TL-HS22 / 17mm
(3)(1)
(2)
A
a
c
-
1
4
T
TL-HS22
Not :
• Contayı çıkarırken ve takarken, contayı bükmemeye çok dikkat edin.
Contayı tekrar takarken, doğru yöne baktığından emin olun ve gidebildiği
kadar bastırın.
• Koni üzerine oturtulmuș olan toz geçirmez kapağı sökmeyin.
Genel Güvenlik Bilgileri
1
2
3
* Diğer dillerde Servis Talimatı için, bkz : http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
SI-4G40A-001-05
Ünite, șekilde görüldüğü gibi sökülebilir.
Periyodik aralıklarla parçaları gres yağıyla
yağlayın.
Not :
• Contayı çıkarırken ve takarken, contayı bükmemeye çok dikkat edin. Contayı
tekrar takarken, doğru yöne baktığından emin olun ve gidebildiği kadar bastırın.
• Koni üzerine oturtulmuș olan toz geçirmez kapağı sökmeyin.
<Montaj>
Hazne milini takmak için özel aleti (TL-HS22 / 17 mm), kilitleme
somununu sıkarak șekilde görüldüğü gibi mekanizmayı çift-
kilitlemek için 5 mm Alyen anahtarını kullanın.
TL-LR15 / LR10
Sıkma torku :
45-50 N·m
Filibir gövdesi tespit
civatası
Filibir gövdesi
rondelası
Dișli ara parçaları Kilitleme bileziği ara parçası
Kilitleme bileziği
14 mm Alyen anahtarı
Hazne mili
5 mm Alyen anahtarı
5 mm Alyen anahtarı
Toz kapaklı koni
(sökülemez)
Oluk sadece bir
yerde geniștir.
Anahtar ağzı
Rondela
Nipel
Somun
Jant teli
Geniș parça
Toz kapaklı koni
(sökülemez)
Conta
Dudak dıș taraftadır
Conta
(Dudak dıș taraftadır)
Hazne mili
Rotor tespit
kanalları
Contayı sökmeyin.
Sökme
Sökme
Filibir gövdesi
Gres yağının sürülmesi
Gres yağının sürülmesi
Gres yağının sürülmesi
DURA-ACE gresi
(Y-04110000)
DURA-ACE gresi
(Y-04110000)
DURA-ACE gresi
(Y-04110000)
• WH-M988-R, iniș ve serbest sürüș için tasarlanmamıștır. Bununla
birlikte, sürüș koșuluna bağlı olarak, hazne milinde bir çatlak olușarak
milin arızasına neden olabilir. Bu ise ciddi yaralanmaya ve hatta
ölüme neden olabilecek bir kazaya yol açabilir. Bisikleti sürmeden
önce hazneleri dikkatli bir șekilde kontrol ederek millerde çatlaklar
olmadığından emin olmalı ve eğer herhangi bir çatlak belirtisi veya sıra
dıșı durum varsa bisikleti KULLANMAMALISINIZ.
• Bisikleti sürmeden önce tekerleklerin emniyetli șekilde bağlanmıș
olduğunu kontrol edin. Eğer tekerlekler herhangi bir șekilde gevșekse,
bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilirler.
• Kullanımdan önce, jant yüzeyini kontrol ederek çöküntüler, çizilmeler
veya çatlamalar olup olmadığını ve jant tellerinde bükülme veya
gevșeklik olup olmadığını kontrol edin. Bu problemlerden herhangi biri
varsa tekerleği kullanmayın.
• Eğer çabuk bağlantı mekanizması doğru șekilde kullanılmazsa, tekerlek
bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilir. Kullanmadan önce
çabuk bağlantı mekanizmasının Servis Talimatını iyice okuyun.
• Tekerlek, patika sürüșü için tasarlanmıștır. Tepe iniși sürüșlerinde
kullanmayın. Aksi takdirde tekerlek bükülebilir veya bașka șekilde hasar
görerek kazalara yol açabilir.
• Bu tekerlekler, disk frenlerle birlikte kullanım için özel olarak
tasarlanmıștır. Bu tekerlekleri jant frenleriyle kullanmayın.
• Aynı zamanda, disk fren Servis Talimatını da dikkatli bir șekilde okuyun.
• Gevșek, așınmıș veya hasar görmüș parçalar, bisikletin devrilmesine
ve ciddi yaralanmaya neden olabilir. Sadece orijinal Shimano yedek
parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
• Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra
bașvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza edin.
• Jant bandı kullanmayın. Jant bandı lastiğin çıkarılmasını ve
takılmasını zorlaștırabilir ve lastik veya iç lastik hasar görebilir. Ayrıca,
lastikler aniden delinerek yerinden çıkabilir ve ciddi yaralanmaya
neden olabilir.
• Orijinal Shimano jant tellerini, somunlarını, soketlerini ve rondelâlarını
kullanın. Aksi takdirde jant ve hazne ünitesi zarar görebilir.
• Hava basıncı 200-400 kPa {29-58 psi} aralığında olmalıdır.
• Jant teli gerginliklerini ayarlarken soketleri așırı sıkmamaya dikkat
edin. Eğer soketler așırı sıkılırsa jant hasar görebilir. (Ayarları yapmak
için yetkili bisiklet satıcınıza danıșmanız tavsiye edilir.)
• Genel amaçlı alkalin delik onarma maddeleri kullanmanız tavsiye
edilmez. Bu maddeler jantların așınmasına ve hava kaçağı
olușmasına neden olabilir.
Not :
• Eğer tekerlek sertleșir ve zor dönmeye bașlarsa, gres yağıyla
yağlamanız gerekir.
• Haznenin içine yağ uygulamayın; aksi halde yağ dıșarı çıkabilir.
• Opsiyonel aksesuar olarak özel jant teli anahtarları mevcuttur.
• Jant tellerinde bașlangıçta herhangi bir boșluk olması halinde ve
ilk 1,000 km sürüșten sonra yetkili bisiklet satıcınıza jant tellerinizin
gerginliğini ayarlatmanız tavsiye edilir.
• Tekerleği temizlemek için deterjan veya kimyasal temizlik maddeleri
kullanmayın. Bu maddeler janttaki bağlantı yerlerine uygulanan hava
contalarının soyulmasına neden olabilir.
• Tekerleği temizlerken deterjan veya bașka kimyasal maddeler
kullanmayın. Aksi takdirde jant üzerindeki çıkartma soyulabilir.
• Refl ektörler ayrı olarak satılır. Lütfen ayrıntılı bilgi için bisiklet
satıcınıza bașvurun.
Model numarası Spesifi kasyon Renk
RR-550-WUW SW (BRAKETSİZ)
JIS / CPSC Beyaz
RR-550-WUA SW (BRAKETSİZ)
AS Kehribar
RR-317-WUA SW (BRAKETSİZ)
DIN Kehribar
• Jant teli muhafazaları ayrı olarak satılır. Lütfen ayrıntılı bilgi için
bisiklet satıcınıza bașvurun.
CP-WH14A CS-M980
• Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan
bozulmaya karșı garantili değildir.
UYARI
UYARI
DİKKAT
Teknik Servis Talimatı SI-4G40A-001
En iyi performansı sağlamak için așağıda verilen kombinasyonları
kullanmanız tavsiye edilir.
Zincir CN-M980
Kaset dișli CS-M980
Rotor SM-RT98
WH-M988-R
Özellikler
Jant tellerinin değiștirilmesi
Jant teli dizilimi
Bakım
Vites 10
Jant teli adedi 24
Jant genișliği 25.8 mm
Jant ölçüsü 26”
Uygulanabilir lastik ölçüsü 26 x 1.95 ~ 2.5
Uygulanabilir frenler Disk fren
1. Rondelayı ve nipeli jant teli üzerine geçirin.
2. Jant telini hazne fl anșındaki deliğe taktıktan sonra somunu
sıkın. Monte ederken, jant telinin dönmesini engellemek
için tel üzerindeki anahtar ağzını kullanın ve daha sonra
somundaki tornavida ağzını kullanarak bir tornavida veya
benzeri bir alet sokarak somunu sıkın.
3. Soketi saat yönünde çevirerek jantın vida deliğine vidalayın.
Bu sırada jant telinin dönmesini engellemek için tel
üzerindeki anahtar ağzını kullanın.
Not :
• Eğer rondela takılmazsa jant teli
gerginliğini ayarlamak mümkün
olmayacağından, rondela
kullanmayı unutmayın.
• Somunu vida dișinin dibine
kadar sıkın.
Jant tellerini șekilde gösterildiği gibi dizin.
Sol taraf Sağ taraf
Jant teli gerginlik değeri
Sol taraf Sağ (dișli) tarafı
600-1000 N 900-1350 N
* Bu değerler sadece bir kılavuz olarak
kullanılmalıdır.
Sıkın
Sıkma torku :
15-20 N·m
Sol taraf Sıkma torku:
15-20 N·m
HG dișlilerinin takılması
Arka hazne gövdesinin değiștirilmesi
Her bir dișli için, grup ișareti bulunan yüzey yukarı doğru
bakmalı ve dișli çıkıntılarının geniș parçaları her bir dișli ve
arka hazne gövdesinin (kanal genișliğinin fazla olduğu) A
kısmı üzerinde hizalanacak șekilde yerleștirilmelidir.
HG dișlilerin montajını yaparken, kilitleme bileziğini sıkmak
için özel aleti (TL-LR15/LR10) kullanın.
HG dișlileri değiștirirken,
kilitleme bileziğini çıkarmak
için özel aleti (TL-LR15/LR1)
ve TL-SR21’i kullanın.
Sıkma torku :
30-50 N·m
■ İlk önce, șekilde görülen prosedürü takip ederek hazne milini çekerek çıkarın. Arka hazne kenarındaki çift-kilitli kısım sökülemez.
■ Hazne milini çıkardıktan sonra fi libir gövdesinin içinde yer alan fi libir
gövdesi tespit civatasını sökün ve fi libir gövdesini değiștirin.
Not :
Filibir gövdesini değiștirirken, fi libir gövdesi tespit civatasını da değiștirin.
Filibir gövdesi tespit civatasının dișine gres sürün; aksi takdirde gevșeklik
veya sıkıșma olușabilir. Filibir gövdesini sökmeye çalıșmayın; bu durum
arızaya neden olabilir.
TL-LR15
Rotorun takılması
Sıkma torku :
40-50 N·m
Rotor kilitleme bileziği
Kilitleme
bileziği
Alet
(TL-SR21)
Sökme