Xerox 5225/5230 Yükleme Rehberi

Tip
Yükleme Rehberi

Bu kılavuz aynı zamanda aşağıdakiler için de uygundur:

1
Hızlı Tarama Özellikleri
Kurulum Kılavuzu
Bu kılavuzda aşağıdaki işlemlerle ilgili yönergeler bulunmaktadır:
E-postaya Tarama Kurulumu sayfa 1
Posta Kutusuna Tarama Kurulumu sayfa 6
Ağ Tarama Kurulumu sayfa 9
Bilgisayara Tarama Kurulumu sayfa 12
Bu tarama özelliklerini kullanabilmek için bazı modellerde isteğe bağlı setlerin takılması
gerekir ve bazı mpdeller tarama özelliklerinin bir kısmını desteklemez. Ayrıntılar için, Xerox
Hoş Geldiniz Merkezi'ne başvurun.
E-postaya Tarama Kurulumu
Basılı kopyalar makinede taranıp, TIFF, PDF, XPS veya JPEG* biçiminde E-posta ekleri
olarak, uzaktaki istemcilere gönderilebilir. E-posta göndermek için SMTP, almak için POP3
posta sunucuları kullanılır.
*: JPEG dosya biçimi yalnızca WorkCentre 5225A/5230A tarafından desteklenir.
Ayrıca bkz:
Sistem Yönetimi Kılavuzu: E-posta kurulumu ile ilgili bilgiler içerir.
XE3024TR0-2
E-postaya Tarama Kurulumu
2
E-postaya Tarama Kurulumu İçin Ön Gereksinimler
Şunları onaylayın:
1. TCP/IP protokolünü kullanan çalışır durumda bir ağ var.
2. DNS ve ağla ilgili Etki Alanı Adı ayarları makine için doğru şekilde ayarlandı.
3. Makine DNS ile ayarlandı (SMTP sunucusunun Ana Bilgisayar Adını makineye
girecekseniz).
* Sadece SMTP sunucusu oturum açılmasını ve kimlik doğrulaması için parola girilmesini
istiyorsa.
E-Posta Kurulumu
Yapılacak Veriler
Yükleme
Gereksinimleri ıklamalar
SMTP posta sunucusu Ana
Bilgisayar Adı veya IP
adresi
Gerekli Harici bir posta sunucusu
kullanıyorsanız, posta
sunucusu adı veya IP
adresini Internet Servis
Sağlayıcınız sağlayacaktır.
SMTP oturum açma / parola Gerekli*
WorkCentre E-posta adresi Gerekli Bu E-posta adresi
makineden gönderilen
E-postaların "Kimden"
alanına girilecektir.
Yerel E-posta adresleri İsteğe Bağlı E-posta adreslerini
saklamak için bir Yerel
Adres Defteri oluşturulabilir.
LDAP sunucu adresi
etkinleştirilebilir
LDAP Ana Bilgisayar Adı Sadece şirketin (LDAP)
dahili adres defterindeki
E-posta adreslerini
görüntüler.
E-postaya Tarama Kurulumu
3
E-postaya Tarama Kurulumu Yordamı
1. <Oturum Aç/Kapat> ğmesine basın, oturum açma kimliği olarak “11111” yazın ve
[Giriş]'i seçin.
2. <Makine Durumu> ğmesine basın ve [Araçlar] sekmesini seçin.
3. [Sistem Ayarları]'nı seçin ve sonra [Bağlantı ve Ağ Kurulumu]'nu seçin.
4. [Port Ayarları]'nı seçin.
5. [Port Ayarları] ekranında, [E-posta Gönder]'e gidip seçin ve sonra [Ayarları Değiştir]'i
seçin.
6. [E-posta Gönder] ekranında, [Port Durumu]'na gidip seçin ve sonra [Ayarları Değiştir]'i
seçin.
7. [E-Posta Gönder - Port Durumu] ekranında, [Etkin]'i seçin ve [Kaydet]'i seçin.
8. [Kapat] seçeneğini belirleyin.
9. [Port Ayarları] ekranında, [E-posta Al]'a gidip seçin ve sonra [Ayarları Değiştir]'i seçin.
10. [E-posta Al] ekranında, [Port Durumu]'na gidip seçin ve sonra [Ayarları Değiştir]'i
seçin.
11. [E-Posta Al - Port Durumu] ekranında, [Etkin]'i seçin ve [Kaydet]'i ve [Kapat]'ı
seçin.
12. [Port Ayarları] ekranında, [E-posta Bildirim Hizmeti]'ne gidip seçin ve sonra
[Ayarları Değiştir]'i seçin.
13. [E-posta Bildirim Hizmeti] ekranında, [Port Durumu]'na gidip seçin ve sonra
[Ayarları Değiştir]'i seçin.
14. [E-posta Bildirim Hizmeti - Port Durumu] ekranında, [Etkin]'i ve sonra [Kaydet]'i
seçin.
15. [Araçlar] sekmesi ekranı görüntülenene kadar [Kapat]'ı seçin.
E-postaya Tarama Kurulumu
4
Giden E-posta Ayarlarını Yapılandırma Yordamı
1. Bir iş istasyonundan bir web tarayıcısı (Internet Explorer gibi) açın ve IP adresini girin.
Bağlantılar doğru yapıldıysa, makinenizle ilgili CentreWare Internet Hizmetleri web
sayfasını görmeniz gerekir.
2. CentreWare Internet Hizmetleri aracılığıyla SMTP sunucu yapılandırmasını ayarlayın:
a. [Özellikler] sekmesini tıklatın.
b. [Yapılandırmaya Genel Bakış] ekranında, [E-posta] için [Ayarlar...]'ı tıklatın
([Servisler] alanında).
c. [SMTP Server] için [Yapılandır...]'ı tıklatın.
d. [SMTP Sunucusu IP Adresi / Ana Bilgisayar Adı ve Portu] girin (varsayılan
değer, port 25'tir).
e. [Makinenin E-posta Adresi]'ni girin.
f. Gerekirse [Oturum Açma Kimlik Bilgileri] türünü seçin.
g. Gerekirse, kimlik doğrulamada kullan
ılacak bir [Oturum Açma Adı] ve [Şifre]
girin.
h. [Uygula]'yı tıklatın.
i. Kullanıcı adı/şifre girin (Varsayılan kullanıcı adı11111 ve şifre “x-admin”dir).
j. [Makineyi Yeniden Başlat]'ı tıklatın.
3. Makineden, doküman besleyiciye örnek bir doküman yükleyin.
4. <Tüm Hizmetler> düğmesine basın.
5. [E-Posta]'yı seçin.
6. [Yeni Alıcılar]'ı seçin.
7. Dokunmatik ekran klavyesini kullanarak bir E-posta adresi girin.
8. [Ekle]'yi seçin ve liste tamamlandığında [Kapat]'ı seçin.
9. <Başlat> düğmesine basın.
10. Alıcının, doküman eklenen E-postayı aldığını doğ
rulayın.
E-postaya Tarama Kurulumu
5
E-postaya Tarama Sorunlarını Giderme
Dahili şirket posta sunucuları için aşağıdaki sorun giderme tablosunda "ISP" kelimesini
"Corporate" kelimesi ile değiştirin.
Belirti Olası Sebep Çözüm/Doğrulama
Çok işlevli makinede
SMTP hatası
Yanlış Posta Sunucusu
veya Ana Bilgisayar Adı
SMTP Ana Bilgisayar alanına
doğru ISP posta sunucusu adının
girildiğinden emin olun.
Microsoft Outlook
Express'teki ayarlar yanlış
Microsoft Outlook Express'ten ISP
posta sunucusuna erişebildiğinizi
ve tüm ayarların doğru olduğunu
doğrulayın.
Yanlış çok işlevli makine
E-posta adresi girildi
Makinenin Kimden: alanında doğru
E-posta adresini kullandığını
doğrulayın. E-posta adresi, ISP'nin
posta sunucusunun beklediği
E-posta adresinin aynısı olmak
zorundadır.
ISP posta sunucularına
erişim için SMTP kimlik
doğrulaması gerektiriyor
Bunun gerekli olup olmadığını
belirlemek için ISP'nize baş
vurun.
Bu gerekliyse, CentreWare
Internet Hizmetleri aracılığıyla çok
işlevli makine için SMTP kimlik
doğrulamasını etkinleştirin.
ISP 25 numaralı standart
port üzerinden posta
alımına izin vermiyor
Sorunun bu olup olmadığını
belirlemek için ISP'nize başvurun.
Başka bir port numarasından
posta kabul edip etmediklerini
sorun. Kabul ediyorlarsa,
CentreWare Internet Hizmetleri
aracılığıyla çok işlevli makine için
SMTP port numarasını değiştirin.
ISP posta gönderilmeden
önce Microsoft Outlook
Express aracılığıyla E-posta
hesabına oturum açılmasını
gerektiriyor
Bunun gerekli olup olmadığını
belirlemek için ISP'nize başvurun.
Bu gerekliyse, Microsoft Outlook
Express hesabınıza oturumın
ve E-postayı tekrar göndermeyi
deneyin. Bu işe yararsa, Outlook
Express'i çok işlevli makinenizin
E-posta adresini her 5 veya
10 dakikada bir denetleyecek
şekilde ayarlayabilirsiniz.
Posta Kutusuna Tarama Kurulumu
6
Posta Kutusuna Tarama Kurulumu
Bu özellik, dokümanların ileride işlenmek üzere posta kutusunda saklanmasına olanak sağlar.
Posta Kutusuna Tara özelliği makinenin kontrol panelinde veya CentreWare Internet
Hizmetleri web sayfası aracılığıyla bir ağ bilgisayarında kurulabilir. Her iki yöntem için de
yönergeler verilmiştir.
Ayrıca bkz:
Sistem Yönetimi Kılavuzu: Ağ Tarama kurulumu ile ilgili bilgileri içerir.
Posta Kutusuna Tarama Kurulumu İçin Ön Gereksinimler
Şunları onaylayın:
1. TCP/IP protokolünü kullanan çalışır durumda bir ağ var.
Kontrol Paneli aracılığıyla Posta Kutusuna Tarama Kurulumu
İşlemleri
1. <Oturum Aç/Kapat> düğmesine basın.
2. Tuş takımından "11111" kullanıcı adını veya geçerli kullanıcı kimliğini girin.
Tamamlandığında [Giriş]'i seçin.
3. Kontrol panelindeki <Makine Durumu> düğmesine basın.
4. [Araçlar] sekmesini seçin.
5. [Ayarlar]'ı seçin.
6. [Posta Kutusu Oluştur] seçeneğini belirleyin.
7. Listede ilerleyerek atanmamış bir [Posta Kutusu numarası] belirleyin.
8. Görüntülenen listeden, atanmamış bir [Posta Kutusu numarası] seçin.
9. [Oluştur/Sil] seçeneğini belirleyin.
10. [Yeni Posta Kutusu - Şifre Ata] ekranı görüntülendiğinde, Posta Kutusuna erişmek için
şifre gerekip gerekmeyeceğini belirlemek için [Açık] ve [Kapalı] seçeneklerini
kullanın. [Açık] seçilirse, sayısal tuş takı
mını kullanarak numaralı bir şifre girin ve
ardından şifrenin ne zaman gerekeceğini belirlemek için uygun [Hedef İşlem]'i seçin.
11. Ayarlarınızı kaydetmek için [Kaydet] seçeneğini belirleyin. (Ayarları kaydetmeden
ekrandan çıkmak için [İptal]'i seçin.)
12. [Posta Kutusu XXX - Oluştur/Sil] ekranı görüntülendiğinde, numaralı yatay çizgiler
üzerinde beş seçenek görüntülenir. Kullanılabilir seçenekler: Posta Kutusu Adı, Posta
Kutusu Şifresini Denetle, Alındıktan Sonra Dokümanları Sil, Süresi Dolan
Dokümanları Sil ve İş Akış Sayfasını Posta Kutusuna Bağla.
13. Posta Kutusuna bir ad atamak için, [Posta Kutusu Adı] seçim satırını seçin.
14. [Ayarları Değiştir] seçeneğini belirleyin.
15. Dokunmatik ekran klavyesini kullanarak Posta Kutusu için bir ad girin.
16. Ad girmeniz bittiğinde [Kaydet]'i seçin. (Değişiklikleri kaydetmeden ekrandan çıkmak
için [İptal]'i seçin.)
17. [Posta Kutusu XXX - Oluştur/Sil] ekranında, gereken diğer tüm ayarları seçin ve
değişiklik yapmak için [Ayarları Değiştir]'i kullanın. [Kaydet] seçeneğini belirleyin.
18. [Posta Kutusu XXX - Oluştur/Sil] ekranından çıkmak için [Kapat]'ı seçin.
19. [Posta Kutusu Oluştur] ekranından çıkmak için [Kapat]'ı seçin.
Posta Kutusuna Tarama Kurulumu
7
CentreWare Internet Hizmetleri aracılığıyla Posta Kutusuna
Tarama Kurulumu İşlemleri
1. Bir iş istasyonundan bir web tarayıcısı (Internet Explorer gibi) açın ve makinenin IP
adresini girin. Bağlantılar doğru yapıldıysa, makinenizle ilgili CentreWare Internet
Hizmetleri web sayfasını görmeniz gerekir.
2. [Tara] sekmesini tıklatın.
3. Dizin ağacında [Posta Kutusu]'nu seçin.
4. Posta Kutularını içeren numaralı liste göründüğünde, listeden atanmış bir Posta Kutusu
numarasını belirleyin ve bu Posta Kutusu için [Oluştur]'u tıklatın.
5. [Posta Kutusu Adı] giriş kutusuna bu Posta Kutusu için bir ad yazın.
6. İsteğe bağlı bir şifre girilebilir. Şifre sayılardan oluşmalıdır.
7. Şifreyi [Şifreyi Tekrar Yaz] kutusuna yeniden yazarak doğrulayı
n.
8. Posta kutunuzun güvenliğini sağlamak için aşağıılan oku kullanarak
[Posta Kutusu Giriş Kodunu Denetle] (önerilen) seçeneğini ayarlayın.
9. Gerekirse [Yazdırıldıktan veya Alındıktan Sonra Dokümanları Sil] kutusunu
işaretleyin.
10. Yaz dırılmayan veya alınmayan eski dokümanları silmek için [Süresi Dolan
Dokümanları Sil] kutusunu işaretleyin.
11. Bittiğinde [Uygula]'yı tıklatın.
Not
Bir Kullanıcı Adı ve Şifre girmeniz istenirse, varsayılan ayarlar sırasıyla "11111"
ve "x-admin" dir.
Posta Kutusuna Tarama Kurulumu
8
Postaya Tarama İşlemleri
1. Tüm Hizmetler ekranından, [Posta Kutusuna Tara]'yı seçin.
2. [Posta Kutusuna Tara] ekranı görüntülendiğinde, Posta Kutuları listesi gösterilir.
Kaydırma çubuğuyla simgeler arasında ilerleyerek Posta Kutunuzu bulun.
3. Dokunmatik ekranda seçim çizgisini seçerek Posta Kutunuzu seçin.
4. Posta kutusuna şifre atanmışsa, [Şifre] ekranı görüntülenir. Kontrol panelindeki sayısal
tuş takımını kullanarak şifrenizi (sayı dizisi) girin.
5. Dokunmatik ekranda [Onayla] seçeneğini belirleyin.
6. Tarama parametrelerini ayarlamak üzere denetimlere erişmek için sekmeli ekranların
her birini seçin.
7. Dokümanınızı yükleyin ve <Başlat> düğmesine basın.
8. Tüm Hizmetler ekranına dönmek için <Tüm Hizmetler> düğmesine basın.
Not
Taranan dokümanı Windows işletim sistemi yüklü bir bilgisayara almak için
tarama sürücüsünü bilgisayara yükleyin veya CentreWare Internet Hizmetlerini
kullanın. Sürücü CD-ROM'unda ve Sistem Yönetimi Kılavuzu'nun CentreWare
Internet Hizmetleri başlıklı bölümünde daha fazla bilgi bulunabilir.
Ağ Tarama Kurulumu
9
Ağ Tarama Kurulumu
Ağ tarama özelliği, taranan dokümanları bir sunucu veya istemciye aktarmak için FTP, SMB,
Netware, HTTP veya HTTPS protokollerini kullanır. Ağ tarama özelliğinin etkinleştirilmesi
için şablonlar (taranan dosya özellikleri) ve havuzların (hedef klasörler) kurulması gerekir.
Ayrıca bkz:
Sistem Yönetimi Kılavuzu: Ağ Tarama kurulumu ile ilgili bilgileri içerir.
Not
Bu kılavuz yalnızca FTP ve SMB protokollerine ilişkin yönergeleri gösterir.
Netware, HTTP ve HTTPS protokolleri hakkında ayrıntılı bilgi için Sistem Yönetimi
Kılavuzu'nu inceleyin.
Ağ Tarama Kurulumu İçin Ön Gereksinimler
Şunları onaylayın:
1. TCP/IP protokolünü kullanan çalışır durumda bir ağ var.
2. FTP veya SMB sunucusunda taranan dokümanların tutulacağı bir havuz (klasör) var.
Havuz klasörüne erişim sağlayan sunucuda, makine için bir kullanıcı hesabı
oluşturulmalıdır.
Ağ Tarama Portları Kurulumu Yordamı
Ağ Taraması'nı kullanmak için, makinedeki uygun Portları (SMB veya FTP istemcisi)
etkinleştirin ve makinede bir IP adresi atandığından emin olun.
Not
Yap ılandırma, CentreWare Internet Hizmetleri kullanılarak da gerçekleştirilebilir.
CentreWare Internet Hizmetleri'ni kullanma konusunda daha fazla bilgi için,
Sistem Yönetimi Kılavuzu'nun CentreWare Internet Hizmetleri bölümüne bakın.
1. [Sistem Yöneticisi Menüsü] ekranını görüntüleyin.
a. <Oturum Aç/Kapat> düğmesine basın.
b. Sayısal tuş takımını veya ekranda görüntülenen klavyeyi kullanarak Oturum
Açma Kimliğini ("11111") girin ve [Onayla]'yı seçin.
c. Kontrol panelindeki <Makine Durumu> düğmesine basın.
d. [Araçlar] sekmesini seçin.
2. Ağ Taraması ile [SMB] protokolünü kullanmayı planlıyorsanız, makinede [SMB]
portunu etkinleştirin.
a. [Sistem Ayarları]'nı seçin.
b. [Bağlantı ve Ağ Kurulumu]'nu seçin.
c. [Port Ayarları]'nı seçin.
d. [SMB]'yi ve sonra [Ayarları Değiştir]'i seçin.
e. [Port Durumu]'nu ve sonra [Ayarları
Değiştir]'i seçin.
f. [Etkin]'i ve sonra [Kaydet]'i seçin.
Ağ Tarama Kurulumu
10
g. [Port Ayarları] ekranı görüntülenene kadar [Kapat]'ı seçin.
3. Ağ Taraması ile [FTP] protokolünü kullanmayı planlıyorsanız, makinede [FTP] istemci
portunu etkinleştirin.
a. [Sistem Ayarları]'nı seçin.
b. [Bağlantı ve Ağ Kurulumu]'nu seçin.
c. [Port Ayarları]'nı seçin.
d. [Port Ayarları] ekranından, [FTP İstemcisi]'ni ve sonra [Ayarları Değiştir]'i seçin.
e. [Port Durumu]'nu ve sonra [Ayarları Değiştir]'i seçin.
f. [Etkin]'i ve sonra [Kaydet]'i seçin.
g. [Araçlar] sekmesi ekranı görüntülenene kadar tekrar tekrar [Kapat]'ı seçin.
4. Otomatik Silme hizmeti tarafından oturumunuz kapatılana kadar birkaç saniye
bekleyin.
5. Herhangi bir ayarı değiştirdiyseniz, makine yeni ayarlarınızı kaydedip etkinleştirmek
için otomatik olarak kapan
ıp yeniden başlar. Makine yeniden başlatıldıktan sonra,
portların etkinleştirildiğini ve TCP/IP'nin düzgün yapılandırıldığını doğrulamak için bir
Yapılandırma Raporu yazdırın.
Havuz Yapılandırma ve Şablon Oluşturma Yordamı
Şablonlar CentreWare Internet Hizmetleri kullanılarak oluşturulabilir. Internet Hizmetleri'ni
kullanarak bu şablonu oluşturmak ve yapılandırmak için aşağıdaki adımları uygulayın.
1. İş istasyonunuzda, Web tarayıcınızıın ve [Adres] veya [Konum] alanına makinenin
IP adresini girin. Ardından [Enter] tuşuna basın.
2. [Özellikler] sekmesini tıklatın.
3. [Hizmetler] dosya klasörünü tıklatın.
4. [Ağ Taraması] dosya klasörünü tıklatın.
5. [Dosya Havuz Sistemi]'ni tıklatın.
6. [Varsayılan Dosya Hedefi] için [Düzenle]'yi tıklatın.
7. Havuz adı, hedef sunucu IP adresi veya Ana Bilgisayar Adı, Belge Yolu ve Oturum
Açma Adı ve Şifre gibi ilgili bilgileri gerektiği şekilde girin. Havuz ayarları
na "İsimsiz"
oturum açma adı girilirse Şifre girilmesi gerekeceğini de unutmayın.
8. Değişiklikleri kaydetmek için [Uygula]'yı tıklatın. [Uygula]'yı tıklattıysanız, istendiği
takdirde yönetici Kullanıcı Adını (varsayılan "11111") ve Şifreyi (varsayılan
"x-admin") girmeye hazır olun.
9. Yeni Şablon oluşturmak için CentreWare Internet Hizmetleri ekranının üstündeki [Tara]
sekmesini tıklatın.
10. [Şablon Adı] alanına yeni Şablon için bir ad girin ve gerekirse isteğe bağlı olan
[Açıklama] ve [Sahip] alanlarını da doldurun.
11. Yeni Şablonu oluşturmak için [Ekle]'yi tıklatın.
12.
[Dosya Hedefleri] için [Düzenle]'yi tıklatın.
13. ılır listeden bir dosyalama ilkesi seçin. Varsayılan ilkeyi de (Yeni Dosyayı Yeniden
Adlandır) seçebileceğinizi unutmayın.
14. [Dosya Hedefi] için, görüntülenen hedefin, daha önce Tarama Dosyalama Havuzunuzu
yapılandırırken girdiğiniz bilgilerle eşleşmesi gerektiğini unutmayın. Birden fazla
havuzunuz varsa,ılır liste havuzunuzu seçmenize olanak sağlar.
Ağ Tarama Kurulumu
11
15. Değişiklikleri kaydetmek için [Uygula]'yı veya değişiklikleri kaydetmeden çıkmak için
[Geri al]'ı tıklatın. [Uygula]'yı tıklattıysanız, istendiği takdirde yönetici Kullanıcı Adını
(varsayılan "11111") ve Şifreyi (varsayılan "x-admin") girmeye hazır olun.
16. Doküman Yönetim Alanları (isteğe bağlı) parametrelerini ayarlamak için [Doküman
Yönetim Alanı] bilgi bölümünde [Ekle]'yi tıklatın. (Bu kutuda liste varsa, tek tek
seçimler yapıp [Düzenle]'yi de tıklatabilirsiniz.) Bu bilgiler taranan dokümanınızla
birlikte [İş Günlüğü]'nde dosyalanır. [İş Günlüğü]'ne ve taranan dosyayla birlikte alınan
ve ilişkilendirilen bilgilere üçüncü taraflara ait yazılı
mlar kullanılarak erişilebilir.
a. Parametreleri istediğiniz gibi ayarlamak için görüntülenen açıklamalara bakın.
b. Bittiğinde [Uygula]'yı tıklatın.
17. Yen i Şablonla ilgili tarama parametrelerini ayarlamak için, kullanılabilir ayar
kategorilerinden istediğinize ilişkin [Düzenle]'yi seçin. Bunlar, Ağ Tarama, Gelişmiş
Ayarlar, Düzen Ayarlama, Doldurma Seçenekleri, Rapor Seçenekleri ve Sıkıştırma
Yet eneği'ni içerir.
18. Ayarlarınızı kaydetmek için [Uygula]'yı tıklatın.
Ağ Tarama İşlemleri
1. Makinede <Tüm Hizmetler> düğmesine basın ve [Ağ Tarama]'yı seçin.
2. Listeden bir şablon seçin. Şablonun yapılandırmasını etkilemeden, kontrol panelinden
tüm değerleri değiştirebilirsiniz; sadece geçerli iş etkilenecektir.
3. Doküman besleyiciye örnek doküman yükleyin.
4. <Başlat> düğmesine basın. İş, şablon dahilinde tanımlanan FTP veya SMB protokolü
kullanılarak sunucuya gönderilir.
5. Bir iş istasyonundan, FTP veya SMB Sunucusuna oturum açın. Daha önceden belirtilen
havuza (hedefe) gidin. Taranan dokümanınız bu klasörde bulunur.
Not
Uzaktaki kimlik doğrulama özelliği etkinleştirilmişse, Ağ tarama özelliği
seçildiğinde, ayrı bir oturum açma ekranı görüntülenir. Uzaktaki kimlik
doğrulama sunucusu kullanıcı erişimini doğrulamadıkça, dokümanlar taranmaz.
Bilgisayara Tarama Kurulumu
12
Bilgisayara Tarama Kurulumu
Dosyalar çok işlevli makinede taranabilir ve FTP veya SMB protokollerini kullanarak bir
sunucu veya istemciye yönlendirilebilir. Taranan dokümanların saklanması için sunucuda
dizin yapıları (havuzlar) oluşturulmalıdır.
Ayrıca bkz:
Sistem Yönetimi Kılavuzu: Bilgisayara Tarama kurulumu ile ilgili daha ayrıntılı bilgiler
içerir.
FTP'ye Tarama İçin Ön Gereksinimler
FTP iletimini kullanırken, aşağıdaki FTP sunuculardan biri ve bu sunucuda bir hesap (oturum
açma adı ve şifre) olması gereklidir.
Microsoft Windows Vista
Microsoft Internet Information Services 7.0'ın FTP hizmeti
Microsoft Windows Server 2003
Microsoft Internet Information Services 6.0'ın FTP hizmeti
Microsoft Windows 2000 Server, Microsoft Windows 2000 Professional veya
Microsoft Windows XP
Microsoft Internet Information Server 3.0'ün veya daha yeni bir sürümünün FTP
hizmeti
Mac OS
Mac OS X 10.1.5/10.2.x/10.3.8/10.3.9/10.4.2/10.4.4/10.4.8/10.4.9/10.4.10 FTP
hizmeti
Novell NetWare
NetWare 5.11 veya 5.12'nin FTP hizmeti
FTP hizmetini yapılandırma konusunda bilgi için yazılımla birlikte gelen kılavuza bakın.
SMB'ye Tarama İçin Ön Gereksinimler
SMB iletimini kullanırken, aşağıdaki İşletim Sistemlerinden birini çalıştıran ve paylaşılan bir
klasör içeren bir bilgisayar gereklidir.
Microsoft Windows 2000
Microsoft Windows XP
Microsoft Windows Server 2003
Microsoft Windows Vista
Mac OS X 10.2.x/10.3.x/10.4.x
Bilgisayara Tarama Kurulumu
13
Bilgisayara Tarama Kurulumu Yordamı
Bilgisayara Tarama'yı (FTP/SMB) kullanmak için, makinedeki uygun Portları (SMB veya
FTP istemcisi) etkinleştirmeniz ve makinede bir IP adresi atandığından emin olmanız gerekir.
Not
Yap ılandırma, CentreWare Internet Hizmetleri kullanılarak da gerçekleştirilebilir.
CentreWare Internet Hizmetleri'ni kullanma konusunda daha fazla bilgi için,
Sistem Yönetimi Kılavuzu'nun CentreWare Internet Hizmetleri bölümüne bakın.
1. [Sistem Yöneticisi Menüsü] ekranını görüntüleyin.
a. <Oturum Aç/Kapat> düğmesine basın.
b. Sayısal tuş takımını veya ekranda görüntülenen klavyeyi kullanarak Oturum
Açma Kimliğini ("11111") girin ve [Onayla]'yı seçin.
c. Kontrol panelindeki <Makine Durumu> düğmesine basın.
d. [Araçlar] sekmesini seçin.
2. [SMB] protokolünü kullanırken, [SMB] portunu etkinleştirin.
a. [Sistem Ayarları]'nı seçin.
b. [Bağlantı ve Ağ Kurulumu]'nu seçin.
c. [Port Ayarları]'nı seçin.
d. [SMB]'yi ve sonra [Ayarları Değiştir]'i seçin.
e. [Port Durumu]'nu ve sonra [Ayarları Değiştir]'i seçin.
f. [Etkin]'i ve sonra [Kaydet]'i seçin.
g. [Port Ayarlar
ı] ekranı görüntülenene kadar [Kapat]'ı seçin.
3. [FTP] protokolünü kullanırken, [FTP] istemcisi portunu etkinleştirin.
a. [Sistem Ayarları]'nı seçin.
b. [Bağlantı ve Ağ Kurulumu]'nu seçin.
c. [Port Ayarları]'nı seçin.
d. [Port Ayarları] ekranından, [FTP İstemcisi]'ni ve sonra [Ayarları Değiştir]'i seçin.
e. [Port Durumu]'nu ve sonra [Ayarları Değiştir]'i seçin.
f. [Etkin]'i ve sonra [Kaydet]'i seçin.
g. [Araçlar] sekmesi ekranı görüntülenene kadar tekrar tekrar [Kapat]'ı seçin.
4. Otomatik Silme hizmeti tarafından oturumunuz kapatılana kadar birkaç saniye
bekleyin.
5. Herhangi bir ayarı değiştirdiyseniz, makine yeni ayarlarınızı kaydedip etkinleştirmek
için otomatik olarak kapanıp yeniden başlar. Makine yeniden başlatıldıktan sonra,
portların etkinleştirildi
ğini ve TCP/IP'nin düzgün yapılandırıldığını doğrulamak için bir
Yap ılandırma Raporu yazdırın.
Uzaktaki kimlik doğrulama özelliği etkinleştirilmişse, Bilgisayara Tarama özelliği
seçildiğinde, ayrı bir oturum açma ekranı görüntülenir. Uzaktaki kimlik doğrulama sunucusu
kullanıcı erişimini doğrulamadıkça, dokümanlar taranmaz.
Bilgisayara Tarama Kurulumu
14
Bilgisayara Tarama (FTP/SMB) Yordamı
İlgili Portlar etkinleştirildikten ve TCP/IP yapılandırıldıktan sonra, Bilgisayara Tarama
(FTP/SMB) özelliği aşağıdaki gibi kullanılabilir.
1. [Tüm Hizmetler] ekranından [Bilgisayara Tara] öğesini seçin.
2. [Aktarım Protokolü]'nü seçin, bir protokol seçin ve sonra [Kaydet]'i seçin.
3. Ekrandaki boş satırları seçin ve Sunucu ayarlarını el ile girin. SMB için Microsoft
Network'ün konumunu da gösterebilirsiniz.
4. Dokümanınızı yükleyin ve <Başlat> düğmesine basın. Veri aktarımının ilerleme
durumu ekranda gösterilir.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14

Xerox 5225/5230 Yükleme Rehberi

Tip
Yükleme Rehberi
Bu kılavuz aynı zamanda aşağıdakiler için de uygundur: