En küçük dișlinin
dıș çizgisi
Kılavuz
makara
Üst ayar vidası
2. Kablonun bağlanması ve
emniyete alınması
Kabloyu arka vites değiștiriciye
bağlayın ve kablodaki ilk
gevșekliği aldıktan sonra,
arka vites değiștiriciyi șekilde
görüldüğü gibi tekrar sabitleyin.
Çekin
Sıkma torku: 5-7 N•m
Not :
Kablonun kanala
iyice
yerleștiğinden
emin olun.
Kanal
3. Alt ayar
Alt ayar vidasını çevirerek, kılavuz makaranın
doğrudan en büyük dișliyle hizalanacak bir konuma
hareket etmesini sağlayın.
4. B-gerginlik ayar vidasının kullanılması
Zinciri en küçük aynakol dișlisi ve en büyük dișli
üzerine takarak krank kolunu geriye doğru çevirin.
Daha sonra, B-gerginlik ayar vidasını çevirerek
kılavuz makarayı dișliye mümkün olduğu kadar yakın,
fakat dokunmayacak șekilde ayarlayın. Daha sonra,
zinciri en küçük dișliye ayarlayın ve yukarıdaki ișlemi
tekrarlayarak makaranın dișliye dokunmadığından
emin olun.
En büyük dișli En küçük dișli
B-gerginlik ayar
vidası
İdeal SIS performansı için, güç aktarma parçalarını
periyodik olarak yağlayın.
Yerle dik açı
Üçüncü vitese
geçerken
Ses tamamen
kesildiğinde
Vites kablosu ayar
tamburu
İdeal ayar
En iyi ayar, vites kolu oynaklığı
alacak kadar çalıștırıldığında ve
zincir üçüncü dișliye dokunarak
ses çıkardığında elde edilir.
* Vites kolunu orijinal konumuna (kolun ikinci dișli
ayarında olduğu ve serbest bırakıldığı konuma)
döndürün ve daha sonra krank kolunu saat yönünde
çevirin. Eğer zincir üçüncü dișliye dokunarak ses
çıkarıyorsa, vites kablosu ayar tamburunu saat
yönünde hafifçe çevirmek suretiyle ses kesilinceye
ve zincir düzgün șekilde çalıșıncaya kadar sıkın.
Kolu çalıștırarak vites değiștirin ve dișli
konumlarından herhangi birinde gürültü olușup
olușmadığını kontrol edin.
Vites kablosu ayar
tamburu
Vites kablosu ayar
tamburunu zincir ikinci
dișliye geri dönünceye
kadar sıkın. (saat yönü)
Vites kablosu
tamburunu zincir
üçüncü dișliye
dokunarak ses
çıkarıncaya kadar
gevșetin. (ters saat
yönü)
Özellikler
Göbek mili sıkma torku:
8-10 N•m
5. SIS Ayarı
Vites kolunu birkaç kez çalıștırarak zinciri ikinci dișliye
hareket ettirin. Daha sonra, vites koluna oynaklığını
alacak kadar basarken krank kolunu çevirin.
Kol (A)
Teknik Servis Talimatı
RD-3400
Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
• Zinciri temizlemek için doğal bir deterjan kullanın. Pas temizleyiciler
gibi, zincirin zarar görmesine ve/veya arıza yapmasına neden
olabilecek alkali-bazlı veya asit-bazlı deterjanlar kullanmayın.
• Güçlendirilmiș bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri birleștirmek
için kullanın.
• İki farklı tipte güçlendirilmiș bağlantı pimi mevcuttur. Kullanacağınız
pimi seçmeden önce așağıdaki tabloyu inceleyin. Güçlendirilmiș
bağlantı pimlerinden bașka bağlantı pimleri kullanılması veya
kullanılan zincir tipine uygun olmayan bir güçlendirilmiș bağlantı
pimi veya alet kullanılması halinde yeterli bağlantı kuvveti elde
edilemeyebilir ve bu durum zincirin kopmasına veya yerinden
çıkmasına neden olabilir.
• Eğer dișli sayısındaki bir değișiklik nedeniyle zincirin uzunluğunu
ayarlamak gerekiyorsa, zinciri bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya
uç pimi kullanılarak bağlandığı
yerden bașka bir noktada kesin.
Zincir, güçlendirilmiș bağlantı
pimiyle veya uç pimiyle bağlandığı
yerden kesilmesi durumunda hasar
görecektir.
• Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp
görmediğini kontrol edin. Eğer gerginlik çok zayıfsa veya zincir
hasar görmüșse, zincir değiștirilmelidir Eğer bu önlem alınmazsa,
zincir kırılarak ciddi yaralanmaya neden olabilir.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde
okuyun.
Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar sürücünün
yaralanmasına neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek
parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
Eğer ayarlar doğru șekilde yapılmazsa, zincir yerinden çıkarak
bisikletin devrilmesine ve ciddi șekilde yaralanmanıza neden olabilir.
• Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha
sonra bașvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
Not
• Eğer dișli değiștirme ișlemleri düzgün șekilde yapılamıyorsa, vites
değiștiriciyi temizleyin ve tüm hareketli parçaları yağlayın.
• Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak
kadar yüksek ise, vites değiștiriciyi değiștirmeniz gerekir.
• Vites değiștiriciyi periyodik olarak temizlemeli ve tüm hareketli
parçaları (mekanizmayı ve makaraları) yağlamalısınız.
• Eğer dișli değiștirme ayarı yapılamıyorsa, bisikletin arka ucundaki
paralellik derecesini kontrol edin. Aynı zamanda, kablonun yağlanıp
yağlanmadığını ve vites kablosunun çok uzun veya çok kısa olup
olmadığını kontrol edin.
• Eğer bir makaradaki gevșeklik nedeniyle anormal bir ses
duyarsanız, makarayı değiștirmelisiniz.
• Düzgün çalıșma için, belirtilen vites kablosunu ve orta göbek kablo
rehberini kullanın.
• Kullanmadan önce iç kabloyu ve vites kablosunun içini gresleyerek
uygun șekilde kaydıklarından emin olun.
• İçten kablo çektirmeli bir kadronun kullanılması, yüksek kablo
direnci nedeniyle SIS vites değiștirme fonksiyonunu bozma
eğiliminde olduğundan tavsiye edilmez.
• Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan
bozulmaya karșı garantili değildir.
• Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için,
lütfen profesyonel bisiklet satıcınıza danıșın.
Güçlendirilmiș Bağlantı Pimi
Uç Pimi Link Pimi
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Türkçe)
Zincir
Güçlendirilmiș bağlantı
pimi
Zincir aleti
CN-7701 / CN-HG93 gibi
9-vites çok ince zincir