Shimano AX-MT500 Kullanım kılavuzu

Tip
Kullanım kılavuzu

Bu kılavuz aynı zamanda aşağıdakiler için de uygundur:

UM-2C60A-001-01
Kullanım kılavuzu
Arka E İçi Boş I tipi 12 mm
Başka dillerde kullanım kılavuzları için, bkz:
http://si.shimano.com
ÖNEMLİ UYARI
Ürünlerin montajı ve ayarlanması hakkında kullanım kılavuzunda
bulunmayan bilgiler için satın aldığınız yer veya bir bisiklet bayisiyle
irtibata geçin. Profesyonel ve tecrübeli bisiklet tamircileri için bir bayi el
kitabı web sitemizde mevcuttur (http://si.shimano.com).
Bu ürünü sökmeyin veya modifiye etmeyin.
Güvenlik için, kullanmadan önce bu kullanım kılavuzunun
tamamını okuyun ve doğru kullanım için talimatlara uyun.
Önemli Güvenlik Bilgileri
Değiştirme bilgisi için satın aldığınız yer veya bisiklet bayisi ile irtibata geçin.
UYARI
KULLANMADAN ÖNCE, ARKA E İÇİ BOŞ I TİPİ 12 mm SİSTEMİNİN
KULLANIM KILAVUZUNU DİKKATLE OKUYUN. HERHANGİ BİR SORUNUZ
OLURSA, BAYİNİZE DANIŞIN.
Arka E İçi Boş I tipi 12mm, bir özel kadro ve özel hazne/tekerlek ile
birlikte kullanılabilir. Eğer başka herhangi bir kadroyla veya hazneyle/
tekerlekle birlikte kullanılırsa, sürüş sırasında tekerleğin bisikletten
ayrılmasına ve ciddi fiziksel yaralanmaya neden olabilir.
Eğer Arka E İçi Boş I tipi 12mm bisiklete doğru şekilde takılmazsa, sürüş
sırasında tekerlek bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya sebebiyet
verebilir.
Eğer E İçi Boş kol, kadronun sol tarafında
(rotor tarafında) ise, E İçi Boş kolun
rotora temas etmediğinden emin olun
(Şekil 1). Ek olarak, E İçi Boş kolun kadro,
diğer parçalar, aksesuarlar vb. ile temas
etmediğinden veya sürüş sırasında
engellere (çalılar veya taşlar gibi) temas
etmediğinden emin olun. E İçi Boş kol
yabancı nesnelerle etkileşim veya temas
nedeniyle gevşerse, tekerlek de gevşer ve
ses yapmaya başlar. Bu durum
gerçekleşirse, satın aldığınız yere veya
bisiklet bayisine başvurun. Tekerlek
gevşekken bisikletin sürülmesi, bisikletin
devrilmesi ve ciddi yaralanmanın
meydana gelmesi ile sonuçlanabilir.
KAPALI konum
Şekil 1
Disk fren rotoru
E İçi Boş
kol
E İçi Boş sistemi üzerinde çalışırken disk fren rotoruna dokunmayın.
Ayrıca, tekerlek dönerken E İçi Boş kolu çalıştırmayın. Disk fren rotoru
çok keskindir ve dokunulması durumunda ciddi yaralanma meydana
gelebilir.
Frenler kullanılırken, fren kaliperleri ve disk fren rotoru çok ısınır.
Yanma tehlikesinden kaçınmak için, bisikleti sürdükten sonra E İçi Boş
sistemi üzerinde işlem yapmadan önce yeterince soğuduğundan emin
olun.
Tekerleği takmadan önce, maşa ucu deliğinde, kadro tarafı dişinde ve
mil açıklıklarında olabilecek yabancı parçacıkları ve tozları temizleyin.
Yabancı parçacıklar veya tozlar E İçi Boş sisteminin doğru montajını
engelleyebilir ve eğer hazne ve mil doğru şekilde takılmazsa, tekerlek
yerinden çıkarak ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
Ayarlayıcı 3 turdan fazla dönemez.
Ayarlayıcı dönme hareketinin ağırlaştığını hissettiğinizde, ayarlayıcıyı
sıkma veya gevşetme yönünde zorlayarak çevirmeyin. Zorlayarak
çevirmek ayarlayıcıya zarar verebilir.
Bisiklet ayarlayıcı olmadan sürülürse, daha sonra ayarlamanın imkansız
hale geldiği durumlar söz konusudur; dolayısıyla, E İçi Boş mili mutlaka
yenisiyle değiştirin.
Kullanım kılavuzunu dikkatli bir şekilde okuyun ve gerektiğinde
başvurmak üzere güvenli bir yerde saklayın.
Not
Daima bisiklete binmeden önce E İçi Boş hazneleri kontrol ederek
tekerleklerin kadroya doğru şekilde takıldığından emin olun.
Bisikletinizi halka açık bir alanda park ettikten sonra bu kontrolü
yapmanız özellikle önemlidir.
E İçi Boş kolların tamamen KAPALI konuma bastırıldığından emin olun
(kolun “CLOSE” (KAPALI) yazılı tarafı, bisiklete ters istikamete
bakmalıdır). Şekilde gösterildiği gibi, kolları yatırın. Kolları
döndürmeyin.
AÇIK konum
KAPALI konum
E İçi Boş kol milinin bir başkasıyla değiştirilmesi durumunda, mevcut E
İçi Boş kol milinin yerine takacağınız milin, kadro üzerinde belirtilen E
İçi Boş mil modeliyle aynı olduğundan emin olun.
Model adının farklı olması halinde, eksenel uzunluk, diş ölçüsü,
muhafaza çapı, vb. farklılıklar nedeniyle E İçi Boş kol mili kadro üzerine
doğru şekilde takılamayabilir.
Ürünler doğal aşınma, normal kullanım ve eskime sonucu bozulmalara
karşı garantili değildir.
Bisikleti sürmeden önce yapılacak düzenli
kontroller
Bisikletinizi sürmeden önce aşağıda belirten kontrolleri yapın. Bu
kontrollerde herhangi bir sorun tespit ederseniz, satın aldığınız yere veya
bir bisiklet bayisine başvurun.
Tekerlekler kadroya doğru şekilde takıldı mı?
E İçi Boş kollar tamamen KAPALI konuma bastırıldı mı?
HIZLI KONTROL
Bisikleti kaldırarak tekerleği yerden kesin ve Şekil 1'de gösterildiği gibi
lastiğin üst kısmına elinizle aşağıya doğru birkaç sert darbe vurun. Aynı
zamanda, tekerlekte kesinlikle gevşeklik olmadığından emin olmak için,
Şekil 2'de gösterildiği gibi tekerleği bir taraftan bir tarafa sarsın. Bu
kontrol, E İçi Boş kolun yeterli sıkma torkuna ulaşmasını garanti etmez.
Eğer E İçi Boş kolun doğru şekilde sıkılıp sıkılmadığından emin değilseniz,
bisikleti sürmeden önce bu Servis Talimatları'nda “Tekerleğin takılması”
bölümünde açıklanan montaj işlemini tekrarlayın.
Şekil 1 Şekil 2
Parçaların adları
Mil açıklığı
Hazne omuzu
Maşa ucu
E İçi Boş kol
Ayarlayıcı
Çalıştırma
DİKKAT
E İçi Boş kolu daima elinizle çalıştırın. Kolu kapatmak için kesinlikle
çekiç veya başka bir nesne kullanmayın. Buna riayet edilmemesi
durumunda, E İçi Boş sistemi veya kadro hasar görebilir.
E İçi Boş hazne nedir?
Hazne üzerinde E İçi Boş kol aracılığıyla tekerleği kolayca takmak ve
çıkarmak için kullanılan bir mekanizmadır.
E İçi Boş hazne fonksiyonu
E İçi Boş kolu KAPALI konuma doğru yatırın ve kadroyu sıkıştırarak
tekerleği doğru konumda sabitleyin.
KAPALI konum
E İçi Boş kol
AÇIK konum
Tekerleğin takılması
1. Hazne omzunu maşa ucuyla
doğru şekilde hizalayın.
Maşa ucu
Hazne
omuzu
2.
E İçi Boş kolu AÇIK konuma hareket
ettirin ve dişin bulunduğu tarafın
karşı tarafında yer alan maşa
ucundaki deliğe takın. Kol milini
diğer taraftaki diş parçasına
ulaşıncaya kadar delikten iyice
geçirin.
3.
E İçi Boş kolu çevirerek E İçi Boş kol milini kadro tarafı dişine sabitleyin.
E İçi Boş kolu açın ve kapatın; E İçi Boş kol KAPALI konuma doğru
hareket ettirilirken hazne miline paralel olduğunda bir miktar direnç
hissedinceye kadar E İçi Boş kol milini sıkarak kadro tarafı dişine
oturtun.
1
2
AÇIK konum
Kontrol
konumu
KAPALI
konum
4. Güvenlik için, E İçi Boş kolun, KAPALI konumdayken kadro boyunca
hareket ettiğinden emin olun. Sadece el kuvvetinizi kullanarak, E İçi
Boş kolu tamamen KAPALI konuma gelinceye kadar avuç içinizle itin.
E İçi Boş kolun “CLOSE” (KAPALI) yazısı bulunan tarafının bisikletin
aksi istikametine baktığından emin olun.
E İçi Boş kolun kadro, diğer parçalar, aksesuarlar vb. ile temas etmediğinden
emin olun. Ek olarak, sürüş sırasında engellere (çalılar veya taşlar gibi)
temas etmemesine dikkat edin. E İçi Boş kol doğru konumlandırılmadıysa,
ayarlayıcının ayarlanması gerekir. Ayar işlemleri için, bkz. “Ayarlayıcının
ayarlanması”.
Sıkma torku:
5-7,5 Nm
E İçi
Boş kol
Disk fren rotoru
KAPALI konum
Servis Talimatları'nda E İçi Boş kol için sıkma konumuyla ilgili herhangi
talimat varsa, sıkarken bu talimata uyun.
Tekerleğin çıkarılması
E İçi Boş kolu KAPALI konumdan AÇIK konuma hareket ettirin ve ardından
E İçi Boş kolu ters saat yönünde çevirerek E İçi Boş mili kadro tarafı
dişinden çıkarın. E İçi Boş mil kadro tarafı dişinden çıkarıldıktan sonra, E
İçi Boş mili tekerlekten çıkarın.
1
2
Ayarlayıcının ayarlanması
1. Tekerleğin Takılması işleminin 3. adımında E İçi Boş kol milini kadro
tarafı dişine sabitleyin, ardından E İçi Boş kolu çevirerek doğru KAPALI
konuma hareket edecek şekilde ayarlayın ve torku kontrol edin.
2. Not
Ayar işlemini E İçi Boş kolu kapatmadan önce yapın. E İçi Boş kolu
kapattıktan sonra ayar yapılırsa ayarlayıcı hasar görebilir.
E İçi Boş kol KAPALI konuma hareket ettirilirken tutma kuvveti
yetersiz ise, ayarlayıcı deliğine bir 2.5mm somun anahtarı yerleştirin
ve saat yönünde çevirin.
1. adımdaki sonuçları kontrol edin. Tutma kuvveti çok fazlaysa ve E İçi Boş kol
aşağıya doğru KAPALI konuma kolayca hareket ettirilemiyorsa, ayarlayıcı
deliğine bir 2.5mm somun anahtarı yerleştirin ve kuvveti azaltmak için ters
saat yönünde çevirin. Ayarlayıcıyı yavaş yavaş ve kademeli olarak E İçi Boş
kolu kapatmak için bütün gücünüzü vermenizin gerekeceği noktaya kadar
ayarlayın.
Ayarlayıcı
Sabitleme torku:
Daha kuvvetli
Sabitleme torku:
Daha zayıf
AÇIK
konum
3. Doğru kol konumunda doğru montaj kuvveti elde edilinceye kadar bu
ayarı tekrarlayın.
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değişiklik yapılabilir. (Turkish)
  • Page 1 1

Shimano AX-MT500 Kullanım kılavuzu

Tip
Kullanım kılavuzu
Bu kılavuz aynı zamanda aşağıdakiler için de uygundur: