Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Teknik Servis Talimatı
SI-6UJ0A-002
* Diğer dillerde servis talimatı için, bkz: http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Küçük bir aynakol dișlisinden büyük bir aynakol
dișlisine geçmek için (A Kolu)
Kola (A) bir defa
basıldığında, küçük
aynakol dișlisinden
büyük aynakol dișlisine
bir adım kayma
gerçekleșir.
Örnek:
orta aynakol dișlisinden
en büyük aynakol
dișlisine.
Büyük bir aynakol dișlisinden küçük bir aynakol
dișlisine geçmek için (B Kolu)
Kola (B) bir defa
basıldığında, büyük
aynakol dișlisinden
küçük aynakol dișlisine
bir adım kayma
gerçekleșir.
Örnek:
en büyük aynakol
dișlisinden orta aynakol dișlisine.
Dișli değiștirme ișlemi
Hem (A) kolu hem (B) kolu, vites değiștirmeden sonra serbest
bırakıldıklarında daima bașlangıç konumuna dönerler.
Kollardan birini çalıștırırken aynı zamanda krank kolunu da
çevirin.
(A) kolu bașlangıç konumu
Kol (B)
Ön Vites Değiștiricinin, Orta Göbeğin
ve Aynakolun Takılması
Aynakol (en büyük
aynakol dișlisi)
Zincir kılavuzu
Özel aletleri (TL-UN65 and TL-UN74-S) kullanarak, orta
göbeği 1 ve ön vites değiștiriciyi șekilde görüldüğü gibi
monte edin. Adaptörü 2 monte edin ve sonra kopilyasız krank
çıkarma aletini (TL-FC10) kullanarak aynakolu takın.
Vites değiștiriciyi șekilde görüldüğü gibi ayarlayarak monte
edin. Bunu yaparkan Pro-Set hizalama bloğunu yerinden
çıkarmayın.
Zincir kılavuzu dıș plakasının düz
kısmı en büyük aynakol dișlisinin
yukarısında ve dișliye paralel
olmalıdır. 5 mm Alyen anahtarı
kullanarak sabitleyin.
Adaptör / orta göbek sıkma torku:
50-70 N•m
Aynakol sıkma torku:
35-50 N•m
Dișler bu aralık
içerisinde
olmalıdır
Pro-Set ölçer
Pro-Set hizalama bloğu
1 Orta Göbek 2 Adaptör
Ön Vites Değiștirici
3 Aynakol
Sıkma torku : 5-7 N•m
Zincir uzunluğu
2 bakla ekleyin (zincir her iki
tarafta en büyük dișlide iken)
En büyük dișli
En büyük aynakol
dișlisi
Zincir
Fren kablosunun kesilmesi
Fren kablosunu keserken, ișaretli ucun karșısındaki ucu
kesin. Fren kablosunu kestikten sonra, deliğin içi düzgün
bir çapa sahip olacak șekilde ucu
yuvarlayın.
İç kablonun takılması
İç kabloyu, marka ișareti bulunan ucundan vites kablosuna
sokun. Kablonun verimli șekilde çalıșmasını sağlamak için
marka ișareti bulunan
uçtan gresleyin.
Aynı dıș ucun kapsülünü fren kablosunun kesik ucuna
takın.
Dıș uç kapsül
Marka ișareti
SIS ayarı
Așağıda açıklanan ișlem sırasını takip edin.
1. Alt ayar
İlk önce Pro-Set hizalama bloğunu çıkarın.
Daha sonra, zincir kılavuzu iç plakası ve zincir arasındaki
boșluk 0-0.5 mm olacak șekilde ayarlayın.
Zincir pozisyonu
En büyük dișli En küçük dișli
Kablodaki ilk gevșekliği aldıktan sonra, șekilde görüldüğü gibi ön
vites değiștiricisine tekrar sabitleyin.
Normal tip Üstten çektirmeli
tip
Çekin
Çekin
3. Üst ayar
Zincir kılavuzu dıș plakası ve zincir arasındaki boșluk 0-0.5mm
olacak șekilde ayarlayın.
4. Orta aynakol dișlisinin ayarı
Ayarı yaparken, zinciri en büyük dișliye ayarlayın ve ön kısımda
zinciri orta aynakol dișlisine ayarlayın. Vites kablosu ayar
tamburunu kullanarak, zincir kılavuzu iç plakası ve zincir arasında
0-0.5 mm boșluk kalacak șekilde ayarlayın.
A
B
Zincir
Zincir kılavuzu
iç plakası
Fren kablosu ayar tamburu
Zincir pozisyonu
En büyük dișli Orta aynakol
dișlisi
5. Sorun giderme tablosu
1-4 adımlarını tamamladıktan sonra, vites kolunu hareket ettirerek
vites değiștirme ișlemini kontrol edin. (Bu kontrol, aynı zamanda
kullanım sırasında vites değiștirmenin güçleșmesi halinde de
uygulanır.)
SI-6UJ0A-002-05
Ön Dișli Sistemi
Özellikler
Montaj bant çapları: S [28.6 mm], M [31.8 mm], L [34.9 mm] (S ve M ölçüleri için adaptör kullanın.)
Arka mașa açısı
Aynakol
Orta Göbek
"Bakım aralığı, kullanma ve sürüş şartlarına bağlıdır. Zinciri düzenli olarak uygun zincir
temizleyici maddeyle temizleyin. Kesinlikle pas temizleyiciler gibi alkali bazlı veya asit
bazlı çözücüler kullanmayın. Eğer bu çözücüler kullanılırsa, zincir kırılabilir ve ciddi
yaralanmaya neden olabilir."
• Güçlendirilmiș bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri birleștirmek için kullanın.
• İki farklı tipte güçlendirilmiș bağlantı pimi mevcuttur. Kullanacağınız pimi seçmeden önce așağıdaki tabloyu
inceleyin. Güçlendirilmiș bağlantı pimlerinden bașka bağlantı pimleri kullanılması veya kullanılan zincir tipine uygun
olmayan bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya alet kullanılması halinde yeterli bağlantı kuvveti elde edilemeyebilir ve
bu durum zincirin kopmasına veya yerinden çıkmasına neden olabilir.
2. İç kablonun bağlanması ve emniyete alınması
(B) kolunu iki kez veya
daha fazla çalıștırın ve
gösterge üzerinden kolun
en alçak konumda
olduğunu kontrol edin.
Daha sonra, iç delik
kapağını çıkarın ve iç
kabloyu bağlayın.
İç kablo
İç delik kapağı
Kol (B)
İç delik kapağı
• Eğer dișli sayısındaki bir değișiklik nedeniyle zincirin uzunluğunu
ayarlamak gerekiyorsa, zinciri bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya uç
pimi kullanılarak bağlandığı yerden bașka bir noktada kesin. Zincir,
güçlendirilmiș bağlantı pimiyle veya uç pimiyle bağlandığı yerden
kesilmesi durumunda hasar görecektir.
• Sürüș sırasında elbiselerinizin zincire takılmamasına dikkat edin; böyle
bir durum bisikletin devrilmesine neden olabilir.
• Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini kontrol edin. Eğer gerginlik çok zayıfsa veya
zincir hasar görmüșse, zincir değiștirilmelidir. Eğer bu önlem alınmazsa, zincir kırılarak ciddi yaralanmaya neden
olabilir.
• Krank kollarının ve pedalların sıkma torklarını periyodik olarak kontrol etmek önemlidir. Yaklașık 100 km (60 mil)
sürüșten sonra sıkma torklarını tekrar kontrol edin. Eğer sıkma torkları çok zayıfsa, krank kolları ve pedallar
yerinden çıkabilir, bisiklet devrilebilir ve ciddi șekilde yaralanmanıza sebebiyet verebilir.
• Bisikleti sürmeden önce krank kollarında çatlak olup olmadığını kontrol edin. Eğer herhangi bir çatlak varsa, krank
kolu kırılarak bisikletten düșmenize neden olabilir.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun. Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș
parçalar, bisikletin devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını
kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun. Eğer ayarlar doğru șekilde
yapılmazsa, zincir yerinden çıkarak bisikletin devrilmesine ve ciddi șekilde yaralanmanıza neden olabilir.
• Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza
edin.
Uç Pimi Link Pimi
Güçlendirilmiș Bağlantı Pimi
Uzanım genișliğinin ayarlanması
Uzanım genișliklerini vites değiștirme ve frenleme için en rahat
genișliklere ayarlamanız tavsiye edilir.
A
: Daralır
B
: Genișler
Zincir pozisyonu
En küçük dișli En büyük
aynakol dișlisi
İç delik kapağını șekilde görüldüğü
gibi duruncaya kadar çevirerek takın.
Durduktan sonra daha fazla
çevirmeyin. Aksi takdirde vida diși
hasar görebilir.
UYARI
5 mm Alyen anahtarı
Vites kolunun monte edilmesi
Dıș çapı maksimum 36 mm
olan elcik kullanın.
Sıkma torku : 6-8 N•m
Not
• İlave olarak, eğer pedal çevirme performansı normal değilse, bu kontrolü bir kez daha yapın.
• Bisikleti sürmeden önce, bağlantıda herhangi bir oynama veya gevșeklik olup olmadığını kontrol edin. Aynı
zamanda, krank kollarını ve pedalları periyodik aralıklarla sıkın.
• Pedalları monte ederken, pedalların sıkıșmasını engellemek için dișlere az miktarda gres sürün. Bir tork anahtarı
kullanarak pedalları emniyetli șekilde sıkın. Sıkma torku: 35-55 N•m Sağ krank kolu sağ yönlü, sol krank kolu sol
yönlü dișe sahiptir.
• Orta göbeği yüksek basınçlı su püskürterek yıkamayın.
• Eğer orta göbek milinde herhangi bir gevșeklik hissediliyorsa, orta göbek değiștirilmelidir.
• Eğer dișli değiștirme ișlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiștiriciyi yıkayın ve tüm hareketli parçaları
yağlayın.
• Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites değiștiriciyi değiștirmeniz
gerekir.
• Aynakol dișlilerini periyodik olarak doğal bir deterjanla yıkayın ve tekrar yağlayın. Ayrıca, zincirin doğal bir
deterjanla yıkanarak yağlanması, aynakol dișlilerinin ve zincirin kullanım ömrünü uzatmanın etkili bir yoludur.
• Sürüș sırasında elbisenizin kol ağızları zincirden dolayı kirlenebilir.
• Eğer zincir kullanım sırasında aynakol dișlilerinden çıkıyorsa, aynakol dișlilerini ve zinciri değiștirin.
• Zincir șekilde gösterilen konumda olduğunda, aynakol dișlileriyle veya
ön vites değiștiriciyle temas ederek gürültü çıkarabilir. Eğer gürültü
problemi varsa, zinciri bir sonraki veya bunu takip eden büyük arka
dișlinin üzerine kaydırın.
• Orta göbeği montajdan önce gresleyin.
• Düzgün çalıșma için, belirtilen fren kablosunu ve orta göbek kablo
rehberini kullanın.
• Bu ön vites değiștirici sadece üçlü aynakol kullanımı içindir. Vites
değișim noktaları eșleșmediğinden, ikili aynakolla kullanılamaz.
• Üstten çektirme tipini takarken, sağdaki șekilde görüldüğü gibi üç adet fren kablosu
yuvasına sahip olan bir kadro seçin.
• Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar boșluğa sahip olan bir fren
kablosu kullanın. Ayrıca, gidon tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla temas edip
etmediğini kontrol edin.
• Kullanmadan önce iç kabloyu ve fren kablosunun içini gresleyerek uygun șekilde
kaydıklarından emin olun.
• Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
• Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili değildir.
• Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel bisiklet satıcınıza danıșın.
6.5mm
7.1mm
Zincir Güçlendirilmiș bağlantı pimi Zincir aleti
CN-7701 / CN-HG93
gibi 9-vites çok
ince zincir
Gümüș
TL-CN32 / TL-CN27
CN-HG50 / CN-HG40
gibi 8- /7-/6-vites
ince zincir
Siyah
TL-CN32 / TL-CN27
Eğer zincir krank tarafına düșerse. Üst ayar vidasını saat yönünde
(yaklașık 1/4 tur) çevirerek sıkın.
Eğer orta aynakol dișlisinden en
büyük aynakol dișlisine geçiș
yapmak zorsa.
Üst ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklașık 1/8 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer orta aynakol dișlisinden en
küçük aynakol dișlisine geçiș
yapmak zorsa.
Alt ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklașık 1/4 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer en büyük aynakol dișlisinde
zincirle ön vites değiștirici iç
plakası birbirini engelliyorsa.
Üst ayar vidasını saat yönünde
(yaklașık 1/8 tur) çevirerek sıkın.
Eğer en büyük aynakol dișlisinde
zincirle ön vites değiștirici dıș
plakası birbirini engelliyorsa.
Üst ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklașık 1/8 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer en büyük aynakol dișlisinden
vites değiștirildiğinde orta aynakol
dișlisi atlıyorsa.
Fren kablosu ayar tamburunu
ters saat yönünde (1 veya 2 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer aynakol orta aynakol dișlisi
konumundayken arka dișliden en
büyük dișliye geçiș yapıldığında
zincirle ön vites değiștirici iç
plakası arasında engelleme varsa.
Fren kablosu ayar tamburunu
saat yönünde (1 veya 2 tur)
çevirerek sıkın.
Eğer zincir orta göbek tarafına
düșerse.
Alt ayar vidasını saat yönünde
(yaklașık 1/2 tur) çevirerek sıkın.
Dișliler
Sağ SIS 8-vites
Sol SIS 3-vites
Rapidfire Plus ST-M310-L
Fren kablosu OT- SP40
Ön değiștirici FD-M311 / FD-M310 / FD-M190-3 / FD-M190A / FD-M191
Aynakol FC-M361 / FC-M361-8 / FC-M311 / FC-M311-8 / FC-M171 / FC-M131
Orta göbek BB-UN26 (-K) / BB-ES25 (-K)
Zincir CN-HG50 / CN-HG40
Orta göbek kablo rehberi SM-SP17 / SM-BT17 / SM-SP18 / SM-BT18
Ön Vites Değiștirici
X = Mevcut
Model numarası
FD-M311 / FD-M310 FD-M191 FD-M190-3 FD-M190A
Normal tip
X X X X
Üstten çektirmeli tip
X X X X
Aynakol diș farkı
20D 20D 18D 18D
Üst ve orta arasındaki minimum fark
10D 10D 8D 8D
Ön vites değiștirici montaj bant çapı
S, M, L S, M, L S, M, L S, M, L
Arka mașa açısı (
␣
)
63°- 66° / 66°- 69° 63°- 66° 66°- 69°
Uygulanabilir zincir hattı
47.5 / 50 mm 47.5 / 50 mm 47.5 / 50 mm 47.5 / 50 mm
Model numarası
FC-M361 / FC-M311 FC-M361-8 / FC-M311-8 FC-M171 / FC-M131 FC-M171 / FC-M131
Aynakol dișli kombinasyonu
42D-32D-22D
48D-38D-28D
42D-32D-22D 48D-38D-28D 42D-34D-24D
Civata daire çapı
— — — —
Krank kolu uzunluğu
170 mm, 175 mm 170 mm, 175 mm 170 mm 170 mm
Pedal diș ölçüleri
BC 9/16" X 20 T.P.I. (İngiliz vida diși)
Uygulanabilir ön vites değiștirici
FD-M311 / FD-M310 FD-M191 FD-M190-3 / FD-M190A
Uygulanabilir zincir hattı
50 mm 47.5 mm / 47.5 mm + t *
Uygulanabilir orta göbek
BB-UN26 (-K) BB-ES25 (-K) BB-UN26 (-K) BB-UN26 (-K)
Model numarası
BB-UN26 (-K) BB-UN26 (-K) BB-ES25 (-K)
Mil boyu
123 mm 122.5 mm 126 mm
Zincir hattı 47.5 mm
— D-NL —
Zincir hattı 50 mm
LL123 (K) — 126 (K)
Zincir hattı
47.5 mm + t *
— D-NL K —
Diș ölçüleri
BC 1.37" X 24 T.P.I. (68, 73 mm)
* t = Zincir kafesi kalınlığı (1.5 -- 2.1 mm)
6.5 mm
7.1 mm
Fren kablosu yuvaları
• Eğer dișli en küçük veya orta aynakol dișlisi üzerindeyse, en büyük aynakol dișlisi üzerindeki dișlerin uçlarından
yaralanma tehlikesi vardır
Aynakol
dișlileri
Arka
dișliler
Kablo tespit civatasını sıkmak için 5 mm Alyen anahtarı kullanın.
İç kablonun fazlalığını kesin ve uç muhafaza bașlığını takın.
< FD-M310 / M191 / M190-3 / M190A > < FD-M311 >
Sıkma torku: 5-7 N•m
Not:
Kabloyu șekilde gösterildiği
gibi geçirin.
M310 M191 M190-3/M190A M311
Zincir
Zincir kılavuzu dıș
plakası
Üst ayar vidası
FD-M310
FD-M191
FD-M190-3
FD-M190A
FD-M311
Zincir
Zincir kılavuzu iç
plakası
Alt ayar vidası
FD-M310
FD-M191
FD-M190-3
FD-M190A
FD-M311
Pro-Set hizalama bloğu