Genel Güvenlik Bilgileri
– Ciddi yaralanmalara meydan vermemek için:
Teknik Servis Talimatı
Ön tekerleğin montajı
DH-3D30
Tekerleği, hazne dinamosu bağlantı ucu tekerleğin önüne doğru bakıldığında sağ tarafta olacak ve hazne
bağlantı ucu ön mașayla veya sepet desteğiyle hizalanacak șekilde takın. Daha sonra, așağıdaki șekilde
gösterilen ișlemi uygulayarak bağlantı ucu yukarı bakacak șekilde monte edin. Çabuk bağlantı kolu veya
șapkalı somun sabitlendikten sonra bağlantı ucunu çevirmek için zorlamayın.
Ön mașa
Çamurluk desteği
Çabuk bağlantı kolu
Bağlantı ucu
Ön mașa
Çabuk bağlantı kolu
Çamurluk desteği
Bağlantı ucu
O
P
E
N
Not :
• Dișli mil rondelasını çabuk bağlantı tipiyle kullanmayın.
• Akımın düzgün șekilde akmasını sağlamak için iki kabloyu bağlayın.
Somun tipi için
Sepet desteği
Ön mașa
Çamurluk desteği
Bağlantı ucu
Ön mașa
Çamurluk desteği
Rondela
Șapkalı somun
(M9)
Sepet desteği
Dișli mil rondelası
Not :
Șapkalı somunları sıkarken, iki taraftaki
somunları sırayla sıkın ve tüm çabanızı
tekerleğin bir tarafındaki șapkalı somunu
sıkmak ve gevșetmek için yoğunlaștırmayın;
aksi takdirde, hazne mili dönerek somunların
așırı sıkılmasına veya gevșetilmesine neden
olabilir.
Not :
• Eğer șasi terminaline bağlanan kablo doğru
șekilde topraklanmamıșsa, dișli mil rondelasının
ön mașanın boyalı yüzeyini delip delmediğini
kontrol edin. Eğer dișli mil rondelası boyalı yüzeyi
delmemișse lamba doğru șekilde yanmayacaktır.
Bu nedenle, ön mașadan küçük bir boya miktarını
kazıyın.
• Akımın düzgün șekilde akmasını sağlamak için iki
kabloyu bağlamanız tavsiye edilir.
Sıkma torku:
20 N•m
Ön tekerleği çevirin ve lambanın yanıp yanmadığını kontrol edin.
Lamba aydınlatmasının kontrolü
Hazne
Rotorun takılması
Rotoru ve sıkma plakasını takın ve daha sonra rotor
tespit civatalarını Șekil 1’de görüldüğü gibi geçici
olarak sıkın.
1.
Koruyucu eldiven giyin ve Șekil 2’de görüldüğü gibi
rotora kuvvet uygulayarak saat yönünde çevirin. Bu
ișlemi yaparken, rotor tespit cıvatalarını șekilde görülen
sırayı izleyerek sıkın.
2.
Sıkma torku:
2-4 N•m
Düz uçlu bir tornavida veya
benzeri bir alet kullanarak,
Șekil 3’te görüldüğü gibi,
sıkma plakasının kenarlarını
civata bașlıklarının üzerinde
bükün.
3.
Rotor
Sıkma plakası
Rotor tespit
civataları
(#T25 torx)
Șekil 1
Șekil 3
Sıkma plakası
Șekil 2
Not :
• Kabloyu sürüș sırasında jant tellerine veya bașka herhangi bir parçaya takılmayacak
șekilde ön mașaya veya sepet desteğine bağlayın. Eğer sürüș sırasında hazne
dinamosunun lambaya göre pozisyonu değișken ise (örneğin, süspansiyonlu mașa
kullanılırken), kablonun hareket aralığındaki herhangi bir noktada çok gevșek veya çok sıkı
olmayacak șekilde bağlandığından emin olun.
• Hazne dinamosundan gelen akım hazne dinamosunun lamba bağlantı ucu yoluyla kadro
bağlantı ucuna akacak șekilde bağlantı yapın.
• Lambayı hazne dinamosundan sökmek için priz kapağını çıkarın.
• Bisikleti priz kapağı çıkarılmıș olarak sürmeyin; aksi takdirde kablo bisikletin tekerleğine
takılabilir.
• Bisiklet tekerleğini çıkarırken, ilk önce priz kapağını çıkarın.
Kabloların güçlü bir șekilde çekilmesi kablo tellerinin kopmasına
veya temas sorunlarına neden olabilir. Ayrıca, tekerleği takarken
ilk önce tekerleği ön mașalara sabitleyin ve ardından priz
kapağını takın.
Kablo
Ön mașa
Çıkarın
Priz kapağı
CL
O
SE
Kabloların bağlanması
Kabloları așağıdaki șekilde görüldüğü gibi bağlayın.
Kadro bağlantı ucu
Lamba bağlantı ucu
Lamba kablosu
Kadro kablosu
Priz bașlığı (gri)
Priz kapağı (siyah)
Kadro bağlantı ucu
Lamba bağlantı ucu
Kanal
Yaklașık 16 mm
Yaklașık
16 mm
Hazne dinamosu bağlantı ucu
Not :
Takın
Bükün
• Yanlıșlıkla kadro kablosu veya lamba kablosu üzerinde anahtarlama
yapmayın. Eğer kablolar yanlıș șekilde bağlanırsa lamba yanmayacaktır.
• Kablo tellerini bağlamadan önce birbirlerinden ayrılmamaları için bükün.
• Tavsiye edilen tel özellikleri
Not :
Tel Yalıtım
• Kablo tellerini bükün ve
kanallardan geçirin.
• Kablo tellerinin birbirlerine
temas etmesine izin
vermeyin.
Not :
• Doğru yöne bakacak
șekilde takın.
• Bir "klik" sesi
duyuncaya kadar
bastırın.
C
L
O
S
E
SI-2ZC0A-05
• Parçaları monte etmeden önce servis talimatını dikkatli bir șekilde okuyun. Gevșek, așınmıș veya
hasar görmüș parçalar sürücünün ciddi șekilde yaralanmasına neden olabilir.
Sadece orijinal Shimano yedek parçalarını kullanmanızı șiddetle tavsiye ederiz.
• Bisikleti sürmeden önce tekerleklerin emniyetli șekilde bağlanmıș olduğunu kontrol edin. Eğer tekerlekler
herhangi bir șekilde gevșekse, bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya neden olabilirler.
• Bisikletinizi akșamları sürerken lambanın normal șekilde yanıp yanmadığını kontrol edin.
• Bu Teknik Servis Talimatını dikkatli bir șekilde okuyun ve daha sonra bașvurmak üzere güvenli bir yerde
muhafaza edin.
NOT:
UYARI
UYARI
Hazne dinamosu son derece yüksek gerilim üretir. Bisikleti sürerken veya tekerleği döndürürken kesinlikle
doğrudan hazne dinamosunun bağlantı ucuna dokunmayın. Dinamo bağlantı ucuna dokunulması elektrik
çarpmasına neden olabilir.
• Bu Servis Talimatıyla birlikte disk fren sistemi Servis Talimatını da okuyun.
• Alman mevzuatına (StVZO) göre, Almanya'da hazne dinamolarının așırı gerilime karșı korunması gerekir.
Bu hazne dinamosu, hazne içerisinde așırı gerilim korumasına sahip değildir. Alman mevzuatına uygunluk
sembolü tașıyan bir dıș așırı gerilim koruyucusu (Shimano SM-DH10 așırı gerilim koruyucusu veya benzeri
ürün) kullanın.
• Ön mașa ucunun paralellik derecesini kontrol edin. Eğer ön mașa ucunun paralelliği ciddi șekilde bozuksa,
hazne milinin deformasyonu hazne dinamosunun içindeki engellemeden dolayı ses üretilmesine neden olabilir.
• Hazne dinamosunu, bağlantı ucu bulunan taraf bisikletin önüne doğru bakıldığında sağda olacak șekilde ön
mașaya monte edin. Eğer bağlantı ucu bulunan taraf sola doğru bakıyorsa, hazne dinamosu sürüș sırasında
doğru șekilde dönmeyebilir.
• Hazne dinamosunu kullanmadan önce hazne dinamo bağlantı ucunun emniyetli șekilde bağlandığından
emin olun.
• Ön lamba için bir 6 V/2.4 W ampül, kuyruk lambası için ise bir 6 V/0.6 W ampül kullanın.
• Eğer ön lambanın veya kuyruk lambasının ampülü arıza yaparsa, diğer lambaya fazla gerilim uygulanacak ve
ampülün kullanım ömrü kısalacaktır; bu nedenle, arıza yapan ampüller en kısa sürede değiștirilmelidir.
• Eğer yüksek hız aralıklarında lamba sık sık yakılırsa, ampüllerin kullanım ömrü kısalacaktır.
• Göbekten vites mekanizmasını sökmeyin.
• Haznenin içine yağ uygulamayın; aksi halde yağ dıșarı çıkabilir ve iletkenlik problemlerine neden olabilir.
• Hazne dinamosu, haznenin içindeki mıknatıs nedeniyle tekerleğin dönme hareketini bir miktar ağırlaștıracaktır.
• Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili değildir.
Tip Çok damarlı
Tel
Ölçü: (AWG) 22
Çap: yaklașık 0.8 mm
Yalıtım Çap: 1.8-2 mm
SI-2ZC0A
Bağlantı
ucu
Lütfen dikkat: Teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Çabuk bağlantı tipi için
Priz kapağı
Bağlayın