HP DesignJet T2300 Multifunction Printer series Kullanici rehberi

Tip
Kullanici rehberi
DESIGNJET T2300 eMFP serisi
Resim kalitesi sorun giderme kılavuzu
© 2010 Hewlett-Packard Development
Company, L.P.
Birinci basım
Yasal bildirimler
Burada yer alan bilgiler önceden
bildirilmeden değiştirilebilir.
HP ürün ve hizmetleri için yalnızca söz konusu
ürün ve hizmetlere eşlik edenık garanti
belgelerinde belirtilen garantiler geçerlidir.
Burada kullanılan hiçbir ifade ek garanti
olarak yorumlanamaz. HP, bu belgedeki
teknik hatalardan veya yazım hatalarından
ya da eksikliklerden sorumlu tutulamaz.
Bu belgede kullanılan tüm resimler, telif hakkı
sahibinin izni ile yayınlanmıştır.
Tanılama grafiğinin 7. deseni ISO/IEC
15775:1999'dan alınmış ve Uluslararası
Standartlar Kurumu ISO'nun izniyle
yayınlanmıştır. Bu standart, herhangi bir ISO
üyesinden ve ISO Genel Sekreterliği'nin
http://www.iso.org/ adresindeki Web
sitesinden edinilebilir. Telif hakkı ISO'ya aittir.
Yüksek hızlı USB onaylıdır
IPv6 özellikli
Ticari Markalar
Adobe®, Acrobat®, Adobe Photoshop® ve
Adobe® PostScript® 3™ Adobe Systems
Incorporated'ın ticari markalarıdır.
Corel® Corel Corporation veya Corel
Corporation Limited'in ticari markası veya
tescilli markasıdır.
Microsoft® ve Windows® Microsoft
Corporation'ın ABD'de kayıtlı ticari
markalarıdır.
çindekiler
1 Giri ................................................................................................................................. 1
En sık rastlanan sorunların çözümü ............................................................................................. 1
2 Baskı kalitesiyle ilgili sorunları giderme ............................................................................ 3
Genel öneriler ......................................................................................................................... 4
Resim üzerinde yatay çizgiler (şeritlenme) ................................................................................... 4
Çizgiler çok kalın, çok ince veya yok ......................................................................................... 5
Çizgiler kademeli veya çentikli görünüyor ................................................................................... 6
Çizgiler çift olarak veya yanlış renkte yazdırılıyor ........................................................................ 7
Çizgiler kesikli ......................................................................................................................... 7
Çizgiler bulanık ....................................................................................................................... 8
Satır uzunlukları doğru değil ...................................................................................................... 9
Resmin tümü bulanık veya noktacıklı ........................................................................................... 9
Kağıt düz değil ...................................................................................................................... 10
Baskı aşınmış veya çizilmiş ...................................................................................................... 10
Kağıtta mürekkep işaretleri var ................................................................................................. 11
Baskıya dokunduğunuzda siyah mürekkep bulaşıyor .................................................................. 12
Nesnelerin ucu kademeli veya keskin değil ............................................................................... 12
Nesnelerin kenarları olması gerekenden daha koyu ................................................................... 12
Kesilmiş sayfaya yapılan baskının sonunda yatay çizgiler var ...................................................... 13
Farklı
renklerde dikey çizgiler var ............................................................................................ 13
Baskıda beyaz noktalar var ..................................................................................................... 13
Renkler yanlış ........................................................................................................................ 13
Renkler soluyor ...................................................................................................................... 14
Resmin tamamı basılmamış (alttan kesilmiş) ............................................................................... 15
Resim kesilmiş ........................................................................................................................ 15
Yazdırılan resimde bazı nesneler eksik ..................................................................................... 16
PDF dosyası kesilmiş veya nesneler eksik ................................................................................... 16
Image Diagnostics Print (Resim Tanılama Baskısı) ....................................................................... 16
Sorun devam ederse ............................................................................................................... 19
3 Tarama kalitesiyle ilgili sorunları giderme ...................................................................... 20
Rasgele dikey çizgiler ............................................................................................................. 21
Kırışıklıklar veya kat izleri ....................................................................................................... 21
Çizgi kesiklikleri ..................................................................................................................... 22
Düz kağıt tararken alan dolgularında noktacık ........................................................................... 23
Bitişik CIS modülleri arasında küçük renk farkları ....................................................................... 24
TRWW iii
CIS modüllerinin kesişme noktasında dikey ince çizgiler .............................................................. 25
Değişken çizgi kalınlığı veya eksik çizgiler ................................................................................ 26
Yanlış oluşturulan renkler ......................................................................................................... 26
Renkli kenarlar ....................................................................................................................... 27
Koyu veya açık alanlarda kı rpma ............................................................................................. 28
Parlak orijinalleri tararken resimde ışık yansıması var ................................................................. 29
Siyah ve beyaz arka plan üzerinde dikey kırmızı ve yeşil şeritler ................................................. 30
Durma-başlama etkisi ............................................................................................................. 30
Titreşim ................................................................................................................................. 31
Aralıklı yatay şeritler ............................................................................................................... 31
Bozuk netlik, bulanıklık ve solan renkler .................................................................................... 32
Yanlış kağıt ilerlemesi, tarama sırasınd eğrilme veya yatay kırışıklıklar .......................................... 34
20 cm genişliğinde dikey siyah şerit ......................................................................................... 34
Tarayıcı baz
ı orijinallere zarar veriyor ...................................................................................... 35
Tamamen yanlış renkler .......................................................................................................... 35
Dikey bozulma ...................................................................................................................... 36
Nesne çoğaltma (gölge bırakma) ............................................................................................. 36
Kopyalarda ve baskılarda ölçek azaltırken kırpma veya yanlış ölçek etkeni ................................... 37
Genellikle ozalit kağıdı taranırken hatalı kenar algılama ............................................................. 38
Kopyalanan veya taranan bir resim çok eğik ............................................................................. 38
4 Tarayıcı bakımı ............................................................................................................... 39
Tarayıcının cam yüzeyi ........................................................................................................... 39
Tarayıcıyı ayarlama ............................................................................................................... 41
5 Tarayıcı tanılama grafi i ................................................................................................ 43
Ürünü ve kağıdı tanılama sayfasını yazdırmaya hazırlama .......................................................... 43
Tanılama sayfasını yazdırırken hataları gözle denetleme ............................................................ 43
Tanılama grafiğ
ini tarama veya kopyalama .............................................................................. 47
Monitör ayarlama .................................................................................................................. 48
Tanılama grafiğini ileride kullanım için saklayın. ........................................................................ 48
Dizin ................................................................................................................................... 49
iv TRWW
1Giri
Bu kılavuz, HP Designjet ürününüzü kullanırken karşılaşabileceğiniz en sık rastlanan baskı kalitesi ve
tarama kalitesi hatalarını içermektedir. Ürününüzü kullandıktan sonra herhangi bir sorun veya istenmeyen
sonuçla karşılaşmanız durumunda bu kılavuzu okumanız önerilir.
Kılavuz, çoğu hatayı kendi başınıza düzeltmenize yardımcı olacak. Bu mümkün olmazsa, hatanın en kısa
sürede düzeltilmesi için HP destek birimine yararlı bilgiler sağlamanıza yardımcı olacak.
Bazen, bir resim oluşumunun veya istenmeyen etkinin ürününüzle ilgili bir sorun olduğu anlamına geldiğini
şünebilirsiniz, ancak bu durum, hatalı yazdırma veya tarama ayarlarının seçilmesinden veya bu tür
ürünlerin temel teknolojik sınırlamalarından kaynaklanıyor olabilir. Bu kılavuz, bu konularda zaman
kaybetmemeniz için bu durumları öğ
renmenize yardımcı olabilir.
En sık rastlanan sorunların çözümü
En Sık Rastlanan Sorunların Çözümü Sihirbazı, bu ürünle ilgili olarak en çok yaşanan sorunlar konusunda
yardımcı olabilir. Örneğin, Printing (Yazdırma) seçeneğini belirlerseniz, aşağıdaki sorunlar ele alınır:
Resim boyunca yatay çizgiler olduğunda (şeritlenme)
Tüm resim bulanık veya noktacıklı olduğunda
Çizgiler çok kalın, çok ince veya eksik olduğunda
Renkler hatalı ise
TRWW
En sık rastlanan sorunların çözümü
1
Giri
Sihirbazı başlatmak için:
Katı tırılmı Web Sunucusu'ndan: Support (Destek) sekmesine gidin, Troubleshooting
(Sorun Giderme) seçeneğini ve ardından Most common issues resolution (En sık rastlanan
sorunları çözme) seçeneğini belirleyin.
HP Utility (HP Yardımcı Programı - Windows) içinden: Support (Destek) sekmesine gidin
ve Most common issues resolution (En sık rastlanan sorunları çözme) seçeneğini belirleyin.
HP Utility (HP Yardımcı Programı - Mac OS) içinden: Support (Destek) grubunda Most
common issues resolution (En sık rastlanan sorunları çözme) seçeneğini belirleyin.
Mac OS Yazdır ileti iminden: Services (Hizmetler) paneline gidin, Device Maintenance
(Aygıt Bakımı ) seçeneğini ve bakım görevleri listesinden Most common issues resolution (En
sık rastlanan sorunları çözme) seçene
ğini belirleyin.
Alternatif olarak ya da başka sorunlarınız da varsa, bu kılavuzu okumaya devam edebilirsiniz.
2Bölüm 1 Giriş TRWW
Giri
2Baskı kalitesiyle ilgili sorunları
giderme
Genel öneriler
Resim üzerinde yatay çizgiler (şeritlenme)
Çizgiler çok kalın, çok ince veya yok
Çizgiler kademeli veya çentikli görünüyor
Çizgiler çift olarak veya yanlış renkte yazdırılıyor
Çizgiler kesikli
Çizgiler bulanık
Satır uzunlukları doğru değil
Resmin tümü bulanık veya noktacı klı
Kağıt düz değil
Baskı aşınmış veya çizilmiş
Kağıtta mürekkep işaretleri var
Baskıya dokunduğunuzda siyah mürekkep bulaşıyor
Nesnelerin ucu kademeli veya keskin değil
Nesnelerin kenarları olması gerekenden daha koyu
Kesilmiş sayfaya yapılan baskının sonunda yatay çizgiler var
Farklı renklerde dikey çizgiler var
Baskıda beyaz noktalar var
Renkler yanlış
Renkler soluyor
Resmin tamamı basılmamış (alttan kesilmiş)
Resim kesilmiş
Yazdırılan resimde bazı nesneler eksik
PDF dosyası kesilmiş veya nesneler eksik
TRWW 3
Baskı kalitesi sorunları
Image Diagnostics Print (Resim Tanılama Baskısı)
Sorun devam ederse
Genel öneriler
Herhangi bir baskı kalitesi sorununuz olduğunda:
Yazıcınızdan en iyi performansı alabilmek için, sorunsuz performans ve en iyi baskı kalitesi sağlamak
için güvenilirliği ve performansı tam olarak test edilen gerçek üreticilere ait aksesuarları ve sarf
malzemelerini kullanın. Önerilen kağıtlara ilişkin ayrıntılar için, bkz. Ürününüzü kullanma.
Ön panelde seçilen kağıt türünün yazıcıya yüklenen kağıt türüyle aynı olduğundan emin olun. Aynı
zamanda kağıt türünün ayarlanıp ayarlanmadığını kontrol edin. Ayrıca yazılımınızda seçili olan
kağıt türünün yazıcıya yüklenen kağıt türüyle aynı olduğundan emin olun.
D KKAT: Yanlış kağıt türü seçiliyse, baskı kalitesi kötüleşebilir, renklerde bozulma olabilir ve hatta
yazıcı kafaları zarar görebilir.
Amacınız için en uygun baskı kalitesi ayarlarını kullandığınızdan emin olun (bkz. Ürününüzü
kullanma). Baskı kalitesi kaydırıcısını ölçeğin 'Speed' (Hız) olarak işaretli kısmına kaydırdıysanız
veya özel kalite seviyesini Fast (Hızlı) olarak ayarladıysanız, baskı kalitesinin azaldığını
görebilirsiniz.
Çevresel koşullarınızın (ısı, nem) önerilen sınırlarda olduğunu kontrol edin. Bkz. Ürününüzü
kullanma.
Mürekkep kartuşlarının ve yazıc
ı kafalarının son kullanım tarihlerinin geçmediğini kontrol edin:
bkz. Ürününüzü kullanma.
Resim üzerinde yatay çizgiler ( eritlenme)
Yazdırılan resminizde aşağıda gösterildiği gibi ek yatay çizgiler varsa (renk farklı olabilir):
4Bölüm 2 Baskı kalitesiyle ilgili sorunları giderme TRWW
Baskı kalitesi sorunları
1. Yüklediğiniz kağıt türünün ön panelden ve yazılımınızdan seçtiğiniz kağıt türüyle aynı olduğunu
kontrol edin.
2. Amacınız için uygun baskı kalitesi ayarlarını kullandığınızdan emin olun (bkz. Ürününüzü
kullanma). Bazı durumlarda baskı kalitesiyle ilgili sorunu sadece daha yüksek bir baskı kalitesi
seviyesi belirleyerek giderebilirsiniz. Örneğin, Print Quality (Baskı Kalitesi) sürgüsünü Speed (Hızlı)
olarak ayarlamışsanız, Quality (Kalite) olarak ayarlamayı deneyin. Baskı kalitesi ayarlarını
değiştirdiyseniz sorun çözülmüş olabileceğinden bu noktada işinizi tekrar yazdırmak isteyebilirsiniz.
3. Resim Tanılama Baskısı'nı
Yazdırma Bkz. Image Diagnostics Print (Resim Tanılama Baskısı)
sayfa 16.
4. Yazıcı kafaları düzgün çalışıyorsa, kağıt ilerleme ayarı durumunu görmek için ön panele giderek,
öğesine ve ardından öğesine basın. Durum DEFAULT (VARSAYILAN) ise, kağıt ilerleme
ayarı yapmayı deneyin, bkz. Ürününüzü kullanma.
Tüm yukarıda sayılanları yaptıktan sonra sorun hala devam ederse, daha fazla destek için müşteri
hizmetleri temsilcinizle bağlantı kurun.
Çizgiler çok kalın, çok ince veya yok
1.
Yüklediğiniz kağıt türünün ön panelden ve yazılımınızdan seçtiğiniz kağıt türüyle aynı olduğunu
kontrol edin.
2. Amacınız için uygun baskı kalitesi ayarlarını kullandığınızdan emin olun (bkz. Ürününüzü
kullanma). Sürücü iletişim kutusunda özel baskı kalitesi seçeneklerini belirleyin ve varsa Maximum
detail (Maksimum ayrıntı) seçeneğini etkinleştirmeyi deneyin. Sorun çözülmüş olabileceğinden
işinizi tekrar yazdırmak isteyebilirsiniz.
TRWW
Çizgiler çok kalın, çok ince veya yok
5
Baskı kalitesi sorunları
3. Resminizin çözünürlüğü yazdırma çözünürlüğünden büyükse, çizgi kalitesinde bir azalma
görebilirsiniz. Windows için PCL veya HP-GL/2 ve HP RTL sürücüsünü kullanıyorsanız, sürücü iletişim
kutusunun Advanced (Gelişmiş) sekmesinde, Document Options (Belge Seçenekleri) > Printer
Features (Yazıcı Özellikleri) altında Max. Application Resolution (Maksimum Uygulama
Çözünürlüğü) seçeneğini bulabilirsiniz. Bu seçeneği değiştirdiyseniz sorun çözülmüş olabileceğinden
bu noktada işinizi tekrar yazdırmak isteyebilirsiniz.
4.
Çizgiler çok inceyse veya kayıpsa, Resim Tanılama Baskısı'nı yazdırın. Bkz.
Image Diagnostics Print
(Resim Tanılama Baskısı) sayfa 16.
5. Sorun devam ederse, yazıcı kafalarının hizalanma durumunu görmek için, ön panele giderek
öğesine ve ardından öğesine basın. Durum PENDING (ASKIDA) ise, yazıcı kafalarını
hizalayın. Bkz. Ürününüzü kullanma. Hizalamadan sonra, sorun çözülmüş olabileceğinden işinizi
tekrar yazdırmak isteyebilirsiniz.
6.
Kağıt ilerleme ayarı durumunu görmek için ön panele giderek,
öğesine ve ardından öğesine
basın. Durum DEFAULT (VARSAYILAN) ise, kağıt ilerleme ayarı yapmanız gerekir, bkz. Ürününüzü
kullanma.
Tüm yukarıda sayılanları yaptıktan sonra sorun hala devam ederse, daha fazla destek için müşteri
hizmetleri temsilcinizle bağlantı kurun.
Çizgiler kademeli veya çentikli görünüyor
Resminizdeki çizgiler yazdırıldıklarında kademeli veya çentikli görünüyorsa:
1. Sorun resmin kendisinde olabilir. Resmi düzenlemek için kullandığınız uygulama ile resmi
iyileştirmeyi deneyin.
2.
Uygun baskı kalitesi ayarlarını kullanıp kullanmadığınızı denetleyin. Bkz. Ürününüzü kullanma.
3. Sürücü iletişim kutusunda özel baskı kalitesi seçeneklerini belirleyin ve varsa Maximum detail
(Maksimum ayrıntı) seçeneğini etkinleştirin.
6Bölüm 2 Baskı kalitesiyle ilgili sorunları giderme TRWW
Baskı kalitesi sorunları
Çizgiler çift olarak veya yanlı renkte yazdırılıyor
Bu problemin görünürde çeşitli belirtileri olabilir:
Renkli çizgiler, farklı renklerde iki kere yazdırılmıştır.
Renkli blokların kenarları yanlış renktedir.
Bu tür sorunları gidermek için:
1. Yazıcı kafalarını çıkarıp tekrar takın. Bkz. Ürününüzü kullanma.
2. Yazıcı kafalarını hizalayın. Bkz. Ürününüzü kullanma.
Çizgiler kesikli
Çizgileriniz aşağıdaki gibi kesikse:
TRWW
Çizgiler çift olarak veya yanlış renkte yazdırılı yor
7
Baskı kalitesi sorunları
1. Uygun baskı kalitesi ayarlarını kullanıp kullanmadığınızı denetleyin. Bkz. Ürününüzü kullanma.
2. Yazıcı kafalarını çıkarıp tekrar takın. Bkz. Ürününüzü kullanma.
3.
Yazıcı kafalarını hizalayın. Bkz. Ürününüzü kullanma.
Çizgiler bulanık
Nem, çizgileri bulanık ve karmaşık hale getirerek, mürekkebin kağıt tarafından emilmesine neden olabilir.
Aşağıdakini deneyin:
1. Çevre koşullarının (sıcaklık ve nem) yüksek kalitede yazdırma için uygun olduğundan emin olun.
Bkz. Ürününüzü kullanma.
2. Ön panelde seçilen kağıt türünün kullanmakta olduğunuz kağıt türüyle aynı olduğunu kontrol edin.
3. HP Ağır Kuşe Kağıt, HP Süper Ağır Plus Mat Kağıt gibi daha ağır bir kağıt türünü kullanmayı deneyin.
4.
Yüklediğiniz kağıttan hafif daha ince bir kağıt seçin; bu yazıcının daha az mürekkep kullanmasını
sağlar. Aşağıda kal
ınlık olarak bazı kağıt türleri artan sırayla verilmektedir: Düz Kağıt, Kuşe Kağıt,
Ağır Kuşe Kağıt, Süper Ağır Plus Mat Kağıt.
5.
Parlak kağıt kullanıyorsanız, farklı bir tür parlak kağıt kullanmayı deneyin.
6. Yazıcı kafalarını hizalayın. Bkz. Ürününüzü kullanma.
8Bölüm 2 Baskı kalitesiyle ilgili sorunları giderme TRWW
Baskı kalitesi sorunları
Satır uzunlukları do ru de il
Yazdırılan satırlarınızın uzunluğunu ölçtünüz ve uzunlukların amacınıza uygun olmadığını belirlediyseniz,
satır uzunluğu doğruluğunu aşağıdaki yollarla sağlayabilirsiniz.
1. Yazıcınızın satır uzunluğu doğruluğunun belirlendiği HP Mat Filme yazdırın. Bkz. Ürününüzü
kullanma.
Polyester film, boyutsal olarak kağıda oranla yaklaşık on kat daha tutarlıdır. Ancak, HP Mat Filmden
daha ince veya daha kalın film kullanılması, satır uzunluğu doğruluğunu azaltır.
2. Baskı
Kalitesi kaydırıcısını Quality (Kalite) ayarına getirin.
3. Oda sıcaklığını 10 - 30°C (50 - 86°F) arasında sabit bir sıcaklıkta tutun.
4. Film rulosunu yükleyin ve yazdırmadan önce beş dakika bekleyin.
5.
Yine de sonuçtan memnun değilseniz, kağıt ilerlemeyi yeniden ayarlamayı deneyin. Bkz. Ürününüzü
kullanma.
Resmin tümü bulanık veya noktacıklı
1. Yüklediğiniz kağıt türünün ön panelden ve yazılımınızdan seçtiğiniz kağıt türüyle aynı olduğunu
kontrol edin.
2.
Kağıdın doğru yüzüne yazdırdığınızı kontrol edin.
3. Uygun baskı kalitesi ayarlarını kullandığınızdan emin olun (bkz. Ürününüzü kullanma). Bazı
durumlarda baskı kalitesiyle ilgili sorunu sadece daha yüksek bir baskı kalitesi seviyesi belirleyerek
giderebilirsiniz. Örneğin, Print Quality (Baskı Kalitesi) sürgüsünü Speed (Hızlı) olarak
ayarlamışsanız, Quality (Kalite) olarak ayarlamayı deneyin. Baskı kalitesi ayarlarını
değiştirdiyseniz sorun çözülmüş olabileceğinden bu noktada i
şinizi tekrar yazdırmak isteyebilirsiniz.
4. Yazıcı kafalarının hizalanma durumunu görmek için, ön panele giderek
öğesine ve ardından
öğesine basın. Durum PENDING (ASKIDA) ise, yazıcı kafalarını hizalayın. Bkz. Ürününüzü
TRWW
Satır uzunlukları doğru değil
9
Baskı kalitesi sorunları
kullanma. Hizalamadan sonra, sorun çözülmüş olabileceğinden işinizi tekrar yazdırmak
isteyebilirsiniz.
5.
Kağıt ilerleme ayarı durumunu görmek için ön panele giderek,
öğesine ve ardından öğesine
basın. Durum DEFAULT (VARSAYILAN) ise, kağıt ilerleme ayarı yapmanız gerekir, bkz. Ürününüzü
kullanma.
Tüm yukarıda sayılanları yaptıktan sonra sorun hala devam ederse, daha fazla destek için müşteri
hizmetleri temsilcinizle bağlantı kurun.
Ka ıt düz de il
Kağıt yazıcıdan çıktığında düz durmuyorsa ve yüzeyinde dalgalanmalar varsa, yazdırılan resimde dikey
şeritler gibi hatalar görme olasılığınız bulunmaktadır. Mürekkeple ıslanan ince kağıt kullandığınızda bu
durum oluşur.
1.
Yüklediğiniz kağıt türünün ön panelden ve yazılımınızdan seçtiğiniz kağıt türüyle aynı olduğunu
kontrol edin.
2. HP Ağır Kuşe Kağıt, HP Süper Ağır Plus Mat Kağıt gibi daha kalın bir kağı t türünü kullanmayı
deneyin.
3. Yüklediğiniz kağıttan hafif daha ince bir kağıt seçin; bu yazıcının daha az mürekkep kullanmasını
sağlar. Aşağıda kalınlık olarak bazı kağıt türleri artan sırayla verilmektedir: Düz Kağıt, Kuşe Kağıt,
Ağır Kuşe Kağ
ıt, Süper Ağır Plus Mat Kağıt.
Baskı a ınmı veya çizilmi
Siyah mürekkep pigmentine parmakla, kalemle veya diğer bir nesneyle dokunulduğunda aşınabilir veya
çizilebilir. Bu durum özellikle kuşe kağıtta görülür.
Kullanılan mürekkep miktarı ve baskı sırasındaki çevresel koşullara bağlı olarak, kuşe kağıt sepete veya
basıldıktan sonra temas ettiği herhangi bir nesneye karşı son derece hassas olabilir.
10 Bölüm 2 Baskı kalitesiyle ilgili sorunları giderme TRWW
Baskı kalitesi sorunları
Aşınma ve çizik riskini azaltmak için:
Baskıları dikkatli tutun.
Baskıları üst üste istiflemekten kaçının.
Baskılarınızı rulodan kesilir kesilmez alın ve baskıların sepete düşmesine izin vermeyin. Diğer bir
yöntem olarak, yeni yazdırılan sayfaların sepetle doğrudan temas etmemeleri için, sepete bir sayfa
kağıt bırakın.
Ka ıtta mürekkep i aretleri var
Bu problem, çok sayıda farklı nedenden kaynaklanabilir.
Ku e ka ıdın ön yüzünde yatay lekeler
Düz veya kuşe kağıtta çok fazla mürekkep kullanıldıysa, kağıt mürekkebi çok hızlı emer ve genişler. Yazıcı
kafaları kağıt üzerinde hareket ettiklerinde kağıtla temas edebilir ve yazdırılan resim lekelenebilir. Bu
sorun normalde kesik sayfa kağıtlarda (rulo kağıtta değil) görülür.
Bu sorunu farkettiğinizde yazdırma işini hemen iptal edin. öğesine basın ve bilgisayar
uygulamanızdan da işi iptal edin. Islanmış kağıt yazıcı kafalarına zarar verebilir.
Bu sorunu önlemek için aşağıdaki önerileri deneyin:
1. Yüklediğiniz kağıt türünün ön panelden ve yazılımınızdan seçtiğiniz kağıt türüyle aynı olduğunu
kontrol edin.
2. Önerilen bir kağıt türü kullanın (bkz. Ürününüzü kullanma) ve yazdırma ayarlarını düzeltin.
3. Sayfa kağıt kullanıyorsanız, sayfayı 90 derece döndürmeyi deneyin. Kağıt liflerinin yönü performansı
etkileyebilir.
4.
HP Ağır Kuşe Kağıt ve HP Süper Ağır Plus Mat Kağıt gibi daha kalı
n bir kağıt türünü kullanmayı
deneyin.
5. Yüklediğiniz kağıttan hafif daha ince bir kağıt seçin; bu yazıcının daha az mürekkep kullanmasını
sağlar. Aşağıda kalınlık olarak bazı kağıt türleri artan sırayla verilmektedir: Düz Kağıt, Kuşe Kağıt,
Ağır Kuşe Kağıt, Süper Ağır Plus Mat Kağıt.
6. Yazılım uygulamanızdan resmin yerini sayfanın ortasına değiştirerek kenar boşluklarını artırmayı
deneyin.
TRWW
Kağıtta mürekkep işaretleri var
11
Baskı kalitesi sorunları
Ka ıdın arkasındaki mürekkep i aretleri
Özellikle standart dışı kağıt boyutlarıyla çok fazla kenarlıksız baskı yapılmasından sonra bu durum ortaya
çıkabilir. Baskı plakasının üzerinde kalan mürekkep, kağıdın arkasında işaretler bırakabilir.
Baskı plakasını yumuşak bir bezle temizleyin. Çubuklar arasındaki köpüğe dokunmadan her çubuğu ayrı
ayrı temizleyin.
Baskıya dokundu unuzda siyah mürekkep
bula ıyor
Parlak kağıda mat siyah mürekkeple yazdırıldığında bu sorun ortaya çıkabilir. Yazıcı kağıdın
almayacağını biliyorsa mat siyah mürekkep kullanmaz. Mat siyah mürekkepten kaçınmak için, kağıt türü
olarak Photo Glossy Paper (Parlak Fotoğraf Kağıdı) seçebilirsiniz (Fotoğraf Kağıdı kategorisinde).
Nesnelerin ucu kademeli veya keskin de il
Nesnelerin kenarları belirgin değilse veya çizgilerin yoğunluğu düşükse ya da çizgiler çok açık renkteyse
ve sürücü iletişim kutusunda baskı kalitesi kaydırıcısını zaten Quality (Kalite) olarak ayarladıysanız, özel
baskı kalitesi seçeneklerini belirleyin ve kalite düzeyini Normal olarak ayarlamayı deneyin. Bkz.
Ürününüzü kullanma.
Nesnelerin kenarları olması gerekenden daha koyu
Nesnelerin kenarları olması gerekenden daha koyu görünüyorsa ve sürücü iletişim kutusunda baskı kalitesi
kaydırıcısını zaten Quality (Kalite) olarak ayarladıysanız, özel baskı kalitesi seçeneklerini belirleyin ve
kalite düzeyini Normal olarak ayarlamayı deneyin. Bkz. Ürününüzü kullanma.
12 Bölüm 2 Baskı kalitesiyle ilgili sorunları giderme TRWW
Baskı kalitesi sorunları
Kesilmi sayfaya yapılan baskının sonunda yatay
çizgiler var
Bu tür hatalar, kağıdın yaklaşık 30 mm'lik alt kenar alanı içinde, sadece yazdırılan sayfanın sonunu
etkiler. Baskı boyunca çok ince bazı yatay çizgiler görebilirsiniz.
Bu sorunu önlemek için:
1.
Resim Tanılama Baskısı'nı Yazdırma Bkz.
Image Diagnostics Print (Resim Tanılama Baskısı)
sayfa 16.
2. Rulo kağıtla yazdırmayı deneyin.
3.
Resminizin etrafındaki kenar boşluklarını büyüterek yazdırmayı deneyin.
Farklı renklerde dikey çizgiler var
Baskınız boyunca farklı renklerde dikey şeritler varsa:
1.
Önerilen kağıt türlerinden, HP Ağır Kuşe Kağıt ve HP Süper Ağır Kağıt gibi daha kalın bir kağıt türü
kullanmayı deneyin. Bkz. Ürününüzü kullanma.
2. Daha yüksek baskı kalitesi ayarları kullanmayı deneyin (bkz. Ürününüzü kullanma). Örneğin, Print
Quality (Baskı Kalitesi) sürgüsünü Speed (Hızlı ) olarak ayarlamışsanız, Quality (Kalite) olarak
ayarlamayı deneyin.
Baskıda beyaz noktalar var
Baskıda beyaz noktalar olduğunu görebilirsiniz. Bu durum büyük bir olasılıkla kağıt lifleri, toz veya gevşek
kaplama maddesinden kaynaklanır. Bu sorunu önlemek için:
1.
Yazdırmadan önce elinizle veya bir fırçayla kağıdın üzerindeki serbest lif parçalarını ve diğer
parçacıkları temizlemeyi deneyin.
2. Yazıcınızın kapağını her zaman kapalı tutun.
3.
Kağıt rulolarınızı ve sayfalarınızı her zaman torbalarda veya kutularda saklayarak koruyun.
Renkler yanlı
TRWW
Kesilmiş sayfaya yapılan baskının sonunda yatay çizgiler var
13
Baskı kalitesi sorunları
Baskınızdaki renkler olması gerektiği gibi değilse, şunları deneyin:
1. Yüklediğiniz kağıt türünün ön panelden ve yazılımınızdan seçtiğiniz kağıt türüyle aynı olduğunu
kontrol edin. Aynı zamanda renk ayarı durumunu kontrol edin. Durum PENDING (ASKIDA) veya
OBSOLETE (GEÇERSİZ) ise renk ayarlaması yapmanız gerekir: bkz. Ürününüzü kullanma. Değişiklik
yaptıysanız, sorun çözülmüş olabileceğinden işinizi tekrar yazdırmak isteyebilirsiniz.
2.
Kağıdın doğru yüzüne yazdırdığınızı kontrol edin.
3. Uygun baskı kalitesi ayarlarını kullandı ğın
ızdan emin olun (bkz. Ürününüzü kullanma). Speed (Hız)
veya Fast (Hızlı) seçeneklerini belirlediyseniz, en doğru renkleri elde edemeyebilirsiniz. Baskı
kalitesi ayarlarını değiştirdiyseniz sorun çözülmüş olabileceğinden bu noktada işinizi tekrar
yazdırmak isteyebilirsiniz.
4. Application Color Management (Uygulama Renk Yönetimi) kullanıyorsanız, kullandığınız renk
profilinin seçtiğiniz kağıt türüne ve baskı kalitesi ayarlarına uygun olduğunu kontrol edin. Hangi renk
ayarlarınızı kullanacağınızdan emin değilseniz, Ürününüzü kullanma konusuna bakın.
5. Sorun, baskınız ve ekranınız arasındaki renk farklarından kaynaklanıyorsa, HP Color Center'daki
(HP Renk Merkezi) "How to calibrate your monitor" (Ekranınızı nas
ıl ayarlarsınız) bölümündeki
yönergeleri izleyin. Bu noktada sorun çözülmüş olabileceğinden işinizi tekrar yazdırmak
isteyebilirsiniz.
6. Resim Tanılama Baskısı'nı Yazdırma Bkz.
Image Diagnostics Print (Resim Tanılama Baskısı)
sayfa 16.
7. İstediğiniz renkleri elde etmek için renk ayar seçeneklerini kullanmayı deneyin. Bkz. Ürününüzü
kullanma.
Tüm yukarıda sayılanları yaptıktan sonra sorun hala devam ederse, daha fazla destek için müşteri
hizmetleri temsilcinizle bağlantı kurun.
Sayfa düzeni uygulamalarında EPS veya PDF resimleri kullanarak
renk tutarlılıı
Adobe InDesign ve QuarkXPress gibi sayfa düzeni uygulamaları EPS, PDF veya gri tonlama dosyalarının
renk yönetimini desteklemez.
Bu tür dosyalar kullanmanız gerekiyorsa, EPS, PDF veya gri tonlama resimlerinin, daha sonra Adobe
InDesign veya QuarkXPress uygulamalarında kullanmayışündüğünüz renk boşluğu ile aynı olmasını
sağlamaya çalışın. Örneğin, son hedefiniz işi SWOP standardını izleyen bir yayında basmak ise, resmi
oluşturma sırasında SWOP'a dönüştürün.
Renkler soluyor
Hemen kuruyan fotoğraf kağıdına baskı yapıyorsanız, baskılarınız hızlı bir şekilde solar. Baskıları iki
haftadan uzun bir süreyle sergilemeyi planlıyorsanız, daha uzun ömürlü olmaları için bunları ince bir
tabaka ile kaplamalısınız.
Şişebilen kuşe kağıtlara yapılan baskılar çok daha yavaş bir şekilde solar. Ancak, ince tabaka ile kaplama
işlemi tüm kağıt türlerinde baskıların ömrünü artırır (ince tabakanın türüne bağlı olarak). Daha fazla bilgi
için ince tabaka sağlayıcınıza başvurun.
14 Bölüm 2 Baskı kalitesiyle ilgili sorunları giderme TRWW
Baskı kalitesi sorunları
Resmin tamamı basılmamı (alttan kesilmi )
Yazıcı tüm verileri almadan önce İptal'e bastınız mı? Öyleyse, veri aktarımını sonlandırdınız ve
sayfayı yeniden yazdırmanız gerekir.
I/O timeout (G/Ç zaman aşımı) ayarı çok kısa olabilir. Bu ayar, yazıcının işin tamamlandığına
karar vermeden önce bilgisayarın göndereceği verileri ne kadar süre bekleyeceğini belirler. Ön
panelden, I/O timeout (G/Ç zaman aşımı) ayarını daha uzun bir süre ile değiştirin ve yazdırma
işini yeniden gönderin.
öğesine basın, öğesine basın ve ardından Setup (Kurulum) >
Connectivity (Bağlantı) > Advanced (Gelişmiş) > I/O timeout (G/Ç zaman aşımı) seçeneklerini
belirleyin.
Ürününüz ile bilgisayarınız arasında iletişim sorunu olabilir. USB veya ağ kablonuzu kontrol edin.
Yazılım ayarlarınızın, geçerli sayfa büyüklüğü için doğru olup olmadığını denetleyin (örneğin, uzun
eksenli yazdırmalar).
Ağ yazılımı kullanıyorsanız, zaman aşımına uğramadığından emin olun.
Resim kesilmi
Kesilme genellikle, yüklü kağıdın geçerli basılabilir alanıyla yazılımınızın anladığı yazdırılabilir alan
arasında bir tutarsızlık olduğunu gösterir. Bu tür bir sorunu genellikle yazdırmadan önce önizleme
yaparak görebilirsiniz (bkz. Ürününüzü kullanma).
Yüklediğiniz kağıt boyutunun geçerli yazdırı labilir alanını denetleyin.
yazdırılabilir alan=kağıt boyutu - kağıt boşlukları
Yazılımınızın yazdırılabilir alan olarak neyi algıladığını denetleyin ("yazdırı labilir alan" veya
"resimlenebilir alan" olarak adlandı
rabilir). Örneğin, bazı yazılım uygulamaları, standart
yazdırılabilir alanları yazıcıda kullanılanlardan daha geniş olarak kabul eder.
Çok dar kenar boşluklarıyla özel bir sayfa boyutu tanımladıysanız, yazıcı kendi en düşük kenar
boşluğu değerlerini kullanabilir ve resminizi bir miktar kesebilir. Daha büyük boyutlu bir kağıt
kullanmayı veya kenarlıksız yazdırmayışünebilirsiniz (bkz. Ürününüzü kullanma).
Resminizin kendi kenar boşlukları olduğunda, Clip Contents by Margins (İçeriği Kenar
Boşluklarına göre Kes) seçeneğini kullanarak resminizi başarıyla yazdırabilirsiniz (bkz. Ürününüzü
kullanma).
Ruloya çok uzun resim yazdırmaya çalışıyorsanız, yazılımınızın bu boyuttaki bir resmi yazdırıp
yazdıramayacağını denetleyin.
Yeterince geniş olmayan boyutta bir kağıt kullanırken sayfayı dikeyden yataya döndürmeyi istemiş
olabilirsiniz.
Gerekiyorsa kenar boşluklarına sığması için resminizin veya belgenizin boyutunu yazılım
uygulamanızda küçültün.
Kesilmiş resim diğer bir nedene bağlı olarak da ortaya çıkabilir. Adobe Photoshop, Adobe Illustrator ve
CorelDRAW gibi bazı uygulamalar, dahili 16 bitlik koordinat sistemi kullandıklarından, 32.768 pikselden
daha büyük resimleri işleyemezler.
NOT: 32.768 piksel uzunluğunda bir resim, sürücüde Best (En İyi) ya da Quality (Kaliteli) seçeneğini
belirlerseniz 1,39 m(54,61 inç)uzunluğunda basılır; sürücüde Fast (Hızlı), Normal (Normal) ya da Speed
(Hız) seçeneğini belirlerseniz 2,78 m(109,23 inç) uzunluğunda basılır.
TRWW
Resmin tamamı basılmamış (alttan kesilmiş)
15
Baskı kalitesi sorunları
Bu uygulamalardan bu ölçüden daha büyük resim yazdırmaya çalıştığınızda resmin alt kısmı kesilebilir.
Tüm sayfayı yazdırmak için aşağıdaki önerileri deneyin:
Henüz denemediyseniz, işinizi yazdırmak için PostScript yazıcı sürücüsünü kullanmayı deneyin.
Windows HP-GL/2 ve HP RTL sürücü iletişim kutularında, bu tür durumlarda başarılı baskı
yapabilmeniz için Max. application resolution (Maksimum uygulama çözünürlüğü) adlı bir
seçenek vardır. Normalde, Auto (Otomatik) şeklindeki varsayılan ayarı değiştirmeniz gerekmez.
Ancak bu seçeneği Advanced (Gelişmiş) sekmesinde, Document Options (Belge Seçenekleri)
> Printer Features (Yazıcı Özellikleri) altında bulabilirsiniz.
Dosyayı TIFF veya EPS gibi başka bir biçimde kaydedin ve başka bir uygulama ile aç
ın.
Dosyayı yazdırmak için bir RIP kullanın.
Yazdırılan resimde bazı nesneler eksik
Yüksek kaliteli büyük boyutta bir işi yazdırmak için çok miktarda veri gerekli olabilir ve belirli iş
akışlarında, bazı nesnelerin çıkışta eksik olmasına yol açabilen sorunlar ortaya çıkabilir. Aşağıda bu
sorunu önlemenize yardımcı olacak bazı öneriler verilmiştir.
Henüz denemediyseniz, işinizi yazdırmak için PostScript yazıcı sürücüsünü kullanmayı deneyin.
Daha küçük bir sayfa boyutu seçin ve sürücü veya ön panelde istenen sayfa boyutuna ölçekleyin.
Dosyayı TIFF veya EPS gibi başka bir biçimde kaydedin ve başka bir uygulama ile açın.
Dosyayı yazdırmak için bir RIP kullanın.
Uygulama yazılımınızdaki biteşlem resimlerin çözünürlüğünü azaltın.
Basılan resmin çözünürlüğünü düşürmek için daha düşük bir baskı kalitesi seçin.
NOT: Mac OS'de çalışıyorsanız bu seçeneklerin tümünü kullanamazsınız.
Bu seçenekler sorun giderme amacıyla önerilmektedir ve son çıkış kalitesini veya yazdırma işini oluşturmak
için gereken süreyi olumsuz etkileyebilir. Bu nedenle, sorunun giderilmesine yardımcı olmazsa iptal
edilmelidir.
PDF dosyası kesilmi veya nesneler eksik
Adobe Acrobat'ın veya Adobe Reader'ın eski sürümlerinde, HP-GL/2 ve HP RTL sürücüsüyle yüksek
çözünürlükte yazdı rılırken büyük PDF dosyaları kesilebilir veya bazı nesneler kaybolabilir. Bu tür sorunları
önlemek için Adobe Acrobat veya Adobe Reader yazılımınızı en son sürüme yükseltin. Sürüm 7 ve
sonrasında bu sorunların giderilmiş olması gerekir.
Image Diagnostics Print (Resim Tanılama Baskısı)
Image Diagnostics Print (Resim Tanılama Baskı sı), yazıcı kafalarının güvenilirliğiyle ilgili sorunları
vurgulamak üzere tasarlanmış desenler içerir. Yazıcınıza yüklü olan yazıcı kafalarının performansını
denetleyerek herhangi birinin tıkanma veya diğer bir sorunu olup olmadığını belirlemeye yardımcı olur.
16 Bölüm 2 Baskı kalitesiyle ilgili sorunları giderme TRWW
Baskı kalitesi sorunları
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53

HP DesignJet T2300 Multifunction Printer series Kullanici rehberi

Tip
Kullanici rehberi