Xerox 4150 Hızlı başlangıç ​​Kılavuzu

Tip
Hızlı başlangıç ​​Kılavuzu
WorkCentre
®
4150
Başlangıç Kılavuzu
WorkCentre
®
4150
Başlangıç Kılavuzu
başlangıç kılavuzu 1
Xerox WorkCentre 4150
Başlangıç Kılavuzu
WorkCentre 4150'yi tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz. Bu kitaptaki yönergeleri verildikleri
sırayla okuyarak aşağıdaki işlemleri başarıyla gerçekleştirebilirsiniz:
WorkCentre'ı bağlama
WorkCentre'ı ayarlama
İsteğe bağlı özellikleri kurma
WorkCentre'ı çalıştırma
İçindekiler
WorkCentre Kurulumu ........................................................................ 3
WorkCentre Cihazını Açma ................................................................ 4
WorkCentre Cihazınız ........................................................................ 6
Ağa Bağlama ...................................................................................... 9
Yazdırma Sürücülerini Yükleme ....................................................... 11
E-posta Kurulumu............................................................................. 12
Faks Kurulumu ................................................................................. 14
İsteğe Bağlı Kitleri Kurma ................................................................. 15
Kopya Oluşturma.............................................................................. 17
Doküman Yazdırma.......................................................................... 19
Faks Gönderme................................................................................ 21
Ağ Tarama........................................................................................ 23
E-posta Gönderme ........................................................................... 25
LAN Faksı ......................................................................................... 27
WorkCentre cihazınızın üretkenliğini artırın...................................... 29
Sorun Giderme ................................................................................. 31
Yardım .............................................................................................. 33
2 başlangıç kılavuzu
Güvenlik, Yasal Bilgiler, Çevresel Uyum, Yasadışı Kopyalar, Ürün Geri Dönüşümü ve Elden
Çıkarma hakkında bilgi için Kullanım Kılavuzu'ndaki ilgili bölümlere başvurun.
WorkCentre cihazınızın herhangi bir özelliği hakkında daha detaylı bilgi edinmek isterseniz,
lütfen Kullanım Kılavuzu ve Sistem Yönetimi CD'sine başvurun.
Ürün desteği ve sarf malzemeleri ve baskı medyası siparişi hakkında bilgi edinmek için
www.xerox.com/support adresindeki Xerox web sitesini ziyaret edin.
Hazırlayan:
Xerox
GKLS European Operations
Bessemer Road
Welwyn Garden City
Hertfordshire
AL7 1BU
İNGİLTERE
©2006 Xerox Corporation. Tüm hakları saklıdır.
İddia edilen telif hakkı koruması, artık yasal ve adli kanunlarca izin verilmiş ya da bu
bildiriden sonra verilen, yazılım programı tarafından ekranda gösterilen simgeler, ekran
görüntüleri, görünümleri vs. malzemeleri içeren ancak bunlarla sınırlı kalmayan telif hakkı
alınmış malzemelerin ve bilgilerin tüm biçimlerini ve türlerini kapsamaktadır.
Bu yayımda belirtilen tüm Xerox ürünleri, Xerox Corporation'ın ticari markalarıdır.
Diğer firmaların ürün adları ve ticari markaları bu vesileyle kabul edilmektedir.
Bu dokümanın içerdiği bilgiler, yayınlanma tarihi itibariyle doğrudur. Xerox, bu bilgileri
önceden uyarmadan değiştirme hakkına sahiptir. Değişiklikler ve teknik güncelleştirmeler,
dokümanın sonraki sürümlerine eklenecektir.
En son bilgiler için, www.xerox.com/support
adresini ziyaret edin.
başlangıç kılavuzu 3
WorkCentre Kurulumu
1 WorkCentre cihazını ve tüm isteğe bağlı donanımları ambalajından çıkarın ve Kurulum
Yönergelerini bulun.
2 WorkCentre cihazını ve isteğe bağlı donanımları kurmak için Kurulum Yönergelerini
uygulayın. Sonuç, bu dört yapılandırmadan biri olacaktır.
Ayrıca aşağıdakiler teslim edilir:
Güç Kablosu, Kullanıcı Dokümanları CD'si, Yazdırma Sürücüsü CD'si (sadece WorkCentre
4150s, 4150x ve 4150xf yapılandırmaları), Başlangıç Kılavuzu (bu kitap) ve Telefon
Kablosu (sadece Faks seçeneği).
WorkCentre 4150 WorkCentre 4150s WorkCentre 4150x WorkCentre 4150xf
Standart
Özellikler
Kopyalama
1. Kaset ve Bypass
Tablası
Kopyalama, Yazdırma
ve E-posta
1. Kaset ve Bypass
Tablası
Kopyalama,
Yazdırma, E-posta ve
Faks
1. ve 2. Kasetler ve
Bypass Tablası
Kopyalama, Yazdırma,
E-posta, Faks
1., 2., 3., 4. Kasetler ve
Bypass Tablası
Sonlandırıcı
İsteğe
Bağlı
Donanım
Stand
3/4 Kaset, Kısa Stand
Sonlandırıcı
Yabancı Aygıt
Arabirimi
256 Mb Bellek
Yabancı Aygıt Arabirimi
256 Mb Bellek
2. Kaset ve Stand
3/4 Kaset, Kısa Stand
Sonlandırıcı
Faks
Yabancı Aygı t
Arabirimi.
2. Kaset ve Stand
3/4 Kaset, Kısa Stand
Sonlandırıcı
Faks
Yabancı Aygıt
Arabirimi.
256 Mb Bellek
İsteğe
Bağlı
Özellikler
Disk Üstüne Yazma
Ağ Tarama
Ağ Hesabı
Sunucu Faksı
Disk Üstüne Yazma
Ağ Tarama
Ağ Hesabı
Sunucu Faksı
Disk Üstüne Yazma
Ağ Tarama
Ağ Hesabı
Sunucu Faksı
4 başlangıç kılavuzu
WorkCentre Cihazını Açma
WorkCentre kurulduktan sonra yapılandırılmalıdır. Bu işlem, makine ilk kez açıldığı nda Ürün
Etkinleştirme Anahtarı kullanılarak yapılır.
Ürün Etkinleştirme Anahtarı kutuda
makineyle birlikte plastik bir tüp içinde
teslim edilir. Makine aşağıda belirtildiği
şekilde yapılandırılır:
1 Ürün Etkinleştirme Anahtarı'nı içeren
tüpü bulun. Plastik kartı çıkarın ve
anahtarı dikkatlice dışarı çıkarın.
2 Ürün Etkinleştirme Anahtarı'nı makinenin
sol tarafındaki Kart Okuyucu Yuvası'na takın.
3 Güç kablosunu makineye ve uygun bir elektrik prizine bağlayın.
4 Makineyi açın.
5 Varsayılan Dil ekranı görüntülenir. Seçilmiş olan dili seçin ve sonra Kaydet'i seçin.
6 Yükleme Sihirbazı ekranı görüntülenir. İleri'yi seçin.
7 Ürün Etkinleştirme Ayarları ekranı görüntülenir. Ekrandaki yönergeleri izleyin.
NOT: Yeşil LED ışığının yanıp sönmesi durup sürekli olarak yandığında
(yaklaşık 10 saniye), yapılandırma başarıyla tamamlanmıştır.
Ürün Etkinleştirme Anahtarı'nı çıkarın ve ekranda İleri'yi seçin
Kart Okuyucu
yuvası
Açma/Kapatm
a Düğmesi
Yeşil LED
Güç Kablosu
Ürün Etkinleştirme
Anahtarı
başlangıç kılavuzu 5
8 Makine Yapılandırma ekranı, WorkCentre cihazının istediğiniz yapılandırmayı doğru
şekilde tanıdığını onaylamanızı ister. Herhangi bir hata varsa ekrandaki yönergeleri izleyin.
Yapılandırma doğruysa İleri'yi seçin.
9 Varsayılan Kağıt Boyutu ekranı görüntülenir. A4 veya 8,5 x 11 inç'i ve İleri'yi seçin.
10 şteri Destek ve Sarf Malzm. Numaraları ekranı görüntülenir. şteri Destek Telefon
Numarası ve Sarf Malzemeleri Telefon Numarası'nı girin ve İleri'yi seçin.
NOT: Bu yalnızca başvuru içindir. Bu bilgiler sizde yoksa bu alanları boş bırakabilirsiniz.
11 Sonraki 4 ekran Tarih Formatı, Tarih, Saat Formatı ve Saat'i ayarlamanıza olanak sağlar.
Uygun bilgileri girmek için yönergeleri izleyin ve her ekranda İleri'yi seçin.
12 Greenwich Ortalama Zaman Farkını Ayarla ekranı görüntülenir.
Greenwich Saati (GMT) Dünya Saati'dir ve her dünya saati dilimi için temel alınır. GMT
Farkı tablosu bu kitabın sonunda bulunmaktadır. Bulunduğunuz yerin tablodaki GMT
Farkı'nı bulun veya diğer saat dilimleri için http://wwp.greenwichmeantime.com/
adresine erişin.
GMT Farkı'nı girdikten sonra İleri'yi seçin.
13 Tebrikler ekranı görüntülenir. Bu, Xerox Yükleme Sihirbazı'nın Sistem Ayarları kısmını
başarıyla tamamladığınızı gösterir. Devam etmek için Son'u seçin.
NOT: Bazı yerlerde, Sayfa Paket Giriş Kodu'nu soran bir ekran görüntülenir. Bu durumda,
giriş kodu için Müşteri Destek Temsilcinize başvurun.
14 Makine yapılandırma ayarlarını uygularken Makine kendini test ediyor ekranını görüntüler.
Bu işlem tamamlandıktan sonra makine Temel Kopyalama ekranını görüntüler.
WorkCentre cihazınız artık kullanıma hazırdır.
6 başlangıç kılavuzu
WorkCentre Cihazınız
WorkCenter Cihazının İç Kısmı
WorkCentre cihazının içinde, müşteri
tarafından değiştirilebilir 2 birim
bulunmaktadır: SMart Kit Silindir Kartuşu (7)
ve Toner Kartuşu (8).
İsteğe bağlı Sonlandırıcı takılmışsa, yedek bir
Zımba Kartuşu da vardır.
Seri Numarası da (9) burada bulunmaktadır.
Makine ekranııksa, Makine Durumu
ğmesine basılarak da Seri Numarası
görülebilir.
1
4
2
3
Kontrol Paneli:
Dokunmatik Ekran ve
Sayısal Tuş Takımı.
Sonlandırıcı:
İsteğe Bağlı Sonlandırıcı
çıktıyı harmanlar ve
zımbalar.
Kağıt Kasetleri:
1. Kaset standarttır, 2.,
3. ve 4. Kasetler isteğe
bağlıdır. Tüm kasetler
fonksiyonel olarak
aynıdır. 2., 3. ve 4.
kasetler birbirleriyle
değiştirilebilir.
Doküman Besleyici:
Birden çok dokümanın
taranması için kullanılır.
Altındaki Şaryo, tek bir
dokümanı, ciltli
dokümanları, vb. taramak
için kullanılır.
Bypass Tablası:
Standart olmayan baskı
medyası için kullanılır.
5
1
4
3
2
1
2
3
4
5
6
6
Stand:
3. ve 4. kasetler takılı
olmadığında dolap
kullanılabilir.
9
8
7
başlangıç kılavuzu 7
Kontrol Paneline Genel Bakış
Öğe ıklama
Hizmetler Özelliklerin seçilmesini sağlayan Hizmetler ekranını
görüntüler
İş Durumu Geçerli iş durumunu ve sıradaki diğer işleri görüntülemek için
kullanın.
Makine Durumu Makine bilgileri, durumu, Seri Numarası bilgilerine erişmek ve
rapor yazdırmak için kullanın.
Görüntü Birimi ve
Dokunmatik Ekran
Geçerli WorkCentre durumunu ve makine özelliklerinin
seçilmesine olanak veren ekranları görüntüler.
Yardım Özellikler ve hata mesajları için yardım mesajlarını görüntüler.
Dil Ekranda görüntülenecek dili seçmek için kullanılır.
Erişim Yöneticinin makine ayarlarına erişmesini sağlar.
Sayısal Tuş Takımı Alfasayısal karakterler girmek için kullanılır.
Giriş iptali Sayısal Tuş Takımıyla yapılan girişleri iptal eder.
Enerji Tasarruf Göstergesi Makinenin enerji tasarrufu modunda olduğunu gösterir.
Temizle/Tümünü Temizle
(AC)
Geçerli girişi temizlemek için bir kez basın. Varsayılan
ayarlara dönmek için iki kez basın.
Yazdırmayı Kesme Daha acil bir işi gerçekleştirmek üzere geçerli işi kesmek için
kullanılır.
Durdur Geçerli işi veya devam etmekte olan işi durdurur.
Başlat Bir işi etkinleştirmek için kullanılır.
Makine
Durumu
Hizmetler
İş Durumu
Görüntü Birimi
ve Dokunmatik
Ekran
Yardım
Giriş İptali
Erişim
Dil
Enerji Tasarruf Modu
Yazdırmayı Kesme
Tümünü
Temizle
Başlat
Sayısal Tuş Takımı
Durdur
8 başlangıç kılavuzu
Kağıt Kasetlerine Kağıt Yerleştirme
1
Kağıt kasetini açın ve kasete kağıt yerleştirin.
Kağıtyerleştirirken Maksimum çizgisini aşmayın.
2 Kılavuzları, kağıdı kasetin sağ tarafına yaslayacak
şekilde ayarlayın.
3 Kaseti kapattığınızda Kaset Bilgisi ekranı
görüntülenir. Yerleştirdiğiniz kağıdın boyutunu,
türünü ve rengini girin ve Onay'a basın.
Dokümanları Yerleştirme
Dokümanlar Doküman Besleyiciye veya Şaryoya yerleştirilebilir.
1 Kopyalanacak dokümanları, Doküman
Besleyicinin giriş kasetine yüzleri yukarıya,
üst kenarları kasetin soluna veya arkasına
gelecek şekilde yerleştirin.
2 Doküman Kılavuzunu, dokümanın her iki
yanına hafifçe yaslanacak şekilde ayarlayın.
Veya…
3 …Doküman Besleyiciyi açın ve tek
dokümanları yüzü aşağıya gelecek ve sol
arka köşeyle hizalanacak şekilde Şaryo'ya
yerleştirin.
NOT: Birkaç kopya seçilmiş olsa da,
dokümanlar sadece bir kez taranır.
Kılavuzlar
başlangıç kılavuzu 9
Ağa Bağlama
WorkCentre cihazınız 4150s, 4150x veya 4150xf ise, WorkCentre cihazını Ethernet TCP/IP
ağına bağlamak için bu yönergeleri uygulayın.
WorkCentre cihazınızı farklı türde bir ağa bağlıyorsanız veya diğer protokolleri kullanmak
istiyorsanız, Sistem Yönetimi CD'sine başvurun.
WorkCentre Cihazını Sınama
WorkCentre cihazını ağınıza bağlamadan önce, fotokopi makinesi olarak düzgün
çalıştığından emin olun.
1 Doküman Besleyiciye bir doküman yerleştirin ve 3 kopya oluşturun.
2 Kopyalar başarıyla oluşturulursa, ağ bağlantısını sonraki adımlarda anlatıldığı şekilde
kurun. Kopyalama işlemi başarılı olmazsa, bkz. Sorun Giderme sayfa 31.
TCP/IP Kullanarak Ağ Bağlantısı
Aşağıdaki yöntemlerden birini kullanarak TCP/IP ağ bağlantısı kurabilirsiniz:
DHCP: Bir DHCP sunucusunun otomatik olarak IP adresi atamasını sağlamak için bu
yöntemi kullanın. Bu, varsayılan fabrika ayarıdır.
Statik IP adresi: Ağ yöneticisi tarafından sağlanan IP adresini el ile atamak için bu
yöntemi kullanın.
WorkCentre açıldığında, ağ yapılandırmasını almak için otomatik olarak DHCP'yi kullanır.
Statik IP adresi kullanmak için, DHCP kapalı olmalı ve IP adresi, ağ geçidi adresi, alt ağ
maskesi ve DNS Sunucusu adresi el ile girilmelidir.
1 Ethernet kablosunu WorkCentre cihazının RJ45
konektörüne bağlayın.
NOT: Ethernet kablosu Xerox tarafından
sağlanmaz.
2 DHCP kullanarak adresi ayarlamak için bir sonraki
adımla devam edin. Statik IP adresi belirlemek
istiyorsanız, bkz. Statik IP Adresi Kullanarak Ağ
Kurulumu sayfa 10.
DHCP Kullanarak Ağ Kurulumu
1
WorkCentre başladıktan sonra, IP adresi için DHCP sunucusuyla iletişim kurar.
Ağ kurulumunun tamamlanması için iki dakika bekleyin ve ardından ayrılan IP adresini
aşağıdaki gibi kontrol edin:
Kontrol Paneli'nde, Erişimğmesini seçin, Yönetici giriş kodu olarak [1111] girin
ve Gir'i seçin.
Araçlara Git > Bağlantı ve Ağ Kurulumu > Ağ Kurulumu > TCP/IP
Seçenekleri > TCP/IP Ayarları'nı seçin.
•Ayrılan TCP/IP adresi İsim/Adres alanındadır.
RJ45 Ağ
Konektörü
10 başlangıç kılavuzu
2 IP adresinin ayrıldığını ve ağınız için uygun bir IP adresi olduğunu doğrulayın.
NOT: IP adresi 169.xxx.xxx.xxx ile başlıyorsa, DHCP sunucusu düzgün bir adres tahsisi
yapamamıştır veya ağınızda DHCP etkin değildir. Yardım için ağ yöneticinize başvurun.
Statik IP Adresi Kullanarak Ağ Kurulumu
Başlamadan önce, ağ yöneticinizden aşağıdaki bilgileri alın:
IP Adresi
•Ağ Geçidi Adresi
•Alt Ağ Maskesi
DNS Sunucusu Adresi
1 Kontrol Paneli'nde, Erişimğmesini seçin, Yönetici giriş
kodu olarak [1111] girin ve Gir'i seçin.
2 Ekranda Araçlara Git > Bağlantı ve Ağ Kurumu >
Ağ Kurulumu > TCP/IP Seçenekleri'ni seçin.
3 HTTP'yi ve Etkinleştir'i seçin. Kaydet'i seçin.
4 TCP/IP Ayarları'nı seçin.
5 Dinamik Adres Belirlemeğmesine dokunun. Varsayılan
olarak DHCP seçilecektir. DHCP'yi devre dışı bırakmak için
Devre Dışı'nı seçin ve Kaydet'e dokunun.
6 İsim/Adres'i seçin. Klavye simgesine dokunarak Ana Bilgisayar Adı'nı girin. Her kutuya
dokunup, Sayısal Tuş Takımı'yla numara girerek IP Adresi'ni girin. Kaydet'i seçin.
7 Alt Ağ ve Ağ Geçidi'ni seçin. Alt Ağ Maskesi ve IP Ağ Geçidi'ni girin. Kaydet'i seçin.
8 DNS ayarlarını yapılandırmak istemiyorsanız, sonraki adıma geçin. DNS ayarlarını
yapılandırmak istiyorsanız, DNS Yapılandırmasığmesini seçin. Etki Alanı Adı'nı ve
Tercih edilen DNS Sunucusu adresini girin. Kaydet'i seçin.
9 Statik IP adresi artık ayarlanmıştır. Araçlar'dan Çık'ı seçin.
başlangıç kılavuzu 11
Yazdırma Sürücülerini Yükleme
Bu yordam, Yazdırma Sürücüsü CD'sini kullanarak Yazdırma Sürücülerinin nasıl
yükleneceğini anlatır.
NOT: Farklı yazdırma sürücüleri yüklemek istiyorsanız veya farklı bir işletim sistemi
kullanıyorsanız, tam detaylar için Sistem Yönetimi CD'sine başvurun.
Yazdırma Sürücüleri, WorkCentre cihazınızla birlikte verilen Yazdırma Sürücüsü
CD'sindedir.
Yazdırma sürücüleri, kullanıcı dokümanları ve PPD'ler (PostScript
®
Yazıcı Tanımı) gibi
birden çok bileşeni aynı anda yüklemek için CentreWare Yazdırma ve Faks Sürücüleri
CD'sini kullanabilirsiniz. Yükleme aracını kullanmak için, WorkCentre cihazınızla birlikte
verilen CentreWare Yazdırma ve Faks Sürücüleri CD-ROM'unu yerleştirin.
NOT: CentreWare, müşterilerin cihazı yapılandırmasına ve kurmasına yardımcı olan
uygulamaları, Internet hizmetlerini ve yazıcı sürücülerini içerir.
1 İstemci iş istasyonunda, CD sürücüsüne Sürücü CD'sini takın.
2 CD otomatik olarak başlamazsa, Başlat menüsüne gidin, Çalıştır'ı seçin ve CD
sürücüsünün konumuna gidin. Kurulum'u seçin Tamam'ı tıklatın. Yükleme işlemini
başlatmak için Tamam'ı tıklatın.
3 Kurulum dilini ve Devam'ı seçin. Sürücü ekranı görüntülenir.
4 Sürücüleri Yükle'yi seçin.
5 Yazdırma Sürücülerini Yükle'yi seçin.
NOT: Adobe
®
PostScript
®
3 ™ Sürücüsü varsayılan olarak yüklenir.
6 PCL 5 veya PCL 6 Yazdırma Sürücülerini yüklemek için, Seçenek'i seçin ve gerekli
sürücülerin kutularını işaretleyin.
7 Yazıcının IP adresini, DNS adını veya WorkCentre için UNC yolunu girin.
8 Yükle'yi seçin.
9 Yüklemeyi tamamlamak için ekranda görüntülenen iletileri izleyin.
10 Yazdırma Sürücüsü başarıyla yüklendiğinde, yazdırma sürücüsünden bir test çıktısı
gönderin veya WorkCentre'a bir iş gönderin.
11 Yazdırma işlemi başarıyla sonuçlanırsa, bu dokümandaki sonraki kurulum yönergesiyle
devam edin. Yazdırma işlemi başarısız olursa, bkz. Sorun Giderme sayfa 31.
Tam açıklama için WorkCentre cihazınızla birlikte verilen Sistem Yönetimi CD'sine
başvurun.
12 başlangıç kılavuzu
E-posta Kurulumu
E-posta hizmetini kurmak istiyorsanız, bu yordamı izleyin. Şu anda bu hizmeti kurmak
istemiyorsanız, Faks Kurulumu ile devam edin.
WorkCentre cihazınız ağ bağlantılı yapılandırmaya sahipse, E-posta hizmeti etkin olarak
teslim edilir.
NOT: Tüm Hizmetler ekranında E-posta düğmesini görmüyorsanız, Araçlar Yolu'nda
E-posta'yı etkinleştirin. (Erişim > Giriş kodu [1111] > Gir tuşu > Araçlara Git > Diğer >
İsteğe Bağlı Hizmetler > E-posta'yı seçin.)
Kurulum yordamını başlatmadan önce, aşağıdaki öğelerin kullanılabilir olduğundan veya
gerçekleştirildiğinden emin olun.
WorkCentre cihazının ağ üzerinde tam olarak çalıştığından ve Tüm Hizmetler
ekranında E-posta hizmetinin kullanılabilir olduğundan emin olun.
Cihazda TCP/IP ve HTTP protokollerinin yapılandırıldığından ve tam olarak
çalıştığından emin olun. Bkz. Statik IP Adresi Kullanarak Ağ Kurulumu sayfa 10.
Gelen posta trafiğini kabul eden, çalışır durumdaki bir SMTP posta sunucusunun
IP Adresini alın.
DNS ayarlarının doğru şekilde yapılandırıldığından emin olun ve uygunsa Etki Alanı
Adı adresini edinin.
WorkCentre cihazının varsayılan Kimden adresi olarak kullanacağı bir e-posta
hesabı oluşturun.
Xerox aygıt hesabına bir E-posta göndererek E-posta hesabını sınayın. Bu görev,
ağınızda SMTP (Simple Mail Transfer Protocol - Basit Posta Transfer Protokolü)
ve POP3 (Post Office Protocol 3 - Postane Protokolü 3) desteği içeren bir posta
istemcisinde gerçekleştirilmelidir.
E-posta ayarlarını yapılandırmak için, web tarayıcınızdan erişebileceğiniz Internet
Hizmetleri'ni kullanabilirsiniz.
1 Web tarayıcınızıın ve Adres çubuğuna WorkCentre cihazının TCP/IP adresini girin.
Gir'e basın.
2 Özellikler > Bağlantı > Protokoller > TCP/IP'yi seçin.
3 Etki Alanı Adı kutusuna etki alanı adı nı girin (örneğin, abc.xyz.firma.com). DNS ayarlarının
yapılandırılması, sadece Ana Bilgisayar Adları kullanılacaksa gerekir.
NOT: WorkCentre'da Dinamik Adres Belirleme ayarlandıysa (DHCP veya BootP), Etki
Alanı Adına erişilemez. Değiştirmeniz gerekirse, IP Adresi Çözünürlüğü menü listesinden
Statik'i seçin.
4 Ekranın alt kısmına gidin ve değişiklikleri uygulamak için Uygulağmesini tıklatın. Geçerli
yönetici araçları için Kullanıcı Adı ve Şifre bilgilerini girin. Varsayılan değerler, büyük küçük
harf duyarlı [admin] ve [1111]'dir.
5 Protokoller menüsünden SMTP Sunucusu'nu seçin.
6 IP Adresi veya Ana Bilgisayar Adı'nı seçin ve SMTP Sunucusu için Ana Bilgisayar Adı ya
da IP Adresi ve Port Numarası (1-65535) bilgilerini girin. Varsayılan Port, 25'tir.
başlangıç kılavuzu 13
7 Sunucunuz SMTP Kimlik doğrulaması gerektiriyorsa, Sunucu SMTP Kimlik Doğrulaması
Gerektiriyor kutusunu işaretleyin.
8 Oturum Açma Adı'nı ve Şifre'yi girin.
9 Sunucunuz SMTP'den önce POP3 kimlik doğrulaması gerektiriyorsa, Etkinleştir'i ve
Kullanıcı Bilgileriyle Oturum Aç veya Aygıt Bilgileriyle Oturum Aç seçeneklerinden
birini seçin.
10 Aygıt Bilgileriyle Oturum Aç'ı seçtiyseniz, SMTP Sunucusu Oturum Açma Adı ve Şifre
bilgilerini girin.
11 Ayarlarınızı onaylamak için Uygula'yı seçin.
12 Özellikler menüsünden, Hizmetler > E-posta Ayarları > E-posta Kurulumu'nu seçin.
13 E-posta Kurulumu ekranında aşağıdaki seçenekleri belirleyebilirsiniz:
Tarama Çözünürlüğü
•Ek Türü
•Çıktı rengi
Pdf dokümanlarında Tarih/Saat damgası
“Kimden” ve “Kime” Güvenlik Seçenekleri
Kendi kendine gönderme
Varsayılan Konu alanı metnini belirleme
Varsayılan Mesaj Gövdesi metnini belirleme
Varsayılan İmza metnini belirleme
Programlanabilir Akıllı Tuşlar
E-posta/Faks İletme kurallarını seçme
Onay Sayfası kurallarını seçme
14 Seçimlerinizi yaptıktan sonra Uygula'yı seçin.
NOT: Adres defteri kurulumu dahil tüm E-posta özellikleri hakkında daha fazla bilgi almak
için, lütfen Sistem Yönetimi CD'sine başvurun.
14 başlangıç kılavuzu
Faks Kurulumu
WorkCentre 4150 ve 4150s modellerine isteğe bağlı olarak Faks eklenebilir. Faks Kiti hem
yükleme hem de kurulum gerektirir. WorkCentre 4150x ve 4150xf'de faks standart bir
özelliktir, ancak WorkCentre kurulduğunda ayarlanması gerekir.
Faks Kiti kurulumu (sadece 4150 ve 4150s)
1
Kit yönergelerini kullanarak Faks Kiti'ni kurun.
Bağlantı
2
Telefon hattını WorkCentre cihazının Line
(Hat) konektörüne bağlayın.
3 WorkCentre cihazına telefon bağlamak
istiyorsanız, telefonu Ext. (Harici)
konektörüne takın.
Ayarlama
4
Araçlar yoluna girmek için Erişimğmesine basın.
5 Sayısal tuş takımını kullanarak [1111] veya geçerli şifreyi girin ve Gir'e dokunun.
6 Araçlara Git > Diğer > İsteğe Bağlı Hizmetler > Katıştırılmış Faks'ı seçin. Faks Kurulum
Ekranı görüntülenecektir.
7 Ülke Ayarı listesindeki girişe dokunarak istenen (veya en yakın) ülke konumunu seçin ve
İleri'yi seçin.
8 İstenen çevirme yöntemini seçin. Ton hattı için Ton'u seçin. Saniyede 10 darbeli hat için
Darbeli'yi seçin. Emin değilseniz Ton'u seçin.
9 Faks Numarası için klavye tuşu simgesine dokunun ve WorkCentre faks telefon
numarasını girin.
10 Makine Adı için klavye tuşu simgesine dokunun ve WorkCentre adını girin.
11 Kaydet ve Kapat'ı ve Araçlar'dan Çık'ı seçin. WorkCentre artık faks iletilerini
varsayılan ayarları kullanarak gönderip alacaktır. Faks Kurulumu'nu değiştirmek isterseniz,
4. ve 5. adımlarda anlatıldığı gibi Araçlar Yolu'na girin ve Araçlara Git > Diğer > Diğer >
Faks Kurulumu'nu seçin. Çeşitli Faks seçenekleri seçilebilir ve değiştirilebilir.
Line (Hat)
konektörü
Telefon
(Ext. - Harici)
konektörü
başlangıç kılavuzu 15
İsteğe Bağlı Kitleri Kurma
Bu bölümde isteğe bağlı özelliklerin nasıl kurulacağı ve yapılandırılacağı anlatılır:
•Ağ Tarama
Sabit Disk Üstüne Yazma
Sunucu Faksı
•Ağ Hesabı
NOT: Sunucu Faksı ve Ağ Hesabı kurma ve yapılandırma yönergeleri için, Sistem
Yönetimi CD'sine başvurun.
İsteğe Bağlı Kitleri Kurma
Tüm İsteğe Bağlı Kitler aynı şekilde kurulur. Her kitte bir Özellik Etkinleştirme Anahtarı ve
yönergeler bulunur.
1 WorkCentre açıkken, Özellik Etkinleştirme
Anahtarını makinenin sol tarafındaki
Açma/Kapatma düğmesinin hemen
üzerinde bulunan Kart Okuyucu yuvasına
yerleştirin.
2 Özellik başarıyla kurulduğunda, bir mesaj
penceresi size özelliğin yapılandırıldığını
bildirir ve Özellik Etkinleştirme Anahtarını
çıkarmanızı ister.
Ağ Tarama
Ağ Tarama WorkCentre 4150s, 4150x ve 4150xf'de kullanılabilen isteğe bağlı bir özelliktir
ve Xerox Satış Temsilcinizden satın alınabilir.
Ağ Tarama basılı asıl dokümanların elektronik dosyalara dönüştürülmesini ve bir sunucu
veya ağdaki bir iş istasyonundan alınmasını sağlar.
Ağ Tarama iki şekilde yapılandırılabilir:
•Ağ Tarama özelliğini ayarlamak için WorkCentre cihazının dahili web sunucusu
olan Internet Hizmetleri'ni kullanın. Bu özelliğin kurulum ve ayarı aşağıda
ıklanmıştır.
FreeFlow™ SMARTsend™, çeşitli hedeflere tarama yapan, isteğe bağlı bir
uygulamadı
r. Bu özelliğin kurulum ve ayarı uygulamayla birlikte verilen FreeFlow™
SMARTsend™ Sistem Yönetimi CD'sinde açıklanmıştır.
NOT: Ağ Tarama seçeneği etkinleştirilmeden önce, ağınızda tarama hizmetleri
etkinleştirilmiş olmalıdır.
Internet Hizmetleri Ağ Taramasını Yükleme
1 Seçeneği yapılandırma. Bkz. İsteğe Bağlı Kitleri Kurma sayfa 15.
Kart
Okuyucu
yuvası
16 başlangıç kılavuzu
Ağ Tarama Havuzu Oluşturma
2 PC'nizde, web tarayıcınızıın ve WorkCentre cihazının Ana Bilgisayar Adı veya
IP adresini girin.
3 Özellikler > Hizmetler > Ağ Tarama > Dosya Havuzu Kurulumu'nu seçin.
4 Varsayılan Dosya Hedefi kutusunda Ekle'yi seçin ve dosya hedefini tanımlamak için bir
isim girin.
5 Protokol menüsünde havuz için doğru protokolü seçin.
6 Taranan resimlerinizi göndermek istediğiniz sunucunun IP Adresi'ni veya Ana Bilgisayar
Adı'nı seçin ve girin.
7 Doküman Yolu'na, sunucuda resimlerinizi saklamak istediğiniz klasörün yolunu girin.
FTP hizmetlerinin kök dizininden başlayarak, klasörün tam yolunu girin.
8 WorkCentre'ın varsayılan havuza erişimini sağlamak için Sunucu Oturum Açma Adı'nı ve
Şifre'sini girin.
9 Uygula'yı tıklatın.
10 WorkCentre'da şimdi varsayılan bir şablon kullanılabilir. Internet Hizmetleri'nden şablon
üzerinde değişiklik yapabilir veya yeni şablonlar oluşturabilirsiniz.
Ağ Tarama, havuzlar ve şablonlar hakkında daha detaylı bilgi edinmek için Sistem Yönetimi
CD'sine başvurun.
Disk Üstüne Yazma
Disk Üstüne Yazma Güvenlik Kiti, bağlı durumdaki tüm WorkCentre cihazlarınız için Xerox
Satış Temsilcinizden satın alabileceğiniz isteğe bağlı bir kittir.
Bir iş yapıldığında, sabit diskte saklanır. Güvenlik için, Gecikmesiz Disk Üstüne Yazma
veya İstek Üzerine Disk Üstüne Yazma seçeneklerini kullanarak yapılan işleri sabit diskten
silebilirsiniz. İstek Üzerine Disk Üstüne Yazma seçeneği WorkCentre yöneticisi tarafından
talep edildiğinde başlatılır, Gecikmesiz Disk Üstüne Yazma seçeneği ise her iş yapıldıktan
hemen sonra belleği iş temeline göre siler.
NOT: Fotokopi işleri ağa gönderilmediğinden veya diğer iş türleriyle aynı şekilde
saklanmadığından üzerlerine yazılmasına gerek yoktur.
Kitin kurulumu
1 Kit kurulumu. Bkz. İsteğe Bağlı Kitleri Kurma sayfa 15.
Gecikmesiz Disk Üstüne Yazma Seçeneğini Etkinleştirme
2 Araçlar yoluna erişmek için Erişimğmesine basın.
3 Tuş takımını kullanarak [1111] veya geçerli giriş kodunu girin. Gir'e dokunun.
4 Araçlara Git > Diğer > İsteğe Bağlı Hizmetler > Gecikmesiz Disk Üstüne Yazma'yı
seçin.
5 Etkinleştir, Kaydet ve Araçlar'dan Çık'ı seçin. Bu özellik hemen kullanılabilir duruma gelir
ve Sistem Yöneticisi tarafından başka bir yapılandırmayı gerektirmez.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38

Xerox 4150 Hızlı başlangıç ​​Kılavuzu

Tip
Hızlı başlangıç ​​Kılavuzu