Shimano ST-M360 Service Instructions

Tip
Service Instructions

Bu kılavuz için de uygundur

“Bakım aralığı, kullanma ve sürüș șartlarına bağlıdır. Zinciri düzenli olarak uygun
zincir temizleyici maddeyle temizleyin. Kesinlikle pas temizleyiciler gibi alkali
bazlı veya asit bazlı çözücüler kullanmayın. Eğer bu çözücüler kullanılırsa, zincir
kırılabilir ve ciddi yaralanmaya neden olabilir.”
Zinciri temizlemek için doğal bir deterjan kullanın. Pas temizleyiciler gibi,
zincirin zarar görmesine ve/veya arıza yapmasına neden olabilecek alkali-bazlı
veya asit-bazlı deterjanlar kullanmayın.
Güçlendirilmiș bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri bağlamak için kullanın.
İki farklı tipte güçlendirilmiș bağlantı pimi mevcuttur.
Kullanacağınız pimi seçmeden önce așağıdaki tabloyu
inceleyin. Güçlendirilmiș bağlantı pimlerinden bașka
bağlantı pimleri kullanılması veya kullanılan zincir tipine
uygun olmayan bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya
alet kullanılması halinde yeterli bağlantı kuvveti elde
edilemeyebilir ve bu durum zincirin kopmasına veya yerinden çıkmasına neden olabilir.
Eğer dișli sayısındaki bir değișiklik nedeniyle zincirin uzunluğunu ayarlamak
gerekiyorsa, zinciri bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya uç pimi kullanılarak bağlandığı
yerden bașka bir noktada kesin. Zincir, güçlendirilmiș bağlantı pimiyle veya uç pimiyle
bağlandığı yerden kesilmesi durumunda hasar görecektir.
Sürüș sırasında elbiselerinizin zincire takılmamasına dikkat edin; böyle bir durum
bisikletin devrilmesine neden olabilir.
Krank kollarının ve pedalların sıkma torklarını periyodik olarak kontrol etmek önemlidir.
Yaklașık 100 km (60 mil) sürüșten sonra sıkma torklarını tekrar kontrol edin. Eğer
sıkma torkları çok zayıfsa, krank kolları ve pedallar yerinden çıkabilir, bisiklet
devrilebilir ve ciddi șekilde yaralanmanıza sebebiyet verebilir.
Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini kontrol edin.
Eğer gerginlik çok zayıfsa veya zincir hasar görmüșse, zincir değiștirilmelidir Eğer bu
önlem alınmazsa, zincir kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Bisikleti sürmeden önce krank kollarında çatlak olup olmadığını kontrol edin. Eğer
herhangi bir çatlak varsa, krank kolu kırılarak bisikletten düșmenize neden olabilir.
Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun.
Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar, bisikletin devrilmesine ve ciddi
yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı
șiddetle tavsiye ederiz.
Eğer ayarlar doğru șekilde yapılmazsa, zincir yerinden çıkarak bisikletin devrilmesine
ve ciddi șekilde yaralanmanıza neden olabilir.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere
güvenli bir yerde muhafaza edin.
Eğer dișli en küçük veya orta aynakol dișlisi üzerindeyse, en büyük aynakol dișlisi
üzerindeki dișlerin uçlarından yaralanma tehlikesi vardır
Not
İlave olarak, eğer pedal çevirme performansı normal değilse, bu kontrolü bir kez daha
yapın.
Bisikleti sürmeden önce, bağlantıda herhangi bir oynama veya gevșeklik olup
olmadığını kontrol edin. Aynı zamanda, krank kollarını ve pedalları periyodik aralıklarla
sıkın.
Pedalları monte ederken, pedalların sıkıșmasını engellemek için dișlere az miktarda
gres sürün. Bir tork anahtarı kullanarak pedalları emniyetli șekilde sıkın. Sıkma torku:
35 - 55 N·m Sağ krank kolu sağ yönlü, sol krank kolu sol yönlü dișe sahiptir.
Orta göbeği yüksek basınçlı su püskürterek yıkamayın.
Eğer orta göbek milinde herhangi bir gevșeklik hissediliyorsa, orta göbek
değiștirilmelidir.
Eğer dișli değiștirme ișlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiștiriciyi
yıkayın ve tüm hareketli parçaları yağlayın.
Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites
değiștiriciyi değiștirmeniz gerekir.
Aynakol dișlilerini periyodik olarak doğal bir deterjanla yıkayın ve tekrar yağlayın.
Ayrıca, zincirin doğal bir deterjanla yıkanarak
yağlanması, aynakol dișlilerinin ve zincirin
kullanım ömrünü uzatmanın etkili bir yoludur.
Sürüș sırasında elbisenizin kol ağızları zincirden
dolayı kirlenebilir.
Eğer zincir kullanım sırasında aynakol
dișlilerinden çıkıyorsa, aynakol dișlilerini ve
zinciri değiștirin.
Zincir șekilde gösterilen konumda olduğunda,
aynakol dișlileriyle veya ön vites değiștiriciyle temas ederek gürültü çıkarabilir. Eğer
gürültü problemi varsa, zinciri bir sonraki veya bunu takip eden
büyük arka dișlinin üzerine kaydırın.
Orta göbeği montajdan önce gresleyin.
Düzgün çalıșma için, belirtilen fren kablosunu ve orta göbek
kablo rehberini kullanın.
Bu ön vites değiștirici sadece üçlü aynakol kullanımı içindir.
Vites değișim noktaları eșleșmediğinden, ikili aynakolla
kullanılamaz.
Üstten çektirme tipini takarken, sağdaki șekilde görüldüğü
gibi üç adet vites kablosu yuvasına sahip olan bir kadro seçin.
Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar boșluğa sahip olan bir
vites kablosu kullanın. Ayrıca, gidon tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla
temas edip etmediğini kontrol edin.
Kullanmadan önce iç kabloyu ve vites kablosunun içini gresleyerek uygun șekilde
kaydıklarından emin olun.
Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili
değildir.
Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel
bisiklet satıcınıza danıșın.
Ön Dișli Sistemi
Teknik Servis Talimatı SI-6R3FA-003
Büyük bir aynakol dișlisinden küçük
bir aynakol dișlisine geçmek için (B Kolu)
Kola (B) bir defa basıldığında, büyük aynakol dișlisinden
küçük aynakol dișlisine bir adım kayma gerçekleșir.
Örnek:
en büyük aynakol dișlisinden orta aynakol dișlisine.
Dișli değiștirme ișlemi
Hem (A) kolu hem (B) kolu, vites değiștirmeden sonra serbest
bırakıldıklarında daima bașlangıç konumuna dönerler.
Kollardan birini çalıștırırken mutlaka aynı zamanda krank kolunu da çevirin.
(A) kolu bașlangıç konumu
Kol (B)
Küçük bir aynakol dișlisinden büyük
bir aynakol dișlisine geçmek için (A Kolu)
Kola (A) bir defa basıldığında, küçük aynakol dișlisinden
büyük aynakol dișlisine bir adım kayma gerçekleșir.
Örnek:
orta aynakol dișlisinden en büyük aynakol dișlisine.
2. İç kablonun bağlanması ve emniyete alınması
(B) kolunu iki kez veya daha
fazla çalıștırın ve gösterge
üzerinden kolun en alçak
konumda olduğunu kontrol edin.
Daha sonra, iç delik kapağını
çıkarın ve iç kabloyu bağlayın.
İç delik kapağını șekilde görüldüğü gibi
duruncaya kadar çevirerek takın.
Durduktan sonra daha fazla çevirmeyin.
Aksi takdirde vida diși hasar görebilir.
Vites kablosunun kesilmesi
Vites kablosunu keserken, ișaretli ucun
karșısındaki ucu kesin. Vites kablosunu
kestikten sonra, ucu deliğin içi düzgün bir
çapa sahip olacak șekilde yuvarlayın.
Aynı dıș ucun kapsülünü dıș muhafazanın kesik ucuna takın.
Dıș uç kapsül
İç kablonun takılması
İç kabloyu, marka ișareti bulunan ucundan vites kablosuna sokun.
Kablonun verimli șekilde çalıșmasını sağlamak için, marka ișareti
bulunan uçtan gres yağı
uygulayın.
Marka ișareti
SIS ayarı
Așağıda açıklanan ișlem sırasını takip edin.
1. Alt ayar
İlk önce Pro-Set hizalama bloğunu çıkarın.
Daha sonra, zincir kılavuzu iç plakası ve zincir arasındaki
boșluk 0-0.5 mm olacak șekilde ayarlayın.
Alt ayar vidası
Zincir
Zincir kılavuzu
iç plakası
Zincir pozisyonu
En büyük
dișli
En küçük
dișli
İç delik kapağı
Kol (B) :
İç delik kapağı
İç kablo
Sıkma torku:
0.3-0.5 N·m
* Diğer dillerde Servis Talimatı için, bkz:
http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
Uç Pimi
Güçlendirilmiș Bağlantı Pimi
Link Pimi
Dıș muhafaza yuvaları
Ön Vites Değiștiricinin,
Orta Göbeğin ve Aynakolun Takılması
Zincir uzunluğu
2 bakla ekleyin (zincir her iki
tarafta en büyük dișlide iken)
En büyük
dișli
En büyük aynakol
dișlisi
Zincir
Ana gövde Adaptör
Zincir kılavuzu dıș plakasının düz kısmı
en büyük aynakol dișlisinin yukarısında
ve dișliye paralel olmalıdır. 5 mm Alyen
anahtarı kullanarak sabitleyin.
Sıkma torku:
5-7 N·m
Aynakol
(en büyük
aynakol dișlisi)
Zincir kılavuzu
TL-UN74-S / TL-UN66 özel
aleti kullanarak monte edin.
İlk önce ana gövdeyi,
sonra adaptörü takın.
A ynakolu monte etmek için 8 mm Alyen anahtar kullanın.
Emniyetli șekilde sıkın
Ön vites değiștiriciyi șekilde görüldüğü gibi ayarlayarak monte edin.
Bunu yaparkan Pro-Set hizalama bloğunu yerinden çıkarmayın.
Adaptör / orta göbek sıkma torku:
50-70 N·m
Ön aynakol sıkma torku:
35-50 N·m
3 mm
1 mm
8 mm Alyen anahtarı
(TL-WR38)
Pro-Set hizalama bloğu
Pro-Set ölçer
Dișler bu aralık
içerisinde olmalıdır
Normal tip Üstten çektirmeli tip
Çekin
Çekin
Kablodaki ilk gevșekliği aldıktan sonra,
șekilde görüldüğü gibi ön vites değiștiriciye tekrar sabitleyin.
Üst ayar vidası
Zincir
Zincir kılavuzu
dıș plakası
3. Üst ayar
Zincir kılavuzu dıș plakası ve zincir arasındaki
boșluk 0-0.5 mm olacak șekilde ayarlayın.
Zincir pozisyonu
En küçük
dișli
En büyük
aynakol dișlisi
Pro-Set
hizalama bloğu
Kolun takılması
5 mm Alyen anahtarı
Sıkma torku:
6-8 N·m
Sıkma torku:
5 N·m
Dıș çapı maksimum 32 mm olan elcik kullanın.
Vites kolunu, fren çalıșmasını
ve dișli değișim ișlemini
engellemeyeceği bir konuma
takın.
• Fren çalıșmasının
engellenmesine neden olacak
bir kombinasyon kullanmayın.
ST-M360
5 mm Alyen anahtarı
SL-M360
SL-M360
6.5mm
7.1mm
Gümüș
Siyah
Zincir
Güçlendirilmiș
bağlantı pimi
Zincir aleti
CN-7701 / CN-HG93
gibi 9-vites çok
ince zincir
TL-CN32 / TL-CN27
CN-HG50 / CN-HG40
gibi 8-/7-/6-vites
ince zincir
TL-CN32 / TL-CN27
A
B
Dıș muhafaza ayar tamburu
5. Sorun giderme tablosu
1 – 4 adımlarını tamamladıktan sonra, vites kolunu
hareket ettirerek vites değiștirme ișlemini kontrol edin.
(Bu kontrol, aynı zamanda kullanım sırasında vites
değiștirmenin güçleșmesi halinde de uygulanır.)
4. Orta aynakol dișlisinin ayarı
Ayarı yaparken, zinciri en büyük dișliye ayarlayın ve ön
kısımda zinciri orta aynakol dișlisine ayarlayın. Vites kablosu
ayar tamburunu kullanarak, zincir kılavuzu iç plakası ve
zincir arasında 0-0.5 mm boșluk kalacak șekilde ayarlayın.
Zincir pozisyonu
En büyük
dișli
Orta aynakol
dișlisi
Zincir
Zincir kılavuzu
iç plakası
Eğer zincir krank
tarafına düșerse.
Üst ayar vidasını saat yönünde
(yaklașık 1/4 tur) çevirerek sıkın.
Eğer orta aynakol dișlisinden en
büyük aynakol dișlisine geçiș
yapmak zorsa.
Üst ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklașık 1/8 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer orta aynakol dișlisinden en
küçük aynakol dișlisine geçiș
yapmak zorsa.
Alt ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklașık 1/4 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer en büyük aynakol
dișlisinde zincirle ön vites
değiștirici iç plakası birbirini
engelliyorsa.
Üst ayar vidasını saat yönünde
(yaklașık 1/8 tur)
çevirerek sıkın.
Eğer en büyük aynakol
dișlisinde zincirle ön vites
değiștirici dıș plakası birbirini
engelliyorsa.
Üst ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklașık 1/8 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer en büyük aynakol
dișlisinden vites değiștirildiğinde
orta aynakol dișlisi atlıyorsa.
Vites kablosu ayar tamburunu
ters saat yönünde
(1 veya 2 tur) çevirerek gevșetin.
Eğer aynakol orta aynakol dișlisi
konumundayken arka dișliden
en büyük dișliye geçiș
yapıldığında zincirle ön vites
değiștirici iç plakası arasında
engelleme varsa.
Vites kablosu ayar tamburunu
saat yönünde (1 veya 2 tur)
çevirerek sıkın.
Eğer zincir orta göbek
tarafına düșerse.
Alt ayar vidasını saat yönünde
(yaklașık 1/2 tur) çevirerek sıkın.
SI-6R3FA -003-05
En iyi performansı sağlamak için, așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Özellikler
Ön Vites Değiștirici
Montaj bant çapları:
S (28.6 mm), M (31.8 mm), L (34.9 mm)
Arka mașa açısı
X = Mevcut
Aynakol
Orta Göbek
Model numarası
FD-M360 FD-M191 FD-M1910-3 FD-M190A
Normal tip
X X X X
Üstten çektirmeli tip
X X X X
Aynakol diș farkı
20T 20T 18 T 18 T
Üst ve orta arasındaki minimum fark
10T 10T 8 T 8 T
Ön vites değiștirici montaj bant çapı
S, M, L S, M, L S, M, L S, M, L
Arka mașa açısı ( )
63°- 66°
66°- 69°
63°- 66°
66°- 69°
63°- 66° 66°- 69°
Uygulanabilir zincir hattı
47.5 / 50 mm 47.5 / 50 mm 47.5 / 50 mm 47.5 / 50 mm
α
Model numarası
FC-M361 FC-M361 -8
FC-M191 /
FC-M151
FC-M191 /
FC-M151
Aynakol dișlisi kombinasyonu
42T - 32T - 22T /
48T - 38T - 28T
42T - 32T - 22T 48T - 38T - 28T 42T - 34T - 24T
Cıvata daire çapı
104 mm / 64 mm
Krank kolu uzunluğu
170 mm, 175 mm 170 mm
Pedal diș ölçüleri
BC 9/16" X 20 T.P.I. (İngiliz vida diși)
Uygulanabilir ön vites değiștirici
FD-M360 FD-M191
FD-M190-3 /
FD-M190A
Uygulanabilir zincir hattı
50 mm 47.5 mm / 47.5 mm + t*
Uygulanabilir orta göbek
BB-UN26 (-K) BB-ES25 (-K) BB-UN26 (-K) BB-UN26 (-K)
Model numarası
BB-UN26 (-K) BB-UN26 (-K) BB-ES25 (-K)
Mil boyu
123 mm 122.5 mm 126 mm
Zincir hattı 47.5 mm
– D-NL
Zincir hattı 50 mm
LL123 (K) – 126 (K)
Zincir hattı 47.5 mm + t*
D-NL K
Diș ölçüleri
BC 1.37" X 24 T.P.I. (68, 73 mm)
Seriler Acera
Rapidfi re Plus ST-M360 / SL-M360
Vites kablosu
OT-SP40
Ön değiștirici FD-M360 / FD-M190-3 / FD-M190A / FD-M191
Aynakol FC-M361 / FC-M361-8 / FC-M191 / FC-M151
Orta göbek BB-UN26 (-K) / BB-ES25 (-K)
Zincir CN-HG50 / CN-HG40
Orta göbek kablo rehberi SM-SP17 / SM-BT17 / SM-SP18 / SM-BT18
*t = Zincir kafesi kalınlığı: (1.5-2.1 mm)
Aynakol
dișlileri
Arka dișliler
UYARI
Üstten çektirmeli tip Normal tip
Kablo tespit civatasını sıkmak için 5 mm Alyen anahtarı kullanın.
İç kablonun fazlalığını kesin ve uç muhafaza başlığını takın.
Sıkma torku:
5 - 7 N·m
Not:
Kabloyu şekilde
gösterildiği gibi geçirin.
M360 M191 M190-3/M190A
  • Page 1 1

Shimano ST-M360 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Bu kılavuz için de uygundur