Genel Güvenlik Bilgileri
UYARI
– Ciddi yaralanmalara meydan vermemek için:
DH-3R35/DH-3R30 hazne dinamo ile uyumlu tekerlekler için lastik dıș çapı 646-716 mm'dir.•
Eğer hazne dinamo 646 mm'den küçük dıș çapa sahip bir lastikle kullanılırsa, frenleme gücü çok fazla olabilir ve
tekerleklerin kilitlenmesine ve bisikletin dengesini kaybederek devrilmesine neden olabilir.
DH-3R35/DH-3R30'nin haznesi, frenleme gücünü kontrol eden ve çok fazla artmasını engelleyen yerleșik bir güç •
modülatörüne sahiptir. Frenleme gücü belirli bir düzeye ulaștığında, güç modülatörü çalıșarak frenleme gücünün
bu düzeyi așmasını engeller.
Güç modülatörü için tavsiye edilen çalıșma aralığı, (
DH-3R35-H/DH-3R30-H için) 80-140 kg brüt ağırlık (bisiklet +
sürücü + bagaj) veya (
DH-3R35-N/DH-3R30-N için) 65-120 kg brüt ağırlıktır.
Eğer bisikletin brüt ağırlığı tavsiye edilen değer aralığından daha fazla ise frenleme gücü yetersiz kalacak, daha
az ise frenleme gücü çok fazla olacaktır, ki bu durum tekerleklerin kilitlenmesine ve bisikletin devrilmesine neden
olabilir. Güç modülatörünü kullanmadan önce performansını test edip tamamıyla anlamanız birincil önceliktedir.
Güç modülatörü tekerlek kilitlenmesini tamamıyla engelleyebilecek bir fonksiyona sahip değildir.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun. Gevșek, așınmıș veya hasar
görmüș parçalar sürücünün ciddi șekilde yaralanmasına neden olabilir.
Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
Bisikleti sürmeden önce tekerleklerin emniyetli șekilde bağlanmıș olduğunu kontrol edin. Eğer tekerlekler herhangi •
bir șekilde gevșekse, bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilirler.
Bisikletinizi akșamları sürerken lambanın normal șekilde yanıp yanmadığını kontrol edin.•
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere güvenli bir yerde muhafaza •
edin.
– Ciddi yaralanmalara meydan vermemek için:
Hazne dinamosu son derece yüksek gerilim üretir. Bisikleti sürerken veya tekerleği döndürürken kesinlikle
doğrudan hazne dinamosunun bağlantı ucuna dokunmayın. Dinamo bağlantı ucuna dokunulması elektrik
çarpmasına neden olabilir.
NOT:
Bu Servis Talimatıyla birlikte silindirik frenler Ön Inter-M Fren Sistemi Servis Talimatını da dikkatli bir șekilde okuyun.•
Alman mevzuatına (StVZO) göre, Almanya'da hazne dinamolarının așırı gerilime karșı korunması gerekir. Bu hazne •
dinamosu, hazne içerisinde așırı gerilim korumasına sahip değildir. Alman mevzuatına uygunluk sembolü tașıyan bir dıș
așırı gerilim koruyucusu (Shimano SM-DH10 așırı gerilim koruyucusu veya benzeri ürün) kullanın.
Ön mașa ucunun paralellik derecesini kontrol edin. Eğer ön mașa ucunun paralelliği ciddi șekilde bozuksa, hazne •
milinin deformasyonu hazne dinamosunun içindeki engellemeden dolayı ses üretilmesine neden olabilir.
Hazne dinamosunu, bağlantı ucu bulunan taraf bisikletin önüne doğru bakıldığında sağda olacak șekilde ön mașaya •
monte edin. Eğer bağlantı ucu bulunan taraf sola doğru bakıyorsa, hazne dinamosu sürüș sırasında doğru șekilde
dönmeyebilir.
Hazne dinamosunu kullanmadan önce hazne dinamo bağlantı ucunun emniyetli șekilde bağlandığından emin olun.•
Ön lamba için bir 6 V/2.4 W ampül, kuyruk lambası için ise bir 6 V/0.6 W ampül kullanın.•
Eğer ön lambanın veya kuyruk lambasının ampülü arıza yaparsa, diğer lambaya fazla gerilim uygulanacak ve ampülün •
kullanım ömrü kısalacaktır; bu nedenle, arıza yapan ampüller en kısa sürede değiștirilmelidir.
Eğer yüksek hız aralıklarında lamba sık sık yakılırsa, ampüllerin kullanım ömrü kısalacaktır.•
Göbekten vites mekanizmasını sökmeyin.•
Haznenin içine yağ uygulamayın; aksi halde yağ dıșarı çıkabilir ve iletkenlik problemlerine neden olabilir.•
Hazne dinamosu, haznenin içindeki mıknatıs nedeniyle tekerleğin dönme hareketini bir miktar ağırlaștıracaktır.•
Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili değildir. •
Teknik Servis Talimatı
Ön tekerleğin montajı
Tekerleği, hazne dinamosu bağlantı ucu tekerleğin önüne doğru bakıldığında sağ tarafta olacak ve hazne
bağlantı ucu ön mașayla veya sepet desteğiyle hizalanacak șekilde takın. Daha sonra, așağıdaki șekilde
gösterilen ișlemi uygulayarak bağlantı ucu yukarı bakacak șekilde monte edin. Çabuk bağlantı somunu veya
șapkalı somun sabitlendikten sonra bağlantı ucunu çevirmek için zorlamayın.
Çabuk bağlantı tipi için
Ön mașa
Bağlantı
ucu
Çamurluk desteği
Çabuk bağlantı somunu
Bağlantı ucu
Ön mașa
Çamurluk desteği
Çabuk bağlantı somunu
Spiral yay
Not :
Dișli mil rondelasını çabuk bağlantı tipiyle kullanmayın.•
Akımın düzgün șekilde akmasını sağlamak için iki kabloyu bağlayın. •
Somun tipi için
Bağlantı
ucu
Sepet desteği
Ön mașa
Çamurluk desteği
Sıkma torku:
20 N
•
m
Bağlantı ucu
Ön mașa
Çamurluk desteği
Sepet desteği
Rondela
Șapkalı somun (M9)
Kabloların bağlanması
Kabloları așağıdaki șekilde görüldüğü gibi bağlayın.
Not :
Kabloları bağlarken lamba bağlantı ucundaki ve lambanın kadro
bağlantı ucundaki boyayı kazıyarak temizleyin.
Not :
Yanlıșlıkla kadro kablosu veya lamba kablosu •
üzerinde anahtarlama yapmayın. Eğer kablolar yanlıș
șekilde bağlanırsa lamba yanmayacaktır.
Kablo tellerini bağlamadan önce birbirlerinden •
ayrılmamaları için bükün.
Tavsiye edilen tel özellikleri •
Tel
Yalıtım
Kadro
bağlantı ucu
Lamba bağlantı
ucu
Lamba kablosu
Kadro kablosu
Yaklașık 16 mm
Yaklașık
16 mm
Priz bașlığı (gri)
Priz kapağı (siyah)
Not :
Kablo tellerini bükün ve •
kanallardan geçirin.
Kablo tellerinin birbirlerine temas •
etmesine izin vermeyin.
Kanal
Takın
Bükün
Not :
Doğru yöne bakacak •
șekilde takın.
Bir "klik" sesi •
duyuncaya kadar
bastırın.
Lamba bağlantı ucu
Kadro bağlantı ucu
Hazne dinamosu bağlantı ucu
Not :
Kabloyu sürüș sırasında jant tellerine veya bașka herhangi bir parçaya •
takılmayacak șekilde ön mașaya veya sepet desteğine bağlayın. Eğer
sürüș sırasında hazne dinamosunun lambaya göre pozisyonu değișken
ise (örneğin, süspansiyonlu mașa kullanılırken), kablonun hareket
aralığındaki herhangi bir noktada çok gevșek veya çok sıkı olmayacak
șekilde bağlandığından emin olun.
Hazne dinamosundan gelen akım hazne dinamosunun lamba bağlantı •
ucu yoluyla kadro bağlantı ucuna akacak șekilde bağlantı yapın.
Lambayı hazne dinamosundan sökmek için priz kapağını çıkarın.•
Bisikleti priz kapağı çıkarılmıș olarak sürmeyin; aksi takdirde kablo •
bisikletin tekerleğine takılabilir.
Bisiklet tekerleğini çıkarırken, ilk önce priz kapağını çıkarın. Kabloların güçlü bir șekilde •
çekilmesi kablo tellerinin kopmasına veya temas sorunlarına neden olabilir. Ayrıca,
tekerleği takarken ilk önce tekerleği ön mașalara sabitleyin ve ardından konektör priz
takın.
Priz kapağı
Bağlayın
Kablo
Ön mașa
Lamba aydınlatmasının kontrolü
Ön tekerleği çevirin ve lambanın yanıp yanmadığını kontrol edin.
SI-2ZL0A-002-05
UYARI
Priz kapağı
Çıkarın
Tip Çok damarlı
Tel
Ölçü: (AWG) 22
Çap: yaklașık 0.8 mm
Yalıtım Çap: 1.8-2 mm
* Diğer dillerde Servis Talimatı için, bkz:
http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
SI-2ZL0A-002
DH-3R35-
H
DH-3R35-
N
DH-3R30-
H
DH-3R30-
N
Not :
Șapkalı somunları sıkarken, iki taraftaki somunları sırayla sıkın ve tüm çabanızı tekerleğin bir
tarafındaki șapkalı somunu sıkmak ve gevșetmek için yoğunlaștırmayın; aksi takdirde, hazne mili
dönerek somunların așırı sıkılmasına veya gevșetilmesine neden olabilir.