Shimano ST-M390 Service Instructions

Tip
Service Instructions

Bu kılavuz için de uygundur

Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
* Diğer dillerde servis talimatı için, bkz: http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
SI-6UAFA-003-05
"Bakım aralığı, kullanma ve sürüş şartlarına bağlıdır. Zinciri düzenli olarak uygun zincir temizleyici maddeyle
temizleyin. Kesinlikle pas temizleyiciler gibi alkali bazlı veya asit bazlı çözücüler kullanmayın. Eğer bu
çözücüler kullanılırsa, zincir kırılabilir ve ciddi yaralanmaya neden olabilir."
Güçlendirilmiș bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri birleștirmek için kullanın.
İki farklı tipte güçlendirilmiș bağlantı pimi mevcuttur. Kullanacağınız pimi seçmeden önce așağıdaki tabloyu inceleyin. Güçlendirilmiș bağlantı
pimlerinden bașka bağlantı pimleri kullanılması veya
kullanılan zincir tipine uygun olmayan bir güçlendirilmiș
bağlantı pimi veya alet kullanılması halinde yeterli
bağlantı kuvveti elde edilemeyebilir ve bu durum zincirin
kopmasına veya yerinden çıkmasına neden olabilir.
Eğer dișli sayısındaki bir değișiklik nedeniyle zincirin uzunluğunu ayarlamak gerekiyorsa, zinciri bir
güçlendirilmiș bağlantı pimi veya uç pimi kullanılarak bağlandığı yerden bașka bir noktada kesin. Zincir,
güçlendirilmiș bağlantı pimiyle veya uç pimiyle bağlandığı yerden kesilmesi durumunda hasar görecektir.
Sürüș sırasında elbiselerinizin zincire takılmamasına dikkat edin; böyle bir durum bisikletin devrilmesine neden
olabilir.
Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini kontrol edin. Eğer gerginlik çok zayıfsa
veya zincir hasar görmüșse, zincir değiștirilmelidir. Eğer bu önlem alınmazsa, zincir kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Krank kollarının ve pedalların sıkma torklarını periyodik olarak kontrol etmek önemlidir. Yaklașık 100 km sürüșten sonra sıkma torklarını tekrar
kontrol edin. Eğer sıkma torkları çok zayıfsa, krank kolları ve pedallar yerinden çıkabilir, bisiklet devrilebilir ve ciddi șekilde yaralanmanıza
sebebiyet verebilir.
Bisikleti sürmeden önce krank kollarında çatlak olup olmadığını kontrol edin. Eğer herhangi bir çatlak varsa, krank kolu kırılarak bisikletten
düșmenize neden olabilir.
Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun. Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar, bisikletin
devrilmesine ve ciddi yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun. Eğer ayarlar doğru șekilde yapılmazsa, zincir yerinden çıkarak
bisikletin devrilmesine ve ciddi șekilde yaralanmanıza neden olabilir.
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
Eğer dișli en küçük veya orta aynakol dișlisi üzerindeyse, en büyük aynakol dișlisi üzerindeki dișlerin uçlarından yaralanma tehlikesi vardır
Not
İlave olarak, eğer pedal çevirme performansı normal değilse, bu kontrolü bir kez daha yapın.
Bisikleti sürmeden önce, bağlantıda herhangi bir oynama veya gevșeklik olup olmadığını kontrol edin. Aynı zamanda, krank kollarını ve
pedalları periyodik aralıklarla sıkın.
Pedalları monte ederken, pedalların sıkıșmasını engellemek için dișlere az miktarda gres sürün. Bir tork anahtarı kullanarak pedalları emniyetli
șekilde sıkın. Sıkma torku: 35-55 N•m Sağ krank kolu sağ yönlü, sol krank kolu sol yönlü dișe sahiptir.
Orta göbeği yüksek basınçlı su püskürterek yıkamayın.
Eğer orta göbek milinde herhangi bir gevșeklik hissediliyorsa, orta göbek değiștirilmelidir.
Eğer dișli değiștirme ișlemleri sırasında zorlanma hissediliyorsa, vites değiștiriciyi yıkayın ve tüm hareketli parçaları yağlayın.
Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek ise, vites değiștiriciyi değiștirmeniz gerekir.
Aynakol dișlilerini periyodik olarak doğal bir deterjanla yıkayın ve tekrar yağlayın. Ayrıca, zincirin doğal bir deterjanla yıkanarak yağlanması,
aynakol dișlilerinin ve zincirin kullanım ömrünü uzatmanın etkili bir yoludur.
Sürüș sırasında elbisenizin kol ağızları zincirden dolayı kirlenebilir.
Eğer zincir kullanım sırasında aynakol dișlilerinden çıkıyorsa, aynakol dișlilerini ve zinciri değiștirin.
Zincir șekilde gösterilen konumda olduğunda, aynakol dișlileriyle veya ön vites değiștiriciyle temas
ederek gürültü çıkarabilir. Eğer gürültü problemi varsa, zinciri bir sonraki veya bunu takip eden büyük
arka dișlinin üzerine kaydırın.
Orta göbeği montajdan önce gresleyin.
Düzgün çalıșma için, belirtilen fren kablosunu ve orta göbek kablo rehberini kullanın.
Bu ön vites değiștirici sadece üçlü aynakol kullanımı içindir. Vites değișim noktaları eșleșmediğinden,
ikili aynakolla kullanılamaz.
Üstten çektirme tipini takarken, sağdaki șekilde görüldüğü gibi üç adet fren kablosu yuvasına sahip
olan bir kadro seçin.
Gidon her iki tarafa sonuna kadar çevrildiğinde bile bir miktar boșluğa sahip olan bir fren kablosu kullanın. Ayrıca, gidon
tamamen çevrildiğinde vites kolunun kadroyla temas edip etmediğini kontrol edin.
Kullanmadan önce iç kabloyu ve fren kablosunun içini gresleyerek uygun șekilde kaydıklarından emin olun.
Dișli değișimine göre kolların hareketi sadece aynakol çevrildiğinde yapılmalıdır.
Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili değildir.
Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel bisiklet satıcınıza danıșın.
6.5mm
7.1mm
Fren kablosu yuvaları
Uç Pimi Link Pimi
Güçlendirilmiș Bağlantı Pimi
UYARI
Aynakol
dișlileri
Arka dișliler
Küçük bir aynakol dișlisinden büyük bir aynakol
dișlisine geçmek için (A Kolu)
Kola (A) bir defa basıldığında, küçük aynakol dișlisinden büyük
aynakol dișlisine bir adım kayma gerçekleșir.
Örnek:
orta aynakol dișlisinden
en büyük aynakol
dișlisine.
Büyük bir aynakol dișlisinden küçük bir aynakol
dișlisine geçmek için (B Kolu)
Kola (B) bir defa basıldığında, büyük aynakol dișlisinden küçük
aynakol dișlisine bir adım kayma gerçekleșir.
Örnek:
en büyük aynakol
dișlisinden orta aynakol
dișlisine.
Dișli değiștirme ișlemi
Hem (A) kolu hem (B) kolu, vites değiștirmeden sonra serbest bırakıldıklarında daima bașlangıç konumuna dönerler.
Kollardan birini çalıștırırken aynı zamanda krank kolunu da çevirin.
(A) kolu bașlangıç konumu
Kol (B)
Ön Vites Değiștiricinin, Orta Göbeğin ve Aynakolun Takılması
Aynakol (en büyük
aynakol dișlisi)
Zincir kılavuzu
Özel aletleri (TL-UN66 and TL-UN74-S) kullanarak, orta göbeği
1 ve ön vites değiștiriciyi șekilde görüldüğü gibi monte edin.
Adaptörü 2 monte edin ve sonra kopilyasız krank çıkarma
aletini (TL-FC10) kullanarak aynakolu takın.
Vites değiștiriciyi șekilde görüldüğü gibi ayarlayarak monte
edin. Bunu yaparkan Pro-Set hizalama bloğunu yerinden
çıkarmayın.
Zincir kılavuzu dıș plakasının düz
kısmı en büyük aynakol dișlisinin
yukarısında ve dișliye paralel
olmalıdır. 5 mm Alyen anahtarı
kullanarak sabitleyin.
Adaptör / orta göbek mili sıkma torku: 50-70 N•m
Aynakol sıkma torku: 35-50 N•m
1 mm
3 mm
Dișler bu aralık
içerisinde
olmalıdır
Pro-Set ölçer
Pro-Set hizalama bloğu
1 Orta Göbek 2 Adaptör
Ön Vites Değiștirici
3 Aynakol
Sıkma torku: 5-7 N•m
Zincir uzunluğu
En büyük dișli
En büyük aynakol
dișlisi
Zincir
*
t = Zincir kafesi kalınlığı (1.5-2.1 mm)
SIS ayarı
Așağıda açıklanan ișlem sırasını takip edin.
1. Alt ayar
İlk önce Pro-Set hizalama bloğunu çıkarın.
Daha sonra, zincir kılavuzu iç plakası ve zincir arasındaki boșluk
0-0.5 mm olacak șekilde ayarlayın.
Pro-Set hizalama bloğu
Zincir pozisyonu
En büyük dișli En küçük dișli
Zincir
Zincir kılavuzu iç
plakası
Alt ayar vidası
FD-M390
FD-M360
FD-M190A
FD-M190
FD-M191
FD-M311
Zincir
Zincir kılavuzu dıș
plakası
Üst ayar vidası
FD-M390
FD-M360
FD-M190A
FD-M190
FD-M191
FD-M311
Teknik Servis Talimatı SI-6UAFA-003
Ön Dișli Sistemi
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Özellikler
Montaj bant çapları: S [28.6 mm], M [31.8 mm], L [34.9 mm] (S ve M ölçüleri için adaptör kullanın.)
Ön Vites Değiștirici
X = Mevcut
Arka mașa açısı
Aynakol
Orta Göbek
Kolun takılması
5 mm Alyen anahtarı
Sıkma torku: 6-8 N•m
Sıkma torku: 5 N•m
Dıș çapı maksimum 36 mm (M390) / 32 mm (EF65) olan
elcik kullanın.
Vites kolunu, fren çalıșmasını ve dișli değișim ișlemini
engellemeyeceği bir konuma takın.
Fren çalıșmasının engellenmesine neden olacak bir kombinasyon
kullanmayın.
ST-M390 / ST-EF65
5 mm Alyen anahtarı
SL-M390
2. İç kablonun bağlanması ve emniyete alınması <ST-M390 /
SL-M390>
(B) kolunu iki kez veya daha fazla
çalıștırın ve gösterge üzerinden
kolun en alçak konumda olduğunu
kontrol edin. Daha sonra, iç delik
kapağını çıkarın ve iç kabloyu
bağlayın.
İç delik kapağını șekilde görüldüğü gibi
duruncaya kadar çevirerek takın.
Durduktan sonra daha fazla çevirmeyin.
Aksi takdirde vida diși hasar görebilir.
Fren kablosunun kesilmesi
Fren kablosunu keserken, ișaretli ucun karșısındaki ucu kesin. Fren
kablosunu kestikten sonra, deliğin içi düzgün bir çapa sahip olacak
șekilde ucu yuvarlayın.
İç kablonun takılması
İç kabloyu, marka ișareti bulunan ucundan vites kablosuna sokun.
Kablonun verimli șekilde çalıșmasını sağlamak için marka ișareti
bulunan uçtan gresleyin.
Aynı dıș ucun kapsülünü fren kablosunun kesik ucuna takın.
Dıș uç kapsül
Marka ișareti
Kol (B)
İç delik kapağı
İç kablo
İç delik kapağı
<ST-EF65>
Kolu (B) iki defa veya daha fazla çalıștırarak en alt konuma
ayarlayın. Vidayı sökün ve sonra kapağı çıkarın. İç kabloyu Șekil'de
görüldüğü gibi dıșarı çekin ve yeni iç kabloyu monte edin.
Kol (B)
Vida
Kapak
İç kablo
Sıkma torku: 0.3-0.5 N•m
Normal tip Üstten
çektirmeli tip
Çekin
Çekin
3. Üst ayar
Zincir kılavuzu dıș plakası ve zincir arasındaki boșluk 0-0.5
mm olacak șekilde ayarlayın.
A
B
Fren kablosu ayar tamburu
5. Sorun giderme tablosu
1-4 adımlarını tamamladıktan sonra, vites kolunu hareket
ettirerek vites değiștirme ișlemini kontrol edin. (Bu kontrol,
aynı zamanda kullanım sırasında vites değiștirmenin
güçleșmesi halinde de uygulanır.)
Kablodaki ilk gevșekliği aldıktan sonra, șekilde görüldüğü
gibi ön vites değiștiricisine tekrar sabitleyin.
Zincir pozisyonu
En küçük dișli
En büyük aynakol
dișlisi
A
B
4. Orta aynakol dișlisinin ayarı
Ayarı yaparken, zinciri en büyük dișliye ayarlayın ve ön
kısımda zinciri orta aynakol dișlisine ayarlayın. Vites kablosu
ayar tamburunu kullanarak, zincir kılavuzu iç plakası ve
zincir arasında 0-0.5 mm boșluk kalacak șekilde ayarlayın.
Zincir pozisyonu
En büyük dișli Orta aynakol dișlisi
Zincir
Zincir kılavuzu iç
plakası
2 bakla ekleyin (zincir her iki
tarafta en büyük dișlide iken)
8 mm Alyen anahtarı
(FC-M391 / FC-M391-8)
Kablo tespit civatasını sıkmak için 5 mm Alyen anahtarı
kullanın. İç kablonun fazlalığını kesin ve uç muhafaza bașlığını
takın.
< FD-M390 / M360 / M190A / M190 / M191 > < FD-M311 >
Sıkma torku: 5-7 N•m
Not:
Kabloyu șekilde gösterildiği
gibi geçirin.
M390/M190A/M190 M311M360/M191
Zincir Güçlendirilmiș bağlantı pimi Zincir aleti
CN-7701 / CN-HG93 gibi
9-vites çok ince zincir
Gümüș
TL-CN32 / TL-CN27
CN-HG50 / CN-HG40 gibi 8-
/7-/6-vites ince zincir
Siyah
TL-CN32 / TL-CN27
6.5 mm
7.1 mm
Dișliler
Sağ SIS 9-vites SIS 8 / 7-vites
Sol SIS 3-vites SIS 3-vites
Vites kolu ST-M390 / SL-M390 / ST-EF65 ST-EF65
Fren kablosu OT-SP40
Ön değiștirici FD-M390 FD-M360 / M311 / M190A / M190 / M191
Aynakol FC-M391 / FC-M391-8 FC-M311 / FC-M311-8 / FC-M171 / FC-M131
Orta göbek BB-UN26 (-K) / BB-ES25 (-K)
Zincir CN-HG53 CN-HG50 / CN-HG40
Orta göbek kablo rehberi SM-SP18 / SM-BT18 / SM-SP17 / SM-BT17
Model numarası FD-M390 FD-M360 FD-M311 FD-M190A FD-M190 FD-M191
Hem normal tipe hem üstten çektirmeli tipe uygulanabilir
X X X X X X
ÜSTTEN SALINIMLI X X - X X X
Uygulanabilir aynakol
FC-M391 / M391-8
FC-M311 / FC-M311-8 FC-M171/M131
Üst dișli 44 / 48D 42 / 48D 42 / 48D 42D 42D 48D
Aynakol diș farkı 22D 20D 20D 18D 18D 20D
Üst ve orta arasındaki minimum fark 12D 10D 10D 8D 8D 10D
Ön vites değiștirici montaj bant çapı S, M, L
Arka mașa açısı (
a
) 63°- 66° / 66°- 69° 66°- 69° 63°- 66°
63°- 66° / 66°- 69°
Uygulanabilir orta göbek BB-UN26 (-K) / BB-ES25 (-K)
Uygulanabilir zincir hattı 50 mm 47.5 / 50 mm
Model numarası FC-M391 FC-M391-8 FC-M311 FC-M311-8 FC-M171 FC-M131
Aynakol dișli kombinasyonu 44-32-22D / 48-36-26D
42-32-22D / 48-38-28D
42-32-22D 42-34-24D / 48-38-28D
Civata daire çapı 104 / 64 mm
Krank kolu uzunluğu 170 / 175 mm 170 / 175 mm 170 / 175 mm
Pedal diș ölçüleri BC 9/16" X 20 T.P.I. (İngiliz vida diși)
Uygulanabilir orta göbek BB-UN26 (-K) BB-ES25 (-K) BB-UN26 (-K) BB-ES25 (-K) BB-UN26 (-K)
Model numarası BB-UN26 (-K) BB-ES25 (-K)
Marka ișareti LL123 D-NL K D-NL 126 (-K)
Mil boyu 122.5 mm 126 mm
Zincir hattı 50 mm 47.5 mm + t* 47.5 mm 50 mm
Diș ölçüleri BC 1.37" X 24 T.P.I. (68, 73 mm)
Eğer zincir krank tarafına
düșerse.
Üst ayar vidasını saat yönünde
(yaklașık 1/4 tur) çevirerek
sıkın.
Eğer orta aynakol dișlisinden en
büyük aynakol dișlisine geçiș
yapmak zorsa.
Üst ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklașık 1/8 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer orta aynakol dișlisinden en
küçük aynakol dișlisine geçiș
yapmak zorsa.
Alt ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklașık 1/4 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer en büyük aynakol dișlisinde
zincirle ön vites değiștirici iç
plakası birbirini engelliyorsa.
Üst ayar vidasını saat yönünde
(yaklașık 1/8 tur) çevirerek
sıkın.
Eğer en büyük aynakol dișlisinde
zincirle ön vites değiștirici dıș
plakası birbirini engelliyorsa.
Üst ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklașık 1/8 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer en büyük aynakol
dișlisinden vites değiștirildiğinde
orta aynakol dișlisi atlıyorsa.
Fren kablosu ayar tamburunu
ters saat yönünde (1 veya 2 tur)
çevirerek gevșetin.
Eğer aynakol orta aynakol dișlisi
konumundayken arka dișliden en
büyük dișliye geçiș yapıldığında
zincirle ön vites değiștirici iç
plakası arasında engelleme
varsa.
Fren kablosu ayar tamburunu
saat yönünde (1 veya 2 tur)
çevirerek sıkın.
Eğer zincir orta göbek tarafına
düșerse.
Alt ayar vidasını saat yönünde
(yaklașık 1/2 tur) çevirerek
sıkın.
Eğer orta aynakol dișlisinden en
büyük aynakol dișlisine geçiș
yaparken kol sertse.
Üst ayar vidasını ters saat
yönünde (yaklașık 1/4 tur)
çevirerek gevșetin.
  • Page 1 1

Shimano ST-M390 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Bu kılavuz için de uygundur