Genel Güvenlik Bilgileri
– Ciddi yaralanmalara meydan vermemek için:
DH-2R30-E/IB-DR70/IB-DR50 hazne dinamo için uyumlu bisikletler, 26-28 inç tekerleklere sahip •
bisikletlerdir. Eğer hazne dinamo 26 inç'ten küçük dıș çapa sahip tekerleklerle kullanılırsa, frenleme
gücü çok fazla olabilir ve tekerleklerin kilitlenmesine ve bisikletin dengesini kaybederek devrilmesine
neden olabilir.
DH-2R30-E/IB-DR70/IB-DR50'nin haznesi, frenleme gücünü kontrol eden ve çok fazla artmasını •
engelleyen yerleșik bir güç modülatörüne sahiptir. Frenleme gücü belirli bir düzeye ulaștığında, güç
modülatörü çalıșarak frenleme gücünün bu düzeyi așmasını engeller. Güç modülatörü için tavsiye
edilen çalıșma aralığı, (DH-2R30-E için) 65-120 kg brüt ağırlık (bisiklet + sürücü + bagaj) veya (IB-DR70/
IB-DR50 için) 80-140 kg brüt ağırlıktır. Eğer bisikletin brüt ağırlığı tavsiye edilen değer aralığından
daha fazla ise frenleme gücü yetersiz kalacak, daha az ise frenleme gücü çok fazla olacaktır, ki
bu durum tekerleklerin kilitlenmesine ve bisikletin devrilmesine neden olabilir. Güç modülatörünü
kullanmadan önce performansını test edip tamamıyla anlamanız birincil önceliktedir. Güç modülatörü
tekerlek kilitlenmesini tamamıyla engelleyebilecek bir fonksiyona sahip değildir.
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun. Gevșek, așınmıș veya
hasar görmüș parçalar sürücünün ciddi șekilde yaralanmasına neden olabilir. Sadece orijinal Shimano
yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
Bisikleti sürmeden önce tekerleklerin emniyetli șekilde bağlanmıș olduğunu kontrol edin. Eğer •
tekerlekler herhangi bir șekilde gevșekse, bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilirler.
Bisikletinizi akșamları sürerken lambanın normal șekilde yanıp yanmadığını kontrol edin.•
Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere güvenli bir •
yerde muhafaza edin.
– Ciddi yaralanmalara meydan vermemek için:
Hazne dinamosu son derece yüksek gerilim üretir. Bisikleti sürerken veya tekerleği döndürürken
kesinlikle doğrudan hazne dinamosunun bağlantı ucuna dokunmayın. Dinamo bağlantı ucuna
dokunulması elektrik çarpmasına neden olabilir.
NOT:
Bu hazne dinamo, 6 V/2.4 W spesifi kasyonları için tasarlanmıștır. 6 V/3 W spesifi kasyonları için •
kullanılamaz.
Bu Servis Talimatıyla birlikte silindirik frenler Ön Inter-M Fren Sistemi Servis Talimatını da dikkatli bir •
șekilde okuyun.
Ön mașa ucunun paralellik derecesini kontrol edin. Eğer ön mașa ucunun paralelliği ciddi șekilde bozuksa, •
hazne milinin deformasyonu hazne dinamosunun içindeki engellemeden dolayı ses üretilmesine neden
olabilir.
Hazne dinamosunu, bağlantı ucu bulunan taraf bisikletin önüne doğru bakıldığında sağda olacak șekilde •
ön mașaya monte edin. Eğer bağlantı ucu bulunan taraf sola doğru bakıyorsa, hazne dinamosu sürüș
sırasında doğru șekilde dönmeyebilir.
Hazne dinamosunu kullanmadan önce hazne dinamo bağlantı ucunun emniyetli șekilde bağlandığından •
emin olun.
Ön lamba için bir 6 V/2.4 W ampül kullanın.•
Eğer yüksek hız aralıklarında lamba sık sık yakılırsa, ampüllerin kullanım ömrü kısalacaktır.•
Göbekten vites mekanizmasını sökmeyin.•
Haznenin içine yağ uygulamayın; aksi halde yağ dıșarı çıkabilir ve iletkenlik problemlerine neden olabilir.•
Hazne dinamosu, haznenin içindeki mıknatıs nedeniyle tekerleğin dönme hareketini bir miktar •
ağırlaștıracaktır.
Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili değildir. •
SI-20M0E-001
DH-2R30-
E
IB-DR70
IB-DR50
Teknik Servis Talimatı
Ön tekerleğin montajı
Tekerleği, hazne dinamosu bağlantı ucu tekerleğin önüne doğru bakıldığında sağ tarafta olacak
ve hazne bağlantı ucu ön mașayla veya sepet desteğiyle hizalanacak șekilde takın. Daha sonra,
așağıdaki șekilde gösterilen ișlemi uygulayarak bağlantı ucu yukarı bakacak șekilde monte edin.
Șapkalı somun sabitlendikten sonra bağlantı ucunu çevirmek için zorlamayın.
Bağlantı ucu
Ön mașa
Çamurluk desteği
Dișli mil rondelası
Sepet
desteği
Rondela
Șapkalı somun (M9)
Ön mașa
Sepet desteği
Çamurluk
desteği
Bağlantı ucu
Sıkma torku:
20-25 N•m
Not :
Șapkalı somunları sıkarken, iki taraftaki
somunları sırayla sıkın ve tüm çabanızı
tekerleğin bir tarafındaki șapkalı
somunu sıkmak ve gevșetmek için
yoğunlaștırmayın; aksi takdirde, hazne
mili dönerek somunların așırı sıkılmasına
veya gevșetilmesine neden olabilir.
Not :
Eğer șasi terminaline bağlanan kablo •
doğru șekilde topraklanmamıșsa, dișli mil
rondelasının ön mașanın boyalı yüzeyini
delip delmediğini kontrol edin. Eğer dișli
mil rondelası boyalı yüzeyi delmemișse
lamba doğru șekilde yanmayacaktır. Bu
nedenle, ön mașadan küçük bir boya
miktarını kazıyın.
Akımın düzgün șekilde akmasını sağlamak •
için iki kabloyu bağlamanız tavsiye edilir.
Kabloların bağlanması
Not :
Not :
Not :
Not :
Not :
Kabloları așağıdaki șekilde görüldüğü gibi bağlayın.
Kabloları bağlarken lamba bağlantı ucundaki ve lambanın kadro
bağlantı ucundaki boyayı kazıyarak temizleyin.
Kadro
bağlantı ucu
Lamba bağlantı
ucu
Lamba kablosu
Kadro kablosu
Yaklașık 16 mm
Yaklașık
16 mm
Priz bașlığı (gri)
Priz kapağı (siyah)
Lamba bağlantı ucu
Kadro bağlantı ucu
Tel
Yalıtım
Kanal
Kablo
Ön mașa
Priz kapağı
Yanlıșlıkla kadro kablosu veya lamba kablosu •
üzerinde anahtarlama yapmayın. Eğer kablolar yanlıș
șekilde bağlanırsa lamba yanmayacaktır.
Kablo tellerini bağlamadan önce birbirlerinden •
ayrılmamaları için bükün.
Tavsiye edilen tel özellikleri •
Kablo tellerini bükün ve kanallardan •
geçirin.
Takın
Bükün
Kablo tellerinin birbirlerine temas •
etmesine izin vermeyin.
Hazne dinamosu bağlantı ucu
Doğru yöne bakacak •
șekilde takın.
Bir "klik" sesi •
duyuncaya kadar
bastırın.
Kabloyu sürüș sırasında jant tellerine veya bașka herhangi bir parçaya •
takılmayacak șekilde ön mașaya veya sepet desteğine bağlayın. Eğer
sürüș sırasında hazne dinamosunun lambaya göre pozisyonu değișken
ise (örneğin, süspansiyonlu mașa kullanılırken), kablonun hareket
aralığındaki herhangi bir noktada çok gevșek veya çok sıkı olmayacak
șekilde bağlandığından emin olun.
Hazne dinamosundan gelen akım hazne dinamosunun lamba bağlantı •
ucu yoluyla kadro bağlantı ucuna akacak șekilde bağlantı yapın.
Lambayı hazne dinamosundan sökmek için priz kapağını çıkarın.•
Bisikleti priz kapağı çıkarılmıș olarak sürmeyin; aksi takdirde kablo •
bisikletin tekerleğine takılabilir.
Bisiklet tekerleğini çıkarırken, ilk önce priz kapağını çıkarın. Kabloların güçlü bir șekilde •
çekilmesi kablo tellerinin kopmasına veya temas sorunlarına neden olabilir. Ayrıca,
tekerleği takarken ilk önce tekerleği ön mașalara sabitleyin ve ardından priz kapağını
takın.
Bağlayın
Lamba aydınlatmasının kontrolü
Ön tekerleği çevirin ve lambanın yanıp
yanmadığını kontrol edin.
Lütfen dikkat: Teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
SI-20M0E-001-05
UYARI
UYARI
Tip Çok damarlı
Tel
Ölçü: (AWG) 22
Çap: yaklașık 0.8 mm
Yalıtım Çap: 1.8-2 mm
Priz kapağı
Çıkarın