Küçük bir ayna dișlisinden büyük ayna dișlisine geçmek için
Kola (A) bir defa basıldığında, küçük ayna dișlisinden büyük
ayna dișlisine bir adım kayma gerçekleșir.
Örnek:
orta ayna dișlisinden en büyük ayna dișlisine.
Büyük bir ayna dișlisinden küçük ayna dișlisine geçmek için
Kola (B) bir defa basıldığında, büyük ayna dișlisinden
küçük ayna dișlisine bir adım kayma gerçekleșir.
Örnek:
en büyük ayna dișlisinden orta ayna dișlisine.
Kol (B) :
2-yönlü değișim
(A) kolu bașlangıç konumu
Teknik Servis Talimatı SI-6RHFA-002
Ön Dișli Sistemi
En iyi performansı sağlamak için, așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Özellikler
Montaj bant çapları:
S (28.6 mm), M (31.8 mm), L (34.9 mm)
S, M ölçülerini kullanırken, 28.6 mm,
31.8 mm çapa sahip bir montaj bandı
kullanın ve L ölçülü bir adaptöre
monte edin.
Arka mașa açısı
Aynakol
Kablodaki ilk gevșekliği aldıktan sonra, șekilde görüldüğü gibi ön
vites değiștiriciye tekrar sabitleyin.
Normal tip Üstten çektirmeli tip
Çekin
Çekin
Zincir pozisyonu
En küçük dișli En büyük ayna
dișlisi
3. Üst ayar
Zincir kılavuzu dıș plakası
ve zincir arasındaki boșluk
0-0.5 mm olacak șekilde
ayarlayın.
FD-T660
FD-T661
Zincir
Zincir kılavuzu
dıș plakası
Üst ayar vidası
A
B
Zincir
Zincir kılavuzu
iç plakası
A
B
Dıș muhafaza ayar tamburu
Zincir pozisyonu
En büyük
dișli
Orta ayna
dișlisi
4. Orta ayna dișlisinin ayarı
Ayarı yaparken, zinciri en büyük dișliye
ayarlayın ve ön kısımda zinciri orta ayna
dișlisine ayarlayın. Dıș muhafaza ayar
tamburunu kullanarak, zincir kılavuzu
iç plakası ve zincir arasında 0-0.5 mm
boșluk kalacak șekilde ayarlayın.
Dișli değiștirme ișlemi
Vites küçültme kolu, vites küçültme ișlemini kolu itmek veya çekmek suretiyle yapılmasına izin veren 2-yönlü bir boșaltma mekanizmasına
sahiptir. Hem (A) kolu hem (B) kolu, vites değiștirmeden sonra serbest bırakıldıklarında daima bașlangıç konumuna dönerler.
Kollardan birini çalıștırırken aynı zamanda krank kolunu da çevirin.
5. Sorun giderme tablosu
1 – 4 adımlarını tamamladıktan sonra, vites kolunu hareket
ettirerek vites değiștirme ișlemini kontrol edin.
(Bu kontrol, aynı zamanda kullanım sırasında vites değiștirmenin
güçleșmesi halinde de uygulanır.)
Ön Vites Değiștirici
X = Mevcut
Zincir uzunluğu
2 bakla ekleyin (zincir her iki tarafta
en büyük dișlide iken)
En büyük
dișli
En büyük ayna
dișlisi
Zincir
SIS Ayarı
Așağıda açıklanan ișlem sırasını takip edin:
1. Alt ayar
İlk önce Pro-Set hizalama bloğunu çıkarın.
Daha sonra, zincir kılavuzu iç plakası ve zincir arasındaki boșluk
0-0.5 mm olacak șekilde ayarlayın.
Pro-Set hizalama
bloğu
A
B
B
A
FD-T661
FD-T660
Alt ayar vidası
Zincir
Zincir kılavuzu
iç plakası
Zincir pozisyonu
En büyük
dișli
En küçük
dișli
Kolun takılması
Dıș çapı maksimum 32 mm olan elcik kullanın.
Sıkma torku:
6-8 N·m
4 mm Alyen anahtarı
Aynı dıș uç kapsülünü
vites kablosunun kesik
ucuna takın.
Vites kablosunun kesilmesi
Fren kablosunu keserken, ișaretli ucun
karșısındaki ucu kesin. Vites kablosunu
kestikten sonra, ucu deliğin içi düzgün bir
çapa sahip olacak șekilde yuvarlayın.
Dıș uç kapsül
2. İç kablonun bağlanması ve emniyete alınması
(B) kolunu 2 kez veya daha fazla
çalıștırın; gösterge üzerinde alt
konumun doğru olup olmadığını
kontrol edin ve daha sonra iç
kabloyu sabitleyin.
Kol (B) :
İç delik kapağını șekilde görüldüğü
gibi duruncaya kadar çevirerek
takın.
Durduktan sonra daha fazla
çevirmeyin. Aksi takdirde vida diși
hasar görebilir.
Ünite kapağı
İç delik kapağı
Besleme kolu
İç kablonun fazlalığını kesin ve uç muhafaza bașlığını takın.
< Normal tip >
• FD-T660
< Üstten çektirmeli tip >
5 mm Alyen anahtarı
Not :
Kabloyu șekilde
gösterildiği gibi
geçirin.
Kablo tespit
cıvatası
■ Gösterge ünitesinin değiștirilmesi ve takılmasıyla ilgili
Arka Tahrik Sistemi ile ilgili Servis Talimatına bakın.
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
“ Bakım aralığı, kullanma ve sürüş şartlarına bağlıdır. Zinciri düzenli olarak uygun zincir temizlemeyici
maddeyle temizleyin. Kesinlikle pas temizleyiciler gibi alkali bazlı veya asit bazlı çözücüler kullanmayın.
Eğer bu çözücüler kullanılırsa, zincir kırılabilir ve ciddi yaralanmaya neden olabilir.”
• Güçlendirilmiș bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri birleștirmek için kullanın.
• İki farklı tipte güçlendirilmiș bağlantı pimi mevcuttur.
Kullanacağınız pimi seçmeden önce așağıdaki tabloyu
inceleyin. Güçlendirilmiș bağlantı pimlerinden bașka
bağlantı pimleri kullanılması veya kullanılan zincir tipine
uygun olmayan bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya alet
kullanılması halinde yeterli bağlantı kuvveti elde
edilemeyebilir ve bu durum zincirin kopmasına veya
yerinden çıkmasına neden olabilir.
• Eğer dișli sayısındaki bir değișiklik nedeniyle zincirin
uzunluğunu ayarlamak gerekiyorsa, zinciri bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya uç pimi
kullanılarak bağlandığı yerden bașka bir noktada kesin. Zincir, güçlendirilmiș bağlantı pimiyle
veya uç pimiyle bağlandığı yerden kesilmesi durumunda hasar görecektir.
• Sürüș sırasında elbiselerinizin zincire takılmamasına dikkat edin; böyle bir durum bisikletin
devrilmesine neden olabilir.
• Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini kontrol edin. Eğer
gerginlik çok zayıfsa veya zincir hasar görmüșse, zincir değiștirilmelidir Eğer bu önlem alınmazsa, zincir kırılarak ciddi
yaralanmaya neden olabilir.
• Shimano CN-7701, CN-HG93 ve CN-HG73 zincirleriyle birlikte 9-vites zincirleriyle uyumlu olan bir aynakol kullanın.
Eğer 8-vites veya daha az vites uyumlu bir aynakol kullanılırsa, aynakol dișli değișim problemleri olușabilir veya zincir pimleri
düșerek zincirin kopmasına neden olabilir.
• İki adet sol krank kolu montaj cıvatası kademeli olarak ve sırasıyla sıkılmalı, bir cıvata bir defada tamamen sıkılmamalıdır.
Bir tork anahtarı kullanarak, son sıkma torklarının 12-15 N·m aralığında olduğunu kontrol edin.
Ayrıca, yaklașık 100 km (60 mil) sürüșten sonra bir tork anahtarıyla sıkma torklarını tekrar kontrol edin.
Aynı zamanda, sıkma torklarının periyodik olarak kontrol edilmesi önemlidir.
Eğer sıkma torkları çok zayıfsa veya montaj cıvataları kademeli olarak sırasıyla sıkılmazsa, sol krank kolu yerinden çıkabilir ve
bisiklet devrilerek ciddi yaralanma meydana gelebilir.
• Bisikleti sürmeden önce krank kollarında çatlak olup olmadığını kontrol edin. Eğer herhangi bir çatlak varsa, krank kolu kırılarak
bisikletten düșmenize neden olabilir.
• Eğer iç kapak doğru șekilde takılmazsa, mil paslanarak hasar görebilir ve bisiklet devrilerek ciddi yaralanma meydana gelebilir.
•
Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun. Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar, bisikletin
devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz
.
•
Eğer ayarlar doğru șekilde yapılmazsa, zincir yerinden çıkarak bisikletin devrilmesine ve ciddi șekilde yaralanmanıza neden olabilir.
• Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
• Eğer dișli en küçük veya orta aynakol dișlisi üzerindeyse, en büyük aynakol dișlisi üzerindeki dișlerin uçlarından yaralanma
tehlikesi vardır.
Güçlendirilmiș Bağlantı Pimi
Uç Pimi Link Pimi
Not
• İlave olarak, eğer pedal çevirme performansı normal değilse, bu kontrolü bir kez daha yapın.
• Bisikleti sürmeden önce, bağlantıda herhangi bir oynama veya gevșeklik olup olmadığını kontrol edin. Aynı zamanda, krank
kollarını ve pedalları periyodik aralıklarla sıkın.
• Eğer orta göbek milinden ve sol krank kolu bağlantı parçasından gıcırdama sesi geliyorsa, bağlantı parçasına gres sürün ve
belirtilen tork değerine göre sıkın.
• Krank kolunu ve orta göbeği temizlemek için yumușak bir deterjan kullanın. Alkalin veya asidik deterjanlar kullanılması renk
bozulmasına neden olabilir.
• Orta göbeği yüksek basınçlı su püskürterek yıkamayın.
• Eğer yataklarda herhangi bir gevșeklik hissediliyorsa, orta göbek değiștirilmelidir.
• Eğer dișli değiștirme ișlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiștiriciyi yıkayın ve tüm hareketli parçaları yağlayın.
• Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites
değiștiriciyi değiștirmeniz gerekir.
• Ayna dișlilerini periyodik olarak doğal bir deterjanla yıkayın ve tekrar yağlayın. Ayrıca,
zincirin doğal bir deterjanla yıkanarak yağlanması, ayna dișlilerinin ve zincirin kullanım
ömrünü uzatmanın etkili bir yoludur.
•
Eğer zincir kullanım sırasında ayna dișlilerinden çıkıyorsa, ayna dișlilerini ve zinciri değiștirin
.
• Zincir șekilde gösterilen konumda olduğunda, ön ayna dișlileriyle veya ön vites
değiștiriciyle temas ederek gürültü çıkarabilir. Eğer gürültü problemi varsa, zinciri bir
sonraki veya bunu takip eden büyük arka dișlinin üzerine kaydırın.
• Süspansiyonlu kadrolar için, arka bacak açısı bisiklete binilip binilmediğine bağlı olarak değișecektir.
Bisiklete binilmediğinde ve zincir en büyük/büyük aynakol dișlisine ve en küçük dișliye yerleștirildiğinde,
ön vites değiștiricinin zincir kılavuzu dıș plakası zincire değebilir.
• Sürüș sırasında elbisenizin kol ağızları zincirden dolayı kirlenebilir.
• Sol ve sağ adaptörlere monte etmeden önce gres yağı uygulayın.
• Düzgün çalıșma için, önerilen vites kablosunu ve orta göbek kablo rehberini kullanın.
• Bu ön vites değiștirici sadece ön üçlü aynakol kullanımı içindir. Vites değișim noktaları eșleșmediğinden,
çift ön aynakolla kullanılamaz.
• Üstten çektirme tipini takarken, sağdaki șekilde görüldüğü gibi üç adet vites kablosu yuvasına sahip olan
bir kadro seçin.
• Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar boșluğa sahip olan bir fren kablosu kullanın. Ayrıca, gidon
tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla temas edip etmediğini kontrol edin.
• Vites kablosu için özel bir gres yağı kullanılır. DURA-ACE veya bașka tipte gres yağları kullanmayın; aksi takdirde dișli
değiștirme performansı zayıflayabilir.
• Kullanmadan önce iç kabloyu ve vites kablosunun içini gresleyerek iç kablonun rahatça kaydığından emin olun.
• Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
• Gösterge ve vites değișim ünitesini sökmeyin. Bu ișlem üniteye hasar verebilir veya yanlıș çalıșmasına neden olabilir.
• Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili değildir.
• Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel bisiklet satıcınıza danıșın.
Vites kablosu yuvaları
Ön ayna
dișlileri
Arka
dișliler
■ Not
Parçaları karbon kadro/gidon yüzeylerine takarken, karbon malzemenin hasar görmesine neden olabilecek așırı sıkmayı veya parçalar için
tespit kuvvetinin eksikliğine neden olabilecek yetersiz sıkmayı engellemek için, karbon kadro/parça üreticisinin sıkma torku tavsiyesine uyun.
Sıkma torku:
6-7 N·m
< Normal tip >
• FD-T661
< Üstten çektirmeli tip >
Not :
Kabloyu șekilde
gösterildiği gibi
geçirin.
Kablo tespit
cıvatası
İç kabloyu sıkı bir șekilde çekerken, tespit cıvatasını 5 mm Alyen
anahtarıyla sıkarak sabitleyin.
Zincir kılavuzu dıș plakasının düz kısmı
en büyük ayna dișlisinin yukarısında
ve dișliye paralel olmalıdır. 5 mm
Alyen anahtarı kullanarak sabitleyin.
Sıkma torku:
5-7 N·m
Aynakol
(en büyük ayna
dișlisi)
Zincir kılavuzu
Ön vites değiștiricisini șekilde görüldüğü gibi ayarlayarak monte edin.
Bunu yaparkan Pro-Set hizalama bloğunu yerinden çıkarmayın.
Dișler bu aralık
içerisinde olmalıdır
Pro-Set ölçer
Pro-Set hizalama bloğu
Ön Aynakolun ve Ön Vites Değiștiricinin Takılması
Șekilde gösterilen ișlemi takip edin.
1, 2 Sağ adaptörü (saat yönünün tersine) ve sol adaptörü (saat
yönünde) monte etmek için özel alet TL-FC32 / 36’yı kullanın.
Sıkma torku: 35-50 N·m
Not:
Orta göbek gövde genișliğine bağlı olarak ara parçaları
gerekebilir. Ayrıntılı bilgi için, bkz: "Ara parçası takma yöntemi".
3 Sağ krank ünitesini yerleștirin.
4 Sol krankın A kısmını sağ krank ünitesinin miline kanalın geniș
olduğu bölüme dengeleyecek șekilde yerleștirin.
5 Kapağı sıkmak için TL-FC16'yı kullanın.
Sıkma torku: 0.7-1.5 N·m
6 Durdurma plakasını içeriye doğru itin, plaka piminin sıkı șekilde
yerine oturup oturmadığını kontrol edin ve daha sonra sol krank
kolunun cıvatasını sıkıștırın. (5 mm Alyen Anahtarı)
Not: Her cıvata düzgün ve eșit șekilde 12-14 N·m değerine
kadar sıkılmalıdır.
■ Ara parçası takma yöntemi
(1) Orta göbek gövde genișliğinin 68 mm veya 73 mm olup
olmadığını kontrol edin.
(2) Daha sonra, așağıdaki șekillere bakarak adaptörü takın.
Ara parçası
A
B C
Kelepçe Tipi Zincir Kafesi Tipi
73 mm
C
73 mm
A
68 mm
Zincir kafesi
ayağı
A C A
68 mm
C B
A A
A
B
Uzanım genișliğinin ayarlanması
Uzanım genișliklerini vites değiștirme
ve frenleme için en rahat genișliklere
ayarlamanız tavsiye edilir.
A: Daralır
B: Genișler
2.5 mm 1.8 mm 0.7 mm
Zincir
Güçlendirilmiș
bağlantı pimi
Zincir aleti
CN-7701 / CN-HG93 gibi
9-vites çok ince zincir
TL-CN32 / TL-CN27
CN-HG50 / CN-HG40
gibi 8-/7-/6-vites ince
zincir
TL-CN32 / TL-CN27
Siyah
Gümüș
Seriler LX
RAPIDFIRE-Plus (Vites/fren kolu) ST-T660
Vites kablosu OT-SP41 (SIS-SP41)
Ön değiștirici FD-T660 / FD-T661
Ön aynakol FC-T661
Zincir CN-HG73
Orta göbek kablo rehberi SM-SP17
Eğer zincir krank tarafına
düșerse.
Üst ayar vidasını saat yönünde
(yaklașık 1/4 tur) çevirerek sıkın.
Eğer orta ayna dișlisinden en
büyük ayna dișlisine geçiș
yapmak zorsa.
Üst ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklașık 1/8 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer orta ayna dișlisinden en
küçük ayna dișlisine geçiș
yapmak zorsa.
Alt ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklașık 1/4 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer en büyük ayna dișlisinde
zincirle ön vites değiștirici iç
plakası birbirini engelliyorsa.
Üst ayar vidasını saat yönünde
(yaklașık 1/8 tur) çevirerek sıkın.
Eğer en büyük ayna dișlisinde
zincirle ön vites değiștirici dıș
plakası birbirini engelliyorsa.
Üst ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklașık 1/8 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer en büyük ayna dișlisinden
vites değiștirildiğinde orta ayna
dișlisi atlıyorsa.
Vites kablosu ayar tamburunu
ters saat yönünde (1 veya 2 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer aynakol orta ayna dișlisi
konumundayken arka dișliden en
büyük dișliye geçiș yapıldığında
zincirle ön vites değiștirici iç
plakası arasında engelleme
varsa.
Vites kablosu ayar tamburunu
saat yönünde (1 veya 2 tur)
çevirerek sıkın.
Eğer zincir orta göbek tarafına
düșerse.
Alt ayar vidasını saat yönünde
(yaklașık 1/2 tur) çevirerek sıkın.
Eğer orta ayna dișlisinden en
büyük ayna dișlisine geçiș
yaparken kol sertse.
Üst ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklașık 1/4 tur)
çevirerek gevșetin.
Model numarası FD-T660 / FD-T661
Hem normal tipe hem üstten çektirmeli tipe uygulanabilir X
Ön aynakol diș farkı 22D
Üst ve orta arasındaki minimum fark 12D
Ön vites değiștirici montaj bant çapı S, M, L
Arka mașa açısı ( ) 63° - 66°, 66° - 69°
Uygulanabilir zincir hattı 50 mm
Uygulanabilir ön aynakol 44D/48D
α
Model numarası FC-T661
Aynakol dișli kombinasyonu 44-32-22D 48-36-26D
Cıvata daire çapı 104 mm / 64 mm
Krank kolu uzunluğu 170 mm, 175 mm
Zincir hattı 50 mm
Orta göbek genișliği 68, 73 mm
Diș ölçüleri BC1.37 (68, 73 mm)
6.5 mm
7.1 mm
SI-6RHFA-002-05
* Diğer dillerde servis talimatı için, bkz: http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
UYARI
5
6
2
4
1
3
Geniș kanal alanı
TL-FC16
TL-FC32
Durdurma plakası
Plaka
pimi
Yukarı kaldırın
İç kapak
Not :
Durdurma plakasını șekilde
görüldüğü gibi doğru yönde
yerleștirin.