EarthQuake 22754 Engine Manual

  • Merhaba! Bu belgeyi inceledim ve KOHLER markasının 2000 Series RH255 ve RH265 motorları hakkında bilgi sahibi oldum. Bu motorların nasıl güvenli bir şekilde çalıştırılacağı ve bakımının nasıl yapılacağı detaylı bir şekilde anlatılıyor. Yakıt, yağ seviyelerini nasıl kontrol edeceğiniz, motoru nasıl çalıştırıp durduracağınız, temizliği ve bakımı nasıl yapacağınız gibi konularda sorularınızı yanıtlamaya hazırım.
  • Motoru çalıştırmadan önce nelere dikkat etmeliyim?
    Motoru durdurmak için ne yapmalıyım?
    Motoru uzun süre kullanmayacaksam nasıl saklamalıyım?
107
18 590 10 Rev. --
KohlerEngines.com
TR
Kullanıcı Kılavuzu
ÖNEMLİ: Donanımı çalıştırmadan önce tüm güvenlik önlemlerini ve
talimatlarını dikkatli bir şekilde okuyun. Bu motorun güç
sağladığı donanımın çalıştırma talimatına başvurun.
Motorun durdurulduğundan emin olun ve herhangi bir bakım
veya hizmet gerçekleştirmeden önce motoru düz konuma
getirin.
Garanti kapsamı, garanti kartında ve KohlerEngines.com
adresinde belirtilmiştir. Garanti sizin için özel haklar ve
yükümlülükler içermektedir, bu nedenle garantiyi lütfen dikkatli
bir şekilde inceleyin.
Parça sipariş ederken veya garanti kapsamı edinirken başvurmak için motor bilgilerini kaydedin.
Motor Modeli
Özellikler
Seri Numarası
Satın Alınma Tarihi
RH255, RH265
108 18 590 10 Rev. --KohlerEngines.com
Kaliforniya 65 Önergesi Uyarıları
Bu üründen dışarı verilen motor egzozu Kaliforniya Eyaleti
tarafından kansere, doğum kusurlarına veya diğer üreme bo-
zukluklarına neden olduğu bildirilen kimyasallar içermektedir.
Güvenlik Önlemleri
UYARI: Ölüm, ciddi yaralanma veya önemli derecede mal zararına neden olabilecek bir tehlike.
DİKKAT: Kişilerin ha f biçimde yaralanmasına veya mal zararına neden olabilecek bir tehlike.
NOT: kişilere kurulumla, çalıştırmayla veya bakımla ilgili önemli bilgiler olduğunu bildirmek için
kullanılmıştır.
UYARI
Patlayıcı Yakıt
yangınlara ve
ciddi yanıklara
neden olabilir.
Motor sıcakken
veya çalışır
durumdayken
yakıt haznesini
doldurmayın.
Benzin yüksek derecede
yanıcıdır ve ateşlendiğinde
buharları patlamaya neden
olabilir. Benzini sadece
onaylanmış konteynırlarda,
iyi havalandırılmış, oturul-
mayan binalarda, kıvılcım
ve alevden uzakta saklayın.
Dökülen yakıt sıcak par-
çalarla veya ateşlemeden
kaynaklanan kıvılcımlarla
temas ettiğinde alev alabilir.
Benzini asla temizlik mad-
desi olarak kullanmayın.
UYARI
Sıcak Parçalar
ciddi yanıklara
neden olabilir.
Çalışırken
veya yeni
durdurulduğunda
motoru
ellemeyin.
Isı kalkanı veya koruyucular
çıkarılmışken motoru asla
çalıştırmayın.
UYARI
Dönen
Parçalar ciddi
yaralanmalara
neden olabilir.
Motor çalışır
haldeyken uzak
durun.
Yaralanmaları önlemek için
elleri, ayakları, saçları ve
kıyafetleri hareket eden
tüm parçalardan uzak
tutun. Kapaklar, kılıfl ar veya
koruyucular çıkarılmışken
motoru asla çalıştırmayın.
UYARI
Kazara
Çalıştırmalar
ciddi
yaralanmalara
veya ölüme
neden olabilir.
Bakım
öncesinde
bağlantıyı kesin
ve buji başını
(başlarını)
topraklayın.
Motor veya donanım
üstünde çalışmaya
başlamadan önce motoru
aşağıdaki gibi devre dışı
bırakın: 1) Buji başını
(başlarını) çıkartın. 2)
Negatif (–) uçlu batarya
kablosunu bataryadan
ayırın.
UYARI
Karbon Monok-
sit ciddi bulan-
tıya, baygınlığa
veya ölüme
neden olabilir.
Egzoz
dumanlarını
solumaktan
kaçının.
Motor egzoz gazları zehirli
karbon monoksit içerir.
Karbon monoksit kokusuz
ve renksizdir, solunduğunda
ölüme neden olabilir.
DİKKAT
Elektrik
Çarpması
yaralanmaya
neden olabilir.
Motor çalışırken
kablolara
dokunmayın.
109
18 590 10 Rev. --
KohlerEngines.com
TR
A
Hava Temizleyi-
cisi Tabanı
B Kağıt Eleman C
Hava Temizleyicisi
Kapağı
D Kapak Mandalı
E Köpük Eleman F Susturucu Kalkan G Yakıt Kapağı H Yakıt Haznesi
I Kol J Atık Izgarası K Buji L
Yağ Boşaltma
Tıpası
M
Yağ Seviye
Çubuğu/Yağ
Doldurma
Tıpası
N
Geri Çekilebilir
Başlatıcı
O Başlatıcı Tutacağı P Buraya Basın
Başlatma Öncesi Kontrol Listesi
1. Yağ seviyesini kontrol edin. Yağ seviyesi düşükse ekleme yapın. Aşırı doldurmayın.
2. Yakıt seviyesini kontrol edin. Yakıt seviyesi düşükse ekleme yapın. Yakıt sistemi bileşenlerinde
ve hatlarda sızıntı olup olmadığını kontrol edin.
3. Soğutma alanlarını, hava giriş bölgelerini ve motorun dış yüzeylerini (özellikle saklama
sonrasında) kontrol edin ve temizleyin.
4. Hava temizleyicisi bileşenlerinin ve tüm kılıfl arın, donanım kapaklarının ve koruyucuların yerinde
olduğunu ve iyice sabitlendiğini kontrol edin.
5. Kıvılcım önleyiciyi (varsa) kontrol edin.
A
M
A
B
B
D
D
C
C
E
E
G
G
L
K
L
H
H
F
O
I
I
N
J
P
110 18 590 10 Rev. --KohlerEngines.com
Başlatma
UYARI
Karbon Monoksit ciddi bulantıya,
baygınlığa veya ölüme neden
olabilir.
Egzoz dumanlarını solumaktan
kaçının.
Motor egzoz gazları zehirli karbon monoksit
içerir. Karbon monoksit kokusuz ve renksiz-
dir, solunduğunda ölüme neden olabilir.
UYARI
Dönen Parçalar ciddi
yaralanmalara neden olabilir.
Motor çalışır haldeyken uzak
durun.
Yaralanmaları önlemek için elleri, ayakları, saç-
ları ve kıyafetleri hareket eden tüm parçalardan
uzak tutun. Kapaklar, kılıfl ar veya koruyucular
çıkarılmışken motoru asla çalıştırmayın.
NOT: Başlatma için jikle konumu, sıcaklığa ve
diğer etkenlere bağlı olarak değişebilir.
Motor çalışmaya başladığında ve ısındığın-
da jikleyi KAPALI konumuna getirin.
NOT: Başlatıcı ipini düzenli olarak çekerek
durumunu kontrol edin. İp yıpranmışsa bir
Kohler yetkili satıcısı tarafından hemen
de
ğiştirilmesini sağlayın.
NOT: Motor marşına 10 saniyeden uzun
süreyle kesintisiz olarak basmayın.
Başlatma denemeleri arasında 60
saniyelik bir soğuma süresi ayırın. Bu
yönergelerin takip edilmemesi halinde
başlatıcı motoru yanabilir.
NOT: Motor, başlatıcıyı devre dışı bırakacak
yeterli hıza kavuştuğu halde çalışmaya
devam etmiyorsa (hatalı başlangıç),
motoru yeniden çalıştırmayı denemeden
önce motor dönüşünün tamamen
sonlanması beklenmelidir. Volan döndüğü
sırada başlatıcı devreye sokulursa,
başlatıcı dişlisi ile volan halka dişlisi
çarpışarak başlatıcının zarar görmesine
neden olabilir.
1. Yakıt kesme val ni AÇIK konumuna getirin
(varsa).
2. Motoru aşağıdaki gibi çalıştırın:
Soğuk motor: Kolu jikle konumuna getirin.
Sıcak motor: Kolu tam gaz/HIZLI konumuna
getirin.
3. Geri Çekilebilir Başlatıcı: Başlatıcı tutacağını,
sıkıştırmayı çok az geçecek şekilde yavaşça
çekin ve ardından DURUN! Başlatıcı
tutacağını önceki yerine döndürün; başlatıcı
ipi kılavuzundan dolayı ipin fazla aşınmasını
önlemek için düz olarak sıkıca çekin.
Elektrikli Başlatıcı: Başlatıcı anahtarını
etkinleştirin. Motor çalıştığı anda anahtarı
bırakın. Başlatıcı motorun çalışmasını
sağlamıyorsa, başlatıcıyı derhal kapatın.
Durum düzeltilene kadar motoru yeniden
çalıştırmayı denemeyin. Takviye ile
çalıştırmayın. Sorunun analiz edilmesi için
Kohler yetkili satıcınıza başvurun.
4. Motor çalıştı
rıldıktan ve ısındıktan sonra kolu
yavaş yavaş HIZLI konumuna getirin. Motor/
donanım, ısınma süresi boyunca çalıştırılabilir
ancak motor ısınana dek jiklenin kısmen açık
bırakılması gerekebilir.
Soğuk Havada Başlatma İpuçları
1. Beklenen sıcaklık için uygun yağı kullanın.
2. Olası tüm harici yükleri devreden çıkarın.
3. Taze kış sınıfı yakıtı kullanın. Kış sınıfı yakıt,
başlatmanın iyileştirilmesini sağlayan daha
yüksek uçuculuğa sahiptir.
Durdurma
1. Mümkünse, PTO ile işleyen tüm ataşmanları
devreden çıkararak yükü indirin.
2. Kolu DUR konumuna getirin.
3. Varsa, yakıt kesme val ni kapatın.
Çalışma Açısı
Bu motorun güç sağladığı donanımın çalıştırma
talimatlarına başvurun. Bu makineyi maksimum
çalışma açısını aşarak çalıştırmayın; özellikler
tablosuna bakın. Motor hasarı, yetersiz
yağlama sonucu oluşabilir.
Motor Hızı
NOT: Maksimum motor hızını arttırmak için
regülatör ayarını kurcalamayın. Aşırı hız
tehlikelidir ve garantiyi hükümsüz kılar.
Yüksek Rakımda Çalıştırma
Bu motorda, 4000 ft.'den (1219 metre) daha
yüksek rakımlarda motorun doğru çalışmasını
sağlamak için yüksek rakım karbüratör kitinin
kullanılması gerekebilir. Yüksek rakım kiti ile
ilgili bilgi edinmek veya Kohler yetkili satıcısı
bulmak için KohlerEngines.com adresini ziyaret
edin ya da 1-800-544-2444 (ABD ve Kanada)
numaralı telefonu arayın.
Bu motor yüksek rakım karbüratör kiti takılı
olduğunda 4000 ft. (1219 metre) altında
çalıştırılırsa hasar meydana gelebilir, bu
nedenle 4000 ft. (1219 metre) altında kendi
orijinal yapılandırmasında çalıştırılmalıdır.
111
18 590 10 Rev. --
KohlerEngines.com
TR
Bakım Talimatları
UYARI
Motor veya donanım üstünde çalışmaya
başlamadan önce motoru aşağıdaki gibi
devre dışı bırakın: 1) Buji başını (başlarını)
çıkartın. 2) Negatif (–) uçlu batarya
kablosunu bataryadan ayırın.
Kazara Çalıştırmalar ciddi
yaralanmalara veya ölüme neden
olabilir.
Bakım öncesinde bağlantıyı kesin ve
buji başlarını topraklayın.
Emisyon kontrol aygıtlarının ve sistemlerinin normal bakımı, değişimi veya onarımı herhangi bir
tamir kuruluşunda veya bir tamirci tarafından yapılabilir, ancak garanti kapsamındaki onarımlar
KohlerEngines.com adresinden veya 1-800-544-2444 (ABD ve Kanada) numaralı
telefondan
ulaşılabilen Kohler yetkili satıcısı tarafından gerçekleştirilmelidir.
Yağ Önerileri
En iyi performans için Kohler yağlarının
kullanılmasını öneririz. API (Amerikan Petrol
Enstitüsü) hizmet sınıfı SJ ya da daha üstü
yüksek kaliteli diğer temizleyici yağlar (sentetik
dahil) kabul edilebilir. Viskoziteyi, tabloda
gösterildiği gibi çalıştırma sırasındaki hava
sıcaklığını temel alarak seçin.
°F
-20
020324060
50 80 100
°C
-30 -20
-10 0
10 20 30
40
5W-30
10W-30
SAE 30
Yağ Seviyesini Kontrol Etme
NOT: Aşırı motor aşınmasını ve hasarını
önlemek için yağ seviyesi, yağ seviye
çubuğundaki gösterge çalıştırma
aralığının altında veya üstündeyken
motoru asla çalıştırmayın.
Motorun soğuk olduğundan emin olun. Yağ
doldurma/yağ seviye çubuğu alanlarındaki kiri
temizleyin.
1. Yağ seviye çubuğunu çıkartın; yağı silerek
temizleyin.
2. Yağ seviye çubuğunu yeniden tüpe
yerleştirin, yağ doldurma boynuna dayayın,
kapak dişli uçlarının en altındaki noktaya
varıncaya kadar saat yönünün tersine
çevirin, kapağı tüpe takmayın.
a. Yağ seviye çubuğunu çıkartın; yağ
seviyesini kontrol edin. Seviye, yağ
seviye çubuğundaki göstergenin üstünde
olmalıdır.
veya
b. Yağ doldurma tıpasını çıkarın. Seviye,
doldurma boynundan taşacak şekilde
olmalıdır.
3. Yağ seviyesi düşükse, doldurma boynundan
taşacak şekilde yağ ekleyin.
4. Yağ seviye çubuğunu veya yağ doldurma
tıpasını yeniden takın ve iyice sıkın.
Bakım Çizelgesi
İlk 5 Saatten Sonra
Yağı değiştirin.
Her 100 Saatte Bir veya Her Yıl
1
Köpük elemanı temizleyin/değiştirin.
Kağıt elemanı değiştirin.
Yağı değiştirin.
Soğutma alanlarını temizleyin.
Kıvılcım önleyiciyi (varsa) temizleyin.
Yakıt ltresini (varsa) değiştirin.
1
Ağır, tozlu ve kirli koşullarda bu prosedürleri daha sık uygulayın.
112 18 590 10 Rev. --KohlerEngines.com
Yağ Değişimi
Motor sıcakken yağı değiştirin.
1. Yağ dolum kapağı/yağ seviye çubuğu ile
boşaltma tıpasının etrafını temizleyin.
2. Boşaltma tıpasını ve yağ dolum kapağını/yağ
seviye çubuğunu çıkartın. Yağı tamamen
boşaltın.
3. Boşaltma tıpasını yeniden takın. 13 ft. lb.
(17,6 N·m) tork ile sıkın.
4. Yağ karterini, doldurma boynundan taşacak
şekilde yeni yağ ile doldurun.
5. Yağ dolum kapağını/yağ seviye çubu
ğunu
yerine yerleştirin ve iyice sıkın.
6. Kullanılmış yağı, yerel düzenlemelere bağlı
olarak elden çıkarın.
Oil Sentry
(varsa)
Bu anahtar, motorun düşük yağ seviyesi
durumunda veya yağ olmadan çalıştırılmasını
önleme amacıyla tasarlanmıştır. Oil Sentry
çalışan bir motoru hasar oluşmadan önce kapa-
tamayabilir. Bu anahtar bazı uygulamalarda bir
uyarı sinyalini etkinleştirebilir. Daha fazla bilgi
için donanım kılavuzlarınızı okuyun.
Yakıt Önerileri
UYARI
Patlayıcı Yakıt yangınlara ve ciddi
yanıklara neden olabilir.
Motor sıcakken veya çalışır
durumdayken yakıt haznesini
doldurmayın.
Benzin yüksek derecede yanıcıdır ve ateş-
lendiğinde buharları patlamaya neden olabilir.
Benzini sadece onaylanmış konteynırlarda,
iyi havalandırılmış, oturulmayan binalarda,
kıvılcım ve alevden uzakta saklayın. Dökülen
yakıt sıcak parçalarla veya ateşlemeden kay-
naklanan kıvılcımlarla temas ettiğinde alev
alabilir. Benzini asla temizlik maddesi olarak
kullanmayın.
NOT: E15, E20 ve E85 ONAYLANMAMIŞTIR
ve KULLANILMAMALIDIR; eski, bozuk
veya kirli yakıtların yaptığı etkiler garanti
kapsamında değildir.
Yakıt
şu gereksinimleri karşılamalıdır:
Temiz, taze, kurşunsuz benzin.
87 (R+M)/2 veya daha yüksek oktan değeri.
Minimum Araştırma Oktan Sayısı (RON) 90
oktan olmalıdır.
En fazla %10 oranında etil alkol, %90
kurşunsuz benzin kabul edilebilir.
Metil Tersiyer Bütil Eter (MTBE) ve kurşunsuz
benzin karışımı (hacimce maks. %15 MTBE)
onaylanmıştır.
Benzine yağ eklemeyin.
Yakıt haznesini aşırı doldurmayın.
30 günden daha eski olan benzin
kullanmayın.
Yakıt Ekleme
UYARI
Patlayıcı Yakıt yangınlara ve ciddi
yanıklara neden olabilir.
Motor sıcakken veya çalışır
durumdayken yakıt haznesini
doldurmayın.
Benzin yüksek derecede yanıcıdır ve ateş-
lendiğinde buharları patlamaya neden olabilir.
Benzini sadece onaylanmış konteynırlarda,
iyi havalandırılmış, oturulmayan binalarda,
kıvılcım ve alevden uzakta saklayın. Dökülen
yakıt sıcak parçalarla veya ateşlemeden kay-
naklanan kıvılcımlarla temas ettiğinde alev
alabilir. Benzini asla temizlik maddesi olarak
kullanmayın.
Motorun soğuk olduğundan emin olun.
1. Yakıt kapağı etrafındaki bölgeyi temizleyin.
2. Yakıt kapağını çıkartın. Doldurma boynunun
altına kadar doldurun. Yakıt haznesini aşırı
doldurmayın. Yakıtın genleşmesi için boşluk
bırakın.
3. Yakıt kapağını yeniden takın ve iyice sıkın.
Yakıt Hortumu
EPA ve CARB düzenlemeleriyle uyumluluğu
sağlamak üzere, karbüratörlü Kohler Co.
motorlarında düşük geçirgenliğe sahip yakıt
hortumu takılı olmalıdır.
113
18 590 10 Rev. --
KohlerEngines.com
TR
Bujiler
DİKKAT
Elektrik Çarpması yaralanmaya
neden olabilir.
Motor çalışırken kablolara
dokunmayın.
Buji boşluğunu temizleyin. Bujiyi çıkartın ve
değiştirin.
1. Tel aralık ölçeği kullanarak boşluğu kontrol
edin. Boşluğu ayarlayın, ayar için özellikler
tablosuna bakın.
2. Bujiyi silindir başına takın.
3. Bujiyi 20 ft. lb. (27 N·m) tork ile sıkın.
Hava Temizleyicisi
NOT: Motorun gevşek veya hasarlı hava
temizleyicisi bileşenleri ile çalıştırılması
erken aşınmaya ve arızaya neden olabilir.
Bükülmüş veya hasarlı bileşenlerin
hepsini değiştirin.
NOT: Kağıt eleman, basınçlı havayla
şişirilemez.
Kapağı mandaldan kurtarın ve hava
temizleyicisi kapağını çıkarın.
Kağıt Eleman: Kağıt elemanı çıkarın ve
değiştirin.
Köpük Eleman: Köpük elemanı çıkarın;
değiştirin veya sıcak suda deterjanla yıkayın.
Durulayın ve doğal olarak kurumasını bekleyin.
Hava temizleyicisi kapağını yeniden takın ve
kapak mandalını sabitleyin.
Havalandırma Tüpü
Havalandırma tüpünün her iki ucunun da doğru
bağlandığından emin olun.
Havayla Soğutma
UYARI
Sıcak Parçalar ciddi yanıklara
neden olabilir.
Çalışırken veya yeni durduruldu-
ğunda motoru ellemeyin.
Isı kalkanı veya koruyucular çıkarılmışken
motoru asla çalıştırmayın.
Uygun soğutma önemlidir. Aşırı ısınmayı
önlemek için ızgaraları, soğutma kanatçıklarını
ve motorun diğer dış yüzeylerini temizleyin.
Kablo tesisatına veya diğer elektrik
bileşenlerine su sıçramasını önleyin. Bakım
Çizelgesine bakın.
Onarımlar/Servis Parçaları
Motorun tüm bakım, servis ve değiştirme
parçaları için bir Kohler yetkili satıcısı ile iletişim
kurmanızı öneririz. Bir Kohler yetkili satıcısı
bulmak için, KohlerEngines.com adresini
ziyaret edin veya 1-800-544-2444 (ABD ve
Kanada) numaralı telefonu arayın.
Saklama
Motor, 2 ay veya daha fazla bir süre boyunca
servis dışı olacaksa aşağıdaki prosedürü
uygulayın.
1. Yakıt haznesine Kohler PRO Serisi yakıt
katkısı veya ona eşdeğer olan bir katkıyı
ekleyin. Kararlı hale getirilmiş yakıtı yakıt
sistemine almak için motoru 2-3 dakika
çalıştırın (işlenmemiş yakıt nedeniyle oluşan
arızalar garanti kapsamında değildir).
2. Yağı, motor çalışmadan dolayı hala sıcakken
değiştirin. Bujileri çıkartın ve silindirlere 1 oz.
kadar motor yağı dökün. Bujileri değiştirin ve
yağı dağıtmak için yavaşça motor marşına
basın.
3. Negatif (-) batarya kablosunun bağlantısını
kesin.
4. Motoru temiz ve kuru bir yerde saklayın.
114 18 590 10 Rev. --KohlerEngines.com
Motor Özellikleri
Model İç çap Strok Silindir hacmi
Yağ
Kapasitesi
(Yeniden
dolum)
Buji
Boşluğu
Maksimum
Çalışma Açısı
(dolu yağ
seviyesinde)*
RH255
2,7 inç
(68 mm)
2,1 inç
(54 mm)
12 inç küp
(196 cc)
0,63 qt.
(0,60 L)
0,03 inç
(0,76 mm)
25°
RH265
*Maksimum çalışma açısının aşılması, motorun yetersiz yağlama nedeniyle hasar görmesine
neden olabilir.
Ek özellik bilgileri, KohlerEngines.com adresindeki servis kılavuzunda bulunabilir.
RH255, RH265 modelindeki Egzoz Emisyonu Kontrol Sistemi ABD EPA, Kaliforniya ve Avrupa için
EM'dir.
Kohler'in tüm beygir gücü (hp) referansları Tescilli Güç Değerleridir ve SAE J1940 & J1995 hp
standartlarına göredir. Tescilli Güç Değerleri ile ilgili ayrıntılar KohlerEngines.com adresinde
bulunabilir.
Sorun Giderme
Temel motor bileşenlerine veya özel bir zamanlama veya ayar prosedürü gerektiren herhangi
bir parçaya bakım yapmayın ve de değiştirmeyin. Bu işlem Kohler yetkili satıcısı tarafından
gerçekleştirilmelidir.
Olası Nedeni
Sorun
Yakıt
Yok
Uygun
olmayan
Yakıt
Yakıt
Hortu-
munda
Kirlenme
Izgara-
da Kirli
Atıklar
Yağ
Seviyesi
Doğru
Değil
Motor
Aşırı Yük-
lenmiş
Hava
Temiz-
leyicisi
Kirli
Buji
Arızalı
Çalışmaya Başlamıyor
●●
Zor Çalıştırılıyor
●● ●●
Aniden Duruyor
●●
Güç Yok
●● ●●
Düzensiz Çalışıyor
●● ●●
Darbe veya Vuruntu Sesi
●●
Tekliyor veya Ateş almıyor
●●
Erken ateşleme yapıyor
●● ●●
Aşırı ısı
nıyor
●● ●●
Yüksek Yakıt Tüketimi
●●
1/124