Shimano SM-AX65 Kullanım kılavuzu

Tip
Kullanım kılavuzu

Bu kılavuz için de uygundur

Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değişiklik yapılabilir. (Turkish)
UM-28J0A-002-01
Kullanım kılavuzu
Arka 12 mm E-İçi Boş mil
Başka dillerde kullanım kılavuzları için, bkz :
http://si.shimano.com
ÖNEMLI UYARI
Ürünlerin montajı ve ayarlanması hakkınnda kullanım kılavuzunda
bulunmayan bilgiler için satıcınızla veya bir bisiklet bayisiyle irtibata geçin.
Profesyonel ve tecrübeli bisiklet tamircileri için bir bayi el kitabı web
sitemizde mevcuttur (http://si.shimano.com).
Bu ürünü sökmeyin veya modifi ye etmeyin.
Güvenlik için, kullanmadan önce bu kullanım kılavuzunun
tamamını okuyun ve doğru kullanım için talimatlara
uyun.
Önemli Güvenlik Bilgileri
Değiştirme bilgisi için satıcınızla irtibata geçin.
UYARI
KULLANMADAN ÖNCE ARKA 12 MM E İÇİ BOŞ MİL SİSTEMİNİN KULLANIM
KILAVUZUNUI DİKKATLİ ŞEKİLDE OKUYUN. HERHANGİ BİR SORUNUZ
VARSA, SATICINIZA DANIŞIN.
Arka 12 mm İçi Boş Mil, bir özel kadro ve özel hazne/tekerlekle birlikte
kullanılabilir. Eğer başka herhangi bir kadroyla veya hazneyle/tekerlekle
birlikte kullanılırsa, sürüş sırasında tekerleğin bisikletten ayrılmasına ve
ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Eğer Arka 12 mm İçi Boş Mil bisiklete doğru şekilde takılmazsa, sürüş
sırasında tekerlek bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
Eğer E İçi Boş kol, kadronun sol tarafında
(rotor tarafında) ise, E İçi Boş kolun rotora
temas etmediğinden emin olun (Şekil 1). Ek
olarak, E İçi Boş kolun ön maşa, kadro,
parçalar, aksesuarlar vb. ile temas
etmediğinden veya sürüş sırasında engeller
ile (çalılar veya taşlar gibi) temas
etmediğinden emin olun. E İçi Boş kol
yabancı nesnelere temas nedeniyle
gevşerse, tekerlek de gevşer ve
takırdamaya başlar. Bu durum gerçekleşirse,
satın aldığınız yer veya bir bisiklet bayisi ile
irtibata geçin. Tekerlek gevşekken bisikletin
sürülmesi, bisikletin devrilmesi ve ciddi
yaralanmanın meydana gelmesi ile
sonuçlanabilir.
E İçi Boş Kol
Rotor
E İçi Boş Kol
KAPALI konum
Şekil 1
E- İçi Boş mil sistemi üzerinde çalışırken rotora dokunmayın. Ayrıca,
tekerlek dönerken E - İçi Boş kolu çalıştırmayın. Rotor çok keskindir ve
dokunulması durumunda ciddi yaralanma meydana gelebilir.
Frenler kullanılırken fren gövdeleri ve rotor çok ısınır. Yanma tehlikesinden
kaçınmak için, bisikleti sürdükten sonra E - İçi Boş mil sistemi üzerinde
işlem yapmadan önce yeterince soğuduğundan emin olun.
Tekerleği takmadan önce, mil yuvası deliğinde, mil somunlarında ve mil
açıklıklarında olabilecek yabancı parçacıkları ve tozu temizleyin. Yabancı
parçacıklar veya toz, E İçi Boş hazne sisteminin doğru montajını
engelleyebilir ve eğer hazne ve mil doğru şekilde takılmazsa, tekerlek
yerinden çıkarak ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
Kullanım kılavuzunu dikkatli bir şekilde okuyun ve gerektiğinde başvurmak
üzere güvenli bir yerde saklayın.
Not
Daima bisiklete binmeden önce E - İçi Boş haznelerinizi kontrol ederek
tekerleklerin bisiklet kadrosuna doğru şekilde takıldığından emin olun.
Bisikletinizi halka açık bir alanda park ettikten sonra bu kontrolü yapmanız
özellikle önemlidir.
E - İçi Boş kolların tamamen KAPALI konuma bastırıldığından emin olun
(kolun 'CLOSE' (KAPALI) yazılı tarafı, bisiklete ters istikamete bakmalıdır).
Şekilde görüldüğü gibi, kollar yatırılmalı, döndürülmemelidir.
AÇIK konum
KAPALI konum
Ürünler doğal aşınma, normal kullanım ve eskime sonucu bozulmalara
karşı garantili değildir.
Bisikleti kullanmadan önce yapılacak düzenli
kontroller
Bisikletinizi sürmeden önce aşağıda belirten kontrolleri yapın. Bu
kontrollerde herhangi bir sorun tespit ederseniz, satıcınızla veya bir bisiklet
bayisiyle irtibata geçin.
Tekerlekler kadroya doğru şekilde takıldı mı?
E İçi Boş kollar tamamen KAPALI konuma bastırıldı mı?
HIZLI KONTROL
Bisikleti kaldırarak tekerleği yerden kesin ve Şekil 1'de görüldüğü gibi lastiğin
üst kısmına elinizle birkaç sert darbe vurun. Aynı zamanda, tekerlekte
kesinlikle gevşeklik olmadığından emin olmak için, Şekil 2'de görüldüğü gibi
tekerleği bir taraftan bir tarafa sarsın. Bu kontrol, E - İçi Boş kolun yeterli
sıkma torkunu aldığını garanti etmez. Eğer E - İçi Boş kolun doğru şekilde
sıkıldığından emin değilseniz, bisikleti sürmeden önce Servis Talimatının
'Tekerleğin takılması' bölümünde açıklanan montaj işlemini tekrarlayın.
Şekil 1 Şekil 2
Parçaların adları
Mil somunu
Mil açıklığı
Hazne omzu
Mil yuvası
Çalıştırma
DİKKAT
E - İçi Boş kolu daima elinizle çalıştırın. Kolu kapatmak için kesinlikle çekiç
veya başka bir nesne kullanmayın. Bu uyarıya riayet edilmemesi
durumunda E İçi Boş mil sistemi veya kadro hasar görebilir.
E İçi Boş hazne nedir?
Hazne üzerinde bir tek E İçi Boş kol hareketi kullanarak tekerleğin kolayca
takılmasını ve çıkarılmasını sağlayan mekanizmadır.
E İçi Boş hazne fonksiyonu
E İçi Boş kolu KAPALI konuma doğru yatırın ve kadroyu sıkıştırarak tekerleği
doğru konumda sabitleyin.
KAPALI konum
E İçi Boş kol
E İçi Boş kol
somunu
AÇIK konum
Mil somununun takılması
Mil somunu
Mil somununun emniyete alınması
hakkında ayrıntılı bilgi için,
kadronun Servis Talimatını okuyun.
Tekerleğin takılması
1. Hazne omzunu mil yuvasıyla doğru
şekilde hizalayın.
Mil yuvası
Hazne
omzu
2. E İçi Boş kolu AÇIK konuma hareket
ettirin ve mil somununun
bulunduğu tarafın karşı tarafında
yer alan mil yuvasındaki deliğe
sokun. Kol milini diğer taraftaki mil
somununa ulaşıncaya kadar delikten
geçirin.
3. E İçi Boş kolu çevirerek E İçi Boş kol milini mil somununa vidalayın. E İçi Boş
kolu açıp kapatın ve E İçi Boş kol milini, E İçi Boş kol KAPALI konuma
hareket ettirilirken hazne miline paralel konumdayken bir miktar direnç
hissedilen noktaya kadar mil somununa vidalayın.
1
2
AÇIK konum
Kontrol
konumu
KAPALI
konum
4. Emniyet için, E İçi Boş kolun, KAPALI konumdayken kadro boyunca hareket
ettiğinden emin olun. Sadece el kuvvetinizi kullanarak, E İçi Boş kolu
tamamen KAPALI konuma gelinceye kadar avuç içinizle itin. E İçi Boş kolun
'CLOSE' (KAPALI) yazısı bulunan tarafının bisikletten uzağa doğru
baktığından emin olun.
E İçi Boş kolun ön maşa, kadro, parçalar, aksesuarlar vb. ile temas
etmediğinden emin olun. Ayrıca sürüş sırasında engellere (çalılar veya
taşlar gibi) temas etmemesine dikkat edin. E İçi Boş kol doğru konumda
değilse, mil somununun ayarlanması gerekir. Bu işlem hakkında ayrıntılı
bilgi için, "Mil somununun ayarlanması" kısmına bakın.
E İçi Boş Kol
Rotor
KAPALI konum
Sıkma torku:
5-7.5 N·m
Kadronun Servis Talimatında E İçi Boş kol için sıkma konumu hakkında
herhangi bir talimat varsa, E İçi Boş kolu sıkarken bu talimatı uygulayın.
Tekerleğin çıkarılması
E - İçi Boş kolu KAPALI konumdan AÇIK konuma hareket ettirin ve ardından
E - İçi Boş kolu çevirerek E - İçi Boş kol milini mil somunundan çıkarın. E - İçi
Boş kol mili mil somunundan çıkarıldıktan sonra, E - İçi Boş kol milini
tekerlekten çıkarın.
1
2
Mil somununun ayarlanması
Mil somununun ayarlanmasıyla ilgili talimatlar kadronun Servis
Talimatlarında sağlanmışsa, bu talimatlara uyun.
1. E - İçi Boş kol milini "tekerleğin takılması" işleminin 3. adımında mil
somununa vidalayın ve ardından mil somununu çevirerek E - İçi Boş kolu
doğru KAPALI konuma getirdikten sonra kol KAPALI konumdayken torku
kontrol edin.
2. • Eğer E İçi Boş kolu KAPALI konuma hareket ettirirken uygulanan
sıkmatorku zayıfsa, mil somununu saat yönünde çevirin. Mil somunu,
1/9 turluk adımlarla ayarlanabilir.
Eğer adım 1'de kontrol edilmiş olan E - İçi Boş kol sıkma torku çok
büyükse ve E - İçi Boş kol kolayca KAPALI konumuna hareket
ettirilemiyorsa, sıkma torkunu azaltmak için mil somununu ters saat
yönünde çevirin. Mil somununu 1/9 turluk adımlarla kademeli olarak
çevirmek suretiyle sıkma torkunu E - İçi Boş kolun hareket ettirilmesine
izin veren maksimum değere ayarlayın.
Mil somunu
Sabitleme torku: Güçlü
Sabitleme torku: Zayıf
3. Doğru kol konumunda doğru montaj kuvveti elde edilinceye kadar bu
ayarı tekrarlayın.
  • Page 1 1

Shimano SM-AX65 Kullanım kılavuzu

Tip
Kullanım kılavuzu
Bu kılavuz için de uygundur