Dell SupportAssist for Home PCs Kullanici rehberi

Tip
Kullanici rehberi
İş İçin SupportAssist İstemci Sistemleri
Kullanıcı Rehberi
Notlar, dikkat edilecek noktalar ve uyarılar
NOT: NOT, ürününüzü daha iyi kullanmanıza yardımcı olacak önemli bilgiler sağlar.
DİKKAT: DİKKAT, donanımda olabilecek hasarları ya da veri kaybını belirtir ve bu sorunun nasıl önleneceğini anlatır.
UYARI: UYARI, meydana gelebilecek olası maddi hasar, kişisel yaralanma veya ölüm tehlikesi anlamına gelir.
© 2019 Dell Inc. veya bağlı kuruluşları. Tüm hakları saklıdır. Dell, EMC ve diğer ticari markalar, Dell Inc. veya bağlı kuruluşlarının ticari markalarıdır. Diğer ticari
markalar ilgili sahiplerinin ticari markaları olabilir.
2019 - 05
Revizyon A00
İçindekiler
1 Giriş............................................................................................................................................................... 5
Yayım sürümü......................................................................................................................................................................5
Önemli özellikler..................................................................................................................................................................5
Ek kaynaklar........................................................................................................................................................................5
2 İş İçin SupportAssist İstemci Sistemlerini kullanmaya başlama....................................................................... 6
SupportAssist kullanıcı arabirimi....................................................................................................................................... 6
Dil ayarını değiştirme.......................................................................................................................................................... 6
Sistem ayrıntıları..................................................................................................................................................................7
Bildirimler............................................................................................................................................................................. 7
SupportAssist penceresindeki bildirimler................................................................................................................... 7
Görev çubuğu veya Windows İşlemleri Merkezi’ndeki Bildirimler........................................................................... 7
Planlı taramalar................................................................................................................................................................... 8
3 Sistem donanımınızı tarama........................................................................................................................... 9
Belirli bir donanım bileşenini tarama..................................................................................................................................9
Hızlı donanım taraması çalıştırma..................................................................................................................................... 9
Stres testi çalıştırma.........................................................................................................................................................10
4 Sisteminizi optimize etme............................................................................................................................. 11
Dosyaları temizleme...........................................................................................................................................................11
Sistem performansını ayarlama........................................................................................................................................11
İyileştirme..................................................................................................................................................................... 12
Virüs ve kötü amaçlı yazılımları kaldırma.........................................................................................................................12
İstenmeyen programları kaldırma.............................................................................................................................. 12
Tüm sistem taramalarını ve en iyi duruma getirme işlemlerini çalıştırma.....................................................................13
SupportAssist kutucuğundaki bildirimler........................................................................................................................13
5 Sürücüler ve yüklemeleri alma...................................................................................................................... 15
Sürücülerin önem derecesi sınıandırması..................................................................................................................... 15
Sürücü güncellemelerini yükleme....................................................................................................................................15
Sürücü güncellemelerini kaldırma....................................................................................................................................16
Sürücüleri ve İndirmeleri Al kutucuk bildirimleri............................................................................................................. 16
6 Yaygın sorunları giderme...............................................................................................................................18
Mavi ekran hatası için sorun giderme............................................................................................................................. 18
7 Geçmişe genel bakış..................................................................................................................................... 19
8 Destek alma.................................................................................................................................................20
DellConnect oturumu başlatın........................................................................................................................................ 20
Dell Teknik Desteğe dosya gönderme.............................................................................................................................21
Dell teknik desteğe kayıt dosyalarını gönderme.............................................................................................................21
İçindekiler
3
9 Sık Sorulan Sorular...................................................................................................................................... 22
4 İçindekiler
Giriş
İş İçin Dell SupportAssist İstemci Sistemleri, sisteminizdeki donanım ve yazılım sorunlarını belirleyerek proaktif ve önceden tahmin edilecek
şekilde Dell desteğini otomatik hale getirir. SupportAssist sistem performansı ve stabilizasyon sorunlarını yönlendirir, güvenlik tehditlerini
önler, donanım hatalarını izler ve algılar ve Dell Teknik destek ile katılım işlemlerini otomatik hale getirir. SupportAssist ayrıca manuel olarak
sistem sürücülerini güncellemenizi, sistem donanımınızı taramanızı ve sisteminizi iyileştirmenizi sağlar.
SupportAssist, sisteminizde BT yöneticiniz tarafından yapılandırılır ve dağıtılır. Sadece BT yöneticiniz tarafından sisteminiz için etkinleştirilen
özellikleri kullanabilirsiniz. Bu dokümanda, BT yöneticiniz tarafından sisteminize kurulan SupportAssist’in kullanımı hakkında bilgiler
sunulmaktadır.
Konular:
Yayım sürümü
Önemli özellikler
Ek kaynaklar
Yayım sürümü
2.0.1
Önemli özellikler
Tahmine dayalı ve proaktif sorun tespiti ve bildirimi
Sisteminiz için mevcut sürücü güncellemelerini manuel veya otomatik olarak kontrol edin.
Varsa sorunları tespit etmek için sisteminizi manuel veya otomatik olarak tarayın.
Geçici dosyaları temizleyin, ağ bağlantısını iyileştirin, sistem performansını ayarlayın ve virüsler ile kötü amaçlı yazılımları kaldırın.
NOT
: Virüs ve kötü amaçlı yazılımları kaldırma özelliği, örneğin Çin gibi belirli bölgelerde mevcut değildir.
Adım adım talimatları veya video eğitimlerini kullanarak genel sistem sorunlarını giderin.
Belirli bir gün, hafta veya ayda gerçekleştirilen tüm SupportAssist etkinlikleri ve aktivitelerinin ayrıntılarını görüntüleyin.
Uzaktan yardım için Dell Teknik Desteğe başvurun ve dosyaları gönderin (örneğin sistem etkinlik günlüğü).
NOT
: Sadece BT yöneticiniz tarafından sisteminiz için etkinleştirilen özellikleri kullanabilirsiniz.
NOT: Sistem için kullanılabilir olan SupportAssist özellikleri, sistemin Dell servis planına göre değişir.
Ek kaynaklar
Bu rehberin yanı sıra aşağıdaki kaynaklara başvurabilirsiniz:
SupportAssist ile ilgili sorularınız için Dell SupportAssist Topluluğu’na gidin.
Çeşitli SupportAssist özellikleri ile ilgili video eğitimleri için YouTube’da İş İçin SupportAssist İstemci Sistemleri oynatma listesine bakın.
1
Giriş 5
İş İçin SupportAssist İstemci Sistemlerini
kullanmaya başlama
Sadece sisteminiz için BT yöneticiniz tarafından etkinleştirilmişse SupportAssist kullanıcı arabirimine erişebilirsiniz. Ayrıca, sadece BT
yöneticiniz tarafından etkinleştirilen özellikleri kullanabilirsiniz.
Konular:
SupportAssist kullanıcı arabirimi
Dil ayarını değiştirme
Sistem ayrıntıları
Bildirimler
Planlı taramalar
SupportAssist kullanıcı arabirimi
Ana sayfadan tüm taramaları ve iyileştirmeleri çalıştırmak için Şimdi Çalıştır öğesine tıklayın. Ancak, bekleyen bir bildirim varsa veya
SupportAssist bir işlem yapmanızı isterse SupportAssist’i açtığınızda kutucuk görünümü görüntülenir.
Tarama ve iyileştirme işlemleri tamamlandıktan sonra ana sayfada aşağıdaki bilgiler görüntülenir:
Kurtarılan sabit sürücü alanı miktarı
Yüklü sürücü güncellemesi sayısı
Kaldırılan virüs veya kötü amaçlı yazılım sayısı
NOT
: Ana sayfada son 90 günde gerçekleştirilen taramalar ve en iyi duruma getirme işlemlerinin ayrıntıları görüntülenir.
Kutucuk görünümüne gitmek için tıklayın.
Servis planınıza bağlı olarak, ana sayfada aşağıdaki kutucuklar görüntülenir:
Sürücüleri ve Yüklemeleri Al
Donanımı Tara
Dosyaları Temizleme
Performans Ayarlama
İyileştirme
Virüsleri ve Kötü Amaçlı Yazılımları Kaldır
Dil ayarını değiştirme
Bu görev ile ilgili
SupportAssist, 25 dilde kullanılabilir. Varsayılan olarak, SupportAssist işletim sistemi ile aynı dile ayarlanır. Dili tercihinize göre değiştirebilirsiniz.
Adimlar
1 SupportAssist'i açın.
2 SupportAssist kullanıcı arabiriminin sağ üst köşesinde ayarlar simgesine tıklayın ve ardından Dil seç öğesine tıklayın.
Diller listesi görüntülenir.
3 Tercih ettiğiniz dili seçin.
2
6 İş İçin SupportAssist İstemci Sistemlerini kullanmaya başlama
4 SupportAssist’i seçilen dilde yeniden başlatmak için Evet öğesine tıklayın.
SupportAssist seçili dilde yeniden başlatılır ve seçili dilin yanında görüntülenir.
Sistem ayrıntıları
Sistem ayrıntılarını görüntülemek için SupportAssist kullanıcı arabiriminin sağ üst köşesinde görüntülenen sistem modelinin ya da Servis
Etiketinin üzerine gelin. Aşağıdaki tabloda, görüntülenen sistem ayrıntıları açıklanmaktadır:
Tablo 1. Sistem ayrıntıları
Alan Açıklama
Sistem modeli Sistem modeli, örneğin Latitude E7440.
Servis planı türü Dell servis planı türü ve sona erme tarihi.
NOT: Servis planınız sona erdiğinde servis destek planı türü ve
sona erme tarihi kırmızı renkte gösterilir.
Servis Etiketi Sisteme ait benzersiz tanıtıcı. Servis Etiketi alfasayısal bir tanımlayıcıdır.
Hızlı Servis Kodu Otomatik telefon yardımı sırasında kullanılabilecek sayısal bir tanımlayıcı,
örneğin 987-674-723-2.
Bellek Sistemde takılı olan RAM, örneğin 16 GB.
İşlemci Sistemde takılı olan işlemcinin tipi, örneğin Intel Core i5 6200U.
İşletim Sistemi Sistemde kurulu olan işletim sistemi, örneğin Microsoft Windows 10 Pro.
Bildirimler
BT yöneticiniz tarafından etkinleştirilmişse, SupportAssist sürücü güncellemeleri ve yazılım iyileştirmesi hakkındaki bildirimleri görüntüler.
SupportAssist penceresindeki bildirimler
Aşağıdaki tablo, SupportAssist’i açtığınızda görüntülenen bildirimlerin bir özetini sunar:
Tablo
2. SupportAssist penceresindeki bildirimler
Bildirim görüntülendiğinde Eylem
Sisteminizi son 14 gün içinde optimize etmediyseniz
Sisteminizdeki tüm taramaları ve iyileştirmeleri çalıştırmak için
Tümünü Çalıştır öğesine tıklayın.
24 saat sonra SupportAssist penceresinitığınızda bildirimi
görüntülemek için Daha Sonra Anımsat öğesine tıklayın.
Bildirimi gizlemek için Iptal Et öğesine tıklayın.
Görev çubuğu veya Windows İşlemleri Merkezi’ndeki Bildirimler
Sisteminizde kurulu işletim sistemi türüne bağlı olarak, SupportAssist görev çubuğunda veya Windows İşlem Merkezi’nde bildirimleri
görüntüler.
Microsoft Windows 7, 8 veya 8.1’de, bildirimler görev çubuğunda görüntülenir.
Microsoft Windows 10’da, bildirimler Windows İşlem Merkezi’nde görüntülenir.
İş
İçin SupportAssist İstemci Sistemlerini kullanmaya başlama 7
Aşağıdaki tabloda görev çubuğunda veya Windows İşlem Merkezi’nde görüntülenen bildirim tiplerinin özeti bulunmaktadır.
Tablo 3. Görev çubuğu veya Windows İşlem Merkezi bildirimleri
Bildirim görüntülendiğinde Eylem
Zamanlanmış tarama sırasında, acil bir sürücü güncelleştirmesi
algılandı
Sürücü ayrıntıları sayfasını görmek için bildirime tıklayın. Sürücü
güncellemelerini kurma talimatları için bkz. Sürücü güncellemelerini
yükleme.
Manuel olarak başlatılmış veya planlanmış bir tarama sırasında
potansiyel istenmeyen programlar (PUP’ler) algılandı
Tarama sırasında algılanan PUP’leri gözden geçirmek veya kaldırmak
için bildirime tıklayın. PUP’leri kaldırmayla ilgili talimatlar için bkz.
İstenmeyen programları kaldırma.
Manuel olarak başlatılmış tarama veya planlanmış bir tarama
sırasında virüs veya zararlı yazılımlar algılandı.
Tarama sırasında algılanan virüslerin veya kötü amaçlı yazılımların
ayrıntılarını görmek için bildirime tıklayın.
Planlı taramalar
BT yöneticiniz tarafından ayarlanan zaman aralığına bağlı olarak, SupportAssist sürücü güncellemelerini kontrol etmek, donanım sorunlarını
tespit etmek ve sisteminizde gerekli olan iyileştirmeleri belirlemek için otomatik olarak sisteminizde bir tarama başlatır.
Tarama öncesinde, SupportAssist’in taramayı çalıştırmasını isteyip istemediğinizi onaylamanız için bir mesaj görüntülenir. SupportAssist’in
tarama yapmasını istemiyorsanız, taramayı ertelemek için Daha Sonra Çalıştır seçeneğine tıklayın. Taramayı ertelediğinizde, SupportAssist
taramayı 24 saat sonra gerçekleştirir. Zamanlamayı üç kez erteleyebilirsiniz. Tarama zamanlamasını üç kez ertelediğinizde, SupportAssist
taramayı sonraki planlanan zamanda otomatik olarak yapar.
NOT
: SupportAssist yalnızca sistem prize takılı haldeyken ve planlı tarama başlatıldığı sırada kullanılmıyorsa planlı tarama yapabilir.
Tarama sırasında acil sürücü güncellemesi, virüs veya kötü amaçlı yazılım tespit edilirse bildirim görüntülenir. Bildirimin türü işletim sistemine
bağlıdır. SupportAssist tarafından gösterilen bildirim türleri hakkında bilgi için, bkz. Bildirimler.
Tarama işlemi sırasında donanım sorunu algılanırsa, otomatik olarak destek isteği oluşturulur.
BT yöneticiniz etkinleştirmişse, SupportAssist taramadan sonra sisteminizi otomatik olarak iyileştirir.
8
İş İçin SupportAssist İstemci Sistemlerini kullanmaya başlama
Sistem donanımınızı tarama
Donanım taraması çalıştırmak, sisteminizdeki donanım sorunlarınızı algılamanıza imkan verir. SupportAssist önceden belirlenen plana göre
sistem donanımınızı tarar. Aynı zamanda bir donanım sorununu tespit etmek için aşağıdakileri manuel olarak gerçekleştirebilirsiniz:
Belirli bir donanım bileşenini tarama
Hızlı bir donanım taraması başlatma
Stres testi çalıştırma
NOT: Tarama sırasında bir sorun algılanırsa ve destek isteği oluşturulması gerekiyorsa, destek isteği otomatik olarak oluşturulur.
SupportAssist otomatik olarak destek isteği oluşturamıyorsa, Donanım Taraması kutucuğunda Şimdi Düzelt seçeneği görüntülenir.
Destek isteği oluşturmayı tekrar denemek için Şimdi Düzelt öğesine tıklamalısınız.
Konular:
Belirli bir donanım bileşenini tarama
Hızlı donanım taraması çalıştırma
Stres testi çalıştırma
Belirli bir donanım bileşenini tarama
Bu görev ile ilgili
İhtiyacınıza göre, belirli bir donanım bileşenini tarayabilirsiniz.
NOT
: Aşağıdaki adımlar sabit sürücüyü taramaya yöneliktir. Tarama yapmak için adımlar seçtiğiniz donanım bileşenine bağlı olarak
değişkenlik gösterebilir.
Adimlar
1 SupportAssist’i açın ve Sorun Giderme sekmesine tıklayın.
2 Donanımın belirli bir parçasını kontrol etmek istiyorum öğesine tıklayın.
Sisteminizde bulunan donanım bileşenlerinin listesi görüntülenir.
NOT
: Listeyi güncellemek için Sistem donanım listesini yenile öğesine tıklayın.
3 Depolama Aygıtları bölümünde, Sabit Sürücü öğesine tıklayın.
4 Testi seçin ve Testi çalıştır öğesine tıklayın.
Tarama işlemi tamamlandığında, şunlardan biri görüntülenir:
Hiçbir sorun algılanmazsa, Başarılı durumu ve görüntülenir.
Destek isteği oluşturulmasını gerektirmeyen bir sorun algılanırsa, Başarısız durumu ve görüntülenir.
Destek isteği oluşturulmasını gerektiren bir sorun algılanırsa, destek isteği otomatik olarak oluşturulur ve sorun özeti sayfası görüntülenir.
Ayrıca BT yöneticinize de bildirim gönderilir.
Hızlı donanım taraması çalıştırma
Bu görev ile ilgili
Sabit sürücü, işlemci gibi donanım bileşenlerindeki sorunları algılamak için sisteminizde hızlı tarama çalıştırın.
3
Sistem donanımınızı tarama 9
Adimlar
1 SupportAssist’i açın ve tıklayın.
2 Donanımı Tara kutucuğunda, Şimdi Çalıştır öğesine tıklayın.
Tarama işlemi tamamlandığında, şunlardan biri görüntülenir:
Hiçbir sorun algılanmazsa kutucukta ilgili bildirim görüntülenir.
Destek isteği oluşturulmasını gerektiren bir sorun algılanırsa, destek isteği otomatik olarak oluşturulur, iyileştirme kutucukları devre dışı
bırakılır ve sorun özeti sayfası görüntülenir. Ayrıca BT yöneticinize de bildirim gönderilir.
Bir sorun algılanırsa ve destek isteği oluşturulması gerekmiyorsa, sorun başlığı kutucukların üstünde görüntülenir ve Donanım Taraması
kutucuğunda bir bildirim görüntülenir. İyileştirme kutucukları da devre dışı bırakılır. İyileştirme kutucuklarını etkinleştirmek için Atla öğesine
tıklayın.
Stres testi çalıştırma
Bu görev ile ilgili
Stres testi, hızlı tarama sırasında taranan sistem kartı, optik sürücüler, kamera gibi donanım bileşenlerindeki sorunları algılamanıza yardımcı
olabilir.
UYARI: Stres testi sırasında, ekranınız yanıp sönebilir ve sisteminizi kullanamayabilirsiniz.
Adimlar
1 SupportAssist’i açın ve Sorun Giderme sekmesine tıklayın.
2 Tüm PC’mi taramak istiyorum’a ve Başlat’a tıklayın.
SupportAssist, dosyalarınızı kaydetmenizi ve tüm uygulamaları kapatmanızı ister.
3 Testi çalıştırmak için Tamam öğesine tıklayın.
Tarama tamamlandığında, şunlar olabilir:
Hiçbir sorun algılanmazsa kutucukta ilgili bildirim görüntülenir.
Destek isteği oluşturulmasını gerektiren bir sorun algılanırsa, destek isteği otomatik olarak oluşturulur, iyileştirme kutucukları devre dışı
bırakılır ve sorun özeti sayfası görüntülenir. Ayrıca BT yöneticinize de bildirim gönderilir.
Bir sorun algılanırsa ve destek isteği oluşturulması gerekmiyorsa, sorun başlığı kutucukların üstünde görüntülenir ve Donanım Taraması
kutucuğunda bir bildirim görüntülenir. İyileştirme kutucukları da devre dışı bırakılır. İyileştirme kutucuklarını etkinleştirmek için Atla öğesine
tıklayın.
10
Sistem donanımınızı tarama
Sisteminizi optimize etme
SupportAssist, sisteminizdeki dosyalar ve ayarlar üzerinde yapılan değişiklikleri tanımlamak için bir dizi tanılama testi yaparak sisteminizi
iyileştirmenize yardımcı olur. SupportAssist iyileştirmeleri, aşağıdakileri yaparak sistem hızını, depolama alanı kullanımını ve sistem kararlılığını
iyileştirmenize yardımcı olur:
Geçici dosyaların temizlenmesi
Sistem performansını ayarlama
iyileştirme
Virüsleri, kötü amaçlı yazılımları ve potansiyel istenmeyen programları (PUP'ler) kaldırma
NOT: Sadece BT yöneticiniz tarafından sisteminiz için etkinleştirilen iyileştirmeleri çalıştırabilirsiniz.
Konular:
Dosyaları temizleme
Sistem performansını ayarlama
İyileştirme
Virüs ve kötü amaçlı yazılımları kaldırma
Tüm sistem taramalarını ve en iyi duruma getirme işlemlerini çalıştırma
SupportAssist kutucuğundaki bildirimler
Dosyaları temizleme
Önkoşul
Sistemde yönetici haklarınız olmalıdır.
Bu görev ile ilgili
Sisteminizden yedekli dosyaları, geçici klasörleri ve gereksiz diğer karmaşıklıkları kaldırın.
Adimlar
1
SupportAssist’i açın ve tıklayın.
2 Dosyaları Temizle kutucuğunda Şimdi Çalıştır öğesine tıklayın.
DİKKAT
: İşlem devam ederken iyileştirmeyi iptal ederseniz, uygulanan değişiklikler geri alınmaz.
En iyi duruma getirme işlemi tamamlandıktan sonra kutucukta ilgili bir bildirim görüntülenir. Ayrıca kurtarılan sabit sürücü alanı miktarı da
Ana sayfada ve Geçmiş sayfasında görüntülenir.
NOT
: Kutucukta görüntülenen bildirim, en iyi duruma getirme işleminin gerçekleştirildiği zamana bağlı olarak otomatik
olarak değişir. Kutucukta görüntülenen bildirim tipine ilişkin bilgiler için bkz. SupportAssist kutucuğundaki bildirimler.
Sistem performansını ayarlama
Önkoşul
Sistemde yönetici haklarınız olmalıdır.
Bu görev ile ilgili
Sisteminizin işlem hızını en üst düzeye çıkarmak için güç, kayıt ve bellek ayırma ayarlarını yapın.
4
Sisteminizi optimize etme 11
Adimlar
1 SupportAssist’i açın ve tıklayın.
2 Performansı Ayarla kutucuğunda Şimdi Çalıştır öğesine tıklayın.
DİKKAT: İşlem devam ederken iyileştirmeyi iptal ederseniz, uygulanan değişiklikler geri alınmaz.
En
iyi duruma getirme işlemi tamamlandıktan sonra kutucukta ilgili bir bildirim görüntülenir.
NOT: Kutucukta görüntülenen bildirim, en iyi duruma getirme işleminin gerçekleştirildiği zamana bağlı olarak otomatik
olarak değişir. Kutucukta görüntülenen bildirim tipine ilişkin bilgiler için bkz. SupportAssist kutucuğundaki bildirimler.
İyileştirme
Önkoşul
Sistemde yönetici haklarınız olmalıdır.
Bu görev ile ilgili
Verimli ve güvenilir bir ağ bağlantısını sürdürmek için sisteminizde ağ ayarlarını iyileştirin.
Adimlar
1 SupportAssist’i açın ve tıklayın.
2 Ağı İyileştir kutucuğunda Şimdi Çalıştır öğesine tıklayın.
DİKKAT: İşlem devam ederken iyileştirmeyi iptal ederseniz, uygulanan değişiklikler geri alınmaz.
En iyi duruma getirme işlemi tamamlandıktan sonra kutucukta ilgili bir bildirim görüntülenir.
NOT
: Kutucukta görüntülenen bildirim, en iyi duruma getirme işleminin gerçekleştirildiği zamana bağlı olarak otomatik
olarak değişir. Kutucukta görüntülenen bildirim tipine ilişkin bilgiler için bkz. SupportAssist kutucuğundaki bildirimler.
Virüs ve kötü amaçlı yazılımları kaldırma
Bu görev ile ilgili
Sisteminizi güvenli tutmak için virüs veya kötü amaçlı yazılımlar nedeniyle bozulmuş dosyaları izole edin ve kaldırın. Aynı zamanda,
sisteminizde kurulu olan istenmeyen programları (PUP’ler) tespit edin ve kaldırın. PUP’leri kaldırmayla ilgili talimatlar için bkz. İstenmeyen
programları kaldırma.
NOT
: Virüs ve kötü amaçlı yazılımları kaldırma özelliği, örneğin Çin gibi belirli bölgelerde mevcut değildir.
Adimlar
1
SupportAssist’i açın ve tıklayın.
2 Virüs ve Kötü Amaçlı Yazılımları Kaldır kutucuğunda Şimdi Çalıştır öğesine tıklayın.
DİKKAT
: İşlem devam ederken iyileştirmeyi iptal ederseniz, uygulanan değişiklikler geri alınmaz.
En iyi duruma getirme işlemi tamamlandıktan sonra kutucukta ilgili bir bildirim görüntülenir.
NOT
: Kutucukta görüntülenen bildirim, en iyi duruma getirme işleminin gerçekleştirildiği zamana bağlı olarak otomatik
olarak değişir. Kutucukta görüntülenen bildirim tipine ilişkin bilgiler için bkz. SupportAssist kutucuğundaki bildirimler.
İstenmeyen programları kaldırma
Bu görev ile ilgili
Potansiyel istenmeyen programlar (PUP'ler), uygulama yüklenirken sisteminize sessizce yüklenen programlardır. PUP’ler, casus yazılım,
reklam yazılımı ve sistem performansını düşürebilecek veya istenmeyen reklamlar görüntüleyebilecek benzer yazılımları içerir.
12
Sisteminizi optimize etme
SupportAssist, manuel olarak başlatılan veya otomatik virüs ve kötü amaçlı yazılım taramaları sırasında sisteminizde bulunan PUP’leri algılar.
Eğer PUP’ler algılanırsa, Virüsleri ve Zararlı Yazılımları Kaldır kutucuğu simgesi kırmızı renkte görünür ve algılanan PUP sayısı kutucukta
görüntülenir. Bu PUP’leri gözden geçirebilir ve kaldırabilirsiniz.
NOT: PUP’ler otomatik tarama sırasında algılanırsa, uygun bir bildirim görüntülenir. SupportAssist tarafından gösterilen bildirim
tipleri hakkında bilgi için bkz. Bildirimler.
Adimlar
1 SupportAssist'i açın.
2 Virüs ve Kötü Amaçlı Yazılımları Kaldır kutucuğunda Görüntüle öğesine tıklayın.
PUP’lerin ayrıntıları görüntülenir.
NOT: Varsayılan olarak, tüm PUP’ler seçilidir. PUP’leri gözden geçirebilir ve sisteminizden kaldırmak istemediklerinizi
temizleyebilirsiniz.
3 Gerekirse, PUP hakkında daha fazla bilgi görüntülemek için Daha fazla ayrıntı için buraya tıklayın seçeneğine tıklayın.
4 Kaldır öğesine ve Onayla öğesine tıklayın.
Seçilen PUP’ler sistemden kaldırılır.
5 Tamama tıklayın.
Kaldırılan PUP sayısı Ana sayfada ve Geçmiş sayfasında görüntülenir.
Tüm sistem taramalarını ve en iyi duruma getirme
işlemlerini çalıştırma
Bu görev ile ilgili
Mevcut sürücü güncellemelerini kontrol etmek, donanım sorunlarını tespit etmek ve sisteminizde gerekli olan iyileştirmeleri belirlemek için
birden fazla taramayı tek tek çalıştırın. Bir tarama tamamlandıktan sonra, sonraki tarama başlatılır. Tüm tarama ve iyileştirme işlemlerinin
ayrıntılarını Geçmiş sayfasından görüntüleyin.
Adım
Aşağıdakilerden birini gerçekleştirin:
SupportAssist’i açın ve Şimdi Başlat öğesine tıklayın.
SupportAssist’i açın, tıklayın ve ardından Tümünü Çalıştır öğesine tıklayın.
DİKKAT
: İşlem devam ederken iyileştirmeyi iptal ederseniz, uygulanan değişiklikler geri alınmaz.
Tarama işlemi tamamlandığında, şunlardan biri görüntülenir:
Hiçbir sorun algılanmazsa ve hiçbir güncelleme yoksa her kutucukta ilgili bir mesaj görüntülenir. Kurtarılan sabit sürücü alanı miktarı
ve kaldırılan virüs veya kötü amaçlı yazılım sayısı Ana sayfada ve Geçmiş sayfasında görüntülenir.
Tarama sırasında sürücü güncellemeleri algılanırsa, Sürücüleri ve İndirmeleri Al kutucuğunda güncelleme tipi ve güncelleme sayısı
görüntülenir. Sürücü güncellemelerini kurma talimatları için bkz. Sürücü güncellemelerini yükleme.
Destek isteği oluşturulmasını gerektiren bir donanım sorunu algılanırsa, destek isteği otomatik olarak oluşturulur ve sorun özeti
sayfası görüntülenir. Ayrıca BT yöneticinize de bildirim gönderilir.
Destek isteği oluşturulmasını gerektirmeyen bir sorun algılanırsa, sorun başlığı kutucukların üstünde görüntülenir, Donanım Taraması
kutucuğunda bir bildirim görüntülenir ve iyileştirme kutucukları devre dışı bırakılır. İyileştirme kutucuklarını etkinleştirmek için Atla
öğesine tıklayın.
Potansiyel istenmeyen programlar (PUP’ler) algılanırsa Virüsleri ve Kötü Amaçlı Yazılımları Kaldır kutucuğunda bir bildirim
görüntülenir. PUP’leri kaldırmayla ilgili talimatlar için bkz. İstenmeyen programları kaldırma.
SupportAssist kutucuğundaki bildirimler
SupportAssist kutucuğunda görüntülenen bildirim, son tarama veya iyileştirmenin ne zaman yapıldığına bağlıdır. Aşağıdaki tabloda, son
taramanın ne zaman yapıldığına bağlı olarak kutucukta görüntülenen bildirim açıklanmaktadır.
Sisteminizi
optimize etme 13
Tablo 4. SupportAssist kutucuklarındaki bildirimler
Son işlemden itibaren zaman Bildirim
Üç saatten az Yapılan tarama veya iyileştirme işleminin sonucu ve Şimdi görüntülenir, örneğin PC ayarlandı: Şimdi
Üç saatten fazla ama 24 saatten
az
Yapılan tarama veya iyileştirme işleminin sonucu ve Bugün görüntülenir, örneğin PC ayarlandı: Bugün
24 saatten fazla ama 48 saatten
az
Yapılan tarama veya iyileştirme işleminin sonucu ve Dün görüntülenir, örneğin PC ayarlandı: Dün
48 saatten fazla Sonuç ve tarama veya iyileştirmenin ne zaman yapıldığı, örneğin 120 MB kurtarıldı: 16 Mart 2018
Yedi günden az Yeşil renkte görüntülenir.
Yedi günden fazla ama 30 günden
az
Turuncu renkte görüntülenir.
30 günden fazla Kırmızı renkte görüntülenir.
14 Sisteminizi optimize etme
Sürücüler ve yüklemeleri alma
Sürücü, işletim sisteminin sisteminizdeki donanım bileşenleriyle iletişim kurmasını sağlayan bir yazılımdır. Ekran kartı, ses kartı ve modem gibi
donanım bileşenlerinin verimli şekilde çalışabilmesi için sürücü gerekir. Bazen işletim sistemi, sistem sürücülerini içerir ancak genellikle
sürücülerin ayrı olarak indirilmesi ve kurulması gerekir.
Üretici yazılımı sistem donanımında yerleşik bir yazılımdır. Diğer donanım bileşenleriyle iletişim kurmak ve temel girdi/çıktı görevleri gibi işlevleri
yapmak için talimatlar vermek üzere programlanmıştır.
Sistem sürücüleri ve bellenim sistem performansını geliştirmek, güvenlik risklerini önlemek ve uyumluluğu genişletmeyi içeren çeşitli
nedenlerden dolayı güncellenmelidir. SupportAssist, sürücüleri ve bellenimi güncellemenizi sağlar.
NOT: Bu dokümanda, sürücüler terimi hem sürücülere hem de bellenime atıfta bulunmaktadır.
Rutin sistem izlemenin bir parçası olarak, SupportAssist sisteminiz için mevcut sürücü güncellemelerini algılamak üzere 7 günde bir
sisteminizi tarar. Acil güncelleme varsa, bildirim görüntülenir. SupportAssist tarafından gösterilen bildirim tipleri hakkında bilgi için bkz.
Bildirimler.
Konular:
Sürücülerin önem derecesi sınıandırması
Sürücü güncellemelerini yükleme
Sürücü güncellemelerini kaldırma
Sürücüleri ve İndirmeleri Al kutucuk bildirimleri
Sürücülerin önem derecesi sınıandırması
SupportAssist, sürücüleri ve bellenimi önem derecelerine göre sınıandırır. Önem derecesine göre, sürücüler aşağıdaki kategorilerde
sınıandırılır:
Acil - Sisteminizde potansiyel güvenlik tehditlerini önleyebilecek güncelleştirmeler.
Önerilen - Sisteminizin performansını büyük ölçüde iyileştirecek güncelleştirmeler.
İsteğe bağlı - Gerektiğinde, yüklemeyi tercih edebileceğiniz güncellemeler.
Sürücü güncellemelerini yükleme
Önkoşul
Sistemde yönetici haklarınız olmalıdır.
Bu görev ile ilgili
SupportAssist, sisteminizi tarar ve sisteminiz için gerekli olan sürücü güncellemelerini proaktif olarak önerir. Bir güncellemeyi yüklemeden
önce, SupportAssist otomatik olarak bir geri yükleme noktası oluşturur. Güncellemeyi kaldırmak ve sistemi önceki durumuna geri yüklemek
için geri yükleme noktasını kullanabilirsiniz. Belli bir süre zarfında, SupportAssist yalnızca üç geri yükleme noktası tutabilir. Yeni bir geri
yükleme noktası oluşturulduğunda, en eski geri yükleme noktası kaldırılır.
NOT
: Sisteminiz için kullanılabilecek BIOS’un daha yeni bir sürümünü yüklerseniz, güncellemeyi kaldıramazsınız.
NOT: Varsayılan olarak, geri yükleme noktası oluşturma ayarı Windows işletim sisteminde devre dışı bırakılmıştır. SupportAssist’in
geri yükleme noktası oluşturmasını sağlamak için Windows’da geri yükleme noktası oluşturma ayarlarını etkinleştirmeniz gerekir.
5
Sürücüler ve yüklemeleri alma 15
Adimlar
1 SupportAssist’i açın ve tıklayın.
2 Sürücüleri ve Yüklemeleri Al kutucuğunda, Şimdi Çalıştır öğesine tıklayın.
Sisteminiz için güncellemeler varsa Sürücüleri ve İndirmeleri Al kutucuğunda güncelleme tipi ve mevcut güncelleme sayısı
görüntülenir.
NOT: Kutucuktaki bildirim, güncellemenin önem derecesine bağlıdır. Kutucukta görüntülenen bildirimlerin tipine
ilişkin bilgiler için bkz. Sürücüleri ve İndirmeleri Al kutucuk bildirimleri.
SupportAssist, sisteminiz için mevcut güncellemeleri algılayamazsa ilgili bir mesaj görüntülenir.
3 Şimdi Güncelle öğesine tıklayın.
Sürücüler sayfası görüntülenir.
NOT: Varsayılan olarak, tüm güncellemeler seçilidir. Listeyi gözden geçirebilir ve kurmak istemediğiniz güncellemeleri
kaldırabilirsiniz.
4 Yükle öğesine tıklayın.
Otomatik olarak kurulan güncellemeler için Durum sütununda ve Bitti durumu görüntülenir.
Güncellemenin manuel olarak yüklenmesi gerekiyorsa, indirme tamamlandıktan sonra bir Yükle bağlantısı Durum sütununda
görüntülenir. Güncelleme, Yükle bağlantısına tıklayarak indirilebilir.
NOT: Belirli sürücülerin yüklenmesini tamamlamak için sisteminizi yeniden başlatmanız gerekebilir.
NOT: Bir güncellemenin indirme işlemi devam ediyorsa öğesine tıklayarak indirme işlemini iptal edin. Yükleme
devam ederken güncellemeyi iptal edemezsiniz.
5 Bir güncelleme yeniden başlatma gerektiriyorsa, aşağıdaki adımları uygulayın:
a Sistemi hemen yeniden başlatmak için Şimdi Yeniden Başlat öğesine tıklayın.
SupportAssist, yeniden başlatmadan önce dosyalarınızı kaydetmenizi ve tüm uygulamaları kapatmanızı ister.
b Kurulum işlemini tamamlamak için Yeniden Başlat öğesine tıklayın.
6 Son öğesine tıklayın.
Ana sayfa görüntülenir. Yüklü sürücü sayısı ana sayfada görüntülenir.
Sürücü güncellemelerini kaldırma
Önkoşul
Sistemde yönetici haklarınız olmalıdır.
Bu görev ile ilgili
Bir sürücüyü güncellendikten sonra sisteminizde hatalarla karşılaşıyorsanız, güncellemeyi kaldırabilir ve sistemi önceki durumuna geri
yükleyebilirsiniz.
Adimlar
1 SupportAssist'i açın ve Geçmiş sekmesine tıklayın.
2 Geçmiş sayfasında, gerekli olan Sistemi Geri Yükle bağlantısına tıklayın.
Sistemin, geri yükleme noktasının oluşturulduğu duruma geri yükleneceğini gösteren bir mesaj görüntülenir.
3 Geri Yükle öğesine tıklayın.
Sistem yeniden başlatılır ve güncelleme kaldırılır.
Sürücüleri ve İndirmeleri Al kutucuk bildirimleri
Aşağıdaki tablo, Sürücüleri ve İndirmeleri Al kutucuğunda görüntülenen farklı durum bildirimlerini açıklamaktadır:
16
Sürücüler ve yüklemeleri alma
Tablo 5. Sürücüleri ve Yüklemeleri al kutucuk bildirimleri
Güncelleme simgesi Kutucuk simgesi Güncelleme türü Açıklama
Simge görüntülenmez.
Hiçbiri kullanılamıyor mesajı
görüntülenir.
İsteğe bağlı veya mevcut bir
güncelleme yok
Güncelleme veya isteğe bağlı bir
güncelleme bulunmamaktadır.
Önerilen Yalnızca önerilen güncelleme tipleri
bulunmaktadır.
Acil Yalnızca acil veya birden çok
güncelleştirme türü mevcuttur.
Sürücüler ve yüklemeleri alma 17
Yaygın sorunları giderme
Sorun Giderme sayfası, Dell teknik destek yardımı olmadan yaygın sorunları çözmenize yardımcı olmak için adım adım talimatlar sağlar. Sorun
Giderme sekmesinde, yaygın donanım, yazılım ve işletim sistemi sorunları ile ilgili video eğitimlerine erişebilirsiniz.
NOT: BT yöneticiniz tarafından seçilen tercihlere bağlı olarak, Sorun Giderme sayfasında etkinleştirilen bağlantılara erişebilirsiniz.
Bir tarama sırasında donanım sorunu algılanırsa veya donanım sorunu için destek isteği oluşturulursa, Sorun Giderme sayfasında aşağıdaki
bağlantılar devre dışı bırakılır.
Belirli bir donanım parçası kontrol etmek istiyorum
Tüm bilgisayarımı taramak istiyorum
Bilgisayarım yanıt vermeyi durdurdu veya beklenmedik şekilde yeniden başladı. (Galiba "Mavi Ekran" hatası.)
Sisteminizde yönetici hakları olmadan oturum açtıysanız sadece aşağıdaki bağlantıları ve Nasıl Yapılır Videoları bölümündeki bağlantıları
kullanabilirsiniz:
Belirli bir donanım parçası kontrol etmek istiyorum
Tüm bilgisayarımı taramak istiyorum
Mavi ekran hatası için sorun giderme
Bazen, sisteminiz otomatik olarak yeniden başlatılır veya yanıt vermeyi keser ve mavi bir ekran görüntülenir. Bu mavi ekran hatası olarak
bilinir. Sistemdeki bazı kritik veriler bozuk olduğunda, donanım hatası algılandığında veya sistemde bir sorun algılandığında ve sistemin derhal
yeniden başlatılması gerektiğinde mavi ekran hatası görüntülenir.
Önkoşul
Sistemde yönetici haklarınız olmalıdır.
Bu görev ile ilgili
Mavi ekran hatasını SupportAssist taramasını ve iyileştirmesini çalıştırarak çözün.
Adimlar
1 SupportAssist'i açın.
2 Sorun Giderme sekmesine ve Bilgisayarım yanıt vermeyi durdurdu veya beklenmedik şekilde yeniden başlatıldı. öğesine tıklayın.
(Mavi Ekran Hatası Aldım.).
3 Şimdi Düzelt öğesine tıklayın.
Ana sayfa görüntülenir ve sistem başlatılır. Tarama işlemi tamamlandığında, şunlardan biri görüntülenir:
Hiçbir sorun algılanmazsa ve hiçbir güncelleme yoksa her kutucukta ilgili bir mesaj görüntülenir. Kurtarılan sabit sürücü alanı miktarı
ve kaldırılan virüs veya kötü amaçlı yazılım sayısı ana sayfada görüntülenir.
Tarama sırasında sürücü güncellemeleri algılanırsa, Sürücüleri ve İndirmeleri Al kutucuğunda güncelleme tipi ve mevcut güncelleme
sayısı görüntülenir. Sürücü güncellemelerini kurma talimatları için bkz. Sürücü güncellemelerini yükleme.
Destek isteği oluşturulmasını gerektiren bir donanım sorunu algılanırsa, destek isteği otomatik olarak oluşturulur ve sorun özeti
sayfası görüntülenir.
Destek isteği oluşturulmasını gerektirmeyen bir sorun algılanırsa, sorun başlığı kutucukların üstünde görüntülenir ve tüm taramalar
tamamlandıktan sonra Donanım Taraması kutucuğunda bir bildirim görüntülenir.
NOT
: Bildirim türü donanım sorununun önem derecesine bağlıdır. SupportAssist tarafından gösterilen bildirim
tipleri hakkında bilgi için bkz. Bildirimler. Bildirimi gizlemek için Atla öğesine tıklayın.
Potansiyel istenmeyen programlar (PUP’ler) algılanırsa Virüsleri ve Kötü Amaçlı Yazılımları Kaldır kutucuğunda bir bildirim
görüntülenir. PUP’leri kaldırmayla ilgili talimatlar için bkz. İstenmeyen programları kaldırma.
6
18 Yaygın sorunları giderme
Geçmişe genel bakış
Geçmiş sayfası, sisteminizde yapılan SupportAssist etkinliklerinin ayrıntısını kronolojik sırada sağlar. Listelenen etkinlikler yazılım iyileştirmeleri,
sorun giderme görevleri, sürücü güncellemeleri, donanım taramaları ve benzerini içerir.
Söz konusu etkinlik tipinin ayrıntılarını görüntülemek için Geçmiş Görünümünü Seç listesinde etkinlik türünü seçin.
Varsayılan olarak, geçerli hafta boyunca yapılan etkinlikler görüntülenir. Belirli bir gün veya ay boyunca yapılan etkinlikleri görüntülemek için
Gün veya Ay öğesine tıklayın. Kurtarılan sürücü güncellemesi sayısı, kayıtlı sabit sürücü alanı ve algılanan virüs veya kötü amaçlı yazılım,
zaman çizelgesinin üzerinde görüntülenir.
NOT: Geçmiş sayfası, son 90 günde yapılan etkinlik ve olayların ayrıntılarını görüntüler.
Bir sürücüyü güncellendikten sonra sisteminizde hatalarla karşılaşıyorsanız, Sistemi Geri Yükle bağlantısına tıklayarak güncellemeyi kaldırın ve
sistemi önceki durumuna geri yükleyin. Sürücü güncellemelerini kaldırma talimatları için bkz. Sürücü güncellemelerini kaldırma.
7
Geçmişe genel bakış 19
Destek alma
Destek Alın sayfası, sisteminiz için mevcut olan yardım ve destek özelliklerine erişmenizi sağlar. Erişilebilecek yardım ve destek seçenekleri
sisteminizin ve bölgenizin servis planına bağlı olarak değişir. İnternet bağlantısı yoksa, bölgeniz için olan Dell Teknik Destek iletişim numaraları
görüntülenir.
NOT: Sadece sistemde yönetici haklarına sahipseniz Destek Alın sayfası görüntülenir.
Aşağıdaki tabloda Destek Alın sayfasında görüntülenen yardım ve destek özellikleri açıklanmaktadır:
Tablo 6. Destek Alın sayfası
Özellik Açıklama
DellConnect Oturumu Başlatın Teknik destek temsilcisinin, bir sorunu gidermek ve çözmek için
sisteminize uzaktan erişmesine izin verin. DellConnect hakkında daha
fazla bilgi için bkz. DellConnect oturumu başlatın.
Teknik Desteğe dosya gönderin Sisteminizdeki sorunu tanımlayan dosyaları veya teknik destek temsilcisi
tarafından istenen dosyaları Dell Teknik Desteğe gönderin.
NOT: Gönderebileceğiniz maksimum dosya boyutu 4 MBdir.
Dosya göndermeyle ilgili talimatlar için bkz. Dell teknik desteğe kayıt
dosyalarını gönderme.
Günlük dosyası yükleyin Teknik destek yetkilisinin istemesi halinde, sistem etkinlik günlüğü
dosyasını Dell Teknik Desteğe gönderin. Kayıt dosyalarını göndermeyle
ilgili talimatlar için bkz. Dell teknik desteğe kayıt dosyalarını gönderme.
Kullanıcı El Kitabı Sisteminiz için mevcut kılavuzları görüntüleyin ve indirin.
Garanti Bilgileri Sisteminizle ilgili garanti ayrıntılarını görüntüleyin.
Topluluk Destek Forumları SupportAssist forumunda ele alınmış konulara ulaşın.
Konular:
DellConnect oturumu başlatın
Dell Teknik Desteğe dosya gönderme
Dell teknik desteğe kayıt dosyalarını gönderme
DellConnect oturumu başlatın
Önkosullar
Sistemde yönetici haklarınız olmalıdır.
Dell teknik destek temsilcisi tarafından bir DellConnect oturumu başlatıldığından emin olun.
Bu görev ile ilgili
Belirli durumlarda, teknik destek temsilcisinin sorunu gidermek ve çözmek için sisteminize uzaktan erişmesi gerekir. Böyle durumlarda, teknik
destek temsilcisinin DellConnect’i kullanarak sisteminize uzaktan erişmesine izin verin.
NOT
: Yalnızca teknik destek temsilcisi oturumu etkinleştirdikten sonra DellConnect oturumu başlatın. Destek temsilcisi
etkinleştirmeden önce DellConnect'i başlatmayı denerseniz hata mesajı görüntülenir.
8
20 Destek alma
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22

Dell SupportAssist for Home PCs Kullanici rehberi

Tip
Kullanici rehberi