Makita EE2650H Kullanım kılavuzu

Kategori
Bahçe aletleri
Tip
Kullanım kılavuzu
Original Instruction Manual
Instructions d’emploi d’origine
Originalbetriebsanleitung
Manuale di istruzioni originale
Originele gebruiksaanwijzing
Instrucciones de manejo originales
Instruções de serviço original
Original brugsanvisning
Πρωτότυπο εγχειρίδιο οδηγιών
Orijinal Kullanım Kılavuzu
Important:
Read this instruction manual thoroughly before using the petrol edger and follow the safety regulations carefully.
Be sure to keep this instruction manual for future reference.
Important :
Lisez attentivement le présent manuel d’instruction avant d’utiliser le dresse-bordures thermique et respectez scrupuleusement les
réglementations relatives à la sécurité.
Conservez bien le présent manuel d’instructions pour pouvoir vous y reporter ultérieurement.
Wichtig:
Lesen Sie vor Verwendung des Benzin-Kantenschneiders diese Betriebsanleitung aufmerksam durch und halten Sie die
Sicherheitsbestimmungen strikt ein.
Bewahren Sie diese Betriebsanleitung zum späteren Nachschlagen auf.
Importante:
Leggere attentamente il presente manuale di istruzioni prima di utilizzare l’accessorio tagliabordi a benzina e seguire le norme di sicurezza.
Assicurarsi di conservare il manuale per riferimento futuro.
Belangrijk:
Lees deze gebruiksaanwijzing aandachtig door voordat u de benzinegrasrandsnijder in gebruik neemt en houd u nauwgezet aan de
veiligheidsinstructies.
Bewaar deze gebruiksaanwijzing om hem in de toekomst te kunnen raadplegen.
Importante:
Lea este manual de instrucciones atentamente antes del uso de la rebordeadora a gasolina y siga con atención las normativas de seguridad.
Asegúrese de conservar este manual de instrucciones para futuras consultas.
Importante:
Leia atentamente este manual de instruções antes de utilizar o aparador de cantos a gasolina e siga atentamente os regulamentos de
segurança.
Certique-se de que guarda este manual de instruções para referência futura.
Vigtigt:
Læs denne brugsanvisning igennem, inden du anvender den benzindrevne kantskærer, og efterfølg omhyggeligt
sikkerhedsbestemmelserne.
Sørg for at gemme denne brugsanvisning, så du har den fremover.
Σημαντικό:
Διαβάστε αυτό το εγχειρίδιο χρήσης προσεκτικά πριν χρησιμοποιήσετε τον βενζινοκίνητο κόφτη άκρων και ακολουθήστε τους κανονισμούς
ασφαλείας προσεκτικά.
Βεβαιωθείτε να κρατήσετε αυτό το εγχειρίδιο οδηγιών για μελλοντική αναφορά.
Önemli:
Benzinli kenar ataşmanını kullanmaya başlamadan önce bu kullanım kılavuzunu okuyun ve güvenlik talimatlarını haryen yerine getirin.
Daha sonra başvurmak üzere, bu kılavuzu sakladığınızdan emin olun.Kullanım kılavuzunu dikkatlice saklayın!
EE2650H
173
Bu MAKITA ürününü satın aldığınız için teşekkür ederiz. Uzun bir geliştirme
programının ve yılların bilgi ve birikiminin bir sonucu olarak ortaya çıkan bu
MAKITA ürününü sizlere sunmaktan mutluluk duyuyoruz. Makinenin üstün
performansta kullanılması için birçok konuyla ilgili ayrıntılı bilgilerin bulunduğu
bu kılavuzu lütfen dikkatlice okuyun. Bu kılavuz, MAKITA ürününden mümkün
olan en iyi sonuçları almanıza yardımcı olacaktır.
İçindekiler Sayfa
Bu kullanım kılavuzunu okurken karşılaşacağınız simgeler aşağıda açıklanmıştır.
SİMGELER
Türkçe
(Orijinal Talimatlar)
Simgeler ....................................................................173
Güvenlik talimatları ....................................................174
Teknik veriler..............................................................178
Parçaların gösterimi...................................................179
Kolun takılması ..........................................................180
Şaft ve dişli kutusunun takılması ...............................180
Bıçağın takılması .......................................................180
Çalışmaya başlamadan önce ....................................181
Makinenin doğru taşınması ve tutulması ...................183
Çalıştırma ve durdurmayla ilgili uyarılar ....................183
Servis talimatları ........................................................186
Saklama.....................................................................189
UYARI/TEHLİKE
Kullanmaya başlamadan önce, bu
kılavuzdaki talimatları dikkatlice okuyun ve
bütünüyle anladığınızdan emin olun
YASAK
Sigara içmek yasaktır
Çıplak alev yasak
Koruyucu ayakkabı giyin
Koruyucu eldiven takın
İşi olmayan insanları ve evcil hayvanları
çalışma alanından uzaklaştırın
Koruyucu gözlük ve kulaklık kullanın
Sıçrayan yabancı madde tehlikesi
Yakıt (Benzin)
Motorun manüel çalıştırılması
Acil durdurma
İlk yardım
AÇIK/ÇALIŞIYOR
KAPALI/DURUYOR
174
15m(50FT)
360
GÜVENLİK TALİMATLARI
Genel Talimatlar
Makinenin nasıl çalıştırılacağını öğrenmek için bu kullanım kılavuzunu
okuyun. Yetersiz bilgiye sahip kullanıcılar, yanlış kullanım neticesinde hem
kendilerini, hem de başkalarını tehlikeye atarlar.
Bu makinenin yalnızca deneyimli kişilere verilmesi önerilir.
Her zaman kullanım kılavuzunu da makineyle birlikte verin.
Makineyi ilk defa kullanacak olanlar, kenar ataşmanını tanıtması ve nasıl
kullanılacağı konusunda temel bilgiler vermesi için satıcısına danışmalıdır.
Çocuklar ve 18 yaşının altındaki gençlerin bu makineyi kullanmasına
kesinlikle izin verilmemelidir. 16 yaşı
nın üzerindeki gençler bu makineyi
deneyimli bir eğitimci gözetiminde yalnızca eğitim amacıyla kullanabilir.
Bu makineyi çok dikkatli ve titiz bir şekilde kullanın.
Bu makineyi yalnızca ziksel olarak iyi durumdayken çalıştırın. Tüm işlerinizi
sakin ve dikkatli bir şekilde yürütün. Başkalarının sorumluluğu da kullanıcı
üzerindedir.
Bu makineyi kesinlikle alkol, uyuşturucu veya ilaç kullandıktan sonra veya
kendinizi yorgun veya hasta hissediyorsanız kullanmayın.
Yaralanmalar veya mal kayıplarıyla sonuçlanan kazalardan veya tehlikelerden
tek başına operatörün veya kullanıcının sorumlu olacağına dikkat edin.
Bazı ulusal yönetmelikler makinenin kullanımını kısıtlayabilir.
Makinenin amaçlanan kullanımı
Bu makine yalnızca kenar çim kesimleri için tasarlanmıştır.
Kişisel koruyucu ekipmanlar
Kullanım sırasında giyilen kıyafetler işlevsel ve uygun olmalıdır, yani bol veya
hareket kabiliyetini sınırlandıracak kadar dar olmamalıdır. Çalılara, fundalara
ve makineye takılabileceğinden takı kullanmayın ve bol kıyafetler giymeyin.
Baş, göz, el ve ayak yaralanmalarını önlemek ve kulaklarınızı korumak için,
bu makinenin çalıştırılması sırasında aşağıdaki koruyucu ekipmanlar ve
koruyucu kıyafetler kullanılmalıdır.
Üzerinize bir şey düşme riski varsa mutlaka koruyucu baret takın. Koruyucu
baret (1), olası hasarlara karşı düzenli aralıklarla kontrol edilmeli ve en geç 5
yılda bir değiştirilmelidir. Yalnızca onaylı koruyucu baretleri kullanın.
Koruyucu baretin siperliği (2) (veya alternatif olarak koruyucu gözlükler)
yüzünüzü sıçrayan yabancı madde ve taşlara karşı koruyacaktır. Çalışma
sırasında mutlaka koruyucu gözlük veya yüz koruyucu kullanın.
Olası duyma bozukluklarını önlemek için koruyucu kulaklık (3), kulak tıkacı
vs. gibi gürültüye karşı koruyucu ekipmanlar kullanın.
İş önlüğü (4) sizi sıçrayan taşlara ve yabancı maddelere karşı koruyacaktır.
Kullanıcının iş önlüğü giymesi şiddetle tavsiye edilir.
Eldiven (5) koruyucu ekipmanlardan biridir ve çalışma sırasında mutlaka
takılmalıdır.
Makineyi kullanırken, daima altı kaymayan sağlam ayakkabılar (6) giyin.
Böylece, yere sağlam basabilir ve olası yaralanmaları önleyebilirsiniz.
Makinenin çalıştırılması
15 metrelik (50 t) çalışma alanında insanların ve özellikle de çocukların
bulunmadığından emin olun. Ayrıca, çalışma alanının çevresindeki
hayvanlara da dikkat edin.
Çalışmaya başlamadan önce, makinenin güvenli çalıştığını kontrol edin:
Kesici parçanın güvenli olduğunu, kısma mandalının kolay çalıştığını ve
kısma mandalı kilidinin işlevini doğru şekilde yerine getirdiğini kontrol edin.
Kesici parçanın rölanti hızında hareket etmesi kabul edilemeyecek bir
durumdur. Şüphelendiğiniz ayarlar hakkında satıcınıza dan
ışın. Kolların temiz
ve kuru olduğunu kontrol edin ve başlatma/durdurma düğmesinin çalışmasını
test edin.
15 Metre
175
Dinlenirken
Taşıma
Yakıt Doldurma
Bakım
Parça değiştirirken
3 metre
Motoru mutlaka talimatlara uygun olarak çalıştırın. Motoru çalıştırmak için
başka bir yöntem kullanmayın!
Makineyi yalnızca açıklanan işlemlerde kullanın.
Motoru yalnızca montaj ve kurulum işlemleri eksiksiz tamamlandıktan
sonra çalıştırın. Makinenin çalıştırılmasına yalnızca tüm gerekli aksesuarlar
takıldıktan sonra izin verilmelidir!
Makineyi kullanmaya başlamadan önce, kesici parçanın dal, taş vb. gibi sert
cisimlere temas etmediğinden emin olun, aksi takdirde çalıştırma sırasında
kesici parça dönecektir.
Herhangi bir motor probleminde motoru derhal durdurun.
Kesici parçanın taşa veya benzeri sert bir cisme çarpması halinde, derhal
motoru durdurun ve kesici parçayı kontrol edin.
Kesici parçada hasar olup olmadığını sık ve düzenli olarak kontrol edin
(tıklatma-gürültü testi kullanılarak kılcal çatlaklar tespit edilebilir).
Makine ağır bir darbe alırsa veya düşerse, çalışmaya devam etmeden
önce durumunu kontrol edin. Yakıt kaçağı olup olmadığını tespit etmek için
yakıt sistemini ve arıza olup olmadığını tespit etmek için kontrol ve güvenlik
cihazlarını kontrol edin. Herhangi bir hasar veya şüphelendiğiniz bir durum
varsa, yetkili servis merkezimize kontrol ve onarım talebinde bulunun.
Kullanım sırasında makineyi daima iki elinizle birden tutun.
Her zaman yere sağlam ve dengeli basın.
Makineyi egzoz gazlarını solumayacak şekilde çalıştırın. Makineyi kesinlikle
kapalı ortamlarda çalış
tırmayın (gaz zehirlenmesi riski). Karbon monoksit
kokusuz bir gazdır.
İnsanların veya makinenin zarar görmesini önlemek için, dinlenirken veya
makinenin başından ayrılırken motoru durdurun ve güvenli bir yere kaldırın.
Motoru sıcakken kesinlikle kuru otların veya tutuşabilir maddelerin üzerine
bırakmayın.
Motoru çalıştırmaya başlamadan önce onaylı kesici parça muhafazasının
makineye takılı olduğundan emin olun.
Aksi takdirde, kesici parça ciddi yaralanmalara neden olabilir.
Makineyle birlikte verilen tüm koruyucu kurulumlar ve muhafazalar mutlaka
çalışma sırasında kullanılmalıdır.
Çıkış susturucusu arızalı bir motoru kesinlikle çalıştırmayın.
Makineyi ta
şırken motoru kapalı konuma getirin.
Makineyi taşımadan önce mutlaka kesici parçayı sökün.
Araçla taşırken, olası yakıt kaçaklarını önlemek için makinenin güvenli şekilde
yerleştirildiğinden emin olun.
Nakliye öncesi, yakıt deposunun tamamen boş olduğundan emin olun.
Makineyi kamyondan indirirken, Motoru yere düşürmemeye çalışın, aksi
takdirde yakıt deposu ciddi şekilde hasar görebilir.
Acil durumlar dışında makineyi kesinlikle yere atmayın veya bırakmayın; aksi
takdirde makine ciddi şekilde hasar görebilir.
Makineyi taşırken kesinlikle sürümemeniz gerektiğini unutmayın. Yakıt
deposunun yere sürtünmesi çok tehlikelidir ve yakıt deposunun hasar
görmesine, yakıt kaçağına ve hatta yangına yol açabilir.
Yakıt Doldurma
Yakıt doldururken motoru kapatın, makineyi açık alevlerden uzaklaştırın ve
sigara içmeyin.
Madeni yağ ürünlerinin cildinize temas etmesine izin vermeyin. Yakıt buharını
solumayın. Yakıt doldururken daima koruyucu eldiven takın. Koruyucu
kıyafetlerinizi düzenli aralıklarla değiştirin ve temizleyin.
Toprağın kirlenmesini önlemek (çevreyi korumak) için yakıt veya yağ
dökülmemesine dikkat edin. Yakıt dökülürse, makineyi derhal temizleyin.
Yakıtın kıyafetlerinize bulaşmasına izin vermeyin. Yakıt dökülürse
(kıyafetlerinizin tutuşmaması için) kıyafetlerinizi derhal değiştirin.
Yakıt kapağının sağlam şekilde kapandığından ve yakı
t kaçırmadığından
emin olmak için düzenli aralıklarla kontrol edin.
Yakıt deposu kapağını dikkatlice sıkın. Motoru çalıştırmak için yerinizi
değiştirin (yakıt doldurduğunuz yerden en az 3 metre uzağa gitmelisiniz).
Kesinlikle kapalı odalarda yakıt doldurmayın. Yakıt buharı zemin seviyesinde
birikebilir (patlama riski).
Yakıtları yalnızca onaylı kaplarda taşıyın ve saklayın. Saklanan yakıta
çocukların erişemeyeceğinden emin olun.
Yakıtı motoru çalıştırmadan önce doldurun. Motor çalışıyorken veya
motor hala sı
cakken kesinlikle yakıt deposu kapağını açmayın veya yakıt
doldurmayın.
176
Çalıştırma yöntemi
Makineyi yalnızca iyi aydınlatılan ve görüşün açık olduğu yerlerde kullanın.
Kış mevsiminde kaygan veya ıslak alanlara, buz ve kara dikkat edin (kayma
riski). Her zaman yere sağlam ve dengeli basın.
Asla bel hizanızın üzerinde kesim yapmayın.
Kesinlikle merdiven üzerinde çalışmayın.
Kesim yapmak üzere ağaca çıkmayın.
Dengesiz zeminler üzerinde kesinlikle çalışmayın.
Çalışma alanı içerisinde bulunan kum, taş, çivi vs. gibi yabancı maddeleri
temizleyin.
Yabancı maddeler, kesici parçaya zarar verebilir ve kesici parçanın tehlikeli
şekilde geri tepmesine neden olabilir.
Kesim işlemine başlamadan önce, kesici parçanın tam çalışma hızına
ulaşmas
ını bekleyin.
Kesici parça ile muhafaza arasına ot veya dal sıkışması durumunda,
temizlemeye başlamadan önce mutlaka motoru durdurun. Aksi takdirde,
bıçağın kazara dönmesi ciddi yaralanmalara neden olabilir.
Yorgunluk nedeniyle kontrolünüzü kaybetmemek için düzenli olarak mola
verin. Her saat başı 10 ila 20 dakika mola vermenizi öneririz.
Eğimlerde mutlaka yere sağlam ve dengeli basın.
Makineyi yürüyerek çalıştırın, kesinlikle koşmayın.
Kenar ataşmanının yönünü değiştirirken veya kendinize doğru çekerken çok
dikkatli olun.
Çim dışındaki yüzeylerden geçerken ve kenar ataşmanını çalışılacak alan
dışına taşırken bıçağın durdu
ğundan emin olun.
Kenar ataşmanının başından ayrılırken motoru durdurun.
Kesici Parçalar
Gerçekleştireceğiniz iş için uygun kesici parçayı kullanın.
Çok parçalı metal hareketli zincirler ve harman bıçakları da dahil, kesinlikle
başka bir bıçak kullanmayın. Aksi takdirde, ciddi yaralanmalar meydana
gelebilir.
Titreşim
Kan dolaşımı zayıf olan kişilerin aşırı titreşime maruz kalması, damarların
veya sinir sisteminin zarar görmesine yol açabilir. Titreşim parmaklarda,
ellerde ve bileklerde şu semptomlara neden olabilir: “Uyuşma” (hissizlik),
karıncalanma, ağrı, batma hissi, cilt renginin veya cildin değişmesi. Bu
semptomlardan herhangi biri ortaya çıkarsa, doktora başvurun!
“Beyaz parmak hastalığı” riskini düşürmek için, çalışma sırasında ellerinizi
sıcak tutun ve makine ve aksesuarlarının bakımını gerektiği şekilde yapın.
Bakım talimatları
Makinenizin servisinin mutlaka yetkili servis merkezinde yalnızca orijinal
yedek parçalar kullanılarak yapıldığından emin olun. Yanlış onarım ve kötü
bakım makinenin ömrünü kısaltabilir ve kaza riskini arttırabilir.
Çalışmaya başlanılmadan önce makinenin, özellikle de kesici parçanın ve
koruyucu cihazların durumu kontrol edilmelidir.
Kesici parçayı değiştirirken veya temizlerken mutlaka motoru kapalı konuma
getirin ve bujiyi konektörünü sökün.
Yakıt deposunun boşaltılması gerekiyorsa, bu işlemin dışarıda yapılması
gerekir.
177
Yalnızca Avrupa ülkeleri için
AT Uygunluk Beyanı
Makita Corporation, sorumlu üretici rma olarak, Makita marka makine/makineler ile ilgili şu hususları beyan eder:
Makinenin Adı: Benzinli Kenar Ataşmanı
Model Numarası / Tipi: EE2650H
Teknik Özellikler: bkz. “TEKNİK VERİLER” tablosu
seri üretimdir ve
Şu Avrupa Yönergelerine uygundur:
2000/14/EC, 2006/42/EC
Ve şu standartlara veya standartlaştırılmış belgelere uygun olarak üretilmiştir:
EN ISO 11789
Bu teknik doküman aşağıda açık adresi bulunan Avrupa’daki yetkili temsilcimiz tarafından saklanmaktadır:
Makita International Europe Ltd.,
Michigan Drive, Tongwell, Milton Keynes, Bucks MK15 8JD, İngiltere
2000/14/EC sayılı Direktif tarafından istenen uygunluk değerlendirme prosedürü, Ek V’e uygundur.
Ölçülen Ses Gücü Düzeyi: 98,4 dB
Garanti Edilen Ses Gücü Düzeyi: 101 dB
2. 7. 2013
Tomoyasu Kato
Müdür
Makita Corporation
3-11-8, Sumiyoshi-cho,
Anjo, Aichi, JAPAN
Hasarlı kesici parçaları kesinlikle düzleştirmeye çalışmayın
veya kaynak yapmayın.
Çevreye duyarlı olun. Kirliliğin ve gürültü emisyonunun azaltılması için kısma
mandalını gereksiz yere kullanmaktan kaçının. Karbüratörü doğru şekilde
ayarlayın.
Makineyi düzenli aralıklarla temizleyin ve tüm vida ve somunlarının sağlam
şekilde sıkıldığından emin olun.
Çıplak alevlerin yakınında kesinlikle makineyi çalıştırmayın veya servis
çalışması yapmayın.
Makineyi daima yakıt deposu boşaltıldıktan sonra kilitli odalarda muhafaza
edin.
Makineyi temizlemeye veya durdurmaya veya üzerinde bir servis çalışması
gerçekleştirmeye başlamadan önce daima kesici parçayı sökün.
İlgili ticaret birlikleri ve sigorta şirketleri tarafından belirtilen kaza önleme talimatlarını dikkate alın.
Güvenliğinizi riske atmamak için, makinede kesinlikle değişiklik yapmayın.
Kullanıcı tarafından gerçekleştirilecek bakım veya onarım çalışmaları yalnızca bu kullanım kılavuzunda açıklanan işlemlerle sınırlıdır. Diğer tüm
çalışmalar Yetkili Servis Personeli tarafından gerçekleştirilecektir. Yalnızca MAKITA tarafından üretilen ve tedarik edilen orijinal yedek parçaları
ve aksesuarları kullanın.
Onaylanmamış aksesuar ve parçaların kullanılması kaza riskini arttırır.
MAKITA, onaylanmamış kesici parçaların kullanımı
ndan ve cihaz, kesici parça veya aksesuarların takılmasından kaynaklanabilecek kaza ve
hasarlardan dolayı sorumluluk kabul etmeyecektir.
İlk Yardım
Bir kaza durumuna karşı ilk yardım çantasının kesim çalışmasının yapıldığı yere
yakın olduğundan emin olun. İlk yardım kutusundan bir şey alındığında derhal
yerine yenisini koyun.
Yardım isterken, lütfen şu bilgileri verin:
Kazanın yeri
Ne olduğu
Yaralı kişi sayısı
Yaralanma tipi
Adınız
178
TEKNİK VERİLER
Model EE2650H
Kol Yuvarlak kol
Kesici parça hariç boyutlar (U x G x Y) mm 1.773 x 242 x 315
Kesici bıçak hariç ağırlık kg 6,6
Yakıt deposu hacmi L 0,6
Yağ deposu hacmi L 0,08
Motor hacmi cm
3
25,4
Maksimum motor performansı kW 7.000 dak
-1
’de 0,77
Önerilen maks. mil devrinde motor devri dak
-1
10.000
Maksimum mil devri (karşılık gelen) dak
-1
4.800
Rölanti devri dak
-1
3.000
Kavrama devri dak
-1
3.900
Karbüratör Diyafram tipi
Buji tipi NGK CMR4A
Elektrot boşluğu mm 0,7 - 0,8
ISO 10517’ye göre
titreşim
Sağ kol (Arka sap)
a
hv eş
m/sn
2
8,8
Belirsizlik (K) m/sn
2
1,8
Sol kol (Ön sap)
a
hv eş
m/sn
2
3,7
Belirsizlik (K) m/sn
2
2,2
ISO 22868’e göre ortalama ses basıncı
seviyesi
L
PA eş
dBA 88,6
Belirsizlik (K) dBA 2,3
ISO 22868’e göre ortalama ses gücü seviyesi
L
WA eş
dBA 98,4
Belirsizlik (K) dBA 2,2
Yakıt Otomotiv mazotu (petrol)
Motor Yağı
API derecesi SF sınıfı ve üzeri SAE 10W-30 yağ
(4 zamanlı otomobil motoru yağı)
Dişli oranı 14/29
Kesici bıçak çapı mm 203
• Sürekli yapılan araştırma ve geliştirmelerden dolayı, burada belirtilen özellikler önceden bildirilmeksizin değiştirilebilir.
• Özellikler ülkeden ülkeye farklılıklar gösterebilir.
179
PARÇALARIN GÖSTERİMİ
3
1
5
8
9
10
11
14
12
13
4
2
6
7
15
16
17
18
19
20
21
TR Parçaların gösterimi
1 Buji
2 Kavrama kutusu
3 Kontrol kablosu
4 Arka sap
5 Kilit açma mandalı
6Kısma mandalı
7 Açma/kapama düğmesi
8Kol
9 Şaft
10 Bıçak kutusu
11 Tekerlek
12 Dişli kutusu
13 Bıçak
14 Hava temizleyici
15 Egzoz susturucusu
16 Egzoz borusu
17 Yağ kapağı
18 Yağ borusu
19 Geri sarmalı marş
20 Yakıt deposu kapağı
21 Marş kolu
180
DİKKAT: Kesici bıçağı tutarken mutlaka eldiven takın.
Alıcı pulu (2), alıcı pul üzerindeki delik dişli kutusu üzerindeki delikle aynı
hizaya gelecek şekilde çevirin.
Alyan anahtarını (1) deliklere yerleştirin. Alıcı pulun dönmediğinden emin
olun.
Alyan anahtarını sabit tutarken, bir somun anahtarı kullanarak somunu (5)
saat yönünde çevirin.
Somunu ve kelepçeyi (4) çıkartın.
Bıçağı (3) yerleştirin.
Kelepçeyi ve somunu geri yerine takın.
Alyan anahtarını sabit tutarken, bıçağı sabitlemek üzere somunu (5) saat
yönünün tersine çevirin.
Bıçağı çıkarmak için, yukarıdaki adımlar
ı ters sırayla takip edin.
Not: Kesici bıçak tespit somunu (yaylı pullu) zamanla aşınır. Somun üzerinde
herhangi bir aşınma veya deformasyon tespit ederseniz, somunu değiştirin.
(1)
(2)
(3)
(4)
(5)
BIÇAĞIN TAKILMASI
DİKKAT: Benzinli kenar ataşmanı üzerinde herhangi bir çalışma yapmadan
önce, mutlaka motoru durdurun ve buji üzerindeki buji konektörünü
çıkartın.
Daima koruyucu eldiven takın!
Sap tertibatının, ok işareteri (1) arasına takıldığından emin olun.
(1)
(1)
Motor
KOLUN TAKILMASI
Şaftı dişli kutusuyla birlikte şu adımları takip ederek monte edin:
1. Şaftın (2) kapağını (1) çıkartın.
2. Cıvatayı (3) gevşetin. Ardından, cıvatayı (4) sökün.
3. Şaftı dişli kutusuna yerleştirin. Tam olarak yerleştirmekte zorlanıyorsanız,
şeridi (5) bir miktar çevirin.
4. Şaft üzerindeki deliği cıvata (4) deliğine hizalayın.
5. Önce (4) numaralı cıvatayı ve ardından (3) numaralı cıvatayı sıkın.
(4)
(5)
(3)
(1)
(2)
ŞAFT VE DİŞLİ KUTUSUNUN TAKILMASI
181
Motor yağının kontrolü ve doldurulması
Aşağıdaki prosedürü motor soğuduktan sonra uygulayın.
Motoru düz şekilde yerleştirin, yağ kapağını çıkartın (Şekil 1) ve mevcut yağın yağ borusunun üst sınır ile alt sınır çizgileri arasındaki bölgede
olup olmadığını kontrol edin (Şekil 2).
Yağ yetersizse (yağ seviyesi alt sınır çizgisine yakınsa), yağ ilave edin (Şekil 3).
Dış çizgilerin etrafındaki alan şeffaftır, bu nedenle içerideki yağ miktarı yağ kapağının çıkartılmasına gerek kalmaksı
zın dışarıdan kontrol
edilebilir. Ancak, yağ borusu çok kirlendiğinde görüş kaybolabilir; bu durumda yağ seviyesinin, yağ borusunun içerisindeki kademeli bölümden
kontrol edilmesi gerekir.
Referans olarak, yağ doldurma süresi yaklaşık 10 saat (10 defa veya 10 depo yağ doldurma) olarak kabul edilebilir.
Yağın rengi değişir veya içerisine pislik karışırsa, yağı tamamen değiştirin. (Yağ değiştirme sıklığı ve yöntemi için, bkz. sayfa 186)
Önerilen yağ: API Sınıfı SAE 10W-30, SF Sınıfı ve üzeri (4 zamanlı otomobil motoru)
Yağ hacmi: Yaklaşık 0,08L
Not: Motor düz tutulmazsa, yağ motor etrafına girebilir ve bu da gereğinden fazla yağ doldurulmasına neden olabilir.
Üst s
ınırın üzerinde yağ doldurulursa, yağ kirlenebilir veya beyaz bir duman çıkartarak yanabilir.
Yağ değişimiyle ilgili uyarı 1: “Yağ ölçeği”
Yağ doldurma deliğinin etrafındaki tozları ve kirleri temizleyin ve yağ göstergesini çıkartın.
Çıkartılan yağ göstergesine kum veya toz bulaşmasına izin vermeyin. Aksi takdirde, yağ ölçeğine bulaşan kum veya toz düzensiz yağ
sirkülasyonuna veya motor parçalarında aşınmaya ve neticesinde arızalara yol açabilir.
Şekil 1
Şekil 2 Yağ borusu Şekil 3
ÇALIŞMAYA BAŞLAMADAN ÖNCE
(1) Motoru düz tutun ve yağ kapağını çıkartın.
(2) Üst sınır çizgisine kadar yağ doldurun. (bkz. Şekil 3)
Doldurma işlemi sırasında yağ şişesi kullanın.
(3) Yağ kapağını sağlam şekilde sıkın. Yeterince sıkılmaması, yağ kaçağına
neden olabilir.
Yağ kapağı
Yağ borusu
Kademeli iç
bölüm (üst sınır)
Dış çizgi
(alt sınır)
Kademeli iç
bölüm (alt sınır)
Dış çizgi (üst
sınır)
Yağ
Yağ seviyesi
kademeli iç
bölüme (üst sınır)
ulaşıncaya kadar
yağ doldurun.
Dış üst ve alt sınırlar
arasındaki alan şeffaftır,
bu nedenle yağ seviyesi
bu çizgilere bakılarak
dışarıdan kontrol
edilebilir.
182
YAKIT DOLDURMA
Yakıtın taşınması
Yakıtın mutlaka çok dikkatli bir şekilde taşınması gerekir. Yakıtlar, çözücülere benzer maddeler içerebilir. Yakıt doldurma işlemi mutlaka yeterince
havalandırılan bir odada veya açık havada gerçekleştirilmelidir. Yakıt buharını kesinlikle solumayın ve yakıtı kendinizden uzakta tutun. Yakıta
sürekli veya uzun bir süre temas ederseniz, cildiniz kuruyabilir ve neticesinde cilt hastalıkları veya alerjisi meydana gelebilir. Yakıt gözünüze
kaçarsa, gözünüzü temiz suyla yıkayın. Gözünüzdeki tahrişin devam etmesi halinde, doktora başvurun.
Yakıt doldurma işlemini karanlıkta veya sabit olmayan yüzeyler üzerinde gerçekleştirmeyin.
Yakıt saklama süresi
İyi havalandırılan ve doğrudan güneş görmeyen bir yerde özel bir kapta saklansa bile yakıtın 4 hafta içerisinde tüketilmesi gerekir. Özel bir kap
kullanılmıyorsa veya kap kapalı tutulmuyorsa, yakıt bir günde dahi bozulabilir.
Yakıt Doldurma
UYARI: Yakıt doldurmaya başlamadan önce motoru kapatın,
makineyi açık alevlerden uzaklaştırın ve sigara içmeyin.
Kullanılacak benzin: 87 oktan ve üzeri kurşunsuz otomobil benzini. Alkol içeriği
maksimum %10 (E-10).
1) Yak sızıntısını önlemek için yakıt deposu kapağını (1) bir miktar gevşetin.
2) Yakıt deposu kapağını çıkartın. Ardından, motoru yakıt doldurma deliği
yukarı doğru bakacak şekilde eğin.
3) Yakıtı yakıt deposundaki (2) havayı boşaltarak dikkatli şekilde doldurun.
(Yakıt üst sınırını (3) geçmemeye dikkat edin.)
4) Yabancı maddelerin yakıt deposuna girmesini önlemek için, yakıt deposu
kapağının çevresini iyice temizleyin.
5) Yakıt doldurduktan sonra, yakıt deposu kapağın
ı sıkıca kapatın.
Depo kapağında kusur veya hasar varsa, değiştirin.
Depo kapağı zamanla aşınır. Her iki veya üç yılda bir değiştirin.
(1)
(3)
(2)
Yakıt
Makinede dört zamanlı bir motor bulunur. 87 oktan ve üzeri ((R+M)/2) kurşunsuz otomobil benzini kullanıldığından emin olun. Maksimum
%10 oranında alkol (E-10) içermelidir.
Yağ değişimiyle ilgili uyarı 2: “Yağ dökülürse”
Yakıt deposu ile motor ana ünitesi arasına yağ dökülürse yağ, soğutma havası giriş portuna çekilerek motorun kirlenmesine neden olur.
Çalıştırmadan önce dökülen yağın temizlendiğinden emin olun.
MAKİNENİN MUHAFAZASI VE DEPONUN DOLDURULMASI
Makineyi ve depoyu doğrudan güneş ışığı almayan, serin bir yerde muhafaza edin.
Yakıtı kesinlikle araç içerisinde veya bagajda bırakmayın.
Yakıtla ilgili uyarılar
Kesinlikle motor yağı içeren benzin karışımları kullanmayın. Aksi takdirde, aşırı karbon birikimi veya mekanik hasarlar meydana
gelebilir.
Bozulmuş yakıt kullanılması, çalıştırma sorunlarına yol açabilir.
Not
Motordaki yağı yatık bir konumda değiştirmeyin.
Motor yatık vaziyetteyken yağ doldurulması, aşırı miktarda yağ doldurulmasına ve neticesine yağ kirlenmesine ve/veya çalışma
sırasında beyaz duman çıkmasına yol açabilir.
183
Çalışmaya başlamadan önce, toprağın yumuşaması ve çalışmanın daha
kolay olması için ilgili alanı sulayın.
Çalışmaya başlamadan önce, ilgili alanı kontrol edin ve makine tarafından
fırlatılabilecek tüm engelleri ve yabancı maddeleri temizleyin.
Düzenli bir çalışma planının yapılması, kenarların daha düzgün olmasını
sağlarken, aynı alandan birden fazla defa geçilmesini önler.
Not:
Sert yüzey ile çimlerin üst noktası arasındaki yükseklik farklarından dolayı bıçak
derinliğinin ayarlanması gerekebilir.
Yürüyüş yolları ile çim arasında temiz bir kesim elde etmek için bıçakların
kesim derinliğini minimum bir bıçak derinliğine, genellikle bıçakla zemin
arasında yaklaşık 13 mm’ye (1/2”) ayarlayın.
Bıçak derinliğinin ayarlanması
Tekerlek üzerindeki somunu gevşetin.
Tekerleği hareket ettirin ve yüksekliği çalışmanıza göre ayarladıktan sonra
somunu sıkın.
MAKİNENİN DOĞRU TAŞINMASI VE TUTULMASI
DİKKAT:
İlgili kaza önleme yönetmeliklerini dikkate alın!
ÇALIŞTIRMA
Makineyi yakıt doldurduğunuz yerden en az 3 metre uzağa taşıyın. Benzinli kenar ataşmanını temiz bir zemine yerleştirin. Kesici parçaların
zeminle veya diğer nesnelerle temas etmediğinden emin olun.
A: Soğuk çalıştırma
1) Makineyi düz bir zemin üzerine yerleştirin.
2) Açma/kapama ğmesini (1) ÇALIŞTIRMA konumuna getirin.
ÇALIŞTIRMA
ÇALIŞTIRMA VE DURDURMAYLA İLGİLİ UYARILAR
DURDURMA
(1)
3) Yakıt pompası
Yakıt, yakıt pompasına (2) girene kadar yakıt pompasına bastırmaya devam
edin. (Genellikle yakıt, yakıt pompasına 7 ila 10 defa basıldıktan sonra
girer.)Yakıt pompasına çok fazla basılırsa, yakıtın fazlası yakıt deposuna
geri döner.
(2)
184
Not: Aşırı yakıt çekilmesi durumunda, bujiyi çıkartın ve fazla yakıtı boşaltmak için marş kolunu yavaşça çekin. Ayrıca, bujinin elektrot bölümünü
kurutun.
Çalıştırma sırasında dikkat edin:
Yüksüz çalıştırma sırasında kısma mandalı tam açıksa, motor devri 10.000 dak
-1
ve üzeri olacaktır. Motoru kesinlikle gerekenden daha yüksek
bir devirde ve yaklaşık 6.000 - 8.500 dak
-1
devrinde kesinlikle çalıştırmayın.
4) Manüel marş
Marş kolunu gerilim hissedilene (sıkışma noktasına) kadar yavaşça çekin.
Ardından, marş kolunu bırakın ve bu sefer güçlü bir şekilde çekin.
İpi kesinlikle sonuna kadar çekmeyin. Marş kolu çekildikten sonra, marş
kolunu hemen bırakmayın. Marş kolu başlangıçtaki konumuna dönene
kadar bekleyin.
5) Isıtma çalıştırması
Isıtma çalıştırmasını 2 ila 3 dakika boyunca sürdürün.
B: Isıtma çalıştırması sonrası başlatma
1) Yakıt pompasına arka arkaya bastırın.
2) Kısma mandalını rölanti konumunda tutun.
3) Manüel marşı güçlü bir şekilde çekin.
4) Motoru çalıştırmakta zorlanıyorsanız, kısma mandalını yaklaşık 1/3 tam tur açın.
Kesici bıçağın dönüyor olabileceğine dikkat edin.
Örneğin kış aylarında vb. motorun çalışması
zorlaşırsa
Motoru çalıştırırken jikle kolunu aşağıdaki prosedürü takip ederek çalıştırın.
1) ila 3) arasındaki işlemleri uyguladıktan sonra, jikle kolunu KAPALI konuma
getirin.
4) no.lu çalıştırma adımını uygulayın ve motoru çalıştırın.
Motor çalıştıktan sonra, jikle kolunu AÇIK konuma getirin.
5) no.lu çalıştırma adımını uygulayın ve motoru çalıştırın.
DİKKAT: Bir ses (patlama sesi) duyulur ve motor durursa veya henüz çalışmaya
başlayan motor jikle kolu çekilmeden durursa, jikle kolunu tekrar AÇIK
konuma getirin ve motoru tekrar çalıştırmak için marş kolunu birkaç
defa çekin.
DİKKAT: Jikle kolu KAPALI konumda b
ırakılırsa ve marj kolu arka arkaya çok
fazla çekilirse, çok fazla yakıt emilir ve motorun çalışması zorlaşır.
AÇIK
KAPALI
185
ŞÜK DEVİRLİ DÖNÜŞ (RÖLANTİ) AYARI
şük devirli dönüş (rölanti) ayarı yapılması gerekiyorsa, bu işlemi karbüratör ayar vidasıyla (1) gerçekleştirin.
ŞÜK DEVİRLİ DÖNÜŞ KONTROLÜ
şük devirli dönüşü 3.000 dak
-1
değerine ayarlayın.
Dönüş hızının değiştirilmesi gerekirse, yıldız uçlu bir tornavidayla ayar
vidasıyla oynayın.
Ayar vidasını sağa çevirdiğinizde, motor dönüş hızı artacaktır.
Ayar vidasını sola çevirdiğinizde ise motor dönüş hızışecektir.
Karbüratör genellikle fabrika çıkışında ayarlanır. Yeniden ayarlanması
gerekiyorsa, lütfen Yetkili Servis Merkezine danışın.
(1)
DURDURMA
1) Kısma mandalını (2) tam olarak açın ve motor dvr/dak değeri düşğünde
açma/kapama düğmesini (1) DURDURMA konumuna getirin; motor derhal
duracaktır.
2) Kesim başlığının hemen durmayabileceğine dikkat edin ve tamamen
yavaşlaması için bekleyin.
KISMA MANDALININ ÇALIŞTIRILMASI
Makinenin kazara çalışmasının önlenmesi için kol üzerinde bir kilit açma
mandalı (1) mevcuttur. Kısma mandalını çekmek için (2), kilidi serbest bırakmak
üzere kolu kavranın (kilit açma düğmesi elinizle uyguladığınız basınç sonucu
ılır).
Mandalı sıktıkça, motor dönüş hızı yükselir. Kısma mandalını serbest
bıraktığınızda motor rölantide çalışmaya başlar.
(1)
(2)
DURDURMA
(1)
(2)
186
DİKKAT: Benzinli kenar ataşmanı üzerinde herhangi bir çalışma yapmadan önce, daima motoru durdurun ve buji konektörünü bujiden çıkartın
(bkz. “bujinin kontrolü”).Daima koruyucu eldiven kullanın!
Makinenin uzun ömürlü olması ve olası hasarların önlenmesi için, düzenli aralıklarla aşağıda açıklanan servis çalışmaları gerçekleştirilmelidir.
Günlük kontrol ve bakımlar
Çalışmaya başlamadan önce, makinede gevşek vida veya eksik parça olup olmadığını kontrol edin. Özellikle, kesici bıçak veya misinalı kesim
başlığının doğru şekilde sıkılmasına dikkat edin.
Çalıştırmadan önce mutlaka soğutma havası geçişinin ve silindir açıklıklarının tıkalı olup olmadığını kontrol edin.
Gerekirse, bu parçaları temizleyin.
Aşağıdaki işlemleri ger gün kullanımdan sonra gerçekleştirin:
• Benzinli kenar ataşmanının dış kısmı
nı temizleyin ve hasar olup olmadığını kontrol edin.
• Hava ltresini temizleyin. Aşırı tozlu ortamlarda çalışıyorsanız, ltreyi günde birkaç defa temizleyin.
• Bıçakta veya misinalı kesim başlığında hasar olmadığını ve bu parçaların sağlam şekilde takıldığını kontrol edin.
• Motor rölantide çalışırken kesici parçanın sabit duracağından emin olmak için, rölanti hızı ile kavrama hızı arasında yeterli farkın olup
olmadığını kontrol edin (gerekirse, rölanti hızınışürün).
Rölanti koşullarında kesici parça dönmeye devam ediyorsa, en yakın Yetkili Servis Merkezine danı
şın.
Açma/kapama düğmesinin, kilit açma mandalının, kontrol mandalının ve kilit düğmesinin doğru çalıştığını kontrol edin.
SERVİS TALİMATLARI
MOTOR YAĞININ DEĞİŞTİRİLMESİ
Bozulmuş motor yağı kullanılması, kayar ve döner parçaların ömrünü ciddi şekilde kısaltır. Değiştirme aralıklarını ve miktarını kontrol ettiğinizden
emin olun.
DİKKAT: Genel olarak, motor durduktan hemen sonra motor ana ünitesi ve motor yağı hala sıcaktır. Yağ değiştirilirken, motor ana
ünitesinin ve motor yağının yeterince soğuduğundan emin olun. Aksi takdirde, yanık riski ortaya çıkabilir.
Not: Yağ üst sınırın üzerinde doldurulursa, kirlenebilir veya beyaz bir duman çıkartarak yanabilir.
Değiştirme aralığı: Başlangıçta her 20 çalışma saatinin sonunda ve daha sonra her 50 çalışma saatinin sonunda değiştirilmelidir
Önerilen yağ: API Sınıfı SAE10W-30 yağ, SF Sınıfı ve üzeri (4 zamanlı otomobil motor yağı)
Değiştirirken, aşağıdaki prosedürü takip edin.
1) Yakıt deposu kapağının (1) sıkı bir şekilde kapalı olduğunu kontrol edin.
2) Drenaj deliğinin (3) altına geniş bir kap (tava vb.) yerleştirin.
(1)
(2)
(2)
3) Drenaj cıvatasını (5) sökün ve ardından yağı drenaj deliğinden boşaltmak
için yağ kapağını (2) çıkartın.
Bu sırada drenaj cıvatası contasının (4) gevşemediğinden ve sökülen
parçaların kirlenmediğinden emin olun.
4) Tüm yağ boşaltıldıktan sonra, contayı ve drenaj cıvatasını takın ve
gevşememesi ve yağ kaçaklarına neden olmaması için drenaj cıvatasını
sağlam şekilde sıkın.
* Biz bez parçasıyla cıvata ve makineye bulaşmış
yağları temizleyin.
(5)
(4)
(3)
Alternatif drenaj yöntemi
Yağ kapağını çıkartın, benzinli kenar ataşmanını yağ doldurma deliğine doğru
yatırın ve yağı boşaltın.
Yağı kapta toplayın.
187
HAVA TEMİZLEYİCİSİNİN TEMİZLENMESİ
TEHLİKE: Motoru kapatın, makineyi açık alevlerden
uzaklaştırın ve sigara içmeyin.
Temizlik ve Kontrol Aralığı: Günlük (her 10 çalışma saatinin sonunda)
Jikle kolunu (4) tamamen kapalı konuma çevirin ve karbüratördeki toz ve
pislikleri temizleyin.
Tespit cıvatasını (7) gevşetin.
Alt tarafından çekerek hava temizleyici kapağını (1) çıkartın.
Filtre elemanlarını (2 ve 6) çıkartın ve hafçe vurarak içerisindeki pislikleri
temizleyin.
Parçalar ağır şekilde kirlenmişse:
Filtre elemanlarını çıkartın, sıcak suya veya suyla seyreltilmiş doğal deter-
jana batırın ve tamamen kurutun. Filtre elemanlarını
yıkarken sıkmayın veya
ovalamayın.
Filtre elemanlarını takmadan önce, tamamen kuruduğundan emin olun. Filtre
elemanlarının yeterli şekilde kurutulmaması, makinenin zor çalışmasına yol
açabilir.
Hava temizleyici kapağının ve nefeslik parçasının (5) etrafına yapışan yağı bir
bez parçasıyla temizleyin.
Filtre elemanını (sünger) (2) yerine (keçeye) (6) takın.
Filtre elemanlarını, sünger, hava temizleyicisi kapağına bakacak şekilde
plakaya (3) yerleştirin.
Hemen ardından, temizleyici kapağını yerine takın ve tespit cıvatalarıyla
sıkın. (Geri montaj sı
rasında önce üst tırnağı ve ardından alt tırnağı takın.)
(3)
(2)
(1)
(7)
(6)
(5)
YAĞLA İLGİLİ UYARILAR
Boşaltılan motor yağını kesinlikle çöpe, toprağa veya kanalizasyon giderine dökmeyin. Yağın bertarafı ilgili kanunlara uygun şekilde
gerçekleştirilmelidir. Yağın bertarafı için daima ilgili kanun ve yönetmeliklere uyun. Bilinmeyen hususlarla ilgili olarak daima Yetkili Servis
Personeline danışın.
Kullanılmadan saklansa dahi yağ zamanla bozulur. Yağı düzenli aralıklarla kontrol edin ve değiştirin (her 6 ayda bir yeni yağla
değiştirin).
İKAZ:
Aşırı derecede toz yapışıyorsa, ltre elemanlarını günde birkaç defa temizleyin. Kirli ltre elemanları motor gücünü düşürür ve motorun
çalışmasını zorlaştırır.
Filtre elemanları üzerindeki yağı temizleyin. Filtre elemanlarındaki yağ temizlenmeden çalışmaya devam edilirse, hava temizleyicideki
yağ dışarı akabilir ve çevrenin kirlenmesine yol açabilir.
Filtre elemanlarını yere veya kirli yüzeylere koymayın. Aksi takdirde, ltre elemanlarına kir veya yabancı maddeler yapışabilir ve
neticesinde motor hasar görebilir.
Filtre elemanlarını temizlemek için kesinlikle yakıt kullanmayın. Yakıt, ltre elemanlarına zarar verebilir.
5) Motoru düz şekilde yerleştirin ve üst sınır çizgisine (6) kadar kademeli
olarak yeni yağ doldurun.
6) Yağı doldurduktan sonra, yağ kapağını gevşemeyecek ve kaçaklara neden
olmayacak şekilde sağlamca sıkın.
Yağ kapağı sağlam şekilde sıkılmazsa, kaçağa neden olabilir.
(6)
Kademeli iç
bölüm (üst sınır)
Dış çizgi
(alt sınır)
Kademeli iç
bölüm (alt sınır)
Dış çizgi (üst
sınır)
(4)
188
(1)
(2)
YAKIT FİLTRESİNİN TEMİZLENMESİ
UYARI: TUTUŞABİLİR MADDELERİN KULLANILMASI
KESİNLİKLE YASAKTIR
Temizlik ve Kontrol Aralığı: Aylık (her 50 çalışma saatinin sonunda)
Yakıt deposundaki emiş başlığı
Yakıt ltresini (1) düzenli olarak kontrol edin. Yakıt ltresini kontrol etmek için, şu
adımları takip edin:
(1) Yakıt deposu kapağını çıkartın ve kalan yakıtı tahliye ederek depoyu
boşaltın. Depo içerisinde yabancı madde olmadığını kontrol edin. Varsa,
temizleyin.
(2) Depo ıklığından bir tel kanca sokarak, emiş başlığını çıkartın.
(3) Yakıt ltresi az miktarda tıkanmışsa, temizleyin. Temizlemek için, yakıt içerisinde hafçe sallayın ve vurun. Hasar vermemek için, sıkmayın
ve ovalamayın. Temizlik için kullanılan yakıt mutlaka ülkenizde yürürlükte olan yönetmeliklerde tanımlanan yönteme uygun olarak bertaraf
edilmelidir.
Yakıt
ltresi sertleşir veya yoğun şekilde tıkanırsa, değiştirin.
(4) Kontrol, temizlik ve değişim işlemlerinden sonra yakıt ltresini yakıt borusuna (2) takın ve hortum kelepçesiyle (3) sabitleyin. Yakıt ltresini,
yakıt deposunun altına doğru sonuna kadar bastırın.
Tıkalı veya hasarlı yakıt ltresi, yetersiz yakıt beslenmesine ve motor gücünün düşmesine neden olabilir. Karbüratöre yeterli miktarda yakıt
beslemesini sağlamak için, yakıt ltresini en az üç ayda bir değiştirin.
YAKIT BORUSUNUN DEĞİŞTİRİLMESİ
DİKKAT: TUTUŞABİLİR MADDELERİN KULLANILMASI
KESİNLİKLE YASAKTIR
Temizlik ve Kontrol Aralığı: Günlük (her 10 çalışma saatinin sonunda)
Değiştirme sıklığı: Yıllık (her 200 çalışma saatinin sonunda)
Çalıştırma sıklığı ne olursa olsun, yakıt borusunu (1) her yıl değiştirin. Aksi
takdirde, yakıt kaçağı nedeniyle yangın tehlikesi ortaya çıkabilir.
Kontroller sırasında herhangi bir kaçak tespit ederseniz, yağ borusunu derhal
değiştirin.
CIVATA, SOMUN VE VİDALARIN KONTROLÜ
Gevşek cıvataları, somunları vb. sıkın.
Yakıt veya yağ kaçağı olup olmadığını kontrol edin.
Yakıt kapağının ve yağ kapağının sağlam şekilde sıkıldığını kontrol edin.
Güvenli çalıştırma için, hasarlı parçaları yenileriyle değiştirin.
PARÇALARIN TEMİZLENMESİ
Motoru daima temiz tutun.
Silindir açıklıklarına kum veya toz bulaşmasına izin vermeyin. ıklıklara yapışan toz veya kir, pistonun sıkışmasına neden olur.
CONTA VE SALMASTRALARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
Motor söküldükten sonra geri monte edilirken, conta ve salmastraların yenileriyle değiştirildiğinden emin olun.
Bu kılavuzda belirtilmeyen veya açıklanmayan tüm bakım ve ayar çalışmaları mutlaka yalnızca Yetkili Servis Merkezi tarafından yapılmalıdır.
0,7 mm - 0,8 mm
(0,028” - 0,032”)
BUJİNİN KONTROLÜ
Bujiyi sökmek ve takmak için yalnızca ürünle birlikte verilen standart anahtarı
kullanın.
Bujinin iki elektrotu arasındaki boşluk 0,7 ila 0,8 mm (0,028” ila 0,032”)
olmalıdır. Boşluk çok geniş veya darsa, ayarlayın. Buji tıkanırsa veya
kirlenirse, iyice temizleyin veya değiştirin.
DİKKAT: Motor çalışıyorken buji konektörüne kesinlikle dokunmayın (yüksek
gerilimde elektrik çarpması tehlikesi).
DİŞLİ KUTUSUNUN DOLDURULMASI
Dişli kutusuna (1) gres deliğinden (2) her 30 çalışma saatinde bir gres (Shell
Alvania 3 veya muadili) doldurun. (Mutlaka MAKITA satıcınızdan orijinal
MAKITA gresi satın alınmalıdır.)
(1)
(2)
(3)
(1)
189
UYARI: Yakıtı boşaltırken, motoru durduğunuzdan ve motorun tamamen soğuduğundan emin
olun.
Durdurulsa bile motor hala sıcak olabilir. Motor soğuyana kadar bekleyin, aksi takdirde
yanıklara veya yangına yol açabilir.
Makine uzun süre kullanılmayacaksa, şu adımları takip edin:
Yakıt deposu ve karbüratördeki yakıtı aşağıdaki prosedürü takip ederek
boşaltın:
1) Yakıt deposu kapağını çıkartın ve yakıtı tamamen boşaltın. Yakıt deposun-
da yabancı madde kalmışsa, tamamen temizleyin.
2) Yakıt ltresini bir tel yardımıyla doldurma deliğinden çıkartın.
3) İçerisindeki yakıt tamamen boşalıncaya kadar ve bu yakıt yakıt deposuna
doluncaya kadar yakın pompasına basın.
4) Filtreyi yakıt deposuna geri takın ve yakıt deposu kapa
ğını sıkıca kapatın.
5) Arından, motoru durana kadar çalıştırmaya devam edin.
Kesici parçayı sökün.
Bujiyi çıkartın ve birkaç damla motor yağının buji deliğinden damlamasını
sağlayın.
Marş kolunu, motora motor yağı dağılacak şekilde yavaşça çekin ve bujiyi
takın.
Genel olarak makineyi yatay konumda saklayın, ancak bu mümkün
değilse makineyi motor, kesici parçanın altına gelecek şekilde yerleştirin.
Aksi takdirde, motor yağı içeriden sızıntı yapabilir. Makinenin düşmemesi
için, makinenin doğru şekilde saklanmasına dikkat edin. Aksi takdirde,
yaralanmalar meydana gelebilir. Makinenin düşmemesi için makineyi depoya
dikkatli bir şekilde kaldırın. Aksi takdirde, yaralanmalar meydana gelebilir.
Çıkan yakıtı doğrudan güneş ışığı almayan ve iyi havalandırılan bir yerde
özel bir kaba alın.
Yakıtı boşaltın
Nem
SAKLAMA
Uzun süre depolama sonrası dikkat edilmesi gerekenler
Uzun bir süre depoda kaldıktan sonra ilk defa çalıştırmadan önce motor yağını değiştirdiğinizden emin olun (bkz. “MOTOR YAĞININ
DEĞİŞTİRİLMESİ”). Makinenin çalışmadığı sürede yağ bozulmuştur.
Arıza Sistem Gözlem Nedeni
Motor çalışmıyor veya zor
çalışıyor
Ateşleme sistemi Ateşleme kıvılcımı çıkıyor Yakıt besleme veya sıkıştırma sistemi arızası veya
mekanik bir arıza mevcuttur
Ateşleme kıvılcımı
çıkmıyor
DURDURMAğmesine basılmıştır, kablolar hatalı
veya kısa devre yapmıştır, buji veya konektör arızalıdır,
ateşleme modülü arızalıdır
Yakıt besleme Yak
ıt deposu doludur Jikle konumu yanlıştır, karbüratör arızalıdır, yakıt besleme
hattı bükülmüş veya tıkanmıştır, yakıt kirlidir
Sıkıştırma Çekildiğinde sıkışma
olmuyor
Silindirin alt contası yıpranmıştır, krank mili contaları
hasar görmüştür, silindir veya piston halkaları arızalıdır
veya buji sızdırmazlığı hatalıdır
Mekanik arıza Marş basmıyor Marş ipi kopmuştur, motor içindeki parçalar bozulmuştur
Sıcak başlatma sorunları Depo dolu ve ate
şleme
kıvılcımı çıkıyor
Karbüratör kirlidir, temizletin
Motor çalışıyor, ancak hemen
duruyor
Yakıt besleme Depo dolu Rölanti ayarı yanlıştır, karbüratör kirlenmiştir
Yakıt deposu hava alma tertibatı arızalıdır, yakıt besleme
hattı kesilmiştir, kablo veya DURDURMAğmesi
arızalıdır
şük performans Aynı anda birkaç
sistem etkilenmiş
olabilir
Motor rölantide zayıf
çalışıyor
Hava ltresi kirlenmiştir, karbüratör kirlenmiştir, susturucu
tıkanmıştır, silindirdeki çıkış kanalı tı
kanmıştır
190
*1 İlk değiştirmeyi 20 saatlik çalışma sonrasında gerçekleştirin.
*2 200 çalışma saati sonrası kontroller için, Yetkili Servis Personeline veya bir makine atölyesine danışın.
*3 Yakıt deposunu boşalttıktan sonra, motoru çalıştırmaya devam ederek karbüratördeki yakıtın boşalmasını sağlayın.
Çalışma süresi
Parça
Çalışma
öncesi
Yağlama
sonrası
Günlük
(10 sa)
30 sa 50 sa 200 sa
Kapatma/
dinlenme
Karşılık
gelen P
Motor yağı
Kontrol edin
181
Değiştirin
*
1
186
Parçaları sıkın
(cıvata, somun)
Kontrol edin
188
Yakıt deposu
Temizleyin/
kontrol edin
Yakıtı boşaltın
*
3
189
Kısma mandalı
Çalışma
kontrolü
Durdurma düğmesi
Çalışma
kontrolü
185
Kesici bıçak Kontrol edin
180
şük devirli dönüş
Kontrol edin/
ayarlayın
185
Hava temizleyici Temizleyin
187
Buji Kontrol edin
188
Soğutucu hava kanalı
Temizleyin/
kontrol edin
188
Yakıt borusu
Kontrol edin
188
Değiştirin
*
2
Dişli kutusu gresi Doldurun
188
Yakıt ltresi
Temizleyin/
değiştirin
188
Hava giriş vanası ile hava
deşarj vanası arasındaki
boşluk
Ayarlayın
*
2
Motor bakımı
*
2
Karbüratör Yakıtı boşaltın
*
3
189
191
SORUN GİDERME
Onarım talebinde bulunmadan, lütfen sorunu önce kendiniz kontrol edin. Herhangi bir anormal durum tespit ettiğinizde, makinenizi bu kılavuzda
verilen açıklamalara göre kontrol edin. Hiçbir parçayııklamaların aksine bir şekilde değiştirmeyin ve sökmeyin. Onarım için, Yetkili Servis
Merkezine veya satıcınıza başvurun.
Anormal durum Olası nedeni (arıza) Çözümü
Motor çalışmıyor
Yakıt pompası çalışmıyordur 7 ila 10 defa basın
Marş ipini çekme hızınız yavaştır Güçlü şekilde çekin
Yakıt azdırYakıt doldurun
Yakıt ltresi tıkanmıştır Temizleyin
Yakıt tüpü bükülmüştür Yakıt tüpünü düzleştirin
Yakıt kirlenmiştir Yakıtın kirlenmesi, motorun çalışmasını
zorlaştırır. Yenisiyle değiştirin. (Önerilen
değiştirme sıklı
ğı: 1 ay)
Yakıt emişi aşırıdırKısma mandalını orta devirden yüksek devire
getirin ve motor çalışana kadar marş kolunu
çekin. Motor çalışmaya başladığında, kesici
bıçak da dönmeye başlar. Kesici bıçağa
çok dikkat edin.
Motor hala çalışmazsa, bujiyi çıkartın,
elektrotun kurumasını sağlayın ve bu parçaları
tekrar başlangıçtaki gibi geri takın. Ardından,
belirtildiği gibi çalıştırmayı deneyin.
Buji kapağı çıkmıştırSağlam şekilde takı
n
Buji kirlenmiştir Temizleyin
Buji açıklığı normal değildir ıklığı ayarlayın
Bujide başka bir sorun vardırDeğiştirin
Karbüratör normal çalışmıyordur Kontrol ve bakım talebinde bulunun.
Marş ipi çekilemiyor Kontrol ve bakım talebinde bulunun.
Tahrik sistemi normal çalışmıyordur Kontrol ve bakım talebinde bulunun.
Motor hemen duruyor
Motor devri yükselmiyor
Isınma yetersizdir Isınma prosedürünü uygulayın
Motor ısınmasına rağmen, jikle kolu “KAPALI”
konumdadır.
“AÇIK” konumuna getirin
Yakıt ltresi tıkanmıştır Temizleyin veya değiştirin
Hava temizleyici kirlenmiş veya tıkanmıştır Temizleyin
Karbüratör normal çalı
şmıyordur Kontrol ve bakım talebinde bulunun.
Tahrik sistemi normal çalışmıyordur Kontrol ve bakım talebinde bulunun.
Kesici bıçak dönmüyor Kesici bıçak tespit somunu gevşemiştir Sağlam şekilde sıkın
Kesici bıçağa ince dal takılmıştır veya kapak
engelliyordur.
Yabancı maddeyi temizleyin
Tahrik sistemi normal çalışmıyordur Kontrol ve bakım talebinde bulunun.
Ana ünite aşırı titreşim yapıyor Kesici bıçak kırılmış, eğilmiş veya aşınmıştır Kesici bıçağı değiştirin
Kesici bıçak tespit somunu gevşemiş
tir Sağlam şekilde sıkın
Tahrik sistemi normal çalışmıyordur Kontrol ve bakım talebinde bulunun.
Kesici bıçak hemen dönmeye başlamıyor Rölanti hızı yüksektir Ayarlayın
Kısma teli çıkmıştırSağlam şekilde takın
Tahrik sistemi normal çalışmıyordur Kontrol ve bakım talebinde bulunun.
Motor durmuyor
Konektör çıkmıştırSağlam şekilde takın
Elektrik sistemi normal çalışmıyordur Kontrol ve bakım talebinde bulunun.
Motoru derhal durdurun
Motoru derhal durdurun
Motoru derhal durdurun
Motoru rölantide çalıştırın ve jikle kolunu
KAPALI konuma getirin
Isıtma çalıştırması gerçekleştirildikten sonra, motor çalışmıyorsa:
Kontrol edilen parçalarda herhangi bir anormal durum tespit edilmezse, kısma mandalını yaklaşık 1/3 tur açın ve motoru çalıştırın.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156
  • Page 157 157
  • Page 158 158
  • Page 159 159
  • Page 160 160
  • Page 161 161
  • Page 162 162
  • Page 163 163
  • Page 164 164
  • Page 165 165
  • Page 166 166
  • Page 167 167
  • Page 168 168
  • Page 169 169
  • Page 170 170
  • Page 171 171
  • Page 172 172
  • Page 173 173
  • Page 174 174
  • Page 175 175
  • Page 176 176
  • Page 177 177
  • Page 178 178
  • Page 179 179
  • Page 180 180
  • Page 181 181
  • Page 182 182
  • Page 183 183
  • Page 184 184
  • Page 185 185
  • Page 186 186
  • Page 187 187
  • Page 188 188
  • Page 189 189
  • Page 190 190
  • Page 191 191
  • Page 192 192

Makita EE2650H Kullanım kılavuzu

Kategori
Bahçe aletleri
Tip
Kullanım kılavuzu