14 hızlı kullanım kılavuzu
E-posta Kurulumu
E-posta hizmetini kurmak istiyorsanız, bu yordamı izleyin. Şu anda bu hizmeti kurmak
istemiyorsanız, Faks Kurulumu sayfa 16 ile devam edin.
NOT: Hizmetler Ana Sayfası ekranında E-posta düğmesini görmezseniz,
Araçlar Yolundaki E-posta seçeneğini etkinleştirin. (Oturum Aç / Oturumu Kapat >
Parola [1111] > Gir > Makine Durumu > Araçlar > Kullanıcı Arabirimi >
Hizmet Etkinleştirmeleri > E-posta > Etkinleştir öğelerine basın.)
Kurulum yordamını başlatmadan önce, aşağıdaki öğelerin kullanılabilir olduğundan
veya aşağıdaki işlemlerin gerçekleştirildiğinden emin olun:
• Makinenin ağ üzerinde tam olarak çalıştığından ve
Hizmetler Ana Sayfası ekranında E-posta hizmetinin kullanılabilir olduğundan
emin olun.
• Makinede TCP/IP ve HTTP protokollerinin yapılandırıldığından ve tam olarak
çalıştığından emin olun. Bkz. Statik IP Adresi Kullanarak Ağ Kurulumu sayfa 12.
• Gelen posta trafiğini kabul eden, çalışır durumdaki bir SMTP posta sunucusunun
IP Adresini alın.
• DNS ayarlarının doğru şekilde yapılandırıldığından emin olun ve uygunsa Etki
Alanı Adı adresini edinin.
• Makinenin varsayılan Kimden adresi olarak kullanacağı bir E-posta
hesabı oluşturun.
•Xerox aygıt hesabına bir E-posta göndererek E-posta hesabını sınayın. Bu görev,
ağınızda SMTP (Simple Mail Transfer Protocol – Basit Posta Transfer Protokolü)
ve POP3 (Post Office Protocol 3 – Postane Protokolü 3) desteği içeren bir posta
istemcisinde gerçekleştirilmelidir.
E-posta ayarlarını yapılandırmak için, web tarayıcınızdan erişebileceğiniz CentreWare
Internet Services'i kullanabilirsiniz.
1 Web tarayıcınızı açın ve Adres çubuğuna makinenin TCP/IP adresini girin. Gir'e basın.
2 Özellikler > Bağlantı > Protokoller > TCP/IP'yi tıklatın.
3 Etki Alanı Adı kutusuna etki alanı adını girin (örneğin, abc.xyz.firma.com). DNS
ayarlarının yapılandırılması, sadece Ana Bilgisayar Adları kullanılacaksa gerekir.
NOT: Makinede Dinamik Adres Belirleme ayarlandıysa (DHCP veya BootP), Etki
Alanı Adına erişilemez. Değiştirmeniz gerekirse, IP Adresi Çözümü menü listesinden
Statik'i tıklatın.
4 Ekranın alt kısmına gidin ve değişiklikleri uygulamak için Uygula düğmesini tıklatın.
5 Geçerli yönetici araçları için Kullanıcı Adı ve Şifre bilgilerini girin.
Varsayılan değerler, büyük küçük harf duyarlı [admin] ve [1111]'dir.
6 Protokoller menüsünden SMTP Sunucusu'nu tıklatın.
7 IP Adresi veya Ana Bilgisayar Adı'nı tıklatın ve SMTP Sunucusu için Ana Bilgisayar
Adı veya IP Adresi ve Port Numarası (1-65535) bilgilerini girin. Varsayılan Port, 25'tir.
8 Gerekiyorsa, Sunucu SMTP Kimlik Doğrulaması Gerektiriyor kutusunu işaretleyin.
9 Oturum Açma Adı ve Şifre'yi girin.