5. SIS Ayarı
Vites kolunu birkaç kez çalıștırarak zinciri ikinci dișliye
hareket ettirin. Daha sonra, vites koluna oynaklığını
alacak kadar basarken krank kolunu çevirin.
Teknik Servis Talimatı SI-5V50E
Genel Güvenlik Bilgileri
• Zinciri temizlemek için doğal bir deterjan kullanın. Pas temizleyiciler gibi,
zincirin zarar görmesine ve/veya arıza yapmasına neden olabilecek alkali-bazlı
veya asit-bazlı deterjanlar kullanmayın.
• Güçlendirilmiș bağlantı pimini sadece ince tipte zinciri birleștirmek için
kullanın.
• Güçlendirilmiș bağlantı pimlerinden bașka bağlantı pimleri kullanılması veya
kullanılan zincir tipine uygun olmayan bir güçlendirilmiș bağlantı pimi veya alet
kullanılması halinde yeterli bağlantı kuvveti elde edilemeyebilir ve bu durum
zincirin kopmasına veya yerinden çıkmasına neden olabilir.
• Gergi makarası, dönme yönünü gösteren bir ișarete sahiptir. Ok
ișaretli taraf ön taraftır.
• Alüminyum kapaklı vites kablosunun ucu vites değiștirici
tarafında olmalıdır.
• Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan
bozulmaya karșı garantili değildir.
• Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen
profesyonel bisiklet satıcınıza danıșın.
• Bağlantı piminin, pimin takıldığı kenardan
dıș bağlantı yüzeyiyle hizalandığından emin
olun. Üzerinde parmağınızı gezdirdiğinizde
düzgün ve hizalı olduğunu hissetmelisiniz.
Durdurucu pim çıkarıldıktan sonra pim
arka taraf üzerinde hafif bir çıkıntı yapacaktır.
• Eğer dișli sayısındaki bir değișiklik nedeniyle
zincirin uzunluğunu ayarlamak gerekiyorsa,
zinciri bir güçlendirilmiș bağlantı pimi kullanılarak
bağlandığı yerden bașka bir noktada kesin.
Zincir, güçlendirilmiș bağlantı pimiyle bağlandığı
yerden kesilmesi durumunda hasar görecektir.
• Zincirin doğru gerginlikte olup olmadığını ve hasar görüp görmediğini
kontrol edin. Eğer gerginlik çok zayıfsa veya zincir hasar görmüșse, zincir
değiștirilmelidir. Eğer bu önlem alınmazsa, zincir kırılarak ciddi yaralanmaya
neden olabilir.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde
okuyun. Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar sürücünün
yaralanmasına neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını
kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
• Eğer ayarlar doğru șekilde yapılmazsa, zincir yerinden çıkarak bisikletin
devrilmesine ve ciddi șekilde yaralanmanıza neden olabilir.
• Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra
bașvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
Not
• Dıș bağlantıya önceden takılmıș siyah bağlantı pimleri (sadece OEM’lere
tedarik edilir) Shimano zincir aletleri kullanılarak monte edilebilir. Montaj
yöntemi, standart güçlendirilmiș bağlantı pimleri kullanılırken uygulanan
yöntemle aynı olmalıdır.
• Eğer dișli değiștirme ișlemleri düzgün șekilde yapılamıyorsa, vites değiștiriciyi
temizleyin ve tüm hareketli parçaları yağlayın.
• Eğer bağlantılardaki gevșeklik düzeyi ayarlama yapılamayacak kadar yüksek
ise, vites değiștiriciyi değiștirmeniz gerekir.
• Vites değiștiriciyi periyodik olarak temizlemeli ve tüm hareketli parçaları
(mekanizmayı ve makaraları) yağlamalısınız.
• Eğer dișli değiștirme ayarı yapılamıyorsa, bisikletin arka ucundaki paralellik
derecesini kontrol edin. Aynı zamanda, kablonun yağlanıp yağlanmadığını ve
vites kablosunun çok uzun veya çok kısa olup olmadığını kontrol edin.
• Eğer bir makaradaki gevșeklik nedeniyle anormal bir ses duyarsanız, makarayı
değiștirmelisiniz.
• Düzgün çalıșma için, belirtilen vites kablosunu ve orta göbek kablo rehberini
kullanın.
• Kullanmadan önce iç kabloyu ve fren kablosunun içini gresleyerek uygun
șekilde kaydıklarından emin olun.
• İçten kablo çektirmeli bir kadronun kullanılması, yüksek kablo direnci
nedeniyle SIS vites değiștirme fonksiyonunu bozma eğiliminde olduğundan
tavsiye edilmez.
4. B-gerginlik ayar vidasının kullanılması
Zinciri en küçük aynakol dișlisi ve en büyük dișli üzerine
takarak krank kolunu geriye doğru çevirin. Daha sonra,
B-gerginlik ayar vidasını çevirerek kılavuz makarayı dișliye
mümkün olduğu kadar yakın, fakat dokunmayacak șekilde
ayarlayın. Daha sonra, zinciri en küçük dișliye ayarlayın
ve yukarıdaki ișlemi tekrarlayarak makaranın dișliye
dokunmadığından emin olun.
1
2
2
1
1 2
En büyük dișli En küçük dișli
B-gerginlik ayar
vidası
4-mm kapak
Alüminyum kapak
Vites değiștirici tarafı
Plastik kapak veya 4 mm kapak
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen
kombinasyonları kullanmanız tavsiye edilir.
Özellikler
1. Üst ayar
Üst ayar vidasını çevirmek
suretiyle arkadan
bakıldığında kılavuz
makara en küçük dișlinin
dıș çizgisinin altında
olacak șekilde ayarlayın.
1
1 2
2
Kılavuz
makara
En küçük dișlinin dıș
çizgisi
Üst ayar vidası
Kurs ayarı ve kablonun emniyete alınması
Mil yuvası tırnağı
5 mm Alyen
anahtarı
B-gerginlik ayar vidası
Arka vites değiștiricinin montajı
Göbek mili sıkma torku:
8-10 N•m
Montajı yaparken, B-gerginlik ayar vidasının mil yuvası tırnağıyla
temas ederek deformasyona neden olmamasına dikkat edin.
RD-7800
2. Kablonun bağlanması ve emniyete alınması
Kabloyu arka vites değiștiriciye bağlayın
ve kablodaki ilk gevșekliği aldıktan sonra,
arka vites değiștiriciyi șekilde görüldüğü gibi
tekrar sabitleyin.
Çekin
Sıkma torku:
5-7 N•m
Not :
Kablonun kanala
iyice yerleștiğinden
emin olun.
Kanal
1
1 2
2
En büyük dișli
Kılavuz makara
Alt ayar vidası
3. Alt ayar
Alt ayar vidasını çevirerek, kılavuz makaranın doğrudan en
büyük dișliyle hizalanacak bir konuma hareket etmesini
sağlayın.
Üçüncü vitese
geçerken
Fren kablosu ayar
tamburunu zincir ikinci
dișliye geri dönünceye
kadar sıkın. (saat yönü)
İdeal ayar
En iyi ayar, vites kolu oynaklığı
alacak kadar çalıștırıldığında ve
zincir üçüncü dișliye dokunarak
ses çıkardığında elde edilir.
* Vites kolunu orijinal konumuna (kolun ikinci dișli
ayarında olduğu ve serbest bırakıldığı konuma)
döndürün ve daha sonra krank kolunu saat yönünde
çevirin. Eğer zincir üçüncü dișliye dokunarak ses
çıkarıyorsa, fren kablosu ayar tamburunu saat
yönünde hafifçe çevirmek suretiyle ses kesilinceye
ve zincir düzgün șekilde çalıșıncaya kadar sıkın.
Kolu çalıștırarak vites değiștirin ve dișli
konumlarından herhangi birinde gürültü olușup
olușmadığını kontrol edin.
İdeal SIS performansı için, güç aktarma parçalarını
periyodik olarak yağlayın.
Fren kablosu tamburunu
zincir üçüncü dișliye
dokunarak ses
çıkarıncaya kadar
gevșetin. (ters saat yönü)
Ses tamamen
kesildiğinde
En büyük
dișli
En büyük
aynakol dișlisi
Zincir
+2 bakla
Fren kablosu ayar
tamburu
Fren kablosu ayar
tamburu
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
En küçük dișli En büyük
aynakol dișlisi
Zincir
90°
Kılavuz makara
Gergi makarası
Yerle dik açı
Zincir uzunluğu
●
Üçlü aynakol
durumunda
Yanlıș Uygun
2
3
Kol (A)
Oynama
2 bakla ekleyin (zincir her iki
tarafta en büyük dișlide iken)
Eğer en küçük dișli 15D veya
16D ise
Link Pimi
Güçlendirilmiș Bağlantı Pimi
Link Pimi
Zincir Güçlendirilmiș bağlantı pimi Zincir aleti
CN-7801 / 6600 / 5600
gibi 10-vites çok
ince zincir
kanallı (3)
kanallı (2)
TL-CN32
TL-CN23
TL-CN27
Seriler
DURA-ACE
Vites kolu
İkili
ST-7801
Üçlü
ST-7803
Dișliler
10
Fren kablosu
SIS-SP41
Arka değiștirici
RD-7800
Tip
SS / GS
Arka hazne
FH-7800
Kaset dișli
CS-7800
Zincir
CN-7801
Orta göbek kablo rehberi
SM-SP17
Tip SS GS
Toplam kapasite 29 diș veya daha az 37 diș veya daha az
En büyük dișli 27D 27D
En küçük dișli 11D 11D
Aynakol diș farkı 14 diș veya daha az 22 diș veya daha az
SI-5V50E-05
UYARI