Shimano SM-AX60 Service Instructions

Tip
Service Instructions
Genel Güvenlik Bilgileri
SI-27U0A-001-05
UYARI
KULLANMADAN ÖNCE 8MM E İÇİ BOȘ MİL SİSTEMİNİN SERVİS TALİMATINI DİKKATLİ
ȘEKİLDE OKUYUN. HERHANGİ BİR SORUNUZ VARSA, SATICINIZA DANIȘIN. YANLIȘ HAZNE
MONTAJI, CİDDİ YARALANMAYA SEBEBİYET VEREBİLİR. SERVİS TALİMATINI GELECEKTE
BAȘVURMAK ÜZERE GÜVENLİ BİR YERDE MUHAFAZA EDİN.
SM-AX60, özel ön mașa ve bir özel hazne ile birlikte kullanılabilir.
Eğer bașka herhangi bir ön mașayla veya hazneyle birlikte
kullanılırsa, sürüș sırasında tekerleğin bisikletten ayrılmasına ve
ciddi yaralanmaya neden olabilir.
Eğer SM-AX60 bisiklete doğru șekilde takılmazsa, sürüș sırasında
tekerlek bisikletten çıkarak ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
Eğer E - İçi Boș kol, ön mașanın sol tarafında (rotor tarafında) ise,
E - İçi Boș kolu Șekil 1'de görülen konuma ayarlayın ve E - İçi Boș
kolun rotora değmediğinden emin olun (Șekil 2). Ayrıca, ön
mașanın ve E İçi Boș kolun birbirlerine değmediklerinden emin
olun. Eğer tekerlek yeterince emniyete alınmazsa, bu parçalardan
herhangi biriyle olușabilecek temas sürüș sırasında tekerleğin
bisikletten ayrılmasına ve ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
E- İçi Boș mil sistemi üzerinde çalıșırken rotora dokunmayın.
Ayrıca, tekerlek dönerken E - İçi Boș kolu çalıștırmayın. Rotor çok
keskindir ve dokunulması durumunda ciddi yaralanma meydana
gelebilir.
Frenler kullanılırken fren gövdeleri ve rotor çok ısınır. Yanma
tehlikesinden kaçınmak için, bisikleti sürdükten sonra E - İçi Boș
mil sistemi üzerinde ișlem yapmadan önce yeterince
soğuduğundan emin olun.
Tekerleği takmadan önce, mil yuvası deliğinde, mil somununda ve
mil açıklığında olabilecek yabancı parçacıkları temizleyin. Yabancı
parçacıklar veya toz, E İçi Boș hazne sisteminin doğru montajını
engelleyebilir ve eğer hazne ve mil doğru șekilde takılmazsa,
tekerlek yerinden çıkarak ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
UYARI
• E - İçi Boș kolu sadece elinizle çalıștırın. E - İçi Boș kolu sıkmak için çekiç gibi bașka herhangi bir
alet kullanmayın; aksi takdirde E - İçi Boș mil sistemi ve ön mașa hasar görebilir.
E İçi Boș hazne nedir?
Hazne üzerinde bir tek E İçi Boș kol hareketi
kullanarak tekerleğin kolayca takılmasını ve
çıkarılmasını sağlayan mekanizmadır.
E İçi Boș hazne fonksiyonu
E İçi Boș hazne KAPALI konuma getirildiğinde, kol
somunu içeri doğru hareket eder. Bu hareketle
üretilen kuvvet, ön mașayı kenetler ve tekerleği
emniyetli șekilde yerine sabitler.
KAPALI konum
KAPALI konum
AÇIK konum
Kontrol konumu
AÇIK konum
E İçi Boș kol
E İçi Boș kol somunu
Mil somunu
1. Mil somununu șekilde görüldüğü gibi ön mașanın sağ tarafındaki mil
yuvasına yerleștirin ve ardından mil somunu tespit civatasını sıkın.
* Mil somunu tespit civatası, ön mașayla
|birlikte aksesuar olarak verilmektedir.
1. Ön tekerlek hazne omzunu, ön
mașadaki mil yuvasının deliğiyle doğru
șekilde hizalayın.
2. E İçi Boș kolu AÇIK konuma hareket ettirin ve mil somununun bulunduğu
tarafın karșı tarafında yer alan mil yuvasındaki deliğe sokun. E İçi Boș kol
milini diğer taraftaki mil somununa ulașıncaya kadar delikten geçirin.
3. E İçi Boș kolu çevirerek E İçi Boș kol milini mil somununa
vidalayın. E İçi Boș kolu açıp kapatın ve E İçi Boș kol
milini, E İçi Boș kol KAPALI konuma hareket ettirilirken
hazne miline paralel konumdayken bir miktar direnç
hissedilen noktaya kadar mil somununa vidalayın.
4. Emniyet için, E İçi Boș kolun, KAPALI
konumdayken ön mașa boyunca hareket
ettiğinden emin olun. Sadece el
kuvvetinizi kullanarak, E İçi Boș kolu
tamamen KAPALI konuma gelinceye
kadar avuç içinizle itin. E İçi Boș kolun
'CLOSE' (KAPALI) yazısı bulunan
tarafının tekerlekten uzağa doğru
baktığından emin olun. Aynı zamanda, E
İçi Boș kolun ve ön mașanın paralel
olduğundan emin olun. E İçi Boș kolun
KAPALI durumdayken șekilde görülen
konuma hareket ettiğinden emin olun.
Eğer doğru konumda değilse, mil
somunununu ayarlamanız gerekir. Bu
ișlem hakkında ayrıntılı bilgi için, "Mil
somununun ayarlanması" kısmına bakın.
1. E - İçi Boș kol milini "tekerleğin takılması" ișleminin 3. adımında mil
somununa vidalayın ve ardından mil somununu çevirerek E - İçi Boș kolu
doğru KAPALI konuma getirdikten sonra kol KAPALI konumdayken torku
kontrol edin.
2. E - İçi Boș kolu AÇIK konuma çevirerek mil somunundan tamamen
ayırın. Bu sırada, E - İçi Boș kolun mil somunu tarafındaki mil yuvasından
dıșarı çıkmaması için E - İçi Boș kolu çekmeden sadece çevirin.
3. Mil somununu gevșeterek
dönmesine izin verin. Bu sırada mil
somunu tespit civatasını tamamen
çıkarmayın.
5. Doğru kol konumunda doğru montaj kuvveti elde edilinceye kadar bu
ayarı tekrarlayın.
E - İçi Boș kolu KAPALI konumdan AÇIK konuma hareket ettirin ve
ardından E - İçi Boș kolu çevirerek E - İçi Boș kol milini mil somunundan
çıkarın. E - İçi Boș kol mili mil somunundan çıkarıldıktan sonra, E - İçi Boș
kol milini tekerlekten çıkarın.
4. Mil somunu tespit civatasını gevșeterek mil somununun serbestçe
dönmesine izin verin.
Eğer E - İçi Boș kol KAPALI konuma çok kolay hareket ettirilebiliyorsa,
mil somununu saat yönünde çevirin. Mil somunu, 1/8 turluk adımlarla
ayarlanabilir. Mil somunu tespit civatasını, mil somunu tespit civatasının
ortası șekilde görüldüğü gibi mil somunu oluğunun dip kısmıyla
hizalanacak șekilde sıkın. (Mil somunu tespit civatası için sıkma torku
gibi diğer bilgiler için, ön mașanın Servis Talimatına bakın.)
Eğer adım 1'de kontrol edilmiș olan E - İçi Boș
kol sıkma torku çok büyükse ve E - İçi Boș kol
kolayca KAPALI konumuna hareket
ettirilemiyorsa, sıkma torkunu azaltmak için mil
somununu ters saat yönünde çevirin. Mil
somununu 1/8 turluk adımlarla
kademeli olarak çevirmek suretiyle
sıkma torkunu E - İçi Boș kolun
hareket ettirilmesine izin veren
maksimum değere ayarlayın.
2. Mil somunu tespit civatasını sıkarken, mil
somununun açısını mil somunu tespit civatası
mil somunundaki konumlandırma deliğine
girecek șekilde ayarlayın. Mil somunu somunu
tespit civatasını, mil somunundaki kanalın altı ile
mil somunu tespit civatasının ortası șekilde
görüldüğü gibi hizalanacak șekilde sıkın.
* Mil somunu tespit civatası için sıkma torku gibi
diğer bilgiler için, ön mașanın Servis Talimatına
bakın.
Çalıștırma yöntemi
Tekerleğin takılması
Mil somununun takılması
Sıkma torku: 5-7.5 N•m
Mil somununun ayarlanması
Tekerleğin çıkarılması
1. Jant tellerinin șekilde görüldüğü gibi dizildiğinden emin olun.
2. Jant tellerini dizerken, 6-telli (üç çapraz) veya 8-telli (dört
çapraz) montaj kullanın. Radyal montaj kullanılamaz.
Tekerleğin dönme
yönü
Ön sol Ön sağ
Jant teli dizme yöntemi
UYARI
SÜRÜȘTEN ÖNCE YAPILMASI GEREKEN
KONTROLLER
1. Daima bisiklete binmeden önce E - İçi Boș haznelerinizi
kontrol ederek tekerleklerin bisiklet kadrosuna doğru
șekilde takıldığından emin olun. Bisikletinizi halka açık bir
alanda park ettikten sonra bu kontrolü yapmanız özellikle
önemlidir.
2. E - İçi Boș kolların
tamamen KAPALI
konuma
bastırıldığından
emin olun (kolun
'CLOSE' (KAPALI)
yazılı tarafı,
tekerleğe ters
istikamete
bakmalıdır). Șekilde
görüldüğü gibi,
kollar kaldırılmalı,
döndürülmemelidir.
HIZLI KONTROL
Bisikleti kaldırarak tekerleği yerden kesin ve Șekil 1'de
görüldüğü gibi lastiğin üst kısmına elinizle birkaç sert darbe
vurun. Aynı zamanda, tekerlekte kesinlikle gevșeklik
olmadığından emin olmak için, Șekil 2'de görüldüğü gibi
tekerleği bir taraftan bir tarafa sarsın. Bu kontrol, E - İçi Boș
kolun yeterli sıkma torkunu aldığını garanti etmez. Eğer E - İçi
Boș kolun doğru șekilde sıkıldığından emin değilseniz,
bisikleti sürmeden önce Servis Talimatının 'Tekerleğin
takılması' bölümünde açıklanan montaj ișlemini tekrarlayın.
KAPALI konum
AÇIK konum
Not
• Parçalar doğal așınmaya ve normal kullanımdan kaynaklanan bozulmaya karșı garantili değildir.
• Montaj, ayarlama, bakım ve kullanımla ilgili tüm sorularınız için, lütfen profesyonel bisiklet satıcınıza
danıșın.
* Diğer dillerde Servis Talimatı için, bkz :
http://techdocs.shimano.com
Lütfen dikkat: teknik özelliklerde önceden haber verilmeden değișiklik yapılabilir. (Turkish)
Teknik Servis Talimatı
SM-AX60
Mil somununu takmadan önce, mil yuvası deliğinde ve mil somununda
olabilecek yabancı parçacıkları temizleyin. Yabancı parçacıklar veya
toz, E İçi Boș sistemin doğru montajını engelleyebilir ve ciddi
yaralanmaya sebebiyet verebilir.
UYARI
Tekerleği takmadan önce, mil yuvası
deliğinde, mil somununda ve mil
açıklığında olabilecek yabancı
parçacıkları temizleyin. Yabancı
parçacıklar veya toz, E İçi Boș hazne
sisteminin doğru montajını engelleyebilir
ve eğer hazne ve mil doğru șekilde
takılmazsa, tekerlek yerinden çıkarak
ciddi yaralanmaya sebebiyet verebilir.
UYARI
Yanlıș
[ ]
Eğer E İçi boș kol ön mașanın
sol tarafında ise
Uygun
Yanlıș
Uygun
Mil somunu
tespit civatası
Mil somunu
Yerleștirme deliği
Mil somunu
Mil somunu
tespit civatası
Mil somunu
Mil somunu
tespit civatası
Sabitleme
torku: Zayıf
Sabitleme
torku: Güçlü
Mil Yuvası
deliği
Hazne omzu
Mil somunu
SM-AX60'ın montajını kendiniz yapmakta tereddüt
ediyorsanız, bisiklet satıcınızdan yardım isteyin.
Șekil 2 Șekil 1
Șekil 1
Șekil 2
E İçi Boș
Kol
Rotor
E İçi Boș
Kol
Rotor
SI-27U0A-001
  • Page 1 1

Shimano SM-AX60 Service Instructions

Tip
Service Instructions