri Oluşturma)
Bilgisayar sisteminizi kurtarmak üzere kendi kurtarma disklerinizi
oluşturmanızı sağlar.
Backup and Restore Center (Yedekleme ve Geri Yükleme Merkezi)
Yedeklemeye yönelik olanakları kullanabilmenizi sağlayan Windows
yedekleme özelliğidir.
Bilgisayarınızı kullanmadan önce
15
VAIO Data Restore Tool (VAIO Verileri Geri Yükleme Aracı)
Rescue Data (Verileri Kurtarma) yazılımı ile oluşturduğunuz yedekleme
kopyalarını geri yüklemenizi sağlar.
Windows başlatılırken VAIO Recovery Center’ı
(VAIO Kurtarma Merkezi) başlatmak için
1 Başlatı, Tüm Programları, VAIO Recovery Centerı (VAIO
Kurtarma Merkezi) ve VAIO Recovery Centerı (VAIO Kurtarma
Merkezi) tıklayın.
2 Kullanıcı Hesabı Denetimi penceresinde Devamı tıklayın.
Bilgisayarınızda standart kullanıcı olarak oturum açtıysanız, bir
yönetici adı ve parolası girin ve Devamı tıklayın.
16
İlk yapılacaklar
Virüs saldırılarına, bilgisayar arızalarına veya kazayla silmeye karşı
aşağıdakileri önceden hazırlayın:
1 Kurtarma diskleri oluşturun
Bilgisayarla birlikte kurtarma diskleri verilmediği için, bilgisayar kullanıma
hazır olduktan hemen sonra kurtarma diskleri oluşturduğunuzdan emin
olun.
Kurtarma disklerinin nasıl oluşturulacağı ile ilgili talimatlar için,
bkz. “Kendi kurtarma disklerinizi oluşturma” sayfa 17.
2 Verilerinizin yedek bir kopyasını oluşturun
Bilgisayar sisteminizi kurtardığınızda, sabit diskte önceden depolanmış
verilerin hepsi silinecektir. Bilgisayar sisteminizi kurtarmadan önce
verilerinizin bir yedekleme kopyasını oluşturduğunuzdan emin olun.
Verilerin yedekleme kopyasının nasıl oluşturulacağı ile ilgili talimatlar
için, bkz. “Backup and Restore Center’ı (Yedekleme ve Geri Yükleme
Merkezi) kullanarak verilerinizi yedekleme ve geri yükleme” sayfa 19.
Bilgisayarınızı kullanmadan önce
17
Kendi kurtarma disklerinizi oluşturma
Kurtarma diskleri, bilgisayar sisteminizi ilk haline getirmenizi sağlar.
Kurtarma disklerini VAIO Recovery Center (VAIO Kurtarma Merkezi) ile
oluşturabilirsiniz. Aşağıdaki durumlarda bilgisayar sistemini kurtarın:
Bilgisayarınıza bir bilgisayar virüsü bulaştığında.
Bilgisayarınız kararsız durumda olduğunda.
Bilgisayar sisteminiz sorun giderme aracılığıyla çözülemeyen sorunlarla
karşılaştığında.
Bilgisayarınızdaki C sürücüsünü yanlışlıkla biçimlendirdiğinizde.
Bilgisayarınızın durumuna bağlı olarak, bilgisayar sisteminizi kurtarmak için
kurtarma disklerine ihtiyacınız olabilir.
Aşağıdaki durumlarda kurtarma bölümündeki değişikliklerden dolayı bilgisayar sisteminizi
kurtarma bölümünden kurtaramayabilirsiniz.
Kurtarma bölümünü değiştirmek için yazılım kullandığınızda.
Bilgisayarınıza önceden yüklenmiş işletim sisteminden farklı bir işletim sistemi
yüklediğinizde.
Sabit diskinizi VAIO Recovery Centerı (VAIO Kurtarma Merkezi) kullanmadan
biçimlendirdiğinizde.
Bu durumlarda, bilgisayar sisteminizi kurtarma diskleri ile kurtarın. Henüz kurtarma disklerini
oluşturmadıysanız, bu diskleri satın almanız veya bilgisayarınızı kendi imkanlarınızla onarmanız
gerekir.
18
Kurtarma diskleri oluşturmak için
1 Önceden boş disklerin hazır olduğundan emin olun.
Choose your media (Ortamınızı seçin) penceresinde kurtarma diski yaratmak için gerekli
disklerin sayısını ve kullanabileceğiniz ortam türlerini onaylayabilirsiniz.
Bir kurtarma diski oluşturmadan önce VAIO Update’i kullanarak en son güncelleştirmeleri
bilgisayarınıza karşıdan yükleyip kurmanız önerilir.
Güncelleştirmelerin bilgisayarınıza karşıdan yüklenip kurulması için, bilgisayarınızın İnternet’e
bağlı olması gerekir. Bilgisayarın İnternet’e nasıl bağlanacağına yönelik bilgi almak için ekran
Kullanım Kılavuzu’na bakın.
Bluray Disc™, DVDRAM, CDR veya CDRW disklerini kurtarma diski olarak kullanamayacağınızı
unutmayın. Optik disk sürücünüzün hangi türde ortamları desteklediğini öğrenmek için, ekran
Kullanım Kılavuzu’na bakın.
Diskin yüzeyine dokunmayın veya leke bulaştırmayın. Yüzeyde oluşan parmak izleri ve tozlar
okuma/yazma hatalarına yol açabilir.
2 Bilgisayarınızda dahili bir optik disk sürücüsü yoksa, harici bir optik disk
sürücüsü (ürünle verilmez) bağlayın.
3 VAIO Recovery Centerı (VAIO Kurtarma Merkezi) başlatın
(bkz. sayfa 15).
4 Create Recovery Discs’i (Kurtarma Diskleri Oluşturma) ve Başlatı
tıklayın.
5 Ekran talimatlarını dikkatlice okuyun ve İleri öğesini tıklayın.
6 Kullanmak istediğiniz diski seçin.
Pencerenin alt kısmının yakınlarında yer alan onay kutusunu seçerek, yordamın sonunda
kurtarma diskinin düzgün şekilde oluşturulduğunu doğrulayabilirsiniz. Ek zaman gerektirse de,
bu yordamın uygulanması önerilir.
7 Ekrandaki talimatları izleyin.
Yordamın geçerli durumunun görüntülenmesi zaman alabilir.
Sabit diskte yeterli alan yoksa, kurtarma diski oluşturamazsınız.
İşlemin başarısız olmasına neden olabileceğinden, kurtarma diski oluştururken sürücü çıkarma
ğmesine basmayın.
Kurtarma diskleri oluşturulduktan sonra, disk etiketlerine disklerin adını yazmak için ekrandaki
talimatları izleyin. Yalnızca keçeli kalem gibi yağ esaslı mürekkep içeren yumuşak uçlu kalemleri
kullanın. Sert uçlu kalemler, disk yüzeyinin zarar görmesine neden olabilir.
Bilgisayarınızı kullanmadan önce
19
Backup and Restore Center’ı (Yedekleme
ve Geri Yükleme Merkezi) kullanarak
verilerinizi yedekleme ve geri yükleme
Backup and Restore Centerı (Yedekleme ve Geri Yükleme Merkezi)
kullanarak verilerinizin yedekleme kopyasını oluşturabilir, verileri geri
yükleyebilir ve bir geri yükleme noktası oluşturabilirsiniz.
Verilerinizi yedeklemek için
Verilerinizin yedekleme kopyasını oluşturmanız son derece önemlidir.
Yedekleme kopyası oluşturmazsanız, belgeler veya resimler gibi sabit
diskinizde depolanan çeşitli verileri beklenmeyen olaylar veya bilgisayar
virüsleri nedeniyle kaybedebilirsiniz. Günlük olarak yedekleme kopyası
oluşturmanız kesinlikle önerilir.
Verilerinizin yedekleme kopyasını oluşturmak için üç seçeneğiniz vardır.
Back Up Files (Dosyaları Yedekleme) sihirbazını kullanın.
Bir CD’de, DVD’de veya harici bir sabit disk sürücüsü gibi çıkarılabilen
bir ortamda verilerinizin yedekleme kopyasını oluşturabilirsiniz.
Bu sihirbazı kullanma ile ilgili talimatlar için, bkz. “Back Up Files
(Dosyaları Yedekleme) sihirbazı ile dosyanızın bir yedekleme kopyasını
oluşturmak için” sayfa 20.
Windows Complete PC Backup and Restore (Windows Tam Bilgisayar
Yedekleme ve Geri Yükleme) özelliğini kullanın (Yalnızca Windows Vista
Ultimate veya Windows Vista Business modellerinde bulunur).
Bilgisayarını
zdaki programlar, sistem ayarları ve dosyalar da dahil
olmak üzere bilgisayarınızdaki her şeyin yedekleme kopyasını
oluşturabilirsiniz. Bilgisayar sisteminizi yedekleme kopyasını
oluşturduğunuz zamana geri yükleyebilirsiniz.
Bu özelliği kullanma ile ilgili talimatlar için, bkz. “Dosyanızın bir
yedekleme kopyasını Windows Complete PC Backup and Restore
(Windows Tam Bilgisayar Yedekleme ve Geri Yükleme) özelliğiyle
oluşturmak için” sayfa 21.
Bir geri yükleme noktası oluşturun.
Yeni yazılım yükledikten veya Windows ayarlarını değiştirdikten sonra
bilgisayarınız kararsız hale gelebilir veya yavaşlayabilir. Bu gibi
durumlarda, bilgisayar sisteminizi önceki durumuna geri yüklemek için
bir geri yükleme noktasını kullanabilirsiniz.
Geri yükleme noktalarının nasıl oluşturulacağı ile ilgili talimatlar için,
bkz. “Bir geri yükleme noktası oluşturmak için” sayfa 23.
20
Bilgisayarınızda optik disk sürücü yüklü değilse, verilerinizin yedekleme kopyasını oluşturmak
için harici bir sabit diske veya optik disk sürücüsüne sahip olmanız veya C sürücüsünün boyutunu
değiştirerek yeni bir bölüm oluşturmanız gerekir.
Sabit disk bölümlerinin nasıl oluşturulacağı ile ilgili talimatlar için, bkz. “Sabit disk bölü
oluşturma” sayfa 37.
Bilgisayarınız kullanıma hazır olduktan hemen sonra kurtarma diskleri oluşturduğunuzdan emin
olun. Bilgisayar arızaları nedeniyle verilerinin yedekleme kopyasını oluşturamadığınız durumlarda,
yedekleme kopyası oluşturmak için kurtarma disklerini kullanabilirsiniz.
Kurtarma disklerinin nasıl oluşturulacağı ile ilgili talimatlar için, bkz. “Kurtarma diskleri
oluşturmak için” sayfa 18.
Analog TV kartı olan modellerde, Windows Media Center ile kaydedilen video içeriğinin
kaydedildiği Recorded TV klasörünü Backup and Restore Centerı (Yedekleme ve Geri
Yükleme Merkezi) kullanarak yedekleyemeyebilirsiniz. Recorded TV klasörünü ayrı şekilde
yedekleyin.
Hedef sürücüyü değiştirdiyseniz, Recorded TV klasörünü doğrudan seçtiniz hedef sürücünün
altına yedekleyin.
Sahip olduğunuz modelde analog TV kartı bulunup bulunmadığını öğrenmek için çevrimiçi
teknik özellikler bölümüne bakın.
Ayrıca Rescue Data (Verileri Kurtarma) yazılımı ile de verilerinizin yedekleme kopyasını
oluşturabilirsiniz.
Verilerinizin yedekleme kopyasının nasıl oluşturulacağı ile ilgili talimatlar için, bkz. “Rescue
Data (Verileri Kurtarma) ile verilerinizi yedeklemek için” sayfa 25.
Back Up Files (Dosyaları Yedekleme) sihirbazı ile dosyanızın
bir yedekleme kopyasını oluşturmak için
1 VAIO Recovery Centerı (VAIO Kurtarma Merkezi) başlatın
(bkz. sayfa 15).
2 Windows Backup and Restore’u (Windows Yedekleme ve Geri
Yükleme) seçin ve Başlatı tıklayın.
3 Back up filesı (Dosyaları yedekleme) tıklayın.
4 Kullanıcı Hesabı Denetimi penceresinde Devamı tıklayın.
Bilgisayarınızda standart kullanıcı olarak oturum açtıysanız, bir yönetici
adı ve parolası girin ve Devamı tıklayın.
5 Ekrandaki talimatları izleyin.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40

Sony VGN-FW31E Troubleshooting guide

Tip
Troubleshooting guide