UM-2AC0A-000-01
Kullanım kılavuzu
E - İçi Boş Mil (12 mm)
Başka dillerde kullanım kılavuzları için, bkz :
http://si.shimano.com
ÖNEMLİ UYARI
• Ürünlerin montajı ve ayarlanması hakkınnda kullanım kılavuzunda
bulunmayan bilgiler için satıcınızla veya bir bisiklet bayisiyle irtibata
geçin. Profesyonel ve tecrübeli bisiklet tamircileri için bir bayi el kitabı
web sitemizde mevcuttur (http://si.shimano.com).
• Bu ürünü sökmeyin veya modifi ye etmeyin.
Güvenlik için, kullanmadan önce bu kullanım kılavuzunun
tamamını okuyun ve doğru kullanım için talimatlara uyun.
Önemli Güvenlik Bilgileri
Değiştirme bilgisi için satıcınızla irtibata geçin.
UYARI
• KULLANMADAN ÖNCE E - İÇİ BOŞ MİL (12MM) SİSTEMİ İÇİN BU
KULLANIM KILAVUZUNDA YER ALAN TALİMATLARI DİKKATLİCE
OKUYUN VE UYGULAYIN. HERHANGI BIR SORUNUZ VARSA,
SATICINIZA DANIŞIN.
• E - İçi Boş Mil (12mm), sadece özel kadro ve özel hazne/tekerlekle
birlikte kullanılabilir. Eğer başka herhangi bir kadroyla veya hazneyle/
tekerlekle birlikte kullanılırsa, sürüş sırasında tekerleğin bisikletten
ayrılmasına ve ciddi yaralanmaya neden olabilir.
• E - İçi Boş Mil (12mm) bisiklete doğru şekilde takılmazsa, sürüş
sırasında tekerlek bisikletten ayrılarak ciddi yaralanmaya yol açabilir.
•
Eğer E İçi Boş kol, kadronun sol tarafında
(rotor tarafında) ise, E İçi Boş kolun
rotora temas etmediğinden emin olun
(Şekil 1). Ek olarak, E - İçi Boş kolun
kadro, diğer parçalar, aksesuarlar vb. ile
temas etmediğinden veya sürüş sırasında
engellere (çalılar veya taşlar gibi) temas
etmediğinden emin olun. E İçi Boş kol
yabancı nesnelere temas nedeniyle
gevşerse, tekerlek de gevşer ve
takırdamaya başlar. Bu durum
gerçekleşirse, satın aldığınız yer veya bir
bisiklet bayisi ile irtibata geçin. Tekerlek
gevşekken bisikletin sürülmesi, bisikletin
devrilmesi ve ciddi yaralanmanın
meydana gelmesi ile sonuçlanabilir.
E - İÇİ
BOŞ kol
Disk fren rotoru
KAPALI konum
Şekil 1
• E - İÇİ BOŞ MİL sistemi üzerinde çalışırken disk fren rotoruna
dokunmayın. Ayrıca, tekerlek dönerken E - İÇİ BOŞ kolu çalıştırmayın.
Disk fren rotoru çok keskindir ve dokunulması durumunda ciddi
yaralanma meydana gelebilir.
• Frenler kullanılırken fren kaliperleri ve disk fren rotoru çok ısınır.
Yanma tehlikesinden kaçınmak için, bisikleti sürdükten sonra E - İÇİ
BOŞ MİL sistemi üzerinde işlem yapmadan önce yeterince
soğuduğundan emin olun.
• Tekerleği takmadan önce, maşa ucu deliğinde, kadro tarafı dişinde ve
mil açıklıklarında olabilecek yabancı parçacıkları ve tozu temizleyin.
Yabancı parçacıklar veya toz, E - İÇİ BOŞ MİL sisteminin doğru
montajını engelleyebilir ve eğer hazne ve mil doğru şekilde
takılmazsa, tekerlek yerinden çıkarak ciddi yaralanmaya sebebiyet
verebilir.
• Ayarlayıcı 3 turdan fazla dönemez.
Ayarlayıcı dönme hareketinin ağırlaştığını hissettiğinizde ayarlayıcıyı
sıkma veya gevşetme yönünde zorlayarak çevirmeyin. Zorlayarak
çevirmek ayarlayıcıya zarar verebilir.
• Bisiklet ayarlayıcı olmadan sürülürse, daha sonra ayarlamanın
imkansız hale geldiği durumlar söz konusudur; dolayısıyla, E - İçi Boş
Mili mutlaka yenisiyle değiştirin.
• Kullanım kılavuzunu dikkatli bir şekilde okuyun ve gerektiğinde
başvurmak üzere güvenli bir yerde saklayın.
Not
• Daima bisiklete binmeden önce E - İÇİ BOŞ haznelerinizi kontrol
ederek tekerleklerin bisiklet kadrosuna doğru şekilde takıldığından
emin olun. Bisikletinizi halka açık bir alanda park ettikten sonra bu
kontrolü yapmanız özellikle önemlidir.
•
E - İÇİ BOŞ kolların tamamen KAPALI konuma bastırıldığından emin olun
(kolun "CLOSE" (KAPALI) yazılı tarafı, bisiklete ters istikamete bakmalıdır).
Şekilde görüldüğü gibi, kolları yatırın. Döndürmeyin.
AÇIK konum
KAPALI konum
• E - İÇİ BOŞ kol milinin bir başkasıyla değiştirilmesi durumunda, mevcut
E - İÇİ BOŞ kol milinin yerine takacağınız milin, kadro üzerinde
belirtilen E - İÇİ BOŞ mil modeliyle aynı olduğundan emin olun.
Model adının farklı olması halinde, eksenel uzunluk, diş ölçüsü,
muhafaza çapı, v.b. farklılıkları nedeniyle E - İÇİ BOŞ kol mili kadro
üzerine doğru şekilde takılamayabilir.
• Ürünler doğal aşınma, normal kullanım ve eskime sonucu bozulmalara
karşı garantili değildir.
Bisikleti kullanmadan önce yapılacak düzenli kontroller
Bisikletinizi sürmeden önce aşağıda belirten kontrolleri yapın. Bu kontrollerde
herhangi bir sorun tespit ederseniz, satıcınızla veya bir bisiklet bayisiyle
irtibata geçin.
• Tekerlekler kadroya doğru şekilde takıldı mı?
• E - İÇİ BOŞ kollar tamamen KAPALI konuma bastırıldı mı?
HIZLI KONTROL
Bisikleti kaldırarak tekerleği yerden kesin ve Şekil 1'de görüldüğü gibi
lastiğin üst kısmına elinizle birkaç sert darbe vurun. Aynı zamanda,
tekerlekte kesinlikle gevşeklik olmadığından emin olmak için, Şekil 2'de
görüldüğü gibi tekerleği bir taraftan bir tarafa sarsın. Bu kontrol, E - İÇİ
BOŞ kolun yeterli sıkma torkunu aldığını garanti etmez. Eğer E - İÇİ BOŞ
kolun doğru şekilde sıkıldığından emin değilseniz, bisikleti sürmeden
önce Servis Talimatının "Tekerleğin takılması" bölümünde açıklanan
montaj işlemini tekrarlayın.
Şekil 1 Şekil 2
Parçaların adları
Mil açıklığı
Hazne omzu
Ayarlayıcı
E - İÇİ BOŞ kol
Maşa ucu
Çalıştırma
DİKKAT
• E - İÇİ BOŞ kolu daima elinizle çalıştırın. Kolu kapatmak için kesinlikle
çekiç veya başka bir nesne kullanmayın. Bu uyarıya riayet edilmemesi
durumunda E - İÇİ BOŞ mil sistemi veya kadro hasar görebilir.
E - İÇİ BOŞ hazne nedir?
Hazne üzerinde E - İÇİ BOŞ kol tarafından tekerleği kolayca takmak ve
çıkarmak için kullanılan bir mekanizmadır.
E - İÇİ BOŞ hazne fonksiyonu
E - İÇİ BOŞ kolu KAPALI konuma doğru yatırın ve kadroyu sıkıştırarak
tekerleği doğru konumda sabitleyin.
KAPALI konum
E - İÇİ BOŞ kol
AÇIK konum
Tekerleğin takılması
1. Hazne omzunu maşa ucuyla
doğru şekilde hizalayın.
Hazne
omzu
Maşa ucu
2.
E - İÇİ BOŞ kolu AÇIK konuma
hareket ettirin ve dişin bulunduğu
tarafın karşı tarafında yer alan
maşa ucundaki deliğe sokun. Kol
milini diğer taraftaki diş parçasına
ulaşıncaya kadar delikten geçirin.
3.
E - İÇİ BOŞ kolu çevirerek E - İÇİ BOŞ kol milini kadro tarafı dişine
vidalayın.
E - İÇİ BOŞ kolu açın ve kapatın; E - İÇİ BOŞ kol KAPALI konuma
doğru hareket ettirilirken hazne miline paralel olduğunda bir miktar
direnç hissedilinceye kadar E - İÇİ BOŞ kol milini kadro tarafı dişine
oturtarak sıkın.
1
2
AÇIK konum
Kontrol
konumu
KAPALI konum
4. Emniyet için, E İçi Boş kolun, KAPALI konumdayken kadro boyunca
hareket ettiğinden emin olun. Sadece el kuvvetinizi kullanarak, E İçi
Boş kolu tamamen KAPALI konuma gelinceye kadar avuç içinizle itin.
E İçi Boş kolun 'CLOSE' (KAPALI) yazısı bulunan tarafının bisikletten
uzağa doğru baktığından emin olun.
E - İçi Boş kolun kadro, diğer parçalar, aksesuarlar vb. ile temas
etmediğinden emin olun. Ayrıca sürüş sırasında engellere (çalılar
veya taşlar gibi) temas etmemesine dikkat edin. E - İçi Boş kol doğru
konumlandırılmadıysa, ayarlayıcının ayarlanması gerekir. Ayar
işlemleri için, bkz. "Ayarlayıcının ayarlanması".
E - İÇİ
BOŞ kol
Disk fren
rotoru
KAPALI konum
Eğer Servis Talimatında E - İÇİ BOŞ kol için sıkma konumuyla ilgili
herhangi talimat varsa, sıkarken bu talimata uyun.
Tekerleğin çıkarılması
E - İÇİ BOŞ kolu KAPALI konumdan AÇIK konuma hareket ettirin ve
ardından E - İÇİ BOŞ kolu ters saat yönünde çevirerek E - İÇİ BOŞ mili
kadro tarafı dişinden çıkarın. E - İÇİ BOŞ mili kadro tarafı dişinden
çıkarıldıktan sonra, E - İÇİ BOŞ milini tekerlekten çıkarın.
Ayarlayıcının ayarlanması
1. Tekerleğin Takılması işleminin 3. adımında E - İÇİ BOŞ kol milini kadro
tarafı dişine vidalayın; ardından E - İÇİ BOŞ kolu döndürerek doğru
KAPALI konuma hareket edecek şekilde ayarlayın ve torku kontrol
edin.
2. •
E - İÇİ BOŞ kol KAPALI konumuna hareket ettirildiğinde sıkma torku
zayıfsa, ayarlayıcıyı ok yönünde çevirin.
Sabitleme torku: Daha kuvvetli
Ayarlayıcı
• Eğer adım 1'de kontrol edilen sıkma torku E - İÇİ BOŞ kolu kolayca
KAPALI konuma hareket ettiremeyecek kadar güçlüyse, ayarlayıcıyı
ok yönünde döndürerek torku azaltın. Ayarlayıcıyı yavaş yavaş ve
kademeli olarak E - İçi Boş kolu kapatmak için bütün gücünüzü
vermenizin gerekeceği noktaya kadar ayarlayın.
Sabitleme torku: Daha zayıf
Ayarlayıcı
3. Doğru kol konumunda doğru montaj kuvveti elde edilinceye kadar
bu ayarı tekrarlayın.
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değişiklik yapılabilir. (Turkish)